tuumis

Tammikuu

Re: Tammikuu

ViestiKirjoittaja Tiina » 21.01.2017 12:19

:o :P :lol:
Huumoriksihan tämä meni. Laitoin muka raitoja, niistä tuli enemmän, paksumpia, ja kas kummaa, otsahpoiukseni ovat nyt just Trumpin tukan värisiä.
Ei ole kukaaan vielä ehtinyt huomauttaa!!!!!!!!!!
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 21.01.2017 16:33

Täällä aurinko paistaa ja muutama aste pakkasta, tuulisten päivien jäljiltä on
hangella koivun oksia, hanki näyttää siivottomalta, hanki ei kanna jos haravalla niitä
kasaan haravoisi ;)
Ihana lepopäivä, ei aikataulua.
Eilen tuli usean tunnin lähetys Trumpin virkaanastujaisista meilläkin , en katsonut.
Luin jostakin että Trumpin vävy on ortodoksijuutalainen ja päässee presidentin läheiseksi neuvonantajaksi,
Oliko myös uusi ulkoministeri peräti juutalaistaustainen. Trump haluaisi lähetystönsä Tel Avivista Jerusalemiin ja
Abbaksesta tämä on rauhanneuvotteluja hankaloittava asia.

Innostuin Tiinan tekstistä kurkkaamaan Saarain/Saaran elämää, Aabraham oli 86 kun Ismael syntyi ja
100 kun Iisak. 14 vuotta ikäeroa. Näitä ajattelen ja otin alle liitteen.
Myös nuorempi poikani ja vaimonsa saavat ensimmäisen lapsensa huhtikuussa, täyttävät nyt alkuvuodesta
43 vuotta, yllätysvauva heille, kaikki on kunnossa lapsella niin monelta kantilta tutkittu kun on
iäkäs :) ensisynnyttäjä. Sinne on hankittu sänkyä ja vaunua sekä vauvapakkaus jossa on paljon hyvää vaatetavaraa
ja muutakin, ennen tuosta pakkauslaatikosta tehtiin vauvalle ensimmäinen sänky, joka reunustettin kauniilla kankaalla.
Tytöille ei mieheni antanut tehdä vuodetta pahvilaatikkoon :D sänky sen olla piti.
Odotan heidän rinnalla tätä pienokaista, joka on ilo meille jokaiselle, saamme uuden ihmisen sukuumme,
tämä on valtavaa Jumalan armoa.

https://rovasti.wordpress.com/2016/01/06/saara/

Siunausta jokaiselle tähän päivään
rine

ViestiKirjoittaja meju » 23.01.2017 10:03

Juurtukaa
Kol 2:7 Raamatunjakeen tuon tuliaisena eilisestä "Kaikki saa Herralle laulaa tilaisuudesta" , tämän jakeen antoivat lähtiessään muistolauseeksi. Tosi hyvä reissu oli eli kannattaa lähteä jos suinkin mahdollisuus, ihan tälläinen extemppore lähtö kun huomasin lehdestä että tälläinen kuoro Kuopiossa ja selailin netistä linjurin aikatauluja jotka hyvin sopi eli 9.35-lähtö ja paluu auto lähti 18.30. Samalla ystäväni kanssa vietettiin laatuaikaa ja sai taas makeat naurutkin.
Yksi opettavakin juttu kun olimme tavaratalossa ja tarkoitus käydä yläkerran tarjouksiakin katsomassa kun jäi aikaa ennen konsertin alkua. Meillä juttua riitti kun harvoin nähdään ja suu käy kuin papuja keittäis, yhtäkkiä hokasin että olimme torin toisessa laidassa ja kävelimme vaan eteenpäin, heiiiii minne me ollaan menossa huudahdin ja pysähdyimme, " no en tiedä seurasin vaan sinua" johon meikä vastasi " ja minä sinua". Ajatelkaa kuinka päämäärämme oli unohtunut jutellessa eikä edes tajuttu milloin ulos tultu torille kun meidän piti mennä tavaratalon yläkertaan. Arvaatte että nauratti , taas tuli todettua kuinka hömeröksi tultu , täyskäännös tehtiin ja päästiin liukuportaikka ylös.....
Ajattelin kuinka voi käydä taivasmatkallakin jopa hyvän ystävän seurassa eli suunta on kirkkaana yläkertaan mutta pienikin valvomaton hetki voi viedä sakkokierokselke, vielä olemme armonajassa joka mahdollistaa täyskäännökseen
Loppu hyvin kaikki hyvin kokien myös opetuksen uusista kengistä. Siellä yläkerrassa oli kenkäale ja ystäväni bongasi hyvä lestiset kengät joita oli vain yhdet parit juuri hänen kokoaan jotka hän osti. Oli etsinyt pitkään hyviä kenkiä ja nyt sai edullisesti. Alttiudenkengät tuli mieleeni kuinka habkala niillä kävellä jos hankaa tai puristaa mutta hyvillä kengillä voi kävellä etemmäksikin jopa omasta mukavuus lähiöstä.
Ystäväni varmaan liikkuu näillä kengillään Isän juoksutyttönä.

Kolmas opetus oli tuliaiset. Yleensähä tuliaisen tuo hän joka tulee kylään eiks vaan. Ystäväni tuli linjurille vastaan ja huomasin että hänellä oli sellainen muumikassi kädessään, kyselin että kävitkö ostoksilla, johon vastasi " een vaan tässä sinulle maalle verhot, ompelin ne aamusta sinulle lahjaksi " . Arvaa oliko nolo olo kun itsellä ei mitään tuliaista ja heti bussista asturtuani sain kera halausyen tälläisen yllätyksen.
Ajattelin kun kerran menemme Isän kotiin niin meillä ei ole mitään tuliaisia vietäväksi mutta tiedänne meitä ollaan vastassa ja ei edes ajatuksiin astunut mikä meitä odottaa. Meidät puetaankiin asuun uuteen jne. Jotain tätä koin ystäväni rakkauden osoituksesta.
Meitä opetetaan monin eri tavoib, tietenkin myös se että tee toisille niinkuin toivot itsellesi tehtävän ja opi toisten hyvistä teoista.

Tänään maanantai, hyvä viikko tulossa sillä olemme Jumalan johdatuksessa ***********
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tiina » 23.01.2017 16:00

Aina sattu kja tapahtuu.....yhtenä kesänä tutut kävivät Beerseban markkinoilla ja iloitsivat halvoista sandaaleista. Uusi reissu piti tehdä, kun kaksi saman jalan sandaalia....halvalla siis, hankala niilläkin kulkea...
Maailmassa ympärillä tqpahtuu koko ajan uusia, vaikeitakib asioita, samoin ihan omassa kylässä, ja nyt omassa elämässä.....tupaa tulemaan kiire uuden huoneen korjaustten kanssa, kun ensi viikon lopulla olisi tulossa ja sukulaisvaimo plus 2 ystäväänsä,,,,,hän tuo uusia loimia ja opettaa taas miten ne pannaan puihin....toivottavasti Herra suo.
Ei siis tahdo perässä pysyä tässä vauhdissa. Itse on melkein paikallaan. mutta onhan pyörässä usein ne jotkin. jotka pitävät pyörän pystyssä silloinkin kun se on paikallaan, eli menee se näinkin.Armon varassa, liikkeellä tai paikallaan.
Tiina

ViestiKirjoittaja Tiina » 24.01.2017 10:09

Kaiken, mitä Herra tahtoo, taivaassa ja maan päällä.....Päivän tunnussanassa. Huomenta ystävät hyvät.
Eilen pistäydyin Jerusalemissa. Itse matka oli kuin sightseeing, kun ei tiennyt mitä kautta nyt mennään... :o
kun avattu tunneleita, teitä. ympyröitä, nyt pääsee lähemksi yhtä uutta suurta kauppaa. Onneksi en itse aja autoa,näyttää sekalaiselta, ja tuoksia on edelleen, jonoja. Joku sanoikin, että tukko oli ennen tuolla mäen päällä, nyt se on mäen alla. Meikäläinen voi ottaa huvimatkasta.
Ja tosiaan, vauhti kiihtyy, sähkömies tulee tänään korjailemaan jotain, ja ip pitäisi tulla välioven laitttaja.
Odotan innolla vieraita, sillä sanotaan että voi tietämätään saada pitää vierainaan enekeleitä :roll:
Tänään ja huomennakin kaunista, sitten luvattu sateita koko loppuviikoksi. Hah, minun pitää ostaa sellainen sateenvarjo, jpka aukeaa nappia painamalla, entistä en jaksa vetää auki, on se niin vanhusystävällinen. Mutta tekniikka auttaa taas.
Useinse on hyvä apu, jos taasei toimi, niin pieleen meni.
Mutta jälleen kiittäkäämme kaikissa tilanteissa.
Ilmeisesti jossakin on jo joku mantelipuun kukka auki, koska joku innolla kuvasi joakin, mitä kauempaa ei nähnyt. Ruoho myös vihertää kuivuudesta huolimatta, ja jokunen keltainen rikkaruoho kukkii :)
Tiina

ViestiKirjoittaja Lasse » 24.01.2017 16:10

Kaiken, mitä Herra tahtoo, hän tekee taivaassa ja maan päällä,merissä ja syvyyden vesissä Ps.136:6

Odotin useampaa postausta aikaisempaan kommenttiini joka syntyi luettuani Teho osaston kirjoitusta.
Se olisi sopinut aivan hyvin tuoda tähän osioon kaikkien lukijoiden nähtäväksi.
Nythän kommenttini oli puolittainen eikä kakki ymmärtänyt juttuani. Poistin sen tarkoituksella.

Olen edelleenkin sitä mieltä että kun kirjoitamme henkilökohtaisia asioita elämän kulustamme, kynnys ulkopuoliselle
ihmiselle on korkea päästä sisään, vaikka ovi on auki kaikille.
No, kaikkiallahan blogeissa ja näissä verkkosivu kirjoituksissa on sama tilanne. Sisäpiirin porukka hallitsee ja ulkopuoliset lukasee.
Onhan toki jokaisen elämää koskettavia juttuja joihin voi samaistua ja myös kirjoittaa samasta aiheesta.

Entä sitten ne nimimerkit jotka ovat joskus muinoin liittyneet mukaan mutta vähitellen jääneet syrjään?
Aitoja ja oikeita syitä löytyy varmasti. Mikä sinulle ja minulle on tähdellistä ja arvollista pitää ykkös asiana?
Tästä se kehitys etenee kaikessa kanssa käymisessä. Elämässä voi olla paljon narunkeriä joista pidetään kiini,se taas hajottaa olemista.

Pappa oli sitä mieltä ettei hänellä ole yhtään hajua Bloggari kirjoittajiin. Tosiasiassa hän huomaamattaan kirjoittaa postauksia tähän verkkosivun blogiin :)
Bloggarina hyvin harvoin kommentoin politiikkaan ja omassa blogissani postaan aivan tavallisia elämän kulun asioita esille jotka liittyvät Mummon mökin elämään-

Rine kirjoitti mm konservatiivisesta elämäntavastaan perheessä. Kaikilla ihmisillä on vakiintunut elämänkulku vain Jumalalle on mahdollista siirtää tunkkia toiseen paikkaan.

Koska kaikki bloggarit on tyytyväisiä nykyiseen postaus käytäntöön Tuumiksessa niin minäkin olen samaa mieltä :D
Tiina siis otatti raidat hiuksiinsa mutta ei ollut lopputulokseen aivan tyytyväinen :o
Mä taasen otin tilapäisen hiustenpidennyksen mustalla värjäyksellä ja kävin Paavon kanssa kuvaamossa että saan kakkosblogiini uuden postauksen :lol:
Näytä teille puolikkaan kuvaa...

Kuva

Kehityksessä on saada aikaiseksi abstraktinen väritekstiili jonka sommittelen talvimaisema kuvattavaksi. Kaikki tekstiilit joita olen käyttänyt ja tuonut
postauksissa ( Fb/ Plisado ) esille ovat omia, ei siis Maikan. Naiset on yleensä sitä mieltä kommenteissaan jos miehellä on värikäs huivi niin se on lainattu naiselta.
Meidän perheessä mulla on omia käyttö tekstiilejä huomattavasti enemmän kuin maikalla :) on käynyt niinkin että hän lainaa multa.

Pitemmittä puheitta, Siunausta kaikille ja nähdään :D
Viimeksi muokannut Lasse päivämäärä 28.01.2017 12:10, muokattu yhteensä 1 kerran
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

ViestiKirjoittaja Tiina » 25.01.2017 09:46

No joo, Tiina oli kuullut vain sen aalun Lassen kommentista, ei muuta kertonut sen lukija.

Eiln mulla hääräsi kaksi miestä tuossa ovijututssa. Ei kaikki ollutkaan niin helpoa,eli melko täydellistä, j'i vielä paljon vajaaksi siitä. Nyt joudutaan miettimään, miten nuo kaunesuvirheet saisi korjatuksi, jotenkin on pakko, mutta täydellistä ei mikään ole tässä maaiömassa.

Liukuikkunan p ieni lukituskieleke lennähti ikkunasta ulos. Etsittiin magneeti nkin avulla kukkapenkistä, ei löytynyt. Kukkapenkki näyttää nyt siltä, että joku talloi sitä tullessaan ikkunasta sisälle. :mrgreen:

Tänään pitää mennä kännykkäpaikkaan allekirjoittamaan suoraveloitussysteemi, tähän asti se on tullut mutkan kautta. Ja jos tuo yksi naapuri tulee mukaan, niin pitäisi ostaa jonkinlainen älypuhelin. Tämä mummeli tarttee siihne apua, ja käyttöön vielä enemmän.

Jos teillä pakkasta ja lunta ja kaunista, niin tänään täällä harmaata ja tulossa siis sateita. Monesti puhun vanhusystävällisistä jutuista, joita en saa auki, muuten kuin puukolla tai vasaralla. Sormeni ja käteni sellaiset, että nykyistä sateenvarjoani en jaksa vetää auki. Naapuri näytti sellaista, joka aukeaa nappia painamalla, sellainen pitää hankkia. Kiitos Herralle kaikesta tekniikasta, silloin ku se toimii.

Otetaanpa tämän päivän asiakäymti myös seikkailuna, pieniä pisaroita elämässä

Siellä Suomessa ja muuallakin puhutaan paljon mamuista! No, sehän sitä minäkin täällä olen. suomalaisella passilla-

On Herra luvannut huolehtia muualaisistakin, joten te siellä synnyinmaassamme asuvat ja me muualla saamme kaikki kulkea hänen johdossaan kulkien rukoillen.

No ne tukan raidat tuli leveämpiä kuin piti kun itse tein ne ja olkapäät ei jaksa paljoa. Aika tyytyväinen kuitenkin, ei hätä ole tämän näköinen. :lol:
Tiina

ViestiKirjoittaja meju » 26.01.2017 10:58

Käännä katseesi
Mistä tulikaan tämä ajatus tänne tullessa ja se laulu joka kuuluu jotenkin "käännä katseesi Jeesukseen ". Elämässämme tulee aikoja jolloin joskus huomaamattakin alamme katsoa taaksepäin, sivulle mutta useinmiten eteenpäin, kuitenkin olisi hyvä kääntä katse ylöspäin josta meille tulee apu.
Tätä yritän opetella sillä itsellä usein pää kääntyy taakse sekä sivuille kuunelleen liian paljon syyttäjän ääntä, voittajan ääni kuitenkin vielä kuuluu selvemmin.

Eilen sain kuulla johdatuksesta kun olin kristillisten eläkeläisten kokouksessa. Nimittäin kokouksen pitäjä laittoi facebookkiin ilmoituksen tilaisuudesta ja kirjoitti että kokeillaan fbn tehoa. Hän oli tehnyt kauniin kukkakortin johon kirjoittanut puhujiksi Sirkan ja Mailan. Kerroin ystävälleni tästä tilaisuudesta ja hän olikin aamulla soittanut Sirkalle kysyen pääsiskö kyydissä lun olet puhujana. " Ei minulla mitään puhujavuoroa oke tänään " oli Sirkka tuuminut js niinpä ystävä uudestaan soitti minulle että mistä sen tiedon sain, pitkään mietin kunnes,välähti Mailan päivitys punaisine kukkasin , tarkistin asian fb sivulta ja siellähän Sirkan nimi oli. Tietokatko oli ollut eli oikeesti Sirkka ei tiennyt tästä. Ajatelkaa mikä ajoitus, Isä laski ystäväni sydämelle tämän soiton ja saimme todella hyvän tilaisuuden, sana suoraan Isän sydämeltä. Mediaa kannattaa käyttää sillä nytkin varmaan 5 meitä oli tämän fb ilmoituksen tuloksena sekä pääpuhujakin paikalle ajoissa :-)

Nyt pitää lopettaa lun telkkarissa just alkaa lempparini. Kiitos kirjoituksistanne, ihana elää arjessanne mukana :-) :-) :-) :-) :-)
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tiina » 26.01.2017 11:50

Onnittelen Mejua ja muita nuorempia, kun opitte niin nopeasti vehkeitten käytön. Minulla se vielä tuntuu vaivana ja vaikeutena......Kännykkänä nyt LG Style 2, jonka osaan just napista avata ja sulkea,,,oppitunti alkaa pian.
Ahdingossani minä huusin Herraa......ahdinko tämäkin...ja hän vastaa minulle, onm lupaus Joona2,3- :)
Tiina

ViestiKirjoittaja meju » 27.01.2017 07:55

Oppikaa!
Huomentaa luokkatoverini, tänäänkin saamme oppia uutta jos vaan haluamme. Tiinan kirjoitus uudesta puhelimestaan innoitti syvällisiin ajatuksiin. Kuinka usein kuulee sanottavan etten opi enkä edes halua vaan näillä vanhoilla pitää pärjätä. Myös sanotaan kun olen näin vanha en uutta opi. Tiina on saanut varmasti paljon elämäänsä hyviäkin asioita kun opetellut some maailman kiemuroita ja jopa tätä foorumiakin ahkerasti käyttää ja esimerkkiä nuoremmille näyttää.
Tosi vaikeaa itaellekkin oppiminen uudella kännykällä, siihen menee aikaa ennenkuin älyväläys lamppu välähtelee mutta kyllä oppii jos ei anna periksi eikä säikähdä mokiaan sillä niitä tulee.

Ajattelin kuinka usein Raamatussa meitä kehoitetaan oppimaan. Kuuntelen edelleen Sansan Raamattu kannesta kanteen ohjelmaa ja nyt pääsin Nehemian kirjaan, miettiessä mitä olen oppinut tähän asti kuulemistani oppitunneista ja Esra oli edellinen niin oikeesti tunne etten mitään ja toinen ajatus en muista yhtikäs mitään. Kuitenkin jatkan luottaen oppiminen on parhaakseni ja jonain päivänä huomaan kyllä kannatti.

Ihania muistoja ehkä tänä viikonloppuna saan muisoihini kun lähdemme kylpyläreissulle perinteiselle, 13 vuotta täytti lapsenlapseni ja joku muistaa että en lahjoja osta mutta nämä reissut on synttärilahja. Olen roikkunut nettimaailmassa yli 13 vuotta sillä muistan kuinka innoissani kirjoitin että minusta tuli mummo :-) tosin siihen aikaan olin Helmi chatissa enkä edes ymmärtänyt mitään foorumeista joten opittu on mutta vain vähän.
Iloa päivääsi!
meju
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja