tuumis

Joulukuu

Re: Joulukuu

ViestiKirjoittaja Lasse » 27.12.2016 22:19

Siunausterveiset Tampereen Pelastusarmeijan Joulujuhlasta jossa olimme Tapaninpäivän iltana.

Kuva
Kokoontuminen katutason omassa viihtyisässä kahvilassa jossa on käytetty kierrätys materiaalia sisustuksessa.
Suurissa ikkunoissa on valkoiset teematekstit : Pelastusarmeija, Jumalan sana ja Tampere. Samantapaista teippitekstiä kuin Kaupungin busseissa.
Tampereelle Pelastusarmeija oli 13:sta tullessaan suomeen.

Mieleeni jäi Joulusaarnasta juttu jossa 35v takainen pöytäliina yhdisti kateissa olleen pariskunnan jolla se oli ollut aikoinaan.
Miltä heistä tuntui olla erossa (sotavuodet, vankileiri) 35v ja sitten yhtäkkiä tavata toisensa?
Tämä on pitkä juttu kertoa teille, mutta Jumala yhdistää ja kokoaa edelleen kadonneita,hukkuneita ihmisiä yhteen
ja käyttää siinä ohessa meitä saviruukkuja niinkuin tahtoo :)

Jokainen sana, käden ojennus myötäeläminen,hyväksyminen,kuljettu matka on sirpaleen kokoamista ja valmistamista Jumalan kädessä.

Joulukonsertit käyty 3 kirkossa ja yhdessä konserttisalissa, nyt on reilu kuukauden tauko.

Siunausta kaikille, vointini on huomattavasti parempi :D
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

ViestiKirjoittaja Tiina » 28.12.2016 15:20

Juhlittu on!

Meilä olis iis joulujuhla lauantai iltana. lasten joulunäytelmä ei asiis oikeastaan jouluinen, enemmänkin katkelmia hostoriasta, missä piti luottaa Jumalaan.
Arkin rakentaminen, toisten pilkka.....Aaabrahamin kutsu......kaksi luottavaista vakoojaa....Nehemka ja muurin rakentaminen.....paluu maahan,......Jeesuksen opetuslapsia rohkaisemassa toisiaan.....Riemullinen loppulaulu Jeesuksesta joka elää ja toimii ja palaa Kuninkaana.

Ja eilkisiltana Hanukkajuhla, lapsilla riemua, laulua, tanssia, ja munkkeja ja muuta hyvää syätävää.Ylistyslauja lopuksi.

T'änään tuli Michael ja yhdessä tietokonemiehn kanssa, joka Tel Avivissa, panivat takaisin entisen antivirusohjelman. Oli siinä hommaa.

Muut ohjelmat nyt ovat rivissä, napin painalluksen päässä, miten lienen Tuumiksen unohtanut_ Googelista se kuitenkinl öytyy.

Päivä kerrallaan, taitaa joka päivä tuoda omat vaivansa, nyt särkee lonkkaa

Olen kaivannut tietoa, elonmerkkiä, Tanjasta eli Kyökkipiiasta, ja muistakin kadonneista. Huhuu. huhuu!!!!!!!!! :roll:
Tiina

ViestiKirjoittaja Eeva » 28.12.2016 23:48

:) :) Nyt tuntuu, että joulu loppui. Nuoriso lähti. Olivatkin viikon. Tuntuu, kuin olisi sunnuntai-ilta, kun jäimme kahdestaan.
Kiitos Jumalallemme, kun saimme viettää vielä tämän Joulun yhdessä! Näin olen kirjoittanut Raamattuuni Jouluevankeliumin kohdalle jo kauan sitten ja siihen olen aina lisännyt vuosiluvun.
Puhelimessa ja pienellä lenkillä on aika kulunut. Viestitin ja soittelin joulukortin lähettäneille, joille en itse lähettänyt. Nuoriso liitti minut WhatsAppiin. Sillä kuulemma voi soitella ilmaiseksi. Poika kyllä sanoi, että mummut valtaa kohta kaikki. Tottakai, kaikillehan ne ovat.
Eilen oli oikein mukavia vieraita. Kummityttöni poikakaverinsa kanssa äiteineen ja hän kaverinsa kanssa. Piti pakosti puhua sairauksista, kun molemmat sairastavat syöpää. Kummityttöni äiti saa hoitoa Floridassa, jossa on töissä talvet. Mies saa hoitoa Saksassa, jossa on töissä. Siinäpä sitä hoitoja vertailtiin. Hyviksi kehuivat hoitoja. Molemmat voivat melko hyvin ja halatakin sai. Tarjoilut olivat kyllä haasteellisia, kun ovat niin tarkkoja, syystäkin.
Täyttelin alkuun ensi vuoden kalenteria. Hui, taas olen vuotta vanhempi. Mitähän saamme kokea. Kaikki otamme kuitenkin Jumalan kädestä.
Joulukortista luen: HÄN avasi sinulle ladun... ensimmäisenä JOULUNA. Vieressä on ladun kuva. Yhteydet ovat auki, olipa sula, lumi tai jää. :) :)
Eeva

ViestiKirjoittaja Tiina » 30.12.2016 20:48

Kaikki otamme kuitenkin Jumalan kädestä, sopii hyvin tähjän aikaan.
Annukka kirjoiotti tehorukpousosastoon miehensä kuolemasta eilisilta. Kaipa minä saan tuoda sen tännekin........Kaikille meille ystäville täällä se oli shokki, kun niin yllättäen tuli.
Olimme eilen kaupungilla, viiisi mummelia sopalla ja kahvilla, kaikki suomalaisia. Ja kaikki oli hyvin, jakelimme jotakn toisillemme, kiitimme ystävyydestä.
Ja illalla sitten Annukka soitti.Kaikella on aikansa, kuten Saarnaaja sanoo, syntymällä ja ,kuolemalla..
Ne ovat loppujen lopuksi niin lähellä toisiaan, itse elämän kul.kuun kuuluvia.
Huokaisin rukouksen Annukan miehen sielun puolesta, mutta jätin samalla hänet oikeudenmukaisen tupomarin haltuun. Muuta emme voi.
Ja elämä jatkuu, ja osaamme ehka paremmin taas muistaa miten väliaikaista kaikki on täällä, myös murheemme, jotk joskus peittävät alleen ilonkin aiheet.
Joita kuitenkin on, ja jotka kestävät.
Herra kanssanne uuteen vuoteen. :)
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 31.12.2016 08:33

Annukalle lämmin osanotto sinua ja perhettäsi kohdanneessa surussa.
rine

ViestiKirjoittaja meju » 31.12.2016 16:48

Kiitos kuluneesta vuodesta rakkaat tuumislaiset. Vuoden aikana olemme saaneet jakaa monet ilot sekä surut. Nyt viimeisinä päivinä Annukkaa kohdannut suru joka aina tulee sittenkin yllättäen. Tosi vaikea löytää lohduttavia sanoja mutta tiedän että Annukka kokee rukouksien kantavan voiman ja saa lohdutusta sellaista joka kantaa tulevina päivinä.

Maalla oltu kohta viikko ja ihan kahdestaan. Odotin poikiani käymään mutta kävi taas niinkuin monena vuonna ainakin vanhemman pojan suhteen, hän ei halua yhteyksissä olla. Koskeehan se syvälle sydämeen mutta "rakasta sinä vaan" ,. Erämaa opettaa ja tiedän monet äidit ja isät kokevat samaa. Ajatellut Jumalan rakkautta, vaikka vuosiin emme yhteyksissä olisikaan mutta silti hän odottaa ja valmis vastaanottamaan muistamatta hylkäämistämme.
Monellekkohan oikeesti Jeesus merkitsee mitään enään joulun jälkeen saati joulunakaan.

Lapsoset haemne tänään maalle ja saamme vilskettä sekä vipinää tupaan sekä sekasotkua.

Jatketaanhan vielä ensi vuonna kirjoittelemista?
Siu, siu, siu ....
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rine » 31.12.2016 21:21

Kiitos myös minun puolestani teille jokaiselle tästä tuumis ystävyydestä. Koen sen omassa lajissaan ihmeellisenä
kohtaamispaikkana, vaikka harvakseltaan, koemme tarvetta kirjoittaa elämästämme.
Netti antaa valtavat mahdollisuudet kohdata henkilöitä eri puolilta maailmaa.
Ihaninta on rakkaus Jeesukseen Kristukseen. Uskon että Hän on toimeenpanija myös meidän
tapaamispaikallemme tuumikseen.

Joulu meni ja olen ollut sairaana ja edelleenkin. Palasin tiistaina töihin mutta kesken piti lähteä
alkoi nousta kuume, olen käynyt keuhkokuvissa mitään niissä ei ollut.
Aivan poikki olen ollut, yskimisestä kuumeilusta, päänsärystä ja pahoinvoinnista.
Jouluherkut on syöty virtuaalisesti, äidin asioita mies hoitanut.
Rokotuksen otin mutta tämä influenssa on kuukautta aikaisemmin joten täysi teho ei ole rokotteella.
Maanantaina töihin. Ulkona jo raketit paukkuvat. Nuoriso lepäilee hekin ovat sairastaneet kukin tavallaan.
Siunattua Vuotta 2017 jokaiselle

http://www.tv7.fi/vod/player/49084/
rine

Edellinen

Paluu Tuumailuja