tuumis

Joulukuu

Re: Joulukuu

ViestiKirjoittaja Tiina » 23.12.2016 12:56

Hyvää aatonaattoa. Tiinallapa tätä aikaa on tuumiskella ja kirjoitella.

Sanoisin, että on tiinailtu, eli ei ole osattu ajatella tarpeeksi. ;) Tilasin kirjoja, tarjous, ystäväni osoiteeseen siellä Supomessa, ja hän sitten yleensä on lähettänyt minulle, hän hoitanut maksun asiellä, minä sitten hänelle.

Tilasin netin kautta, omalla nimelläni, osoite siis ckautta o..... :mrgreen: Ilmoitus paketin perille tulosta Tampereelle tuli minulle sähköpostiin, käskettiin ottamaan henk.todistus mukaan pakettia noutaessa. :roll: :roll: Jaa jaa, saakohan ystäväni sitä ulos!!!!!!!!!!!
No, se selviää illalla. Skypessä jutellaan.
Kävin ostamassa limpun anemojen ja keltaIIsia ruusuja bensa asemalta.Ja vein jitakin pieniä juttuja joillekin tässä kylässä. Siinäpä ne joululahjat, kynttilät tai suklaata, joka oli Fazerin tumma, kun en itse sitä ole syönyt :P
Tänään saunapäivä, huomenna sapattikokous ja illalla aattojuhla.

Toivon teille kaikille rauhallista, iloista,sopuista joulujuhlaa ja juhla aikaa. :)
Tiina

ViestiKirjoittaja Annukka » 24.12.2016 11:29

Jouluaatto! Siis Hyvaa, Valoisaa Jeesuksen Syntymajuhlaa seka Antoisaa, Siunausrikasta Vuotta 2017 koko Tuumiksen vaelle!
Annukka

ViestiKirjoittaja Lasse » 24.12.2016 12:33

Jumalan Siunausta kaikille Jouluaattoon!

Joulu kuulostaa kulkuselta.
Joulu tuntuu pumpulilta.
Joulu maistuu piparilta
tai namuselta
tai mantelilta.

Joulu näyttää tähtöseltä.
Joulu näyttää kynttilältä.
Joulu tuoksuu vihreältä
tai punaiselta
tai ruskealta.

Kuva
Lasse

ViestiKirjoittaja Tiina » 24.12.2016 15:52

Ihana tuo Lasssen panema kuva, uen- ja tunteeomainen!
Joulusaarnassa tuli tanaan uusia asioita, joita en ole enne kuullut tai olen unohtanutkin, varmaan.

Sanottiin, etta Jeesus on ainoa, joka on itse valinnut vanhempansa! Me muut eme, kuten emme muitakaan omaisiamme.

Ja etta Jeesuksen tehtavaan sopi synytya vaaatimattomiin oloihin......eivat paimenet olisi paasseet mihinkaan palatsiin.

Ja toisaalta itamaan tietajat, olivat varmaan rikkaita ja ylhaisia, mutta menoivat sinne., minne tahti heidat johti....ja he sanoivat tulleensa kumartamaan juutalaisten kuningasta. Pakanamiehet sanoivat nain.

Myos Jeesuksen ristiin pakanat kirjoittivat juutalaisten kunigas......

SE sopi hyvin asiaan, etta paimenet, maalliset tulivat kumartamaan paimenten Paimenta......

Illalla on sitten joulujuhla, jossa lapsilla on joulunaytelma. Telkussa D. Pawson paheksui lastennaytelmia joulusta.......ei se minusta ole pilkkaa,vaikka siella joku lapsi jotaIn lapsenomaista sanoisi....tarkoitus kumminkin juhlia Jeesuksen sayntymaa, paivansankaria.
Lassella oli herkkuja Kahvilassa. Yksi naapuri toi mulle pari piirakka, pari torttua ja piparkakkua. Ei tule ylensyontia.

Stressitonta ja riidatonta joulua toivottelen.
Tiina

ViestiKirjoittaja meju » 24.12.2016 16:21

Orpojen joulu
Hou, hou,hou huudahdellaan monissa kodeissa joissa joulupukki vierailee :) Paljon iloa lapsilla , myös pettymyksiäkin koetaan kun ei sitä lahjaa tullut mitä niin kovasti toivoi.
Meillä hiljainen aatto, ihan kahdestaan maalla ja koiruli tietenkin ilonamme. Tykkään just tästä hetkestä kun kaupat kiinni ja hössötys siltä osin loppunut. Pääse en jouluniloon en edes väkisin vaikka yritän, tätä laulua olen ainakin 5 kertaa kuunellut "orpojen joulu ", googlettamalla löytyy monienkin esittämänä. Aikasemmin en ole tykästynyt erikoisesti tähän mut nyt itken ja kuuntelen. Laulut on hoitavia ja tietämättäkin nostaa esiin koettuja tunteita.

Lunta satelee täällä, kävin koirulin kanssa lenkillä ja oli tosi liukasta. Naapurin yksinäisen naisen kohtasin, hän lähti kanssani kävelemään pienen matkan, lähtiessä sain halauksen antaa toivottaen joulumieltä. Hänkin kertoi että joulu ahdistaa, ymmärsin ettei kukkulalla oleva voi kohdata laaksossa kulkevaa jpten nyt kohtasimme samalla tasolla ymmärtäen toisiamme .

Kinkkuja parikin paistoin, toinen pojille vietiin. Tiedä sit miten paisto onnistunut mut yritetty kuitenkin parhaalla martta taidolla :lol:
Lahjoja en paljoa hankkinut, sukkia vaan pakettiin. Lapsille vain vaatetta joita sai 40 pros. alennuksella, yhtään lelua en hankkinut kun niitä nurkat täynnä entisiäkin.

Kiva kun kirjoittelette, meikä usein somessa selailemassa kun tällä puhelimella niin kätevää tämä touhu. Tiina empi puhelimen vaihtoa, hanki ihmeessä sillä sinä jos kuka opit ja saat paljon hyötyä siitä. Isolla näytöllä kannattaa ottaa.

Joulukirjoituksia odotellaan :-)
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja amanda » 24.12.2016 16:42

Kyytiä odotellessa toivotan teille ihanaa Joulua. :D
amanda

ViestiKirjoittaja rine » 25.12.2016 07:41

Siunattua joulua myös minun puolestani teille jokaiselle!

Kynttilät haudoille viety näin muistettu perinteitä ja kuolleta läheisiä,
myös työkavereitteni haudoilla kävin, olivat lähes vierekkäin.
Perinteisiä jouluruokia syöty piirakoita, paistia ja kinkkua sekä lohta.
Uutena oli bataattilaatikko, tein myös kokeilunhalusta punakaalilaatikkoa johon
tuli omenaa ja punajuuria sekä sipulia, on muuten hyvää.
Paljon on meidänkin joulusta karsiutunut, itse ei tarvitse kaikkea tehdä ja aikuisen kesken olemme
sopineet ettei mitään lahjoja ostella.
Meillä on aattona aina puuro tarjolla ja siitä siirrymme äidin puolelle kahville.
Meillä on sairasteltu flunssaa ja yskä on tosi kiusallista, jopa minulla tämä tauti, kun en juurikaan sairasta.
Yöt ovat hankalia ja keho kipeä, eli voimat vähissä.
Ulkona on pääkallokeli eli jään päällä vettä ja niin uskomattoman liukasta.
Tässä minun tarinaani rauhaisaa joulunaikaa teille.
rine

ViestiKirjoittaja Tiina » 25.12.2016 15:05

Juuri on syöty tämän päivän jouluateria, eli toissap'ist' perunakeittoa, jossa kyllä muutama lihapulla. Jälkkärinä odottaa muutama mansikka ja kermaviili. Jo vain kelpaa.

Ja ip on kutsu naapuriin kafeelle ja kakulle. Taas kelpaa.

On kuunneltu Radio Deist' jumalanpalvelus, mutta sitten katseltu Ikean mainoskirjaa. Täällähän onkin arki jo tänään. Kuulin näes rttä ne aiotut vanhat hyllyköt ovat hajoamispisteessä, eli niistä ei ole uuteen huoneeseen korjahyllyiksi. Ikeasta klöytyy aika sopiva hyllykkö, kaksi kun ostaa, niin ne käy.Jo ehdin kysellä kyytiä Ikeaan lähiaikoina......ja pyysin myös ostamaan radiatorin, lämmityslaitteen. Eli asiassa ja toisessa edetään hissukseen.

Eilen sukulaiseni soittivat Teiskosta, että vettä tulee kovaa. Meilläkin piti tänään sataa, mutta ei vielä ole alkanut. Normaalia viielämpää kyllä on.

Jolutunnelmaksi riittää kynttilän sytyttäminen ja joululaulujen kuuntelu, ilman enempiä tunteita.
Tiina

ViestiKirjoittaja pappa » 25.12.2016 16:45

Tiina kirjoitti:Joulusaarnassa tuli tanaan uusia asioita, joita en ole enne kuullut tai olen unohtanutkin, varmaan.
Sanottiin, etta Jeesus on ainoa, joka on itse valinnut vanhempansa! Me muut eme, kuten emme muitakaan omaisiamme.
Ja etta Jeesuksen tehtavaan sopi synytya vaaatimattomiin oloihin......eivat paimenet olisi paasseet mihinkaan palatsiin.
Ja toisaalta itamaan tietajat, olivat varmaan rikkaita ja ylhaisia, mutta menoivat sinne., minne tahti heidat johti....ja he sanoivat tulleensa kumartamaan juutalaisten kuningasta. Pakanamiehet sanoivat nain.
Myos Jeesuksen ristiin pakanat kirjoittivat juutalaisten kunigas......
SE sopi hyvin asiaan, etta paimenet, maalliset tulivat kumartamaan paimenten Paimenta......

Rine: Paljon on meidänkin joulusta karsiutunut, itse ei tarvitse kaikkea tehdä ja aikuisen kesken olemme
sopineet ettei mitään lahjoja ostella.

meju: tätä laulua olen ainakin 5 kertaa kuunellut "orpojen joulu ". Laulut on hoitavia ja tietämättäkin nostaa esiin koettuja tunteita.
Naapurin yksinäisen naisen kohtasin, hän lähti kanssani kävelemään pienen matkan, lähtiessä sain halauksen antaa toivottaen joulumieltä. Hänkin kertoi että joulu ahdistaa, ymmärsin ettei kukkulalla oleva voi kohdata laaksossa kulkevaa jpten nyt kohtasimme samalla tasolla ymmärtäen toisiamme .

Kiitos ystäville näistä "joulusaarnoista", joita voi mietiskellä täällä omassa hiljaisuudessa. Oman joulukirkon rouheiksi niistä ei enää tälle vuodelle ole. Tuntuu vaan niin lämpimältä kokea, ettei täällä vajavuuden maassa niin kaukana toistenkaan kokemuksista eletä, vaikka arkena ei tunteita kovin paljastettaisikaan. Monelta teiltä olen saanut rohkaisua niin täällä kuin myöskin "facessa".
Kiitos myös Lasselle jakamisestasi.
pappa

ViestiKirjoittaja Eeva » 25.12.2016 18:51

Tyttö soittelee pianolla: Olen kuullut on kaupunki tuolla. Golgatan veressä voima on. Soitti joululauluja ja sitten kaikkia mitä löysi. Ihana, kun soittelee.
Ei heillä kotona pianoa ja ei muuten soita, kuin jouluna. Mies sanoikin joskus, ettei tarvi muuta, kuin yhden joululaulun pianolla. Äsken pelasivat shakkia. Ulos ei nyt viitsi mennä on niin liukasta joka paikassa ja välillä sataa räntää. Aamulla poljin kuntopyörällä ja se saa riittää kuntoiluksi, paitsi että pojan kanssa kilpailemme naruhypyssä. Nykyisin hän voittaa kirkkaasti. Mies sai lahjaksi PALLON. Nyt me palloillaan (?) ja kyllä vetreyden pitäisi kasvaa.
Niin jouluterveiset kaikille ja kiitos teistä, ilahduttajat! :) :)
Eilen olimme aattohartaudessa. Luin tekstit ja ihana, kun kaikki olivat jouluvieraamme kanssa kirkossa.
Meillä oli oikein perinteinen joulu. Melkein kaikki tehtiin itse ja oli sortteja. ;) Puuroakin piti tehdä sekä ohrasta että riisistä, uunissa ja sekoitusmenetelmällä.
Nyt huutavat laulamaan säestyksen kera. Siitä ei voi kieltäytyä. Jeesus elää, riemuitaan! :D :D
Eeva

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja