tuumis

Joulukuu

Re: Joulukuu

ViestiKirjoittaja rine » 16.12.2016 22:13

Mukava kun olette kirjoitelleet, meillä on oikeat postikorttimaisemat joka tarkoittaa
että lunta on runsaasti ja puut kuorrutettu valkoiseksi, huomenna tulevat tyttäret ja
ihmettelevät varmaankin lumen runsautta.
Meillä on talot rakennettava tarkkojen säädösten mukaan ja jokaisen kohdan on valvojan kuittauksella
vahvistettava, että on tehty niinkuin on suunniteltu. Kuitenkin löytyy homehaittoja uusistakin raennuksista.
Talvella on herkkua kun saa lämmittää uunia ja siitä hehkuu lämpöä vuorokaudeksi.
Villasukkia tarvitaan ja yöllä pidän sukkia, ilmastointi tekee vedon tunteen, joka tuntuu jaloissa.

Jäin lomalle yli viikoksi, eilen olimme syömässä työporukalla, joka osittain hajoaa
vuodenvaihteessa, ruoka oli kreikkalaisittain tehtyä ja annokset runsaita, lautaset tarjottimen kokoiset.
Söin kalaa, eilen oli myös työnantajan tarjoama jouluruoka, joten vatsa oli pinkeänä hyvistä ruuista.
Oletteko maistaneet bataattilaatikkoa, se on tosi hyvää.

Tälläisin aatoksin tässä hetkessä teitä siunaten

Oi jouluyö, oi autuas sä hetki,
kun ihmiseksi sai Herra taivahan
Synteimme tähden henkensä hän antoi
ja kärsi ristinkuoleman
Jo toivon säde hohtavainen loistaa
nyt yllä maan ja merten aavojen
Siis kansat kaikki, te kiittäkäätte Herraa
Oi jouluyö, sä lohtu ihmisten
Jo kirvonneet on syntiemme kahleet,
on taivas auennut lapsille maan
Orjuus on poissa, veljesvaino päättyi,
siis Luojan kiitosta laulamme vaan
Toi rauhan meille Herra taivahasta
ja puolestamme astui kuolemaan
Siis kansat kaikki, te kiittäkäätte Herraa
rine

ViestiKirjoittaja Eeva » 18.12.2016 09:11

:) Täällä jo nukuttu 7 tuntia. Olin eilen patavahtina vielä illalla ja kun tulin olin niin väsynyt, että suoraan sänkyyn. Olin vielä aukkopaikassa. Oli vaikea saada riittävästi patavahteja ja lupauduin. Ensi viikolla olen " vanhalla paikalla" Olin liikekeskuksessa ja Alkon vieressä. Oli vilskettä, mutta harvakseltaan padalle. Ystäväni tuli minulle viihdyttäjäksi. Edellisen patavahdin kanssa meillä puhkesi riemu, kun tuli puhe pataattilaatikosta ja mannasuurimoiden määrästä. Ehdotus oli 1l vai 1dl?
Ehdin hyvin, kun nuoriso oli siivoamassa ja minä pääsin alta pois.
Pe kävin koululla Lukumummina ja kyllä mietin ja rukoilin, miten menetellä: vienkö joulujuttuja vai. Hyvin sitten järjestyi. No, annanko siunaustoivotuskortin mukana, jossa hengellinen runo. Sinne meni sekä opettajahuoneeseen että luokalle. Kutsuvatkohan vielä lukemaan?
:) Lapset tulivat taas talotalkoisiin. Mukana oli selkoRaamattu. Sanoin, että luetaan ensimmäiseksi, ettei jää ja mitä Raamatun henkilöitä muistatte. Alkuun tuli valtavasti kysymyksiä, mikä "tyyppi" se oli joka, oli korissa, kalan vatsassa, tappoi miehen, jne. Ensimmäinen kysymys tuli pienemmältä: miten Joosef oli Jeesuksen isä vaikka sanotaan, että on Jumalan poika. Oli muistanut Joosefin. Näin talot valmistuivat ja ehdittiin leikkiä piilosta. Minäkin menin niin ahtaaseen, että oli vähän ongelmia. Haasteita oli yhdellä jalalla seisomis- ja naruhyppyhaasteita. Äiti ja isi tulivat sitten glögille. Huomaatte, kuinka olen mielissäni, kun lapset käyvät.
:) Jouluaterialle vein kaksi arpajaisvoittoa, kun vuosi sitten voitin. Siellä vielä tyhjässä salissa istui puheenjohtaja ja kun tervehdin hän alkoi puhua sairaudestaan. kuuntelin ja kysyin , saanko rukoilla. Kyllä ja nyt olemme olleet yhteydessä useamman kerran.
Herran syntymä on lähellä, on tämän päivän aihe. Tarkoitus on mennä lähikirkkoon. Luin tekstit ja Ps.130.5-8, 7= Israel pane toivosi Herraan. Kyllä tuo Israel vaan pyörii mielessä.
Tänään on toivoa kirjassa on tälle päivälle kertomus ensimmäisen maailmansodan Jouluyöstä, kun molemmin puolin rintamaa kaikui Jouluyö, juhlayö. Kyllä se laulu edelleen sykähdyttää.
Nyt täytynee lähteä katsomaan laktoositonta ja gluteenitonta. Ystävä tuli merten takaa ja tulee käymään.
Ruut.4.15 Hän virvoittaa sinua ja huolehtii sinusta vanhuudessasi.... Näin saamme uskoa! Ollaan turvallisella mielellä! :)
Eeva

ViestiKirjoittaja pappa » 18.12.2016 19:58

Onko tässä foorumissa tapahtunut jokin muutos? Mulle tää näyttäytyy nyt aivan oudon näköisenä?
pappa

ViestiKirjoittaja rine » 18.12.2016 20:17

Pappa on samaan aikaan koneella, minulla näkyy samanlaisena kuin ennenkin.
En osaa sanoa mistä moinen johtuu.
Evakin päässyt ilmeisesti normaalisti ei ainakaan mainitse että olisi erilainen.
Toivottavasti asia korjaantuu jos siitä haittaa on.

http://www.kokkolanhelluntaiseurakunta. ... lkaa_herra

Siunausta kaikille
rine

ViestiKirjoittaja pappa » 19.12.2016 20:56

Eilinen kysymykseni ilmeisesti saa vastauksensa siitä, että olin toisella koneella, jonka ohjelmat juuri päivittyivät. Pitänee pysyä vaan tässä vanhassa ja tutussa, jota ei enää muokkailla mihinkään.
Maassa on siis rauha, ei mitään hämminkiä.
Hiljaiselosta alan päästä jo hieman liikkeelle. Keskiviikosta asti ollut varsin flunssainen olo, josta tänään uskaltauduin jo vähän ulkoaskareisiin.
pappa

ViestiKirjoittaja rine » 20.12.2016 21:12

Hyvä kun papan koneessa ei sen kummempia ongelmia. Hiljaista täällä ollut, onko muillakin koneen kanssa ongelmia?
Flnsaa on liikkeellä ja pappakin toipumassa, vanhempi tytär on tänne tultuaan saiarastanut kokok ajan, yskä
kuulostaa pahalta, voimattomaksi se vie. Pojan porukka myös kuumeessa. Lomalla olen hoidellut äidin asiat ja
kävin kangaskaupassa, ompelen hänelle lahjaksi päällepantavaa, kun on kaavat vanhastaan tarvitsee vain saumata ;)
Pieniä jouluostoksia tyttärille ja miehelle. Joululauluja kuuntelin alfa kanavalta. Tv 7,
Pieniä nokosia sopivassa hetkessä :lol: Näin päiväni ovat kuluneet.
Mitäs teillä puuhaillaan?
rine

ViestiKirjoittaja amanda » 21.12.2016 09:54

Minulla on ollut ongelmia tietokoneen kanssa,poikani joutui monena päivänä etsimään vikaa, lopuksi hän vaihtoi minulle toisen koneen, nyt tässä kirjoittelen uuden tuntuiselle koneella.

Joulu on todella lähellä, nuorempi poikani on kutsunut meidät kotiinsa, siellä kun on lapsia Joulu on sitten sen näköinen. Joulussani on surun väri hautajaiset ovat Joulun jälkeen ja toinenkin veljeni on sairaalassa. Me sisarukset kun kaikki olemme jo vanhus-ijässä, elämä on nyt tämän näköistä, aikaa on ollut valmistua siihen että elämä loppuu jokaisen kohdalla. Herra antakoon meille viisautta elää nämä viimeiset jäljellä olevat päivät Hänen kunniakseen

Rukoilen kaikille iloa ja valoa Joulun Herran yhteydessä, Hän valaiskoon tiemme. :D
amanda

ViestiKirjoittaja Tiina » 21.12.2016 12:10

Joulunalsupaivina :) :)

Olen jo saanut viereisen huoneen avaimen, ja kävin jopa huoneessa katsomassa sita. Yksi vaatekaappi on sinne jaanyt, riitanee, sohvapöyta on jaanyt, mikro, lamput kattoon, pieni ilmastointilaite seinään, eli kun sohvan sinne siirtää, niin alkuun pääsee. :D Ja hyllyja on tiedossa ja kirjojakin.......vaikka hitaasti ntt eteenpäin mennään, ei mihinkään kiirettä, en suostu ottamaan painetta tai kiirettä asiassa.Jos eletään, niin keväällä ainakin ehkä saisin käypäläisiä Suomesta. Toivon todella, että huone saisi olla siunauiksena ainakin joillekin ystäville.Lähellä ulko ovea on jo seinässä ennest''n oviaukko huoneiden välillä se on vain ollut fanerilla peitetty.
Siihen kai helpointa laittaa liukuovi vain, vaikk olisin haunnut tavallisen :( :mrgreen:
Olette myöskin kuunnelleet uutisia maailmalta, Saksasta, Turkista......Saksassa loukkaantui myös israelilainen mies, ja vaimosta käytetään sanaa kateissa, eli jos on eri sairaalassa ei vielä ole tunnistettu.
Herra auutakoon kaikkia näitä perheitä, joissa loukkaantuneita tai kuolleita.
Olen myös vähän enemmän muistanut pakolaisia Syyriasta ja kaikkia sodan uhreja. Katsoin näes filmin Lupaus. Siioojatyttöni saivat uudessa läppärissäni yoimimaan DVD osan. Tämä filmi tehty yhteistyöss' LOttajärjestön kanssa Tietysti varsinainen tarina sepitetty, seurataan kolmea lotta Talvi ja jatkosodan aikana. Noita sotia kun itsekin sentään muistaa, niin toi myös kaikki pakolaiset tai leireissä olijat lähemmäksi.
Amandalle tuli jhelposti uusi kone, minulla kun ei poikaa vierellä, niin kesti pari viikkoa sen saanti. Suht koht. tällä pärjäilen, se Michael oli tehnyt asioita iisimmiksi, mutta hänt' ei vieläkään ole saanut kiinni.
Tuolla facebookissa on iitä, jotka tuntuvat etsivän joka paikasta väärää oppia. Joku on tainnut heittää minut ulos kaveruudesta, kun olen joskus yrittänyt maltillistaa...no, minulla kun on lyhyt tukkakin, mitä uskovalla ei saisi olla, niin kaikin puolin olen hänen kategorioittensa ulkopuolella. Tukkani on aina ollut ohut hiirenhäntä, ja nyt eivät olkapääni edes sallisi pitk'n tukan laittoa mitenkään, näin se on helpompi.
Pöydälläni on jo punainen Tallinnasta ostettu pellavaliina, vaikka ei sitä nyt paljoa näy, on joulupaperia, kortteja ym. niin paljon siinä. Lattialle panin jo uusia sinivihreit' mattoja, jotka myöhemmin siirtyvät tuohon toiseen huoneesee. :) :)
Ei ole vielä ilmoitettu, mitä meillä olisi jouluaattona, mutta sapattikokouksessa lupasivat puhu joulusta. Jänn' n'hd' kuka puhuu ja mitä. Kerronpa siitä myähemmin, jos muistan.
Meju mainitsi siitä, miten sanotaan että meistä tulee enkeleitä kuoltuamme, eli aika yleinen väärä uskomus, ei Raamattu siitä puhu, eik' nirvanasta eikä sielunvaelluksesta jne. Muistuttakoot enkelit meitä oikeista Jumalan enkeleistä.
Messiaansyntymästä me iloitsemme, ja siitä että hän elää, toimii.....ja on luvannut palata kunniassa. :)

Ps. Näyttää siltä. että meillä tänä vuonna olisikin Hanukkajuhla, koska joulu ja Hanukka sattuvat samaan aikaan......tieto on mennyt vain Whats appiin, eika mulla ole sitä.
Tiina

ViestiKirjoittaja Eeva » 22.12.2016 08:53

:D "Paras Joulun pakkaus on RAUHA ja RAKKAUS"
Sain eilen tuollaisen tervehdyksen. Tokihan se pitää teille jakaa. Eilen seikkailin liukkaudessa, kun vein tuotoksiani Ameriikasta tulleelle. Sovimme kelloajan. En muistanut puhelinta ja asuvat kaksikerroksisessa. Ovikello ei kuulunut. Yritin heittää lumipalloilla ikkunaan ja tömistelin. Jätin tavarat rapulle ja kotoa soitin. Nyt tulevat sitten kukantuontireissulle. Oli kyllä liukasta ja lumet melkein huvenneet. :(
Oletteko te tehneet raakakakkua?. Minä en ja katselin ohjeita, niissä on monessa kookosöljyä. Onkohan se niin hyvin markkinoitu? Tyydyin tekemään ystävälleni jauhottoman ja laktoosittoman. Oli siinäkin homma, kun en mitään plenderiä omista.
:) Lukumummien- ja vaarien päätöstilaisuudessa oli sananlaskuista tietovisa, joululauluista arvailtiin äänen perusteella nimiä ja laulajaa. Laulajien suhteen olin kyllä aika uuno. Sitten leikittiin: Rennot polvet, rennot polvet on ratkaisu sun ongelmiisi. Näin jatkettiin peppu ja niska.
Yrittävät pitää meitä virkeinä. :o
Joulukortteja on tullut entiseen malliin. Joissakin vain etunimi ja nytkin tuli kahdelta saman nimiseltä. En kyllä tiedä edes -keltä, kun on monta saman nimistä tuttua.
Meillä ei ole mattoja lattialla, kun tyttö sanoi panevansa, kun tänään tulevat. Te sotkette kuitenkin. Eli sellaisia suttapyttyjä olemme. ;) Päivällä tulevat naapurit kanssamme syömään, kun glögijutut jäi. Saa vähän rupatella ja onhan minulla kysymys. Aion kysyä kehenkä otan yhteyttä, kun kaupassamme ei ole israelilaisia taateleita( eikä muutakaan sieltä). Olen monta palautelappua jättänyt, mutta eiväthän ne auta. Naapurikaupassa on ja sieltä haimmekin. Tämä rva on ollut "päällikkönä" tuossa meidän kauppaketjussa.
:) Eilen kävimme uimassa. Uin kilometrin ja tuntuipa rankalta.
Jouluvalot jo loistavat. Kuusi, usko, toivo ja rakkaus-valot on ajastettu.
Siuaukasellisen Joulun toivotus! Teille on syntynyt Vapahtaja! Jeesus elää!
Eeva

ViestiKirjoittaja Tiina » 22.12.2016 10:39

Huomenta tuumislaiset, ei kuitenkaan niin varhaista kuin Eevan.

Pitää perua puheensa. Taitaa meillä olla sekä joulujuhla että Hanukkajuhla, viimemainittu maanantai iltana. Vikana on se, että tiedot tulevat whatsupin kautta, ja mulla raukalla viel' vain vanha kännykkä ;) :mrgreen: Eli pitäisikö ajatella jo vihdoinkoin älypuhelimen ostoa :roll: No ei se osto kai ole vaikea, mutta kenellä sitten olisi aikaa neuvoa sen käyttöä`? Ehkä näillä siivoojatytöillä, kun se projketi oölisi siivouksen tiallal!!!!!!!!!!
Jo aikaa sitten lopetin tabletit, jotka olivat olkani tulehdukseen, mutta vasta tänä aamuna sain soitetuksi ja varatuksi ajan fysioterapiaan, sain sen tammkuun loppupuolelle. Kiva on kun heti perään lähettävät tekstiviestin, siis vARMUUDEKSI, ett' silloin ja silloin siellä ja siellä on sulle vuoro. Hyvä varmistus.
:o

Täällä vähän värjötellään,. yritetään tareta, mutta ei valitella kovin paljon, kun ajatellaan pakolaisleireissä olevia.Ja sadetta edelleen pakko rukoilla, vaikka ei tisesateesta pitäisikään, jos pitää olla liikkeellä,uudet saappaat pitäisi ostaa

Nyt allakkaa katsoessANI HUOMASIN, että edelleen on olemassa ns Yliopiston Allakka, sain juuri uuden. Ja siinä on edelleen myös juutalainen ja islamilainen kalenteri,mittö ei viime vuonna ollut, koska se kalentri sattui olemaan Ajaston.

Täällä ei noita pikkujouluja ole, eikä vieraitakaan juuri käy. Tosin kävi kaksi imatralaista miestä, vanhija tuttuja, toinen ainakin. On vapaaehoisena. On ollut maassa ennekin, useammankin kerran. Muita ystäviä odotelaan keväämmällä suurella innolla.

Ja toivotaan myös, että elonpäiviä ja jonkinlaista terveyttä olisi, ja olisi käyttöä tuolla lisähuoneella.

Me käymme joulun viettohon.......monenlaisin miettein, toivottavasti päällimmäisenä ilo Jeesuksen tuomasta SUURIMMASTa lahjasta, Jumalan lapseudesta, ja koko tulevaisuuden toivosta. :) :)

Viela lisaYS, ETTA VALKOISTA IIRISTA NAKYNYT, SITA ENNEN MYOS VALKOISTA KROOKUSTA JA NYT JOPA MUUTAMA SYKLAAMINKUKKA.
oIKEASTAAN PITI KERTOA,etta v ein ulos, VISKELIN Vahan aurinkonkukan siemeni, kuorittuja, ja ajattelin lintujen loytavan niita, mutta en nahnyt lintuja niita nokkimassa, mutta kissan nain syovan niita!!!!!!!!
Tiina

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja