tuumis

Joulukuu

Re: Joulukuu

ViestiKirjoittaja rine » 03.12.2016 10:10

Eeva lähettäjäkirjeestä huomasin tutut kasvot :D
rine

ViestiKirjoittaja Tiina » 04.12.2016 13:53

Kiitokset Mejulle, paasen taas Tuumikaeen.....suurin apu kai hanelta, vaikka siivoojani Anne ja Anna olivayt myos apunani. Mutta koville se otti. Michael apuni ja nnaapurini edelleen jossain nhuoria seminoinassa, joten lisa apu viipyy :mrgreen:
Olin aikonut menna Jerusalemiin, mutta toinen naapuri sattui pistaytymann ja krtoi, etta tiet tukossa, joku kuorma kaatunut..... ;)
Eilen oli sadepaiva. mutta bussille onnizstuin menemaan kun oli taukoa. Odotin yli puoli tuntia bussia se vuoro jai tulematta. :( paleli.
Ortopedi ei kai tykannyt kun sanoin katsoneeno yhta sanaa sanakirjasta enka kuitenkaan ymmaertanyt....... :mrgreen: Sanoi, ettei laheta minua kirirglille kun olen niin vanha :P Antoi lahetteen kylla fysioterapiaan, mutta ei suostunut vastaamaan, onko sitas siina samassa talossa. Ja pillereita, kun on myos tulehdus
Olin iloinen, etta ei tarvinnut lahtea hotelliin tapaamaan ketaan vaan sain ottaa taksin lennosta.....ehdin jo siina valissa kastua.......ja ajaa suoraan kotiin.
Itse sateesta olin kylla iloinen, varsinkin kun sain jo olla kotona lampimassa. Tulkoon sita vain lisaa, kuten luntakin Hermonille.
Rinelle viisautta ja voimia esimiesasemaan. Ja kaikille muillekin joilla tehtavia on eri puolilla.
Viereinen huone ei ihan viela ole vapaa, enka usko sen kovin npeasti tayttyvan huonekaluista, mistapa niita noin vain tippuisi? Mattoja taitaa piisata. Sohvan voisin heipata omalta puoleltani ja ostaa iselleni muutaman nojaytuolin? Vaatekaappi sinne ehka jaa.
Sain jo aiemmin kutsun 6.12 Suomern Israelin suurlahettilaan residenssiin itsenaisyyspaivan juhlille, mutta enpa aio menna, on illalla pari tuntia. Olisi siella ihania pikkupiirakoita ja lihapullia. Taidan yrittaa katsoa linnan juhlia neita, jos onnistuisi :roll:
HYvaa itsenaisyyspaivaa jo kaikille.
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 06.12.2016 10:02

lataus (1).jpg
lataus (1).jpg (9.38 KiB) Katsottu 105 kertaa

http://www.tv7.fi/vod/player/54819/

Siunattua itsenäisyyspäivää teille jokaiselle

Oi maamme, Suomi, synnyinmaa,
soi, sana kultainen.
Ei laaksoa, ei kukkulaa,
ei vettä, rantaa rakkaampaa,
kuin kotimaa tää pohjoinen,
maa kallis isien.
rine

ViestiKirjoittaja pappa » 07.12.2016 21:28

Itsenäisyyspäivä vilahti ohi likimain huomaamatta. Yhtään mekonkantajaa ei tullut nähdyksi presidentin juhlasta. Ihan kuin olisi ollut arki ja vain viestejä radiosta, miten mielenosoituksiin on varustauduttu.
Tänään sitten oli tartuttava lumikolaan yöllisen lumimyräkän jäljiltä, että pääsi jääkaappia täydentämään.
pappa

ViestiKirjoittaja meju » 08.12.2016 10:00

Pukeutukaa ystävällisyyteen Kol 3
Heissan tuumailijat, millaiseen asuun tänään pukeudut? Pappa kirjoitti ettei ollut katsellut linnan juhlia telkkarista, meikä taas istui katsomassa koko kättelyseremonian ja tykkäsin sekä iloitsin että meillä näin hyvä,presidentti sekä vaimonsa hillityn tyylikäs aina, koen että he aidosti kohtasivat ihmisiä , myös se että veteraania yhä enemmän juhlissa sekä tavan kansalaista. Tuli aatoksiin kuinka kerran olemme niissä juhlissa josta Raamattu kertoo, kutsu on lähetetty kaikille ihmisille ja me tässä ajassa saamme olla jakamassa näitä kutsukirjeitä. Valitettavasti kaikki eivät halua tulla juhliin eivät edes avaa kutsukirjettään.
Mitä laitan ylle näihin Kuninkaan juhliin ehkä mietit, ymmärrän että saamme juhla-asun lahjaksi eli ei muuta tarvita kuin pukeutua.

Virtoja erämaassa kalenterissa oli tämä yllä oleva jae päivänsanana jota mietiskellyt. Äitini käytti tätä kalenteria ja tuli mieleeni hänen täydellinen muutoksensa avatessaan Jeesuksen kutsukirjeen ja lähtiessään seuraamaan kutsuaan. Äitini pukeurui ystävällisyyteen joka huomattiin, myös täydellinen muutos elämässään ei jäänyt,huomaamatta .
Olen miettinyt että tänäpäivänä harvoin näkee tätä uskoontuloa ainakaan täällä päin, en edes muista milloin viimeksi kuullut että joku tuttu olisi tullut uskoon ja nimenomaa niin että sen huomaisi.

Tämmöisiä tänään mietinnässä :-) kaupungin suunnalla olen ja ihan yksikseni . Eilen olin helluntaisrk päiväkeidas tilaisuudessa, oli taas ihana päivähetki, puuroa sekä torttukahveet tarjolla sekä joulupussit saimme sellaiset kuin aikoinaan koulussa, sisälti mandariinin, rusina pkt, suklaata, mehun ja tikkarin. Vanhakin näin nuortuu kun lähtee eri tilaisuuksiin mukaan ja saa kokea näitä ihania yllätyksiä tälleenkin. Runoja, lauluja sekä puheita oli yms.
Pappa kirjoitti ettemme tunne moniakaan seurakuntamme jäseniä saati heidän kohtaloitaan. Eilen menin taas istumaan sellaisten ihmisten pöytään joita en tuntenut ja tuli,hyvät keskustelut , tuumasimne että yli 30 vuotta samassa seurakunnassa oltu niin eka kerran juteltiin. "Tulethan toistekkin juttelemaan kanssani" sanoi vierustoverini. Oikeesti minua ärsyttää edelleen kun ns. vastuuhenkilöt istuvat omissa pöydissään ja huomaan että seurakunnassakin he aina,vieretysten vakipaikoillaan, kannattais hajaantua ja huomuoida meikäläisenkin ( vitsi, vitsi, ) Oikeesti olen sellainen harmaahiiri ettei minua tunneta, monesti olen käynyt tässä keidas tilaisuudessa ja joskus seurakunnassakin :-) niin varmaan joka toinen kerta todetaan " taidat olla ihan uusi kävijä " iiiiik
Hyvä näin sillä en haluakkaan olla esillä vaan sulautua joukkoon. Meitä kaikkia tarvitaan sillä eihän tälläisiä tilaisuuksia vois järjestää jos ei näitä ihmisiä jotka ovat tekeviä sekä toimivia, jokaisella oma armoitus .

Tänään vielä avoinna ohjelmani, ajattelin torstaimessuun lähteä mutten tiedä saanko töppösiä liikkeelle. Ihana olotila kun ei ole pakko lähteä minnekkään saa olla vaan.
Tiedän täälläkin vielä heitä joitten on pakko lähteä työmaalle tai johonkin muuhun velvoitteeseen. Voimia ja intoa päiväänne itsekullekkin, muistetaan että rukous kantaa sekä voimaa Isä antaa.
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Lasse » 09.12.2016 12:22

Tervehdys kotiväki :D Late ja Maikka valmistautuu tänään matkustamaan pikkuautolla Jyväskylän Kuokkalan kirkkoon.
Amadeus ja Gilda esiintyy "Jouluyö" Konsertti teemalla. Googlasin ennakkoon Kuokkalan kirkon rakennusta joka
näyttää sisältä olevan puusta rakennettu.

Kuva

Eva ei sit nähdä mut toivotaan toiste :) paikallinen Leena nä'hdään jonka luokse suunnistamme kahveelle, hänet ollaan ponkattu konsertti ihmisenä reissuilta :)
Näillä matkoilla voi tutustua uusiin ihmisiin aivan kuin Meju koirantaluttajana koiraihmisiin :) ja tehdä tärkeitä elämän löytöjä.

Joulupataviikko lähestyy, jokainen voi halutessaan muistaa jollakin tavoin kotimaan vähävaraisia.

https://youtu.be/-AAC46dGSEY

Siunausta kaikille ja nähdään :lol: :D
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

ViestiKirjoittaja rine » 10.12.2016 09:25

Kiitos tuumailuistanne,
Lassella ollut varmasti kylmänväreet nostattava konsertti.
Puitteet upeat kuvasta päätellen, erikoisesti rakennettu kirkko.
Iloitsen aina mejun tapaamisista, tähän meidät on kutsuttu.
Seurakunnissa ei saisi olla yksinäisiä siskoja eikä veljiä
muutos lähtee Jumalan lapsista Herran huoneesta.
Tänään puen päälle lämpimästi, pieni on pakkanen mutta tuuli
pohjoisesta tekee siitä navakan.
Käyn kaupungilla ja muuta puuhastelua....
Aamulla katsoin tv7 ohjelman jossa oli V.Klimenko

http://www.tv7.fi/vod/player/50043/

Kaitsija maan sekä taivaan,
turvamme kilpemme on.
Armonsa suuri on aivan,
suuri ja mittaamaton.
Aurinko kuu sekä tähdet,
kummut ja kukkiva maa,
kaikki on huomassa hällä,
eksyä kenkän ei saa.

Laulakaa, taasen kunniaa Herran,
katsokaa, kuinka kaunis on maa.
Kiittäkää, Herra hoivaten kantaa
silloinkin, kun kellot kumahtaa.
rine

ViestiKirjoittaja meju » 10.12.2016 10:48

Iloitkaa
"Iloitsen" Rinen kirjoittama sana toi ilon sisimpään ja aloin funtsailemaan kuinka joka ikinen päivä elämäämme kostutetaan ilonpisaroilla. Tänne tullessa olo olotila ettei kuitenkaan kukaan ole mitään kirjoittanut enkä minäkään saa juttua aikaseksi mutta oikeesti iloitsin Rinen "tapaamisesta" täällä tänään. Tässä oma kokemukseni kuinka jonkun pienikin kirjoittamisen vaivannäkö saa aikaan ilon
Saamme iloita Raamatun teksteistä päivittäin ja tekstin kirjoittajat ovat uskollisesti kirjoittaneet mitä heille jaettavaksi annettu. Tietenkään meidän tekstit eivät samalla tasolla ole mutta ajatellut että ehkä vuosienkin päästä joku eksyy näitä aatoksiamme lukemaan ja hän saa kokea iloa.

Eilisen päivän vietin pyjamapäivää kun flunssa yrittää iskeä päälle, tänään jo parempi olo. Aioinlähteä klo 11 lähi kirkkoon jossa puurojuhlat sekä myyjäiset. Torstaina humppailinkin kävellen eestaas kaupunkiin ensin torstaimessuun sit fidalke kahveelke ja vielä puurojuhlaan srk.keskukseen :-) Taas kohtasin ystävän srk.keskuksessa joka jäänyt ns.tien laitaan uskonelämässään, aikoinaan hel.srk jäsenkin mutta...., hän ei ollut koskaan käynyt srk.keskuksessa ja oli oikeesti iloinen kun olin hänen "kaverinaan" ja aikoi ruveta käymään useammin siellä ja innostui myös päiväkeidas tilaisuudesta josta kerroin. Tämäkin jännä kohtaaminen sillä yörmättiin vessassa :-) ketään muita ei ollut siellä joten ajattelin Jumalan tarkkaa aikataulua sillä sattumia ei ole.
Pahoitin taas mielenikin :-) vaikka hymyilyttääkin nyt mutta suututtaa uskovienkin itsekeskeisyys ja ajattelemattomuus. Ymmärrä en kuinka autolliset eivät voi tarjota kyytiä ihan itse vaikka kysäsemällä "onko sinulla kyyti". Tästä meidän läheltä pariskunta kahdestaan autollaan siellä keskuksessa ja samassa pöydässkin puurolla oltiin ja kerroin että kävellen tulin, lähtiessä vielä eteisessä vierekkäin oltiin niin ei kyyti tarjousta vain vilkutukset. Iiiiiiiiiik, varmaan samanlainen olisin jos mieheni uskossa niin kahdestaan vaan kuljettas, vieretysten aina istuttais kokouksissa eikä toisia huomattaisikaan........noh tää vaan kateellisen kirjoitusta.

Lassella hyvä konsertti tiedossa vai olikohan se jo, noh tarkistan tämän kirjoittamisen jälkeen.
Puhelimella kirjoittelen niin tämä on sellaista väkertämistä. Tabletti ja kannettava maalla että mieskin pääsee nettiin.

Huomenna Kuopioon Köntän konserttiin ja sit ehkä maalle muutamaksi päiväksi mutten vielä jouluun asti siellä ole.

Ilo oli jutustella sinulle :-) :-) :-) :-)
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Lasse » 10.12.2016 14:54

Edessämme ei ole kuolema,
vaan elämä.

Saamme olla toivossa ja uskossa iloisia,
sillä taivas on meille avoinna.

Musiikkiterveiset Jyväskylän Kuokkalan upeasta Puukirkosta! Amadeus ja Gilda esittivät rakkaita Joululauluja.

Kuva
Kuva pienennetty kokoon 80 jotta postimage hyväksyi.

Kiitos rukousmuistamisesta kaikille :) Matkamme sujui hyvin osittain aurinkoisessa säässä. Patalahden huoltiksella on er'omasen hyvä
ruokailupaikka. 9.95 päivällinen jälkiruokineen, mä tykkään jälkiruuista enemmän :)
Jyväskylässä tavattiin kyseinen Leena josta mainitsin aikaisemmin, siinä jutellessa kirkastui että Jumala on tarkoittanut hänet minun rukouslistalle.
Rukous on juttu :D jossa pääsee Jumalan seurassa maailman ympärysmatkalle!

"Rukoilkaa joka hetki Hengen antamin voimin." Hengen johtama rukous on määrätietoinen suunta.

Olen tässä ikäryhmä jossa kuulen elämän tarnoita puolison menettämisestä kuinka se tekee kipeää sydänalassa.
Syntyminen ja kuolema on osa meidän ihmisten elämän kaarta. Leenan (kuollut) mies ei koskaan puhunut kuoleman asioista ja omasta toiveista hautaamisen suhteen.
Leenalle se oli vaikeaa hän olisi halunnut käsitellä arkku ja siunaustilaisuus asioista.
Tässä on prosessi jota melkein jokainen ihminen kohtaa elämässään jos saa elää onnettomuuksitta.

Itse en ole vielä käsitelly paperista testamentti asiaa vaikka olen mielessäni päättänyt kenelle testamenttaan maa paikkani ja olen siitä hänelle maininnut.

Takaisin tullessamme Jkl:stä otimme mukaan kaksi konsertti puuha ihmistä jotka tykkää kulkea kaksittain, mutta Jkl:stä ei pääse junalla arki iltana Tampereelle.
Seuraava Joulukonsertti on Maanantaina Valkeakosken kirkossa. Tänään olisi Pelastusarmeijan Joulupata konsertti Hesan Kulttuuitalolla, mutta ollaan päätetty Maikan kanssa seurata Amadeuksen Joulukonsertteja, hän haluaa osallistua ja kuulla Joululauluja.

Siunausta kaikille Siunausta 3 Adventtiin .. Siunausta Melina1..

Kuva
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

ViestiKirjoittaja amanda » 10.12.2016 19:10

Tämä viikko on loppumassa. Tänään kirjoitin Joulukortit, minulla on ollut jo kauan sama osoitelista, monet ystävät kyllä jäävät ilman mutta onhan puhelin ym. keinot. Pakkasten ja pimeyden myötä menemiseni hiljenevät. Yksin olo on ihan mukavaa kun on ihanat ohjelmat TV7:ssa ja DEI:ssä.

Isännän pöydässä ohjelmassa oli hiljattain Simo Lintinen vieraana, pian näin lehdestä kuolin ilmoituksen. Hän oli Vapaakirkon teologisessa opistossa lehtori. Hän asui perheineen naapurinamme, kun olin työelämässä, ihana perhe, ihania ystäviä. Terve mies, kuuden viikon sairaus ja kutsu Taivaan kotiin. Kauniisti hänen vaimonsa on kirjoittanut surustaan netti palstalla.

Ihanaa nuo mejun yksinäisten kohtaamiset, Jumala on antanut sulle sellaisen armolahjan. KR.eläkeläisten kerhoon tuli viereeni nainen tunsin kehoitusta kysyä häneltä, oletko täällä ensi kertaa, hän sanoi olevansa. Pieni kysymys, hän sai rohkeutta. nyt olen huomannut että hän laulaa innokkaasti kuorossamme.
Voi voi meitä kuppikuntalaisia!!!!!

Lassella on aina niin hienot kirjoitukset, kiitos että näet vaivaa. Minullakin kun on niin huonot taidot täällä netissä.

Taivaan Isän hoitoon, pyritään pysymään johdatuksessa voimien mukaan.
amanda

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja