tuumis

Joulukuu

Joulukuu

ViestiKirjoittaja meju » 01.12.2016 06:14

Saavu Herra
Avatessani tätä uutta sivua alkoi mielessäni soimaan Nina Åströmin laulama laulu "saavu Herra", googlettamalla löytyy ken haluaa kuunella.
Kello ei vielä neljääkään ja kupponen kahveeta juotu sekä mainoslehtiä selailti, vaikka kuinka yrittäis nukkua pitempään niin ei vaan uni tule, pitkiä on joskus nämä aamutunnit. Noh tässä aikaa suunitella päivän hommia niin nehän on kuin puoliksi tehty :-) Aikomus torstaimessuun polkaista pyörällä kaupunkiin ja sit treffit 3:n entisen työkaverin kanssa ja viideksi vesijumppaan, otan jumppavehkeet mukaan sillä en ehtis niitä kotoa hakemaan kuiteskaan. Eli kaikki suuniteltu mutta yhtään en tiedä onnistuuko.
Eilen olin Kristillisten eläkeläisten valoisa vanhuus tilaisuudessa tässä lähistöllä. Hyvä tilaisuus oli ja huomasi kuinka talon asukkaat iloitsivat että tulee muitakin kuin oman talon väkeä. Sain kaverikseni yhden seurakuntamme sisaren ja hän ei ollut koskaan kuullutkaan kristillisistä eläkeläisistä. Tässä taas opetus että puhutaan, kirjoitetaan ja pyydetään mukaan kaveriksi toisiakin tapahtumiin. Tämä ystävä tykkäsi tilaisuudesta ja aikoi uudelleenkin osallistua. Googlella löytyy onko sinun paikkakunnallasi vastaavia tilaisuuksia, tämä on yhteiskristillinen ja sitoutumaton muuhun kuin Jeesukseen.

Tässäpä tätä aloitusta olikin. Yrittäkää piipahtaa tällä kuullakin kirjoittamassa sillä ei sitä niin kiire saa olla etteikö meitä nettiriippuvaisia käy moikkaamassa :-)
meju
Ylläpitäjä

Re: Joulukuu

ViestiKirjoittaja Lasse » 01.12.2016 11:16

https://youtu.be/03vhhbdwH6E

Kuva

Rauhan tervehdys Joulukuun tuumailijoille :D

Valmistaudun tänään Maikan kanssa matkustamaan mökkikäynnille *katsomaan paikat kunnossa*
viime käynnistä on kulunut tasatarkkaan kuukausi.

Siunausta kaikille :D :)
Lasse

ViestiKirjoittaja amanda » 02.12.2016 00:00

Joulukuu on siis tullut, tänään oli jo juolumieltä, :D kaupassa käydessäni ostin itselleni pieni kokoisen joulukukan ja lahjoja kun oli alennus päivät menossa. Ostin joulukorttejakin yritin etsiä sellaisia joissa olisi viestiä siitä miksi joulua vietämme. Ilmat ovat olleet kuulaita ja pieni lumikerros on kuoruttanut mustan maan.

Eilen ystäväni S;n kanssa löysimme hyvän leipomon jossa leivotaan vain gluteenittomia tuotteita, oli makeaa ja suolaista.Tapasimme ystäviäkin ja nautimme kahvia yhdessä, kolme eläkeläis-leskeä nautti ystävyydestä ja yhdessäolosta. :) ;) :P Kiitos Jumalalle että joskus huomaa kiittää kaikesta hyvyydestä mitä elämässämme nyt on. Sairauksia on mutta ne eivät liiaksi haittaa, allergiat vaativat valikoivaa ruokavaliota. Olen saanut elää jo pitkän elämän jos nyt jostakin kiristää ja nipistää yritän kestää.

Maastopalot Israelissa ovat hallinnassa lähellä oli vaara Jadissakin, Kiitos Jumalalle! säästyi tuo muistojen ja Jumalan suunnitelmien paikka!!!!

Poikani edelleen lomailee Eilatissa kuvia ja viestejä olen saanut. Kiitos teille taas muistamisista, iloitaan että Dinakin on saanut taas koneen joka toimii. ILOA JEESUKSESSA!
amanda

ViestiKirjoittaja rine » 02.12.2016 21:49

Siunattua joulukuuta kaikille teille.
Iloitsen Tiinan koneesta ja lisähuoneesta joka
pian täyttynee tavaroista, näin kävi tytärten huoneista jotka tyhjenivät,
kalustettu oli hetkessä :D

Huomenna mummotettavan 10 v synttärit, nyt tahtoi lahjakortin voi sitten ostaa mitä
tarvitsee.
Aika kiitää lapset varttuvat, olen ollut kiitollinen valokuvista joita on tullut otettua
pitkin elämänkaarta, niistä voi katsella muistojen kirjaan, tapahtumia ja hetkiä kuvanottohetkellä.
Moniakaan asioita ei enää muistaisi, kun uutta tulee päivittäin.

Työssä opetellaan uusia kuvioita on ryhmätehtäviä, joista poimitaan kehitettäviä juttuja
vuoden vaihtuessa tiedetään sitten mitä kaikkea ei osattu/ tiedetty huomioida.
Pidän loman joulun alusviikolla, ei haittaa ollenkaan.
Monissa ihmisen tunneskaaloissa työtä tehdään, ensi viikolla jätetään jäähyväiset
entiselle organisaatiolle, aterian ja musiikin saattelemina.
Aika entinen ei koskaan enää palaa...

Mejulla mukavia tapaamisia, virkistäviä...
Kiitos kaikille että sain kurkata elämäänne tuumailumajan kautta
rine

ViestiKirjoittaja pappa » 02.12.2016 22:28

Täällä pikkuisen saamme kurkistella toistemme elämään, näin tulkitsen Rinen viestiä.
Mieleen jäi eilen aamulla Ylen ykkösessä mainittu mahdollisuus muistella omaa elämäänsä. Ilmeisesti liittyy jotenkin Suomen itsenäisyyden aikaan ja muistoihin siihen liittyen. Mietintämyssyyn jäi, että voisikohan sinne kirjoittaa omaa historiaansa, tai elämänkaarta, niinkuin sitä voisi hienommin mainita. Kiinnittikö kukaan muu huomiota tuohon uutisten yhteydessä mainittuun asiaan?
Hiljattain totesimme seurakunnassa, että lopulta hyvin vähän tiedämme uskonystäviemme historiasta, vaikka vuosikymmeniä istutaan samassa Jumalan huoneessa. Enää ei ole ainakaan meillä "pinnalla" ns. todistuskokoukset, joissa jaettiin kokemuksia Herran hyvyydestä, tai myöskään, kuten kuulemma joskus ehtoolliskokouksissa on ollut tapana jakaa elämänkokemuksia ja rukoilla toistemme puolesta. Sellaista hiljaista yhteyden jakamista ja kuormien kantamista.
Hiljattain ollut mediamissio herkisti monia miettimään omaa elämäänsä ja sitä rikkautta, jonka usko Vapahtajaan on tuonut mukanaan. Kenties monella olisi paljonkin todistuksena jaettavaa Jumalan huolenpitoa kerrottavanaan. Ainakin he, jotka oman muutoskertomuksensa useammassa paikassa jakoivat, saivat kokea itsekin siitä virvoittuvansa muistellessaan omia kokemuksiaan ja kommelluksiaan.
pappa

ViestiKirjoittaja rine » 03.12.2016 08:48

Eliina Heinosen lähettäjäpiiri
Kiitos paljon sinulle esirukouksista. Ne ovat kantaneet!
Maanantaina 21.11. olin ensimmäisen kerran syöpähoidossa. Lääkäri oli sanonut, että se on horkkapäivä, jolloin kaikki heittelee – lämpö, verenpaine, sokeriarvot, sydämen rytmit ja muut arvot, mutta minulle ei tullut minkäänlaisia sivuoireita. Kaikki toimi ihan normaalisti. Kun hoitajat ihmettelivät sitä ja sanoivat, että se on harvinaista, sanoin heille, että puolestani on paljon rukoiltu.
Kiitos, että rukoilit ja rukoilet jatkossakin meidän ja koko perheemme puolesta. Olemme Tasin kanssa yhtä rauhallisia kuin ennenkin. Meillä ei ole mitään hätää, kun tiedämme olevamme Juma-lan käsissä.
Joulu lähestyy. Kun saat tämän kirjeen, on jo adventin aika. Minulla on sydämelläni erityisesti Jeesuksen äiti Maria. Luukkaan evankeliumin 1. luvussa kerrotaan, kuinka enkeli tuli ilmoitta-maan Marialle, että hän tulee raskaaksi ja synnyttää pojan. Maria ihmetteli, miten se voit tapah-tua, kun hän ei miehestä mitään tiedä.
Enkeli selitti Marialle: ”Pyhä Henki tulee sinun yllesi, Korkeimman voima peittää sinut varjollaan. Siksi myös lapsi, joka syntyy, on pyhä, ja häntä kutsutaan Jumalan Pojaksi.”
Maria ei varmaankaan ymmärtänyt yhtään mitä tulee tapahtumaan. Siitä huolimatta hän uskoi sen sanan, kun enkeli sanoi, että Jumalalle ei mikään ole mahdotonta. Maria sanoi: ”Minä olen Herran palvelijatar. Tapahtukoon minulle niin kuin sanoit.”
Sitten tuli Marian synnyttämisen aika ja hän synnytti Jeesuksen tallissa, koska majatalossa ei ollut tilaa. Sinne talliin paimenet tulivat kertomaan, mitä he näkivät ollessaan yöllä paimenessa. Juma-lan valtava kirkkaus tuli sille niitylle ja enkeli ilmoitti mitä oli tapahtunut. ”Tänään on teille synty-nyt Vapahtaja. Hän on Kristus, Herra. Tämä on merkkinä teille: te löydätte lapsen, joka on kapaloi-tuna seimessä.”
Yhtäkkiä oli siinä myös suuri Jumalan sotajoukko, joka julisti: ”Jumalan on kunnia korkeuksissa, maan päällä rauha ihmisillä, joita hän rakastaa.”
Paimenet lähtivät ja etsivät sen paikan, missä Jee-sus oli ja kertoivat Marialle kaiken mitä oli tapahtu-nut. Maria kätki kaikki nämä sanat sydämeensä. Joulukuu 2016
Kun oli Jeesuksen ympärileikkauksen päivä, vanha Simeon, joka oli Herran palvelija, näki Jeesuk-sen ja sanoi: ”Herra, nyt sinä annat palvelijasi rauhassa lähteä, niin kuin olet luvannut. Minun silmäni ovat nähneet sinun pelastuksesi, jonka olet valmistanut: valon, joka koittaa pakanakan-soille, kirkkauden, joka loistaa kansallesi Israelille.” Marialle hän sanoi: ”Sinun omankin sydämesi läpi on miekka käyvä.”
Maria seurasi Jeesuksen elämää sivusta, ja kulki paljon myös Jeesuksen mukana. Hän uskoi, että Jeesus on Jumalan lähettämä Kristus ja Messias. Hän oli paikalla myös Jeesuksen kärsimyksessä, kun tämä iski tuskaansa niin, että hikipisarat muuttuivat vereksi ja hän pyysi: ”Ota tämä malja minulta pois. Mutta älköön toteutuko minun tahtoni, vaan sinun.”
Olen ajatellut millainen on äidin tuska, kun näkee lapsensa kärsivän. Millainen on meidän äitien ja isien tuska omista lapsistamme, kun näemme heidän kärsivän.
Maria oli mukana myös silloin, kun Jeesus ristiinnaulittiin. Siellä ristilläkin Jeesus huolehti äidis-tään, kuten Johanneksen evankeliumin 19. luku kertoo. Hän sanoi Johannekselle: ”Tämä on äitisi”, ja äidilleen: ”Tämä on poikasi”. Hän piti loppuun asti huolen myös äidistään ja siitä, miten äiti selviää jatkossa ja antoi hänet Johanneksen huostaan.
Marian elämästä voimme oppia, miten hän luotti Jumalan sanaan ja näki, ettei Jumalalle mikään ole mahdotonta. Voimme pyytää, vaikka emme ymmärtäisikään: ”Tapahtukoon minulle niin kuin sinä tahdot. Minä olen Herran palvelija.”
Suljetaan Marian tavoin sydämeemme ne sanat, joita meille annetaan. Raamattuun on meille kät-ketty kaikki sanat Jeesuksesta. Raamatusta opimme tuntemaan Jeesuksen oikealla tavalla, emme vääristeltyä Jeesusta.
Myös sinun sydämesi läpi on miekka käyvä. Tässä elämässä sydämemme läpi käy miekka monta kertaa, ja kuitenkin seuraamme Jeesusta loppuun asti, ristille. Näemme, miten Jeesus pitää meistä huolen ja tunnemme, että kaikki meidänkin syntimme on anteeksi annettu Jeesuksen ristin tähden. Meidät viedään kerran perille taivaan kotiin, samoin kuin kaikki jotka turvaavat Jeesuk-seen. Sinutkin.
Siunattua joulun aikaa sinulle ja rakkaillesi. Luotetaan siihen, että meidänkin synnit on anteeksi annettu Jeesuksen ristin tähden.
Kiitos että olet rinnallamme.
Rakkaudella
Eliina ja Tasi
Vivamon Raamattukylässä voit vaeltaa yhdessä Marian ja Joosefin kanssa Nasaretista Bethlehemin talliin. Ihmeellinen ilo -jouluvaellukset 9.-18.12. Vivamossa.
rine

ViestiKirjoittaja rine » 03.12.2016 08:49

Rakas lähettäjä, hyvää joulunaikaa sinulle!
Tämä on viimeinen virallinen kirjeeni sinulle KRS:n työntekijänä. Jätän näiden kirjeiden kirjoittamisen ja piirin suurella haikeudella Jarkolle lopettaessani työsuhteeni astuakseni väljemmille vesille Herran elopellolla.
En halua menettää sinua, rakas lähettäjäni! Ilmarinen ja Keva hoitavat palkkani, mutta tarvitsen rukoilevan edelleen joukon ympärilleni. Kirjoitan vielä ainakin neljä kertaa Jarkon kirjeeseen kuulumisiani vuoden aikana.
Mutta jos haluat minulta säännöllisen epäsäännöllisesti postia ja rukousaiheita sähkö- postitse, ilmoittaudu minulle uuteen sähköpostiini leena.lehtinen1949@gmail.com. Riemuni on suuri, jos kuulen sinusta!
Kohti uusia vaiheita
Olen kiitollinen KRS:lle, että olen saanut rauhassa toipua Kalevinkuolemasta, josta on jo/vain viisi ja puoli vuotta, ja Jarkon kanssa ja avulla kulkea ympäri maata vastaamassa hyvin erilaisiin kutsuihin. Olen saanut avustella silloin tällöin myös Vivamossa, joka on ennenkin ollut minulle henkiinjäämisen paikka. Nyt on uuden vapauden aika.
Varovaisia suunnitelmia on, kuten E4-prosessin jatkuminen ainakin opiskelijamaailmassa, evankelioivaa radiotyötä, mentorointia eri tahoilla, rukoustyötä sekä Vivamossa että muualla, suruviikonloppu Vivamossa huhtikuussa, opetushommia sekä evankelistakursseilla että mm Tulisielukoulussa, jotain mainitakseni.
Jarkon kanssa kuljemme vielä ainakin Evankelistojen yhteyspäivien suunnittelussa, koska hänet on kutsuttu mukaan siihen tiimiin. Ja meitä molempia voi kutsua sekä yhdessä että erikseen vaikka mihin. Onko sinulla ideoita? Jarkko on kasvanut itsenäiseksi ja minä opettelen kulkemaan ilman häntä, yleisillä kulkuneuvoilla, ellei vapaaehtoista kuskia löydy. Siinä sinulle yksi tärkeä rukousaihe.
Pelkäsin putoavani tarpeettomuuden kuiluun eläkkeelle jäädessäni, mutta nyt on mieles-säni vapaus ja iloinen odotus vallalla. Opettelen luottamaan: ”Eteenpäin en nähdä saata, mutta pelkää en. Herra jolle käden annoin, tuntee myös mun huomisen…”
Joulujutut ovat jääneet tämän eläkkeellesiirty-misen varjoon. Ja on ollut sopivasti kaikkea työtä, mm. neljän päivän reissu Jyväskylään, jossa vie-railtiin Katulähetyksessä ja Sanan Kulmalla kah-dessakin naisten tilaisuudessa ja opiskelijaillassa. Lisäksi kohtasimme vielä vastuuopiskelijoita sekä ryhmässä että henkilökohtaisesti.
Kuvassa kanssani ovat Jyväskylän opiskelija-työntekijä Anu Palojärvi (vas.) ja Inkeri Virkkala-Järvinen.
Tässä naistenillan tunnelmaa Jyväskylän Sanan Kulmassa.
Tämän joulun viestini sinulle on, että joulu ei ole satua. Jumala
on todellisempi kuin tämä näkyvä todellisuus. Jeesus tuli avaamaan
tien Jumalan yhteyteen täällä ajassa ja iankaikkisuudessa.
JUMALA RAKASTAA SINUA!!! Hän haluaa pitää sinuun yhteyttä!
- Ja pidetään mekin yhteyttä Häneen ja keskenämme!
Nyt tuli itku ja tunteet pintaan. Hei, jatketaan kukin omalla
paikallamme Valtakunnassa ja Kiitos-kiitos-kiitos kaikesta
tuesta kaikkina näinä vuosina! Tule tykö, kun jossain kohdataan,
halataan! Keksitään joku yhteyden muoto!
Herra siunatkoon sinua ja varjelkoon sinua.
Herra kirkastakoon kasvonsa sinulle
ja olkoon sinulle armollinen.
Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi
ja antakoon sinulle rauhan.
Isän ja Pojan ja pyhän Hengen nimeen.
Aamen
Siunattua joulua
rine

ViestiKirjoittaja rine » 03.12.2016 08:52

Jarkko jatkaa: ( JATKOA L.LEHTISEN KIRJEESEEN)
Rakkaat lähettäjämme!
Erittäin suuri kiitos teille kannustavasta ja rohkaisevasta palautteestanne
sekä työni että elämäni puolesta.
Jälleen ovat edessämme Vapahtajamme synttärijuhlat, vuoden vaihtuminen
ja niihin valmistautuminen. Kaupungit ja kauppakeskukset avaavat joulua jo
ennen ensimmäistä adventtia. Joulupukkeja ja kaikkea muuta näkyy, mutta
Jeesusta, jota oikeasti juhlitaan, ei mainita eikä näy missään. Kun vuosi sitten
jaoimme nokipannukahveja Turun kävelykadulla, huomasin kuinka ihmisillä
oli kamala kiire ja stressi joulusta, vaikka siihen oli yli viikko aikaa. Kerran
meni ohitsemme myös arkkipiispa vaimonsa kanssa, mutta hänelläkin
oli kiire kauppaan, eikä hän ehtinyt pysähtymään.
Haluaisiko Jeesus, että stressaamme itsemme uuvuksiin hänen syntymäjuhlansa vuoksi? Olemmeko kadottaneet joulun sanoman kaupallisuuden ja maailman tarpeille?
Silmiini osui Kalevi Lehtisen kolumni toukokuulta 2011, jossa hän kertoo Suomen hyväksyvän kyllä hajuttoman, mauttoman, näkymättömän ja satuolentomaisen Jeesuksen - ja senkin hymyillen. Minua kosketti, mitä Kalevi sanoi siihen. ”Jeesus sanoi: ’Olen puhunut teille tämän, jotta teillä olisi minussa rauha. Maailmassa te olette ahtaalla, mutta pysykää rohkeina: minä olen voittanut maailman’ (Joh. 16:33). Ainoa tie eteenpäin on Kristuksen evankeliumi. Hän pani likoon kaikkensa ristinkuole-maan saakka. Se johti ylösnousemukseen, voittoon, pelastukseen! Kuljetaan sitä tietä – yhdessä.”
Kuljetaan sitä tietä – yhdessä. Tämän tiedän Lehtisen Kalevin sanovan sydämestään ja myös siitä kokemuksesta, jota hän on saanut vaelluksensa aikana teiltäkin, rakkaat lähettäjät. Teistä moni on kulkenut hänen rinnallaan vuosikymmeniäkin ja saanut varmasti myös omaan elämäänsä varustusta Jeesuksen armosta, anteeksiannosta ja rakkaudesta hänen julistuksensa, kirjeittensä ja kohtaamisten kautta. ”Yhdessä” ei ollut hänelle vain sana, vaan hän eli tehden asioita yhdessä, vaikka joutui monesti siitä kärsimään. Tämä aika tarvitsee kipeästi sitä, että pystyisimme viemään yhdessä Jeesuksen Kristuksen evankeliumia maassamme. Kiitos, kun olen saanut tehdä työtä ja olla sellaisten ihmisten rukousten alla, joille tämä on myös haluna ja näkynä Jumalan valtakunnan eteenpäin viemiseksi rakkaassa kotimaassamme.
Mitäpä jos me kaiken lahjanjakoruljanssin sijaan keskittyisimme jouluna iankaikkisen lahjan antajaan ja ottaisimme käytäntöön niitä lahjoja, joita Taivaallinen Isämme on meille antanut. Olisimme armollisia uskon sisaria ja veljiä kohtaan. Antaisimme heille aikaamme, rohkaisisimme, lohduttaisimme ja rukoili-simme heidän puolestaan. Siunataan myös heitä, joiden kanssa on vaikea tulla toimeen ja pyydetään Jeesukselta uskallusta ja voimaa antaa kaikille anteeksi, niin kuin me olemme kaikki synnit saaneet Jeesuksen kautta anteeksi.
Muistetaan myös erityisesti Leenaa, jolla on edessään iso elämänmuutos vuodenvaihteessa. Uskon, että se on vain alku uudelle elämänvaiheelle vaelluksella Jeesuksen kanssa ja siihen Isä on häntä kaikki vuodet valmistellut.
Olimme Jyväskylässä tilaisuuksissa neljä päivää ja sain myös mahdollisuuden viettää kolmisen tuntia rakkaan sielunhoitajani kodissa jakamassa asioita ja rukoilemassa. Hänkin on Kalevi, sukunimeltään Rautjoki. Hän on kulkenut rinnallani yli viisi vuotta. Hän asuu enti-sessä asemarakennuksessa Petäjävedellä, jossa asuk-kaita on neljässä polvessa, kiitos Jumalalle siitä. En tiedä, miksi Jeesus on Kalevien kautta minua paljon auttanut tuntemaan itseäni. Minunkin toinen nimi on muuten Kalevi, yhteensattumako? Keskustelimme tällä kertaa mm. järjen ja tunteiden tasapainosta. Jos jompi-kumpi koko ajan hallitsee, se vaikeuttaa elämäämme ja myös Pyhän Hengen työtä meissä. Kun ne ovat tasapai-nossa, uskomme helpommin, mitä Jeesus haluaa Pyhän Hengen kautta meille antaa. Jeesus haluaa antaa rauhansa, yhteytensä ja eheytensä meille. Tässä Rautjoen Kalevi on paljon toiminut hyvänä auttajanani.
Kun Jeesukseen tutustuu evankeliumeissa, näkee että hän ei ikinä antanut kummankaan viedä itseään, vaan oli koko ajan Isän tahdossa ja rakkaudessa. Minä en siihen kykene, mutta Jeesus pystyy. Haluan vähetä ja Jeesuksen lisääntyvän elämässäni, vaikka se ei helppo tie olekaan. Tähän tarvitsen paljon Jeesuksen apua, mutta myös toisten ihmisten armollista yhteyttä ja rakkautta.
Tätä yhteyttä ja armollista huolenpitoa olen saanut kokea myös paljon Turun Mikaelmessuporukan kautta. He ovat ottaneet minut avoimesti vastaan ja olen saanut oppia heidän kauttansa Jeesuksesta paljon uutta. Meillä on siellä ihmisiä kaikenlaisista taustoista ja paljon on porukassa sellaisia, jotka ovat tulleet uskoon alle kymmenen vuoden sisällä. Papit Pasi Jaakkola (kuvassa vas.) ja Matti Hernes-aho pystyvät hyvin auttamaan myös sielunhoidolli-sesti minua sekä opastamaan erilaisissa seurakun-tajutuissa.
Olen saanut tässä kuussa kohdata Jeesuksen rakkautta ja armoa yksittäisten ihmisten, ryhmien ja Raamatun sanan kautta. En voi kuin kiittää Taivaallista Isää siitä rakkaudestaan, jota hän jakaa ylitse-vuotavasti meille syntisille Poikansa Jeesuksen Kristuksen kautta.
Minun jouluni alkaa 23.12. illalla, kun saan olla mukana Turun Logomossa järjestettävässä vähävarais-ten jouluruokailussa. Siihen osallistuu yli tuhat ihmistä ja koen etuoikeudeksi, että saan syödä yhdessä heidän kanssaan jouluaterian, kiitos Jeesus.
Jos olet Facebookissa, laita minulle kaveripyyntö. Kun olen ottanut sinut kaveriksi, niin lähetä yksityis-viestinä, että olet lähettäjäni, liitän sinut sitten mukaan suljettuun lähettäjieni ryhmään.
Kiitos kuluneesta vuodesta, rakas lähettäjämme! Kiitos rukouksistasi ja tuestasi, ilman niitä tämä työ ei olisi mitenkään mahdollista. Olet todella tärkeä palanen Jumalan valtakunnan työssä. En voi ikinä tarpeeksi kiittää tai ilmaista arvostustani sitä, mitä olet hyväksemme tänäkin vuonna tehnyt.
Toivotan sinulle erittäin rauhallista ja levollista joulunalusaikaa! Olkoon joulu sinulle ja läheisillesi toivo-rikasta, rakkaudentäyteistä ja armollista aikaa. Sydämestäni toivon, että saisit tänä jouluna tuntea sydämessäsi Jeesuksen Kristuksen antamaa rauhaa, eheyttä ja rakkautta ylitsevuotavasti.
Rakas Taivaallinen Isä, sinä tunnet kaikkien lähettäjämme kivut, säryt, huolet ja murheet. Kosketa heitä sinun rauhallasi ja rakkaudellasi erityisesti joulupyhinä ja anna heidän kokea olevansa arvokkaita ihmisiä sinun silmissäsi, Isä. Anna, Isä, heidän kokea olevan suuria ihmeitä ja aina sinun lapsiasi ja iloita siitä koko sydämestään. Tätä pyydän sinulta Poikasi Jeesuksen Kristuksen nimessä.
Olkaa siunattuja ja nauttikaa joulusta ja uudesta vuodesta yhdessä Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kanssa.
Lämpimin terveisin,
Jarkko
rine

ViestiKirjoittaja rine » 03.12.2016 09:10

Pappa:
Mieleen jäi eilen aamulla Ylen ykkösessä mainittu mahdollisuus muistella omaa elämäänsä. Ilmeisesti liittyy jotenkin Suomen itsenäisyyden aikaan ja muistoihin siihen liittyen. Mietintämyssyyn jäi, että voisikohan sinne kirjoittaa omaa historiaansa, tai elämänkaarta, niinkuin sitä voisi hienommin mainita. Kiinnittikö kukaan muu huomiota tuohon uutisten yhteydessä mainittuun asiaan?
Hiljattain totesimme seurakunnassa, että lopulta hyvin vähän tiedämme uskonystäviemme historiasta, vaikka vuosikymmeniä istutaan samassa Jumalan huoneessa. Enää ei ole ainakaan meillä "pinnalla" ns. todistuskokoukset, joissa jaettiin kokemuksia Herran hyvyydestä, tai myöskään, kuten kuulemma joskus ehtoolliskokouksissa on ollut tapana jakaa elämänkokemuksia ja rukoilla toistemme puolesta. Sellaista hiljaista yhteyden jakamista ja kuormien kantamista.
Hiljattain ollut mediamissio herkisti monia miettimään omaa elämäänsä ja sitä rikkautta, jonka usko Vapahtajaan on tuonut mukanaan. Kenties monella olisi paljonkin todistuksena jaettavaa Jumalan huolenpitoa kerrottavanaan. Ainakin he, jotka oman muutoskertomuksensa useammassa paikassa jakoivat, saivat kokea itsekin siitä virvoittuvansa muistellessaan omia kokemuksiaan ja kommelluksiaan.

Mainitsemaasi ohjelmaa en katsonut, mutta tartuin tähän kuinka vähän me tiedämme uskonystäviemme historiasta. Mitä polkuja on kuljettu
missä Jeesus kohtasi? Jotenkin lämmittää sydäntä että Pappa ajattelee näin, olen ymmärtänyt että olet vastuunkantajana seurakunnassa.
Kiitos Jumalalle että olet saanut tämän näyn, habakukin sanoin :
Ja Herra vastasi minulle ja sanoi: "Kirjoita näky ja piirrä selvästi tauluihin, niin että sen voi juostessa lukea".
Sillä näky odottaa vielä aikaansa, mutta se rientää määränsä päähän, eikä se petä. Jos se viipyy, odota sitä;
sillä varmasti se toteutuu, eikä se myöhästy.

Olen saanut saman sydämelleni nyt kun vuoden vaihteessa minulle on uskottu esimiestehtävä ja saan johdettavaksi uudet ihmiset,
monenkaan taustoista en tiedä. Keskustelen heidän jokaisen kanssa toiset pitävät sitä kehityskeskusteluna, mutta en mene valmiiden kysymysten mukaan.
Luotan että Jumala on läsnä keskusteluissa ja laskee sydämelleni sen mitä tarvitsee ymmärtää.
Sain vahvisusta suunnitelmiini papan kirjoituksesta, saakoon uudet tuulet puhaltaa myös seurakunnissa ja ne hiljaiset saisivat kertoa elämästään
se on valtava yhdistävä tekijä, kaikki kuuluvat joukkoon, eikö Jeesus ole ihmeellinen ja Pyhä Henki,
Siunattua tätä päivää kaikille
rine

ViestiKirjoittaja Eeva » 03.12.2016 09:17

:) :) Mitä haluaisit mieluummin kuulla sinulle sanottavan? Joku oli tutkinut asiaa. Mauri-pappi kertoi tämän puheessaan.
Tulokset:
1) Minä rakastan sinua
2) Saat anteeksi
3) Tule syömään
Aika yllättävä tuo viimeinen, mutta niin totta. Onhan se mukava, kun pääsee valmiille. Kunpa tulisi enemmän esitettyä kutsua syömään. Samallahan sitä tekee enemmän ja tavallinen ruoka hyvää. Mauri-pappi kertoi seurakunnan ruokatarjoilusta ja sanotaanhan aina ehtoollisen ennen: Kaikki on valmista.
Meidän Pohjanmaan matka oli ihana, mutta kelien puolesta surkea. Siellä tuli lunta aivan tupruttamalla. Sain luvan ajaa ja tihrustella lumisateessa. Varjelus oli matkassa, kuten oli Lassellakin ja taisi olla muillakin Tuumiksen matkaajilla.
:( Kyllä se on parasta sanoa aina: JOS JUMALA SUO. Meidän matkamme tyssäsi ja tyydymme nyt tähän.
Eilen olin ystävän pojan lakkiaisissa. Nyt oli ilo, kun hän sai lakin. Erittäin hyvin pärjännyt poika väsyi keväällä. Kuinka kukaan (meistä) ei huomannut, että häntä vaivaa iho-ongelma. Kuinka tärkeä se onkaan nuorelle. Nyt iho on hoidettu ja kaikki hyvin.
:) Nyt lähden lumitöihin, ennen kuin naapurit ehtivät.
Ilo oli lukea kirjoituksianne ja kuulua porukkaan.
:) :) KAIKKI ON VALMIINA
Eeva

Seuraava

Paluu Tuumailuja