tuumis

Joulukuu

Re: Päivän tuumailuja

ViestiKirjoittaja meju » 14.12.2013 21:10

Joulu liikuttaa.....
Hyvänpä ajatuksen Rine toi ja sen voi ajatella monella tapaa.

Voi, olisipa ollut hienoa jos pihlaja olisi ollut siellä myyjäisissä ja saanut viestin tästä foorumistakin. Odotan kuulumisia hänen reissustaan Israeliin. Ilmeisesti ei Annukka eikä Tiinakaan tavanneet häntä? Tiina muuten yrittää löytää tätä tuumausmajaa muttei ainakaan vielä löytänyt tai ei ole saanut ovea auki, laitoin kartan mutta en tiedä menikö perille
:shock: , jännittää milloin nimi ilmestyy kirjautuneeksi.

Nytpä meillä on kaksi koiraa, tänään sain poikani koiran ja ilmeisesti omaksi jos eivät tule katumapäälle. Nytkin nukkuu sylissäni ja on mamman koira toinen on paapan kalakaveri. Olen nyt maalla ja kiirusta pitikin kun ensin aamuvuoro töissä ja sit pakkaaminen ja koiran haku ja.......sit leivinuuni lämpiämään , savupirtti oli hetkisen kun jokin meni pieleen kuten yleensä meikäläisen touhuilussa, mut nyt ohrapuuro uunissa muhimassa , eli kyllä se tästä.....

Kiva kun tabletti toimii täälläkin ja saan yhteyksiä teihin kun alkaa tökkimään tämä mualaiselo.
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja meju » 15.12.2013 08:39

Lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu

Tosiaankin ilmoitan teille suuren ilon joka kohdannut perhekuntaamme, poikani perheeseen syntyi eilen kolmas lapsi josta triplamummokin iloitsee ja ennekaikkea kiittää Taivaan Isää tästä pienokaisesta joka on annettu......
Pyydänkin että lisäätte rukouslistaanne hänetkin ja sen että saisi jo pienestä asti oppia tuntemaan Jeesuksen . Siunataan hänet Herran työhön ♥

Tänä jouluna tuli jotenkin elävämmäksi tuo Raamatun kohta jossa ilmoitetaan lapsen syntymä ja etenkin se että Jeesus lapsella oli syntyessään jo Herraus. Me emme tiedä mitä lapsenlapsistamme tulee ja millaisia polkuja valitsevat tallattavakseen kuten omienkin lasteni kohdalla käynyt, tietäneet ovat Jeesus tien mutta vielä etsivät mutkaisempia polkuja joissa maailman valot valaisee.
Emme tiedä mitään niin varmaa kuin sen mitä Raamattu ilmoittaa ja siitä saamme iloita tänäkin jouluna meille on syntynyt VAPAHTAJA, Hänen turvaan ja kiitän tästä pienokaisesta joka on tämän joulun lahja ja ihme ♥
Kiitän myös sinusta ystäväni jonka kanssa saan jakaa iloni sekä niin monet murheet ja taakatkin. Olet lahja elämässäni myös...

Täällä maalla ollaan pirtinpöydän äärellä naputtelen teille. Isäntä vielä kuorsaa kera pienen koirulin, me Kaapon kanssa virkeempiä :lol: kai....Menee päivä pari totutellessa täällä oloon ja kun tottuu niin siirto toiseen kotiin, eli ei ole pysyväistä sijaa tässä ajassa. Siivottavaahan täällä riittäisi mutta tänään en aio pahemmin touhuilla ja voi olla etten huomennakaan *wirn*. " Ethän ole pahoillasi jo et pääse saunaan " virkkoi mieheni kun tänne tulimme, ihmettelin että miksikö ei ja selitys tulikin että saunankiuas puhki palanut jne......, eli enpä edellenkään ihmettele miksi kukaan perikunnasta halunnut tätä luksuslukaalia. Noh saan ainakin uusia juttuja tänne ja kuinka sitä antaa arvoa kun täältä pääse uimahalliin ja sinne saunaan.

Annukka, miten te pärjäätte siellä lumen keskellä?

Lasse toi pohdinnan aviopuolisosta ja kun ei sopinut siihen luettolooni :D Olisko niin että kun itsestääselvyyksiä ei edes hoksaa. Tilanteeni on samoin kuin rinellä eli uskomaton mies ja määrätynlainen juopa eroittaa meitä. Olisi niin ihana kulkea yhdessä taivastietä ja etenkin se että toinen ymmärtäisi näitä elämän tärkeimpiä asioita. Kuitenkin peite on sydämellä kuten suurimmalla osalla juutalaisillakin saati muilla ihmisillä. Tätä peittoa emme voi toisilta ottaa pois mutta voimme pitää esillä Jeesusta Kristusta ja jonain päivänä kun hän....ja he avuksi huutavat tätä nimeä jonka hartioilla on Herraus on voimallinen poistamaan sen mikä peittää.
Mieheni kanssa ollaan oltu yhdessä liki 40 vuotta ja hän on hyvä mies sellainen puuhapete kuten häntä kutsumme, ihan erilaisia ollaa mutta eikös erilaisuus ole rikkautta ja voihan se olla sitä rakkautta ♡♥♡

Jospa ahkeruuskupin kahveeta ottaisin, sillä ihan niskoihin käy tämä aherrus.
Siunattua NYT hetkeä sinulle ja halrutiiiiiistus.
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rine » 15.12.2013 10:25

Ensinnäkin paljon onnea ja siunausta mejulle mummoudesta, sekä lapsen vanhemmille ja muille sukunne jäsenille. Mutta en tiennyt ollenkaan että perheenlisäystä tulossa, olenko lukenut niin huonosti viestisi :o yleensä luen kyllä tarkkaan...
Eiliset myyjäiset jatkuvat tänään jos joku muu käy siellä voisi viedä pihlajalle tiedon ja osoitteen tästä foorumista. Ei käyty läheskään joka paikassa, paljon ihmisiä, mies kysyi armeijatuotteiden myyntipistettä enkä sitäkään nähnyt, lehdessä oli kuitenkin ollut maininta :oops: toisten mielestä kuljen ja taivastellen,,,kun kerran tulee lähdettyä haluaa katsella mitä kaikkea ihmiskädet ovat saaneet aikaan.
Tänään jos into vielä iltapäivälläkin, käyn kuuntelemassa joululaulut.
Rukoilen tässä että Tiina saisi yhteydet tänne toimimaan, Herra sinä tiedät kuinka odotamme häntä tänne kirjoituksineen, auta Jeesus häntä.
Mä taimi olen sun tarhassas
ja taivasta varten luotu
sun armollisehen huomahas
jo syntymästäni suotu.
rine

ViestiKirjoittaja Annukka » 15.12.2013 13:10

Shalom Jerusalemista. Ai etta mitenko lumen keskella parjaillaan? Pienen vihkosen saisi kylla
kaikista nainakin viime paivina koetuista asioista. Kun Israelin talvi on tykkanaan toista kuin
mihin Suomessa olemme tottuneet. Torstaista lauantaihin sateli lunta ja oli kylma, nollaan
taisi yolla joissain paikoin laskea tassa kaupungissakin. Ja kun on LUNTA, ei mikaan juuri
liiku. Bussit pysahdyksissa, liikkeet kiinni ja tyontekijat kodeissaan.

Tama lumipaljous, perjantaina jo puoli metria kaunista valkoista lunta lasten ja nuorten
iloksi, aiheutti myos puitten kaatumisia ja usein sahkolinjojen paalle. Tiina parka on tahan
aamuyohon saakka ollut ilman sahkoa, eika siten ole paassyt meillekaan terveisiaan kertomaan.
Kun ei ole hanella eika meilla muuta lammitysta kuin sahkopatterit, voi vain kuvitella Tiina-
paran oloa. Mutta kertokoon itse kun ehtii ja tarkenee. Meilla myos on ehtinyt perjantaista
alkaen olla viisi sahkokatkosta, kuusi tuntia pisin aika. Paivalla se ei haittaa, mutta iltahamarissa
ei tieda mita kynttilan valossa voisi tehda, kun ei viela ihan nukkumaankaan mahdu.

Tanaan sitten paistaa aurinko ihanasti. Virittelin parvekkeelle ison liudan lipimarkia pyyhkeita
ikkunalaudoilta ja lattioilta seka pesin nyrkkipyykkia kun sahkot ovat vaarassa vesivuotojen
takia. Niin etta tallaista. Innolla odottelen taas tulevaa lamminta kesaa, jos Herra paivia lisaa.

Onnea Mejulle ja vauvan vanhemmille tulokkaasta. Koetetaan muistaa "mummon" pyytamia
rukousaiheita.
Annukka

ViestiKirjoittaja lissu » 15.12.2013 20:52

Aamuvuorossa olin töisä ja olikin ihan kiireinen aamu, viionlopulla teemme kahdestaan työvuorot sillä säästää pitää. Monta kilometriä tuli käveltyä ja siinä sivussa hoidettua 16 asiakasta joista 6 on vuodepotilaita ja 4 istuu pyörätuolissa. loput kävelevät,mutta pitää taluttaa. eli kaikki 16 tarvitsevat apua.
Tuntuu todella hienolta kun saa olla töissä kun kolme kuukautta olin sairaslomalla loppuun palaimisen takia ja oli siinä muutakin vaivaa.
Älkää mistään murehtiko vaan saattakaa kaikki asiat kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi. Näin sanotaan jossain kohden raamattua. Tämä sana on käynyt toteen minun kohdallani. Kokoi kesän murehdin työpaikasta ja siitä onko minusta enää koskan töihin menijäksi.
Jumala ihmeellisesti aukaisi mulle työpaikan vaikka en sitä edes etsinyt vaan työpaikalta soittivat ja kysyivät olenko käytettävissä. Olen tehnyt sijaisuuksia,mutta nyt en edes kaipaa muuta sillä on hyvä aloittaa työnteko varovasti sairasloman jälkeen.
Hyvää ja siunattua 3 adeventin aikaa teille kaikille
lissu

ViestiKirjoittaja marja84 » 15.12.2013 23:04

päivä vain ja hetki kerrallansa ... :)

viikonloppuun mahtuu taas tohinaa.. remontista kaukalon laidalle, vähäseksi on meinannu jäädä tuo viikonlopun lepohetket taas ennen perusarkea...
mutta ei huonosti, tänään on ollut vähän taas väsyneempi (nyt tänään ollu jumissa kaikki niskasta alaselkään) meil on huonot tyynyt, mut varmaan patjoissaki sanomista...
mutta edelleen toivossa on hyvä elää, sormiini tuli tänään joku ihme "jumitus" kanssa molempiin käsiin yhdessä vaiheessa kun tarkastin pojan koululäksyjä, en tiedä mikä lie, mut yhtäkkiä kipeäksi eikä kärsiny liikuttaa yhtään.. nyt taas toimii normaalisti.. tosin naksahtellee ja ranne varsinkin toisinaan... (jokin puutos?)...

mut ei se elämä siihen lopu... :) sillä mennään, turvallisten henkilöiden ja henkien kanssa on helppo olla rento ja luottaa et hommat toimii, jos niikseen on tarkoitus.. :)
Keinuu tuulessa hiljalleen,lapseni pieni ja suloinen.
Kanssa enkelin etsiä saa, unta onnen rauhaisaa.

Helmassa tuulen pauhinan, unen saa hän rauhaisan.
Peittona siipi enkelin on lämmin, hento ja sortumaton.

-Marja- :)
marja84

ViestiKirjoittaja eva » 16.12.2013 00:16

;) Matkatauko oli liikenneasemalla ja tietysti silmät näkee lööpit. "Avioliitto ei anna minulle enää mitään" siinä luki. Oli jonkun kuva. Tämän toin tähän Lassen virityksen johdosta. Näin se on aina toisten pitäisi olla antamassa. Kyllä minäkin olen ollut itsekäs ja olen edelleen. Mutta haluan olla uskollinen.
Tiesinhän minä jo, ennen hänen näkemistään, kenen kanssa menen naimisiin.
:D :D :D Niin se "Ihmeellinen Jouluilo" Se oli todella sitä. Ammattitaidolla toteutettu ja koskettava, niin että kun tuntemattoman vierellä kävelin tallista kirkkoon, niin molemmat pyyhimme ilon kyyneleitä. Enkelitanssit ja ilmoitusenkelin sanat saivat sydämeni pomppimaan. ( Sana-lehdessä no 49, takasivulla on "Tanssii enkelien kanssa" ihana juttu koreografista)
Päähenkilön roolissa on oikea, elävä vauva. Nyt oli tummaihoinen Joy. Hän availi silmiään ja aivan kuin vahvisti uskoani: Jeesus elää ja on totta. Tallissa aasi, lampaat, paimenet, Maria ja Joosef kumartuneina ihmettelemässä vastasyntynyttä. Kirkossa oli ihana hetki lauluineen ja siunauksineen
"Olet toisten kaltainen ?
lapsi lupauksien?
Tuotko lapseni
nyt toivon maailmaan?
Olet aarre sydänten?
Miten sinut suojelen?
Helmassani kantaa
itse taivastako saan?" Tunnetko?? :?:
Minä kerroin suu vaahdossa Vivamosta bussissa, kun pyysivät. Olisivat ajaneet harhaan, mutta "vanha konna" tiesi tien. Olivat ottaneet netistä toimiston osoitteen.
Juuri tuli TV7:n 10 v juhlat. Siellä mekin mukana. Olisimme menneet taaksemme, mutta suomalaiseen tapaan, takaa oli täynnä. Hyvä meidän oli olla siinä pääpuhujien lähellä. ;)
Kiitän, että taas esirukoilijani oli ollut rukouksessa puolestani ja se tuntui matkalla. Nyt hän, 98 v ystäväni, oli väsynyt. Joimme kuitenkin kahvit ässien kera.
Kiitos teistä! Olkaa kilttejä, niin kuin olettekin.
eva

ViestiKirjoittaja Aralia » 16.12.2013 01:49

Ehtoota, rakkaat ystävät! On ollut ilo lukea kirjoituksianne, jotka ovat herättäneet monenlaisia ajatuksia. Ihanaa, kun lissu on tullut kirjoittamaan ja kaikki te muutkin olette innokkaasti kirjoitelleet. Rukoillaan, että Tiina selviää siitä kylmyydestä ja löytää tänne joukkoomme. Mejulle ja perhekunnalleen lämpimät onnittelut vauvasta! Minulle oli kyllä yllätys, sillä meju ei mielestäni ole kertonut, että kolmatta odotellaan. Mitä tulee tuohon puolisoon, se on tänään entistä tärkeämpi, kun tarvitsee jo hoitoapuakin. Me olemme olleet aika riitaisia, mutta Jumala on molempia kouluuttanut ja kun hän on tuonut mieheni seurakuntaan ja ollaan paljon yhdessä Jumalan sanan ääressä, mellä on paljon enemmän yhteistä kuin mitä oli ennen. Mieheni sisko sanoi meidän luonteista, että miestäni luulisi ennemmin pohjalaiseksi kuin minua, sillä temperamentti on sellainen, että minä oon meiltä ja muut on meidän krannista. :lol:
Hyvä on ollut meidän molempien olla Jumalan koulussa ja kokea hänen rakastavan ja armahtavan hoitonsa.

Kirjoittelen tätä samalla, kun kuuntelen Karkun opiston sielunhoitopäiviä. Sain Turkka Aaltoselta "tikun" näistä päivistä ja nyt se on tietokoneessani. Turkka kertoi, että siellä oli toista sataa henkeä ja oli Jumalan Pyhä Henki saanut voimallisesti vaikuttaa. Uskoon oli tullut muutamia ihmisiä ja rukousalttarilla oli paljon väkeä, ihan puoleen yöhön. Kiitos Herralle, sillä hän Henkensä kautta vaikuttaa voimallisesti tänäkin päivänä. Harmi, kun en tällä kertaa päässyt mukaan, mutta saan näin kotona kuunnella kuitenkin juhlat sieltä.

Poikani tuli eilen tytön kanssa tänne, olivat yön ja hakivat kuuset, itselleen ja tytön äidille. Emme näe tytöntylleröä enää ennen joulua, joten kerroin hänelle, kuinka rakas hän on minulle ja toivotin hyvää joulua. Tyttö juoksi halaamaan minua ja toivottamaan hyvää joulua ja Lapin matkaa. Kun aikaa on vähän enää, tulevat nämä ihmissuhteet kovin rakkaiksi ja tuntuu joskus tosi vaikealta luopuminen heistäkin.

Tällä viikolla sitten paistetaan kinkku ja pakataan tavarat, kun pe 20.12 lähdemme jo pojan luokse ja la aamulla nousemme linja-autoon Tampereella. Siellä Evan ja Marjan kaupungissa, Jyväskylässä olen la 21.12 Luther-talon edessä ja siellä on pidetty kahvitaukoa ja kuljettajaa vaihdettu n. klo 11.15. Illalla n. 23.00 ollaan perillä Enontekiön Hetan kodalla jHs. Matkalla minulla on paljon aikaa muistaa teitä kaikkia rukouksissa. Minulla ei ole tablettia ja toisaalta iloitsen, että saamme olla luonnon rauhassa, vain radiosta kuunnellaan Turusta joulurauhan julistus.

Toivotan kaikille siunattua Vapahtajamme syntymäjuhlaa! Tämä siksi, jos en ehdi tai jaksa kirjoittaa enää ennen joulua.
Luuk.2:1-20
Aralia

ViestiKirjoittaja meju » 16.12.2013 12:05

Lämpöä ja valoa
Annukan kirjoitus laittoi ajattelemaan kuinka tärkeää onkaan lämpö ja tietenkin valo. Vaikeita tilanteita tulee kun sähköt katkeaa ja kuinka monet asiat onkaan kiinni tästä yhteydestä. Tiina reppana sinne matkusti just kun tuli kylmät tuulet ja tuiskut. Toivotaan että hän ei sairastu vakavammin ja saisi pian lämpöä sekä valoa. Kiitos Annukka, että kuvasit tilannetta siellä, on ainakin luotettava tietolähde meillä ja eipä tullut ajateltua ettei kuvan kauniit lumiset maisemat Israelista olekkaan niin ihanuutta arkisissa askareissa kun kaikki on pysähtynyt.
Tästä virisi aatos jos yhteys katkeaa Jeesukseen Kristukseen niin pimeys saa sijansa ja lämpö katoaa elämästämme tuoden vain ja yksin elämäämme ja koko ikuisen elomme tuhon.....
Saakoon Kristus valo lisääntyä elämässämme niin että voisimme todellakin vaikeina hetkinä lämmittää lähimmäisiä Evankeliumin kirkkaalla loistolla.

Kiitos onnitteluista ♡ Rine ja Aralia tuumailivat etteivät olleet lukeneet tästä ilouutisesta aikaisemmin, oliskohan syynä kun tämä tuumis vasta alkoi ja oli sitä häslinkiä kaikinpuolin.... poika syntyi 14.12 klo 17.32 ja 49 cm , 3,490 paino. Tuumausperheessä on nyt ainakin 3 tänä vuonna syntyneitä rukouslapsiamme, eli Tuiken ja Aralian mummotettavat.

Eva taas kertoi niin houkuttelevasti Vivamosta että rukousaiheeksi laitan jos joskus täältä Joensuusta lähtisi linjurikyyti sinne, varmaan Rinekin lähtisi ja ehkä tämä tuumiksen hiljaisin jäsen Henikin. Heni on mukana ja mukava......muttei vielä saanut aikaseksi kirjoittaa mutta todella hienoa että on vuosia joukossamme ollut. Kirjoittaisit edes heeeeeei ;)

Maalla olen edelleen kera uuden koirani joka on sellainen sylikoira. Kaapo ja isäntä lähtivät verkoille, tosin verkoille sattui niin että oli toinen pää irronnut ja nyt niitä korjaamaan. Vasta alkajan vastustusta...olen kyllä vaikeuksissa jos kalaa alkaa tulla sillä enhän osaa niistä mitään tehdä enkä tunne kuin muikun, niitä ei taida nyt tulla.

Jeesuksen rakkaus lämmittäa ja valaisee päivääsi tänäänkin ♥
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja solis » 16.12.2013 12:29

Tulin vaan pikaisesti katsomaan tänne kun satui kuulemaan että uusi majis on avattu.
Olisi ollut kiva jos olisi ilmoitettu minullekin tästä jo hieman aikasemmin.
Joka tapauksessa mukavaa joulun odotusta kaikille.

Solis
solis

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja