tuumis

Joulukuu

Re: Päivän tuumailuja

ViestiKirjoittaja meju » 12.12.2013 11:02

Kuva
Tässäpä tämä aamun tuumailu kuvana onkin. Etsimme sitä joulun tunnelmaa sieltä sun täältä, juostaan konserteissa kuuntelemassa joululauluja ja vielä kirkkokonsertinkin jälkeen ehkä kaupat auki ja muutaman uhrauksen "kultaisellevasikalle".... Kurkkasin äsken tilisaldoani ja nyt oli tilanne sellainen että nollilla mennään, apua saatava mieheltäni jos hän vaikka pikkasen pystyisi saldoani lisäämään että saisin pakolliset maksut maksettua. Ensimmäisen kerran joulun alla tälläinen tilanne että kerta kaikkiaan ei ole rahaa ja syynä että teen tosi vähän töitä ja vielä en osaa hahmottaa mitä voin ostaa että budjetissa pysyn. Koen tämän kuitenkin tosi hväksi opetukseksi tulevaisuuttakin ajatellen sillä tulot pienenee ja sitä mukaa elettävä. Olen ollut onnellisessa asemassa kun ei ole ikinään leipää eikä lämpöä saati vettä puuttunut ja onnellisista onnellisin siitä varmuudesta että saan olla Jumalan lapsi ja luottaen ettei mitään minulta puutu. Tosin tarvitsemme ymmärrystä lisää käsittämään tämän valtavan lahjan arvoa joka syntynyt seimessä ja on Jumalan rakkauden osoitus sillä niin Hän maailmaa rakasti että antoi ainoan poikansa............
Viedään tätä rakkauden sanomaa muisten siihen ei tarvitse pullistavia pankkitilejä ei arvoja eikä asemaa muuta kuina asema Isän edessä Kristuksessa <3

Lissu varmaan arvaa että oikein sydän ilosta hypähti kun näin nimensä :P Kyllä sitä kaipaa kuulumisia ja kuinka siellä hurlinkia mennään kuten evan kuntopiirissä hyöritään. Tarvitsemme kuntopiiriä ja tämä tuumiskin on sellainen jossain mielessä, ainakin aivoissa käyt hurlinki kun yrittää työstää juttuja tänne esille.
Kiitos Annukalle että laitoit musikin soimaan, just tuo kipale eilen soi aatoksissani.

Tänään iltavuoro mutta sitä ennen pistäydyn myös Joen kaupungissa, etsin sängynpeitetteitä kahteen sänkyyn. Maalla ei sellaisia ole ja halkasin yhden isomman peiton väliaikaiseksi peitoksi mutta olisi jouluksi mukava saada siistit peitot. Ehkä Anttilasta löytys sellaset halvat ja kun rahaa ei ole niin visa sit vinkuu............hyi, hyi mejua siellä joku ajatteli :x , osaan lukea ajatuksiakin.....
Kauniita ajatuksia on mutta sitten se toteuttaminen toista, vai jättäisköhän käymästä koko liikkeissä.....

Iloista mieltä ja nautitaan joulusta ja etenkin siitä että nyt radioistakin kuuluu usein lauluja joissa sanomaa.
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Lasse » 12.12.2013 18:49

Tervetuloa Lissu tuumikseen, käyntini siellä toisessa tuumauspaikassa tuotti hedelmää ja sitä paitti kohteliasta on vierailla tuttujen luona olivatpa he missä tahansa maailman kolkassa. Avointen kirjoituspalstojen esillä pitäminen ei ole ollenkaan kevyttä hommaa siihen tarvitaan uskollista sitoutumista.
Toivon ettei näistä tuumauspaikoista tule kenellekkään pakkopullaa vaan saadaan kirjoitella vapaasti niinkuin sydämessämme koemme. Vältetään lain alle joutumista, sielunvihollisen sotajuoni on aikaan saada ylpeyttä ja kateutta kristityn elämään. Jokaiselle kristitylle Jumala on uskonut ja uskostamassa palvelu tehtävää ei anneta minkään tuulenlauseen sitä kaataa.

Kiitos kirjoituksistanne :)
Ymmärsin oikein hyvin Mejun kirjoituksen.
Kuljen edelleen konserteissa ja uhraan kolehti haaviin teema keräyksiä. se on nyt minun tieni, olen vastuussa Jumalalle kaikesta tekemisestäni olen vastuussa puolisostani ja siitä mitä Jumala on hänestä sanonut ja ohjeita antanut.

Terveiset Seitsemisen luontokeskuksesta joululaulut raikuivat osallistujien sydämistä. Tupa täynnä ihmisiä, nuorimmaisesta alkaen. Puitteet olivat upeat sillä onhan ympäristö korkeiden kuusien ympäröimänä.
Seitsemisen luontokeskukseen on aina mukava mennä, se on kotoisa ja ystävällinen palvelu. Talvi tepasteluun hyvä kohde sillä halutessa saa ruumiin ravintoa riittävästi.
Eilen saimme kuulla Kurun Kappalaisen uskon uudistumisesta Jumalassa ja siitä että hän päätti toteuttaa lapsuuden aikaisia iloja :D mm. puuhun kiipeämistä, harvemmin tytöt kiipeää puuhun mutta ei siinä ole ihmetystä, eräs blogi ystäväni on samanlainen puukiipeilijä.
Meillä kaikillahan on lapsuusajan juttuja tallessa esineitä pehmoja,kirjoja nukkeja jne.. mutta haastavaa itselle ja lähimmäiselle nähdä niiden edelleen elävän tai syntyvän elämään. Suosittelen lämpimästi ylläpitämään lapseuden harrastuksia ja iloja. Minulla ei ole tinasotilaita,junia, pyssyjä,inkkareita ei mitään siitä mitä lapsuudessa oli.
Harrastukseni on nukke ja pehmomaailma siitä olen löytänyt ilon ja luovuuden ja rentoutuksen elämässäni.
Ajatelkaapas ystävät, sota-ajan lapsilla oli kuusen kävyt ja neulaset käytettävissä leikkeihin, hyvin vaatimatonta mutta se mielikuvitus sai aikaan leikkimisen ilon :D
Maa on niin kaunis laulun kautta avautui eilisessä tuokiossa..
"... Maailman kautta
kuljemme laulain,
taivasta kohti matka vie."
Kiitos Herralle kun taas kirkasti ja vahvisti kulkuni hänessä.

Siunausta kaikille <3 ja muistetaan rukouksin toisiamme.

Ps. Jos nuo Mejun raha huolet alkaa painaa tosissaan niin mun puolestani sopii kerätä hänelle kolehti!
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

ViestiKirjoittaja lissu » 12.12.2013 20:44

Joen kaupungisa tuli kätyä ja pari pakettiin laitettavaa löytyi, nyt on joululahjat koossa. Siskoni luona poikkesimme pikaisesti. Siskoni tarvitsee paljon rukousta kun hän on niin allapäin. mies kaveri Keijo on siirretty Turkuun tyttärensä lähelle. Hänen voinnissaan ei ole juurikaan tapahtunut muutosta,on tällä hetkellä kuntoutuksessa.
Vein siskolleni joululehden luvettavaksi ja ihan mielellään hän sen otti vastaan. Siskoni on hakemasa asuntoa Kuusankoskelta kun hänen mollemmat lapsenssa asuvat siellä.
Siskoni on jotenkin muuttunut positiiviseen suuntaan. Hänelle voi kertoa Jeesuksesta ja hän kuuntelee ja joskus jopa kyselee uskonasioista. Rukoillaan,että jeesus tekisi työtään hänesä ja hänen lapsissaan. Muistetaan myös Keijoa joka on sielä Turussa.
Huomena menen iltavuoroon töihin.
lissu

ViestiKirjoittaja rine » 12.12.2013 21:06

Rakas lähettäjäni!

Eliina Heinosen kirjeestä ote:

Maaria Leinonen sanoo runossaan:
Tahtoisin nähdä enkelin,
kyttyrää kantavan.
Jaksaisin paremmin
tätä omaani
pitkällä kivisellä tiellä.
On, on niitä nähty.
Ihan maajalassa.
Siipien välkettä
pilvistä odottaessasi
et vain huomannut.
Tarpoivat ohitsesi
arkivaatteissa,
reppu selässä
kassia kantaen,
huulilla hyvä sana,
silmissä siunaus.
Tämä on mielestäni niin kaunis runo. Hyvin mielelläni tällaisia enkeleitä näkisin. Jokaisella meillä on se oma kyttyrämme.
Jaksaisimme paremmin tällä kivikkoisella tiellä sitä omaamme kantaa, kun näkisimme toisen samanlaisen, samoista murheista
kärsivän ja samassa maailmassa ja kivussa elävän ihmisen. Kun odotamme siipien välkettä pilvistä, silloin menevät ohi nämä
arkivaatteissa, reppu selässä, kassia kantaen olevat enkelit, joiden huulilla
on hyvä sana, silmissä siunaus. Ihmisiä, joiden huulilla on hyvä sana ja silmissä siunaus, on kuitenkin paljon ja olisi hyvä, että
huomaisimme heidät ihan arkipäivässämme. Esim. kaupassa käydessä kun kassalla hymyillään, kiitetään ja toivotetaan hyvää
viikonloppua, niin minusta se tuntuu tosi hyvältä. On monia ihmisiä, joille ne sanat toisen ihmisen huulilta ovat ainoat koko
päivänä. Ne sanat hoitavat ja lohduttavat. Ja niihin saa vastata, että samoin sinulle. Monet kassalla istuvat ihmiset ovat niitä
arkipäivän enkeleitä. He eivät ole ynseitä vaan ystävällisiä, kuten tuossa meidän kaupassammekin on.
Jokaisella meillä on myös oma suojelusenkeli.
”Sinun turvanasi on Herra,
sinun kotisi on Korkeimman suojassa.
Hän antaa enkeleilleen käskyn varjelle sinua,
missä ikinä kuljet,
ja he kantavat sinua käsillään,
ettet loukkaa jalkaasi kiveen.”
Olen ajatellut, että minunkin enkelilläni on käsky varjella minua, missä ikinä kuljenkin. Niin kuin sinunkin enkelillä. He kantavat
sinua käsillään. Minussa on kovin paljon kantamista, mutta uskon, että minulla on paljon enkeleitä, koska niin moni ihminen
kertoo monesti puhumasta tullessani, että he ovat nähneet enkelijoukon. Tarvitsen joka enkelin mukaani.
Ihan tämän työni alussa olin evankelistakurssilla oppilaana. Olin menossa kurssilta kotiin. Riihimäelle asti
pääsin Roligin Katin kyydissä. Riihimäellä menin ostamaan junalipun kotiin. Sitten en muistanutkaan katsoa, miltä laiturilta ja
mihin aikaan tarkalleen juna lähtee ja lähdin katsomaan tietoja seinätaulusta, kun en kehdannut mennä uudestaan virkailijalta
kyselemään. Katsellessani aikataulua huomasin kaksi miestä. Toinen sanoi: ”Rauhaa, sinähän olet sisar.” Ja minä vastasin:
”Rauhhoo”, niin kuin savolainen sanoo. Sitten tämä mies jatkoi – se toinen mies ei puhunut mitään koko aikana – että äsken
täällä oli pari enkeliä, mutta nyt asema on täynnä enkeleitä. Mietin, että hulluko se ihminen on, kun minä en näe yhtäkään. Siinä
sitten jatkoimme juttelua ja vähän ajan päästä minusta alkoi tuntua, että ei tämä taida ollakaan muuta kuin Jumalan hullu. Sitten
kerroin, että ei minun pitäisi olla täällä, vaan Helsingistä tulevasta junassa. Sitten se mies sanoi, ettei heidänkään pitäisi olla
siinä, vaan heidän pitäisi olla Seinäjoelle menevässä junassa. Ja taas me vaan jatkoimme puhelemista, kunnes minä sanoin,
että minulla on 10 min. junan lähtöön ja kysyin vielä, että onko hänellä minulle joku asia. Kyllä hänellä on, mies vastasi, mutta
lisäsi, että hän ei oikein tiedä, miten sen sanoisi ja miten mahdan ottaa sen vastaan. Pyysin, että sano äkkiä, kun kohta junani
lähtee. Sitten mies pani kätensä minun olkapäälle. En ole koskaan tuntenut niin valtavana Pyhän Hengen voimaa kuin silloin.
Ihmisiä kerääntyi siihen lähistölle katsomaan aikataulujaan. Ensin mies puhui kielillä aika kovalla äänellä ja minä mietin, että
onpahan tässä meissä ihmisillä katselemista. Sitten hän rupesi profetoimaan ja kertoi työstäni, mitä tulee olemaan. Se oli juuri
sitä samaa, mitä Jumala oli minullekin etukäteen puhunut. Se vahvisti itse kuulemaani. Kun sanoma oli loppu kiitin ja sanoin,
että nyt juoksen omaan junaani. Silloin vielä pääsin juoksemaankin. Sillä matkalla sain kolme ihmistä johdattaa uskoon.
Jälkeenpäin olen miettinyt, että olivatko miehet enkeleitä. Tai sitten he olivat niitä arkipäivän enkeleitä, jotka tulivat rinnalle
huulillaan hymy ja hyvä sana.
Semmoista enkeliä toivon sinullekin nyt joulun aikaan! Psalmissa 91:14-16: sanotaan vielä:
”Minä pelastan hänet,
koska hän turvaa minuun.
Hän turvautuu minuun nimeeni,
siksi suojelen häntä.
Kun hän huutaa minua,
minä vastaan.
Minä olen hänen tukenaan ahdingossa,
pelastan hänet ja nostan taas kunniaan.
Minä annan hänelle kyllälti elinpäiviä,
hän saa nähdä, että minä autan häntä.”
Pysytään tämän sanan turvissa nytkin joulun aikana.
Nähdään enkeleitä, jotka kulkevat tuolla maajalassa tai ollaan niitä toisillemme huulilla hyvä sana, silmissä siunaus. Jumala
sinua siunatkoon nyt ja joka päivä ja erikoisesti joulun aikana. Jeesuksen nimessä.
rine

ViestiKirjoittaja rine » 12.12.2013 21:50

Lissulle halaus, tervetuloa tuumailemaan. Muistan sinua ja olaa sekä sisaresi tilannetta rukouksin.
Monia muitakin teistä ajattelin tuossa eliinan laittamassa postissa ja rohkaisuksi nuo raamatunpaikat.
- teistä monet ovat noita arkipäivän enkeleitä lähimmäisilleen, siinä työn tuoksinassa
ja uskoisin että se henkilö, joka muistaa sanoa lämpimän sanan, ei unohdu.
Minulla jouluvalmistelut alkutekijöissään, olen tosin lomalla jouluviikon ja alle tulee vapaapäiviä,
olen oppinut etten enää laita enemmän kuin jaksan, joka tarkoittaa sitä että en ole vielä jaksanut kirjoittaa yhtään joulukorttia :o
suunnittelutyö on aikaavievää. eikä lähelläkään hurlunki meininkiä.
Työpaikalla on käymistila, nyt en ole pääosassa, mutta läheltä on pakko seurata ja kenties kommentoidakin.
Minutkin yllätti palkkani, veroa oli mennyt reilummin koska tulorajani ylittyi,
ehkä me mejun kanssa lähdemme joenkaupunkiin kävelykadulle laulamaan hattu kourassa.
Minulle saattaisivat vähän maksaa jos en jatka laulamista. mejullahan on jo kokemusta ;)
lassen tuumailut ovat niin ajatuksia herättäviä
olen vastuussa Jumalalle kaikesta tekemisestäni olen vastuussa puolisostani ja siitä mitä Jumala on hänestä sanonut ja ohjeita antanut.

Leluja ei minulle ole lapsuudesta jäänyt, ei niitä paljoa ollut, mielikuvitus ja luovuus lienevät olleet avuja joista leikki syntyi ja lapset leikkivät keskenään oli paljon samanikäisiä.
vanhemmat olivat eläneet sodan ja se ei voinut olla poissa muistoineen elämän arjessa. Tänään olen suunnattoman iloinen niistä muistoista joita lapsuudesta on jäänyt, paljossa oli puutetta, mutta se on muuttunut tänään kallisarvoiseksi pääomaksi.
Jumala ei kutsu päteviä,
hän pätevöittää kutsutut

tämä lause jäi mieleeni seiskan ohjelmasta
halauksia jokaiselle
rine

ViestiKirjoittaja marja84 » 13.12.2013 00:04

Hienoa että Lissukin löysi tänne :)

Illan hämärässä,
yötuuli soittelee.
Istun yksin tässä,
kuuta kuunnellen.

Tähtitaivaan alla
laulaa lintu pienoinen.
Mummon ikkunalla
ruokaa toivoen.

Äiti helmassansa,
lasta tuudittaa.
Yötuulen laulaessa
uneen rauhaisaan.

Voi jospa Herra heitä,
ohjaat uudelleen.
Toivon enkeleitä,
heidän vuoteelleen.

Tällaista tänään, mitähän huomenna, vielä yksi aikainen aamu ja sekin työn täyteinen koko päivä mennee touhutessa joka paikassa: enstex töissä 05.00-15.00 ja siit hippokselle kävellen, kun siel pojan treenit (alkaa 15.15- loppuu 17.45),siit het heille järkättyyn pelitapahtumaan jossa pääsevät tapaamaan Jyp- akatemian pelaajia ja haastattelee ja sit alkaa 18.30 Jyp akatemian peli eli voipi olla aika liki yhdeksää, jopa puolta kymmentä ku oon kotosal ja kuitenki lähden kotoa jo aamuyöllä 04.00 eli piiiitkä päivä tiedos.. :)

eipä muuta ku siunausta ja levollista yötä kaikille :)
Keinuu tuulessa hiljalleen,lapseni pieni ja suloinen.
Kanssa enkelin etsiä saa, unta onnen rauhaisaa.

Helmassa tuulen pauhinan, unen saa hän rauhaisan.
Peittona siipi enkelin on lämmin, hento ja sortumaton.

-Marja- :)
marja84

ViestiKirjoittaja eva » 13.12.2013 12:25

Oi, ihanaa, Lissu löytyi.
Kiitos taas ihanista, iloa tuottavista kirjoituksista! Kätken sydämeen. Iloinen sydän kaunistaa kasvot.

Nyt on kiirus kasata kaikkia vanhoja kirjoja Vivamon kirppikselle.
Lähden huomenna aikaisin naapurikuntalaistan kanssa Vivamon Raamattukylään jouluvaellukselle ja Lohjan vanhan ajan markkinoille.
Lupasin autossa esitellä Vivamoa. Se on minulle mieleistä. Tunnen paikat melkein, kuin omat taskut. Onneksi myrsky on ohi. Se vaikuttaa koväänislaitteisiin pahasti.
Siellä on aina seimessä elävä vauva. Siinä puhuttelee, että hän tuli ihmiseksi, (Tim.3:16)niin kuin mekin.
Matkalla meinaan kutoa lapasia. Pitäisi saada valmiiksi vielä muutamat.

Nyt loistaa ikkunassamme : USKO, TOIVO JA RAKKAUS. Se on minulle nyt tärkein koriste.
Herra on suuri ja armollinen tänäänkin!
USKO ON....
vaeltamista Jumalan kasvojen edessä,
ei ystävien silmien edessä. Siu, siu :D
eva

ViestiKirjoittaja meju » 13.12.2013 12:34

Elä käänny puolitiestä takaisin

Tämän jutun kyllä laitan esille.....näin ajattelin lukiessani kohdan jossa verrattiin meitä kahteen miniään jotka lähtivät anoppia seuraamaan joka johti heitä luvattuun maahan, kuinka kävikään toinen miniöistä kääntyi puolimatkasta takaisin. Olen sanonut aikaisemminkin että Ruut on yksi rakkaimmista henkilöistä Raamatusta jonka askelissa tahtoisin käydä kääntymättä koskaan takaisin palvomaan tämän maailman epäjumalia.....mitä ne sitten onkaan itsekullakin jotka saavat vaihtamaan suuntaa.
Harmitus taas etten löydä sitä juttua mistä kohden luinkaan mutta muistelen että se oli tässä Sana Jerusalsemissa uusimmassa lehdessä, tässä linkki kyseiselle sivulle mistä voi lukea vanhempia lehtia mutta uskon että teille suurimmalle osalle tämä tulee kotiin.
http://fi.icej.org/sana-jerusalemista-lehdet

Tässä uusimmassa lehdessä hyvä juttu Kari O Niemeltä.
Puhdista mielesi Jumalan sanalla.
Nykyinen yhteiskuntamme ruokkii elämäntyyliä, jossa yksilön oma hyvinvointi on huomion keskipisteenä. Paavali opettaa, että me emme kuitenkaan saa mukautua tämän maailman mukaan, vaan meidän tulee muuttua mielen uudistuksen kautta. Uskovien tulee siis säännöllisesti ja jatkuvasti puhdistaa oma ajatusmaailmansa Jumalan Sanalla, jotta ajatuksemme ja puheemme ja tekomme voisivat olla yhdensuuntaisia Jumalan arvoitusten kanssa.

" Vaikeneminen pahuuden edessä on itsessään pahuutta: Jumala ei pidä meitä syyttöminä. Puhumattomuus on puhumista. Tekemättömyys on tekoja" ( Dietrich Bonhoeffer )
" Vain muita varten eletty elämä on elämisen arvoinen " ( Albert Einstein )

Tuossapa muutama juttu jota miettinyt ja myös se että kirjoittamattomuuskin voi olla pahuutta......puolin ja toisin. Kuitenkin jos emme uskalla rohkeasti käyttää tätä "somea" eli sosiaalista mediaa eri muodoissa tuoden esille totuutta niin .......
Tietenkin helpommalla pääsee kun on hiljaa eikä ota kantaa etei tule erimielisyyttä jne...kuitenkin muistettava että täydellisiä emme ole ja tulee ns. sammakoita kirjoiteltua sekä etenkin sanottua mutta kun olemme puhdistus lähteellä päivittäin niin uskon että kyllä sitä puhdastakin esille tulee. Elä jää puolitiehen pysäytti myös tämän kirjoittamisen suhteen, itse meinasin jo jäädä huilimaan ajatelle että antaa tehokkaimpien hoitaa hommelit, kuitenkin ymmärrän että tämä netti on valtava mahdollisuus vielä hetken..............

Autsssssss tuota Lassea :lol: Säikähdin ihan että annoinko tuollaisen kuvan että tilanteeni niin vakava että kolehtihaavi kiertoon. Lasse on sellainen velikulta ja osaa jännästi pysäyttää ajattelemaan että mitäs sinä höpäjätkään. Tottahan se on että rahaton olen ja miinusta pankkitilini näyttää mutta sain apua mieheltäni kun hän lisäsi sen verran saldoa että saan laskut hoidettua ja etenkin sen visan.....Ihan omaa huonoa taloudenhoitoa nämä jutut on syystä että en osaa vielä mieltää sitä etten saa kuin puolet entisistä hankkeista. Sekin huonoa tai onko......etten ole säästeliäs ihminen vaan kaikki tienistini on mennyt niihin matkoihin josita kertonutkin eli Israelissa jo 5 kertaa käynyt ja kuudes maaliskuulla ja luotan että saan kokoon matkakassan sillä muutenhan en uskaltaisi minnekkään ilmottautua :roll: Taloudellisesti on ihan hyvin kun on oma asunto, kesämökki ja vieläpä tuo maalaismökkikin, mikro telkkari, tietsikka ja uusi puhelinkin joka tosin teki sen pienen lovin saldooni ja sitten vielä haaveilin siitä smart tv stäkin jne,,,,,,,,
Olemme vaan sellaisia valittajia tai meikä on..........kuitenkin itseäni ärsyttää kun ihmiset valittaa ja itse siihen sorrun myös ja he joilla ei oikeesti ole mitään ovat vähemmän niitä valittajia. Sekin ihmetyttää kun nykyisin on näitä ruokakassin jakoja yms vähävaraislille yms . Yksi ihan oikea esimerkki on tuttavissankin ja heitä useampikin että käyvät joka ikisessä paikassa apuja hakemassa ja sitten näyttelevät kuinka ostivat uuden kännykän viimeisen mallin ja hinta oli..........
Noh nämä on näitä meikäläisne tuumailuja enkä tahdo ketään syyllistää vain itseäni herättelen....

Kiitos evalle kun laitoit Hannalle kortin ja olipa ihana juttu se lohtuliina <3 Myös tuo Rinen tuoma juttu arkipäivän enkeleistä kosketti, sinäkin rine olet sellainen ja sinun hymysi on sellainen joka käy aina sydämeen. Uskon että työpaikallasi hymylläsi jo tuot valoa lähimmäisillesi. Jokainen kirjoittaja on täälläkin arkienkeli joka tuota monille lohtuliinaa......

Lissun siskoa muistan rukouksin ja tosi hienoa että saimme kuulla kuulumiset. Sekin ilahduttaa että lissu saanut mieleisensä työpaikan joka heijastuu kirjoituksistakin että mieliala on iloinen ja toiveikas. Kerrohan Olalle terveisiä <3
Marjakin on pirtsakoitunut ja kirjoituksissa huokuu sellainen tsemppaaminen, niin itseä voimme tsempata kuin toisiakin....kuten kilpajuoksussakin huudamme hop, hop, hop ja jos uupumusta näkyy niin , jaksa, jaksa jaksa vielä hetki.....

Jaksamisiin myös kirjoittamisen suhteenkin...

Arvaa kuka? :)
Kuva
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Lasse » 14.12.2013 00:26

Meju kirjoitti äskettäin..."Taloudellisesti on ihan hyvin kun on oma asunto, kesämökki ja vieläpä tuo maalaismökkikin, mikro telkkari, tietsikka ja uusi puhelinkin joka tosin teki sen pienen lovin saldooni ja sitten vielä haaveilin siitä smart tv stäkin jne,,,,,,,,"
Rivien välistä olen ymmrtänyt jotta hänellä ihastuttavan koirulin lisäksi on "oma" mieskin vaikka sitä sanaa ei löydy yllä olevasta katalookista. :lol:
Tässäpä on mielenkiintoinen aihe otettavaksi esille...:)

Onkohan nyt niin että naisille ja miehille on luonnostaan selvää jotta puoliso on olemassa jossakin hän luuraa kunhan on lukujärkkärissä päivittäinen ohjelma, mistä voi seurata ja tarvittaessa tavoittaa.
Olen seurannut telkkarista erästä keskustelupalstaa jossa on vierailijoita laidasta laitaan, viime aikoina on tapetilla ollut avioero jutut. Syitä pohditaan ja siitä syntyneitä hedelmiä.
Aikuisen oikeesti tuleeko edellisestä kumppanuus elämästä opittua hedelmien saldot?
Meillä miehillä on paha taipumus vaihtaa kumppania niinkuin uutta teepaitaa päälle ja kuvitella uuden elämän sävelen löytymistä. Jos yhteiselämässä syntyy ongelmia kun jättää pitkät tilivälit kaverinsa kanssa niin ennen pitkää toinen erkanee ja vetäytyy omaan kuoreensa ja lopulta eroaa sillä tunteettomuus astuu elämän kuvioihin.
Jokaisella ihmisellä on Rakkauden laissa perustarpeet tulla huomioiduksi ja antaa vastarakkautta tämä on ihmisyyden mittapuu. Pyyteetön Jumalallinen rakkaus on sen vastakohta. Eletään maailmassa mutta ei maailman hengen ehdoilla, tästä Meju kirjoitti postauksessa.
Tiedättekö mitä tästä haluan tänään jutella, asia koskettaa ihmistä ystävyyden tasolla.
Nuorena matkakumppanina Maikan kanssa olimme aika kokemattomia puhumaan elämän toiveista ja toteutuksesta. Mykkäkouluun on helppo luisua mutta pitkään ei siellä kuitenkaan pysty elämään, koska jos on kumppanin saanut elämäänsä ei silloin voi olla erakko.
Meillä kului Maikan kanssa 10 vuotta toistemme tuntemisen oppimiseen ja särmien hiomiseen. Toiset kymmenen vuotta työelämän pyörteen uhraamiseen jossa pääpaino oli työyhteisön huomioiminen enemmän kuin oma perhe.
Toiset kymmenen vuotta alkoivat jossa tunnusteltiin onko mitään yhteistä elämän laatua ja kiinostusta toisiamme kohtaan. Niinä alkuvuosina syntyi kriisejä. Melkein kaikissa ongelmissa hain hengellisen tien kautta Jumalalta johdatusta ja sain avun toisensa perään. Jumala opetti kärsivällisyyttä ja pitkää pinnaa sekä hiljaisuutta :)
Maikka on sota-ajan lapsi joka kätkee ongelmia puhumatta avoimesti se on hänen lapsuuden perheen perintöä.
Sotavuosina syntyneiden lapsien henkinen elämäntie oli harikkoinen, kenen kanssa olisi voinutkaan puhua, kuolema ja ero oli keskeinen elementti pienten laste elämässä.

Uskon nykypolven käsittelevän ihmisen perustarpeiden asioita intensiivisemmin joka vahvistaa avointa kanssakäymistä ja luo jatkuvaa yhteyttä toistensa kanssa. Tätä olen havainnut Suomalaisesta kummitytöstäni joka on kihloissa Romanilaisen miehen kanssa.Heillä ei ole kieli ja kulttuuri muuria elämässä.
Kautta ihmisen elämän historian olemme tarvinneet toisiamme yhteiseen elämän viettoon ja sanojen haastamiseen toisillemme, tuo läsnäoleminen ja läheisyys on ratkaiseva yhteiselämän peruspilari.
Joka neljäs avioliitto Suomessa hajoaa ennekuin on 5 vuotta kulunut, entä mitä onkaan ne liitot joissa kidutaan toistaiseksi ja siksi kun on kaveri piiri auttamassa ja täydentämässä elämän laatua.
Oman lapsuuden kodin perintönä voi olla huomaamatta... Rahaliitto, tavaraliitto,omaisuusliitto tässä kaikessa ihminen voi pyöriä jopa onnellisenakin.

Meju siteerasi Kari O Niemen juttua "Uskovien tulee siis säännöllisesti ja jatkuvasti puhdistaa oma ajatusmaailmansa Jumalan Sanalla, jotta ajatuksemme ja puheemme ja tekomme voisivat olla yhdensuuntaisia Jumalan arvoitusten kanssa."
Nyt jäi vaivaamaan tuo lehtijutun eräs sana arvoitusten Kun ajatuksemme ja puheemme tulisi olla Jumalan sanan kanssa saman suuntaista, meidän tulee tietää Jumalan aivoitus, ei arvoitus, silloinhan joutuisimme tuntemattoman arpapeliin ? Jeesus puhui ystävilleen kertoi kaiken sen oleellisen minkä Isä on käskenyt sanoa, tässä Jeesuksen sanassa mekin elämme.
Olen sitä mieltä että Meju tarvitsee kolehti apua kun kerroit Israel matkastasi niin haluan olla sinua saattamassa sinne ja avustaa taloudellisesti kun ajankohta tulee lähelle.
Kiitos hallauksista ja hallaukset kaikille :) Siunausmatkaa Evalle Vivamoon ja Siunausta kaikille viikonvaihteeseen.
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

ViestiKirjoittaja rine » 14.12.2013 20:50

Tänään olin vanhemman tyttären kanssa joulumyyjäisissä, ajattelin näkeväni pihlajan, mutta tytär väsyi ja lähdimme kotiin.
Kaikkialla oli paljon ihmisiä liikkeellä, joulu liikuttaa. Joitakin leivonnaisia ostin lähinnä äidille. Omaan kassiin tuli saippuaa ja mehuja.
lasse pohdiskellut parisuhdetta, teidän liittoanne lujittaa kolmas säie Jeesus Kristus, joka minun liitosta puuttuu.
Rakastan miestäni paljon ja olen aina kokenut, että hänet on johdatettu tälle paikalle. Yhteistä leipää olemme syöneet jo 23 vuotta.
Mutta aavistan että elämä olisi vieläkin syvempää jos molemmat olisimme elämämme Jeesukselle luovuttaneet voisi olla enemmän yhteistä tekemistä.
Lähden pian saunaan ja sitten leppeemään, kuppeelleen, oletko muuten marja riimitellyt itse nuo runot joita aika ajoin kirjoitat. ne ovat hyviä.
Kaikille siunattua lauantaiehtoota, Jeesus kanssanne.
rine

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja