tuumis

Joulukuu

Re: Päivän tuumailuja

ViestiKirjoittaja Aralia » 10.12.2013 00:30

Amandan sähköpostiosoite minulla on ja hän tietää tämän tuumiksen osoitteen, mutta ei ole näköjään vielä ehtinyt tänne asti. riitusta ja Vehnästä en tiedä, osaavatko tänne. Toivotaan, että kaikki löytävät tämän paikan ja tulevat tuumailemaan.

Minulla oli ihmeellinen päivä tänään. Jotenkin aavistin heti, kun menin taasen ihan ennestään tuntemattoman lääkärin vastaanottohuoneeseen, että kaikki ei ole hyvin. Hän aloitti lääkitykselläni ja viimeksi kertoi, että CT-kuvauksessa keuhkojen pesäkkeet ovat entisestään (elokuustakin lähtien) suurentuneet ja nyt ehdotti, että vaihdetaan täsmälääkettä, kun ilmeisesti tämä Iressa-lääke ei enää pure, mutta hän ei mene takuuseen tästä uudesta lääkkeestäkään. Veri- ja maksa-arvot olivat hyvät ja syövän leviämistä keuhkojen ulkopuolelle ei näkynyt.
Olin aivan rauhallinen ja iloitsin niistä asioista joita sain viime viikkoina kokea ja että uskallan lähteä vielä Lappiin joulun viettoon ja saan vielä olla läsnä nuoremman poikani pojan kastetilaisuudessa. Sen pidemmälle en enää pysty suunnittelemaan, vaikka eihän näitäkään suunnitelmia tiedä, koska Jumala päättää. Lähdin sairaalasta taksiin ja nyt oli tamperelainen tuntematon nuorimies kuljettajana kotiin. Sanoin hänelle, että minun pitäisi nyt itkeä, mutta ei yhtään itketä ja niin oli Jumala varmaan suunnitellutkin. Puheemme kääntyi uskonasioihin ja hän enimmäkseen kuunteli ja minä kerroin, kehen minä uskon koko tunnin matkan ajan hänelle. Hän aina välillä kysyi jotakin ja kertoi, että ei kuulu mihinkään kirkkoon tai uskonnolliseen yhdyskuntaan, mutta kyllä mielellään kuuntelee minua. Kotini pihalla erotessamme toivotin hänelle Jumalan siunausta ja kiitin matkasta.
Kun pääsin sisälle ja näin mieheni, silloin ratkesin itkemään, eikä sille tullut loppua vähään aikaan. Sitten soi puhelin ja serkkuni Lohtajalta soitti, että lähettää minulle videon vaimonsa hautajaisista. Vaimo kuoli ärhäkkääseen rintasyöpään 27.10.13. Sairastuimme samana vuonna 2011 syöpään ja soittelimme toisillemme, olimme tukena. Hän lähti ennen minua, mutta hän lähti uskossa Jeesukseen 67 vuotiaana.
"Nyt päivän kuorma vain kerrallaan,
en pyri mä kauaksi katsomaan.
Hän armon ja askeleet antaa.
Tuo taivainen lyhty kirkkauttaan,
joka askeleella mä kokea saan:
Isän voimakas käsi mua kantaa."
Hilja Aaltonen
Aralia

ViestiKirjoittaja Lasse » 10.12.2013 02:36

Hei kotiväki terveiset Puukylästä, siellä oli rauhallista ja hiljaista viettää itsenäisyyspäivää.
Kuunneltiin maikan kanssa luonnollisia ääniä. Asensin pari valosarjaa tuikkuja pensaisiin koska siellä on,
tähän aikaan vuodesta pimeää pihapiirissä. Päivä päivältä eteenpäin varmistuu kuinka oikeaan aikaan olin saanut talvilomani, niin monta tapahtumaa on ajoittunut lomaani.
Nähtiin telkkarista iloiset ja surulliset Tampereen itsenäisyyspäivän tapahtumat :) :(
Muutamaa tuntia ennen itsenäisyyspäivän Tamperetalon juhlien alkamisesta Herra laski sydämelle rukoustaakan kaupungin rauhan puolesta.
Olen lukenut kirjoituksenne ja ymmärtänyt :) Kiitos !
Näin yleisesti sanoen. Asioista, tapahtumista ja tilanteista voi syntyä lyijyä tai korkkia sydämelle riippuu omasta asenteesta.
Vaikeat asiat, omat ja toisten saa aina kantaa Jumalalle tiettäväksi, jos hän ei vastaa muutoksella silloin voi itse muuttaa olosuhteita hiljaisella vaikenemisella, se on tahdon asia. Fb:n puolella eräs työtoverini on ärhäkkä puheissa ja pyrkii kirjoituksissa provosoimaan mikä johtaa vastakkaiseen ilmaisuun toisia vastaan. Olen ottanu ettäisyyttä vaikenemalla, vilkkaalle luonnolleni se on vuori joka on valloitettava :)
Raamattu sanoo "Jos mahdollista on ja mikäli teistä riippuu, eläkää rauhassa kaikkien ihmisten kanssa."
Room.12:18
Aralia elämän kulku on nykyään päivän askeleissa mutta juuri tätä elämän tapaa Jumala haluaa elää kanssamme!
Siinä on maakunta luonteet tosi koetuksella :)

Tänään olin taas hammaslääkärin pehmeässä tuolissa ja miellyttävässä käsittelyssä kuunnellen Helenan hyräilyjä <3
Pidin sisäisen korvani auki koska olen aivan varma ettei käyntini ole koskaan tyhjä.
Hammashoitaja kaipaa rukousapua elämäänsä,hän kertoi ongelmastaan puhuin hänelle taivaan Isän avusta. Hiljaa rukoilen hänen puolesta.
Kiitos Eva, valisen 6 "Pöyvän päressä retkottaminen. tämmösellä pakkas ilmalla aivan mielelläni retkotan :lol:
Vieläks Mejun postilaatikkoon tulee Sotahuuto ? RistinVoitto tullee edelleen meille Maikan srk:n kustantamana.
Tänään on meillä kotona luppapäivä ja huomenna Keskiviikkona mennään Seitsemisen Kansallispuiston
Joululauluihin klo 18.00 Hellari pariskunnan kanssa. Ylöjärven lut.srk ja Metsähallitus vastaa järjestämisestä.

Hyvää yötä: ...ja hyvää Huomenta.

Ps. Korjasin tekstiäni, tuolla toisessa "Tuumausmajassa" on niitä jotka kirjoittavat täälläkin, joten he saavat ensikäden tietoa mitä meille kuuluu.
Viimeksi muokannut Lasse päivämäärä 10.12.2013 18:54, muokattu yhteensä 1 kerran
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

ViestiKirjoittaja meju » 10.12.2013 10:23

He etsivät tietä valoon

Huomenta tuumailijat ♥ Eva toi hauskoja savolais aatoksia js meikäläiselle sopii tuo kohta kolme, eli jalkoja tässä leputellaan ja pitkällään kirjoitellaan ;) Näkisittepä ilmeeni kun tuijottelen yhteen paikkaan pitkiäkin aikoja ja odottelen sitä inspiraatiota ja avainsanaa millä kirjoitusvimmani käynistyy. Mietintämyssyssä tietenkin kuhina käy vaikka kuulemma ilmeeni ei sitä kerro....mieheni usein ihmettelee moista mietiskelyä...
Aatoksiini tuo yllä oleva lause ja kun mietin miten se niin tutulta tuntuu eli yks plus yks = tunnuslaulumme säkeistö jota usein siteerasimme entisessä majiksessa. Kukas muistaa mikä laulu kyseessä :?:

Tämä etsintä ja se että olisi tien näyttäjiä valoa kohti on nyt sydämelläni.Kuten kuu heijastaa auringon valoa niin rukoukseni on että meistäkin heijastuisi Kristus valoa heille jotka harhailevat etsien pimenevämmässä maailmassa. Uskoen rukoilen että kirjoituksemmekin toimivat heijastimen tavoin että kun valo kohtaa heijastimen niin se huomataan , ja mahdollisimman moni halajaa samaa.......
Lasse ihanasti toteaa että teksti ymmärretty, taas tuli tunne että ymmärtääköhän kuka mitä yritän kertoa.

Aralian kirjoitus kosketti ja se kuinka hän on niin nöyrä palvelustehtävässään, kaikki turha on riisuttu pois......varmaan nuo taksinkuljettajatkin miettivät näitä keskusteluja ja tiedämme Jumalan sana ei tyhjänä palaja se tekee tehtävänsä ihmisen sydämen maaperässä.

Eilen taas asiakkaana oli skinipoika josta joskus kertonut, hänen sydämen maaperä on selvästi muokkauksen alla ja hän niin kaipaa keskusteluja. Eilenkin pitkään jutteli mutta kun kiirusta oli niin en paljoa ehtinyt, huomaan että hän kaipaa valoa. Hän on kertonut lapsuuden pyhäkoulustakin jne.....voitte kuvitella kun peloittavan näköinen kaveri ulkonäöltään onkin loppujenlopuksi sisältä pieni eksynyt poikanen joka heijastimen huomaa....eli kaipaa sitä mitä meissä Jeesuksen omissa heijastuu. Miten sinä uskallat kaveerata noitten kanssa :o työkaverini kyselevät ja mitä te juttelitte......, noh pyhäkoulujuttua vaan vastasin, eivät usko mutta totta se on. Tietenkään ystävyyttä tai luottamusta ei hetkessä synny vaan vuosien tulosta....Samoin tälläisissä foorumeissa ei hetkessä luottamusta synny ja uskon näin että etenkin uusien tulokkaiden seurailussa olemme. Kunpa voisin olla luottamuksen arvoinen ja niin että en esitä yhtään parempaa saati fiksumpaa kuin olenkaan noh siitä ei pelkoa :D Ihmisenä ihmisten keskellä luottaen heijastin toimii........

Rinekin kipuilee etteikö edes äiti ole huomannut miten elämä muuttunut kun Jeesus tuli Herraksi hänen elämäänsä, varmaan on huomannut mutta ihmisen sydän on niin käsittämätön ihan paha sanoa että kova. Tiedämme kuitenkin että ihmeitä tapahtuu kuten omallakin kohdalla saamme uudestisyntyä ja kivisydämen paikalla alkaa pehmyt sykkivä sydän sykkimään Kristus elämää. Lasse mainitsikin aikaisrmmin jossain että se on se suurin ihme kun tullaan uskoon. Näitä ihmeitä tapahtuu ja uskon lujasti että uskovien perhekunnat on tällä hetkrllä erikoiskohteena sillä meillä on rukouksia kuuleva Jumala. Kukahan ensimmäisenä täälläkin ketoo että poika, tyttö, äiti, miehensä , vaimonsa tuli uskoon. Halleluja......näitä uutisia odotellessa käväsen kahveela ♥

Olette ihania!
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja eva » 10.12.2013 12:45

Hyvää huomenta vai päiväkö se jo lienee.
Kiitos kirjoituksistanne! Olette ihania, niinkuin Meju sanoi.
On joululaulujen aikaa. Mielenkiintoista, kuinkahan monenlaisissa lauleloissa saamme käydä. Kirjoittakaapa! Että oikein Metsähallitus jossain mukana :P
Eilen olin rukoilemassa Tuomasmessun rukouspyyntöjä. On monenlaista, Herralle ne kaikki saa heittää.
Niin on täälläkin, mutta ilo lukea, kun on suuri luottamus, että mitään ei tapahdu ilman Hänen tietämättään. :!:
Kaupungilla vaeltelin, ei mitään asiaa. Menin ystäväni luo keitolle ja kakulle. Se oli jouluun virittäytymistä. Ydintä haetaan.
Lauluharjoituksissa uusia lauluja:
Taas kaipaan pieneen talliin,
luo vastasyntyneen.
Sain uskon aarteen kalliin,
sen kätken sydämeen.
Käy kanssani nyt, kaipuu,
vie lasta katsomaan!
Muu vaikka unhoon vaipuu,
ei joulu milloinkaan. Tässä ensimmäinen säkeistö.
Olin harjoituksissa, mutta esiintymään ei mene, vain kuulolle, en osaa näitä kunnolla.

Tiina lähti eilen. Toivottavasti selvisi hyvin kotiin. Samassa koneessa oli tuttuja, jotka olivat lupautuneet huolehtimaan. Perillä oli myös luvattu vastaantulo.
Eilen Hannan JKL-ystävä kertoi, että Hanna oli syksyllä luvannut, että tulee joulukuussa tänne. Nyt viimeisessä puhelinkeskustelussa olivat siitä keskustelleet. Hän oli ajatellut paranemisen nopeammaksi. No, toivossa saamme elää. Herralle ei mikään ole mahdotonta.

Kattopojat vielä kävivät. Oli ilmastointiputken kohdalta valunut vähän vettä. Kävivät tarkistamassa. Eli olemme ihan tyytyväisiä vaikka kallis olikin.
Tänään lähden jouluaterialle. Tämä on vielä niitä työpaikan" etuja."
Nyt ässiä leipomaan ja kortteja kirjoittamaan.
Siunattua viikkoa! Vapahtaja ei kadota yhtäkään häneen turvanneista. ( Joh.6) :) :)
eva

ViestiKirjoittaja Annukka » 10.12.2013 18:24

Tiinalta terveisia jokaiselle muistaneelle ja rukoilleelle. Kuulemma koti oli 15-asteinen, kun
sijaisasukas oli tykannyt viileasta ja jattanyt keittion ikkunan auki. Aikoo nyt muutaman paivan
lepailla matkan rasituksista. Vaikka hyvin oli kaikki mennyt tullessakin. Israelissa alkoi varsinainen
talvi eli sadekausi viileine tuulineen. Nakisittepa, miten paljon minullakin on juuri nyt yllani
tassa naputellessani! Mutta maassa maan tavalla, kaikkeen tottuu.
Annukka

ViestiKirjoittaja marja84 » 10.12.2013 21:51

Tännää ol aikas työläs päivä, mutta mukavan työparin kanssa se sujui vauhikkaasti tai tulihan siihen pituutta hieman, mutta kuitenkin ja hyvinhän se meni... :) tänää on muutenkin mennyt ihan hyvin koko päivä.

Eilen kävin parturissa muokkaamassa vähän lookkia niin se kyl piristi perusilmeistä arkea, tuli hyvä olo. Uusi kampaus antaa ihanaa energiaa ja pirteyttä ulkoisesti :) huomenna taas työpäivä vennyy ku on hoidettava citymarketin ulkopuolinenkin kohde, mut ei haittaa.

Tänään vaikka heräsinkin puoli kolme, niin töihin piristyi kummasti ku kävel pikku pakkasessa, sillai pirteä päivä ollut :)
Keinuu tuulessa hiljalleen,lapseni pieni ja suloinen.
Kanssa enkelin etsiä saa, unta onnen rauhaisaa.

Helmassa tuulen pauhinan, unen saa hän rauhaisan.
Peittona siipi enkelin on lämmin, hento ja sortumaton.

-Marja- :)
marja84

ViestiKirjoittaja meju » 11.12.2013 10:42

TERVEISIÄ

Tervehdyksen lähettää teille täkäläinen meju........♡♡♡
Kol 4:12 esimerkki kuinka tervehdyksiä lähetettiin rohkaisemaan ja innostamaan kanssamatkaajia. Mielessäni soi laulu "terveisiä pohjolasta" voin laulaa teille muuneltuin sanoin "terveisiä Joensuusta" , lumisesta kaupungista.
Tämä terveisten tuonit täälläkin ilahduttaa kuten eilen Annukka toi terveiset Tiinalta ja saimme kuulla että matka hyvin sujui mitä nyt väsymys yllättänyt yms vastustusta . Uskon että Hannalle oli tärkeä tapaaminenTiinan kanssa ja etenkin saadessaan kuulla niitä terveisiä.

Eilen olin vapaalla ja enpä saanut mitään kehuttavaa aikaiseksi, piipadin kirpputorilla ja sieltä ostin lämpimät rukkaset sekä parit verhot maalle. Eikä joulupaketteja ole kuin yksi, villapipo prinssessalle jonka Kuopiosta ostin, oli niin "trinssessan"näköinen että se oli ostettava. Sellainen kissapipo , trinssessa on kaikkea muuta kuin hienohelma on kuin pieni peikkotyttö :D usein hiukset takussa kun sellaiset ohkaset kutrit ja vauhti on tuhatta ja sataa eikä nuket kiinosta vaan autot parempia, mutta hymy on tosi valloittava ja useinmiten aina iloisen näköinen hymyssä suin juoksee, ilmeisesti kävelemään ei ole vielä oppinut *wirn*

Lasse kyseli lehtien tuloa, kumpikin mainitsemasi lehti tulee sekä monta muutakin...... huoks siinä yksi heikkouteni noitten lehtien tilaaminen. Yritän laittaa suurimman osan tuoreeltaan kiertoon ja esim hammaslääkärin vadtaanotolle sina sujautanjonkin lehden lehtien joukkoon. Harmi kun sotahuuto lehti muuttu kuin pahvipalaksi, tosin joululehti oli ja on hyvä. Muista en ole tilannut kuin hengellisiä lehtiä. Aamun lehtikin siirrettiin maalle tulrmaan täksi kuukaudeksi kun meikä lukee tällä tabletilla uutiset yms.

Eilen luin tuota Rinen tuomaa Israel update linkkiä ja siinä oli tosi koskettava juttu kuinka tämänkin ajan ihmiset pyörivät kultaisen vasikan ympärillä ja tehneet rahasta palvonnan kohteensa, seuratkaahan ihmisten ostovimmaa tavarataloissa........vasikka tarvitsee sitä sun tätä .

Hyvä kun marjakin pirtsakkana, kyselit sitä kahvilaosion laittamista. Katsotaan tämä kuukausi miten tämä lähtee sujumaan ja aloitellaan tälleen hissukseen ettei tule kellekkään paineita että pitäis kirjoitaa sinne su tänne. Tammikuulla mietitään tätä etusivua ja mitä minkin otsikon alle . En vielä ole oppinut tämän foorumin ylläpitoa mutta tykkään tosi paljo tästä ja päivä päivältä enemmän. Enpä olisi uskonut oikeesti että saimme uuden mahdollisuuden kuten Rine totesikin.

Oletteko katdoneet Alfa tv stä sitä elokuvaa jota näytetään tämä kuukausi? Netistäkin näkee jopa tästä tabletistakin, tosin en ole muistanut katsoa, se on lauantaisin sekä sunnuntaisin.

Mut nyt etsin you tubesta sen "terveisiä pohjolasta" oliko sen nimi felisia....jotain , en voi linkittää tänne ja syy tiedättekin, jospa joku toisi sen tänne soimaan.

Terveisiä!♥♥♥♥♥♥
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Annukka » 11.12.2013 20:16

Meju, onko toiveesi tama: www.youtube.com/watch?v=qQwodaD9gwY
Annukka

ViestiKirjoittaja eva » 11.12.2013 21:03

Ihana, kun Tiina selvisi kotiin hyvin.
Muistathan Annukka, että sinulla on velvollisuus saatella Tiina tuumailemaan.
Tänään saimme olla, kuin kuntosalin omistajat. Ketään muita ei ollut, kun me hur-rinkiä menimme. Ohjaus loppui ja saa käydä omatoimisesti uintireissulla.
Hyvä homma, kun eilen tuli pisteltyä kinkut ja laatikot ym jouluherkut. Menin suoraan kampaajalle uimahallista. Uusi paikka ja oli tosi taitava.

Mies sanoi menevänsä PUKKI-hommiin. Minä jo toiveikkaana. Oli tekemässä SAHA-pukkia, kun katonteon jäljiltä on tavaraa.
Istun keittiön pöydän ääressä ja saan seurata, kuinka JOULURUUSU työntää vartta ja avaa nuppujaan. Minulla ei ole ennen ollut ja nyt iloitsen. Jotenkin valkoinen on minulle joulun väri.
Hannalle laitoin kortin. Yritin tehdä toiveen mukaan. Panin lohtuliinan matkaan, siinä oli ihana värssy. Toivottavasti Hanna pitää siitä.

Se toivo on elämämme ankkuri, luja ja varma. Heb. 6
Hyvää Joulun odotusta! Jumalassa on turva!
eva

ViestiKirjoittaja lissu » 11.12.2013 21:15

Olipa ihana löytää tämä tuumailumaja. Monta vanhaa tuttua onkin jo tullut tänne. Kirjoitan tätä ihan unen rajamailla. Olin viime yön töissä ja en ole saanut nukutuksi kuin puolisen tuntia aamulla kun tulin töistä. Nyt pitänee lähteä kohta nukkumaan. Huomena mulla on vaan ykkös vapaa. Aamulla mulla on hieroja ja sen jälkeen ajateltiin käydä Olan kanssa Joen kaupungissa ostamassa viimeiset joululahjat.
Olen nyt töissä uudessa paikassa joka on tässä 14 kilometrin päässä. Työmatka lyheni 20 kilometrillä joka tuntuu ihan hyvälle. Hoitokoti jossa olen töissä on 40 paikkainen jossa on pääsääntöisesti vanhuksia. On myös ihanaa että yökköjä on kaksi kun entisessä työpaikassa piti valvoa yksin ja potilaita oli saman verran kuin tässä uudessa paikassa
Toivotan kaikille oikein hyvää ja siunattua joulun odotusta
lissu

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja