tuumis

Joulukuu

Re: Päivän tuumailuja

ViestiKirjoittaja Lasse » 02.12.2013 18:18

Kiitos Aralia uutisesta :) Tänään oli aurinko matalalla ja pitkät varjot seurasivat kulkijoita.
Lähestytään päivittäin vuoden pimeimpää aikaa, on harvinaista herkkua auringon säteet.
"Jumala on hyvä kaikkia luotujaan kohtaan. Hän antaa auringon paistaa niin hyville kuin pahoille."
Hammaslääkäri käynti oli yllättävän hauska kokemus uudessa paikassa. Heleena hyräili ääneen hän jaksoi
työskennellä 1 1/2 tuntia toisella kerralla. Hämeessä ei sittenkään vitkastella :D
Huomenna olemme Maikan kanssa menossa Hämeenlinnan kirkkoon, iltakonserttiin Ystävän risti kiertue on siellä.
Googlatkaapa niin näette esiintyjät ja illan juontajan :) Nähdään siellä, eikös vaan !?

Tie on valmis sanoi Aralia...

"Tie valmis on, voin löytää sen
keskellä kysymyksien.
On koottu sirpaleenikin
kämmeneen Herran, pieninkin."
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

ViestiKirjoittaja rine » 02.12.2013 22:02

http://israelupdate.achlak.net/

Käykää katsomassa tästä linkistä ajankohtaiset uutiset koskien Israelin tilannetta.
osasto löytyy tuumailut osiosta, öljyä lamppuihin meille jokaiselle
rine

ViestiKirjoittaja marja84 » 02.12.2013 23:53

Tuli sitten soitettua sille veljelleni... :)

No hän on mitä on, kuten jokainen meistä ja silti olemme kaikki ihmisiä ja samanarvoisia, tehtiimpä mitä lienee.. ei siitä sen enempää.

Elämä kulkee raiteillaan, pätkä työviikko keventää hieman oloa ja esimieheni luvalla jos ajan kanssa täytyy tinkiä jostain, niin voi jotain jättää tekemättä, kuhan ei paikat ole epäsiistejä niin et silmiin pistää... :) Kun viikko tunnit ei saa ylittää 40 H, mut eipä mulla nyt oo viime aikoina ylittynytkään... kun on kevennetty vastuuta (kiitos Jumalalle, että on antanut esimiehillemme viisautta ottaa kuormaa minulta pois ja jakaa vastuut tasapuolisuuden nimissä). :)

Juuh... mikäs tässä on olla suojaavain kätten alla, mitä sit jos elämä potkii päähän, potkitaan takaisin, muttei fyysisesti eikä pahoittaen toisten mieltä... :D

Näillä mennään kohti parempaa, edelleen sisukkaasti taistelen selkäni kanssa mennen eteenpäin, ja vielä jalat kantaa ja Jumala kannattelee, kun voimat loppuu... :)

Mutta nytpä mie lähden nukkumispuuhiin, lämpöisen peiton alle, ku palella meinaa (kuten aina)... palataan taas elämän siiville lentämään (kovasti yritän niillä pysyä, mutta aika usein oon tippunut) ... mut elämä on ja nousta ei voi kun ylöspäin.. :)

Sellaista tännää, hyvvee yötä ja kauniita unosii kaikille tasapuolisesti. :)
Keinuu tuulessa hiljalleen,lapseni pieni ja suloinen.
Kanssa enkelin etsiä saa, unta onnen rauhaisaa.

Helmassa tuulen pauhinan, unen saa hän rauhaisan.
Peittona siipi enkelin on lämmin, hento ja sortumaton.

-Marja- :)
marja84

Positiivarien Joulukalenteri

ViestiKirjoittaja Annukka » 03.12.2013 09:04

Annukka

Jouluradio

ViestiKirjoittaja Annukka » 03.12.2013 09:07

Annukka

ViestiKirjoittaja meju » 03.12.2013 11:59

Kuva
Huomenta ystäväiset, mitä lie katammekaan tänään tuumiksen pöydälle. Annukka onkin tuonut oikean suklaalle maistuvan joulukalenterin jota mussuttelin kolmen palan verra. olen innoissani näistä kalentereista kuten joskus kertonut että vuosikalenteriakin on meillä ainakin viisi ja meikä innokkaana vaihtaa sivua kerran kuukaudessa ja jännää mikä kuva onkaan seuraavan kuukauden ihasteltavana. Sain ystävältäni sen mummokalsenterin ensi vuodeksi jo valmiiksi niin tiedän että siinä ainakin hauskoja kuvia. Yksi joulukalenterikin on partiolaisten ja sen avasin ekana ennen aamukahveeta. Annukan tuomassa kalenterissa ihania runojakin eli kannattaa olla yhtä lapsenmielinen kuin joku kirjoittaja täällä....

Ihanasti Lasse kirjoitti
Kiitos edellisille kirjoittajille ymmärsin kirjoitukset.
Itselle ainakin tulee usein tunne ettei varmaan monikaan ymmärrä ajatuksen juoksuani saati mitä yritän sanoa saati lisäksi todella huonoa äidinkieltä pukkaa tulemaan, tää onkin tätä tuumiskieltä ;)

Eilen olin kuuntelemassa Erja Kalpiota lähi kirkossa ja oli Israel-ilta, sain taas tuhdin tietopaketin tosin en muista paljoa mitään mutta jotain jäi kuitenkin mietintämyssyyn ja sain varmistuksia asioihin joita olen pähkäillyt. Politiikka en paljoa ymmärrä mutta meidän täytyy olla varuillamme ettemme kaikkea pureskelematta niele sillä elämme todellakin aikaa että media syöttää valheita ja kuten Rine on useasti maininnut tuosta Israel update linkistä, kannattaa vaikka päivittäin kurkata mitä siellä kirjoitetaan.
Eilen ensimmäisenä luettiin minulle rakkaaksi tulleeksi Raamatun kohta Ruut 1:16 Mutta Ruut vastasi: "Älä vaadi minua jättämään sinua ja kääntymään takaisin, pois sinun tyköäsi. Sillä mihin sinä menet, sinne minäkin menen, ja mihin sinä jäät, sinne minäkin jään; sinun kansasi on minun kansani, sinun Jumalasi on minun Jumalani. Israelin Jumala on minunkin Jumalalani ja tahdon olla Ruutin kaltainen. Voimme kääntyä pois vieraiden jumalien tykö ja mitätöisä Israelin asemankin Jumalan suunitelmista. Mistä meille on pelastus tullut entä kirjoitukset entä...............
eilen tuli hätä ihmisistä kuinka vähän onkaan niitä jotka Israel asiat kiinostaa saati uskaltavat puhua tapahtumista mitä tälläkin hetkellä maailmalla käydään. Ydinsotaan valmistutaan ja muka....tehdään rauhansopimuksia. Olette lukeneet Raamattua ja tiedätte mitä tulee tapahtumaan http://www.patmos.fi/fi/patmosaineisto/ ... ta/?id=611
Yllä olevan vahvistamiseksi löysin myös seuraavan jakeen: Katso, Damasko poistetaan kaupunkien luvusta ja luhistuu raunioiksi (Jes. 17:1).
. Pelossa meidän ei pidä eikä tarvitse olla mutta ei kuitenkaan tyhmien neitsyeitten kaltaisia että ummistamme islmämme ja lampuissamme oleva öljy alkaa loppumaan ja ei oikein valaise ympärille mitään valoa..........
Täällä Joensuussa on David Herzogin kokous parin päivän päästä, saatte uskoa että sali pursuaa ihmisiä sillä heitä kiinostaa kultahampaat ja hippuset..........muttei pursunnut eilisessä tilaisuudessa väenpaljoudella. En aio mennä Davidia kuuntelemaan jostain syystä......en voi arvostella koska en ole edes kertaakaan TV7 ssäkään seurannut ohjelmaanssa mutta jotenkin vaan ahdistaa kyseiset tapahtumat. Silloin on parempi ettei mene jos kokee näin, me ollaan niin erilaisia.

Lunta on tullut tänne tosi paljon, koirulikin nauttii tallustellessa lumihangessa ja upottaa kuononsa hankeen ja sitten onkin hauskan näköinen lumikuono. Kohta pitäisi tehdä lenkki tuonne metsään siimekseen ja nauttia kauniista luonnosta.

Aralian kirjoituksia lukisessa tulee sellainen HALLELUJA mieli, ajatelkaa kuinka ihmeitä hän on saanut kokea. sillä hetkellä kun kuuli vaikeasta sairaudestaan tuskin olisi osannut kuvitella että vielä näkee kaksi lastenlasta ja uskon että paljon kokea saa ja jakaa näitä ihmeitä. Nämä on niitä juttuja jotka kosketaa sisintä ja tulee kiitos mieli ylöspäin. Aralia ei ole ollut toivoton vaan vaikeinakin aikoinaan jakoi kirjoituksillaan toivoa meillekkin.

Jospa nyt taas heipat hetkeksi *vilkuttaa*
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rine » 03.12.2013 20:19

Kuulun myös näihin tuumiskielen kirjoittajiin, :mrgreen: kävin kurkkaamassa annukan laittaman kalenterin ja kuuntelin laulut, ruotsinkielinen musiikki oli nyt kiinnostavin, Kiitos näistä.
Sain rohkaisua mejun kommenteista ja patmoksen sivu oli kirjoitettu syventymällä aiheeseen. Olen kokenut monen muun tavoin, että sateen kohina alkaa kuulua,uskovat juoksevat kilvan tekemään parannusta synneistään kivisydän muuttuu lihasydämeksi ja siitä alkaa herätys, jota niin moni on rukoillut.
Ajattelin mennä David Herzogin kokoukseen, en käy paljon missään ja 17 pääsen töistä ja kerkiäisin matkan varrella poiketa tilaisuuteen, en ole häntä myöskään kuullut aiemmin.
Tänään oli töissä se päivä jolloin rasituin henkisesti, hieman helpottaa kun saan tänne muutaman rivin kirjoittaa, en osaa sitä kuvailla paremmin, enkä ole ymmärtänyt mitä Herra tahtoo minulle sanoa.
Jos muistatte minua ...kiitos
rine

ViestiKirjoittaja eva » 04.12.2013 11:09

Hertzog oli illalla täällä. En ollut siellä, mutta vilkaisin netistä. Se tuli suorana. Yksi tuttu sanoi minulle, että häntä oli varoitettu menemästä. Sanoi, että silloin pitää mennä, kun varotetaan, tule sinäkin. Enpä tiedä ottaa kantaa asiaan.

Aamulla jo kahdeksan jälkeen soi puhelin ja Tiinan ystävä soitti. Tulevat kuitenkin H-linnasta yhdessä ystävänsä kanssa. Hän oli jo toipunut ja Tiina saa turvan, kun pyörryttää.
Tapaamme, jHs sitten iltapäiväkahvien merkeissä.

Eilen meillä oli ihana, lämmin joulupäiväkahvit. Puhuja Leena Impiö kertoi olleensa tunteiden argeolokisilla syväkaivauksilla. Oli tavannut kehitysvammaisen tytön. Hänen suorapuheinen, avoin keskustelu johti lämpimiin halauksiin ja sanoihin :Hyvä, kun olet elossa.
Siitä hän sitten syvensi, niin koskettavasti, että saimme jouluajattelemista. Onhan se silkkaa ihmettä, että elämme. Jumalalle kaikki ovat eläviä. Luuk. 20:38.

Kattotyöt jatkuu huomenna. Niistäkin pitää sanoa, jHs.
Mies lähti johonkin ultrakokeeseen. Hänellä oli syksyllä patteja kaulassa ja on vieläkin. Nyt alkavat tutkia.

Usko on....
tietoisuutta siitä, että vaikka
tieni on pimeä, kuin synkkä yö,
Jumala näkee ja johdattaa minua
erehtymättömästi.
kirjasta Usko on..
Siunattua päivää ja kiitos kirjoituksista ja vinkeistä!! :D
eva

ViestiKirjoittaja Lasse » 04.12.2013 11:37

Kiitos edellisille kirjottajille, ymmärsin hyvin :) Kiitos Joulukalenterista, tämän päivän punainen mökki taltintin kanssa teki syvän vaikutuksen. Punainen Talvimaisema käy miehen sydämeen!
Huomasin eilen tiistaina arvioida maanantain päivän tapahtumia. Maanantai oli mulle tähän astisesta kuluneesta vuodesta onnellisin päivä. Kiitos Jumalalle ja kiitos ystävät rukouksista.
Voiko hammaslääkäri käyntiin tykästyä - KyllÄ voi! ja vieläpä rakastua :) Rahat riittivät kaikkiin laskuihin. Ilta arpajaisessa voitin rahaa juuri oikean ja sopivan summan. Ostan yleensä arpoja sillä tuen yhdistyksien tavoitteita.
Pelastusarmeijassa ei ole pitkään aikaan ollut myyjäisiä arpoineen, tän perinteen olen saanut lapsuudessa. Ymmärrän niitäkin jotka perustelevat sen kielteisesti.
Olen aina sanonut, Jumalalla on kaikki kanavat käytössä ihmisen elämässä, hän tekee niinkuin parhaaksi näkee.
Jaakobin kirje 1:17 "Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee ylhäältä, valkeuksien Isältä, jonka tykönä ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa."
Saadessamme Jumalan ohjaavaa opetusta tullaan käsittämään hengellisen elämän ulottuvuus.
Kylvämisen ja niittämisen laki.
Rotvallinreunan lehtityössä sen huomaa rinnakkaisesti, jaetaan ilmaislehteä Moroa kaikille asiakkaille jotka sen haluaa.
Sitten on niitä ihmisiä joilla on mainoskielto ovessa, syyt voivat olla moninaisia ja tärkeitä. Mainoskiellot ovat lisääntyneet keskustan taloissa.
Kun muutimme tähän Tammelan huoneistoon, posti ja mainosjakajat olivat pudottaneet luukusta 1 1/2 vuoden postit. Kannettiin 2 isoa täyttä kuormaa roskiin.Mainokset olivat vanhentuneet. Siksi on tärkeää päivitää..
katu evankeliointi työssä olen kokenut hyviä ja huonoja hetkiä, kaikkein tärkein on kylvää Jumalan sanaa niillä avuilla mitä Herra antaa.Herralla on jokaiseen ihmiskohtaamisen hetkeen oma päivityksensä :)

Siunaavat terveiset Hämeenlinnan kirkosta jossa eilen olimme näkemässä, kokemassa ja saamassa terapiaa sieluun ja sydämeen.
Maikka valitsi neljännen penkkirivin permannolta edestä, itse kapusin parvekkeelle, sieltä näin esteettä kaiken oleellisen ja taas koin enkelinikin jäi kanssani parvelle. Hän oli hyvin kiinnostunut esiintyjistä ja ohjelmasta.
Kirkon uruissa ylhäällä luki: Soi kunniaksi luojan Tilaisuuden alussa juontajat toivat esille
Tulevat Kirkkopäivät 2015 sen että ystävän risti kiertue on ollut vahvasti mukana luomassa musiikillista tapahtumaa.
Olin yllättynyt Ile Vainion uskosta Jumalaan, hän todisti uskostaan hän jopa lauloi, sanoittajakin osaa laulaa :)
Amadeus sai raikuvimmat taputukset laulusta "Taivaisiin" , hänen vanhempansa olivat samalla penkkirivillä.
Olen huomannut Amadeus on lähentänyt heidät ystävinä elämään.

Ile luki tämän tervehdyksen aivan alkuun..

Jos haluat tehdä jonkun onnelliseksi, ole hyvä ja näytä se hänelle.
Jos tahdot antaa kukkasen, älä odota, että hän kuolee.
Lähetä se tänään hänelle rakkaudella.
Jos haluat sanoa “rakastan sinua” kotiväelle tai ystävälle kaukana tai lähellä.
Elämässä, ystäväni, elämässä.
Älä odota, kunnes ihmiset kuolevat.
Rakasta heitä juuri nyt ja näytä, että välität heistä.
Tulet itsekin onnelliseksi, ja opit antamaan onnea muille.
Älä käy hautausmaalla, älä peitä hautoja kukkasilla,
peitä sydämet rakkaudella.Elämässä, ystäväni, elämässä.

-Guatemalalainen tervehdys-

Rine jos voisi sitten kertoa David Herzogin kokous kuulumiset oliko mieleinen evankeliumin julistus?
Huomasin vasta eilen että hän olisi ollut Pirkkahallissa 2 pv Joulukuuta. Hänestä on arvostelu kirjoituksia niihinkin saa tutustua.
Siunausta kaikille <3
Viimeksi muokannut Lasse päivämäärä 04.12.2013 16:47, muokattu yhteensä 1 kerran
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

ViestiKirjoittaja meju » 04.12.2013 12:20

Kuva
Ps. 119:130
Kun sinun sanasi avautuvat, niin ne valaisevat ja antavat yksinkertaiselle ymmärrystä.

Rukoukseni on että saisin kulkea yksinkertaista Jeesus "polkua". Jeesus itse sanoi Joh. 14:6
Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
vain ja yksin tämä tie voi johtaa ikuiseen onneen. Kuva herättää monenlaisia ajatuksia kuten niitten tarkoitus onkin. Mekin piirrämme täällä päivittäin kuvia eri elämäntilanteistamme tosin ei yksinkertaisesti sillä oma kirjoitus tuntuu niin monimutkaiselta ja mutkikkaalta pitkospuulta.................

Todellakin mielenkiinnolla odotan Rinen kokemuksia D. H:n kokouksesta, itsellä on iltavuoro ja en olisi mennytkään kuten jo aikaisemmin mainitsinkin. Viimeisessä Ristinvoitossa Heimo Embuska kirjoitti sellaisen "varoitus" kirjoituksen kyseisestä kokouksesta joka laittoi ajattelemaan ja etenkin miettimään onko Jeesus näin opettanut ja miksi tälläistä kultahippu juttuja kun ei Jeesuksenkaan elämä ollut sellaita että hipute lenteli ympärillä ja kultapaikkoja hampaisiin ilmestyi yms.....arvostella saamme mutta kuitenkin sillä mielellä että hyvä kun evankeliumia julistetaan ja pääasia että ihmisiä uskoon tulee . Arvosteluni ei ole pätevää sillä en ole omin silmin nähnyt enkä kokenut ja jos olisin niin voisin olla ihan innoissani :D

Ainakin 3 kertaa luin Lassen tuoman
-Guatemalalainen tervehdys-
, tässäpä miettimistä toimimmeko näin. Äitiäni tuli iso ikävä ja se kuinka hän opetti juuri tätä että ei tarvitse hautakummulle tuoda valtavia kukkameria vaan eläissä lapseni eläissä...........äitini oli niin iloinen kun vein viikottain tuoreet kukkaset.
Onko meillä tuoretta sanomaa edes viikottain ojennettavan näin kirjoituskukkasinkaan, tätä ajattelen ja voinko uskollisesti tuoda niitä päivittäin tai edes viikottain......tuumiskukkasia @-->-- @-- >--- :P

marjalle vielä rohkaisuksi että on hyvä kun muistat veljeäsi ja varmaan kortti silloin tällöin ilahduttaa, rukoillaan että hän löytäisi Jeesuksen elämäänsä.

evan miestä rukouksin muistetaan ja mitä päivät tuokaan tullessaan niin luottamus lisäntyköön että kaikki on Isän tiedossa ja ennekaikkea hän saa olla Jumalan kämmenellä. Katto pitää..........eva on kertonut katon rakentamisesta ja näin meidänkin elämässä joudumme joskus tilanteeseen että kattoa täytyy uusia että saamme olla suojassa myrskyiltä vaikka olemmekin myrskyssä....Valtavaa itetää että elämässämme on sellainen Mestari joka tekee kaiken uudeksi ja vanhat saa mennäkkin.

Puhelu tuli äsken ja suunittelimme romani sisaren syntymäpäiville menoa. Keikkaa pukkaa.........tosi hauskaa kun kutsuivat syntymäpäiville laulamaan ja meikäläisellä ei ole sellaisia laulunlahjoja ja yritin estellä, mutta he eivät kuuntele sellaista että en tule :lol: Tämä Martta sisar yrittää nyt kerätä laulajia ja sovittiin että teen niinkuin aikaisemminkin olen laulavinani *wirn* mut ryhmässä on oltava.
Vähän niinkuin täälläkin olen kirjoittavinani ...........

mut nyt heissulivei höpönassulit, tuumailkaa rohkeasti ja jos uusia sivuille eksyy niin rohkeasti mukaan vaan. Olen miettinyt että tänne ei varmaan hyvin usein vieraita eksy, mutta muistetaan sana VIELÄ :o
meju
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja