tuumis

Joulukuu

Re: Päivän tuumailuja

ViestiKirjoittaja marja84 » 30.11.2013 15:40

Hei hienoa että tuike palasi keskuuteemme :D <3

Eilisestä voimakasluontoisesta migreenikohtauksesta selvitty, tänään ollut kaikinpuolin hyvä olla, kohta alkaa pojalla 2 peliä, joissa molemmissa hän maalivahtina, joten jääkiekkokaukalon reunalla kannustusjoukoissa menee meitin iltapäivä... :)

Eipä tällä erää muuta, elämää ei sen enempää :)
Keinuu tuulessa hiljalleen,lapseni pieni ja suloinen.
Kanssa enkelin etsiä saa, unta onnen rauhaisaa.

Helmassa tuulen pauhinan, unen saa hän rauhaisan.
Peittona siipi enkelin on lämmin, hento ja sortumaton.

-Marja- :)
marja84

ViestiKirjoittaja marja84 » 01.12.2013 00:15

Pelit meni hyvin... Eka pojat pelas tasapelin 1-1 hieman lumisella kentällä ku lunta sato taivaan täydeltä, mut ei se poikien pelimeininkiä haitanna, onneksi toiseen peliin sää parani paremmaksi ja sekin päättyi hyvin meitin pojan joukkueen voittoon 13-1... :)

Eipä sil kaikki pelas tosi hyvin ja jokkainen yritti parhaansa.. :)

Ol meidän pojalla ja sen joukkueella hyvä mieli ku pelistä lähdettii ku onnistuivat kaikinpuolin... :)

Tänään on itselläkin vaihteeksi ollut hyvä päivä vaik yöllä heräsinki päänsäryn kanssa vielä illan migreenin jälkeen, mut aamulla herätessä ei mitään... :)

marja84

ViestiKirjoittaja meju » 01.12.2013 13:02

Laulu
Huomenta ystävät ja odotus mieltä. Adventin ensimmäinen kynttilä sytytetty täällä Kuopiossakin ja jutelu syntyjä syviä miettien mitä adventti tarkoittaa elämässämme.
Kuuntelimme Reijo Ikosen levyä "Surusta nousee aamu^ , ystävä osti se kesällä Orolta kun Reijo oli siellä laulamassa ja täämä levyllä oleva viimeiset veneet on tullut itkuvirreksemme, kyyneleet nousee silmäkulmaan sitä kuunellessa. Laitoin Tarian muistosivuillekkin tämän laulun linkin. Suosittelen ostamaan tämän CD n siitäkin syystä että Reijo on kirjoittanut levyjen esittely kanteen koskettavia juttuja mitä nämä laulut merkitsee hänelle ja vaimonsa Virpin kuoltua syöpään hän näitten laulujen kautta työsti suruaan. Hän kirjoitta esim viimeist veneet laulusta "Sen tahdon omistaa Virpille.Se kertoo paljon niistä tunteista jota jouduimme yhdessä käymään läpi sairauden aikana. Myöhästyin vai muutamaan minutin hyvästeistä, mutta viimeinen säkeistö kertoo sen mitä olisimme sanoneet toisillemme"
Aion hankkia tämän cd n varalle jos voisin antaa sen joskus lahjaksi.

Hoosiannaa laulakaamme ja odotetaan lupausten täyttymistä Jeesuksen tulosta ♡
Illalla menemme konserttiin ja sit kohti kotia.....
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Aralia » 01.12.2013 21:57

Olen lukenut viestejänne ja ilokseni huomannut, että "kadonneita lampaita" on saapunut tuumailemaan tänne uuteen foorumiimme. Hyvin elämän makusia kirjoituksia olette kirjoitellut ja olen huomannut myös sellaista taivasikävää. Tarian lähtö toi kaipauksen ja paljon muistoja vuosien varrelta. Monien ihmisten elämässä on ollut hautajaisia. Tämä syksy on sellaista aikaa luulisin, että kotiin kutsu tulee sinne todelliseen jouluiloon.

Minulla on nyt ihan toisenlaiset tunnelmat vakavasta sairaudestani huolimatta. Kiitos Jeesus, eilen sain nähdä nuoremman poikani pojan ja pitää häntä sylissäni ja mielessäni siunata häntä. Kuinka ihana lapsi onkaan, todella suuri ihme kuten psalmissa 139 kirjoitetaan. Mieleeni tuli sellainenkin Raamatun kohta, jossa vanha Simeon temppelissä nähdessään Jeesus-lapsen sanoi, että nyt sinä Herra lasket palvelijaksi rauhaan menemään, sillä silmäni ovat nähneet sinun autuutesi. Jotain tällaista koin nähdessäni tuon rukousten lapsen siinä elinvoimaisena ja terveenä. Toinen suuri kiitoksen aihe oli, että tämän lapsen isä oli onnellinen ja se näkyi hänestä ja hänen elämänsä oli kunnossa. Aina ei ole ollut näin ja taasen sain kiittää Jumalaa, kun hän kuulee rukoukset ja vastasi minulle jo eläessäni.
Odota, meju, sinä saat vastauksen, kun Jumalan aika on. Olet vielä niin paljon minua nuorempi. :)
Muistan rukouksin poikiasi ja heidän perheitään ja sinua ja miestäsi. Herra, kuule ja auta!

Evan kattohommat ovat vähän viivästyneet. Valitettavasti noin käy usein, että jotain jää vähän puuttumaan, mutta toivotaan, että pian tulee loputkin uusittua katosta. Meillä tänään syötiin kahveen kanssa viimeinen pala siitä Evan tuomasta makoisasta omena piirakasta, jonka silloin käydessäsi laitoin pakastimeen ja vasta hiljattain muistin, että onhan meillä topattavaa, ettei tarvi pelkkää kahvia litkiä.

Joulu Enontekiön Hetan kodalla on edelleen suunnitelmissa. 9.12 käyn lääkärissä ja kuulen taasen viimeiset tutkimustulokset, rukoilen, että ne olisivat sellaiset, että ei estäisi minua pääsemästä Lappiin, koska Jumalan kanssa ollaan sovittu (rukouksissa pyydetty), että hän antaa minulle edelleen jatkoaikaa saada vielä käydä siellä ja tavata vanhoja uskonystäviä monilta Lapinmatkoilta elämäni aikana.

Hoosianna jäi minulta kirkossa laulamatta, mutta lauloimme sen vanhemman poikani ja hänen tytöntyllerönsä kanssa poikani säestäessä pianolla heidän kodissaan, jossa olimme yötä, kun tulimme lauantai-iltana Heinolasta vauvaa katsomasta.

Siunattua adventinaikaa ja joulun odotusta teille kaikille, rakkaat tuumailijat!
Ps. 73:28 Aralia
Aralia

ViestiKirjoittaja marja84 » 01.12.2013 23:20

Ensimmäinen adventti...

Yleensä näihin aikoihin ( joulun alla) mieleni on jotenkin apea, no toisaalta sille on syynsä ja toisaalta...

Ihanaa... On lunta, on valoa, päivät täynnä toivoa paremmasta..

Viikonloppu on mennyt hyvin kaikinpuolin, ei huolen häivää, poika oli biologisellaan, siel ei ongelmia, joten sekin meni hyvin.
veljelleni pitäisi soittaa, vaan en oikein tiedä, kun on vankimielisairaalassa arvioinnissa vankilaan vai pakkohoitoon kun uusi rikoksensa ja nyt kun hällä ei omaa puhelinta siel käytös, pitäis sairaalan puhelimen kautta soittaa, mut vähän pelkään että kun siel voi vastaa kuka vaan... Ja kun muutenkaan en niitä puheliaimpia vieraiden keskuuudessa.. Tai kauheen innokas selittelee koko elämää vieraalle päästäkseni puhumaan jonkun tietyn kanssa. Ei kaikkieen tarvitse kaikkea tietää, on hyvä pitää jotain itseelläänkin.

Ei kun hyvää ja siunattua yötä kaikille... :)

marja84

ViestiKirjoittaja eva » 02.12.2013 00:32

Ehtoota!
Vielä ehtii toivotella :Siunattua Adventinaikaa!
Hoosianna tuli laulettua kahdessa kirkossa. Vielä olisi ehtinyt kolmanteenkin, mutta taas kotona maistui laulu ja nykyisin uskallan ylistää ja tanssia. Tänään juuri kädet nousee ylös, kun Reijo Ikonen laulaa ja vielä lisäksi israelilaista laulua. Hoosianna=auta, pelasta. Meillä on auttaja!

La poika 13v ja äitinsä tulivat aamupalalle, kun isi nukkui yövuoron jälkeen. Kotsassa olivat leiponeet pullaa. Kysyin haluaako leipoa ja niin poika leipoi pullat. FB:ssä sitten niitä "tykkäyttivät".

Sain ilosoiton: Tiina on Suomessa ja tulee tänne. Tapaamme keskiviikkona. Kerron sitten tarkemmin.

Huomenna menemme siivoustalkoisiin ja laittamaan paikat kuntoon, kun tiistaina on joulupäiväkahvit. Siellä sitten on kirkkoherran leipomia pullia. Itse halusi leipoa. On muuten sellainen paimen, että tekee, mitä tarvii tehdä. Ei kaihda astianpesuakaan. Sopivalla aikaa, keväällä, jäi eläkkeelle ja nyt Herra käyttää häntä monipuolisesti.

Ihana, Aralia, kun käytit tuota "toppaa" sanaa. Tuli niin kotoinen olo. Toiset ei taida tietääkkään, mitä se on.
Ilo, että olet saanut kokea syvää onnea ja vointisi on hyvä.
Voi, miten mielellämme olisimme matkanneet Lappiin keväthangille kanssanne.

Rauhassa minä käyn levolle ja sinä Herra minua / meitä suojelet!
Syvää iloa Herrassa!
eva

ViestiKirjoittaja rine » 02.12.2013 10:15

Kiitos tästä armon aamusta, lepo tekee hyvää kokonaisvaltaisesti.
Siunattua adventtia minunkin puolesta teille jokaiselle, eilinen meni työn merkeissä, tänään vapaalla ja menenkin parturiin.
Maailmalla kuohuu, ihmiset ovat nousseet barrikaadeille, tyytymättöminä maansa päättäjiin..ukraina..thaimaa nyt uusina.
Olemme huomanneet että Israel on jätetty yksin, iranin ydinasekehittelyjen estämis neuvotteluissa tehtiin näennäisiä myönnytyksiä.
Uutisointi kautta linjan on masentavaa katsottavaa ja kuultavaa. Miten kävisi jos uutisissa ja lööpeissä lukisi olkaa turvallisella mielellä, teille on syntynyt vapahtaja Jeesus Kristus ja hän antaa teille tulevaisuuden ja toivon.
Eilen kuulin töissä kun nuori äiti kertoi vieneensä lapsensa helluntaikirkon tapahtumaan "matka ensimmäiseen jouluun",se oli niin hyvä tapahtuma, mutta sitten omat lapset rupesivat tenttaamaan uskotko sinä äiti Jeesukseen? Selvästikin äiti on joutunut kohdallaan asiaa pohtimaan.
Tuike vahvistaa tuumailuporukkaamme ja eva kertonee tiinalle osoitteen ;)

Olen rukouksissa mukana,aralia:
Muistan rukouksin poikiasi ja heidän perheitään ja sinua ja miestäsi. Herra, kuule ja auta.
Joulu Enontekiön Hetan kodalla on edelleen suunnitelmissa. 9.12 käyn lääkärissä ja kuulen taasen viimeiset tutkimustulokset, rukoilen, että ne olisivat sellaiset, että ei estäisi minua pääsemästä Lappiin, koska Jumalan kanssa ollaan sovittu (rukouksissa pyydetty), että hän antaa minulle edelleen jatkoaikaa saada vielä käydä siellä ja tavata vanhoja uskonystäviä monilta Lapinmatkoilta elämäni aikana.

Reijo Ikonen on myös minua koskettanut lauluillaan, kuin myös Nina Åström, he tulkitsevat hyvää tekstiä laulunlahjallaan.
Siunausta teidän jokaisen elämäään tänään.
rine

ViestiKirjoittaja meju » 02.12.2013 11:05

Turva
Oletko turvassa? Rine toi ajatuksen joka lohduttaa sillä Pyhä Henki todistaa että olen turvassa Jeesuksessa ja voin huudahtaa abba Isä ♥ Kel on turva Jumalassa turvassa on paremmassa.
Olette varmaan leikkineet aikoinaan peliä kun piirrettiin ympyrä hiekkaan ja se oli turvapaikka jonne pelin vastapuoli ei saanut astua,viiva ei saanut ylittää. Näin sinunkin ja minun ympärillä on tälläinen turvaympyrä johon alueelle ei vihollisella mitään asiaa, voi kyllä peloitella meitä huutamalla kuten leikkiessä huudettiin " ken pelkää mustaa miestä ", kuitenkin muistettava e
ttei turhan uhkarohkea pidä olla vaan pysytään siinä Jumalan tahdon keskipisteessä ympyrässä. Vihollinenhan yritti Jeesustakin hyppäämään korkeasta paikasta jne, Jeesus aina vastasi "kirjoitettu on ". Mekin voimme rohkeasti vastata samoin moniin asioihin kun kiusaaja ympäri käy ympyrämme reunamilla.....

Marja toi koskettavan kirjoituksen ja esille hädän veljestään, muistetaa rukouksin ahdistuneita joita erilaisissa elämäntilanteissa.
Eva toi iloisen uutisen Tiinan tapaamisesta. Voi kun saataisin tieto Hannalle että muistamme häntä päivittäin ja odotamme täällä tuumiksessa niin Tiinaa, Hannaa, Amandaa ja myös sinua jokasattumalta täyä luet, luotamme johdatukseen eli et sattumalta olekkaan vaan rohkeasti joukkoon mukaan.

Akku varoittaa loppumistaan tässä koneessa , kiiruusti lähetän kesken tarinani ettei häviä juttu kokonaan...
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Lasse » 02.12.2013 13:05

Kiitos edellisille kirjoittajille ymmärsin kirjoitukset.
Marjan elämän piiri koskettaa minunkin maailmaa, elämä voi olla ankeeta lähiomaisille. Muistan rukouksessa veljeäsi.
Kannetaan uudestaan ja uudestaan veljeä Jumalalle joka varmasti vaikuttaa henkensä kautta ja johdattaa olosuhteiden kautta parantumiseen.
Mejulla oli kyl vauhtia fillarissa ja tuuli pääsi sumentaan akun virran. Ihmettelen kuinka tuolla jäisellä kaduilla voi kukaan pyöräilijä fillaroida :shock:
Kiitos esirukouksesta ja Kiitos Jumalalle vastauksesta. Hammasklinikalla kävin tänä aamuna hoidossa, menin hyvissä ajoin sillä kysely kaavake oli täytettävä.
Sitten luppa aikaa jäi odotushuoneessa. Ekan kerran klinikka historiassa näin lehtitelineessä tuoreen Joulu-sotahuudon :)
Tuosta näkemästäni ilostuin todella ja tiesin että Herra johdatti oikeaan paikkaan.
Nyt tässä odottelen uutta käyntiä iltapäivälle onhan mahdollista saada hoitoa saman päivän aikana useamman kerran :)
Mitä Hannalle ja Amandalle kuuluu ? ...nousee Herralle tiettäväksi.

Siunausta kaikille <3
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

ViestiKirjoittaja Aralia » 02.12.2013 14:27

Olen lähettänyt Amandalle sähköpostia ja ilmoittanut tämän tuumiksen osoitteen ja kysellyt Hannasta. Toivotaan, että Amanda pian ilmestyy tänne tuumailuihin ja kertoo, mitä Hannalle kuuluu. Samoin odotan Tiinalta tietoja, kun hän on nyt Suomessa.
Tänään on kaunis aurinkoinen päivä täällä ja tänäänkin auttaa Herra.
Kohta tulee kotiimme urheiluhieroja, mies ja hieroo meidät molemmat ja saamme matkan aiheuttamat vaivat yläselästä ja niskasta pois.

Iloa päiviinne Herralta, joka sanooo: "Iloitkaa aina Herrassa, vieläkin minä sanon, iloitkaa! Tie on valmis.
Aralia

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja