tuumis

Joulukuu

Re: Päivän tuumailuja

ViestiKirjoittaja meju » 28.11.2013 12:53

Vierastatko?

"Elä yhtään vierasta", alan kyllä oikeesti kohta vierastamaan tätä foorumia kun tämä alkaa puhumaankin minulle ihan outoja ;) Tulin tänne ja luin tuollaisen lauseen tuosta alhaalta ja ajttelin että onpas fiksua kun näin rohkaistaan, mutta kun tarkemmin luki niin siinähän olikin "ei yhtään vierasta". Taas kerran tämä luki kara kiroitushäiriön kanssa saa aikaan näitä aatoksia. Tottahan se on että alussa kaikki tuntuu niin vieraalta ja oudolta uusi foorumi mutta onneksi on tuttuja kirjoittajia, ajattelin heitä jotka toivottavasti tulevat ajan mittaan nämä aivan uudet kirjoittajat ja toivottavasti lukisi että näitä vieraita olisi monta lukemassa juttujamme ja kohta olisivat tuttujamme. Elkäämme vierastako uutta eikä uusia.
Tervetuloa sinä vieras joka sattumoisin tänne kurkkasist, tule rohkeasti vaan joukkoomme ja tehdään yhdessä harmasitakin päivistä ilosanoman viemis päiviä näin jutustellen kirjoittamalla. Tarvitse ei olla kirjanoppinut ja jos ei kirjoitustaito huippua ole niin elä välitä ei meillä muillakaan......

Olen oikeesti uurastanut ja yrittänyt opetella miten saataisiin tästä foorumista sellainen hyvä paikka ja että olisi helppo tulla ja löytää osiot mitä lukee tai haluaa kirjoittaa. muutamia osioita sain tehtyä ja lisää laitetaan toivomuksia esittäkää. Ajanmittaan jos huomaa että ei ole tarvista niin poistetaan ja etsitään . Uskon että hyvä tästä tulee ja rukoillaan että saamme kirjoittajia mukaan. Menee varmaan monia kuukausia ennenkuin tänne osautuu ihmisiä niinkuin aikaisemminkin mutta emme luovuta ollaan lujia ja rohkeita!

Olen niin onnellinen Aralian puolesta että hän sai kokea vielä tälläisen ihmeen että näki pojan poikansa. Tosin ei vielä tainut livenä nähdä vaan oliko niin että tällä viikolla saa mummotettavansa halirutistukseen <3
Amandalle jos joku voisi tämän osoitteen laittaa, en tiedä hänen osoitettaan . Ihana jos hänkin saapuisi joukkoomme ja saisimme kuulla Hannasta uutisia.
Ihana juttu tuo Evan pyjamapaketti, hurlinkimimmi kaiken hoksaa ja toiminta on nopsaa..... :D

Onkohan Rinellä ollut työpäivä tänään, tiedän että hän pyöräilee ja nyt on pääkallokeli täällä ja miekäkin aamulla kun meni vesijumppaan niin eka kerran eläissäni tapahtui niin etten pyörällä päässyt yhtikäs minnekkään enkä uskaltanutkaan. Talutin pyörääni jonkin matkaa ja jätin sen yhden kerrostalon pihaan odottamaan pois tuloani ja kävellen jatkoin uimahalliin. Olen ajanut kymmeniä vuosia kesät talvet pyörällä mutta tämmönen keli oli täysi yllätys. Varmana paljon onnettumuuksia sattuu tänään sillä oikeesti luistimilla olisi päässyt eteenpäin niin jäinen pinta eikä hiekoitusautoja näkynyt missään.

Harmitus että marjalla selkä temppuilee, oletko ajatellut vesijuoksua tms. Nimittäin uimahallissa monet selkävaivaiset kuulemani mukaan saaneet apua.
Vielä tuli mieleeni että Tuikenkaan osoitetta ei ole, ja hänellekkin olisi hyvä viestittää. Puh.mumeron antoi mutta jokin numero meni väärin kun viesti tuli että kuka olen :D Hyvä tietenkin kaikkisen entisten tietää että olemme täällä ettei vaan tule tunne etten sitten ollut haluttu joukkoon. toisaalta hienotunteinen oltava ettei kalasta toisilta foorumeilta porukkaa jne......kaikki ei ole niin yksinkertaista mutta ei vierasteta :!:

Kokeilkaa noita avattuja osioita toimiiko. Heipat teille ja kirjoitelkaa kun kerkiitte........
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Lasse » 28.11.2013 18:11

Tervehdys kaikille ! Mukava nähdä Jeesus majan kasvavan.
Tuumis lukijoita on kyllä enemmän kuin jäseniä mutta lukijakin voi kokea omakseen vaikka ei liittyisi.
Blogeja kirjoittaessa olen kokenut että kun pysyy omassa teemassaan eikä aseta jäsenyys tavoitetta niin säilyy oma mielenkiintoinen virike kirjoittamiseen. Lukijat ja jäsenet on aina tervetulleita majan elämään ja tutustuminen synnyttää uusia ystävyys suhteita rikastuttamaan elämän kulkua.
Näin se on myös hengellisen elämän vaelluksessa,pidetään Jeesus johtotähtenä niin ei jäädä ihmiskiitoksen varaan.
Hengellisinä ihmisinä saadaan silti kiittää ja kantaa Jumalalle sisaria ja veljiä ja lähimmäisiämme kaikesta avusta kannustuksesta ja auttamisesta mitä heiltä saadaan :)
Näinä kiireisinä nostop aikoina läsnä oleminen on suurin lahja ihmiseltä, eikä tavaran paljous.

Eräs Mökki blogini kirjoittajista Heleena joutui kohtaamaan suuren surun.
Hän kirjoittaa Vartahilla blogissaan "Pimeää syksyä valaisemaan saimme valkoisen maan,kun saapui suunaton suru."
"Hän vie minut vihreille niityille,
hän johtaa minut vetten ääreen,
siellä saan levätä." Ps23:2

Lukiessani lohduttavia kirjoituksia, hämmästyin kuinka paljon hän sai Jumala keskeisiä lohdutuksen sanoja kirjoittajilta.
Jotka eivät tavallisesti kirjoita hengellisestä elämästä. Itsekin olen miettinyt mitä hengellistä kirjoitustasoa tulisi pitää blogissa ja todennut juuri sitä mitä me oikeesti olemme kristittyinä.
Täällä tuumis majassa sitten pidän kaikki pelli auki kun jokainen läsnäoleva ymmärtää Jeesus kirjaimet :)

Kiitos Jeesukselle joka on avannut Tuumis majan, joitakin viikkoja sitten kun sinä ja minä olimme horroksessa, koin sydämessäni ettei Meju voi lopettaa hengellistä kirjoittamista kyl hänen tulee ymmärtää jatkaa kirjoittamista.
En itsekkään välillä ymmärrä itseäni miksi pitää kirjoittaa niin moneen paikkaan mutta kuitenkin kaikella on oma tarkoituksensa.
Ollaan velassa Jumalan Rakkaudelle ja Rakkaus velvoittaa siihen mihin omatunto johdattaa :)

Eva kirjoitti.."Minä perustin tänään oman ateljeen."

Onnittelut uudesta ateljeesta! ...odottaa kuvia.. ;)
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

ViestiKirjoittaja marja84 » 29.11.2013 00:21

Juup... kolmas kerta toden sanoo ja niin edelleen... :!:

En millään jaksais kirjottaa samaa romaania tuhatta kertaa, mut kun ei onnistu niin ei onnistu... :(

Elikkäs: Tuikesta en ennee tiedä mittää, meillä oli toistemme numerot (ja ois varmaan vieläkin), mitään ongelmiä ei välillämme ole ollut, mutta emme ole aikoihin olleet missään yhteyksissä, siinä numerossa jossa minulla on tuike ja mikä hällä on mulle minulla ei ole saldoa soittaa eikä laittaa viestiä, eikä rahaa ladata sitä ja tätä uutta numeroa hän ei tunnistaisi enkä tiedä muistaako minuakaan nimen perusteella ennee... Tiedän kyllä hänen siviilinimensä, mutta ei löydy facebookista, on minulla hänelle kyllä sähköpostiyhteys jossain olemassa, mutta en tiedä missä se tällä hetkellä on ja onko hän esim. vaihtanut tai jotain... :?

Tähän päivään olen siinä määrin tyytyväinen että työt on tullut tehtyä hyvällä tahdilla ja olin hyvissä ajoin kotona... Mutta tämä sietämätön jatkuva terveysongelmien suma ei ota laantuakseen ja se alkaa väsyttämään jälleen kerran myös henkisesti... Aina on olevinaan jotain, jos ei flunssaa, niin sitten on kivut selässä, hartia- niskalinjalla ja päätä särkee joka tapauksessa ja sitten tuo nukkuminen (se oli koko viime viikonlopun äärettömän levotonta ja huonoa laadultaan, alkuviikosta sain nukutuksi juuh mutta pätkittäin (vähän väliä heräillen), no ei viime yönäkään menny sen paremmin (olin mieheni kertoman mukaan ollut puoli kolmen aikaa jo nousemas ylös, en sitä ennen ollut nukkunut juuri montaa tuntia ja mun kello soi 3.30) ja jotta varmasti ois raskasta niin huomisessa odottaa yhteensä 9 tunnin työpäivä ja herätys 3.30... :?

Mutta edelleen säilytän ja pidän yllä toiveikasta ja positiivista elämän perusasennetta.. eli YRITÄN hymyillä edelleen (asiakaspalvelutyössä kun olen, eikä se muiden vika oo, jos mulla ei elämä kulje ihan täysillä), ja sisukkaan tapaisella ominaispiirteellä myös menen eteenpäin niin kauan kun jalat kantaa, ai niin siitä Mejun ehdottamasta vesijuoksusta... :D
Joo olen kuullut juoksun ja vesijumpan olevan hyvää "terapiaa" selän kanssa ongelmissa painiville, voisin tietty lähtee joskus johonkin kokkeilee meininkiä, nyt vaan ei justii oo oikee mahiksia mihinkään sellaiseen kivaan..

Ja tietenkään unohtamatta tärkeintä rukouksin siivin Jumalan luo hiivin ja hältä saamme lisää voimaa selvitä kohti parempaa,vaik just nyt ei tunnu siltä... Tätä yritän pitää mielessä koko aika, vaik nuo elämän oikut viekii vähän turhan lujjaa tuonne huonompaa kohti tota väsymystä... :)

Mutta nyt ettei itse aiheuta huomiselle erittäin pahaa ja uneliasta oloa, niin käyn kohti sänkyä kokkeilee, josko saisi yörauhan ja unen päästä kiinni niin selviäisi sitten taistellen huomisen n.9 tunnin työpäivän :)

Hyvää ja siunattua yötä ja huomista päivää kaikille... :)
Keinuu tuulessa hiljalleen,lapseni pieni ja suloinen.
Kanssa enkelin etsiä saa, unta onnen rauhaisaa.

Helmassa tuulen pauhinan, unen saa hän rauhaisan.
Peittona siipi enkelin on lämmin, hento ja sortumaton.

-Marja- :)
marja84

ViestiKirjoittaja rine » 29.11.2013 09:16

Kiitos Jumalalle tästä armon aamusta, ulkona oli jo hieman parempi astella, kuten meju totesi eilen ei päässyt eteenpäin kuin nelipyöräisellä, oli jäinen tienpinta. Pyörällä en ole nyt kulkenut töihin, mies kuljettaa vuorotyönikin vuoksi bussivuorot eivät viikonloppuna kulje ollenkaan. Polvessa oleva nivelrikko rajoittaa myös kulkemista, kävin eilen toisen piikin kukonhelttauutetta siihen ja viikon kuluttua laitetaan vielä kolmas, minua se on auttanut. Viime kesän jälkeen ei kovia kipuja ole ollut mutta jotakin "läätämistä ja säätämistä polvessa on koko ajan. Lääkäri epäili ja luulen että sekin pitää paikkansa polvessa on kierukassakin vikaa ja aikanaan siihen pitänee laittaa varaosa. :o
Pyöräily on ollut hyväksi, kuntosalilla käyn viikoittain ainakin sen kerran, selkäsäryissä auttaa usein vatsalihasten vahvistaminen, minulla on uutena välineenä ollut k-salilla lannevanne jossa on hieman painoa, soudan lämpimikseni joka kerta, olen kuntosalin puolestapuhuja kaikille naisille ja mitä nuorempana sen voi aloittaa aina parempi.
olen huolissani marjan voinnista, rukoilen että Jeesus joka kaikki sairautemme kantoi ristinpuulle saisi koskettaa sinua kokonaisvaltaisesti, työn ja levon, stressitekijöiden tunnustaminen ja kaikessa tässä oman osuutensa tekeminen pienin askelin. Tässä maailmassa meidät halutaan saada tilaan, jossa ei jää tilaa istahtamiselle ja pysähtymiselle, ihminen ajetaan loppuun, väsyneenä ei osaa ajatella eikä toimia järkevästi on jäänyt juoksemaan siihen kuuluisaan oravanpyörään. Näin olen henkilökohtaisesti kokenut tämän asian.
Töihin menen tänäänkin, tietoisena että kaikilla hyvinvointivaltion ihmisillä ei ole tähän mahdollisuutta, me elämme ihmeellisiä aikoja. Näillä tuumailuilla tänään..
rine

ViestiKirjoittaja meju » 29.11.2013 12:10

Vastaus viipyy

Odota, asiaasi käsitellään.......Raamatussa on monessakin kohden kehoitus odottamaan vastausta vaikka se viipyisikin. Odottaminen ei ole mukavaa ja se lannistaa jos vipyy vastaaminen ja tulee tunne että taidan häiritä enkö enään edes yritäkkään.
Ajatukseni on nyt aiheessa kun yritimme yhteyksiä ottaa poikaani niin puhelin on suljettuna kokonaan eikä saada yhteyksiä. Samoin ilmiö tullut että kun soitan niin ei vastata puhelimeen ollenkaa eikä edes soiteta sit kun parempi aika soiton saajalla. Tuskin teidän perheissä näin mutta itse joudun kaiken kokemaan ja tunteet myllertää kun miettii mitä ihmettä pahaa tehnyt kun ri edes puhelimeen vastata saati kysellä kuinkas jakselet....., noh kyyneleet vaan nieltävä ja luotettava " kyllä se siitä ".
Nousi mieleeni se laulu " kuka näkee kyyneleesi ". Tuon sen linkin tänne kunhan olen toisella koneella.

Vastaamisen odottaminen lannistaa varmaan täällä foorumillakin, joskus törmännyt lauseeseen ettei kukaan vastaa kirjoituksiin. Elä lannistu vaan kirjoittele rohkeasti ajatukduasi siilä lukijoitten joukossa voi olla heitä joille tuumailusi merkitsee tosi paljon. Lasse kirjoittikin rohkaisevasti kirjoittamisesta ja ihmetteli mikä saa hänetkin moneen paikkaan kirjoittelemaan. Uskon näin että se on juuri se talentti mikä annettu js kun sitä käyttää se vaan lisääntyy . Lasse onki taitava bloginkin laatija, kannattaa piipahtaa siellä hänen mummonmökissä, osoite varmaan löytyy niin mistä ......? Yritin kerran kirjoittaa sinne vieraskirjaan mutten onnistunut, voiko siihen seuraajaksi kirjautua vaikkaei ole omaa blogia.?

Rine kirjoitti hyvin tuosta jaksamisesta sekä oravanpyörässä pyörimisestä. Vauhti se oravallakin jossain vaiheessa hiljenee ja mitä jäljelle jää.....onneton orava lyyhistyneenä pyörän äärelle odottamassa vastausta........elämän tarkoituksesta.

Jospa tässä tämä oravainen lähtisi lenkille kohta koirulin kanssa ja sit illakdi sitä ratasta pyörittämään..
Voimia sinulle toivottele ja etenkin sitä että muistatvastaus tulee rukouksiisi ja kaikki kyyneeleesi nähdään et ole yksin ♥

Jatkoa......piipahdin toiselle konelle etsimään sitä laulua josta mainistsin, se on Nina Åstromin laulama mutten löytänyt, tämä bongahti ensin esille ja kon että tämän laitan esille jos tarkoitettu sinulle ja minulle....
http://www.youtube.com/watch?v=w_nOff27xCk
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja meju » 29.11.2013 14:30

index.php

Varmaan nyt käynyt niin muillekkin kuin itselle että klikkasin tuumailut suosikkeihini ja näin jää itten etusivu kokonaan huomiomatta. Klikkaa etusivu suosikeiksi :)
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja eva » 29.11.2013 17:53

On ollut aikamoista rumpaa. Meidän ulkokatto jäi viittä vaille valmiiksi. Joensuusta olikin tullut liian vähän tavaraa ja nyt ootellaan lisälastia. Aukkopaikassa on sisäkate ja pressut. Joka päivä olen pojille avuksi kantanut rojut pois, tarjolla pitänyt kahvia ja mehua. Eilen söimme sitten yhteisen aterian.
Mietin , miten voisi pitää esillä ELÄMÄN SANAA. Olinkin kahdestaan toisen pojan kanssa ja siinä kerroin parhaasta avusta, jonka olen saanut.
Ruokapöydässä keskustelu jatkui. Ovat reippaita nuoria miehiä, joilla elämä vielä edessä.

Tänään olimme toisen kerran tällä viikolla uimassa. Minullakin oli nuorempana selkä usein kipeä. Nyt ei enää ole. Uinnin jälkeen venyttelen ja "issiasliike" on selälle plussaa. Polvesta kiinni vastakkaisella kädellä ja vedetään polvea mahd. ylös ja eteen. Tietysti muutkin liikket ovat hyviä.
Ja aamulla sängyssä sakkaan jalkoja ja ylävartaloa nostan niin monta kertaa, kuin jaksan. Alkuun pää ei meinannut nousta ollenkaan. ;)

Ystäväni, jonka kanssa viikolla kahvittelimme , soitti ilouutisen: lähtevät Israeliin. Olivat saaneet halvan Eilatinmatkan. Tekevät kahden päivän Jerusalemin retken. Onnellisia saavatkin olla.

Sain viestin, että isoserkkuni, jonka luona viime kesänä kävimme Lohtajalla , on kuollut. Nyt pulmana, lähettääkö adressi vai mennä hautajaisiin. Emme kovin usein tavanneet enää viimeaikoina.

Nöyryys
Mitä nöyryys on? Nöyryys ei ole hyve, vaan se on maaperä, jossa kaikki muut hyveet viihtyvät. Ne hyveet, jotka eivät ole kasvaneet tässä maaperässä eivät ole minkään arvoisia. Nöyryys vaikuttaa, että me itse emme ole enää mintään, mutta Jumala on kaikki.
Nöyryys on voima, joka pikemminkin pienentää, kuin suurentaa tekonsa. ( Tie Karitsan askelissa)
Tässä ajattelemista minulle.

OLkaa siunatut Ja HYvää Adventinaikaa!!
eva

ViestiKirjoittaja Lasse » 29.11.2013 20:39

:) Kiitos Rine,Marja, Eve ja Meju. Kuulumiset luettu ja ymmärretty, Mejulla ei ollut yhtään kirjoitus virhettä vaikka vauhti oli kohillaan.
Sinähän muistat vielä kuinka majiksessa kannustin hammaslääkäriin menosta ja olitpa otettu hänen hyvästä hoidostaan :)
Nyt on sitten mun vuoroni mennä tapaamaan uutta hammaslääkäri tiimiä ja korjauttaa puruhampaani täydellisesti, siis alahampulit.
Rukouksen kautta PyhäHenki avasi oven ja kiirehti vielä soittamista, nimittäin soitin tasan sulkemisaikana.
Tämän päivän viimeinen avoinna oleva klinikka josta sain Maanantaille ajan.:) Nyt vielä kun olen työelämässä se on helpompaa taloudellisesti, näin sitä inhimillisesti ihminen ajattelee.. Taivaan isällä on kyllä suuri ja leveä lompsa sen olen kokenut silloin kun vasen käsi ei tiedä mitä oikeassa tapahtuu :)
Älköön kukaan ystävistä ja lukijoista asettako omia rajoituksia Jumalan antamiselle kun sen aika on. Itse ei tarvitse omin voimin kiirehtiä koska hän on antava Pankkipomo. Paljon on minulla opittavaa taloudellisesta avustamisesta, kuitenkin nyt olen IloInen Perun kummitytöstäni koska hän on laatua sydämelleni.
Perun kummit fb:ssa on keskustelua laadusta ja määrästä.
Asiasta kolmanteen, Ola taitaa olla nyt lähellä koska tunnen hengessä hänen pohdintansa, jos luet Tuumista mikä ettei että tuut ovesta sisälle jutteleen !

Meju kirjoitti jotta olisi kommentoinut Mummon mökin elämää. Kävin nimettömänä kirjoittamassa ohjeen.
Mm,.Postaukseni lopussa on Kommenttia Hiiren nuolella klikkaat ja siitä avautuu mahdolliset kommentit jossa aivan alimmaisena on valkoinen alue ohjeella.
1. Kirjoita.
2.klikkaa Google palkista joka avautuu alas ja ruksaa nimetön.
(Halutessasi voit kirjoittaa nimesi kommentti lomakkeeseen, koska muuten Anonyymi on nimetön.
3. Klikkaa sinisestä palkista joka lähettää kommentin esille kirjoituksen yhteyteen.
Jos haluat liittyä lukijaksi : Klikkaa Lukija palkkia ja siitä voit avat oman tilisi jos sitä ei ole vielä ja tietysti edetä omaan blogiin :D

Mummon mökki : http://laarum.blogspot.fi/

Siunausta kaikille ja hyvää ensimmäistä Adventtia :)
Viimeksi muokannut Lasse päivämäärä 30.11.2013 19:47, muokattu yhteensä 1 kerran
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

ViestiKirjoittaja tuike » 30.11.2013 10:30

Tervehdys kaikille, rakkaat ystävät!
Täällä ollaan, kiitos Annukalle, joka lähetti 'etsintäkuulutuksen' :)
Olin todella ilahtunut, kun tämä uusi foorumi löytyi. Olette olleet mielessäni päivittäin. On ollut mukava lukea kuulumisianne.
Surullista Tarian poismeno, vaikka tiedämmekin, että nyt häneltä ovat kaikki kivut poissa :cry: Voimia ja Jeesuksen antamaa lohdutusta toivotan hänen läheisilleen.
Aralialle lämpimät onnitteluhalaukset uuden tulokkaan vuoksi!

Kuulumisistani voin kertoa, että poden vielä jalkavaivaani. Omalääkärimme uhkasi nilkan jäykistysleikkauksella, ellei kipu lopu. Mutta en ole asiasta yhtään innostunut, ainakaan vielä. Olen käynyt askelterapeutilla, joka on korjannut tukipohjallisiani ja teipannut jalkani viikottain. Odottelen nyt siis vielä ihan rauhassa, että jalan asennon korjaus veisi kivun vähitellen pois.

Aloitin urakan, joka osoittautuikin kuviteltua isommaksi. Nimittäin teen olkihimmeliä jouluksi. Jo vuosia sitten sain mökkipaikkakunnan maalaisisännältä rukiin olkia ja viime kesänä lopulta puhdistin ne.
Tarkoitukseni oli valmistaa itsellemme uusi himmeli, kun entinen on vähän rikki. Mutta tästä uudesta tuleekin niin iso, että taidan antaa sen pojan perheelle.
Lapsenlapset kasvavat ja tämä uusin tulokas, 3,5 kk, teki saman kuin isänsä aikoinaan. Eli tuplasi syntymäpainonsa kolmen kuukauden ikään mennessä. Kyllä onkin sitten pyöreät posket hänellä ;) Asuvat onneksi niin lähellä, että tapaan heitä viikottain.

Toivotan kaikille siunattua 1. adventtia ja Jeesuksen läsnäoloa jokaiseen hetkeen!
tuike

ViestiKirjoittaja meju » 30.11.2013 11:53

Ilo
Voi mikä ilo kun lammas löytynyt ja on laumassa mukana. Tuiken nimen ilmestyessä foorumiin sai ilon ♥ een.
Kirjoitan tätä kännykällä autossa. Matkaamme Kuopioon ystävääni tapaamaan. Kirjoitin ennen lähtöä tänne mutten tiedä minne sen hävitin.
Minulla uusi kännykkä samsung trendi, nimi ei varmaan ihan oikein mut mainostavat tätä aika paljon 99 euroa maksoi. Heni osti samanlaisen ja ollaan tykätty. Hyvin nettiin pääsee ja kuvatkin ok .Jopa videopuheluitakin voi suorittaa jne
Meikä hurahtanut näihin juttuihin ja sit ihmettelen etten saa mitään aikaiseksi.

Jospa katselis maisemia ja välillä kurkkaan ikkunan läpi tuumiksen tuumailijoita ♡
meju
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja