tuumis

Joulukuu

Re: Päivän tuumailuja

ViestiKirjoittaja marja84 » 28.12.2013 20:24

Herramme siunaamaa lauantai- iltaa kaikille. :)

Lähtövalmiina huomenna Tampereelle, pojan joukkueen pelireissu siellä... :)

Tiivispäivä tiedossa, eikä tänäänkään oo helpolla päästy, kohta ohi tää päivä sit ei montaa tuntii ehi nukkuu, aamusta matkaan, onneksi linkissä saa nukkua :)

kiirettä piisaa ja päätä särkee, mutta Herramme siunauksella ja suurella sydämellä hyvää iltaa, yötä ja kaikkea muutakin kaikille :) <3
Keinuu tuulessa hiljalleen,lapseni pieni ja suloinen.
Kanssa enkelin etsiä saa, unta onnen rauhaisaa.

Helmassa tuulen pauhinan, unen saa hän rauhaisan.
Peittona siipi enkelin on lämmin, hento ja sortumaton.

-Marja- :)
marja84

ViestiKirjoittaja eva » 29.12.2013 12:26

Tapu, tapu Marjalle! Jaksat olla kannustamassa poikaa. Se on tosi tärkeää lapselle. Vaikka voitto ei kotiin tulisikaan, palkkio tulee!

Eilen tuntui, ettei päivä valkene ollenkaan. Jouluvalot loistavat ja meillä on Elämän valo. Päivää kirkasti myös meidän lounasvieraat. Oli hyvä jutella, rukoilla ja laulaa ystävien kanssa.
Lähdin lenkille kuulokkeiden kanssa ja en kuullut soittoja. Mittariin tuli 6545 ja paljon raskaampi, kuin järven ympäri kierto. Olin lähteissä jo väsynyt. Sitten ylläri. Kummitytön sisko koko joulupoppoonsa kanssa tuli näyttämään ameriikan-suomalaista filmitähteä, 8 kk ikäistä vauvaansa. Nuoret tulivat vielä saunomaan. Oli monenlaista päivässä, liiankin.
Tänään "heimokokous". Eli tapaamme samassa pitäjässä syntyneen perheen kanssa aina näin joulunaikaan. Menemme nyt heille kaffille. He käyvät HKI raamattukoulua. Nyt, kun jäivät eläkkeelle. Mielenkiintoista kuulla opiskelusta.

Katsoin Vehnän lähettämän ohjelman. Areenasta olisi ollut vaikeampi löytää. Koskettava ohjelma. Alfa TV:ssä , kanava 15, oli myös vankien todistuksia.

"Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni , hän sen teille antaisi" Joh.15
Siunattua loppuvuotta ja sitten uutta alkavaa Vuotta!
eva

ViestiKirjoittaja Tiina » 29.12.2013 18:40

Edelleen hyvää ns. joulujen välistä aikaa, siunausta, seuravaaksihanortodokset viettävätjoulua 6.2014, ja viela joku jota ne muista 18.8. jos en väärin muista. :o
Olin jouluaattona seurakuntamme jouluillasa, perinteinen jo. Siinä lapset esittävät joulunaytelmän, valmentijna vanhemmat 14+15 vuotiaat lapset, siis ilma aikuisten apua. Oli hieno ja liikuttava. Välill poika kyseli vähän vaivauneene jostain Jeesuksesta ja tyttö vastasi Raamatiulla, ja sitten väliin näytös samasta asiasta. Eteni hyvin, ja joitakin osia oli kun musicalina ja, ja voi miten lapset lauloivat sydämestään kirkain silmin.Ja mukana oli myös kristitty ryhmä myös islamilaisesta Indonesiasta.
Ja viime sapatin kokouksessa oli ryhmö filippiiniläisi. Kansainvälistä.
Nyt olen lukenut lainaksi saamaani kirjaa Pipomies ja Israel. Koko loppuosa matkakertomsta maasta, eli Israeliin matkalle aikoville se olisi etukäteistieoa...ja sitä on hauska lukea.
Lumet ovet taalta melkein huvenneet, elle itule uutta kun lupasivat kylmiä päiviä....sadetta ainakinm tulevina päiviä tiedossa Minä aion olla näinä kylminä päivinä mökkihöperö. em taida availla oviakaan jos ei kukaan ulkoa päin :roll: SItten olis ehka aika käydä katsomassa ystävää vanhainkodissa......Jäljekkelääneen loimen kuyominen matoksi ei viela veihätä, pitäisi kai ostaa pieni sähkölämmitin.....Ehkä jää uuteen vuoteen.
Kaikille jo nyt hyvää ja siunattua uutta vuoota, Herran hoidossa.
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 29.12.2013 23:06

Tulin lukemaan tuumailujanne, tuntuu aina mukavalta kun olette käyneet kertomassa sen hetkisiä ajatuksia.
Tänään haravoin pihalta koivuista lennelleitä oksia, naapurit purkivat aitaansa ja tarjosivat meille aitapaloja,
otimme ne, puolitamme elementin näin saamme takapihalle tehtyä aidan, sitten kesällä. Kuvia otettu ja ihmetelty mustaa joulua
ja lämmintä säätä. Tein pyörälenkin, pyöräily on polvelle parempi kuin kävely odottelen edelleen lunta...
Huomenna aloitan työt, tulevat kaksi viikkoakin ovat repaleisia.
Lasse kysyi joulukuusesta, meillä on ollut vuosia muovikuusi, allergioiden vuoksi, ehdotimme miehen kanssa jos ei kuusta laitettaisikaan,
mutta tytöt vaativat ehdottomasti kuusta ja kauniiksi koristelivatkin.
Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät,
-> eva laittoi puhuttelevan sananpaikan,
uskoontulo on yksin Jumalan työtä, niin monista elämäntilanteista meidätkin on kutsuttu Jeesuksen seuraajiksi, ja ihmetellä sopii mitä ovia hän on antanut meidän avata ,,,,
Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.
Siunattua loppuvuotta!

pst Huomaan että amanda olet koneella lukemassa, olisi kiva kuulla mitä sinulle kuuluu, joka tapauksessa siunausta elämääsi
rine

ViestiKirjoittaja amanda » 29.12.2013 23:17

Hei kaikille! Yritän jos tämä nyt onnistuu,oudon näköinen tämä uusi foorumi.
Hannan kanssa oli tänään skype yhteys. Vähitellen hän jaksaa enenpi päivällä ottaa yhteyttä ystäviinsä.

Meillä Suomessa on ollut lämmin mutta kovin märkä Joulu, Joulu kuitenkin on aina joulu, yhdessäoloa ja rauhaa.
Siunausta kaikille!
Amanda
amanda

ViestiKirjoittaja Aralia » 29.12.2013 23:59

Rine
Kuvia otettu ja ihmetelty mustaa joulua ja lämmintä säätä. Tein pyörälenkin, pyöräily on polvelle parempi kuin kävely odottelen edelleen lunta...

Sydämelliset terveiset teille kaikille lumisesta Suomen talvesta Enontekiöltä! Lunta oli vähintään puolimetriä ja pakkasta -7. Lunta oli puissakin ja maisema oli kuin postikortissa. Joulupäivänä alkoi lämpötila nousta ja siinä mentiin hiukan suojan puolelle, tuuli alkoi käydä ja niin oli Tapaninpäivänä puut paljaina lumesta.
Jaksoin hyvin matkatkin, kiitos Herran ja rukouksissa muistaneiden. Perillä oli hyvä olla ja tulin hoidetuksi siinä ympäristössä ja niiden ystävien, Jumalan sanan ja joululaulujen kanssa. Iloitsimme seimen lapsesta, josta tuli Vapahtajamme ja joka aukaisi meille taivaan tien. Ruuat olivat erinomaisia, perinteisiä jouluruokia, mutta myös poronkäristystä ja jotain paikallistakin mukana. Saunassa kävin kolme kertaa, mutta en rantasaunassa. Siellä olivat urheimmat, jotka pulahtivat avantoon. Grillikatoksesta oli tehty kappeli ja se oli näkemisen arvoinen. Siihen mahduimme kerralla 39 henkeä aamuhartauteen. Siellä oli lämmintä, porontaljat penkeillä. Valaistus oli myös upea. Vahinko, kun en osaa kameraltani lähettää tänne valokuvia.
Eilen tulimme jo kotiin ja kävin koneella lukemassa kirjoituksenne. Olin kovasti ilahtunut siitä, että riitukin oli käynyt tervehtimässä ja minnuli. Kyllä muistan tämän emännän sieltä Saksanmaalta, vai muistanko oikein?
Iloitsen ja kiitän Herraa Hannan toipumisesta ja kovasti odotamme, että hän tänne pystyy kirjoittamaan viestiä.
Odotan myös Amandan kuulumisia, miten jakselet ja oletko käynyt Hannaa katsomassa?

Aloitin uuden täsmälääkkeen syömisen keuhkosyöpääni. En halunnut sitä sinne Lappiin, kun pelkäsin sivuvaikutuksia ja kieltämättä tein oikean ratkaisun, johon Jumala minua johdatti.
5.1.2014 menemme päivän reissulla vanhemman poikamme kyydissä Heinolaan nuoremman pojan pojan kastetilaisuuteen.
Vanhempi poikamme tulee tänne tytöntyllerön kanssa, ottaa meidät ja nuoremman pojan kummin kyytiin. Näin me vanhat ja vaivaiset pääsemme matkaan ja juhlasta osalliseksi.

Toivotan teille kaikille onnellista ja siunattua uutta vuotta 2014! "Anna oi Jeesus, rauha ja menestys. Ylistys ja kiitos olkoon sinulle Isä rakas!" Vanhasta almanakasta.
Aralia

ViestiKirjoittaja Aralia » 30.12.2013 00:03

Kiitos, Amanda, kuulumisistasi! Oltiin kirjoittamassa samaan aikaan. Ihanaa, että Hanna puhuu jo skypessäkin!
Hyvää uutta vuotta Amandan perhekunnallekin!
Aralia

Re: Joulukuun tuumailuja

ViestiKirjoittaja meju » 30.12.2013 11:53

Ahkeroikaa
......sitä mikä on hyvää ihmisten silmissä.
Etsin myöhemmin missä kohden Raamattua kyseinen kohta on
Laitan aloitukseksi sen sanan tai lauseen mikä tulee ajatuksiini kun tämän tuumiksen avaan ja oikeesti en itsekkään edes mieti etukäteen mitä kirjoittaisin ja sen huomaa..... ;)

Mikä olisi hyvää ihmisten silmissä hmmmmmm, tämä ajatus varmaan nousi myös siitä kun yrittänyt miettiä tätä foorumiamme miten tämän saisi toimivaksi ja kuinka vaikeaa on uuden oppiminen joka kysyy kärsivällisyyttä koska jutut ei selviä hetkessä eikä edes päivässä vaan voi mennä vuosiakin. Mikään ei synny kivutta......
Yritin tuonne etusivulle kahvilaa aukaista mutta ei onnistunut ihan nappiin kun sinne ei voi kirjoittaa, mut sanotaanko että avajaiset tulossa kunhan älynystyrät saavat viisauksen sykäyksiä.

Ahkeroiminen Herran työssä on jokaisen tehtävä ja asioiminen lähimmäisten hyväksi on juuri sitä. Tämän suuri minä, minulle, minun on vaan niin häiritsevä kaveri joka saa lannistumaan ja katsomaan asioita mitä minä tästä hyödyn..... Käydessäni tässä maalla olevassa naapurissa niin siellä emäntä näytti sukkanippujaan joita neulonut ja monta muuta juttua. Mitäs sinä olet tehnyt hän kysyi, johon mieheni ehätti vastaamaan että tietsikallahan hän vaan naputtelee eikä mitään saa aikaseksi........Kyselemään rupesivat että mitä kirjoittelet , noh evankeliumia julistan ympäri mailman vastasin...... :D En oikeesti noin vastannut sillä ei he olisi ymmärtäneet edes mikä on foorumi. Kerroin että tämä on minun harrastukseni ja olen näin tutustunut moniin uusiin ystäviin jopa Israelia, Saksaa, Ruotsia myöten.......noh katsoivat silleen.....tiedättehän te ne ilmeet :shock: Eli vähän silleen...... :?
Kuitenkin koen että tämäkin on lähimmäisen hyväksi ja ehkä sukat lämmittäisi jonkun jalkoja jos niitä aikaseksi saisin, mut uskon että kirjoituksemme lämmittävät myös monien sydämiä ♡♡♡♡♡

Mussukat olivat yötä täällä maalla ja pieni trinssessakin eka yön luonamme , hyvin meni ja lapset viihtyvät. Tyttö on tosi tempperamenttinen ja varmaan vaikeuksia tulee kun on nyt vielä pieni velikin kotona. Jospa enemmän alkaisi olla luonamme kun minullakin enemmän aikaa töitten suhteen ja näin voisin heitä auttaa, mutta on niin paljon niitä muttia......

Tosi mukava oli lukea kirjoituksianne ja iloitsin että Aralian reissu onnistui hyvin. Hyvä kun Amandakin sait kirjoitettua, elä lannistu vaikka tuntuu oudolta tämä uusi foorumi sillä kaikista meistä samoin on tuntunut. Kuitenkin tämä on oikeesti parempi foorumi nopeuden ja ominaisuuksiakin uusimpia yms kunhan oppisi niitä käyttämään. Tiina kuvaa kylmyyttä sieltä Israelista joka on opettavaista sillä sitä kuvittelee että teille sa aurinko aina paistaa. Niimpä se usein onkin että luemme luulojenkirjaa ja totuudenkirja onkin ihan toista.
Lasse toi ajatuksen jota luulen osaavani, eli nauraa itselleni ja etenkin niille mokilleni joita näkyy vaan lisääntyvän päivittäin........noh nauran joskus teillekkin :D

Nyt hymyni hyytyy jos en lopeta tätä "sukan neulomista" vai olisko tämä virkkaamista.....minkä virkoin sen virkoin....
Olkaa ahkeria ♥Room.12:17
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja riitu » 30.12.2013 12:11

"Lohduttaminen ei tarvitse suuria sanoja,
ei valmiita vastauksia.
Tärkeintä on vaan mennä lähelle, välittää.
Minulla on aikaa ja minua koskettaa se,
mitä sinulle kuuluu."

Hilja Aaltonen

Löysin ihan sattumalta tämän palstan jouluaattona, kuin joululahjana, kun kävin soliksen palstalla katsomassa, missähän päin majislaiset ovat, jotta voisin toivottaa Hyvää joulua. Siellä Lasse mainitsi "tuumiksen". Hakusanalla löysin sitten tämän mejun aloittaman uuden foorumin. Onnea ja Siunausta mejulle uudesta aloituksesta.
Terveiset myös solikselle. Itse koen tämän mejun foorumin enemmän omaksi kodikseni. Mejuhan se aikoinaan antoi minulle inspiraation alkaa kirjoittamaan Helmeen. Sieltä kaikki alkoi, ja minnepä sitä kodista osaisi muualle lähteä.
Etsin kyllä muitakin foorumeja, mutta tänne sitä kuitenkin halusi palata takaisin. Toivottavasti muutkin majislaiset löytäisivät tien tänne.

Huomaan että Aralia oli käynyt täällä pohjoisessa. Hyvä että matkasi oli onnistunut. Toivottavasti muistit vilkuttaa Rovaniemen kohdalla. Olet ollut mielessäni, samoin Hanna. Olette rukouksissani.

Itse olen aloittanut oloneuvoksen tehtävät. Jäin nyt lomalle ja sitä kautta ansaitulle eläkkeelle. Tuntuu vain ettei paljon ennätä pelkästään olemaan, kun on lasten lapset, ja muuta tekemistä. Sitä toivon että minulla olisi nyt enemmän aikaa pistäytyä täällä tuumiksessa, ja kirjoitellakin enemmän kuin viimeaikoina sinne majikseen.

Huomenna on vuoden viimeinen päivä. Alkaa uusi vuosi. Haluan toivottaa kaikille tuumislaisille Siunattua Uutta Vuotta.

Kuva

”Katso: minä luon uutta. Nyt se puhkeaa esiin, ettekö huomaa.” Jes 43:19
riitu

ViestiKirjoittaja Tiina » 30.12.2013 17:25

moi kaikille, Rinelle, riitulle, Amandalle, Aralialle minnulille, jota en kylla muista......Kaikille muillekin. Ja Mejulle, että naputtele sinä vaan, kyll se on tehtävänä sulle annettu!!!!!
Sayiin kuuntelemaan ohjelmaa, jossa haastateltiin oliko se Riittasisko Räike, vai siskoriitta, mutta kumminkin Räike. Kertoi mokansa MTV aikana. Oli tehnyt kivan runon ja innostui sen itse laulamaankin ohjelmassa. Oli saanut kauniit vihjeet, että jos toimittaja vain puhuisi:
Täällä ei tarvitse kuin kirjoittaa.
Minulla kävi pari omaa mokaa tänään. Taas unohdin kaurapuuron hautumaan pienellä liekillä juoksennelleani siellä sun täällä, ja alkoi käry käydä. No päällyspuoli oli ihan syötävää, pannussa on kyllä pesemistä, mutta likoamassa on. Sitten ajattelin, että tekaisenpa kinuskikastiketta. Hurautin kermat ja sokerit yhtaikaa, ja valkoista sokeria. Kun en paahtanut sokeria, niin eipä tullut oikean makuista...lisäsin siihen kanelia, että maistuisi edes joululle. Eipa sattunut olemaan mitään minkä kanssa se sopisi, joten kastoin siihen leipää :mrgreen: Näin se on. kukin tarpoo tyylillään. :roll:
Tänään piti olla eritoten kylmää ja sateista, vielä ei ole ollut kumpaakaan, se mökkihöperyys jäi eiliseen, vaikka lämminstä silloinkin oli, ulkona. Sisällä patteri hohkasi lämpöä.
Tänään kävin pienellä roskakierroksella. Näin vuoden lopussa Herra näyttäköön meille ne roskat, jotka Hän haluaa meistä poistaa, armossaan.
Tiina

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja