tuumis

Joulukuu

Re: Päivän tuumailuja

ViestiKirjoittaja rine » 26.12.2013 14:58

Jumala lohduttaa ja rohkaisee ihmeellisesti kuten mejukin kokenut, itkemättä en voinut lukea Hannan yhteydenottoa ja hänen toipumistaan, nyt riitun ja henin käynnit täällä... joku aika sitten rukoilimme tänne lisää kirjoittajia...näitä olen myös hämmästellen ihmetellyt, meistä jokainen tarvitsee uskonvahvistusta ja näin koen saaneeni.
Vesikelissä ja sateessa on joulu mennyt, aralia ja riitu lienevät saaneet lumisen joulun.
Joulussa on paljon tunnelatausta, vanhempana kokee lastensa taholta epäonnistumista, nuorena ei paljon mieti sanomisiaan, vaan mitä enemmän tulee ikää ymmärtää omia vanhempiaan yhä enemmän. Vanhemmat panostavat kyllä lastensa eteen paljon, kunnioitus vanhempia kohtaan tullee ajallaan, tuskin kukaan on selvinnyt perhe elämän tuomista haasteista ilman kasvukipuja.
Jumalan hoidossa saa haavoillensa balsamia, kunnes taas uudet haavat avataan....
Rukoilen perheidemme puolesta, äitien ja isien, että Jumala antaisi kokea keskinäistä anteeksiantoa ja rakkautta,
Meju kirjoitti lauseen jonka koen omalla kohdallani todeksi ja vihollinen käyttää sitä taidokkaasti...mutta Jeesuksessa meillä on kaikki mitä ihmisenä olemiseen tarvitaan.
Kyllä kirjoitella voi kauniitakin ajatuksia mutta se eläminen todeksi ja rakastaa Kristuksen osoittamalla rakkaudella lähimmäisiä ja etenkin heitä jotka ylen katsovat on tosi vaikeaa.
rine

ViestiKirjoittaja eva » 26.12.2013 23:08

Onpa täällä mielenkiintoista, rukousvastauksia ja joulun tositarinoita.
Ilo, että Hannan kuntoutuminen tapahtui vauhdilla. Herralle ei ole mikään mahdotonta.
Joukkomme kasvaa- iloitsen minäkin jokaisesta :D
Nyt kysymys: tuossa vasemmalla on aina numero, kuinka monta viestiä on lähettänyt. Minun kohdalle monta kertaa sama lukema. Mistähän se johtuu? :o

Meidän joulussa mukana oli yksi yksinäinen. Ihan sutjakkaasti sujui vaikka vähän jännitin. Minua kosketti, kun hän toivelaulukseen halusi: On jouluyö, sen hiljaisuutta yksin katselen.... Paljon varmaan saa olla yksin ja miettiä asioita.
Meillä nuoriso palveli ja hoiti ruuat pöytään ja kaikki putsasivat aina. Joulupäivänä jo ehdotin, että nyt on meidän vuoro. Mutta kaikki halusivat hoitaa. Kelpaa tässä joulua viettää. Vävy lähti nyt iltavuoroon ja poika lämmittää taas saunaa.
Sen uuden tabletin kanssa pidimme toivekonserttia. Mukavaa yhteisleikkiä kuten Uno-pelikin.
Joulupäivänä pääsi pyörällä kirkkoon. On se harvinaista herkkua.

Oletteko katsoneet Alfa-tv:tä, kanavapaikka 15?
Tänään oli kinkunsulatuspäivä. Sain uuteen mittariin 14800 askelta. Huomenna kuntosalille ja uimaan.
"Juuri meille kylmenneille
Jeesus avun tuonut on.
Kiitä, kiitä Herraa siitä,
toivon saa nyt toivoton.
Nyt on sulla, nyt on mulla
riemujuhla verraton." virsi 28:6
Sinua, sinua rakastetaan...
eva

ViestiKirjoittaja meju » 27.12.2013 13:45

Luja luottamus on uskoa
Heb 11:1 opettaa meitä että usko on luja luottamus siihen mikä ei näy.....vielä.
Minullapa on luja luottamus että kohta Hannan nimi näkyy kirjautuneena tänne jaaamulla heti kurkkasin joko tänään....., voi olla että menee aikaa ennenkuin näemme tämän ihmeen mutta uskotaan hetkeäkään epäilemättä.
Eilen Hanna soitteli ja kertoi että on löytänyt tämän tuumiksen ja lukenut juttujanne mutta rekistöröityminen ei onnistunut vielä mutta yrittää uudelleen. Hän ei voi paljoa kirjoittaa kun vain oikea käsi toimii mutta rukouksin joukossamme on. Kyllä siinä hoitokodissa ihmettelevät kun käyttää tietsikkaa ja on kiinni lujasti tässä ajassa myös sitä ystävien muistamisen paljoutta ympäri maailman he ihmetellen seuraavat. Halleluja mieli tulee että mekin saamme olla katselemassa ja kuulemassa mitä Jeesus tekeekään tuolla hoitokodissa ja täällä tuumismajassa.

Ohoh noita evan askel lukemia, meikä ei saanut eilen kuin 4647 . Millainen mittari sinulla? Minulla on tämä Omronin pienempi versio, edellinen samanlainen mutta isompi.tässä kiva juttu kun ylittää 10000 askeltaniin tuleesellainrn tikku ukko joka nostaa käsiä ylös alas eli kannustusta :lol:

Ola laittoi terveisiä facebookissa teille, hän on niin väsynyt nyt ettei jaksa kirjoitella vielä tännekkään, laitan sanan"vielä" sillä omasta kokemuksestani tiedän että voimaton saa voimaa jonain päivänä ja voi olla että jaksaa taas innostua kirjoittamisestakin. Pääasia että muistamme rukouksin ♡

Täällä maalla edelleen olen kalan hajuisessa tuvassa, eilenkin tuli 7 kiloinen hauki ja monta muutakin haukea sekä mateita js jotain sellaisia ......nyt verkot pois nostettu koska ihan vesikeli eikä järkevää jäälle meno.
Kohta otan tuon isomman hauvelin ja yritän saada lukemia mittariin ainakin saman kui eilen. Täällä on tosi hankala lenkkrillä kun metsäpolut liejussa ja tiellä kova liikenne ettei koiran kanssa turvallista eikä yksin huvita pitkin tietä tarpoa. Kaupunkiin pikkasen kaipaan kun uimahallikin olisi auki jne..... Rinekään ei pääse uusia suksiaan kokeilemaan :cry:

Tänään pääsen kirkonkylällä käymään jipppiiiiiii, :lol: Jippiii iloja sinunkin päivääsi toivon monia ♡
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja meju » 27.12.2013 13:47

Kokeilu
Jotain hämminkiä viestien lähetyksessä , vaikka olin kirjautunut niin herjasi viestin lähetyksessä että pitää kirjautua. Onneksi ei koko viesti hävinnyt kun menin nuolella taaksepäin niin löysin sepustuksen. Eva kyseli niitä lukemia miksi aina samana, en ole seurannut ja enpä paljon vielä tajua tästä foorumistakaan muttaopitaan yhdessä ja jos tulee näitä vaikeuksia niin ei lannistuta vaikka viestitkin lentelis sinne sun tänne.....ärsyttäähän se tiedän kokemuksesta.....
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Vehnä » 27.12.2013 15:21

Tuosta rekisteröitymisestä tuli mieleen, että minullakin oli siinä vähän hapuilemista. Sitten huomasin käydä sähköpostia katsomassa ja siellähän pyydettiin vahvistusta rekisteröitymiseen. Sen jälkeen alkoi sujua.
"Minä olen sinut nimeltä kutsunut."
Vehnä

ViestiKirjoittaja eva » 27.12.2013 20:56

RIEMUSOITTO JUMALALLE
Ylistä Herraa minun sieluni ja
kaikki, mitä minussa on...
Kuka voi sanoiksi pukea Herran
voimateot, kuka voi häntä
kylliksi kiittää...
Tuohon askelten lukumäärään suuruuteen on hyvä keino: kiertää järven. Kun on kauimmaisessa päässä, ei ole muuta keinoa kuin kävely, juoksu tai uiminen. ;) Harvoin minä näin pitkää lenkkiä teen. Nyt vain oli aikaa, kun toiset valmistelivat kaiken. Minulla pieni mittari, jonka sain joululahjaksi, kun edellinen hajosi.
Nuoriso oli lähtenyt, kun tulimme kuntosalilta ja uimasta, kuten olimme sopineet. Vielä viimeiset siivoukset tehneet.
Kinkkua on yritetty sulatella.
Mejulle:
Kala kaunisna pitävi:
Veen vilja virkeänä! :D
Meillä ei mitään pienimuotoisia lahjoja. Me saimme KIUKAAN lahjaksi. Olin joskus sanonut, että ei mitään turhaa. Viime vuonna ostivat ison grillin ja nyt kiukaan mökille. Vieläköhän suuremman keksivät ensi vuodeksi.
Meidän vävy on tosi hauska. Järjestää aina kivoja kepposia, erityisesti minulle. Hyvää huumoria viljelee.
Saa vielä viipyä jouluisissa tunnelmissa.
Nautitaan!
Siu, siu!
eva

ViestiKirjoittaja meju » 28.12.2013 12:58

Valintoja
Oi valitkaa tie joka taivaaseen vie..........
Sydämeni löi kuperkeikkaa kun sattumalta katsoin avec Tastula ohjelman eilen ja kuten aikasemminkin sanonnut en usko sattumiin vaan johdatukseen. Ei voi olla totta varmaan ääneen huudahdin sillä kuvassa oli tuttu tyttö Anu jonka olen tuntenut ihan pienestä asti sillä äitinsä oli työkaverinani aikoinaan ja puhelun hänellekkin ohjelmassa otettiin. Tässä vankilassa olevat äidit myönsivät tehneensä vääriä valintoja ja nyt olisi uusi mahdollisuus sittenkin. Tiedän että Anullakin on tieto tästä Jeesus tiestä ja pyydänkin että sulkisitte rukouksiin ohjelmassa olevat äidit. Myös sen että pystyisivät anteeksiantoon myös itselleen ja etenkin me lähimmäiset muistaisimme Isä meidän rukouksen että mekin anteeksi antaisimme emmekä syyttäen vaan rukouksin tukien ......voi näitten äitienkin omaisten tuskaa, jotain tiedän minäkin...
Voiskohan Vehnä tuoda sen ohjelman ylen arkistosta tänne.

Ohoho....klo oli 10.30 kun aamukahveella vasta istuttiin ja mieheni kanssa ihmeteltiin kuinka ajan taju on mennyt. Hänkin nukkui yli kymmeneen ja tuumasikin että onpa vuosikymmrniä ollut aamherätyksiä ja voihan sitä nyt nukkua vaikka puolillepäivin niinkuin nuoretkin . Oisko tämä just sitä että vanhakin nyt nuortuu...

Hyvä kun Vehnä mainitsit tuosta rekistöröimisen ongelmasta ja että kannattaa kurkata s.postia ja hyväksyä sieltä se ilmoitus. Hanna yrittää tänne tulla muttei onnistu, voi olla just tuo syy. Itse en yhtään muista miten tänne kirjauduin

Eilen kävin naapurissa kylässä ja se olikin ihme, nimittäin he asuneet siinä yli 12 vuotta ja eka kerran kävin. Aikoinaan olimme paljon yhdessä mutta minne ne vuodet viliseekään kun tulee näitä yhteydenpito katkoja. Hekin muuttaneet vakituisiksi asukkaiksi tänne maalle. Heillä talo ihan järvenrannalla ja nyt se löytö......eli heillä harrastuksena avantouinti ja olen kuulemma aina tervetullut polskimaan sinne. Voi olla että tästä tulee yhdistävä juttu meille.

Täällä maalla siis edelleen ollaan ja päivät sekä aika sekaisin.....tuvassa onkin kello joka näyttää 7.15 aikaa, milloin lie pysähtynyt eikä sitä saa käyntiin. Täällä on oikeestikin aika pysähtynyt :lol:

Aikamme on Jumalan kädessä ♡
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rine » 28.12.2013 13:00

Ihmeellisen joulu ja loppuvuoden sään olemme saaneet, vettä sataa ruoho on paljastunut lumen alta, siellä täällä näkyy rippeitä lumesta.
Pyörätiet ovat sulat ja liikkujia näkyy paljonkin, kinkunsulatusko lie käynnissä.
Ola laittoi terveisiä facebookissa teille, hän on niin väsynyt nyt ettei jaksa kirjoitella vielä tännekkään

Muistan olaa ja lissua rukouksin, usein olette mielessäni, kaikki väsymys ei nukkumalla lähde,
luin lehdestä artikkelin jossa mainittiin,
että jokainen ihminen olipa työelämässä tai vapaalla,
olisi hyvä tulla kuulluksi nähdyksi ja kohdatuksi amen
Olen nähnyt läheltä tätä väsymyskamppailua ja itsekin ollut joskus lopussa,
eroprosessin, yksinhuoltajuuden, uskonelämän jne sekamelskassa.
Sain keskusteluapua perheasian neuvottelukeskuksesta, jossa kävin toista vuotta, muistan aina tämän saamani tuen,
koska koin päässeeni ahdistuksesta avaralle.
Nuorempi tytär pyysi kaverikseen ale myyntiin, hän löytänee ostettavaa, lähden, saa muuta ajateltavaa, takka on lämmitetty,
odotan lunta, jotta sukset voisi ottaa käyttöön.
Ps. 143:11
Herra, virvoita nimesi tähden, vanhurskaudessasi auta minun sieluni ahdistuksesta.

Hanna jos luet tätä haluan halata ja siunata sinua.
meju olit samaan aikaan koneella, katsoin tastulan ohjelman ja tunsin myös anun
rine

ViestiKirjoittaja rine » 28.12.2013 13:08

Laitan linkin eiliseen Tastulan ohjelmaan

http://areena.yle.fi/tv/2093242
rine

ViestiKirjoittaja Lasse » 28.12.2013 19:38

Tervehdys kotiväki :) Ymmärsin kaikki kirjoituksenne eikä tullut semmosta tuntemusta jotta pitäisi pysähtyä rivien väliin.
Tuolla kasvokirjassa toisinaan ihmettelen ketä M-L tarkottaa kuvapiikeillä :? Mutta hänhän nipisteleekin itseään jotta pysyy hereillä.
Rohkeutta on katsoa itseään peilistä ja sutkauttaa yhtäkkinen sana omille kasvoille.
Joulunpyhät pysyttiin melkein kivikylän seinien sisäpuolella, paitti Tapaninpäivänä päätettiin aikaan saada Käpylän Kaupunginosassa kävelylenkki.
Jos kuka tietää Lappi-Käpylä puuutalojen miljöön, niin se on tunnettu toimittajien ja näyttelijöiden asuinpaikka. (Lappi-Käpylä kirja myynnissä)
Maarit Tastulan punainen puutalokoti ja Ahti Jokisen miljöö löytyy sieltä sekä Ortodoksi perhe paimentaa kyläläisiä, Tiffany-lasi talossa.
Tänävuonna lähes kaikilla asukkailla oli puiset kotelo kynttilät palamassa pihapiirissä sen lisäksi perinteisiä värivalotuikkuja pensaissa ja puissa.
Tämä upea valaistus on paras ihailla pimeään aikaan :D

Sain mä takuu varmasti muutaman lahjan, katto nääs kun ostin hyvissä ajoin ittelleni ja lukitsin käärepaperiin :) eikä sitä yhtäkkiä avatessa muista keneltä sen on saanut.
Kukaan ei kommentoinut Joulukuusestaan, olikos kenelläkään ? Ollaan siitä luovuttu vuosia sitten, havuja maljakkoon ja levitellään pöydille.

Hannan terveys on edistynyt parempaan suuntaan ja kohta voimme lukea hänen ajatuksiaan..
Olalle on ilmaantunut vastoinkäymisiä, nousit mieleeni eilen jotta vieläkö puuhaat autotallissa mihin ei hameväki tohdi mennä. onhan se toisaalta oman olon pyhäkkö ja niitäkin tarvitsemme henkilökohtaisesti. Se vaan kun meillä miehillä menee toisinaan täydellinen lukko päälle aivan pienistäkin asioista, olen todennut kuinka hyvää tekee sielulle kävellä ulkoilulenkkejä, näyteikkunatkin sopii.
Itse ratkon toisinaan asioita yksinpuhelulla koska takuu varmasti saan vastauksen halutessa :) Joku ihminen sanoikin ettei nykyään ole outoa kun puhelee itsekseen, ennen vanhaan siitä saatoi joutua suljetulle.
Viime yönä ajantaju karkasi hyppysistä ja viime metreillä tuli asiakaslukko rotvallinreunassa, painosta lehdet tulivat jakoon n. 04 aikaan.
Tosi positiivinen asia on sulat jalkakäytävät voi liikkua verkkaisesti yöllä kun jakaa lehtiä.
Meju kaipailee paljon lunta jotta pääsee hiihtämään no silleen pääseekin helpommalla liikkumisella, toivotaan teille päin pikkupakkasta jotta ne mutaiset kinttupolut kovettuis ja voisit kävellä ihmisenä.
Eva iloitsee askeleistaan uudessa askelmittarissaan. Itselleni tulee työpäivänä 20 th askelta : 9 km tämän lisäksi viikonloppu ennen duuniin menoa kävelen pari tuntia tölkkien haussa. Se on erilaista raajan liikettä jota tarvitsen.

Joulun tunnelma haihtuu ja vaihtuu uuteen vuoteen, uusi vuosi tuo uuden toivon paremmasta elämän tavasta.
Kun juhla on mennyt ohi, Jeesus pysyy yhä joka päivä luonamme PyhänHengen kautta.
Muistetaan rukouksin niitä lähellä olevia ystäviä ja kavereita jotka joka vuosi tulevat Jeesuksen seimen ääreen, mutta Jeesus jää heille edelleen lapseksi. Että he pääsisivät näkemään ja kokemaan Jeesuksen varttumisen Jumalan pojaksi joka on kantanut kaikki synnit ristinpuulle ja lahjoitttanut uuden elämän ja voiman tien kulkemiseen.

Siunausta kaikille,, halit edelleen voimassa ja paijaukset koiruleille <3
Tervetuloa Hanna tuumailemaan <3
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja