tuumis

Joulukuu

Re: Päivän tuumailuja

ViestiKirjoittaja Lasse » 19.12.2013 18:59

Tervehdys Kotiväki. Tulen minäkin hiekkalaatikolle :)

Kuva

Kuva

Jo vain ilmankos Tiinaa ei oo näkynyt foorumilla ;)
Lasse

ViestiKirjoittaja Vehnä » 19.12.2013 19:17

Harjoittelen koneen käyttöä. Tein avattaren äsken ottamastani valokuvasta. :D

Onhan tuo kyllä väritön.

Kuva
"Minä olen sinut nimeltä kutsunut."
Vehnä

ViestiKirjoittaja rine » 19.12.2013 22:23

Kokeilin kuvien laittamista ja sain kuvan näkyviin siinä oli rajat kuin taulussa ja oli kuvan koko näkyvillä sekä kuinka monta kertaa katsottu. Ajattelen eikö kuvia vioi suoraan omista tiedostoista kopsata, mitä se postimage tekee. Nyt en enää viitsi kokeilla :oops: Vapaittten kautta aloitan loman. olotila on tällä hetkellä kuin laulussa soihdut sammuu kaikki väki nukkuu
muistanette rukouksin että saisin voimia hengittämiseen lomalla.
Kiitos mukavista kirjoituksista, solis ja vehnä ainakin tulleet, kiva
rine

ViestiKirjoittaja Aralia » 19.12.2013 23:34

Siunattua Vapahtajamme syntymäjuhlaa teille kaikille ja sydänlämpöiset kiitokset myötäelämisestä ja rukouksistanne, kun taistelen tämän vakavan sairauden kanssa. Nyt alkoi uusi lääke ja rukoilen, että se pysähdyttäisi syövän etenemisen keuhkoissa. Kyllä Jumala voi! Huomenna lähdemme sitten kohti Enontekiötä ja luonnon rauhaa. Ihanaa, kun saa jättää hetkeksi tämän ympäristön murheineen ja katsella korkeammalta.
Herra on hyvä ja hänen armonsa pysyy iankaikkisesti. :)
Ps. 73:28
Aralia

ViestiKirjoittaja eva » 20.12.2013 09:55

Aamulla ensimmäisenä nousi mieleen:
Sinä olet aamuni valo.
SINÄ päiväni kirkkaaksi teet.
Olet kuulas ja lempeä valo,
portti aamuun, jo alkavaan. Olen iloinen, että noin voin tämän uuden, elämäni ensimmäisen päivän alkaa.
:D :D :D Teille kaikille tätä Valoa toivotan ja Aralialle Hyvää matkaa ja jaksamista bussissa!
Eilen menimme Sotainvaliidien sairaskodille, jossa tuttavamme. Alkuviikosta vaimo soitti, että lääkäri oli sanonut, että aamua hän ei enää näe. No, ei ne lääkäritkään tiedä aina. Siellä lauloimme, puhuimme rehuyksiköt, kemiankaavat, metsälain ensimmäiset pykälät ( hän on agronomi )ja nauroimme. Sitten luimme yhdessä ulkomuistista JOULUEVANKELIUMIN. Heipat sanoimme. Vieläköhän häntä näemme. Hän on saattohoidossa.

Sitten alkoi talotehtailu. Kauniita tuli ja kaikki koristelivat oman mielensä mukaisesti. Piilosta edelleen leikimme. Matkalla Jerusalemiin ei ehditty, kun isälle ja äidille katoimme juhlapöydän ja koristelimme kaikki annokset. Toin punaisen kaitaliinan, jos panen sen toisen päälle. Jäi panematta. No, siitä saimme isille ja äidille punaisen maton. Oli siinä hauskaa, kun punasta mattoa pitkin kulkivat pöytään. Sitten vähän kinattiin paikoista.
Keskimmäinen poika piti huolen, että isäkin pitää silmiä kiinni, kun rukoilemme, heidän toivomusrukous:
Lattiat, seinät, kattohirret.
kattohirret kiinni. Ikkunaluukut
kiinni ( silmät kiinni ) Siunaa Jeesus ruokamme!
Ole aina luonamme! Aamen
:( Meillä tuli ongelmia kattojutussa. Autotallin katto on huopaa ja sitä eivät tehneet, mutta käyttivät kulkutienä ja nyt se vuotaa. Odottelemme apua.
Kummitytön lapasista puuttui eilen vielä peukalo. Nyt sain valmiiksi ja silitän, niin on pukille viemistä.
Valoisaa päivää! :)
Yhä runsaampana tulkoon osaksenne armo ja rauha! (Pietari)
eva

ViestiKirjoittaja meju » 20.12.2013 14:18

Pelaako yhteys, tuleeko kuvia?
Tämän aamun olen ollut Henin kanssa puhelin yhteydessä mutta Henin puhelin ei ole oikein viritetty tai asetukset pielessä tai......., vikaa emme saaneet paikallistettua ja jätimme pähkäilyn viisaampien korjattavaksi. Ostimme yhtä aikaa samanlaiset puhelimet ja niinpä ollutkin kiva yhdessä opetella miten laite pelittää. Heni vaihtoi liittymää ja nytpä jokin pielessä kun ei viesteihin kuvat tule eikä nettiin pääse mut puh.yhteys ok. Megareilu 3G yhteys piti olla ja kaikilla mausteilla tietenkin......ehkä itse on puh.asetuksia väärin laittanut tai sit saunalahden päässä jokin tökkii.....

Tämäpä aamullinen yhteytemme puhutteli kuinka erilailla pelaa yhteytemme ylöspäin. Toiset kertovat että kuvia näkyjen muodossa tulee päivittäinkin ja yhteys pelaa 10G nopeudella........,. Itsellä kyllä usein tuntuuu että yhteys pätkii ja pimeänä näyttökin eikä kuvaviestit kulje. Kuitenkin on monia syitä miksi ei aina kaikki niin itsestään selvää ja varmaan itse syypää moniin juttuihin eli klikkaillut vääriä nappeja ja ehkä asetuksia muutellut.......en olekkaan Jumalan tahdon keskipisteessä ja sen takia asennetta......muutettava. Kuitenkin tiedän että liittymää ei irtisanota tietämättäni vaan Jumala on uskollinen ja tuntui miltä tuntui yhteys meillä on ja ehkä tänään kuvaviestikin tulee :o

No niin nyt pitää lopettaa tämä tuumailu ja työt kutsuvat iltavuoroon . Olen niin onnellinen Aralian puolesta että hän saa viettää ihanan joulun siellä luonnon keskellä nauttien jokaisesta hetkestä ja etenkin tästä retkestä rakkaansa kanssa ♥

Hyvinhän nämä hiekkaleikitkin sujuivat, Lasse ja Vehnä hienot hiekkakakkuset ( kuvat ) tuoneet. Rinekin varmaan pian oppii kunhan jää lomille ja aikaa leikkiä kanssamme. Miten lie Amandan ja Tiinan kanssa, eikö enään osanneet takaisin tänne. Oikeesti tosi vaikeaa tämä osoitteenkin löytäminen, mutta nyt kyllä googlekin alkaa tuntemaan meidät. Laittaa vaikka etsinnän : tuumis foorumi tai tuumailumaja foorumi, niin jotain löytyy ja niitä kun klikkaa niin pääsee tänne.

Haloooooo kuuluuko...pip piip piip......
:D
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rine » 20.12.2013 15:22

Aralia
Nyt alkoi uusi lääke ja rukoilen, että se pysähdyttäisi syövän etenemisen keuhkoissa. Kyllä Jumala voi! Huomenna lähdemme sitten kohti Enontekiötä ja luonnon rauhaa. Ihanaa, kun saa jättää hetkeksi tämän ympäristön murheineen ja katsella korkeammalta.

Yhdyn kiitokseen, Jumalan puoleen, joka mahdollistaa matkat ja hoidot, kuljettaa joskus outoja teitä, mutta on lähellä heitä, joilla on murtunut mieli, särkynyttä ruokoa ei herra muserra.
Siunausta tälle aralian matkalle ja kaikille mukanaolijoille, että virvoittuisitte ja saisitte kohdata Jumalan siellä luonnon keskellä.
Eva ollut monessa mukana, luova ja innokas evankelista.
Meju pohdiskeli henin kuvien lähettämis ohgelmaa kännykästä, joskus auttaa kun hetkeksi sulkee puhelimen se tekee päivitykset, minulla oli sama ongelma kun vaihdoin joku vuosi sitten liittymää.
Kuvia en saanut lähetettyä, vaikka kirjauduin operaattorin ohjeiden mukaisesti, tässä lähiaikoina sieltä soitettiin ja tarjosivat jotakin super mega yhteyttä tietokoneelle, sanoin etten keskustele asiasta ennenkuin saan tähän nykyiseen puhelimeeni kuvien lähetyksen toimimaan ja kuinka ollakaan he tekivät siellä jotakin ja nyt onnistuu, sekä tulevat että lähtevät, mega yhteyksiä ei tullut nykyinen on ihan hyvä..ainakin minulle...Istun ajallisesti niin vähän koneella, etten ehdi oppia mitään niksejä....
Tänään kävimme jo aamutuimaan kinkun ostossa, äitikin halusi pienen luomu kinkun jonka itse paistaa....
lunta sataa on hieman virkeämpi olotila, naisille tiedoksi kuinka stressitön joulu saadaan aikaiseksi leipomusten ja siivouksen osalle:
Ripottele kardemummaa pellille ja se uuniin hetkeksi.
kastele villasukka tolulla ja heitä se sohvan taakse,
Tuoksut ovat kuin olisi vasta pullat paistettu ja siivottu.
rine

ViestiKirjoittaja rine » 20.12.2013 15:33

th.jpg

Tällaisen kuvan sain tulemaan
miten poistan tuon
th.jpg (5.84 KiB) Ei ole katsottu kertaakaan
rine

ViestiKirjoittaja marja84 » 20.12.2013 17:51

Nyt alkoi tällä tytöllä viikon huilitauko töistä, vaikka selväähän se on etten mie malta koko aikaa levon kannalta ottaa, vaik pittäiski... Tämä tyttö asettuu perheen kanssa rauhalliseen yhdessä oloom ja tekemisen meininkiin... :)

Veljeni soitti toissailtana, hoitoon joutuu, viime kerrran oli 4 vuotta hoidossa, nyt kun kyseessä sama "rikos" ni voi vaan olla pitempi hoito jakso tiedossa... Eikä puhettakaa et pääsis jouluksi käymään kotona tai muuallakaan... Mut toisaalta en ole isoveljeni vartia, itsehän on tiensä valinnut ja onhan tuo hoitojuttu aina parempi kuin vankila, et jos sillai jotain positiivista haluaa asiassa nähdä... :)

Siunattua joulun aikaa kaikille... :)
Keinuu tuulessa hiljalleen,lapseni pieni ja suloinen.
Kanssa enkelin etsiä saa, unta onnen rauhaisaa.

Helmassa tuulen pauhinan, unen saa hän rauhaisan.
Peittona siipi enkelin on lämmin, hento ja sortumaton.

-Marja- :)
marja84

ViestiKirjoittaja Vehnä » 20.12.2013 18:13

rine kirjoitti:
th.jpg

Tällaisen kuvan sain tulemaan
miten poistan tuon
th.jpg (5.84 KiB) Ei ole katsottu kertaakaan

Minäkin olen kokeillut tuollaista kuvan tuomista. Se on helppoa, mutta en pysty poistamaan tekstiä kuvan alta. En pysty myöskään muuttamaan kuvan kokoa.
"Minä olen sinut nimeltä kutsunut."
Vehnä

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja