tuumis

Marraskuu

Re: Marraskuu

ViestiKirjoittaja meju » 20.11.2016 10:23

Kaunis ihminen
http://lyrics.fi/juha-tapio/kaunis-ihminen

"Minusta tuntuu että olen suloinen, kaunis ja aivan kuin prinssessa"., näin eilen mummotettavani huudahti ollessamme kahdestaan metsälenkillä, hän hyppi ja pyörähteli metsäisellä polulla. Tämä lapsen onnellisuus puhutteli ja jäin miettimään miksi niin harvoin aikuisena koemme tälläisiä tunteita vanpäinvastoin röllipeikko köntys olo valtaa.
Elämän kolhut jättävät jälkensä ja monet sanomiset sekä vähättelyt vievätajatuksista sen tosiasian että kuninkaallista sukuahan olemme ja jos Isämme on täydellisyys niin toki meissäkin ilmenee jotain hänestä.....
Tämän laulun sanat myös koskettaa kuinka ihminennkauniskin joutuu seisomaan yksin .........kannattaa kuunella you tubesta, en saa sitä linkitettyä tällä koneella mutta ehkä Vehnä auttaa :)

Tiinalle tulee entistä parempi kone näin uskon ja rukoilen. Sitten juttuja vihahtaa tännekkin joka päivä jippiiii. Kiva kun Annukka ilmoitit miksi Tiina ei kirjoita.

Vielä lapset täällä maalla ovat, toiveissa että tänään haetaan eli 4 yötä olleet. Äsken vähän ikkunoita pyyhkäsin kun ei läpi näkynyt niin paljon läiskittyjä käden jälkiä. Pitäs ottaa kuva näytiksi tästä sekasotkusta niin kauhistusitte, eilenkin satumetsän rakensivat kaikista tyynyistä mitä täältä löytyi yms nyt ne tuossa lattialla röllöttää, en viitsi edes itsräni rasittaa niitä korjaamalla vasn kunhan lähtevät niin eiköhän jokin järjestys saada. Olen töttörööpuhkipoikki :lol:
Noh tiistaina taas kaupunkiin ja käyn rientoloissa eli seuroissa ja tietenkin ilmaisia kahvipaikkoja etsin ( vitsi vitsi )

Evakin piipahtanut monien kiireittensä lomasta. Ihana että pidät meidätkin tärkeänä.
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rine » 20.11.2016 10:38

Annukalle kiitos viestistä, rukouksemme on että Tiinalle löytyisi kone mahdollisimman pian.
Kirjoituksia odotellessa käykäähän sananen jättämässä, harmi kun mejullakin siellä maalla yhteysongelmia,
aikaa varmaankin olisi virkistää meitä kirjoituksilla :mrgreen:
Eevan uudelleen kirjautumista pohdiskelen myös, olisi laajempi mahdollisuus täällä kirjoitella.

Syntymäpäivät olivat myös nuorimmaisella, eilen 25 tuli täyteen ja tässä samalla onnittelen kaikkia Liisoja,
eilisen johdosta.
Tänään lippu liehuu lasten oikeuksien päivän vuoksi.

Tytär on käymässä on ollut imurin hankintaa, tukan ja kulmien värjäystä sekä muuta oleilua.
Tyhjensin myös bioastian,johon sopii talven jätteet, leikkimökistä kävin verhoja joista "tuunaan"
äidin ikkunaan sopivat, hyviä kankaita joita en ole raskinut hävittää. Löysin myös valokuvia 70 luvulta
ja niitä eilen pojille läheteltiin kännykän välityksellä, voi mikä ilo heillekin kun kuva toi muistoja ennen koulun alkua.
Löytyi heidän neuvolakorttinsa ja luokkakuvia, jotka sitten saavat omaan elämäänsä käydessään.
Mauri Vikstenin kirja ahdistuksesta avaralle löytyi myös ja otin sen uudelleen esille lukeakseni..
Tällaisia asioita mietintämyssyssä, lumet sulaneet lähes kokonaan tällä hetkellä vettä sataa ja tuulee.
Ulkona taas pimeää....Iloa ja valoa elämäänne Jeesus tuli valkeudeksi, emme vaella enää pimeydessä,

Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus". Ja valkeus tuli
Ja Jumala näki, että valkeus oli hyvä; ja Jumala erotti valkeuden pimeydestä.
Jeesus taas puhui heille sanoen: "Minä olen maailman valkeus;
joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus".
Sillä Jumala, joka sanoi: "Loistakoon valkeus pimeydestä",
on se, joka loisti sydämiimme, että Jumalan kirkkauden tunteminen,
sen kirkkauden, joka loistaa Kristuksen kasvoissa, levittäisi valoansa.
rine

ViestiKirjoittaja meju » 22.11.2016 09:56

PS 91:4 Olet turvassa!

Raamattu lupaa meille valtavia asioita ja tänä turvattomana aikoina voimme luottaa Hänen siipiensä alla olenme turvassa. Eilen alkoi tämä psalmin kohta "korvamatona" soimaan joka lohdutti sekä avautui aivan uudella tavalla. Iltamyöhällä sain viestin äkillisesti sairauskohtauksen yllättäneeltä ja sain jakaa tämän lohdutuksen ymmärtäen Jumala puhuu meille Raamatun kautta ja hän antaa päivän eväitä myös jaettavaksi. Koen että tämän jakeen muistutuksen tarvitsee joku teistä juuri nyt, elä pelkää olet turvassa, Jeesus on turvamme nyt, ja ikuisesti.

Vettä sataa kaatamalla ja ulkona vielä pilkkopimeää, täällä maalla vasta pimeätä onkin kun ei katuvaloja eikä naapurinkaan ikkunasta näy tuikettakaan. Autio talo näkyy kammarin akkunasta ja yksi asuttava talo myös näkyy mutta siellä harvoin oleskelevat asuvat muualla. Lenkkikaverini ikkunan valot näkyy keittiön ikkunasta silleen tähden lailla eli pikkasen etempänä.
Onneksi tänään pääsen immeisten ilmoille ja heti aamupäivällä lähden :-) sekin kurja kun sukkalanka loppui niin on hölmö olo kun ei mitä väkertää telkkaria katsoessa.

Toivotan sinulle toivorikasta alkanutta päivää, iloitaan siitä että emme ole turvattomia vaan saamme luottaa kaikissa elämämme tilanteissa meistä huolehditaan ja jos itse emme jaksa askeltaa niin meidät kannetaan turvakaupunkiin.
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja meju » 23.11.2016 09:55

:-) :-) :-) :-) Iloitkaa!
Vettä sataa ropisee ja totta jos kirjoitan niin ei mikään iloinen mieliala ole mutta yritän opetella tätäkin kehoitusta Raamatusta. Yksi iloinen asia oli että löysin tästä kännykästäni vasta eilen tämän hymynaama kuvan joka valmiina ettei tarvi kuin klikata yhdestä napista. Suuresti ihmettelen miten olen sen ohittanut ja tehnyt vaikeimman mukaan tämänkin ilmaisun :-) . Tässäpä minulle saarna olikin kuinka en näe selviä merkkejä tai kertakaikkiaan ymmärrys uupuu. Lohdullista kun emme lannistu niin kirkastuu kirkastumistaan sumuinenkin päivä.
Tämän päivän suunitelmat meni mönkään sateen takia sillä en viitsi lähteä kävelemään kokoukseen jonne ainakin kuutisen kilometriä joten ehkä kotoilen ja opettelen hymynaamaa :-) :-) :-) :-)

Kirjoitelkaa edes yksi lause että näkee käykö täällä enään ketään! :-)
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja amanda » 23.11.2016 10:57

Mejun vetoomus meni sydämeen, kiitos että olette jaksaneet kirjoitella, aina kun joku ei jaksa toinen saa taas voimia. Minullahan ei ole kiireitä on aikaa mutta pimeys masentaa.

Tämä viikko alkoi Krist.eläkeläisten kk. kokouksella. Eero Junkkaala oli puhumassa lopun ajoista, hän näki valoa, että kristinusko menee voimalla eteenpäin Afrikassa ja Aasiassa sekä Etelä-Amerikassa. Israelista ajan kellona hän ei puhunut mitään. Sitä me eilen Raamattu piirissämme ihmettelimme. ehkä hän halusi rajata asiansa. Hän varoitti ettemme liikaa katselisi tämän maailman pahuutta ja sitä päivittelisi, sillä kaikella mitä puhumme on vaikutusta. Paavalin kirjeessä, en muista missä sanotaan: kaikkea mikä on kaunista ja hyvää sitä ajatelkaa.

Ihana pojan poikani on ilahduttanut minua parina sunnuntaina, mamma olet ihana, tämmöisia lausuntoja-- kyllä ne mieltä nostavat. :D Poikani joka on Eilatissa lähettää kuvia milloin mereltä liitämässä purjeiden kanssa......eilen oli Kuolleella merellä.... maisemat autiomaata.
Koska olemme Kuninkaan lapsia saamme elää hänen suojassaan. Kumpa voisimme ottaa vastaan enempi Jumalan rakkautta ja kuunnella Hänen ääntään. Siunaavat terveiset kaikille :!:
amanda

ViestiKirjoittaja pappa » 23.11.2016 12:48

meju kirjoitti:Herätys
Heissan tuumisväki :D
---
Tiina saanut vierashuoneen joten nyt tuumislaisilla on paikka missä majoittua, laitetaan varauslista vaikka kahvioon. Elä Tiina säikähdä kiusaan vaan sinua ja vähän kutittelenkin kut kut kut. Mut eihän sitä tiedä vaikka joku täältä piiphtaisikin.
---
Kerron yhden jutun jonka koin viime viikolla, käyn usein srk.kesk torstaimessussa klo 12 ja tilaisuuden jälkeen on kahvihetki. Menin yksin istuvan naisrn pöytään ja hän sanoi että olipa hyvä kun tuli kun kokee itsensä ulkopuoliseksi. Kertoi että käy Raamattupiirissä muuta hän ei ymmärrä mitään mitä opettavat mutta haluaa löytää totuuden ja siksi käy messussakin kun on hyvään aikaan. Kerroin omastakin etsinnästä ja lli hyvä keskustelu mutta siihen pöytään tuli pari "hurskasta" ja kun tämä nainen erehtyi kertomaan käyvänsä voimistelemassa joogassa niin saarna alkoi, nämä naiset yhteen ääneen sanoivat että se on paholaisesta eikä sellaiseen pidä mennä jne, sävy millä puhuivat oli kaikkea muuta kuin rakentavan rakkaudellista ja etenkin kun etsivä ihminen joka ei edes Jeesus tiestä ymmärtänyt meni niin hämilleen ettei itku kaukana, naisten lähtiessä sanoi "kiitos kun heititte kivillä sitä minä tarvitsen". Voi, kun emme rupeaisi riisumaan ihmisiä vaan annettaisin Pyhän Hengen tehdä työtä jokaisessa meissä Hän kyllä ajallaan ja oikealla tavalla riisuu itsekunkin. Tehtävämme on kertoa Jeesuksesta ja niin armahtavasti että etsivät ja kaipaavat eivät koe kiven iskuja.
---
Toivottavasti tämä nainen jatkaa etsintää jollei vielä ole löytänyt totuutta.

Tsemppiä!

Voi meitä "viisaita hurskaita", joilla on totuuden avaimet, mutta emme osaa niitä käyttää!
Näinhän me pidämme seurakunnat puhtaina etsivistä ihmisistä ja toimimme kuten parhaat fariseukset. Kunpa edes osaisimme itse toimia kuten toisia neuvomme. Sormella osoittaminen taitaa useasti koitua omaksi tappioksi lopputiimellyksessä. Todella tarvitsemme viisautta kohdata heitä, joilla on kaipaus Jumalan puoleen. Muistelen kirjoitetun; "mistä toista tuomitset, siinä sinä itsesi tuomitset". Ei Herramme suotta sano "jolle on paljon annettu, siltä sitä enemmän kysytäänkin". Itseni olen usein löytänyt olemasta 'totuuden torvena' ja huomannut rypeväni samassa lätäkössä kuin toinen, jota olen hurskaasti neuvomassa. Kantapään kautta tässä on itseään opetettava, ...tai paremminkin olla oppimassa kipeän kautta.
Oi sinua autuas meju, että olet ollut edelläkertomassasi oikeaan aikaan parantavaa balsamia haavoihin vuodattamassa.

Hukassa olen ollut muutaman päivän. Vihdoin onnistuimme muusan kanssa tekemään sukulointivierailun Pirkanmaalle viikonloppuna. Siellä tulikin toista tusinaa läheistä/sukulaista kohdattua kirkollisten juttujen ohella.

Syksyn koleus ja pimeys on palannut. Monin paikoin jouluiset värivalot tuovat valoaan ja lievittävät kaamoksen masentavuutta. Hyvä näin.

Ps. Tuolla pari sivua aiemmin viestini tuli eri nimimerkillä. Syynä oli tietokoneen päivitys, joka sekoitti koko viestitys-aikeen moneksi tunniksi kuitenkaan hukkaamatta viestiä sinne parjattuun bittiavaruuteen. Tämä tiedoksi viestiä hämmästelleille.

Menenpä nyt kahvilaan katsomaan, joko Tiinan varauslistassa on nimiä :D
pappa

ViestiKirjoittaja Lasse » 23.11.2016 13:13

Jumala ei koskaan saa sinusta tarpeekseen.

Sinun hyvyytesi ja rakkautesi ympäröi minut kaikkina elämäni päivinä,
ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti. Ps. 23:6

Jokainen matka Jumalan seurassa, on kertomus Siunauksesta.

Satoi tai paistoi, myrskyää tai on tyyntä. Jumala on kanssasi kaikilla keleillä
Hän voi myös ohjata kulkuamme keliolosuhteiden mukaan, aivan niinkuin tahtoo.
Oletko ajatellut sitä ?
Meneminen ja tekeminen ei ole pääasia Jumalan seurassa, jos näin ajattelet uskosi ei kestä.
Jumalan läsnäolo on ykkösjuttu ja sitten vasta lähteminen, sillä hän on lähettäjä.

Ole Jumalan läsnäolossa ja nauti hänen rakkauden ilmapiirissä missä tahansa oletkin.
Jumalan läsnäolo (tunnelma) on hänen seurassa, ykkösjuttu ei ole tila,paikka rakennus, jne.

Vahva usko ? syntyy ja kehittyy Jumalan Sanan (Raamattu) lupauksien, *rukouksen, läsnäolon --> toimimisen ja vastauksien yhteisessä sopassa :D
minkä on valmistanut Jumala.
Rukous hänessä on läsnäoloa. Raamatun Sana on läsnäoloa ja myös Jumala puhuu sisimpääsi on läsnäoloa!

Jarruttava tekijä on epäuskomme joka katsoo heikkoutta.
Aina voi ja saa aloittaa uudestaan katsomalla Jumalaan.

Kuinka monta kertaa on Raamatussa sanottu ihmiselle "Älä pelkää" , "Minä olen sinun kanssasi" ?
Miksi sitten epäröidä, koska Jumala Isä,hallitsee kaikessa voimassaan ja tahdossaan minun, sinun ja lähimmäisen elämän tilanteet. :lol:

Luota Herraan! Ole luja, pysy rohkeana. Luota Herraan! Ps.27:14

Siunausta kaikille ja nähdään taas! :D :) :lol:

-
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

ViestiKirjoittaja meju » 24.11.2016 08:52

Ihanaaaaaa <3
Tuntuiko ihanalle herätä aamuun uuteen ? Mietin mitä teille kirjoittaisin niin tuli mieleen fb ystäväni Kari Haikonen, hän on niin innokas kirjoittaja ja nimenomaa tämä " ihanaa" sana joka päivityksesä löytyy. Kari on kovia kokenut mutta Jeesus on ollut auttajana vaikean kielisyövän parantajana yms, Kari mielellään kertoo näistä ihmeistään elämässään, löytyy Tv7 stäkin arkistosta. Myös hän haluaa kaikki fb kaverikseen, eli sinne vaan mukaan kuka fb ssä on. :) Itse tutustuin häneen ja vaimoonsa Israelin matkalla.

Olipa eilen mukava piipahdella täällä kun Amanda, Lasse ja Pappa olivat tarinoineet, unohtamatta Annukkaa jonka uskollisuus on käsittämätöntä, hän joka aamu tuo meille sanomaa joka on tärkeää.
Tuli mieleeni eilinen juttu Tv 7 lehdestä jossa Miia Valkeakari kertoi unesta jossa mies oli tullut sanomaan " olet lihonut", Miia kertoi että hän on kymmenisen kiloa lihonut ja alkaa olla onhelmana vaikka kuinka yrittää niin painon pudotus ei onnistu. Yhtenä yönä taas sama mies uneen tuli ja sanoi " pureskele ruokasi hyvin", jotenkin näin se juttu meni ei ihan sanatarkasti mut jokainen voi sen itse lukea. Hän kertoi että ymmärsi hotkivansa ruuan ja alkoi pureskelemaan hitaasti niin 5 kiloa jo paino alentunut. Koki että näinkin voi rukousvastaus tulla ja opetus.
Ajattelin tätä hengellistä ruokaakin jos vaan ahmimne voimne paisua niin että vierellemne samalle penkille ei mahdu enään istumaan, mutta pureskellen ravinto sulaa ja saa aikaan muutosta parhaaksemme.

Eilinen olikin kotoilupäivä syystä että vettä satoi kovasti, suunitelmani muuttui enkä viitsinyt lähteä kokoukseen Tänään yritän torstaimessuun kaupungin srk.keskukseen jos vaikka bongaisin tämän naisen johon Ola viittasi jutussaan.

Bongaillaan, hengaillaan ja pureskellaan hitaasti ruokaamme :-) :-) :-) :-)
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja meju » 24.11.2016 09:07

Rukousta!Luin justiinsa että tulipalo riehuu Jadin lähellä siellä missä Tiinakin asuu ja suuri vaara että yltää tähänkin alueelle ovat valmiina siirtämään asukkaita. Hirsitalo vaarassa jne.... nyt tarvitaan esirukoustanne!
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Eeva » 24.11.2016 09:24

:) Heipä hei!
Täällä odottelemme, kun meille tulee kippioven asentaja. Tilasin sen miehelle lahjaksi, ainakin isän- ja joululahjaksi, riittää, on sen verran kallis. Eihän se niin kallis ole, kun ei ole lämpöovi. Nyt sitten vain tuolta mutkasta painan nappia ja autotallin ovi aukeaa. Vanha oli lahoamassa ja minä pienuuteni takia sain ährätä aika paljon, että sain oven ylös. Tällä uudella autolla, joka oli entistä leveämpi, pomautin peiliin lommon. Nyt oviaukko levenee. :)
Mainoksia tulee paljon ja yhdessä oli KILTTEYSPASSI. Olihan siinä lueteltu hyviä töitä, mutta kyllä lapsia narutetaan, kun ei ole muita konsteja. Minun pitäisi täyttää kiltteyspassi.
Eilen saimme (hyvä me) joulukortit tehtyä. :) Ajattelimme kirjoittaa taas kirjeen, mutta viimevuotisesta tuli niin matkavoittoinen, että luovuimme siitä.
Sain ässät pakattua myös myyjäisiin ja vielä keksin pussittaa kuivattuja omenia, jos ne maistuisivat.
:) Yöllä luin 1Kun 4, kuinka kansaa oli paljon ja olivat TYYTYVÄISIÄ. Kun tuolla netissä käy, kyllä on tyytymättömyyttä. Ei se ole täälläkään tuntematonta. Helposti pienistäkin asioista minä olen tyytymätön. Savenvalajan pöydällä ollaan. Nyt on paljon moitteita puhujista. Henkien erottamisen lahjaa tuskin käyttävät, mutta vimma on kritisoida.
Nyt matto on päätelty ja eilen pakkasin lahjoja. Pitäisi su mennä sinne kotikotia, jonne kummityttö tulee. Ei haluaisi lähteä, kun on Adventti ja juhlat täällä. Tärkein ehkä on kuitenkin tämä tapaaminen. Huonoa ajokeliäkin on lupailtu.
Ps.25:3 Ei kukaan, joka luottaa Sinuun jää apuasi vaille. Tähän luotan tänään. Ja Joh.14:18 En jätä teitä orvoiksi..
Lufthansa lakkoilee. Mitenkähän Israeliin lennetään?
Iloa ja valoa päiväänne! Ilo, kun olette! :) :)
Eeva

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja