tuumis

Marraskuu

Re: Marraskuu

ViestiKirjoittaja Tiina » 13.11.2016 14:18

Voi Lasse, Tiina on niin yksioikoinen, ett' aina luulen jokaisen olevan vain yksi nimimerkki.....vaikka onkin huomattu muuta. Itse kun olen vain sama, aina.
Olen maannut laakereillani.......siivoojat siivosivat saunani, minä sain rauhassa lukea loppuun Daniel Stein kirjan. Huh, ei mikään helppo, mutta mielenkiintoinen, ja Guugelista myös totesin, että päähahmon esikuva todella ollut olemassa, mutta ympärille pantu monenlaista fiktiota ja faktaa. mutta valilla ei tiedä, mikä on mitä, ja joskus etsii jotain Guugelista. En etsisi kirjasta oikeaa tai väärää oppia, koko kristikunnan ja juutalaisuudenkin jakautuneisuus siinä tulee hyvin esiin.
Eilen minulla oli riemullinen sapatti kun olin jälleen kokouksessa, aksi sapattia meni ohi. Eilen edessämme oli Nehemian toinen luku.
Sananselittäjä kertoi olleensa jossain ulkomailla seurakunnassa, jossa juuri tuo kohta saarnan aiheena. Nehemian innostuneisuus....että sitä pitäisi meilläkin olla. Mutta kojta ikäänkuin roikkui ilmassa. Saarnaaja ei maininnut sanallakaan, että Nehemia juutalainen, maanpakolaisuudesta palannut, rakentamaan Jerusalemin muureja.....
Näitä mietteitä nyt.
Valvomisen sunnuntai. Joku oli tuonut ovelleni kirjasen Jeesuksen tulemuksen päivä ja hetki.Varmaan sen nyt tässä luen.
Täällä toivotetaan tänään shavua tov, eli hyvää viikkoa. Jokohan tänä yönä näkyy se iso kuu??????????
Tiina

ViestiKirjoittaja Eeva » 14.11.2016 09:21

:) :) Ravitse meitä armollasi joka aamu, niin voimme iloita elämämme päivistä. Ps. 90, joka on lukuohjelmassa. Kohta se loppuu ja tulee uusi ohjeistus Adventtiin mennessä. Näin tulee UT luettua joka vuosi ja VT muutamassa.
:) Eilen Isänpäivänä oli taas kutsu syömään. Vävy oli ollut yövuorossa ja noussut klo 12 tekemään ruokaa ja hyvää oli. Kävelin kotiin. Tässä lähellä on Pelastakaa lapset koti. Näin kaukaa, jo hämärtäessä, että kaksi nuorta seisoo kadulla ja savupilvet ympäröi. Mietin: on Isänpäivä, voisikohan jotain hyvää sanoa ja siinä rukousta sopersin. Taas meni tilaisuus ohi. :(
:) Tiina sanoikin, että oli Valvomisen sunnuntai. Meillä, kirkossa, alkoi puhua isien valvomisesta lasten kanssa. No, pääsihän asiaankin. Olemme vapautettuja armoon ja pelastetut palvelemaan.
:) La oli avoimet ovet uusissa toimitiloissa, Sanan kulma muuttaa, jos Jumala suo. Varsinaiset avajaiset on, kun on remontoitu ja luvat saatu. Liikehuoneisto pitää muuttaa kokoustilaksi. Leivoin 60 pullaa ja yllättävän paljon kävi katsojia. On siinä hommaa, mutta Mika on kunnon poika hoitamaan asioita ja apua saa Ylhäältä.
:cry: :cry: Harmin, harmin harmi, olemme juuri 9.12. vielä Israelissa. Minulla oli jo mielessä, että Lasse kuntouttaa minun TUUMIKSENI samalla reissulla. Niin matkasta saattaa tulla totta, kun ruoka maistuu. Mutta se hyvän ja pahan erottaminen on eri juttu. Tuleekohan toista tilaisuutta ja pitäisi tulla piankin.
Aamupalan jälkeen lähden viemään "rakkaudella kudotut sukat". Poika, joka keväällä poistui kirjoituksista pääsee nyt ylioppilaaksi ja juhlat ovat juuri, kun olemme Israelissa. Saamme rukousystäväni kanssa aloittaa viikon ihanasti.
Minulla on ke syöpäyhdistyksellä luomien tarkastus. Yksi on niin kasvanut ja kutittaa. Sitten menen kutomaan mattoa kummitytölle, jos ei mitään kuulu.
Corrie ten Boom kirjoittaa: Herra täytä sydämemme ja alitajuntamme Sinun rauhallasi ja rakkaudellasi. Silloin emme pelkää, vaikka maa järkkyisi ja vuoret vajoaisivat meren pohjaan. (Ks. Ps. ¤6:3)
Nyt uusi päivä koittanut... tavataan taas linjoilla! :) :)
Eeva

ViestiKirjoittaja amanda » 14.11.2016 15:17

Jeesus sanoi: Minä olen maailman valo, joka minua seuraa ei pimeässä vaella. Tätä valoa me tarvitsemme kaamoksen keskelle, pimeys ei tunnu pimeydeltä. Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni PS 119:105. Jumalan Sanan voima-lähteestä saamme juoda.Kiitos siitä Hänelle.

Eilen katselin kun naapuri talossa poikani viimeisteli pihaa talvi kuntoon. Vielä oli roskia yksi kuorma kaatopaikalle. Syksyn pimeyteen laitettiin lyhtyjä, että kotipolulla näkisi kulkea. Minulla oli hoidossa toisen pojan poika. Meillä oli hyvä olla yhdessä. Sytytettiin tuli pönttö uuniin, Joulu paketti narusta hän teki ansoja sitomalla tuolista tuoliin tätä lankaa, jotka olivat sitten laser lankoja. Monta muuta asiaa mielikuvitus sai aikaan asunnossani, muistui mieleen omien poikieni leikit 40 vuotta sitten. Tänään tämä roskia kerännyt poika lähtee vaimonsa kanssa Eilattiin, turvallista matkaa ja siunausta olen rukoillen muistanut jo etukäteen.

Raamattu piiriin on alkanut vähitellen taas tullut ihmisiä, luemme Apostolien tekoja. On se mahtava kirja, kun olisi vielä aikaa ottaa myös alaviitteet esille, kuinka he ammensivat kaikki puhuttavansa Vanhasta Testamentista. Siellä Mooses ja Profeetat ovat kaiken ennustaneet. Pyhä Henki avasi heille kirjoitukset, he tulivat täyteen Jumalan voimaa, Tuhansia tuli uskoon.
Kun menin Israeliin v.62 Jumala alkoi näyttää, kuinka Sana toteutui, ympärilläni oli Juutalaista kansaa, joka kahden tuhannen vuoden kuluttua palaa omaan maahansa, Kuinka Jumalaa oli itsekunkin sinne kutsunut, kaikilla oma mielenkiintoinen tarinansa mukanaan. Tänä aikana jälleen on valtava profeettojen täyttymyksien aika se jatkuu Jumalan Sana ja maailman tapahtumat kertovat tämä aikakausi on loppumassa, uusi on syntymässä.
Voimaa kaikille omiin tehtäviinsä. (meiju sua on jo ikävä.)
amanda

ViestiKirjoittaja Tiina » 14.11.2016 16:04

Sanon voi että.....oli tosi superkuu eilisiltana. Näkyi vielä paremmin, kun rukouskokouspaikan liepeillä eivät olleet valot päällä. Taskulamppu mukana oli.
Sanon myöskin voi että, kaikille vielä työssä oleville, jaksaville, tai esim Eevalle, Lasselle, Papalle, jotka jaksavat vielä olla monessa, suuressa, mukana. Ja Mejukin, todella on ikävä, kuten Amanda sanoi., siis Mejua
Minäpä olen ollut kuvattavana! Vein siis lopulta olkapääni kuvaan, ja olisin päässyt vuorossa olevan ortopedinkin luokse, mutta en mennyt. Huomenna on näes viel ultrasound. Sitten ensi kuun alussa on tilaus ortopedille.
Vitkuttelin aikojen tilaustakin, vanhuuskohan se siinäkin vaivaa.
Myös Uusi Tie on edessäni......tarkoittaa siis lehteä.Isyydestä siinä ainakin on juttua näin isänpäivän liepeillä. Faceboookissa on siitäkin ollut juttua, saako isänpäivää viettää, kun Jeesus sanoi, että meillä
on vain yksi Isä. Välillä tuntuu, että ihan kaikesta ei kannattaisi tehdä riitakysymystä. Mielipiteitä tietysti pitääkin olla.
Tänä iltana muuten Patmosradiossa klo 18 tulee Juha Ahvion juttua USAn vaalien jälkimainingeista. Aion kuunnella, hänellä yleensä hyvää asiaa.
Aurinko paistaa, plus 25 varjossa. Ja pupu nauttii jostakin syystä minun lähiteinpoistani, alkaa vähän muutakin vihreää olla, värikkäät kukkanihan se jo ehti popsia, jopa yksi pelakuu kelpasi, lehdetkin. Huono lajike siis, siinä mielessä.
Suomi rukoile ohjelmassa rukoiltiin tänään erikoisesti uskovien nuorten puolesta, jotka joutuvat monenlaisen suvaitsemattomuuden kohteeksi. Saaan nippuun panin meidän kaikkien omaiset, joiden uskoon tuloa itsekukin rukoilemme.
Jospa kauneinta on keskeneräisyys, kuului laulussa.
Voimia matkantekoon.
Tiina

ViestiKirjoittaja Tiina » 16.11.2016 08:22

Varhaista huomenta kaikki, jossain piiileskelevät tuuumislaiset.
Enpä voi olla kertomatta eilistä päivää, vaikka ei se ketään kiinnostaisikaan :mrgreen:
No, menossa olin sinne ultrasoundiin olkapääni kanssa. Suunnittelin matkani niin, että ajan entisen hamasbirin viereen jakäyn sen alakerrassa, suuressa ruokakaupassa ostamassa kurkumaa, pussiin pakattuna, lähettääkseni yhdelle ystävälle. Se rakennus on kyllä ollut remontissa jo aikaa, mutta nyt myös se alakerta eli kauppa poissa. Niinkuin monet muutkin, äkkiä vaihtuvat tääällä liikkeet.Missä oli enne, ei enää olekaan ;) :(
SItten tallustelin kohti ultrasoundia.......Siellä oli mielestäni balagan, sekasorto, kun en ymmärtänyt mitä tapahtuu.
Sitten äin, että terveyskeskuskortilla pitää ottaa numero koneesta. Sain 389I. taululla näkyi alle sataa ja yli viittäsataa.Sesoin ykköstiskin luona ja sanoin, että vuoroni on jo kohta. Kaikki aikanaan vastasi virkailija, kaunis ja ystävällinen. :roll:
Tiirailin vähän tarkemmin numeroita taululla ja niiden alla olikin tosi pienellä aina tiskin numero. eli osvitta mihin viedä paperinransa, lähete, maksusitoumus jne. :oops:
Vuoroaika oli jo mennyt, mutta sain paperit annettua ja neuvon, mihin mennä. Köpötttely yläkertaan ja aika pian loppujen lopuksi ohi. Yskiskelin odotushuneessa.....vieressä istunut nainen siirtyi kauemmaksi...flunssaista aikaa kun on..Tämä ei taida enää onneksi tarttua :lol:
USn tulos mene viikon sisällä omalääkärille. Onneksi ortopedi on vasta 2.12.
Tämä viikko meikäläisellä liikekannalla oloa. Vielä tänään kauppareissu......huomiseksi ajateltu taas yhteismummoilua jossain ruokapaikassa. Jospa sieltä saisi sen kurkuman,siis samalla reissulla.
Päivä vain ja hetki kerrallansa.......Ai niin, minun piti kertoa salaisuus. Seinänaapurini muuttaa uuteen asuntoon, ja minä saan sen huoneen vierashuoneeksi. Nyt voin alkaa kutsua ystäviä, läheltä ja kaukaa, kunhan siinä olisi peruskalustus paikallaan.
Jumala on hyvä.
Tiina

ViestiKirjoittaja meju » 16.11.2016 15:22

Herätys
Heissan tuumisväki :D Jospa vähän meikäkin herättelis tätä ilmaisutaitoaan kirjallisesti, tosin taitaa hiipua tämä kyky kun ei innosta yhtikäs mikään mutta yritän kuitenkin. Mieleeni jäi kuunemani ajatus Jukka Norvannon luennosta eli kuuntelen nyt Tuomarin kirjaa ja siellä oli jokin aatos johon Jukka totesi että tälläisiä raadollisia me ihmiset ollaan ja kerto esimerkin kuikna joku oli sanonut ettei taida olla herätystä teidän seurakunnassa kun penkit tyhjinä johon hurskas uskova vastasi " onneksi ei ole naapuri seurakunnassakaan". Iiiiiiiiik tälläisiä me ollaan. Tuli mieleen kun miettii tätä tuumistakin että hiljaista on mutta onneksi näin on myös toisissakin foorumeissa. :roll:

Maalla olen lauantaista asti ollut ja toiveissa ensi viikolla kaupunkiin. Lapset tulee tänään yöksi tai pariksi toivottavasti ei kolmanneksi :o Ovat sen ikäisiä että pitäs olla jotain tekemistä ja kun virta on meikäläisellä vähissä mut jos sitä lataantuisi.
Hyvä että Amanda innostunut Raamattupiiristä, oletko vetäjänä? Ihana että olet ollut täälläkin paikallasi Anjan istuttamana.
Tiina saanut vierashuoneen joten nyt tuumislaisilla on paikka missä majoittua, laitetaan varauslista vaikka kahvioon. Elä Tiina säikähdä kiusaan vaan sinua ja vähän kutittelenkin kut kut kut. Mut eihän sitä tiedä vaikka joku täältä piiphtaisikin. Voi kun toivoisin että huhtikuulla Pentti Holi käyttäisi ryhmää Jadissa mutta tiedä häntä. Anjan ryhmä varmaan käykin kai....ja parasta kun ryhmät majoittuisi siellä sehän parasta kannatusta. Taitaa kuitenkin olla monta syytä miksi ei onnistu.

Rinelläkö jo uusi työpiste? Henkisesti varmaan rankkaa tälläiset muutokset. Kiitos kun laitat lähettäjäkirjeitä luettavaksi. Elinan pitäisi tulla ensi lauantaina stk.keskukseen nyyttikesteihin klo 16. Yritän päästä sinne jos.....ei tarvi lapsia täällä hoitaa, tekis niin mieli sinne. Olen tykästynyt näihin Kansanraamattuseuran nyyttäreihin.

Kerron yhden jutun jonka koin viime viikolla, käyn usein srk.kesk torstaimessussa klo 12 ja tilaisuuden jälkeen on kahvihetki. Menin yksin istuvan naisrn pöytään ja hän sanoi että olipa hyvä kun tuli kun kokee itsensä ulkopuoliseksi. Kertoi että käy Raamattupiirissä muuta hän ei ymmärrä mitään mitä opettavat mutta haluaa löytää totuuden ja siksi käy messussakin kun on hyvään aikaan. Kerroin omastakin etsinnästä ja lli hyvä keskustelu mutta siihen pöytään tuli pari "hurskasta" ja kun tämä nainen erehtyi kertomaan käyvänsä voimistelemassa joogassa niin saarna alkoi, nämä naiset yhteen ääneen sanoivat että se on paholaisesta eikä sellaiseen pidä mennä jne, sävy millä puhuivat oli kaikkea muuta kuin rakentavan rakkaudellista ja etenkin kun etsivä ihminen joka ei edes Jeesus tiestä ymmärtänyt meni niin hämilleen ettei itku kaukana, naisten lähtiessä sanoi "kiitos kun heititte kivillä sitä minä tarvitsen". Voi, kun emme rupeaisi riisumaan ihmisiä vaan annettaisin Pyhän Hengen tehdä työtä jokaisessa meissä Hän kyllä ajallaan ja oikealla tavalla riisuu itsekunkin. Tehtävämme on kertoa Jeesuksesta ja niin armahtavasti että etsivät ja kaipaavat eivät koe kiven iskuja.
Toivottavasti tämä nainen jatkaa etsintää jollei vielä ole löytänyt totuutta.

Nyt tuli taas sekoselityksiä mut ehkä jotain selvää saatte.
Tsemppiä!
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rine » 16.11.2016 20:47

Luin elämänne tapahtumista, kiitos niistä, jokainen kirjoitus on tärkeä.
Useinkin elämä kulkee omaa tasaista rataansa, vaikka kerran viikossa on hyvä tännekin
lause jättää, en käy muilla foorumeilla.
Ihmisessä on kauneinta hänen keskeneräisyytensä kirjoitti Tiina, hyvin sanottu.

Minulla on paljon palaveria ja koulutusta uuteen siirryttäessä, vanhasta luovuttaessa.
Tasapainoa tuo koti omine puuhineen ja koiran tärkeyttä ei voi unohtaa.
Meju kyseli, 1.1.17 aloitan uudessa ja meidän valinnat julkistetaan ensi viikolla
Iloitsen hissukseen, koska yhteisössä on heitäkin joihin valinta ei osunut ja tämä
on ollut minusta raskainta kohdata.
Lähden tehtävääni Jumalan lähettämänä, ovi on aukaistu ja nimenomaan keskeneräisenä
lähden uutta kohti, tapaan uusia ihmisiä elämäntarinoineen.
Älkää katsoko henkilöön tuomitessanne, vaan kuulkaa pientä yhtä hyvin kuin suurtakin;
älkää peljätkö ketään ihmistä, sillä tuomio on Jumalan.
Mutta asia, joka on teistä liian vaikea, lykätkää minulle, kuullakseni sen.'

Tässä tekstissä on rohkaisu ja opetus.
Tytär tulee huomenna muutamaksi päiväksi.
Teille jokaiselle runsasta Jumalan siunausta, Herra siunatkoon kättenne työn
ja olemisenne ihmisten keskellä.
rine

ViestiKirjoittaja rine » 18.11.2016 21:00

Harmi kun ei uutta luettavaa, käykäähän sananen jättämässä,
mitä elämäänne kuuluu?
Tosin hiljaisuuskin on puhetta.
Meillä on vesikeli lumet sulavat on liukasta.
Viikonloppu ja saa voimia kerätä, huomenna imuria tytölle käymme
katselemassa ja ehkä ostamassakin.
Kyökkipiian terveisiä vaellusmatkalta odotamme kenties jokainen.
https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset ... e-kuormia/

Sinua siunata tahdon, jos olet väsynyt työstä tai levottomasta yöstä, sinua siunata tahdon
Herra sun kuormasi kantaa ja sinulle rauhan antaa sinua siunata tahdon.
rine

ViestiKirjoittaja Eeva » 19.11.2016 08:55

:) Hyvää aikaista huomenta!
HERVONNEET
Vahvistakaa hervonneet kädet ja voimistakaa horjuvat polvet. Jes. 35:3 Nyt olen yrittänyt tehdä noin. Olin kutomassa ke-pe oikeata rättimattoa kummitytölle. Olin varannut päivät kutomakeskuksesta. Sitten siihen tuli 9v ja 16v synttärit, joita en halunnut perua. Tuli vähän hoppu ja puskin täysillä 165 cm leveää seisten ja niin sain hervonneet kädet. Ei vielä synttäreillä tuntunut, mutta sitten kotona. Pudotin vielä pingottimen kädelle ja nyt on musta käsi. Tiina taitaa tehdä ilosta ja rauhallisesti nauttien. Minä paahtamalla. Taitaa Jesajakin tarkoittaa muuta, kuin minun käsiä.
:) Eilen synttäreillä löytyi "yhteinen sävel" yhden vieraan kanssa. Olimme katsoneet molemmat TV7 ja siitäpä oli molemmilla löytöjä. Pikkupoikien kanssa sain peuhata yläkerrassa ja ainakin minusta se oli hauskaa.
Tänään on taas synttärit. Nyt vain syntymäpäivänumeroihin saa panna paljon lisää. Ystävä oli ostanut lahjaksi Anna-Maija Raittilan päiväkirjan, kun lahjansaaja rva käy kirjoittajapiirissä. Minä yritin illalla tilata kukkakranssia rvan päähän. Täytyy aamulla lähteä kukkia valitsemaan.
Rinelle voimia ja Herran hyvyyttä kaikkeen uuteen. Missähän Lasse ja Pappa? Tiina, kyllä olisimme niin mielellämme nähneet uudistuneet maisemat ja paikat, siellä, missä olet touhunnut vuodesta -62. Vielä odottavalla kannalla.
Illalla tein ässä-taikinan. Jospa saisi myyjäisiin tehtyä. Taitaa tänään olla joulunavauksia, mutta niihin ei tarvitse mennä. Ikkunasta näkee kyllä ilotulituksen.
Iloista mieltä ja tapaamisiin taas! :)
:o Tosi liukasta on. Olkaahan varovaisia!
Eeva

ViestiKirjoittaja Annukka » 19.11.2016 12:20

Huomenta tuumislaiset. Tiedoksi, etta Tiinan kone on veks' ja nyt odottelee uutta.
Voi nain viikonloppuna viivastya, mutta toivotaan parasta. Jokainenhan meilla odottelee
hanen kirjoituksiaan.
Annukka

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja