tuumis

Marraskuu

Re: Marraskuu

ViestiKirjoittaja rine » 08.11.2016 21:21

Lujuutta ja rohkeutta myös teidän elämäänne,
Tuuli navakkaa se pureutuu luihin ja ytimiin, kun koillisesta tulee.
Ihana on kodin lämmössä oleilla, etelässä sataa tuiskuttamalla lunta
meillä hentoinen matto.
Työssä koulutuksia ja palavereita, tänään saimme alueet joilla työskentelemme,
jotka voimme viellä huomenissa suunnitella osittain uusiksi, yhden alueen haluaisin muuttaa,
koska minulla ei ole sitä ajokorttia.

Kiteelle pappien valitsijoille sekä hakijoille sydämen kuuliaisuutta Jumalalle,
yhteistyössä on voimaa, Jumalan avaamat ovet eivät sulkeudu ihmisten tahdosta.
1. Kun. 3:9
Anna sentähden palvelijallesi kuuliainen sydän tuomitakseni sinun kansaasi
ja erottaakseni hyvän pahasta; sillä kuka voi muuten tätä sinun suurta kansaasi tuomita?"

Aivan loistava puhe :)
Teuvo V. Riikonen puhuu todella eläväisesti ja mielenkiintoisesti
Joonan kutsusta omana aikanaan ja siirtää nämä opetukset meidän aikaamme.
http://www.tv7.fi/vod/player/50120/
rine

ViestiKirjoittaja rine » 08.11.2016 21:24

Leena Lehtisen lähettäjäpiiri
Syystervehdys, rakas lähettäjäni!
On taas ilo kirjoittaa sinulle. Toivon, että voit hyvin.
Tämä on erityinen kirje, sillä tällä kertaa kerron sinulle, että täytän keväällä 68 vuotta, ja minun on aika siirtyä eläkkeelle. Se tapahtuu tammikuun 2017 alusta, jolloin virallinen työsuhteeni Kansan Raamattuseurassa päättyy.
En tietenkään lopeta työtäni Jumalan valtakunnassa, siellähän ei eläkkeitä tunneta. Jatkan työtä evankeliumin ja evankelioimisen edistämiseksi kaikkialla, missä kuljen ja kaikilla Herran antamilla voimilla. Minua voi siis edelleen vapaasti kutsua puhujavieraaksi! Evankelistojen yhteyspäivillä, evankelistakursseilla ja kevääksi sovituissa tilanteissa olen ainakin mukana.
Tulin tähän lähettäjäpiiriin mukaan 1970-luvulla, kun Kalevi ja Eine muuttivat Saksaan. Lähettäjän
rooli vaihtui lähetin rooliksi 1.11.1997, kun menin Kalevin kanssa naimisiin lähes 20 vuotta sitten.
Kiitos, että otit minut vastaan ja sain yhdessä Kalevin kanssa kuulua ”maailman rakastavimpaan lähettäjäpiiriin”. Kirjoitin silloin lähes joka kirjeeseen oman osuuteni ja tulimme tutuiksi. Osoititte uskollisuutenne minua kohtaan jäätyäni viisi vuotta sitten yksin. Jatkoitte tukemistani, kun vuosi
Kalevin kuoleman jälkeen jätin Agape Europen ja Saksan-kotimme ja palasin kesällä 2012 Suomeen ja tulin KRS:n työntekijäksi. Iloitsen ja kiitän jokaisesta tukieurosta ja rukouksesta, jokaisesta rohkaisevasta viestistä, halauksesta, rakkaudesta!
Olette ottaneet hyvin vastaan myös avustajani Jarkko Lassilan, joka on kulkenut kanssani nämä Suomen vuodet ja ollut minulle suuri tuki. Olen maininnut hänet lähes joka kirjeessä, ja olet ehkä tilaisuuksissa tavannutkin hänet tai kuullut hänen todistuksensa tai muun puheensa. Tai kenties olet keskustellut ja rukoillut hänen kanssaan. Hän on tehnyt työni mahdolliseksi ja turvalliseksi ja kasvanut Jeesuksen ja Raamatun tuntemisessa niin, että voin nyt suositella häntä itsenäisenä työntekijänä tälle rakkaalle piirille.
Pyydän, että jäät piiriin tukemaan Jarkkoa.
Tässä kaikessa näkyy Jumalan pitkän tähtäyksen suunnitelma. Rukoilimme vuosia Kalevin kanssa sen ruandalaisen papin puolesta, jonka rakkaus valmisti Jarkkoa kristilliseen päihdekuntoutukseen. Ystävättäreni Riitta oli samassa ketjussa ottamassa häntä vastaan Karismakodille. Jarkko kuunteli Kalevin Roomalaiskirjettä uskoontulovaiheessaan. Tutustuimme häneen Vivamon Raamattukylässä muutama viikko ennen Kalevin kuolemaa, kun Jarkko oli mukana Apostolien tekoja kuvaavassa näytelmässä. Hän näytti meille Ruandan papilta saamansa onnittelukirjeen uskoontulonsa johdosta. Kalevi keskusteli Jarkon kanssa pitkään mm. Pyhästä Hengestä. Hän pyysi Jarkkoa mukaan TV7:n Apostolien teot -ohjelmaansa, mutta kuoli ennen kuin se ehti toteutua.
Kalevin yllättäen kuoltua Raamattukylän ja Vivamon väki pitivät minusta huolta. Kun en uskaltanut asua yksin, muutin kolmeksi kuukaudeksi ”turvaan” Vivamoon. Jarkko piti minusta huolta ”niin kuin leskistä pidetään”. Niin hän oli Raamatusta lukenut. Kutsuin häntä pojaksi, ja hän kyseli, miten äitee voi, pakotti syömään, auttoi kun käteni vapisivat, auttoi itkuun, rukoili ja kuljetti minua eri seurakunnissa.
Välillemme syntyi syvä luottamus. Eräänä päivänä kysyin häneltä, tulisiko hän avustajakseni, jos tulisin
töihin KRS:aan. Hän suostui. Jarkosta tuli avustajani. Tämä oli mahdollista sinun tuellasi. Kiitos!
Uuden työtoverini kanssa kuljimme kutsusta kutsuun. Kanssani Jarkko on tutustunut Kalevin ja minun
verkostoihin, hengellisiin johtajiin ja evankelistoihin, eri seurakuntiin ja yhteisöihin eri puolilla Suomea.
Olemme toteuttaneet yhdessä Kalevilta perimäämme näkyä kristittyjen yhteydestä ja evankelioimisesta,
olivat puheittemme teemat ja aiheet mitä tahansa rukouksesta ja rakkaudesta anteeksiannon
kysymyksiin ja uskon syntymisestä siinä kasvamiseen.
Jarkko on hyvin käytännöllinen ja avulias. Hän ajattelee sielunhoidollisesti ja rakastaa Jeesusta ja
kristittyjen yhteyttä. Hänellä on kyky tukea ongelmissa olevia ihmisiä ja kutsua heitä Jeesuksen avun
piiriin. Hän on käynyt mm. KRS:n evankelistakurssin. Hän on kertonut omaa todistustaan hyvin laajasti
eri puolilla sekä TV:ssä ja netissä että kristillisissä lehdissä. Erityisesti opiskelijat ja nuoret aikuiset ovat
lähellä hänen sydäntään. Hän on opettanut Alfa-kursseilla ja vetää parhaillaan mm. Sekalainen seurakunta
-ryhmää Turun Mikaelin seurakunnassa, vain joitain mainitakseni. Tämän lähettäjäpiirin avulla
hän osallistuu valtakunnallisesti evankelioimistyöhön koko Suomessa yhteisen mallimme mukaan.
Kun jään eläkkeelle, vastuu tästä piiristä ja lähettäjäkirjeestä siirtyy Jarkolle. Olen luvannut kirjoittaa
kirjeeseen aluksi omia kuulumisiani ja tukea häntä taustalta. Hänellä on myös omat tapansa pitää teihin
yhteyttä, mm. sähköisesti. Sitä hän valottaa omassa kirjeessään teille.
Vielä on kuitenkin kaksi kuukautta täyttä työtä tänä vuonna. Ota yhteyttä! Jutellaan, rukoillaan. Olen
esimerkiksi Turussa 22.11. aamupiirissä klo 7.30 - 8.30 ja Uudessa Pesulassa 4.12. klo 16.
Sinua näillä uutisilla rakkaasti siunaten
lähettisi
Jarkko jatkaa:
Sinulle, rakas lähettäjämme
Haluan kiittää sinua siitä etuoikeudesta, jonka olet mahdollistanut rukouksillasi
ja tuellasi: olen toiminut Leenan avustajana jo melkein 4,5 vuotta.
Olen saanut työssäni ja elämässäni tuntea päivittäin, kuinka Jeesus auttaa minua.
Tiedostan siunauksesta vahvasti sen, kuinka teidän rukouksenne ovat kantaneet minua
ja Leenaa eteenpäin. On suurta armoa kulkea tuossa siunauksessa.
Se kantaa minua myös tekemään enemmän työtä Jumalan valtakunnan hyväksi.
Kalevi Lehtisen näkyyn kristittyjen yhteydestä olen sitoutunut työssäni alusta saakka
ja olen saanut tehdä yhteistyötä monenlaisten järjestöjen ja suuntausten kanssa. Siitä
kiitos Jeesukselle.
Kun kuusi vuotta sitten kamppailin Karismakodilla, uskallanko päästää Jeesuksen sydämeeni ja antaa hänen muuttaa
elämäni, kuuntelin kaseteilta päivittäin Kalevin opetuksia Roomalaiskirjeestä. Huomasin heti, että hän puhui
ymmärrettävästi ja arkisesti samasta Jeesuksesta, jota Pyhä Henki avasi minulle Raamatusta. Kalevin opetuksen
ansiosta minulle muodostui alusta asti kuva Jeesuksesta, joka on armollinen, rakastava ja totuudellinen. Tietysti löysin
myös Raamatusta koko ajan enemmän hänen rakkaudestaan kertovia kohtia. Anteeksianto ja kristittyjen yhteys ovat
olleet minulle alusta asti tärkeitä. Olen tarvinnut todella paljon Jeesuksen apua, kun minulle on selvinnyt, etteivät ne
olekaan uskoville itsestään selviä asioita.
Kuunneltuani ja luettuani paljon Kalevin opetuksia ja kirjoja oli minulle kunnia juhannuksena 2011 kohdata hänet ja
Leena Vivamossa. Sain kuunnella Kalevin opetusta paikan päällä, ja se merkitsi minulle paljon. Sain ruokailla ja
keskustella heidän kanssaan samassa pöydässä. Minulle oli suuri ilo havaita Kalevista, kuinka hän eli elämäänsä koko
ajan Jeesuksen kanssa. Hän ei korottanut itseään yhtään, vaikka olisi voinut, vaan keskusteli todella innostuneesti
uskonasioista.
Heinäkuun alussa Kalevi opetti monta tuntia meille Vivamon Raamattukylässä näytteleville Tien kulkijat -näytelmää
varten Apostolien tekojen alkua, ja se avasi minulle paljon asioita tuosta näytelmästä. Sain muutaman kerran kunnian
jutella pidempään Kalevin kanssa Pyhästä Hengestä. Ne olivat minulle arvokkaita keskusteluja. Kalevi kutsui minut
TV7:n nauhoituksiin, joita hän teki Apostolien teoista, mutta se oli viimeinen kerta, kun näin hänet. Reilua viikkoa
myöhemmin sain kuulla suru-uutisen hänen kuolemastaan. Olen kiitollinen Jumalalle, että hän antoi minun tutustua
mahtavaan Jumalan soturiin, joka eli täysillä Jeesukselle ja kristittyjen yhteydelle. Kiitos, Jeesus, Kalevista ja siitä,
miten käytit häntä niin vahvasti valtakuntasi hyväksi!
Leenan kautta olen saanut tutustua Kalevin elämään hänen näkökulmastaan. Lisäksi olen saanut kuulla Kalevin
elämästä ja työstä hänen rakkaiden työkavereidensa, muun muassa Markku Happosen, Ilkka Puhakan, Seppo
Niemeläisen ja Arto Valkeapään kautta. Olen saanut kuulla ja oppia monenlaisia kullanarvoisia asioita, joita Kalevi
piti tärkeinä Jumalan valtakunnan eteenpäin menemiseksi varsinkin Suomessa. Meidän elinaikanamme ei Suomeen
varmaankaan tule samanlaista suurta Jumalan miestä kuin Kalevi oli. Hänen raamatun- ja Jeesuksen tuntemuksensa
olivat aivan huikeita, ja myös se rakkaus, joka hänellä oli kaikkia ihmisiä kohtaan. Jumala todella varusti hänet
rakkaudellaan. Meistä ei ole kaleviksi, mutta kaikki voimme viedä Jeesuksen sanomaa eteenpäin omassa
elämässämme ja rakentaa yhteyksiä kristittyjen kesken Jeesuksen rakkauden avulla.
Omassa uskonelämässäni kristittyjen keskinäinen yhteys on ollut alusta asti tärkeää. Mies, jonka elämän kautta sain
uskalluksen lähteä muuttamaan elämääni Jeesuksen kanssa, on baptistipastori. Olen tarvinnut Jeesuksen lisäksi
eheytymisessäni sielunhoitajikseni Rautjoen Kalevin ja Jokisen Sepon, jotka ovat Vapaakirkon pastoreita. Itse kuulun
luterilaiseen kirkkoon, johon minut on lapsena kastettu. Minulla ei ole missään vaiheessa ollut mitään raja-aitoja eri
järjestöjen ja kirkkokuntien suhteen: meillä kaikilla on sama Jeesus Kristus. Olen saanut Leenan kautta tutustua
monen järjestön ja suuntauksen johtajiin ja huomannut ilokseni, että he ovat ottaneet minut lämmöllä vastaan. He
juttelevat avoimesti asioista ja kertovat myös oman elämänsä huolista. Ainoastaan Jeesus voi rakentaa tällaisia
luottamuksellisia yhteyksiä toistemme kanssa.
Minulle on merkinnyt paljon myös yhteys rakkaan uskonveljeni Jukka Leppilammen ja sen rukousyhteisön kanssa,
joka muodostui Jeesus valloittaa Tavastian -ryhmän kautta. Toinen ihmetys minulle on ollut se rakkaus, jota olen
saanut kokea Kalevin aloittamien Evankelistojen yhteyspäivien järjestelyistä vastaavan porukan kautta. Se tapa, jolla
he ovat ottaneet minut vastaan, on ollut jotakin, minkä vain Jeesus voi saada aikaan. Tuo keskinäinen kunnioitus ja
rakkaus on sellaista, jonka toivoisin näkyvän kaikissa Jeesuksen omissa – hänen lupauksensa ja kehotuksensa mukaan.
Tuossa porukassa koen aidosti tätä. Kiitos, Jeesus, heistä kaikista.
Jumala on johdattanut minut Turun Mikaelin seurakuntaan, jossa
olen saanut toimia yli vuoden ajan. Tänä vuonna olen tehnyt Leenan
avustajan työtä kahdeksankymmenen prosentin työajalla. Kun sen
kuulivat kesällä kirkkoherra Jouni Lehikoinen ja kappalainen Pasi
Jaakkola, he halusivat palkata minut syksyksi yhdeksi päiväksi viikossa
töihin Mikaelin ystäviin. Järjestän Food & Hope -ruokailuja mahtavan
tiimin kanssa ja osallistun Mikaelmessuihin sekä muuhun toimintaan
Mikaelin alueella. Olen saanut tutustua paremmin myös työkaveriini
Jippuun, josta Jeesus on koulinut mahtavan musiikkievankelistan.
Vuodenvaihteessa aloitan Mikaelin ja koko Turun alueella tavoittavaa
työtä, varsinkin alle 30-vuotiaiden, syrjäytyneiden nuorten parissa. KRS
tekee tässä yhteistyötä Mikaelin seurakunnan kanssa. Rakennan polkuja
eri toimijoiden kanssa niin, että saamme nuoret takaisin elämään ja
seurakuntayhteyteen kirkastamaan Jeesusta omassa elämässään. Lisäksi
teen kaksi päivää viikossa valtakunnallista työtä kiertäen kertomassa
anteeksiannosta, armosta
ja siitä, kuinka tärkeää Jeesukselle on, että kristityt pystyisivät
tekemään yhdessä asioita Jumalan valtakunnan hyväksi.
Haluan opettaa ottamaan kunnioituksella ja nöyryydellä oppia toinen toisiltamme, jotta voisimme luopua oikeassa
olemisen kulttuurista. Tiedän Kalevin kärsineen paljon siitä, että häntä pilkattiin ja arvosteltiin, kun hän teki
yhteistyötä eri toimijoiden kanssa. Hän olisi pystynyt sanomaan takaisin, mutta ei tehnyt niin, vaan itki yksin
murheensa Jeesukselle. Kalevi kunnioitti Jeesuksen omia yli omien haavojensa. Se on asia, jota haluan olla viemässä
eteenpäin, ja oppia siitä joka päivä lisää.
Olen todella kiitollinen, jos koet, että voisit jatkaa lähettäjänäni tällaisessa työssä. Perustan Facebookiin lähettäjille
tarkoitetun suljetun ryhmän, jotta voit seurata työtäni useammin kuin kerran kuussa. Perustan lähettäjilleni myös
WhatsApp-rukousryhmän, jossa voimme jakaa rukousaiheita ja rukoilla toistemme puolesta. Saat toki laittaa
henkilökohtaisestikin minulle viestiä. Te lähettäjät olette aina työssäni mukana ja siksi haluan teidän myös näkevän
siitä enemmän. Lisäksi olisin iloinen siitä, että rukoilisimme toistemme puolesta – myös teidän asioidenne puolesta –
koska yhdessä teemme tätä työtä Jumalan valtakunnan hyväksi. Kerron näistä tarkemmat tiedot tammikuun kirjeessä.
Rukousaiheeksi jätän jo nyt Turkuhallissa 2.12.2017 järjestettävän Kristus-päivän. Mikaelin seurakunta on
tapahtumassa mukana. Olkoon se Kristusta ylistävä ja kiittävä, siitä armosta, että itsenäinen Suomi täyttää sata vuotta.
Armollista marraskuuta teille, rakkaat lähettäjät.
Rakkautta ja rauhaa Jumalalta, meidän Isältämme
ja Herralta Jeesukselta Kristukselta.
Kunnioittavin terveisin,
rine

ViestiKirjoittaja rine » 08.11.2016 21:25

Eliina Heinosen lähettäjäpiiri
Rakas lähettäjäni
Paljon on kerennyt tapahtua sitten viime kirjeen. Sunnuntaina 23.10. oli saarnaamassa messussa Outokummussa ja sen jälkeen puhuin naistenpäivässä. Minut otettiin ihanasti vastaan. Erityisesti iloitsin Satu-papista, joka oli kutsunut minut sinne naisten kehotuksesta. Sovimme, että menen uudestaankin jossain vaiheessa.
Kerroin siellä, miksi minulla on kaulalla pitkä mustelma kuin olisi ollut hirttoköysi kaulassa. Se johtuu siitä, että minulta otettiin kaulasta imusolmukenäytteitä. Jäljet ovat melkoiset, koska minulla on verenohennuslääkityksen vuoksi ohut veri. Mustelmat ovat niin ylhäällä, etten pysty niitä peittämään.
Suurentuneet imusolmukkeet kaulassa ja jonkun verran muuallakin tulivat esille kaulan- ja selkä-rangan magneettikuvauksen yhteydessä. Minulla epäillään imusolmukesyöpää. Nyt selvitetään minkä tyyppinen se on.
Minulla on sydämessäni suuri rauha. Kun minut pantiin tietokone-tomografian kuvausputkeen, silmieni eteen tuli kuva valkeasta kirje-kuoresta. Silloin tiesin, että minulla on syöpä, mutta se on Jumalan hoidossa. En lähde tästä elämästä pois ennen kuin Jumala säätää. En kuole yhtään aikaisemmin enkä myöhemmin kuin Jumalan kirjoissa on
Sain valtavan rauhan ja ilon. Kerroin siitä lääkärillekin, kun hän tuli kertomaan huonoja uutisia. Sanoin, ettei se ole huono uutinen, että asia on täysin Jumalan hal-linnassa. Hän varmaan luuli, että olen seonnut, kun olin niin iloinen. Hän kysyi, onko minulla ke-tään huolehtimassa. Sanoin, että mieheni, joka on passannut minut pilalle ja että hänelläkin on eturauhassyöpä.
Kotona laskin, että ennen kuin olin päässyt sairaalassa autolle asti, olin ehtinyt kertoa jo kahdek-salle ihmiselle, miten hyvä Jumala on. Hullunahan ne kai minua piti. Ei sen ole väliä. Olen mielel-läni Jumalan hullu.
Mielessäni ovat sanat: ”Sinun turvasi on ikiaikojen Jumala, sinua kantavat ikuiset käsivarret” (5. Moos. 33:27). Meillä on Tasin kanssa täysi, yli ymmärryksen käyvä rauha. Sitä ei käsitä ennen kuin saa sen itse kokea. Hyvällä mielellä odotamme tulevia vastauksia. Tasin sädehoito alkaa 8.11. jälkeen. Minä saan 10.11. tietää miten hoidot jatkuvat.
Marraskuu 2016
”Ennen kuin olin elänyt päivääkään, olivat kaikki päiväni jo luodut.” Ps. 139:16.
Tästä kaikesta kerroin naistenpäi-vässä. Kuolema on tabu, josta ei sai-si puhua, mutta juuri siitä haluan puhua. Se on meillä kaikilla edessä, ellei Jeesus tule ennen sitä omiaan hakemaan.
Olemmeko valmiit, kun aika tulee lähteä uuteen, iankaikkiseen elä-mään? Jumala on näyttänyt minulle, miten valtava ilo taivaassa on. Maan päällä ei ole edes sanoja kuvaamaan sitä rakkautta. Se on suunnatonta, kaiken käsittävää ja peittävää, kai-ken kestävää rakkautta, ei tuomiota ja arvostelua, vain pelkkää hyvyyttä.
Näin jokin aika sitten ilmestyksessä äitini, joka kuoli jo vuosia sitten. Meillä oli aika vaikea suhde. Olen ottolapsi ja hän suri sitä, että hänellä ei ole omia lapsia. Vietimme hänen viimeiset päivänsä yhdessä ja saimme sopia kaikki asiat. Tajusin, että olen juuri se tytär, jonka Jumala oli äidille valinnut ja äiti oli minulle valittu. Näin äidin ilmestyksessä, jossa hän seisoi huoneeni nurkassa. Valtava rakkaus tulvi hänestä minua kohti. Hän ei sanonut mitään, mutta se rakkaus oli täysin käsittämätöntä. Sellaista on taivaassa.
Toisen taivasnäyn näin silloin, kun evankelista Matti Kari kuoli joitakin vuosia sitten. Joku soitti asiasta, ja kun menin siitä kertomaan Tasille, näin Matin kun hän oli juuri mennyt taivaaseen. Näin valtavan, valoisan avaran tilan, jossa ei ollut mitään. Näin miten ensin Matilta otettiin ensin pois huoli sairaasta puolisostaan. Jumala pitää hänestä huolen. Sitten näin Matin ilmeen, kun hän näki jotain siellä, jonkin tehtävän, joka oli häntä odottamassa. Hänessä näkyi sanoinkuvaamaton riemu.
Mielessäni ovat soineet Jukka Leppilammen laulun sanat: ”Mitähän puuhaavat taivaassa nyt?” Laulussa hän miettii, mitä ajasta jo poistuneet ystävät nyt tekevät. Minulle on tullut taivasikävä, mutta maltan odottaa, koska vielä on urakka kesken täällä maan päällä. Jatkamme sitä siihen asti, kun on hetki täältä lähteä.
En tarkoita tätä surulliseksi vaan iloiseksi kirjeeksi. Kaikki synnit on anteeksi annettu Jeesuksen ristin tähden. Myös sinun kaikki syntisi on anteeksi annettu. Jatketaan yhdessä matkaa eteenpäin rukoillen ja kiitäen. Meillä on sama Herra, jolla on kaikki valta niin taivaassa kuin maan päälläkin. Meille ei tapahdu mitään, mikä ei tule siunaukseksi.
Jumala siunatkoon Sinua nyt ja iankaikkisesti.
Iloisina, kaksi ”syöpäläistä”
Eliina ja Tasi
Muistaisitko rukouksin:
 6.11. Juva, lähetysiltapäivä
 19.11. Joensuu, Nyyttikestit
 20.11. Ristiina, lähetysiltapäivä
 27.11. Joensuu, Vapaakirkko
 2.-4.12. Kairosmaja, naistenpäivät
Rukoillaan myös seuraavien ihmisten puolesta:
 Israelilainen nuori isä, jolla on vaikea aivokasvain
 Työtä nuorelle miehelle
 Erään toisen nuoren miehen työasioiden puolesta.
Ps. Eilen sain tietää neurologilta, että aivoissani on muutoksia, jotka viittaavat MS-tautiin ja parkinsonismiin. Nyt ne ovat lepotilas-sa, niille ei voi tehdä mitään. Vuoden kuluttua tehdään uusi kuvaus. Tämä selittää sen, että väliin tuntuu, että en pysy pystyssä. Viesti ei välity aina jalkojen hermoihin. Mutta töitä jatketaan entiseen mal-liin ja iloisella mielellä!
rine

ViestiKirjoittaja Tiina » 09.11.2016 11:39

Rinelle kiitos Eliinan, Leenan ja Jarkon ystäkirjeistä.Olivat pitkiä, mutta maltoin lukjea, vaikka toisaalla kuuntelen USAn presidentin vaaleista.......
Leena ja hänen työnsä tuli lähelle, kun suomalainen naapuri toi Kalevista 1989 kirjoitetun kirjan Tänään Kalevi Lehtinen. Kalevin tie ei ollut koskaan helppo, mitä ti tule ajatelleeksi kun näkee vain jotain ulkonaista.
Jumala koulii työntekijänsä, näkyy myös Eliinan kirjeestä.
Kiitos näistä ihmisistä, heidän tekemästään työstä. Herra heitä edelleenkin siunatkoon.
USAn presidenttiä ei ihan vielä varmuudella ole aanottu, muta tiedämme asian vaikuttavan koko maailmaan, tavalla ja toisella. Joten jos olemme rukoilleet tähän asti, niin sitä tarvitaan eteenpäin vielä enemmän.
Jumala voi käyttää kaikkea ja kaikkia valtakuntansa edistämiseksi.
Keskiviikkoomme voimia, iloa, johdatusta arjesamme.
Tiina

ViestiKirjoittaja Tiina » 10.11.2016 10:48

Huomenta vaan ystävät. Ollaankohan me liian säyseitä, kun ei vastauksia kuulu, ei osata porovosoida, kuten Trump
teki. Ja voitti. Nyt on facebookissa ollut kommenttia jos toista.....ja uskovatkin kauhistelevat tulosta. Eivat ajattele, miten liberaaleja raamatunvastaisia juttuja Clinton oli ajanut ja lupasi jatkaa niitä. On parasta yrittää ottaa selvää, mitä monet uskovat sanovat asiasta. Itse oli aluksi tosi ymmällä, miten tuollainen voi olla edes ahdokkaana, ja hämmästelin, että Ahvio ja Billy Grahamin poika puhuvat toista. Ei kyse Trumpista eikä Clintonista, vaan korkeimman oikeudem tuomareista ym.
Anteeksi....nyt tämä launausmerkeissä pataluterilainen Tiina menee Radio Deihin, siellä kai keskustellaan kirkolliskokouksesta. Kiinnostaa tietysti.
Hyvää päivän jatkoa.
Tiina

ViestiKirjoittaja Tiina » 10.11.2016 16:47

Voi, voi. Tiina taalla jalleen. Olen aloittanut tiiliskivenpaksuisen kirjan Daniel Stai.
Muutama mukava kohta pitaa heti kertoa.
Kerasi joku tulppaaneja taalla luonnosta, heinakuussa!!!!!!!!
Huuumoria huuleen omaistenkin, vastahakoisten kanssa. Seta lupasi rukoilla veljenbpoikansa puolesta.
Tama vastasi., etta en pyyda, mutta sat kylla rukoilla, mutta pane listan viimeisksi
Seta vastasi, etta panin, kissan jalkeen.
Viimeinen maininta:
Daniel, juutalainen ja munkki, halusi kansalaisuuden Israelissa.. Ei saanut sita juutalaisuuden perusteella, vaan naturalisoinnin perusteella, niin toinen juutalainen sanoi, etta alyttomyyden huppu...jos nyt loytyy yksi katolilainen, joka haluaa olla juutalainen, niin miksi sita ei hanelle sallittaisi.
Jospa olisi herattanyt mielenkiintonne lukemaan k.o kirja.
Moi, moi.
Tiina

ViestiKirjoittaja Eeva » 11.11.2016 09:29

Kiitos kirjoituksista ja kirjeistä. :) :) Leenan kirje tulee ja Leena oli juuri ti meillä puhumassa. Hänellä on hyvät suhteet nuoriin. Mentoroi nuoria. Nytkin jäi opiskelijailtaan ja vielä päiväksi, yksityisesti auttamaan ja tarvetta oli. Minulla vähän samalainen juttu, kuin Jarkolla, kuuntelin Kalevin äänitteitä jatkuvasti. Tyttö pienenä sanoikin, kun suuttui minuun: Senkin Kalevi Lehtisen ihailija. Luin Kalevin lähettäjäkirjeen vuodelta 1997, jolloin olimme Kalevin avustajia Tunturi Missiossa Kairoksella. Taisin jo kerran siitä kirjoittaa. Oli se unohtumatonta aikaa. :D
Suuri Israeljuhla oli Kampin palvelutalossa. Sitä oli järjestämässä Juutalaisen seurakunnan kanssa 15 eri järjestöä eli kaikki muut paitsi ei Israelin ystävät. Mukana oli kyllä heitä. Menimme kahdella pikkubussilla ja meitä oli 30. Siellä todettiin, että historian tuntemattomuus nykyaikana on yleistä ja toimitaan kuitenkin tietämättä totuutta.
:( Juhlan jälkeen kävimme muistomerkillä, joka on pystytetty Eteläsatamaan 8 keskitysleirille luovutetun Itävallan juutalaisen muistolle. Seppeleen laskivat suurlähettiläät Saksasata, Itävallasta ja Israelista. Lopuksi oli paljon kynttilöitä. Oli valtavan kylmä. Tuuli puhalsi navakasti ja vähän satoi lunta. Menimme kafee Robaan iltapalalle, jossa on jyväskyläläinen vastaavana. Roba on Lähetysseurakunnan yhteydessä. Oikein viehättävä paikka ja hyvät tarjottavat.
:) Eilen olin taas Lukumummina läheisellä koululla. Toiminta on Niilo Mäki instituutin alullepanemaa ja osa osallistuu yo:n tutkimukseen. Minä en ole tutkimusmummo. Luetaan maahanmuuttajien kanssa ja n 1x vko. Minulla 11vSergei ja hyvin on mennyt. Monien sanojen merkitys on vaikeaa. Keskiviikkona oli Lukumummien ja -vaarien vertaistukitapaaminen. Ilo käydä koululla ja nähdä nuorten touhua. Nyt ei enää välitunneilla nojata seiniä, kuten me. Vaan on välitunti maraton. Juoksevat pihan päästä päähän, jotkut koko välitunnin ajan ja jokunen opettajakin. :)
Kerronpa, vaikka en saisi, Kävin opettajahuoneen ovella. Siellä istui pöydän ympärillä muutamia. Moikkasin ja esittelin itseni. Tarjosivat kahvia ja herkkuja. Kauniisti kieltäydyin ja lähdin hommiini. Kun kävelin käytävää, tuli op huoneessa ollut yksi opettaja ja pysäytti minut ja sanoi erityisopettajan sanoneen käynnistäni ovella: Olipa virkistävä tuulahdus. Olin niin hämmentynyt, että pala nousi kurkkuun ja kyllä tuli hyvä mieli. Näin sain rohkaisua, jota itse osaan niin vähän antaa.
:) Eilen ajoin sitten valtavassa lumipyryssä Peurunkaan päivälliselle. Seija-Sisko ( joka antoi Ilmestyskirja tutkielman) on siellä ja kutsui meidät ja entisen oppilaansa sinne. Oli mukava tavata. Saimme kuulla musiikista tosi paljon, kun molemmat ovat olleet hyviä muusikkoja. Minä olisin uinut, mutta nyt näin.
:lol: Luin 2 Sam.19 ja mielessä Israelin matka ja siellä lukee: MAHTAAKO MINULLA OLLA ENÄÄ KYLLIKSI ELINVOIMAA (VUOSIA), JOTTA MINUN KANNATTAISI LÄHTEÄ JERUSALEMIIN. No, oliko tämä nyt minulle? Katsotaan?
On talvi., lunta on valkeanaan ja pakkastakin -10. Pitää lähteä lumitöihin ja sitten raamattupiiriin. Iloolla kanssanne ja tavataan taas! :) :D
Eeva

ViestiKirjoittaja tauno28 » 11.11.2016 22:40

Lunta on täälläkin. Eilen iltakokouksen aikana satoi niin, että oli vaikeus päästä autolla kotiin. Heti joku ikävä kolarikin sattui tuolla taajamassa, kun ei näkyvyyttä pyryn vuoksi juuri ollenkaan.
Tänään sitten lumityöpäivä, jotta sain muusalle polkua kotiin, kun huomenna palailee työjaksostaan.

Tietokone, siis tämä jäi tuumaustauolle runsaaksi tunniksi ja nyt taas kirjoitus jatkuu. Tää "kymppi" käyttäytyy oudosti ja nytkin seis ihan yht'äkkiä. No antoi mulle piirakkatauon, vaikken päässytkään Lassen baariin.
tauno28

ViestiKirjoittaja Tiina » 12.11.2016 18:09

Oletko Tauno 28 usi, jos niin tervetuloa lössin mukaan.
Kerron nyt tässä, että kylmänkukkaa, lilaa hentoa, krookusta hennompaa, on jo muutama täällä tavattu ja joku keltainen voikukan näköinen. Meillä syksy tuo sitä, teillä talvi :) tuo lunta ja pakkasta.
Tiina

ViestiKirjoittaja Lasse » 13.11.2016 13:08

Isänpäivän tervehdys kotiväelle ja lukijalle!

Kuva

" Mitä voisi lahjoittaa sille, (Isälle)
joka omistaa jo kissankellon,
vanamon, säteet kevätauringon,
jolla on talvi ja syys – kävisikö ystävyys? "
-Uppo Nalle -

Tervetuloa Tauno 28 Tuumiksen " 10 " kerhoon! Rinen baari oli aivan hurmaavan ystävällisesti kattanut pöydän Isänpäivänä.
(Tiina oletko ajatellut jotta Tauno voi olla Pappa ? )

Evalle,, Amadeus Lundberg, Sisko Gilda Lundberg Joulukonsertti "Oi Jouluyö" on Kuokkalan kirkossa 9.12 Klo 19.00
Nähdään siellä!?
Eva kertoi lukeneen 2 Samuel.19 kirjaa ja funtsinu elääkö Israelin matkalle asti? - Eläthän toki jos ruoka maistuu, siinä on hyvä merkki seurata :)
elossa olemistaan, tuumasi Barsillai.

Lokakuussa kirjoitin 21.10.2016 Jossa kerroin mm. yöllisestä näystä, eilen rukouksessa koin Jumalan kehoituksen toistaa ja tähdentää näyn sisältöä
uudestaan Tuumiksessa. Näky on tarkoitettu nuorelle naiselle, 18 -30 vuotias.

"Näin yöllisen musta/sinisen taivaan kannen joka oli täynnä kuvaruutuja ja niissä (onnellisia) ihmisiä jotka elivät omissa askareissa.
Katselin ihmeissäni näkyä,enkä heti käsittänyt mitä se tarkoitti, kaiken ikäisiä ihmisiä.
Elävät kuvaruudut ihmisineen pysyivät taivaankannessa.
Sitten huomasin ihmisen jolla oli Lain taulut niitä oli 2 mutta käskyjä 12, siitä huudahdin "Kaksi liikaa"

Yhtäkkiä silmänräpäyksessä kaikki taivaankannen kuvaruudut ihmisineen katosivat, jäljelle jäi yksi,
Lain tauluja sylissä pitävä ihminen (Nainen),hitaasti hänen kuvansa vetäytyi pois."

Jumalan Siunausta kaikille ja nähdään taas,kahvilassa ja Kuokkalan kirkolla, näette myös Maikan :D

-
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja