tuumis

Syyskuu

Re: Syyskuu

ViestiKirjoittaja Eeva » 29.09.2016 08:19

Evalla ei ole vieläkään avaimia tuonne rukousosiolle eikä kahvilaan. :( Se on varmaan laiskuuden piikkiin pantava.

Olipa mainio esitelmä Alvar aallon kirkoista-helmistä. Sellainen näkökulma, että intendenttikin häikäistyi. Arto kertoi tutkineensa kuinka valo lankeaa risteihin. Varjot kumartavat oikeita ristejä. Kirkon ristin täytyi näkyä hänen kotiinsa. Taivaalliset värit ja valon lankeaminen niihin ja aina hän oli löytänyt Raamatunkohdan kirkon eri paikkoihin. Kertoi Aallon olleen ympäristöpsykologi ennen ympäristöpsykologiaa. Vuoksenniskan kirkossa olen käynyt, mutta en tiennyt, että siellä lukee alttarilla: Hän ottaa vastaan syntisiä. Aallon arkkitehtuuri on lääkitsevää. Olisi paljon mielenkiintoisia juttuja. Arto on tekemässä väitöskirjaa. Niin sitten siitä löydetään tarkemmin ja paremmin kaikki häikäisevät asiat.
:) Arto pyysi palautetta sähköpostilla, mutta eipä moni halunnut kirjoittaa. Palautetta on vaikea antaa ja saada. Kehuimme yhden kanssa Arton luentoa ja tilaisuutta, niin sitten kysyin, miten minun osuus? Hän käänsi asian toiseen. No, vastuu on pyytäjillä ja parempaan en pysty.
:oops:
Olen vastannut Koulutuskuntayhtymän seniorikerhosta ja nyt sanoin, että "aikansa kutakin" ja vaihdetaan. Menin sinne sitten rivijäseneksi ja uusi vetäjä kertoi lukeneensa kirjan Appelssiinilehto. Olin niin hämmästynyt ja yritin jotain sanoa, että ei yhden kirjan varaan voi jättää koko Lähi-idän selkkausta.
Vielä SenioriFoorumi iltana oli Sana-lehden konsertti Taulumäellä. Hiljainen hetki. Oli se vetänyt kirkon täyteen ja sain kuunnelle rauhassa korkeatasoista laulua. Ei tarvittu hommissa, kun löysi nuorempia, pyynnöstäni.
Kohta saamme autotalliin kapulasta aukeavan oven. Tuo vanha kohta romahtaa päälle.
Mies on parantumaan päin, sellainen puolikuntoinen. Virus kait nyt mylläsi.
Syystöitä on. Eilen otin kotipihasta perunan. Kolme neljäsosa sankoa. Taisi tulla hieman enemmän, kuin panimme. Olivat kyllä kauniita. Kurpitsoita vielä kellarissa.
Tänään on rukouspiiri ja pe raamattupiiri ja sitten la Sanan lähteellä-vahvistumispäivä. Jorma Pollari opettaa la. La on myös Piispa Sariolan hautausmessu.
Päivitykseni lopetan ja kiitän teidän kirjoituksista ja odotan lisää. Eipä näy täällä niitä, jotka kyselivät. Kysynpä, kun nään.
Siunaus kanssasi! :) :)
Eeva

Re: Syyskuu

ViestiKirjoittaja Tiina » 29.09.2016 16:19

Moi, ihan toisin kävi kuin voimaantuminen, jota Meju toivottteli. Mein asin mennä rokotukseen, mutta flunssa ehti ennen. Ti ja ke meni petissä, tänään anin sentään päälleni, mutta nyt menee aika katsellessa telkkariohjelmaa.
Olette varmaan kuulleet, että Israelin edelllinen presidentti Simon Peres kuoli..Haudataan huomenna, mutta tänään hänen arkkunsa on koko päivän knesetin edessä, ja ihmiset käyvät sen äärellä, kunnioituksesta, mutta suurin osa ainakin ottaa kuvia kännyköillään. Joten TVohjelmana on tänään näytttää pätkiä Pereksen pitkästä elämästä ja urasta valtion ja kansan palvelijana.
Välillä näytetään knessetin edustaa, välillä lentokenttää, jossa tänään 70 000 matkustajaa menee tai tulee......myös ne valtioiden edustajat, jotka tulossa Pereksen hautajaisiin.
Pereksestä oltu aina kovin eri mieltä, presidenttinä kyllä jo sai koko kansan suosion. Jopa palestiinalaiset näkevät hänen tehneen paljon Israelin kansan hyväksi, koska iloitsevat hänen kuolemastaan.....pientä on ilot kun ilona on 93vuotiaan kuolema. Anteeksi vaan.
Joten tässä menee tämä kolmas flunssapäivä, myös huominen, ainakin aamusta.
Tavalla tai toisella tässä kuulee klisenä sanotun historian siipien havinan. Peres oli mukana alusta alkaen Israelin valtion synnyssä, ja jo ennen sitäkin.
Vaikka olen vähän nuorempi kuin Peres, niin ikäni huomaan. Hän oli nuorena Be Guripnin henkivartijana, oma muistoni on että saimme ryhmänä laulaa hänelle Ein Gedin kylpylässä. Saimme odottaa aulassa hänen lähtöään ja lauloimme. Ei o nistusi tänään tuollainen enää, turvallisuussyistä.
Katsoiko joku ohjelman Mielipide TV 7 sta?????
Olikohan Evan mainitsema Ella Turunen sama jon ka minä tunsin, myös kauan sitten?
Mahdollisuutta muutoktseen kaikille, ikman flunssia tai paranemista siitä ja kaikkea muuta voimaantumista :)
Tiina

Edellinen

Paluu Tuumailuja