tuumis

Syyskuu

Re: Syyskuu

ViestiKirjoittaja rine » 10.09.2016 18:13

Laitan linkin ohjelmaan, itse en sitä katsonut, mutta pitää nyt keskittyä ohjelmaan.
En tiedä näkyykö tämä ulkomailla
http://www.katsomo.fi/#!/jakso/33006189 ... si-turunen

Muuten arkielo samoin askelkuvioin, satanut aamupäivän joten eipä erikoisia puuhailuja.
Kiitos kirjoituksistanne ja siunausta teidän elämäänne.
rine

ViestiKirjoittaja Lasse » 10.09.2016 20:24

Tervehdys kaikille puukylästä! Kukaan muu ystävistä kuin Tiina ole kaivannut Lassea :o
Feispuukki ja Mummon mökin postaukset ovat jääneet vähiin.
Elämä etenee taas täällä työleiri maailmassa, metsän sato, korjaus rakentaminen ja ympäristö talkoot ja huussi vievät aikaa.
Ihmisen elämässä pyörii säännöllisesti joka päivä perus tarpeet ja tulee vaihtelevia aikoja jolloin kaipaa hiljaisuutta,
jouten oloa kirjoitus ja lukeminen ei maistu.
Puukylässä minulta ainakin unohtuu telkkari elämä.
Tänään oli tosi lämmin ulkoilupäivä :) kesän tuntua..

Olimme Seinäjoella viime lauantaina ympäristötalkoissa ja toteamassa kuinka upea on uusi jalkapallo stadion.
Hellarit lähettivät senior kutsun seurakunnasta se vaan nauratti kun kutsut tulivat vanhaan ja uuteen asuntoon henkilökohtaisesti
Emmehän ole eronneet :)

Eilen näimme Peura perheen pihassa syövän omppoja joita laitoimme koriin. Peurat eivät heti rynni karkuun vaan seuraavat tilanteen kehityksen, ovat tosi kauniita ja pieni raajaisia.

Siunausta kaikille ja kiitos kaikesta muistamisesta ja rukouksesta.
Vain yksi tosi läheltä piti kylkeen ajo oli lähellä mut meinaamisia ei lasketa :D
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

ViestiKirjoittaja Eeva » 11.09.2016 09:28

Taas on uusi päivä koittanut. Kiitos lähettäjäkirjeistä, linkeistä ja ihanista kirjoituksista! :)
Harmi, kun en pääse kaffeelle Lassen kahvilaan. Ovella kyllä käyn. Vieläkään en ole sitä uutta numeroa hankkinut. Vois kait pysähtyä ja miettiä asian. Nyt ei ole laskurissa käyntini. Saa ottaa, kuin pullaa: "Meillä ei lasketa."
Eilinen päivä oli sitten yllätysten päivä. Vein mieheni ja sinne reissulle jäi. Vein tavarat ja kävin vielä kaksi kertaa katsomassa. Välillä kävin vanhan koulukaverini luona, joka asuu sairaalan lähellä. Keuhkonkuume oli iskenyt mieheen. Luuli alkuun, että sappivaivaa ja siksi pitkitti. Viime talvena oli puhetta siitä, että keuhkonkuumetta vastaan rokotetaan ja suoja kestää loppuelämän. Kuulimme sen, mutta muut hommat unohduttivat asian. :( Onko teillä sellainen rokote?
Täällä sairaalassa ei kuulu Dei eikä näy TV7. Kerran kävin katsomassa potilasta ja hän ihmetteli. Minä menin infoon ja kysyin. "No pojat ovat panneet jotkut asemat." Pyysin, että pojat lisäisivät nuo, mutta ei. Nyt mies voi pyytää, jos jaksaa. Kuopiossa ne kuulemma ovat kanavavalikoimassa ensimmäisinä.
Tyttö tilasi kirjastosta Murtumattomat kirjan, jota Tiina suositteli. Nyt tyttö toi sen. Annoin sen miehelleni ensin luettavaksi. Muutamia sivuja ehdin lukea. Nyt on samoja hommia kuin Lassella.
Tänään on sairaalassa käyntiä ja kirkkoon tarkoitus mennä, onhan nyt Jeesus antaa elämän tekstinä.
Aamutuimaan luin Apt loppuun ja Sananlaskuista sain : Ei kukaan, joka luottaa Herraan jää vaille apuasi.
Kaikille toivottelen iloa pulppuavaa elämää ja Herran hyvää hoitoa! :lol: :) :)
Eeva

ViestiKirjoittaja Annukka » 11.09.2016 11:06

Eva, pikaista tervehtymista miehellesi. Terkkuja taalta teille molemmille.
Annukka

ViestiKirjoittaja Tiina » 11.09.2016 14:51

Rinelle terkut, että linkki näkyi, mutta netini reistailee, stoppailee koko ajan, kuvat ja teksti toi pitkään erli linjoilla.
Eevalle, että otin kerran tuon keuhkokuumerokotuksen. luulin, että se kestää vain muutaman vuoden, mutta ehkä kestääkin loppuiän.
Yritin kuunnella kuten yleensä sen Raamattuopiston jumalanpalveluksen, mutta sekin toppaili koko ajan. Slussa kuulin puhujan kysyvän, kuka muistaa, missä oli 11.9.2001? Siis kaksoistornien kaatuminen niihin tärmänneiden lentokoneiden takia. Joo, olin Tel Avivin lähellä yhdessä kylpylässä. olin saanut sen synttärilahjaksi. Olin ulkouima altaassa, ulkona oli myös telkku, josta alkoi juttua tulla ja sitä piisasi, joten on todella jäänyt paikka ja aika mielen, yleensä en muista vuosiakaan....
Nin, tänään on siis aiheena Jeesus antaa elämän.
Tähän päivään antaa, samoin huomiseen ja lupaus vielä pit4emmälle. Kiitos Hänelle siitä.
Minä taidankin päästä kutomaan, naapurillla muita hommia, kiireisempiä. Toinen naapuri ostaa kuteita, haluamiaan värejä, teen hänelle kiikkustuolinal.usmaton
kiireistä en voi syyttää, jos en ole tuumiksessa, saamattomutta, keinuntahuimaustani ym, sanoisiko niitä ikälisiksi vai miksi.
Mutta siunausta viikkoonne.
Tiina

ViestiKirjoittaja meju » 12.09.2016 09:48

Kipu
"Kivun kautta Jumala luo uutta", tämä lause tuli mieleenin ja se laulu joka kertoo kuinka kipukin on kasvumaata.
Aamulla herätessäni selkäni yläosa oli tosi hellä ja kipua tuntuu määrätyssä asennossa, kävin peilaamassa sillä olin varma että on mustelmiakin muuttei mitään näkynyt. Nimittäin eilen kävin ystäväni luona jonne hän oli kutsunut hieroja, meitä oli kolme hierotuttavana ja samassa tuli kyläreissukin tehtyä sekä sellainen "tyttöjenjuttu" joka aiotaan uusia . Ystävälläni on tuttu hieroja joka vielä muissa töissä mutta ihan harrastuksenaan tekee näitä keikkoja, hän on käynyt koulun hierojaksi joten ammattitaitoinen, vain 10 euroa ottaa ja teki tosi hyvän työn. Nyt löytyy kipeitä kohtia kehostani mutta tiedän kivun kautta saan varmasti uutta notkeutta . Tämä yhteinen kokoontuminenkin loi uutta näin koen.
Meillä on motto "kaverille kans", jos kuulemme tälläisiä edullisia juttuja ja menoja niin kerromme toisillekkin.
Tämä hieroja oli tosi kiinostunut menoistamme, näin samalla saimme kylvää katoamatonta siementä.

Hyvä että Lassekin antanut ajastaan meille, tietenkin olemme sinua kaivanneet luottaen että varmasti tulet tarinoimaan kun saat kirjoittamisen inspiraation.
Yritin tuota kahvilan osion ovea saada auki kaikille kirjoittajille mutten muista yhtään miten se tehdään vaikka kuinka yritin. Noh, luotan että tulee älynväläys jossain vaiheessa. Yritä Eeva kirjautua vaikka uudella nimellä niin pääset rukousosiollekkin.
Tiina ahertaa kutomisessa joka varmaan antaa virikettä moni tavoin. Itselläkin sukkaprojekti edelleen käynissä, tosin ei monta paria kesän aikana valmistunut mutta tykkään edelleen väkerrellä sukkasia. Samoin kirjoja on vinopino lainassa ja näin tosi kiva kun ei aika käy pitkäksi kun on näitä harrastukdia. Kiitos teille kun tuotte kirjojen esittelyjä, niitä bongailen kirjastosta.

Kaupungin asunnolla olen edelleen ainakin perjantaihin asti. Yökylässä oli 2 vuotias ihan yksin, hän ei aikasemmin ole ollut kuin maalla yötä niin jännitti miten sopeutuu kun ei ukkikaan ole sillä hän niin ukinnpoika. Hyvin meni ei kertaakaan edes itkenyt. Puhepuoli ei vieläkään harjaantunut vain yksittäisiä sanoja tulee joten hankalaa kun yrittää selittää enkä ymmärrä puoliakaan. Hyvä kun voin aina vähän auttaa lastenhoidossa mutten edes haluakkaan olla automaatti että aina valmis hoitamaan vaan sanonut että ajoissa kysyttävä sillä minullakin omat menoni. Hyvin tajunneet :lol:

Jospa aloittisi venyttelemään näitä kipeitä kohtia ja ei kun eespäin vaan kohti tämän päivä seikkailuja.
Olispa mukava kuulla sinunkin päiväsi tapahtumista ☆☆☆☆☆☆
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rine » 12.09.2016 17:51

Aurinko hellii maisemaa, jossa puiden varjot luovat elävän kuvion,
myrskytuulen levittämille, kesän nähneille lehdille, ruohomatolla.
Peipposet hyppelehtivät ja noukkivat maasta syötävää, kuusen juurella viiden kärpässienen
ryhmä, tuulessa tuoksuu syksy, kuin murskatut puolukat.
Mitä päivääni kuuluu, työmatka edestakaisin taittui polkien, mennessä ähkien ja tullessa
myötätuulen lennättämänä. Koiran ulkoilutus ja nyt odottelen miestä, lähden matkalaukun ostoon,
että saan vietyä tytön tavarat, muut laukut olivat vieneet mennessään.
Minulla oli kolmena päivänä niska kipeä, piti tarkkaan miettiä miten päätä pyörittelee.
Nyt hyvä, halpa on mejun hieroja, on vuosia kun olen hierojalla käynyt.
Lasse on ollut mielessä,arvelinkin että mökkielämää emännän kanssa ja siellä askarta näyttää riittävän,
harmi kun ei aina muista mainita, vaikka tietää että tuntuu mukavalta lukea että on huomioitu.
Pyöräillessä rukousvartio paikalla, jossa tuumislaisia muistan erikoisesti ja Evan miehen puolesta
nyt ihan erikoisesti.
Siunausta elämääne

Kuva
rine

ViestiKirjoittaja Tiina » 13.09.2016 19:04

Eevan miestä tässä muistetaan, nyt.
Voi sitä lasten aitoutta. Toissapäivän taisin kuulla jutun, 5 v Gabriel oli sanonut leirillä, että hänellä noita hengenhedelmiä on, varsinkin kärsivällisyyttä, kun hän ei mottaa kaveria, vaikka mieli tekisi :mrgreen:
Itse olen nyt sitä mieltä, että suutari pysyköön lestissään, eli minä....en kyllä oikein tiedä
, mikä se mun lestini on.........
Mutta kutomisessa en aio enää toista kertaa ottaa tilaustyötä, en ole tarpeeksi ammattilainen, jonka matonreuna olisi millilleen tasainen....olishan mun pitänyt tietää tämä naapurini, täydellisyydentavoittelija....eli seuraavaksi kun vielä kudon, teen vain ilokseni ja jos joku huolii, niin huolii. Ei saisi hobbysta ilo menna, tulee silloin taakaksi.
On meilläkin jo viileämpää, jopa vain 27 astetta päivällä. Eli tulossa on syksyä ja talvea, niinkuin sinne teillekin.Vielä eivät lehdet ole pudonneet aprikoosipuustani, siellä lehtien välissä vilkkuu nukkea ja nallea. Toviottavast ennen eka sadetta ehdin ottaa ne talteen. :lol:
Armoa ja rauhaa, ystävät tuumiksessa.
Tiina

ViestiKirjoittaja pappa » 14.09.2016 23:16

Terveiset kotoa! Muutaman päivän talkoopyrähdys takana.
Meju muistaa mainita noista Israelin matkoista ja ensimmäinen Joensuusta tarjolla oleva olis vajaan parin viikon kuluttua, johon 'äiteekään' ei taida olla lähdössä? Kyselen tätä siksi, että tarjottiin matkaa mutta... , niin, mitäpä niitä selityksiä etsimään. Tuntuu vaan olevan monia muita kiinnostavia tai velvoittavia asioita päällekkäin, ettei oikein malttaisi irrottautua kuin OIKEIN ;) hyvässä seurassa.
Täällä meilläpäin alkoi Mahdollisuus Muutokseen-mediamissio ja siinä haasteita palvelutehtäviin seuraavien neljän viikon ajalle.
pappa

ViestiKirjoittaja Eeva » 16.09.2016 08:47

:) :) :) Kiitokset kaikille. Mies on kotona ja nyt jo keitti KUPUa, sitä kurpitsa puolukkahilloa.
Enkelinpasuuna kukkii yhä. Nyt on auki kuusi kukkaa ja vielä tulossa. Kylmiksi öiksi olen vienyt eteiseen. On siinä raahaamista. Eilen katsoin ikkunasta ja kyllä oli pikajuoksua. Pasuuna oli kaatunut, mutta onneksi kukkapenkin päälle ja vain vanha kukka oli pudonnut. Aion viedä ainakin yhden kukan Päijälään, Kuhmoisiin huomenna, kun kutsu kävi synttäreille. Siellä onkin oikein kokopäiväjuhlat. On tietysti ruokaa ja kahvia, mutta että oikein lastenteatteri ja Raamattutunti. Saan yhden ystävän, joka muuttaa juuri takaisin tänne paluumuuttajana, kyytiini. Kiva mennä yhdessä.
Olipa meillä riemullinen tapaaminen. Piish. Saahan siitä sanoa? Pappa oli ilahduttamassa meitä senioritapahtumassa. Kyllä hänellä on "SANA hallussa". Kiitos kun tulit!! Herra Sinua virvoittakoon matkoillasi ja pyydän anteeksi, kun lahjukset jäi.
Nyt on miehellä syntymäpäivä ja saa henkselit. Olen niitä nähnyt muilla. En tiedä mitä sanoo. Varmuudeksi kysyin, saako palauttaa. ;)
:) Tänään jo klo 10 on Raamattupiiri. Muistin, että onhan me alkuun juotu kahvit, niin illalla tein omenapiirakan. Kovasti korostamme, että se on avoin. Aikaisin herääjiä ei viime vuonna tullut lisää, mutta sopivasti on ollut. Käskyistä jatkamme.
Ruplat on vaihdettu ja mieskin toipuu matkalle Sortavalaan, jonne maanantaina.
Syksyn värikylläisyyttä ja iloista päivää teille! :lol:
Eeva

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja