tuumis

Elokuu

Re: Elokuu

ViestiKirjoittaja Tiina » 15.08.2016 11:43

Oli mielenkiintoista lukea Papan saama selitys mi nunkin kysymaani asiaan, eilisiltana kuuntelin Taivaan ja Maan väliltä ohjelmaa, ja siellä joku kysyi tätä samaa Raamatunkohtaa.Sieltä kuulin taas yhdenlaiden selityksen. Onneksi tämä kohta selityksineen ei kaada mitään perusasiita.
Niin te monet liikute paljon monissa tilaisuuksissa ja paikoissa. Olen iloinen puolestanne.Itse liikun melko vähän, pyoriskelen paikan päällä. Ja teen löytöjä puutarhaani, kun perheet panevat tavaraa pois.....minä niitä puutarhaani laitteln, maahan ja puuhun.
Joku suomalaisista oli pannut musiikkikasetteja pois, kun ilmeisesti ei enää ole vehjettä, millä niitä soittaa. Sieltä löysin Jeshuot Israel. eli Hannan, Anjan, säveltämät laulut. Kaikki ovat suomeksi ja hepreaksi.Minulla on lainassa vanhanaikainen vehje, yritän ostaa sellaisen, jos radio. CD, ja paikka kasetille :mrgreen Voisin antaa toisen:n oista kaseteista.Ei Hanna itse laula, vaan yhtye.
Siis jos joku on kiinnostunut.
Päivä on pilvinen, hiostava, n plus 30 astetta. Loiia riittää vielä vähän, mutta naapuri ehkä haluaa kutoa, joten tällä hetkellä minulta pois. Eilen solmin nämä kolme mattoa, sormet turtana.
Vau, Meju. Olipa teillä ja kaikilla festareilla olleilla kuitenkin varjelus.
Herran katse yltää kaikkialle,
sen alla ovat sekä hyvät että pahat.
Sananl.15,3
Tiina

ViestiKirjoittaja amanda » 15.08.2016 14:11

Matkani Jadin kesäjuhlille on nyt takana. Hyvin jaksoin Tampereelta mukaani tuli kaksi ystävää. Sisarukset Ayelet ja Sheli perheen äidit olivat ottaneet aikaa ja lentäneet kaukaiseen Suomeen. Meillä oli paljon ylistys musiikkia, laulua, soittoa suomeksi ja hebreaksi. Vieraamme ovat musiikaalisia, Sheli tekee uutta musiikkia messiaanisille juutalaisille. Juhlissamme on aina ollut myös ihana kuoro Kuopiosta.

Kaiken tämän keskellä kuulimme tärkeitä asioita messiaanisten juutalaisten ja arabi kristittyjen lisääntyvästä yhteistyöstö ja yhteydestä. Haifan seurakunnasta oli pastori joka oli naimisissa suomalaisen naisen kanssa. Hän piti raamattutunnin ja kertoi uskoon tulostaan ja nykyisestä työstään, seurakunta on vielä pieni mutta Herra on antanut kasvua, paljon sukulaisia on tullut uskoon.

Jadin ystäviä oli kokoontunut ympäri suomea meitä oli ainakin 150. Oli siunattua tavata Jadin ystäviä jokainen Ayelet kertoi tämän hetken asioita ja muisteltiin myös entisiä. Uusi aika on koittamassa Jadiin, kun 30 uutta perhettä on ihan kohta asettumassa uusiin taloihinsa. tarvitaan todella rukousta että yhteys säilyisi ja talous vaikeudet, eivät olisi ylivoimaisia.
<Siunausta jokaisella.
amanda

ViestiKirjoittaja pappa » 16.08.2016 13:57

Heli Karhumäki, orpokotijuhlat 2016c.png
Heli Karhumäki, orpokotijuhlat 2016c.png (247.97 KiB) Katsottu 136 kertaa

Vakuuttavasti esitetty viisaus: "Elämän kruunu ei ole menestys vaan olla tosi."
Tällainen opetus jäi mieleen Saaren kirkossa 14.8. Jotkut toiset tuumislaiset kuuntelitte häntä Heinävedellä pari viikkoa aiemmin.
pappa

ViestiKirjoittaja Tiina » 17.08.2016 19:49

Voi rakkaat tuumislaiset.. Kiitos kaikista vinkeistä ja tapahtumista ja oivalluksista.
Eilsiiktana katsoin TV 7 sta uuden ohjelman Israelista, menneisyydestä ja tulevaisuudesta. eli osa 1.
Suomalainen liikemies, sarjan tekijä, oli ollut liikematkalla Kiinassa. Tapaamisesta jonkun piti ajaa hänet hotelliin, mutta ennen kuin väänsi starttiavainta kysyikin, miten voi tietää, että Raamattu on totta. Oli käynyt ilmi, että suomalainen on kristitty. Katso Israelia, kuului vastaus. Ja sitten selitti lyhyesti Raamattua Israelin näkökulmasta. Myös aikanaan Helsingin yliopiston professori Antti Filemon Puukko sanoi, että Raamatun ennustukset toteutuvat kiusallisen tarkasti!!!!
Toinenkin asia on ollut mietintämyssyssä......Kun aika oli täyttynyt.....Yksi suurimmista oli tietysti se, kun Jumala lähetti Poikansa ihmiseksi, ja kaikki mikä siihen liittyy.
Mutta moneen asiaan liittyy sama.
Viime sunnuntaina oli tisha beav eli 9. päivä Avkuuta. Ja tuohon päivään liittyy kummallisia yhteensattumia, eri vuosina ja vuosisatoina.Sana Jerusalemista lehdessä oli oikeastaan luettelo, en muuten kyllä muistaisi
Ensimmäinen temppeli ja toinenkin temppeli tuhottiin Av kuun 9. päivänä
Bar Kochba, juutalainen messiashahmo kukistettiin tuona päivänä
Juutalaisten karkottaminen Englannista 1290 tapahtui tuona päivänä, samoin Ranskasta v.1306 ja Espanjasta v.1492.
Uudella ajalla natsien juutalaisia koskeva lopullinen ratkaisu ajoittui myös tuohon päivään. Ja on muitakin.....
Tietysti juutalaisten viholliset ovat voineet osan ainakin ajatella tekevänsä juuri silloin, mutta ei varmaan kaikkia.....Jumalan sallimaa ainakin ja ehkä tarkoittamaa.....muistuttamaan...jostakin ainakin.
Edellä mainittu luettelo on negatiivista asiaa, joka kyllä liittyy Jumalan hallintaan ja historiaa......mutta on sitten ne myönteiset asiat. Kuten Jeesus, hänen tulonsa Pelastajaksi, toivoksi.
Ja että meillä nyt hänen kauttaan on uskalluksella pääsy armoistuimen eteen.
Eilen meitö oli kolme mummelia, minun lisäkseni Lea ja Annukka, käytiin syömässä ns. vanhalla rautatieasemalla Jerusalemissa syömässä. Voi ettäsinne on rakennettu monenlaista, baareja, ravintoloita, kaikenlaisia pyärvukraamoita, lapsille karusellia,pomppimista valjaat selässä, ettei tipu, junalla ajoa. Jne. Mulla tuli väsy, enkä uskaltanut mahani takia juoda kahvia, ja aika töykeästi tokaisin tarjoilijalle, etten halua mitään. Annuka pani sen israelilaiseksi muuttumisen tiliin. mutta taitaa olla ihan ominta omaani, töksäyttäminen. Raakile mikä raakile.
Ensi yönä palaa naapurini Eeva Suomen lomalta. Yksi ystävä lisää täällä.
Nyt saa taas jo melkein toivotella hyvää viikonloppua :roll: :roll:
Tiina

ViestiKirjoittaja meju » 18.08.2016 10:27

Joko?
Oletko odottavalla mielellä? Tässä koneen äärellä istun odottaen kellon tulevan 9.30 ja silloin pitää olla heti valmiina kansalaisopiston sivuilla ilmottautumassa vesijumppaan, paikat menee monesti hetkessä joten oltava valmistautuneena, varalle laitoin puhelimeen herätyksenkin etten vaan ole muistamattomassa tilassa kuten nykyisin usein käy. Aikarauta kiitä nopsaan ja usein katson kelloa ja mietin "joko".
Toinen odotus on kirjastosts tilaamani kirja, seuraan netistä missä tulossa ja nyt on Lieksasta lähtenyt, eli toiveita saada se vaikka huomenna. http://www.kristillinenkirjakauppa.fi/i ... oteid=4331 Tätä kirjaa mainostivat fb ssä niin ajattelin lukaista.

Odotusmieltä Raamattu kehoittaa meidän ylläpitävän ja siitä saa voimaakin. Tosin näin ajatellen tuntuu päinvastaiselta kun hätäinen ja tuntuu että jospa en ehdi tai voi tuntua aika pitkältäkin odottavalla. Ajattelin kuinka mielemme olisi joka aamu oltava sellainen että odottaosimme Jeesuksen tuloa tai ainakinnHänen läsnäolon kokemista sillä tämä on mahdollista tänäänkin. Uskon näin että vaĺmistaudun moniin muihin asioihin paremmin kuin tähän elämän tärkeimpään asiaan. Katsonko ajankelloa ja vilkuilenko Raamatusta onko ilmottautumìseni kunnossa.

Hyvän kuvan oli Pappa napannut, tosi hyvästä puhujasta. Onko sinulla millainen kamera?
Kiiyos Amandalle Jadin kesäpäivä terveisistä, onko samassa paikassa ensivuonnakin? Olispa ihana jos Tiinakin pääsisi ensi vuonna, sitten tultas porukalla tuumislaisetkin.
Tiinalla ja Annukalla mukavia nuo tapaamiset, hyvä kun olette pitäneet tämän kohtaamisenne. Sekin kiva että meillekkin kerrotte edes pikkasen mitä siellä touhuilette.

Nyt yritän sinne opiston sivuille huiiiii jännittää ehdinkö
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja meju » 18.08.2016 12:00

opetus
Sainpas taas opetuksen eli ensimmäiset tulevat viimeiseksi iiiiiiik. Kerroin kuinka valmistaudun nettiin ilmottautumaan vesijumppaan, olin varmaan eka sillä tasan klo 9.30 olin sivuilla ja sain varattua jumpan mihinnhalusin mutta on vain 20 min aikaa täyttää kaavake niin tqblettini jummiutu enkä saanut ilmottautumista lähtemään ja jouduin vaihtamaan toiselle koneelle . Kävi niin että putosin varauksesta joutuen 4 varalle joka tarkoittaa etten päässyt siihen. Tuskanhiki melki valui tuossa hommassa. Pääsin toiseen ryhmään joka juoksuvyöllä suoritetaan.
Mitäkö opin, no sen että ensimmäiset tulevat viimeisiksi mutta hyvä vaikka viimeisenä jos perille pääsen. Eli ķiitollinen oltava tästäkin että yleensä ryhmään pääsin. Selkäni on niin heikossa kunnossa että tarvin tätä liikuntaa.
Miksi en heti ollut varmemmalla koneella, siinäpä oli opetus että ensi kerran vastaavassa tilanteessa toimin sellaisella konella joka varmempi.
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja meju » 19.08.2016 10:03

Riepumattoni raitoja
Huomenta kamut! Jospa herättelis teitä vaikkapa kirjoittelemaankin. Aina sitä yhden riepumaton raidan verran tarina löytyy vai ? Olen nyt niin ihastuksissani Lea Kranziin, olen lukenut hänen kirjaa "Riepumattoni raitoja", aivan
kuin olisin tutustunut häneen ja tykästyin. Äsken katsoin you tubesta hänen puheensa ja harmittelin etten koskaan livenä ole ollut kuulemassa. En saanut sitä puhetta linkitettyä mutta yritän toisella koneellani saada sen tähän loppuun. Laitan tämän toisen linkin niin tiedätte kenestä puhun http://www.tv7.fi/vod/player/3117/

Muuttopäivä taas koittanut eli kaupunkiin siirtyminen ja voi olla etten viikkoon pääse kirjoittelemaan tänne syystä että tietsikka jätettävä maalle kun mies sitä tarvitsee, puhelimellani en pääse kuin ehkä lukemaan. Lähden sinne Kairokselle lauantaina niin sekinnsyynä jos minua ei näy. Kiitos jos jodkus muistatte rukoukdin täyäkin reissua.

Lapset oli taas pari yötä täällä rauhoittumassa ja eilen vietiin pois. Tosin villiähän se meno on mutta huomaa kuinka maalaiselo rauhoittaa ja sellainen levottomuus vähenee. Teemme joka päivä sellaisen 3 km metsälenkin josta lapset tykkää kovasti, samslla saavat sitä energiaa purkaa juosten ja huutaen :) Eväät on mukana ja kannon päällä istuen nauttivat tästä kokemuksesta. Huusholli vielä lasten jäljiltä ja viivyttelen tätä ylös nousemista petistä, kirjoittelen usein petistä käsin kuten kertonutkin.. Mieheni ihmettelee miten niin pitkään nukun, johon vastaan että teen kirjallisia töitä :)
Iiiiik en tykkää siivoamisesta ja yleensä kun vaihdan asuntoa teen perusteellisemman siivouksen joten kohta matot lentää ulos, petivaatteet vaihdan, imuroi, luuttuan jne. Sit kun tuun taas joskus parin viikon päästä niin eipä näytä siivotulta kun mies koiran kanssa asustelee täällä .

Nytpä raidan kudoin tuumismajan tarinamattoon, ei tainut hyvin kirkas olla mutta sellainen sinertävä taitaa olla.

Muistn sinua rukouksin ☆

https://www.youtube.com/watch?v=WRV-3hvRkNY
tässä se Lean puhe josta mainitsin, noin puolessa välin videota hänen puheensa, kannattaa kuunella ja katsoa on sellainen hersyvä persoona.
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tiina » 19.08.2016 16:02

Turvallista matkaa Mejulle Kairosmajalle ja muillekin, mihin sitten menettekin nyt viikonloppuna.
Minä kerroin noista Hannan lauluista eräälle hänen
hyvälle ystävälleen, joka tietysti tunsikin ne .
Mutta hä nkertoi ihmeellisen jutun. Oli kai äskettäin tavannut uskoon tulleen muslimin...tai jo aiemmin tulleen...mutta mies oli kertonut, että eka kristillinen laulu, joka sai häneltä jalat alta, oli tuo Lähde Jumalan pulppuaapi, joka nyt on hänen lempilaulunsa..

Minä olen nyt niitä muitakin kuunnellut ja soivat todella korvissani. Miten iloisia ja lohduttavia ovat, vaikka tiedän niiden syntyneen juuri vaikean aikana. Ja todella Jumalan antamina. Veljeni kysyi, miksi niitä on CDllä niin vähän, olisi mahtunut enemmän. Kun ei saanut enempää!!!!!!!!!
Hanna ystävä aikoi kertoa myöhemmin vielä jotain jännää.....kunhan kuulen, kerron jos voin.
Odottelen erästä kirjaa ja Cd.....kunhan saan, kerron niistä.
Voi että, Lea Kranzista minäkin tykkään, sen minkä olen hänen pakinoitaan lukenut. Kurkkaanpa noita linkkejä.
Minäkin inhoan siivoamista, joten jäi sapattisiivo tekemättä. vain minä itse siitä kärsin.
;) ;) :) :lol:
Tiina

ViestiKirjoittaja Tiina » 20.08.2016 17:18

No voi että.....taas minä joudun jatkamaan omilta jäljiltäni ;)
Mieleeni tuli taas Kyökkipiika ja pyhiinvaelllus, että missähän he siellä menevät, kun ei ole kuulunut väliaikatietoja.
Nimittäin tänään kokouksessamme naapuri ja nettiapuni Michael kertoi olleensa n. 100 nuorenkanssa yli 100 km kävelyreissulla, neljä päivää. Vöimereltä Gennesaretille. Kuumaa oli, mutta ei ollut sairastapauksia tai muutakaan suutenmpa vahinkoa. Ovat varmaan t
tkineet Raamattua iltaisin, ja päivisin laulaneet marssiessan.
Lisäksi mielenkiintoista asiaa kokouksessa. Kokouksen alussa luettiin 4 Moos.24,5 eli
Kuinka ihanat ovat sinun telttasi Jaakob,
sinun asuinsijasi, Israel.
Kukpa tämän sanoi......ei Daavid, ei joku Israelin su.urista profeetoista, vaan viholliskansan profeetta, Bielam, joka oli lähetetty kiroamaan Israelia. Ja samainen Bileam joutuu sanomaan, jae 9,
Siunattu se, joka sinua siunaa,
kirottu se joka sinua kiroaa.
Eli Israelin siunaamisesta pakanaprofeetan suulla :roll:
Siis tällaista tänään. Ja tutustuin yhteen suomalaiseen tyttöön, pikimmiten, joka tuli sen 104 vuotiaana kuolleen hautajaisiin, oli hänen poikansa kanssa mukana kokouksessamme. Ainakin ulkonäöltä nyt tiedän hänet, jos tulisi vastaan!
Lämmintä, ukkosetonta viikonloppua teille..
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 21.08.2016 18:55

Aamu oli sumuinen eilisen rankkasateen jäljiltä, satanut on paljon, puuhastelu ulkosalla
on arpapeliä, mutta tänään pyykkikone ollut ahkerassa käytössä ja kuivaa pyykkiä .
On se vaan oma merkityksensä tuolla ilmalla, se vaikuttaa mielialaan. Omakotiasujan
maalaus ja muut ulkopuuhat lykkääntyvät sateella.
HUomisen jälkeen rauhoittuu meidän huusholli kun nuorisosta loputkin lähtevät etelää kohti.
Meju matkalla, siunausta ja virvoitusta matkalle, Kyökkipiikaa olen muistanut ja toivonut että laittaisi kuulumisisa matkaltaan.
Onko kukaan lukenut Marco Polon matkakertomuksia hän eli 1300 luvulla?
Minulla ei mitään erityistä kertomista, sanan kuulossa olen lähinnä tv 7 kautta, kiitos siitä mahdollisuudesta.
Te muut käyttekin suhteellisen uskollisesti omissa seurakunnissanne.
Kiitos kuulumisistanne ja pohdinnoista, olkaa siunattuja kaikissa tehtävissänne.
rine

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja