tuumis

Heinäkuu

Re: Heinäkuu

ViestiKirjoittaja Tiina » 04.07.2016 22:48

meju luki Ilkka Puhakan kirjaa.....minä nyt illalla kuuntelin häntä. oli näes juttu TV7 ssa, evakelistapäivät 2014, joilla Nina Åhström veti musiikkipuolen ja Puhakka puhui, kolmeen otteeseen eli välillä joku laulu. Oli sitten erinomainen ilta ja julistus.
Yksi laulu oli englanniksi, lyhyet säkeistöt, joiden kerto aina oli Pitäkää maailmanne, antakaa minulle Jeesus.
Hyvä rukous, pyyntö, kaikkiin tilanteisiin oikeastaan.
Vähän puutarhatyötä aamulla, yhden ison ruukun tyhjensin entisistä juurista, että saisin siihen pannuksi kaktuksen, joka tullut liian isoksi omaan ruukkuunsa. Ensin pitää kai myyränmultaa etsiä siihen, sitten pyytää apua tämän tosi piikikkään kaktuksen siirtoon, ei pidä minun rukkaseni noita piikkejä :mrgreen:
Poutaa , poutaa kai teillekin ensi viikoksi luvattu. Kesä kuitenkin edelleen. :)
k
Tiina

ViestiKirjoittaja meju » 05.07.2016 08:13

Otsalamppu zuumilla
"Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni". ps 119:105

Valoa ja loistoa päivääsi ☆ Aamulla melki ekana kurkkaan tänne nähdäkseni onko uusia juttuja tullut. Onko kellään "otsalampussa" välähtänyt kirjoituksen verran :idea: Tämä lamppu tulintuumailuihin kun avasin tämän sivun niin siinä oli mainos jossa miehellä otsassa kirkas lamppu ja tarjosivat otsalamppua zuumilla. Itselläkin on sellainen lamppu pyörällä ajaessa sillä minulta varastettiin sellainen joka oli pyörään laitettava. Luulisi etteivät otsasta pihistä valoani, tosin se vaara että unohdan lamppuni jonnekkin.
Raamatussa puhutaan lampusta joka näyttää valoa askelihimme joka on Jumalan Sana. Tarvitsemme sellaista zoomausta että askeleet veisivät johdatuksen tietä, kuten pappakin kertoi juhlien nimenä olevan loisto, taivaallista loistoa rukoilen yllemme ja virtaa jalkaimme lamppuihin sekä siihen otsalamppuun.

Täällä sateista ja muistoissa vaan hellepäivät. Kyllä se tästä kirkastuu näin uskon. Ehkä lähdemme ajelemaan elämysmatkalle onko se lähikauppa tai sitten venäjän grillikioski, saas nähdä ihan jännittää 8-)
Olipa hyvä että Rinen miehen juhlat onnistui ja kuinka säätilakin kohdallaan ☆
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja amanda » 05.07.2016 12:51

Rinen Rukouksiin on vastattu, kiitos jumalalle! Mejunkin elämässä iloisia uutisia, Jumala toimii, ehkä tuntuu joskus hitaasti mutta varmasti. Eilen TV7;ssa kun rukoilette uskokaa jo se saaneenne. Saamme uskoa Sanaan. Olen lukenut vanhaa kirjaa Hengen vapautus. 70.luvulla se oli ajankohtainen ja nyt taas ymmärtää siitä vähän enemmän. Kirjoittaja kuuluisa Kiinalainen marttyyri kirjailija Watchman Nee. Aika syvällistä jota voi lukea uudestaan ja uudestaan, ja aina ymmärtää vähän enemmän.

Olen tuntenut kiitollisuutta, kun vähensin sydän lääkettä tuli paljon kevyempi olo. Nyt taas uskaltaa toivoa jos pääsisin vielä Jadin kesäjuhlille Elokuussa. :D Eräs ystävä soitti eilen jos saisi vaikka kyytiä. Katsotaan miten terveyteni tästä etenee? Nyt on pilvistä joten voisin mennä vaikka salille kuntoilemaan :arrow:

Ei nyt enempää olette rakkaita, Ennenkaikkea Jumalalle Jeesuksen pelastus työn ja luomisen takia ja myös minulle Uskon ystävinä :P
amanda

ViestiKirjoittaja lissu » 05.07.2016 15:09

Rauhan tervehdys pitkästä aikaa. Jotenkin on ollut niin tyhjä olo etten ole saanut aikaiseksi kirjoitella tänne. Lukemassa olen kyllä käynyt ahkerasti lähes joka päivä.
Hämeenlinnassa tuli käytyä juhlat oli musiikkia lukuun ottamatta hyvät. Musiikki pauhasi niin kovalla että sanoista ei juurikaan saanut selvää. Yhtään hengellistä laulua ei laulettu. Jonkun kanssa keskusteltiin siitä,että pitääkkö vanhemmille väelle laittaa rinkkais tilaisuudet jossa musiikki soi hiljenpaa. Ylistys musiikki on kyllä hyvää,mutta sitäkään ei pitäisi soittaa niinlujaa että korvat menevät lukkoon eikä voi istua penkissä.
Katsoin Mejun tuoman linkin vanhustyöstä Ruotsin caremalta. Järkyttävää katsottavaa. Itsekkin vanhuustyössä mukana olleena en voi ymmärtää että vanhuksia kohdellaan noin. Eihän se henkilökunnan syy ole,mutta jos ei ole riittävästä hoitajia niin tulos on tuollainen.
Saan olla tyytyväinen ettei omassa työpaikassa ole ollut tuollaista vaikka kiire on ollutkin joskus,mutta ollaan saatu silti vanhukset hoidettua hyvin ja laadukkaasti.
Ole tehnyt aika paljon töitä näin eläkkeellä oleessakin. Viine kuussa tein 7 yö vuoroa ja tässä kuussa on jo tiedossa 4 yötä ja heinäkuun viimeinen viikko kokonaa töitä.
Siunattua kesän jatkoa teille kaikille, LISSU
lissu

ViestiKirjoittaja pappa » 05.07.2016 21:11

meju kirjoitti:http://radiodei.fi/?sid=278
12.7 näyttäisi tulevan radio Deissä papan mainitsema kooste. Kiitos kun tuotte tietoja näistä tapahtumista . Olisin niin mielläni lähtenyt Hämenlinnaankin kesäjuhliin mutta kun niin lähekkäin sattuu konferenssi niin täytyy väliin jättää. Missähän ensi kesänä nämä juhlat, olisipa jossain tässä lähellä.

Ei oo mejuseni juhlat sen lähempänä ensi kesänäkään. Meidän kirkon pääpaikka siirtyy Tampereelle elokuussa ja siellä käsittääkseni pidetään myös juhlat 2017, että seurakuntaväki pääsee tutustumaan samalla entisen sairaanhoito-oppilaitoksen tiloihin.
Eilen kirjoitin epäuskostani, kun pihakirppiksemme puuhatäti kertoi uskonrohkeasti sääprofeettoja uhmaten, että Isä antaa pilvien rakoilla meidän tapahtumamme kohdalta. Ilmatieteenlaitos manasi useitten millien sadetta tälle päivälle mutta kuinka ollakaan pilvikarttaa katsoessa nyt illalla taaksepäin, siinä todella oli sateeton rako Kiteen kohdalla aamukymmenen jälkeen ja seuraavat sateet ennakoidaan nyt illan pimetessä. Vielä ei sada! Herra auttakoon minun epäuskoani!
Meillä oli hyvä ihmisten kohtaamistapahtuma teltassa ja pihamaalla lettukesteineen :D
pappa

ViestiKirjoittaja meju » 06.07.2016 09:03

Varoita!
Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et häntä varoita etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen jumalattomasta tiestänsä, että pelastaisit hänen henkensä, niin jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi. Hes 3:18

Huomenta tuumiskansa :D Varoitushuudot täällä kaikuu ja aika raskain aihein aloitan aamuni, mutta "pakko"on kirjoittaa sillä muuten en rauhaa saa. Yritin vaikka mitä muuta Raamatunjaetta tähän alkuun mutta tämä ei jättänyt rauhaan niin uskon että kehoituksen sanoma itsekullekkin ettemme väsyisi varoittamasta ja pysyisimme Jumalan sanan totuudessa.

Eilen sain konkreettisen opetuksen varoittamisesta matkustaessa Venäjän puolelle mutta ne varoitukset ei meinanneet mennä minun ymmärrykseen. Viisumini loppuu 15.7 ja ajattelimme kaksi kertaa käydä, tämä käyntimme oli sellainen tankkauskäynti, mies polttoainetta ja minä hampurilasella , sellainen elämysmatka vaan. Heti rajalla eka tarkastuksessa venäjän puolella passiani tutkittiin tosi tarkkaan jota ihmettelimme. Tullessa taas sama juttu ja virkailija näytti viisumiani nostaen 2 sormea pystyyn, meikä vaan hymyillen nyökkäili jatkaen matkaa. Kuitenkin aloin tutkimaan viisumiani tuon sormimerkin jälkeen tarkemmin ja huomadin että se onkin enään voimassa 2 päivää, olin katsonut väärin loppumisajan se olikin 7.7. Kamala jos oltaisi menty myöhemmin yöksi kuten suuniteltiin esim 7 pv menty ja 8 pv tultu huiiiiiiii, naapureitten kanssa oli tarkoitus ensi viikolla yöreissu tehdä kun tämä lenkkikaverini sai eilen viisumin.
Tullessa mietin uusinko viisumin ja jos niin teen se on tehtävä tällä samalla reissulla kun ei tiedä milloin kaupunkiin seuraavan kerran. Menin yhteen matkatoimistoon jossa oli lomittaja joka teki asian niin monimutkaiseksi että otin passini ja päätin olkoon , tälle virkailijalle olisi pitänyt erikseen toimittaa vakutustodistukset vaikka vakuutuskortti minulla oli, valokuvakin ois pitänyt käydä jossain muualla otattamassa vaikka ilmoituksissaan on että ottavat paikan päällä jne, tuumadi vaan että jos ei käy niin tule uudelleen 2 viikon päästä kun on henkilö joka vakituinen hän vaan tuuraa. Miehelleni sanoin että nyt riitti en viisumia hanki vaan aja takaisin maalle, jouduimme tekemään kaupunkiinnajon tämän tiimoilta. Mieheni sanoi jospa käyt vielä toisessa toimistossa kunntäällä asti ollaan. Ette usko kuinka ystävällinen virkailija tässä toisessa oli, mennyt ei varmaan kuin 10 minuttia kun kuvatkin otettu ja sanoi että olipa hyvä kun nyt tulit hänellä just lähdössä konsulaattiin paperit js noin 2 viikkoa niin ehkä saat viisumin. Toisessa firmassa olisi joutunut varmaan 2kk odottamaan niinkuin naapurin rouvalle kävi.

Mitäkö opin tästä.........., ainakin sen että varoitus oli paikallaan vaikka en heti sitä tajunnut mutta meni kuitenkin tuumausmyssyyn asti tuottaen tulosta. Uskallanko itse nostaa sormea varoitukseksi jos huomaan lähimmäisellä ei ole paljoa aikaa tai kehoittaa laittamaan taivasviisumi hakuun. Olemmeko sellaisia työntekijöitä niinkuin eka toimistossa että omalla käytöksellämme saamme hakijan ( etsivän ) luovuttamaan. Olemmeko innoittajia vai luovuttajia, mieheni asenne puhutteli kuinka hän kannusti toiseen firmaan.
Päivittäin kannattaa tarkistaa onko kaikki kunnossa "matkapapereissamme" ettei käy niinkuin minulla luullen päiviä voimassa olevia olevan enemmän kuin niitä olikaan. Emme tiedä elonpäiviemme määrää ja sen takia varoitetaan toisiamme ennakkoon sillä rajan toiselle puolen ei pääse ilman voimassa olevaa Jeesuksen antamaa sovitusviisumia.

Ukkosti koko viime yön sataen kaatamalla, kostea päivä tiedossa. Mitään suunitelmia ei täksi päiväksi jos lukisi sitä Ilkka Puhakan kirjaa vaikka loppuun asti. Jännästi taas tuo Tiinan johdatus että sait katsoa tv 7 Ilkan puhetta samana päivänä kun kerroin lukevani hänen kirjaa.

Amandalla hyviä uutisia terveyden suhteen että olet saanut voimia. Ihanaa jos pääset sinne Jadin päiville. On niin ettäällä sekin että täältä vaikea lähteä jos ei ole joku menossa niinnkyytiin pääsis. Orolla olin niillä päivillä ja toisen kerran siellä hmmmmmm en muista missä mutta hyvät päivät oli.

Lissu kirjoitti asiaa tuosta meluisasta musikista, samaa on ollut Keuruulla mutta tänä vuonna tehneet muutoksia srkä parannusta tämän asian suhteen sillä vslituksia niin paljon tuli. Sanoma jää melun alle ja tuntuu että viihdettä vaan pitää olla, jospa aletaan nostamaan sormia ylös varoitukseksi.
Tamperehan olisikin hyvä kohde ensi kesänä jes :) Olipa mukava kun lissu ja pappa saaneet aikaseksi vetää tuumismyssyn päähän ja sieltä ne jutut tulee sit nähtäviksikin.

Heipat kaikille !
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja meju » 06.07.2016 09:10

meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tiina » 06.07.2016 12:01

Varoitusta, varoitusta......meillä soi hälytys n tunti sitten. Enpä jättänyt hommaani kesken, sillä on sanottu, että tulee toinen hälytys perään, jos se on oikea hälytys. Kohta tulikin tekstiviesti, että harjoitus on.Siis lepo vaan, tässä asiasssa. :)
Olin ulkona jatkamssa sitkeästi ajattelemaani asiaa, ison kaktuksen eli anopinjakkaran siirtämistä isompaan tuukkuun. Isompi ruukku oli jo tyhjä, kannoin siihen myyränmultaa....sitten kokeilemaan, että saanko kaktuksen irti entisestä ruukusta. Montaa juttua yritin, veitselläkin yritin kaivaa, kierittelin ruukkua.....panin vettä, ja taas kaivoin reunoilta pohjalle päin. Oli minulla isot rukkaset, mutta yksi piikki pääsi pistämään kuitenkin. Ne on kolmesenttisiä kovia piikkejä. taisi siinä kaktuskin kärsiä käsittelyssä, mutta irtosi se, ja sen juurilla niin paljolti multaa, että altapäin nostamalla sain sen uuteen ruukkuun.Huh huh. :lol:
Meissä kaikissa varmaan on piikkejä, toivotaan että Jumala niitä pehmittäisi, ettemme toisiamme pistäisi tai pistelisi :)
Tiina

ViestiKirjoittaja Eeva » 07.07.2016 05:30

Lapseksi jälleen tai lapsen kaltainen-ostin hammastahnaa ja huomasin, että olin kopaissut koppaan lastentahnan. Tulee käytettyä, mutta huolimattomuus lisääntyy. :?
Hyvä, että Tiinalla paksut käsineet. Naapurin rva sai piikeistä pahan tulehduksen. Minulla ei ole, kuin joulukaktuksia, nyt tuolla marjapuskan alla.
Nyt piti kirjoittaa, kun aamulla heti puhelinkauppaan. Tytöllä uusi kone ja toi vanhansa minulle. No, ei se vanha ole, mutta uusi pitää saada vaikka tätäkin vielä maksamatta, kun oli "kytkykauppa". Pojankin mereen pudonnutta puhelinta maksavat vielä. Mietimme, mitä meillä oli nuorena sellaista, että piti välttämättä saada. En keksinyt- olihan se aikaa ennen älykännyköitä. :)
Nyt minulla ainakin hieno kotelo, kiiltää ja liekkö timantteja. Mies lupasi ottaa minun. Näin kuluu sadepäivä. Kyllä onkin satanut. Me lähdimme kaupunkiin ja mansikat varmaan ui maalla.
Eilen Suven ja runon päivänä olimme ystäväni kanssa kylässä oikein kulttuurikodissa. Valoisa, hyvämuistinen,96v, entinen kauppias.kutsui laulutuokioon. Hän yhtyi laulamaan kanssamme :Mua tartu käteen Herra.
:!: Onko Tiina tai joku lukenut: Dr.Dominiquae Birman Juurien parantava voima? Sain sen eilen varoitustaen kera luettavaksi. Kirjoittaja asuu Eilatissa ja siellä toimii.
Eilen oli etsintäpartio. Haimme minun kännykän salasanaa. Samalla löysin paljon lappuja, jotka tallettanut. Yhdessä luki:
P= puhelin
P=peili
R=rukous
U=ulos
Mieti, että sellaisen ohjeen joku puhuja antoi, kun kehotti lähtemään toisten joukkoon. Tuohon pitää vielä lisätä T= tuumis. :)
TODELLISTA ELÄMÄÄ
Ethän sinä halua,
Herra, että sinun lapsesi
vain antavat elämänsä kulua,
sinä haluat heidän elävän. (löytyneitä lappuja) Jumalan kämmenelle! :) :)
Eeva

ViestiKirjoittaja meju » 07.07.2016 19:32

Jumalan kämmenellä
http://www.tampereenmetodistisrk.fi/saa ... emmenellae
Eeva toi ajatuksen kuinka Jumalan kämmenellä olemme löydettynä eikä hän meitä kadota. Sattii tuo linkki jossa kerrotaan hyvin millaista on olla tällä kämmenellä.

MyyrämullastaTiina kirjoitti, olen googlettanut tietoa mitä ihmeen multaa se on, ikinään en edes kuullutkaan moista. Ehkä se on just sitä ihmemultaa joka saa kukat loitamaan siellä Israelissa. Toivottavasti Tiinalla onnistui kaktuksen vaihto uuteen ruukkuun eikä hänestä kovin piikikästä tullut.
meju
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja