tuumis

Heinäkuu

Heinäkuu

ViestiKirjoittaja meju » 01.07.2016 07:52

http://patmos.studio24.fi/arkisto-audio ... #ui-tabs-1
Ovet avattu uudelle kuukaudelle, tervetuloa tuumailemaan jakaen aatoksianne helteen keskeltä.
Tänään tänne suuntaan on luvattu tosi hellettä joten nautitaan nyt lämpimästä vaikka varjossa.

Laitoin tuohon alkuun linkin siihen "Taivaan ja maan väliltä " ohjelmaan josta Tiina mainitsi. Kuuntelin nukkumaan mennessä mutta niinhän siinä kävi että olen nukahtanut kesken saarnaan, onneksi arkistosta voi kuunella uudestaan.

Lapset tulevat tänään hoitoon joten vilskettä tiedossa. Kirkonkylällä käymme heti aamusta kaupoilla ja kirjastossa ajattelin piipahtaa. Tänään onkin tilipäivä eli eläke tulee kuukauden ensimmäinen pv ja tietenkin ostoksillee heti :lol: Pihistää pitää etenkin loppukuulla ja laskea tarkkaan mitä ostelee. Hyvin selvitty tähän asti ja muistettava kuinka hyvin meillä sittenkin asiat on ja pyrkinyt etten lähtisi valituslinjalle mutta usren saan itseni kiinni valittamassa.
Kuunelkaapa ihmisiä keskustellessanne kuinka paljon valitetaan, harvemmin kuuluu kuinka hyvin menee sittenkin .

Nyt lopetettava sillä virta loppuu tästä tabletista ihan hetkoht.
Sinun vuoro kertoa kuulumisia ♡
meju
Ylläpitäjä

Re: Heinäkuu

ViestiKirjoittaja rine » 01.07.2016 08:14

Heinäkuu alkaa auringonpaisteessa, yöllä on satanut aivan vähän, kosteaa.
Kasvatin kesäkurpitsat siemenistä, kun niihin tuli neljännet lehdet siirsin avomaalle
iloitsen niiden kasvusta, joka silmissä etenee. Kasvihuone on siivottu mutta en
laita sinne mitään kasvamaan, tomaatin kasvattaminen turhaa kun sitä syön vain minä.
Perunaa kahden metrin penkki ja se kukkii pian, saamme sitten uutta perunaa muutamalle aterialle ;)

Kiitos onnitteluista, tänään on tiukka ohjelma, kun haemme tavaraa ja leipomuksia eri paikoista.
Leiponut olen minäkin, tykkäävät tekemästäni mansikkakakusta jonka pohja yksinkertainen,
sama määrä munia jauhoja ja sokeria, leivinjauhetta vain teelusikalla.
Tulee musiikkipitoiset juhlat ja miehen toive oli että ohjelmaa olisi myös vierailijoiden taholta.

Kuuntelin aiemmin tuon mejun tuoman linkin, kuuntelen uudestaan, koska tuli niin paljon keskeytyksiä.
Eilen kävimme tytön kanssa kuntosali/uimahalli reissun, pyöräilimme ja katsoimme paikat ja kukat
joita tänään maljakoihin haemme, takiainen on kaunis ja kokeilemme sitäkin maljakossa.
Onneksi on vielä leikkaamattomia niittyjä, kukatkin pitää etsiä, kun rakennetaan tiuhaan ja
pihat laatoitettu ja nurmikot ajettu.

Siunausta rukoilen teidän elämään, Jumala pitää huolen ja antaa kaiken mitä elämässämme tänäänkin tarvitsemme
rine

ViestiKirjoittaja Tiina » 02.07.2016 09:25

Välillä katselen noita kirjoja, joita on jostain kummasti periytynyt, ja eilen katsoin sisäänkin kirjaan Siunaa ja varjele, Arkipäivän rukouksia.
Hitaat ihmeet
Herra, älä ota tätä henkilökohtaisesti.
Uskon että vika on tässä päässä.
Olet pitänyt matalaa profiilia kohdallani
ihmeitten osalta.
Ei nopeita, yllättäviä käänteitä.
Ei edes puolta sanaa kielillä puhumista.
Ei ihme.
Sitä saa mitä tilaa.
Ehkä et ole kauhalla antanut,
kun olen lusikalla ruikuttanut.
Tai sitten ihmeittesi määrä on jotenkin suhteessa uskon määrään.....
tai sitten ne ihmeet tapahtuvat kohdallani
kuin hidastetuissa uusinnoissa.
Mutta on näissä hitaissa ihmeissä puolensa, korkean profiilin kiitos
matalan profiilin asioissa.
Olen oppinut arvostamaan sitä, että aamulla herään.
Ja jaksan nousta ylös.
Jalat ja kädet liikkuvat.
.....kyllä vähän reistailee.....
On leipää, on puhdasta vettä
Ja henki kulkee.
Ja Henki kulkee, uskon minä senkin.
Kiitos
Ja eilisiltana kuuntelin Kansanlähetyksen iltaa, katselinkin Avaimia. net kautta. Leif Nummelalta kysyttiin, vieläkö hänen uskonsa sykähdyttää. Ei sykähdytä yhtää, sanoi Nummela. MUtta Jeesus sykähdyttää! Ja sitten hänen puheensa siitä mitä Jeesus antaa, todella sykähdytti. Kannattaa yrittää kuunnella heidän kanavaltaan tai Radio Deistä.
Sykähdyttävää viikonloppua.
Tiina

ViestiKirjoittaja Eeva » 03.07.2016 09:03

Tervehdys teille! :)
On jo heinäkuu. Vaikka kuinka yrittäisi pidättää, aika rientää. Olen täällä mökillä yläkerrassa ja kun heräsin taivas musta , oikein pelottava. Kiireesti kukkia ja muut suojaan, vettä, salaattia tupaan, aamu-uinti ja kahvi valmiiksi, jos vaikka sähkö menee.
Vieraat nukkuvat aitassa. Miehen sukulaisia. Tulivat perjantaina ja tänään lähtevät tänään. Eilen kävimme kiertämässä Julmat lammit Saarijärvellä ja Hernesalmella (Tarmo Mannin maisemissa) oli vanhojen kulkuneuvojen näyttely. Muuten aika on mennyt kahvin ja ruokien valmistuksessa. Olen aterian aluksi lukenut päivän tekstiä ja rukoillut, mutta eipä muut, kuin isäntä ole yhtyneet Isä mietään. Onpahan ollut ainakin evankeliumin pätkä ja Toivoa on kirjan kappale.
Rinelle ONNEA ja runsasta siunausta!
Vähän ehdin kuunnella tiskatessa Kansanlähetyspäiviä. Olisimme lähteneet sinne , mutta nyt piti "kieltää itsensä" ja jäädä vieraiden kanssa mökille. Onpahan mies saanut olla sukulaistensa kanssa.
Nyt vieraat kuuluvat tulevan ja sadekin on alkanut.
Olkaa turvallisella mielellä! :) :)
Eeva

ViestiKirjoittaja Tiina » 03.07.2016 16:14

No on nyt tullut juhlilla kuljetuksi, Kansanlähetyspäivillä ja tänään myös Evankeliumiyhdistyksen päivillä, sieltä tuli näes tänään ohjelmaa Radio Dein kautta.
Vielä sieltä Kansanlähetyspäiviltä mieleen tullutta. Kun oli aiheena usko, toivo, rakkaus. tärkein niistä on rakkaus.
Tuli tosiaan mieleen, että tuo rakkaus sana pitää laittaa myös alkuun. Tarkoitan sitä, että ensin Jumala rakasti meitä, antoi ainoan poikansa meidän tähtemme.
Siitä syntyi usko. Siksi Jeesus on se, joka sytyttää, sykäyttää. Hän pelastaa, usko on vain välikappale. Se tuli hyvin selvästi esille Leif Nummelna puheessa.
Siellä puhuttiin paljon Japanista ja Japanin lähetystyöstä. Ystäväni, joka tänä keväänä nukkui pois, oli enstisen läh.saarnaajan kanssa Japanin matkalla pari kuukautta.
Samoin eräs toinen ystävä, H. pääsi japanilaisen piispan saattajana käymään Japanissa. Piispa sairastui Issraelin matkalla. ja iti olla saattaja, sairaanhoitaja. Israelilaiset olisivat menneet mielellään saattajiksi, mutta kone teki välilaskun sellaiseen maahan, jonne juutalaisilla ei oikein ole menemistä. Siksi tämä suomalainen oääsi. Vahinko, ettei tullut tuolloin kysytyksi tuon piispan nimeä edes.Kuuntelimme kyllä suus auki ystävämme reissua. Seikkailuakin, hän osasi vain suomea ja hepreaa :roll:
Huomenna tulee kuluneeksi 40 vuotta Ugandan, Entebben, pelastusoperaatiosta. Oli kaapattu kone, matkustajina paljon juutalaisia, israelilaisia. Errikoisjoukot menivät vapauttamaan nuo ihmiset. Benjamin Natanjahun veli oli kai operaation johdossa, hän kuoli siinä. Itse tuli Suomesta lomalta samana aamuna, kun israelilainen kone toi kaapatut
Lyddan kentälle. Kiireesti asuntoon ja telkku päälle katsomaan tulijoita. Yksi ystäväni Suomessa illalla sanoikin, että kyllä se Israel jotakin keksii. Jumala antoi uhkarohkean idean, joka toteutui.
Youtubesta olen joskus katsonut filmin siitä, vahinko, että ei ole suomennosta siinä.
Isän rakkaus Jeesuksessa lämmittäköön meidän kaikkien mieltä.
Tiina

ViestiKirjoittaja meju » 04.07.2016 12:09

Silmät
Herran silmät ovat joka paikassa; ne vartioitsevat hyviä ja pahoja.snl 15:3

http://www.reijotelaranta.fi/hyvia_kris ... at_ei_naa/

https://youtu.be/IK8R9eETE2w

"Mitä silmät ei näe sen sydän ymmärtää", minäkään en näe teitä jotka täällä tuumiksessa "asustelette", kuitrnkin meillä on ihmeellinen sydänten yhteys niin että monesti näkeekin sinne ikkunan taakse. Kahvilassammekin oikeesti kokee istuvansa teidän kanssa ja herkkujen äärellä jutustelemme. Surullista heidän kohdallaan joitka menettääneet mielikuvituksen armolahjan.
Lapsien leikkiä seuratessa oppii aina ja se kuinka he näkevät sydämellään.
Eilen mummotettavani tämä tyttönen kesken leikinn juoksi luokseni ja sanoi suputtavansa tärkeän asian, sitten hän kuiskasi korvaani "minä rakastan sinua". Tämä tuli niin sponttaanisti yhtäkkiä, arvaatte että tuntui hyvälle.
Ajattelin suhdettamme taivaan isään, tuleeko kuiskailtua hyvinä päivinä rakkauden tunnustuksia vaan onko omassa leikkinurkkauksessa niin mukavaa ettei tule mieleenkään moinen.

Olen lukemassa tuota Ilkka Puhakan kirjaa jonka kirjastosta lainasin. Luulin että olen lukenut mutten varma, ainakin mielenkiintoinen on. Senkin vuoksi kiinostava kun joissakin samoissa vankiloissa olen käynyt. Ihmettelen edelleenkin miten ihmeessä olenkin kierellyt niissäkin paikoissa sillä ihmettähän se on , kirjaa lukiessa muistot heräävät ja monien vankien kasvot nousevat
mieleeni.
Kuuntelin tuon Juha Tapion laulun, siinä koskettavat sanat . Moni sydän etsii totuutta ♡

Tiinan kirjoitus oli mielenkiintoinen johdatuksesta, ihmeellisesti Jumala kuljettaa ja etenkin sillä tavalla ettei voi järki ymmärtää miten sellaiset henkilöt lähti joita ei oltu suuniteltu tehtävään, kuten tässä Japanin reissussakin taisi käydä.

Täällä sataa kaatamalla, ukkonen paukkaa ja sähköt poikki vähänväliä. Isäntä lähti pyykinpesuun kaupunkiin ja meikä vasn istuu nojatuolissa lempihommassaan eli tuumailemassa :lol:
Meillä ei ole pyykinpesukonetta täällä maalla niin mies lähti kaupunkiin asioilleen joten samalla koneellisen pyöräyttää ja tänne tuo kuivumaan. Mikäs meikäläisellä ollessa kun niin ahkera mies minulle suotu. Oikeesti hän ei osaa tälleen vaan tuumailla vaan aina pitää jotain touhuilla ja sen takia ei viihdy kaupungissa kun siellä ei aika kulu, meikäläisellä taas päinvastoin.

Odottelen ukkosen loppumista sit imuroin ja laittelen paikkoja järjestykseen lasten jäljiltä. Lenkillekkin tekisi mieli kun ei muutamaan päivään päässyt , oli liian kuumat päivät.

Näkökykyä sydämellistä rukoilen meille tuumislaisille ♡
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja meju » 04.07.2016 12:23

Katso Totuus yksityisestä vanhustenhoidosta Yle Areenassa:

http://areena.yle.fi/1-1805827
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja pappa » 04.07.2016 18:49

Helle lakkasi hellimästä ja taivas on synkähkö. Huomiseksi pitäis pystyttää telttamaja kirkon pihaan kirpputoripäivää varten. Jotenkin minun usko horjuu pihakirppiksen suhteen :? Ulkona jyrisee ja sadekuurot pyyhkivät tuon tuostaan.
Kesäjuhlamatka Hämeenlinnaan tehty ja illalla saimme kotiutua salamoitten loisteessa. No, juhlien teemakin oli "Loistavaa".
Oikeastaan en osaa kommentoida juhlien antia. Pieni kooste tullee Dein kautta ja enemmän ladattavissa <kesäjuhlat.fi> sivustolta.
pappa

ViestiKirjoittaja meju » 04.07.2016 19:26

http://radiodei.fi/?sid=278
12.7 näyttäisi tulevan radio Deissä papan mainitsema kooste. Kiitos kun tuotte tietoja näistä tapahtumista . Olisin niin mielläni lähtenyt Hämenlinnaankin kesäjuhliin mutta kun niin lähekkäin sattuu konferenssi niin täytyy väliin jättää. Missähän ensi kesänä nämä juhlat, olisipa jossain tässä lähellä.
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rine » 04.07.2016 20:50

Taivas salamoi ja jylisi kun mies ajeli ruohoa ja minulla pikku kuppi johon metsämasikoita ja mustikoita keräsin.
Ilma viilentyi eilisestä, joka ihanaa, mutta kosteaa on, Tämä on sitä kesää.
Tänään oli viimeiset astioiden palautukset, ja syöty urakalla mansikka-ja leipä kakkua.
Vielä kaksi viikkoa lomaa :mrgreen:
Kuuntelen ja katson tuomianne linkkejä
Siunausta elämäänne.
rine

Seuraava

Paluu Tuumailuja