tuumis

Kesäkuu

Re: Kesäkuu

ViestiKirjoittaja rine » 28.06.2016 21:24

Sadetihkuista iltaa täältä meiltä, eilen olin tyttären kanssa uimahallissa myös, piti heti aamusta lähteä,
mutta tytöllä meni kymmeneen kunnes heräsi. Hyvin sopi uimaan, lapsia oli uimakoulussa ja harjoittelivat eri radalla.
Meju ilmeisesti heti aamusta uinut?
Tytär innostui, ensi kerralla käymme kuntosalin puolella ja uinti päälle.
Tänään veimme kaatopaikkakuorman, siellä on omat jakeensa metallille, puulle ja sekajätteelle, siistiytynyt paljon..
Kakkuja olen paistanut, miehellä kuusi ja nolla, tuli juhannuksena, viikonloppuna sitten tulee vieraita....

"sinustakin sanovat liekkö uskossakaan kun ei seurakunnassa käy, blogeja vaan netissä kirjoittelee yms"

Meju kirjoitti ja ajattelen, että vieläkö ihmiset ovat tällä asteella. Tällä ei ole uskon kanssa mitään tekemistä.
Eipä ole seurakunnassakaan käynti jalostanut sanojaa, opetukset menneet sivu suun...
Näillä ihmisillä Kristuksen seuraaminen ei kuulu arkeen, vaan sinne kirkonpenkkiin ja keskustellaan vaan tuttujen omien seurakuntalaisten kanssa,
ettei paha maailma veisi mennessään. Kohokohtia elämässä, kun joku lähetti tulee seurakuntaan puhumaan saa keittää kahvit.
Kirkossa on turva -> piruntorjuntabunkkeri.
Vapauteen Kristus meidät vapautti, kenenkään ei luulisi enää haluavan vankeuteen, sellaiseen jossa joku toinen määrittelee minkalaisen
tulisi uskovan ihmisen olla....
Eletään vapaina, käsi Jeesuksen kädessä, tehdään parannusta ja siunataan heitä jotka mielemme pahoittavat.
Matka jatkuu koska vanha on kadonnut ja uusi on sijaan tullut, kiitos olkoon tästä kaikesta Jumalan.
Ja sitten eräänä päivänä mansikka on kypsä poimittavaksi, eletään hyvä elämä kaikkine haasteineen,
sillä niitä haasteita tulee ja menee.
Meju laitoit päivän sanaan linkin josta tämän lainasin:
Vilpittömän taitamattomat lohduttelijat voivat tajuamattaan vahvistaa tuskaa. Eivät he sitä itse näe, koska ovat hyvällä asialla. Heillä saattaa olla paljon kerrottavaa, mutta vain vähän ymmärrystä olla hiljaa, kuunnella ja rukoilla. Lohduttaminen ei ole puhumista, vaan se on tarjolla olemista. Paljot sanat saa unohtaa, kauniiksi muokatut lohdutuslauseet samoin. Surevaa ei tule peittää niihin, vaan ottaa syliin. Niin, että tämä voi jäädä toisen varaan, joka on hetken vahva hänen puolestaan. Lohduttaminen ei vaadi myöskään tiettyä luonteenpiirrettä, vaan se kysyy uskallusta läheisyyteen. Sanoille on kyllä oma aikansa, Jumalan sanan lohdutukselle myös. Niitä tulee vain jakaa viisaasti sen mukaan, miten ne kyetään ottamaan vastaan. Ensin on surun aika, sitten lohdutuksen.

Jokaista teitä siunaten, jäädään Jumalan kämmenelle lohdutettaviksi.
Kuva
rine

ViestiKirjoittaja Tiina » 29.06.2016 12:50

Milloin mitenkin päin nämä asiat. Jos ihmiset luulevat paremmaksi kuin on. niin tise ajattelee, että tietäisittepä millainen olen......... :mrgreen: Armon kerjäläinen!
Eilen katselin ihan kivan nojatuolijumalanpalveluksen, Yle Areenalta, joku oli pannu fb hen. linkin. Viehättävä ympäristö, ja nuorin oli pantu lukemaan Raamatusta, ja hänellä aidoimmat ajatukset, minusta siis. Naispappi, tois nuori.
Samoin eilen katselin Kansanlähetyksen päivien suurteltan pystyttämistä Ryttylässä, alkavat kesäpäivät siellä 1.7. Ja olin iloinen kun heidän lehdessään oli tietoja, mitä voi kuunnella Radio Deistä. Itse oli heidän päivllään muutama vuosi sitten, oliskohan ollut Kankaanpäässä. Sain ystäväkyydin silloin Tampereelta.
Meillä sää plusmiinus 30, nyt kosteaa, ei siis sadetta voin muuten kosteaa tämä ilma. Eli tekee hien pintaan, vaikka ei erikoisen kuuma.
2Moos.14....
Israelilaiset lähtivät matkaan rohkein mielin......
silloin israelaiset pelästyivät pahoin ja huusivat Herraa......
Mooses vastasi kansale Älkää pelätkö......
Herra soti teidän puolestanne ja te olkaa hiljaa....
Herra sanoi Moosekselle MIksi huudat.....
Minusta oli jännää huomata, että kansa se tässä huusi. Mooses heitä rohkaisi.
Mutta Jumala sanoi Moosekselle Miksi huudat.......
Mooseksen huutamisesta Jumalaa avuksi ei mainita, mutta kaipa se huuto hänen sydämessään oli, senkin Jumala kuuli.
Useimmiten me sentään todella huudamme Jumalalle hätäämme ihan ääneenkin, mutta sydämen huudonkin hän kuulee.
Eikö se ole lohdullista.
Vaikka vastaus sitten viipyisikin. Ja saa kuitenkin pyytää Jeesuksen lupaama yli ymmärryksen käypää rauhaa sydämeen, kaiken keskellä.
Minulle on jäänyt tapa olla lukitsematta ovea yöksi.....ajattelen että jos kuolen yöllä, pääsevät paremmin sisälle :lol:
Ei kai se nyt ihan viisasta ole, tässä maassa ja näillä tienoin.....mutta sainpahan naapurin tuomana postin kotiini, vaikka olin jo sängyssä lukemassa 22.00 paikkeilla. Oli pyjama aika siis jo. :lol:
Olkaa turvassa, mutta pitäisi kai joskus maalaisjärkeäkin käyttää :mrgreen:
Olkaa siunatut, rakkaat ystävät.
Tiina

ViestiKirjoittaja amanda » 29.06.2016 22:47

Rauhaa ja siunausta teille ystävät :!:
Istuin aamiaisella katselin ikkunasta pihalle siellä räkättirastas etsi ruokaa, ajattelin jospa näkisin västäräkin seuraavan kerran kun ulos katsoin samassa paikassa keikisteli kaivattu lintu, Kiitos taivaan Isä :D

Juhannus oli hiljainen sydän tykytyksien takia en uskaltanut lähteä ajelemaan yksin. Olin myös teinin tukena kun vanhemmat olivat Israelin auringossa. Tampereen seudulla on ollut kivat ilmat. Kesä säästä on saanut nauttia.

Paljon olen katsellut TV 7. ohjelmia, sekä livenä että arkistosta. Raamatun selitykset sekä profeetallinen Sana virkistävät. :) lasten lasten hoito eilen, lapset sanoivat sinä mamma osaat kaikki laulut taivaan Isästä, sitten he lauloivat muutaman sanan Jumalan kämmenellä Laulettiin se sitten yhdessä koko laulu. Siunaavia hetkiä!

Minun sanani meinaavat loppua mutta jos näkisin teidät livenä kyllä juttua riittäisi niin uskon. Tiinaa muistan, iloitsen että Rinellä on lomaa. Annukan uskollisuutta ihailen, Mejun eläviä kirjoituksia hymyssä suin, sydän ymmärrystä täynnä luen. kiitos kaikille ilahduttakaa tätä vanhaa naista, jota hoidan. Näin sanoi rakas kaivattu Hanna Anja. Heippa taas.
amanda

ViestiKirjoittaja rine » 30.06.2016 08:47

Rauhaa ja siunausta myös minulta teille.
Meillä aamu oli sumuinen, joka hälvenee, on äärettömän kosteaa
minulla päänsärkyä, joka tosi harvinaista.
Kiitos kuulumisistanne, Amanda arvokkaassa mummon toimessa, laulamassa Taivaan Isästä,
lapsen lapsille, evankeliointia luonnollisesti tavalla jonka osaa. Kiitos Jumalalle!
Tiinalla hauskat tuumailut:
Jos ihmiset luulevat paremmaksi kuin on. niin tise ajattelee,
että tietäisittepä millainen olen......... :mrgreen: Armon kerjäläinen!

Amen!
Herra armahtaa kaikkia luotujaan, koska tietää minkalaista tekoa olemme,
savea Herran pöydällä, vaikka Hän kurittaa Hän myös armahtaa.
Ihmiselle tämäkin on vaikeaa, lähimmäisen armahtaminen,
tulisi vaeltaa hengessä niin lihan himo ei täyttyisi. (Galatalaiskirje)
Pyhä Henki kirkastaa armosta minkalainen pohjimmiltani olen,
ja olen saanut osakseni ansaitsemattoman armahduksen,
Jeesus sovitti rastinkuolemalla syntini, rangaistus kuuluisi minulle
Herra suunnitteli tämän näin ja minun on se hyväksyttävä.

Kun muistaisi armahtamisen, kysellessä ihmisiltä: mitä sinulle kuuluu?
Voisiko aloittaa kysymällä: voinko kantaa osan tämän päivän taakastasi?

Näillä tuumailuilla, tälle päivälle, elämääsi siunausta ja Herran hyvyyttä
ja kosketusta.
rine

ViestiKirjoittaja meju » 30.06.2016 08:55

Mexit

"Anna minulle ymmärrystä", tämä on joka päivä rukouksissani että saisin viisaan sydämen joka ymmärtäisi taivaallisia asioita niitä jotka lähtevät Isän sydämeltä.
"Katso tietsikasta", mieheni kanssa pähkäiltiin mitä sana Brexit tarkoittaa kun sitä kuulee yhtenään ja on monien huulilla. Kieli immeisiä kun ei olla niin ei osattu yhdistellä asian yhteyksiä, google auttoi ja kertoi että Br = Britania ja exit = ulos. Oiii kuinka selvää :D Tämä puhutteli kuinka Raamatun kieli monelle niin selvää jos sitä paljon lukenut, sitten alkaa selittää ummikolle kaanaan kielellä niin käy niinkuin meille brexitin kohdalla ettemme ymmärtänee mitä tarkoitetaan. Uskon näinkin että ken haluaa löytää totuuden niin etsii kysellen mutta me itsekukin voimme auttaa etsiviä neuvoen tietä golgatalle. Aivan kuin google antoi ymmärrysta niin golgata on tärkein "googlemme".
Että tämmöisiä täällä aamusta pääkopassani :idea:

Rinen miehelle onnittelut, uskon että hyvät synttärit järjestetty mansikkakakun kera.
Tiinan oivallus oli osuva eli jospa todellakin tietäisivät millainen olen :lol:
Amandan kirjoituksia ilo lukea niissä on sitä tyyneyttä koettelemustenkin keskellä ja luottamusta Jeesukseen, turha on riisuttu.

Eilen marttailin leipoen mustikkapiirakkaa ja pullaa. Naapuri kertoi kuinka hyvän piirakan teki pullataikinaan ja oli vienyt sitä lähi mökkiläisille jotka kehuen ahmineet herkut. Noh meikä innostu samaa tekemään mut tuota piirakkaa ei voi viedä minnekkään kun kelluu mustikan liemessä iiiiiiiiik olis kuulemma pitänyt perunajauhoja laittaa. Ette usko kuinka tohelo olen eli Tiinan lause tähänkin pätee, vaikka yritän niin melki aina epäonnistun. Onneksi osaan nauraa itselleni :P
Eilen sama lenkkikaveri kertoi kitkennensä penkkejään aamu 9 klo 17. Sanoin ettei ole minun juttu enkä ole tähänkään ikään mennessä innostunut puutarha hommista enkä ala ollenkaan ressaamaan näistä hommista, kuitenkin ihailen tämän ystäväni ahkeruutta ja ajallaan hän satoa varmaan saa. Sanoinkin että tulen sitten häneltä hakemaan juureksia ja lupasipa antaakkin.
Minä vaan kirjoittelen.............

Nyt meen kahveelle ja kelluvaa piirakkaa otan sit suu mustana mexit = meju ulos

Kirjoitelkaa ☆☆☆☆☆☆♡♡♡♡♡♡♡♡¤¤¤¤¤¤◆◆◆◆◆◆◆◇◇◇◇◇◇◇•••••••
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tiina » 30.06.2016 19:24

Moikka, iltapaivaa hyvaa1
Vasta vahan aikaa sitten avasin radion uudelleen varhaisaamun jalkeen.....taas Jumala salli 17 vuotiaan terroristin tappaa 13 vuotiaan tyton sankyynsa aamupaivalla Kirjat Arbassa. Lukitsematin ovi kai tassakin, mutta mneehan pahantekija vaikka ikkunasta, kun on sallittu. Surullista kumminkin.
Tapasimm tanaan Annukan kanssa torin liepeilla.
Minun kyytini joutuivat niin aikaisin, etta ehdin puoli tuntia katsella ohikulkevia ihmisia. Yksi tutun nakoinen tuli luom ja tuttu olikin. vuosiin en ole nahnyt, joten oli vanhentunut kovasti...itsekin kai , mutta sita ei niin huomaa. Hanella kai ollut sairautta enemmankin, mutta karyn kanssa han torille kuitenkin meni, kiiruusti, ennen kuuminta aikaa.
Sitten istuimme Annukan kanssa baarissa, jutellen tunnin verran, kaikesta mieleentulevasta.
Sitten kumpikin omille ostoksille. Itse kavin vain makeiskaupssa, kun haluan parille ihmiselle jotain antaa. Minttusuklaata ostin, jos eivat tykkaa, voivat antaa eteenpain.
Annukalta sain lehtia, niita lueskelin.....olispa suomalainen kirjasto vierella....tai toimisi jo se tulevaisuudenkuva, etta voisi vaikka sielta Tel Avivista, suomalaisesta kirjastosta tilata kirjan, ja lennokki sen kohta kolauttaisi tuohon portaille..... :o
Sanaa pitaisi lukea enemman....onneksi sita saa myos tuon netin kautta, toisten syottamana kyllakin. Mutta kuitenkin.
Unohdinko kertoa onnitteluni Rinen miehelle, vaikken tunnekaan.
Kaikille iloa, voimaa, kauniin kesan ja kaiken muunkin keskella.
Tiina

Edellinen

Paluu Tuumailuja