tuumis

Kesäkuu

Re: Kesäkuu

ViestiKirjoittaja Tiina » 22.06.2016 18:18

No moi, nuoret tuumislaiset. Sanoin teitä kaikkia lian nuoriksi tuolla fb puolella, kun ei kukaan muistanut jatkoa laululleni Kiitosvirren säveleitten tieltä.......Selasin läpi kolme kirjaa, ei sattunut olemaan se oikea, olisi pitänyt olla vanha hengelliset laulukirjat. Laulu sis alkaa Tulkaa, tulkaa, kaikki Herran omat hälle ylistystä laulamaan, laulu virvoittaa vomattomat, voiman,,,tuo se mieleen raukeaan...ehka loppu ei mennyt oikein.
Toivottavasti tämä nyt tuo voimaa ja kärsivällisyyttä nykyhetkeeni
Hyvää keskeistä viikkoa. :) :lol: :idea: :roll:
Ostin uuden linjapuhelimen, monia toimintoja, mutta vain parin tähden sen ostin.Naapurini joutu käyttämään sitä uudellen siellä ostopaikassa, joku perusjuttu ei toimi. Näin digitaliaiakna kaikki helopttuu ......ja vaikeutuu! ;)
Minun koneessani monet kijaimet kuluneet pois jo edellisen omistajan aikana.Yritän muistaa, mikä missäkin, virheet kyllä johtuvat lyöntivirheistäni.
Tulkaa tulkaa, kaikki Herran omat.......
Tiina

ViestiKirjoittaja meju » 23.06.2016 11:18

Ilo
Anna minulle jälleen autuutesi ilo, ja tue minua alttiuden hengellä. ps 51:12

Iloa päivällesi tulin toivottamaan. Monenlaista iloa koemme elämässämme mutta uskon että tämä mitä psalmissa kuvataan Jumalan antamaa autuuden ilo on sellaista jota meistä kukaan ei haluaisi pisaraakaan menettää.

Ilo on muutenkin ollut aatoksissani kun meinasi eloni alkaa siellä maalla olla selalista ilotonta ja pitkävetistä, koin että nyt jos en lähde liikkeelle niin masennuksenpilvi käy ylleni peittäen mieleni ilottomaksi. Nyt on olotila jo ihan toisenlainen kun muutaman päivän huristellut polkupyörälläni kohteesta toiseen ja parasta on uimahallireissut niistä koen saavani sellaista piristylääkettä koko keholle mielialaakin kohentaen. Eilen olin monta tuntia entisen työkaverini kanssa reissussa kirppareilla, kahvilassa ja muuten vaan kiereltiin eri paikoissa. Vuosiin ei olla yhteyttä pidetty tällä tavalla ja nyt tultiin siihen tulokseen että tätä pitää saada lisää sillä oli niin ilo muistella menneitä, hän oli eka työkaverini kun menin kauppaan töihin 14 vuotiaana. Sekin ilo että ei ole kenenkään entisen työkaverini kanssa huonoja välejä niin voimme kohdata hyvillä mielin.

Eeva kyseli milloin olet nauranut viimeksi kovasti, noh eilen tuli helakoita nauruja ja viimeksi kun luin Rinen kirjoitusta niin oikeesti nauratti kommenttinsa "siinä kulkiessamme pysähdyimme leipomotuotteiden eteen ja vieressä seisoi meju." :lol: eli missäs muualla meikä seisoo kuin herkkupuodin edessä autsssss
Oli muuten uskomaton kokemus tuo kohtaamisemme Rinen ja äitinsä kanssa, sillä ei millään voi olla sattumaa vaan 100 varmasti johdatusta. Ajatella aikataulukin kuinka torilla kohdattiin, sillä harvoin me kumpikin niissä maisemissa liikumme jne. Tuntui niin hyvälle sydämestäni halata Rinen äitiä, koin jotain taivaallista, hän oli niin onnellisen näköinen joka myös kosketti. Esirukouksiimme vastataan, muistetaan edelleen Rinen perhekutaa rukouksin.

Hyvä kun Tiina meitä nuorina pitää niin mekin sinua pidämme tytön hupakkona meidän rinnalla :P :lol: ;)

Tänään ohjelmassa torstaimessu kaupungissa srk keskuksessa klo 12. yhden kerran siellä käynyt ja tykästyin, ei kestä kuin alle tunnin ja mikä parasta kahveet tilaisuuden jälkeen. Samalla tulee hyvä pyöräilylenkki ja ehkä käyn torillakin kurkkaamassa niitä herkkupuoteja :idea:

Iloitkaamme ja jos niin käynyt ettäiloton olotila niin lähde liikkeelle jos suinkin jaksat.
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja amanda » 23.06.2016 17:30

Kiitos kirjoituksistanne, elämässämme on monenlaisia asioita, kaikille on kuitenkin tärkeintä, että saamme olla Jumalan lapsia.

Keskikesän juhla lähenee monille se merkitsee loman alkua. Meillä eläkeläisillä tämä on pieni kohokohta vain. Yleensä olen ollut Karmel-kodilla nyt en vielä tiedä jaksanko lähteä. Sydämeni rytmihäiriöt ja huimaus tulevat ja menevät, Vähensin Itse sydän lääkettä ja se helpotti oloani. Eilen oma lääkäri soitti sanoi että olisi hyvä jos menisin ensi-apuun, siellä nopeasti voidaan tutkia eri toimintoja. menin... tutkittiin.. kuvattiin. Lopputulos oli he uskovat että tämän tyyppiset rytmihäiriöt eivät johda aivoinfarktiin. Kestetään ja jatketaan elämää.

Tiinalla taitaa olla vaikeaa, pyydämme apua, parantumista, helpotusta Jeesuksen nimessä. Olemme saman vuoden lapsia koneisto on rasittunut. Palvelevia Enkeleitä ympärillesi. Olen taas teini tytön kaverina, isä ja äiti lähtivät Välimeren rannikolle Israeliin viikoksi lepäämään, ystävän luokse. Tyttö käy jäätelöä myymässä aina kun tarvitaan. Meillä oli ihanat juhlat, pieni poika sain upean nimen Daniel Nooa Samuel, tapasin taas nuoren perheen ystäviä ja sukulaisia. Kiitän Jumalaa että on lapsia.
Tiinan laulu on tuttu minulle nuorena sitä laulettiin. Uskoinkin sen olevan vanhassa hengellisessä laulukirjassa. Lääke vaivoihin on kjjtos se kertoo että jaksamme uskoa Jumalan olevan KAKKIVALTIAS.

Siunausta kesäpäiviinne :!:
amanda

ViestiKirjoittaja Eeva » 24.06.2016 08:44

Katsokaa taivaan lintuja! :)
Olin niin pettynyt, kun viime kesänä en nähnyt västäräkkejä. Ja nyt on se asia muuttunut iloksi. Menin uimaan, niin siihen lähikivelle tuli keikuttelemaa. Se oli viesti minulle. Nyt kun katsoin ikkunasta, täällä yläkerrassa, lintu keikutteli silmieni edessä. Ihanaa!
Suru-uutisen saimme eilen. Pariskunta, jossa paljon kesäisin käymme ja siellä on se paratiisipuutarha, josta olen kertonut. Nyt mieheen on tullut syöpä. Asia selvisi vasta pari viikkoa sitten. Linnan rakentaminen on vasta aluillaan. Ensimmäistä kerrosta tekevät. Linnan puutarha on valmis ja kaikki patsaat, aidat ja piharakennukset. Todella surullista, mutta mitähän tästä seuraa. Puhelimessa rukoilimme ja infektiovaaran takia jätin juhannusleivonnaiseni vaimolle ja miehelle vain intiaanitervehdys.
:o Tänä aamuna avasin ensimmäiseksi kaksi lahjaa Jumalalta-silmät. Tämä oli fb:ssä ja muistutti minua taas kuinka paljon on kiitoksen aihetta.
Ihan, kun olette , minkä ikäisiä olemme, se on sivuseikka. Iloa ja viisautta ammennan kirjoituksistanne.
"Sillä minä virvoitan väsyneen sielun ja jokaisen nääntyvän sielun minä ravitsen. Jer. 31:25 Näinhän se on, kuten sanoitte Sanasta saamme ravintoa.
:) Eilen tuli tyttö ja poika mökille ja heti poika ja vaari lähtivät koskelle kalaan. Vähän vaari yritti viestittää, että on töitä, mutta sanoin, että mene, kun pyytää ja vielä jaksat. Rankkasateessa sitten kalastivat tuloksetta. Vävy tuli enne puoltayötä iltavuorosta. En jaksanut käydä moikkaamassa. Tänään tulee vakioporukka kokolle ja kaksi vierasta kaupungista. Nyt ei sada ja lähden aamutoimiin.
Oikein siunattua ja voimaannuttavaa Juhannusta! :D :D
Eeva

ViestiKirjoittaja rine » 25.06.2016 09:18

Kirjoituksenne piristävät myös minua, saa ajateltavaa, rukoiltavaa ja elämyksiä.
Juhannusaatto takana, meillä muut vielä lepäävät, tytärten kanssa grillasimme
iltapäivällä kanaa ja kasviksia ja illalla erikseen makkarat ja sauna, polkaisimme pyörillä miehen kanssa
veljensä luokse kahville, jossa vaimolla syntymäpäivät, ovat myymässä paritalon puolikastaan.
Terveys molemmilla siinä vaiheessa etteivät jaksa tehdä pakollisia ruohonleikkuita jne..
Asunnon myyntiin laittaminen ei ole kivutonta, kun siitä on tullut rakas koti...

Torstaipäivä meni nuoremman tyttären kanssa kirjastossa johon varasimme ajan, VHS-kaseteilla oli videoita
heidän syntymäpäivistään pienenä, jotka monien "pitäisi tallentaa tikulle" puheiden jälkeen vihdoin on tehty.
Sai katsella tallennuksia joissa edesmenneet, isä ja anoppikin olivat voimissaan, poika armeijan vaatteissa ja
silloiset tyttöystävänsä vierailuilla, niin paljon muistoja 25 vuoden takaa, jotka puhuttelevat vieläkin.
Olimme nuoria sekä avioparina, että lasten vanhempina, ajan ratas kulkee eteenpäin ja huomaa sekä ymmärtää
selkeämmin psalmintekijän sanat:
Opeta meille, miten lyhyt on aikamme, että saisimme viisaan sydämen.

Auringon paistetta ulkona ei suunnitelmia, ajatuseni olisi käydä uimassa, talviturkki riisumassa.
Teille jokaiselle siunattua juhannuspäivää.
rine

ViestiKirjoittaja meju » 26.06.2016 20:17

Yhdessä
" Mutta Ruut vastasi: "Älä vaadi minua jättämään sinua ja kääntymään takaisin, pois sinun tyköäsi. Sillä mihin sinä menet, sinne minäkin menen, ja mihin sinä jäät, sinne minäkin jään; sinun kansasi on minun kansani, sinun Jumalasi on minun Jumalani."
https://www.youtube.com/watch?v=oIWVY80-8XA
"en jättää sua voi tahdon tulla mukaan sun kansasi on nyt kotini mun"

Terveiset konferenssista josta tulin tänä aamuna kello 2 ja nyt olen viettänyt pyjamapäivää sillä tais mummolta voimat mennä tai en ainakaan saanut itseäni käyntiin sit millään niin arvelin ollaan sit vaan paikallaan ja mietitään eloa.
Tuliaisiksi toin tämän Ruutin elämän mietittäväksi sillä konfassa oli puhuja Israelista Avi Mirachi ja hänen puheensa kautta alkoi taas Ruutin kirja aukenemaan eri. kantilta. Ruuthan oli niin kuin mekin pakanoita ja anoppinsahan esteli häntä ettei tulisi mukaansa vaan Ruut oli ymmärtäväinen ja seurasi anoppiaan. kuinka kävikään Ruutin kautta tuli siunaus anopillekkin ruuan suhteen jne, Tämä kuva aivan kuin tätä aikaa Noomin perästä kulkee uskolliset ja tuovat siunauksen mukanaan niin että juutalaisetkin saavat kokea tämän hääihmeen jota luvussa kerrotaan. Olemmeko Ruutin kaltaisia valmiina poimimaan tähkiä pelloilta niin että sen kautta siunatuksia tulisisimme yhdessä niin pakanat kuin juutalaiset. En osaa kertoa mitä opin mutta jos saan jostain sen puheen niin tuon tänne.
http://www.avainmedia.org/ajankohtaista ... israelissa

Konferenssissa oli kaikki minun lempparini ja puheetkin ihan meikäläiselle suunnattu jne :D Ihan oikeesti joskus kokee tälleesti, kaikki laulajat joita tykkään olivat laulamassa kuten tämä Ulla ja Pete jonka linkin laitoin, kannattaa kuunella. Nina Åström ja Iida Elina myös siellä jne. Ystäväni kanssa linjurilla mentiin joka lähti täältä klo 6 aamulla, polkupyörällä piti lähteä jo viideltä matkaan bussille, kotiin takaisin tulin klo 2 tänä aamuna. Perillä kerittiin olla 10 tuntia eli kyllä siinä ehti muutaman kerran kenttää pyöriä ympäri ja monessa mukana. Tosin vain kahdessa kokouksessa olimme sillä kaikkea muuta katsottavaa ja koettavaa siellä.
2 linjuria lähti täältä, toinen oli täynnä pakolaisia jotka pääsivät kuuntelemaan evankeliumia heidän omalle kielelleen tulkattuna, tämä oli tosi hieno kokemus monelle heille ja varmaan Jumalan Sana ei tyhjänä palaja. Muutenkin konferenssin alue on eri kansalaisuuksien kohtaamispaikka ja eri maiden liput liehuu lipputangossa.

Huomenna Arki koittaa ja pyjama vaihdettava luultavasti martan essuun :? Ehkä taas maalle huomenna muutan mutta vielä "ehkä".
Ei tainut tulla ymmärrettävää tekstiä mutta yritin kuitenkin, yritä sinäkin kirjoitella :idea:

Heipat kaikille ja vilkutukset vilk, vilk, vilk vilk....
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tiina » 27.06.2016 09:11

Tervetuloa kaikki juhlilla mukana olleet, kaikki lienette olleet omalla tavallanne, juhannusjuhlaa viettämässä. Ja terveisistä Keuruulta kiitos. Yritin netin kautta päästä juhlille, mutta ei sinne nykyisin noin vain pääsekääns.
Allaaksta huomasin, että kesäpäivänseisaus oli jo 21.6. Näin se päiv
ä alkaa jo lyhetä, kohta kun on lakannut pitenemästä.. Täällä se ei paria tuntia pitempään pitenekään. Talvella n klo 18 tulee pimeä, näin kesällä klo 20 paikkeilla.
Ajan nopea kulu tekee joskus haikeaksi.Sellaista on tässä elämässä.Mutta se tuleva, sitä ei edes ymmärrä, sen täydellisyyttä.
Olen lukemassa kirjaa Japani yllättää yhä uudelleen.
Kun siinä puhuttiin Japanin jostakin saaresta, muistin, miten kouluaikana jouduin kirjoittamaan 100 kertaa japanin saaret ovat.....ja muistan ne vieläkin. Muitakin juttuja kirjoitin 100 kertaa laiskanläksynä.
Laiskanläksyä tämä elämä usein on näin vanhanakin, kun ei vähemmällä opi elämän tuomi :mrgreen: a läksyjä.
Eilen näin TV7 ssa pari juttua jotka kannattaisi nähdä. Toinen oli Kuningaskunnan tuuli, paluu juurille, oli kai jo vuodelta 2014, mitä täm
ä merkitsee ja mitä ei.
Toinen juttu oli Israelraportti EUsta, mikahan sen nimi oli....kuitenkin kerottiin miten EU ei tutki mihin rahansa menevat, kun palestiinalaisia avustavat.....vihan lietsontaan ja palkkana vankina olevilla terroristeille....
Kannattaisi myös kuunnella eilisiltainen Patmoksen Taivaan ja maan väliltä ohjelma. Oli ns Brexitista ajateltavaa asiaa.
Täällä puhutaan Israelin ja Turkin välisten suhteiden palauttamisesta parempaan suuntaan, eli jokaisella maalla myös omat lisäongelmansa.
Oi Pyhä valo valista,
ja Kristusta meille kirkasta
hänessä että pysyisimme
ja jälkiänsä seuraisimme.
Herra armahda.
Virsi 113,2.
Atmollista maanantaita.
Ps. yksi lomalainen jo palannut yöllä Suomesta. Annetaanpa hänen vielä nukkua.
Tiina

ViestiKirjoittaja meju » 27.06.2016 17:52

"Oman voimasi menettäneenä olet käyttökelpoinen"
http://www.tv7.fi/vod/player/30114/
Kuuntelin runoja tästä ohjelmasta toistamiseen ja ajattelin laittaa linkin jos joku toinenkin haluaa katsoa. Yhdessä runossa oli tuo lause joka lohdutti että vaikka voimaton olotila niin sekin on tarpeen että tyhjentyisimme omasta voimasta ja tilalle virtaa voimaa taivaallista ja voimaannun :idea: Jotenkin nämä runot hoitivat ja maisema missä ohjelma kuvattu oli mahtava. Tunne että tuolla haluaisi joskus käydä.

Tiina on käynyt rupattelemassa ja kertoi laiskanläksyistään :? On siinä kirjoittamista 100 kertaa saarien nimiä yms. Kyllähän se kertaaminen on sellaista hyvää oppia. Tosin itsestä tuntuu ettei kovalevylleni tallennu enään mitään * koputtaa päätään*. Kuten kerroin eilen olen taas oppitunnilla Ruutin kirjaa lukien. Ihan kuin en ikinään olisi lukenut ja sekin että Noomi oli miehineen lähtenyt Beetlehemistä nälänhädän tultua Mooabiin jne. He elelivät muukalaisina vieraalla maalla ja pojat ottivat vaimoikseen vieraan maan tyttäret joista toinen oli Ruut. Tänään tapahtuu samaa eli Jumala
tuo takaisin juutalaisia heitä jotka ovat hajaantuneet eri puolille maailmaa.
Muistan kun opas kertoi Israelin matkalla missä kohden Boasin pellot oli olleet jne,,olimme Beetlehemin reissua tekemässä mutta nyt vasta tuli sellainen ahaaa elämys. Tosi viiveellä jutut tulee kun tästä opstetusta kierroksesta varmaan 4 vuotta ja nyt vasta lamppu syttyi eli kirjoitukset elää, Jumalan sana on niin ihmeellinen ettei sitä koskaan voi lukea niin etteikö jokin kohta avaudu ja tuntuu just tältä että innostuu. Samoin se että Israelissa käynnit on sellaisia jonka soisi ksikkien kokevan, paikan päällä kun käy niin Raamattuun aivan kuin ilmestyisi kuvat ja lukee kuvakirjaa kuten tämäkin että on käynyt Beetlehemissä, nähnyt pellot joista kerrotaan jne.
Se ihmetyttää muistissani että vaikka innostunut lukemaan Raamattua niin jos pitäisi kertoa missä mikin kohta on niin enpä muista. Joskus kirkkaita hetkiä ja tapahtuu niinkin että kun alan jotain kertomaan toisille niin saatan selittää silleen että itsekkin ihmettelen mutta se on tosi nopsaan ohimenevää. Omissa voimin ei minusta mihinkään mutta on valtavaa kun saa kokea kuinka Pyhä Henki toimii käyttäen meitä voimattomia, kirkastaen Kristusta ja avaten kirjoituksia.

Hups hei taas tuli kirjoitettua sekavasti mut tuntuu niin hyvälle kun saa kerittyä näin aatoksiaan aivan kuin lankakerälle ojennukseen, sekanen vyyhti pääkopassa ei tunnu hyvälle.
Kyytiä eibtullut maalle vielä tänään mut huomenissa lähden. Eilen olin koko päivän yöasussa, eli ei vaan jaksa eikä mikään innosta. Tänään meinas tulla samanlainrn päivä mut pakotin itseni lähikirjastoon , vein sinne ilmaisjakeluhyllyyn kirjoja sekä lehtiä. Ystäväni soitti niin treffattiin ja käytiin hoivakodissa serkkuni luona, sitten kävimme lähikaupassa jossa törmäsin kolmeen tuttuun niin tuli sellainen kiva keskustelurinki, saatiin jakaa kuulumisia. Tien poskessa istuskeli nuori huumekaveri ja menin kysymään vointiaan "hei sinut minä muistan, olit töissä tuossa kaupassa minne hävisit", ette usko kuinka hyvälle tuntui tämä kohtaaminen ja se että hän muisti niin hyvällä, oikein kasvot kirkastui. Jututin jonkin aikaa ja kertoi on 24 vuotias 3 lapsen isä. Voitte vaan aavistaa millainen perhe elämä on. Itkettää oikeesti kun näkee tätä. Muistetaan rukouksin tätä poikaa ja perhettään.
Olen kaupungilla käydessäni käynyt kansankahvilassa jossa kokoontuu näitä laitapuolen kulkijoita, eka kerran tuntu että voinko mennä ja tietenkin että katsovat ohikulkevat hmmm niin mitä katsovat .Siellä jos missä näkee heitä jotka tehneet vääriä valintoja elämässään. Kuitenkin tärkeää kohdata heitä samalta tasolta ei yhtään korkeamalta. Koen jotenkin että pääsen tälläisten ihmisten kanssa paremmin keskusteluihin kuin monen muun"piirien" kanssa. Niitä sisäpiiripyörii juttuihin en pääse mukaan
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja meju » 28.06.2016 14:08

jäin luokalle
"Sain koulussa ehdot
koulutoverit antoivat kasteessa,kielissä,ekumeniassa,ripissä,laissa.
He halusivat jättää minut luokalle kerran jos toisenkin,sitten he eivät enää huolineet minua mukaansa;alaluokkalaista.
Opettaja kysyi kokeessa rakkautta,yritin vastata, mutta vasken helinä ja kulkusen kilinä oli ainoa vastaus.Sain ehdot , jäin luokalle monesti.
Mutta opettaja ei ajanut ulos, eikä erottanut koulusta, hän vain rakasti.
Hän täytti sen lain, joka vaadittiin.
Opin uskomaan pienten tavalla ja sanomaan nimen Jeesus.
Enkä enää masentunut yläluokkalaisten katseistakaan."

Jäin luokalle sillä masennuin yläluokkalaisen sanoista :idea: Tulipa taas eläväksi tämä runo eilisestä kokemuksestani, kyllä ne hyvät sanat on mesileipää mutta kun kuulet itsestäsi juoruja niin karvaalle tuntuu. Olin eilen uimahallissa ja viereeni tuli uimaan uskova sisar joka kuuluu samaan seurakuntaan johon kuulun, tosin viime vuosina käyntini on ollut satunnaista siellä kun koen yhteyttä eri seurakuntalaisiin ja käyn monissa tilaisuuksissa kuten olen kertonutkin ja koen vapautta näissä asioissa sillä taivaassakin olemme yhdessä enkä uskokkaan että mitään erottavia väliseiniä löytyy, Kristus ei ole jaettu. Omasta mielestäni olen uskossa ja yhteys kunnossa Jeesukseen ja Henki minun henkeni kanssa sen todistaa mutt........yläluokkalaiset toista mieltä.
Tämä uimakaveri lörpöttrli ja sanoi "sinustakin sanovat liekkö uskossakaan kun ei seurakunnassa käy, blogeja vaan netissä kirjoittelee yms" autsssssss kuinka ihan kyyneleet kirposi silmiini ja tuli niin pahamieli, olisi tehnyt mieli kysyä näitten puhujien nimiä mutta vaihdoin puheen aihetta kertoen kuinka ihana on olla vapaa sillä tavalla ettei anna sitoa itseään johonkin "karsinaan".
Näin se vaan on että kyllä meistä puhutaan sitä sun tätä eikä kaikkien mieliksi voi olla. Tärkeintä että saamme olla koulussa ja nämäkin kokemukset opettavat miltä tuntuu kun pahat puheet tavoittavat ja etenkin jos perättömiä.
Enhän minä joutavia netissäkään kirjoittele vaan täyttä asiaa :lol:

Maalla ollaan ja kohta lähden katsomaan onko mansikoita kypsiä. Raakileista tulee kypsiä kuten meistäkin joskus.
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Eeva » 28.06.2016 20:19

:) Ihana tulla tänne "vain netissä kirjoittavien" pariin. :) tiedä vaikka kirjailijoita tulee!
On sydänkesä ja niiin kaunista. Vävy ja poika tulivat aamulla mökille saunamökkiä maalaamaan. Koko ajan kuului keskustelua. En kuullut, mitä, mutta tuntui hyvältä, kun tuollainen isä-poika päivä. On heillä ainakin huumoria, kun olivat fb:n panneet, että piti tulla punainen ja tuli musta. Minä kyllä puhuin, että voisihan se olla karamellin värinen. Tulevat jatkamaan to ja me saamme olla huoltojoukoissa taas. Poika pitää meitä kalassa. Jatkuvasti haluaisi olla koskikalassa.
Viimeksi kirjoitin naurun aiheesta. Minulla se, kun pyysivät kunnallisvaali ehdokkaaksi. Sain kyllä asiallisesti kieltäydyttyä, jos nyt tosissaan pyysivätkään. :lol:
Eilen eli ma sain jotain silmääni ja kotipaikkakunnalla ei vastausta. Sain silmän puhdistuksen mökkipaikkakunnalla. Siinä meni sievoinen aika, kun kuulemma ma on ruuhkapäivä.
Juhannus juhlittiin melko perinteisin menoin. Nyt oli ohjelmahetki, Sanan, runon ja laulujen kanssa. Konsta Jylhän Suvivirsi on ihana ja sopii niin Juhannukseen. Juhannuspäivän tuli sitten siskoni kumppaninsa kanssa ja mukana leivonnaisia. Minä hiki päässä tehnyt kaikenlaista ja ne jäivät toiseksi. :mrgreen:
Iso läjä on lehtiä lukematta ja kirjatkin saavat odottaa. Matonkuteitakin meinasin leikata kesällä. Yhtään en ole leikannut. Ruohoa on ajettu, kukkia kuljetettu ja istutettu ja salaattia saa jo omasta maasta. Onhan se meikäläisen kesää.
Talon emäntä lähti Pärnuun ja minulla ihan ikävä, kun ikkunasta katson tuntuu tyhjältä.
Tapaamisiin taas kanavalla! Ilo, kun olet! :D :)
Eeva

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja