tuumis

Toukokuu

Re: Toukokuu

ViestiKirjoittaja amanda » 17.05.2016 17:09

Rauha olkoon luonanne! Ihan hyvät kevät ilmat, ruoho vihertää ja lehdet puissa kasvavat. Olin viikon vaihteen aikana veljieni luona nuorin (78v.) Hämeenlinnan lähellä vei minut AA veljen (88v.) luokse, joka asuu vaimoineen Järvenpään lähellä. Vointi aika hyvä mutta keppi on turvana. Tämä on ollut kevät retkeni jo monta vuotta. Valkovuokot vielä kukkivat metsissä kielot olivat nupussa.

Minun hovi saarnaajani västäräkki on ilahduttanut taas minua, älkää mistään murehtiko. Sydämeni rytmi on antanut merkkejä että kaikki ei ole siellä kunnossa. Tänään menin päivystykseen, lisää tutkimuksia ja uudestaan lääkäriin. Katsotaan mihin tämä johtaa??? :?

Olette kirjoittaneet ihania kirjoituksia, surullista että Tiinan kuulo reistailee noin pahasti. Minun kirjoitukseni syntyvät nykyään vaikeasti. Sydän, selkä ja vatsa aiheuttavat ongelmia milloin minkinlaisia. Viimeinen virsta on alkanut, loppu häämöttää, rukouksemme on varmaan meillä jokaisella että saisimme nukkua pois nopeasti. Ei pitkiä aikoja toisten hoidettavana. "Ah jos sinne minäkin murheen maasta pääsisin!" VAIN ARMON VARASSA!!!!!!!!!!!!
amanda

ViestiKirjoittaja Tiina » 17.05.2016 18:23

Mejun juttuun jatkeeksi, että kun viimeksi ktasoin peiliin, niin sanoin tietyati, että ootpas vanhan naköinen....ja lisäsin sitten, että vanba kyllä ootkin. Mutta tosiaan sitten voit sie olla muihen musta, mutta Jumalan ihme kuitenkin.
Luin lähetystyöstä Japanissa, miten japanilaiset lapset eivät pidä itseään tärkeinä. Ja sitte nämä työntekijät saavat kertoa., mien tärkeitä he ovat Jumalalle. Sukulaiseni on lastentarhanopettaja, je kehuin häntä ja muita työntetkijöitä siinä paikassa, kun opettavat lapsille, että ovat tärkeitä. Tulisi siihen vain vielä Jumala ja Jeesus mukaan......
Kiitän niistä, jotka jaksoivat huokaista korvani puolesta ylöspäin......ja olen kiitollinen ,että syykin löytyi. Oikein kunnon tulehdus ja mätääkin. Saattaa olla kuulokojeesta johtuvaa, bakteereita.....pitää putsata sitä laitetta pirtulla.......
Ja 10 päivän joku kuuri plus tippoja korvaan. Lääkkeitä ja lääkäreitä Jumala käyttää. Mutta sen aikaa ainakin tämä hölmlä tuntuva aika siis ainakin kestää.Muta toivossa eletään.
Teitä......sanotaan meidän Jumalamme palveluväeksi. Jes.61,6.
Koin, että naapurirouva oli minulle nyt tätä Jumalan antamaa palveluväkeä, kun vängällä halusi saattaa ja ajaa minut sinne lääkäripaikkaan. olisi ilman häntä tullut monta tenkkapoota :roll:
Eilen yritin kuunnella jotain ohjelmia ja se firma oli pannut kaiken uusiksi, en meinannut löytää mitään hakemaani. Meinasin jo panna siihen ,että alkää koko jan muuttako juttuja, niin ettei vanhä pärjää mukana......onneksi en löytänyt sitäkään paikkaa. :mrgreen: Eli oppia ikä kaikki.
Joka kärsii vaivaa, rukoilkoon,
ja jos joku on hyvillä mielin, veisatkoon kiitosta,
eikös se ollut vähän sinne päin.
Kirjoittamisiin ja tuumimisiin. :)
Tiina

ViestiKirjoittaja Tiina » 17.05.2016 20:36

Anteeksi jo etukäteen, tulette huomaamaan, että minulla on aikaa kirjoitella, kun en kuule juttuja....ja niinpä kirjoitan heti, jos luen jotain mikä jollain lailla kolahtaa....
Nyt luin eräästä käännöksestä Habakukin loppua, luin kyllä sen lehdestä......se sanoo vielä selvemmin jotakin tärkeää
Vielä ei.......
vielä ei......
vielä ei.....
Mutta jo nyt minä riemuitsen Herrasta,
iloitsen Jumalastani, joka pelastaa.
minä ainakin tarvitsen näitä vakuutuksia jatkuvasti!
Tiina

ViestiKirjoittaja Tiina » 18.05.2016 12:52

kuulasta keskiviikkoa, Tiina täällä taas. Eikö ole veikeää, että yhtenä päi vänä tuskaillaan hellettä ja kun lämpötila laskee kymmenellä asteella, niin jo on kylmä. ;) ;) näin siis tänään.
Joku kerta tässä kuulin puhuttavan mannalappukristillsyyttä vastaan. Ihan hyvä puhe se oli. Eivät mannalaput saisi mitään oraakkeleita tao horoskooppeja olla.....mutta joskus Jumala kyllä käyttää niitä erikoisella tavalla, vahvistaakseen, lohduttaakseen......
Kun liuemme hartauskirjaa, joss jokaiselle päivälle oma lukunsa, kyllä ksi me siitäkin otamme sen. mitä tunnemme sille päivälle tarvitsevamme?
tietysti kun luemme jotakin osaa systemaattisesti, saamme paljon lisätietoa, Jumalasta, mitä hän tahtoo meistä jne. Mutta omasta kokemuksesta sanoisin, että silloinkin mileen jää kohta, joka puhuu juuri sen hetkisestä tilanteestamme.
Sain juuri kirjeen mukana mukavan piirroksen ja tekstin, joka joskus raadollisessa elämässämme pitää paikkansa.SE oli Kamut, eli kai kissa ja koiruli. Koiruli kysyi Katilta, oliko sillä joskus sellaisia päiviä, jolloin ei viitsisi tehdä yhtään mitään. Ja Karin vastaus oli, että onko muunkinlaisia päiviä
olemassa.No, toivottavasti niitä muitakin on.
Hyvää viikon jatkoa
Tiina

ViestiKirjoittaja Vieras » 18.05.2016 13:18

Lasse kirjoitti:---Papalta puuttuu hatusta muutama *sulka ja on yrittänyt metsästää meikää , suora tapaaminen ei oo mahdollista.
Yhteystietojen levittäminen ei oo mun makuuni, netti on myös rikollisten käytössä, ---
Kristittyinä saadaan hihhuloida Jumalan suojeluksesta mutta rajat hän on luonut käytettäväksi :)

? :?
Vieras

ViestiKirjoittaja rine » 18.05.2016 21:26

Päivä illassa, meilä on ollut jo pidempään aurinkoista mutta tuulista, aamusta viileää
on korvat ja kädet suojattava pyöräillessä. Luonto on kaunis, useita hanhiauroja taivaalla menossa kohti pohjoista,
pääskyset tulleet meillekin asti.
Minulla on puhti poissa iltaisin, tätä konetta en aukaise päiväkausiin, vaikka haluaisin teille jotakin kirjoittaakin,
aloittaminen on vaikeaa, päässä pyörii asioita, kuin olisi kiinalaisella torilla.
Ilo lukea että Tiina on saanut avun korvaansa, ja amanda saanut sukuloida, ihana kun jaksat kirjoitella,
Herran apua kaikkiin vaivoihisi pyydämme tässä hetkessä.
Mejulla ihmeellisiä tapaamisia vierivä kivi ei sammaloidu.
Nuorempi tytär tulee viikonloppuna sai tentin suoritettua hyväksytysti, josta kiitosaihe kumpuaa.
Samoin vanhemman tytön puolesta iloitsen.
Äidillä käy kotihoito3x jatkossakin, sai hoitopäätöksen ja summa jonka maksaa ei ole kohtuuton.
Olen tästäkin kiitollinen.
Katsonko peiliin...joka aamu ..eilen kun televisio hajosi, rupesin etsimään ohjekirjaa ja löysin vanhoja valokuvia,
joissa olen kolmen työkaverini kanssa kaulakkain hyvmyilevänä,
olemme suunilleen samanikäisiä ja ensi kesänä meistä ensimmäinen jää eläkkeelle,
kuva on 10 vuoden takaa, otin tänään värikopiot kuvista ja laitoin heille, muistoksi jos tiemme eivät kohtaisikaan.
Eräs työkaveri ei niin tuttu mutta kumminkin jää 20 päivä eläkkelle ja sai kuulla,
että kohdunkaulan syöpä levinnyt niin ettei mitään ole tehtävissä. Ei kipuja jotakin virtsavaivaa ja piti ikään kuuluvana.
Oli viimeiseen asti töissä. Niin se on, kaikkea ei voi aloittaa eläkkeellä jos sitä päivää ei tulekkaan..
Niin kirjan taas tilasin entisetkin lukematta
Leevi Launosen:
KOETELKAA KAIKKI : SUUNTAVIIVOJA AIKAMME HENGELLISTEN ILMIÖIDEN ARVIOINTIIN
Kiinnostaisi jatkossa P.Reinikaisen uusin kirja nimeä en muista kuulin esittelyn.
Siunausta teidän jokaisen elämään
http://oneway.tv/fi/video/KEeW1wwH2Fo
rine

ViestiKirjoittaja meju » 19.05.2016 08:01

Muuri
Puratko vai rakennatko eroittavaa muuria?
Muurinaukosta täältä huhuilen miettien suurempia asioita kuin ymmärrykseni vastaanottaa. :o
Aamuisin usrin mietintämyssyssäni käy kuhina ja nousee asioita joita viime päivinä sinne tallettanut. Ollessani israeltilaisuudessa seurakunnassa niin siellä eka kerran tajusin tämän jutun kuinka aikoinaan temppelialueella oli eroittava seinä tai muuri juutalaisten sekä pakanoiden välillä, oman henkensä menetti jos pakana meni kielletylle alueelle.
"Ei-juutalaisille pääsy kielletty kuoleman uhalla" Myös paksu väliverho oli eroittajana kaikkein pyhimmästä. Kuka purki nämä muurit, ken repäisi verhon, tämän tajusin ihan eri tavalla.http://mikkol-miettii.blogspot.fi/2009/ ... pyhin.html

Tänäänkin me jopa uskovina rakentelemme muureja jos jonkinlaisia ja erottavia väliseiniä kuten huomaatte on eri "kuppikuntia" jopa Jeesuksen omilla . Mietinkin onko helppo mennä näitten muurien yli ja menetänkö henkeäni hmmmm vai onko meissä omaa henkeä vai Jumalan henkeä joka yhdistää ei eroita. Aaaaah nämä on niin syvällistä mietittävää etten osaa sanoiksi pukea.

Vene
"Jeesus astui venheeseen", eilen olin Vaiviossa leirikeskuksessa srk. tilaisuudessa joka oli ihana kokoontuminen kera hyvännruuan ja tietenkin täytekakkukahveet. Oikeesti minusta tullut eläkeläinen siinäkin merkityksessä että etsin tilaisuuksia missä saa kahveeta kera herkkujen :lol:
Suurinta herkkuani on kuitenkin hengellinen anti joita näistä tilaisuuksista saa. Eilisestä puheesta jäi tämä että Jeesuksella ei ollut ns. omaa venettä mihin hän astui kun lähti järvelle vaan opetuslasten veneessä hän oli ja puhui heidän veneestä käsin. Ajattele, me itsekukin olemme tärkeitä sillä samalla tavalla Jeesus tahtoo meidän veneisiimme astua ja tehdä työtä kauttamme. Elämämme on tämä vene, suostummeko siihen että Jeesus on veneessämme vai kuivallako maalla venheemme.......

Tänään taas tiedossa kahvia ja pullaa srk.keskuksessa jossa joku torstaimessu klo 12, käynyt en aikasemmin mutta kuulemma hyvät tarjoilut hmmm :) Lähdemme sen jälkeen "tyttöjen"kanssa ulkomaille käväsemään tuonne venäjän puolelle iltakahveelle. Kerron tämän päivän reissusta huomenna jHs.

Kiitos kaikille kirjoittajille, olen lukenut ja rukoksin muistanut teitä.
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Eeva » 19.05.2016 08:08

"Kiitos, kun tähän aamuun asti..." :)
Taas olen saanut herätä uuteen aamuun ja voi, miten on ihanan näköistä, erilaista vihreää, aurinko, poutapilviä ja kukkiakin näkyy ikkunasta. Linnun laulua ei kuulu, kun olemme kaupungissa. Kohta taas mökille, kun sinne tulee "työntekijöitä". Tyttö ja vävy jonkin tuttunsa kanssa tulevat hommiin. Teetän uuden kukkapenkin vaikka vanhatkin hoitamatta. Eilen oikein leivoin ja teimme ruoan valmiiksi. Kotiakin panimme perunaa ( muutaman ) ja tietysti salaatteja.
Vielä yritin uudistaa portaanpieli kukkapenkkejä.
:) Sain ihana rukousvastauksen. Rukoilin västäräkkiä tulemaan. Monina vuosina oli, pesi vajalla ja mökin katolla. Viime kesänä ei tullut. Nyt, kun olimme monta päivää, näin tepastelevan saunan katolla. Ihan oikea oli, kun katsoin vielä kiikarillakin. Selitin, että tuossa aitalla olisi hyvä pesäpaikka. Mies sanoi, eiköhän ne itse valitse paikkansa. Toivottavasti ei ollut vain näyttäytyminen.
Pohjanmaalla sain istua sairaan sängyn vierellä ja sain luvan rukoilla. Hän jaksoi puhua, mutta pääasiassa vain lepäsi. Tapasin siellä virkeää sukulaisnuorisoa. On yrittäjiä, opiskelijoita, vauvaa odottavia ja seurustelevia. Nuorena , kun lähdin sieltä, oli itku, kun olisi pitänyt ehtiä tehdä kaikki (heinä) työt ennen lähtöä. Nyt on itku kurkussa toisenlaisista asioista.
La lähdemme bussiretkelle Hämeeseen. Käymme kahdessa kirkossa ja sitten Liisa ja Erkki Puralla syömme ja tietysti siellä on tuttuun tapaan seurat. Yrjö Niemikin tulee mukaan. Erkki-isäntä esittelee meille Hämeen Härkätietä. Isäntä on koko elämänsä asunut siellä. Lähtijöistä jo on tullut neljä peruutusta, mutta kaksi vielä ilmoittautui. On se kyllä stressaavaa, kun tulee peruutuksia, mutta sitähän se elämä on. Sitä ei voi suunnitella ja tulee sairautta yms.

:) Tuossa mies jo tulikin. "Käymme yhdessä näin." Kyllä siinä on usein "pakkosyöttöä" molemmin puolin. Olen monena aamuna pakottanut itseni lenkille ennen aamupalaa. Mökillä käyn ison tien varressa ja täällä kierrän rantatien. Tänään se jää, muuta jos hyppäisi autosta ennen mökkiä ja juoksisi perässä.
Ah, armoa, armoa kaikki on vaan, se mitä milloin toimehen saan.
Kiitos kirjoituksistanne ja vinkeistä taas! Iloitsen jokaisesta!
Katsellaan Taivaan lintuja, iloitaan keväästä! Voimia Taivaan Isältä eloonne! :) :P
Eeva

ViestiKirjoittaja meju » 20.05.2016 12:25

"Matkoilla"
Autuaat ne ihmiset, joilla on voimansa sinussa, joilla on mielessänsä pyhät matkat! ps 83:5

Laittaiskohan kyltin oveen jossa lukisi "matkoilla" :D Elossani aika että tykkään tehdä pieni matkoja ja kiitollinen että olen päässyt pyrähtelemään sinne sun tänne. Kuitenkin mielummin sellaisiin paikkoihin haluan jossa on hengellistä antia ja näinnteen valintojani. Vielä ensi viikko aikaa pyrähdyksiin ja sitten taas maalle joksikinnaikaa rauhoittumaan.
Olen törmännyt ilmiöön että jotkut syyllistävät elämäntapaani ja kommentteja "hyvähän se mennä kun on varaa, " minä en ilman miestäni kuljeksi", "töitä on pihamaissa niin eipä ehdi" yms.
Oikeesti nämä matkani ei ole kalliita noin 5-20 euroa ja osa ilmaista.

Eilinen reissuni tuli maksamaan 5 euroa joka sisälsi hampurilaisen ja pullakahveet. Kävin ystävieni kanssa ns. tyttöjen retkellä Venäjän puolella ja piipahdimme Ruskealan kirkollakin joka oli puhutteleva juttu sillä "tuhkasta nousee aamu" laulu soi mielessäni kun sain todeta että rakennustyöt jatkuneet ja kaikki melki ennallaan, kirkkosalissakin jo alttari yms. Urut paloivat muttauskon että jotain soitinta saavat. Ymmärrä emme tässä ajassa miksi tämäkin tulipalo kohtasi mutta luja usko on paikallisilla jos näin vois sanoa, eivät jääneet tuhkakasaan vaan luottavat tulevsisuuteen ja toivoon.
Pelon häivänkin saimme kokea kun meinasimme Puikkolassa piipahtaa ja ajoimme jonkun matkaa niin huomasimme että puomit tulleet ja siellä oli useita sotilaita vartiossa. Huhut kertoi että ei tarvitse kulkulupia mutta se ei ole totta, jotain rajoilla tapahtuu........,omin silmin sen nyt totesin ja sydämessä koin että Suomen puolesta paljon rukoiltava. Sekin hurja tilanne kun Martta ystäväni yritti tehdä käännöstä autolla niin pakki ei meinannut ottaa päälle ja meinattiin ojaan mennä, sit ois varmaan sotilaat tulleet ja huh......,onneksi U käänös lopulta onnistu eikä vartijat lähteneet perään.
Tiet oli tosi huonot Värtsilästä Ruskealaan eli asfaltissa isoja kuoppia joten renkaat vaarassa. Enpä muista vuosiin noin huonona tien siellä olleen.
Tosi mukava reissu oli ja aina tälläinen yhdessäolo synnyttää muistoja, ainakin nauraa saimme paljon.

Eevan reissuihin lähtisin varmaan aina jos lähempänä asuisi. Kuten nytkin retki Puran kotiin on varmaan antoisa. Kerrohan kuulumiset mitä koitte ja näitte.

Hyvä kun Rinellä vähän helpottaa äidin hoidon suhteen ja myös ilo että tyttärillä hyvin menee, nämä kaikki on kiitosaihetta ja rukousvastauksia. Yhtenä päivänä Rine polki vastan tosin tien toisella puolen, vilkuttelin muttei huomannut kun hän on niin rukouksissa :) Siunaa niin kun kertoo että pyöräilessä työmatkoilla hän muistaa meitäkin rukouksin.

Hyvä että Tiinallakin löytynyt syy mikä korvaa vaivaa. Iloitsen että jaksat kertoa kuulumisiasi ja aivan kuin ikkunastasi kurkkisi kun siellä asunnossasi touhuilet niitä omia touhujasi etsien jotain jne :lol:

Tänään pidän kotipäivän vain uimahallissa pistäydyn. Huomenna retki kuopioon ystäväni luokse, menemme tähän tilaisuuteen ( laitan linkin ). Ei tämäkään reissu tule kuin noin 30 euroa maksamaan. Linjurikyyti 18 eestaas ja ruokailu siellä 10, yöpaikka kuulemma ilmainen Ihan vaan tälläinen extemppore juttu kun ystävä pyysi tulemaan.
https://www.facebook.com/KansanRaamattu ... =3&theater
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tiina » 20.05.2016 13:30

Sinä tunnet hulluuteni, sano yksi psalmissa 69. Yksi ystäväni tapasi sanoa, että meitä on joka junnaan ja asemallekin jäämään. Tli kukin saamme elää omalla tavallamme, enkä enää ymmmärrä niitä, jotka jotenkin mitätöivät jotain toisen tekemää. Elämä on tainnut opettaa jotain, sillä nuorempana kuulemma saatoin sanoa lahvipaketin saadessani, että tykkään kyllä enemmän toisen merkkisestä :mrgreen: :(
Nykyisin osaan otttaa kaiken vastaan ja kysyn, saako antaa eteenpäin jos joku tarvitsee enemmän.
Nyt olen sanonut itselleni, että älä hermostu. Asia ei edes, vielä ainakaan koske itseäni, vaan paria ystävääni. Meiltä pysyvän viisumin omaavilta, vieraan maan kansalaisilta on tähän asti vaadittu ns. paluulupa eli viisumi, voimassa kolme vuotta, mennä ja tulla. Yhdeltä ysatävältämme sitä ei ole koskaan vaadittu, meille on sanottu, viimeksikin, että tarttee olla.
Nyt tuntuu siltä, että kukaan ei tiedä siitä mitään, luulen Lea ystävän lähteneen ilman sitä ja Eeva naapurini yritti saada......ikäänkuin kukaan ei tiedä sanoa mitään. Katsoin Googelista sisäministeriötä, mainittiin viisumeita eri sortteja, mutta ei paluuviisumia. Ehkä vielä pitää yrittää laittaa faksilla kysymys, onko se poistettu. Epäilen, että vastausta ei tule....tuppaa olemaan byrokraateilla niin paljon hommaa, ettei heistä turhalta tuntuviin kysymyksiin kannata paneutua. :roll:
Nyt vietetään lokoisaa oloa, kun nämäkin pillerit taitavat huiputtaa lisää, ja lisäksi huomenna en mene kokoukseen, kun en kuule siellä mitään.Mutta otollisella ajalla minä tuon rukoukseni sinulle, Herra. Psalmi 69,14.
Siunausta viikonloppuunne, töissä, lomalla, matkoilla, kotona., missä sitten lienettekin.
Tiina

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja