tuumis

Toukokuu

Toukokuu

ViestiKirjoittaja meju » 01.05.2016 10:49

Ovet aukaistu tokokuulle ☆☆☆☆

Tervehdys tuumiskansa ♡ Yhtäkkiä välähti että kuukausi vaihtunut ja pitää tänne ovet aukaista. Pikaisesti kirjoitan sillä lapsoset pitää "tivolia" ainakin meteli samanlainen. Tänään palautemme heidät äidilleen, isi on ulkomailla vanhemman pojan kanssa.
Lähdemme kohta kirkonkylälle vappupallon ostoon ja samalla katselemme mitä kaikkea vapputouhua täällä maalla järjestäneet.
Kirjoittelemisiin :idea:
meju
Ylläpitäjä

Re: Toukokuu

ViestiKirjoittaja Tiina » 01.05.2016 17:36

Hyvää vappua nyt vaan kaikille jotka ehtivät tänne lukaisemaan mitään, vappukiireiltään :lol:
Kun ei täällä tätä vappua, on vain kova helle, ettei ulkona jaksa edes oleskella, niin on katsottu nettiä, Tv seiskaa.
Tuli mahtava ohjelma maailmankaikkeudesta....sen mahtavuudesta, ja aurinkokunnastamme, miten siinä kaikki on hienosäädetty, että voi olla elämää.....hienosäätö viittaa säätäjään, sanoivat.
Ja siinä tulee mieleen psalmin sanat, että mitä on ihminen, että häntä muistat, ja ihmisen lapsi, että pidät hänestä huolen :roll: :roll:
Ihmeellistä se on, mutta näinhän Jumala itse lupaa.
Mitäpä tuonee viikko tullessaan, itsekullekin????? Tähän maahan on tuonut Pekka Simojoen kuoroinee
Et Cetera. Tänä Iltana heillä konsertti Nasaretissa, 3.5. Jad Hashmonassa, 5.5. Jerusalemissa, 6.5. lähellä Beit Jallaa. Siunausta ja menestystä heille pitää toivoa ja rukoilla, ja kuulijoille kanssa, ja kuulijoita runsaasti jokaiseen paikkaan. Joku sanoikin, että kun ei Suomessa käydessä ole sattunut häneb konserttiaan olemaan, niin nyt tuli tähän maahan.
Kaunista kevättä toivottelen sinne Suomeen, ja voimia jumalalta jokaiseen päiväänne, arkeen ja juhlaan.
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 01.05.2016 21:25

Vappu on ilmojen puolesta ollut kesäistä, paikoin lähellä 20 astetta,
eilen hihattomassa paidassa kuljeskelin.
Vappu ei vuosiin ole ollut minulle sen kummempi kuin lepopäivä ansiotyöstä.
En jaksa suurissa ihmisparvissa olla. Ajelimme pyörillä jokivartta nyt illemmalla.
Olen kaivannut hiljaisuutta, työn ja arjen pyörityksen vastapainoksi.
Luonto on minullekin se tankkauspaikka, tuoksut ja äänet, kasvien ja puiden muodot ja värit.
Kasvun ihme aina uudelleen lakastumisen jälkeen, kaiken Jumala on tehnyt aikanansa, äärimmäisellä tarkkuudella.
Kesäkuun alussa kävelen tuohon lähistölle polun varteen, siellä saa nuuhkia suopursun raikasta tuoksua.
Tietoa kasveista ja lintulaeista ei niinkään ole, katson luontoa, havukka ahon ajattelijan tavoin....

Katsoin tänään kaksi todella puhuttelevaa opetusta,
laitan linkit alle:
http://www.tv7.fi/vod/player/2126/
http://www.tv7.fi/vod/player/48145/

Siunausta elämäänne
rine

ViestiKirjoittaja Tiina » 02.05.2016 11:56

Rinelle kiitos linkeista. Ekan, Pawsonin jutun Britannian tilanteesta Islamiin nahden satuin itsekin katsomaan. Siina olisi Suomelle opittavaa, ettei noin olisi kaymassa :(
Sita toista en asattunut nakemaan, joten nyt katsoin, ja se oli uutta Suomessa kaytossa olevaa sanaa kayttaen voimaannuttava. Etta meilla on maailman suurin ilouutinen kerrottavana. Kunpa muistaisimme sen koko ajan. Herra suokoon.
Toisenlainen asia jai askarruttamaan facebookista. Joku oli lai
ttanut osion You Tubista Heidi Bakerista, joka on nyt tulossa Suomeen, ja tilaisuudet nakyvat kai TV7:ssa ja plussalla.
Itse olen arvostanut Heidi Bakeria sen perusteella, mita olen hanesta ja hanen tyostaan lukenut. Mutta tuo osio oli minulle kysy
mysmerkki.
Han oli kai siina Pyhan Hengen niin koskettama, etta han vain naureskeli ja yritti sanoa jotain tai nousta ylos, mutta......kaiki naytti silta kuin han olisi ollut viinasta humalassa.
Yleiso nauraa horotteli, kaikelle. Jutun FB:hen laitta, kyseli, oliko tuo Jumalasta.
Toinen siihen sanoi, ett' aina te olette vain arvostelemassa. Itse lisasin, etten kuitenkaan ymmarra.
En ymmartanyt sita, etta puoli tuntia kamera ja mikrofoni seuraavat tilannetta, jossa ei mielestani oll
ut yhtaan sanaa kuulijoille, ainakaan jos siella oli ei-uskvoia. Tai oikeastaan ei ollut yhtaan sanaa ymmarryksella, eika kielillakaan, jota olisi selitetty. Minun mielestani H.B. olisi saanut olla yksin, jos se oli hanelle Jumalan lasnaoloa.
Kaikkea pitaa voida arvioida.....
Toivon, etta Suomen tilaisuuksissa olisi sanomaa koko yleisolle, ja kaikki saisivat siunausta kokea.
Toivon myos, etten nyt loukkaa ketaan talla.
Siunausta, voimia, iloa !!!!
Tiina

ViestiKirjoittaja pappa » 03.05.2016 21:50

Verokarhun kanssa koitan olla sovussa, ettei sen tarvitsis myöhemmin laitella uhkaavaa postia. Viime vuotta pitää vielä selvitellä. Ei mitään niin mukavaa tehdä noita selvityksiä. Jeesus kehotti antamaan keisarille sille kuuluvan ja Jumalalle sen, mikä Jumalalle kuuluu ja se onkin haastavampi tehtävä, jossa ei Elon laskuoppi päde.
Muuten kyllä iloitsen kevään tai pikemminkin kesän tulosta, kuten rinekin aiemmin tuolla kertoi.
pappa

ViestiKirjoittaja Eeva » 04.05.2016 07:46

"On ilo, ilo olla Tuumiksessa!"
Asia, josta Tiina kirjoitti hämmästytti myös minua. Toisessa oli Patricista (Tiainen) juttua , kuinka hänen puheensa olisivat menestysteologiaa. Rukouspiirissämme joku otti asian puheeksi. Monet eivät olleet nähneet. Ainahan on tulen sammuttajia, mutta katsotaan miten Herra heitä käyttää.
:) :) Vappusuunnitelma oli nuorten suunnittelema: Mennään mökille. La tehdään töitä ja Vappuna, su, menevät koskikalaan ja tyttö ratsastamaan. Meitä kait pitävät "mörönsyötteinä, kun haluavat mukaan. Minä tietysti mielin Jeesusmarssille. Sitten tuli soitto, että ei olla yötä, kun vedet ovat niin korkealla ja ei ole heittopaikkoja koskella. Jippii, näin pääsenkin marssille ja ei tarvinnut omaa mielipidettä vääntää. Maakuntalehden nettisivulla oli: " Jeesus voitti politikot" Väkeä oli paljon enemmän Jeesusmarssilla. Oli iloista, ilmapallot, panderollit ja mahtavat Jeesuslaulut kruunasivat koko marssin. Katsoin kadun varrella olevia. Tuntui, että ehkä marssi puhutteli. Monia ihania tapaamisia. Pariskunta tuli kysymään, tunnenko. Hauskoja juttuja muisti rva, monen vuoden takaa yhteisestä vuodestamme. Ensi vuonna uudestaan, j H suo.
Lähdimme mökille vielä Vappuiltana ja haravointia riittää. Mikäs siinä on haravoidessa, kun joutsenet ja linnut laulaa, sini- ja valkovuokkoja ( tosin siirrännäisiä ) kukkii. Talviturkki tuli jo huhtikuussa heitettyä. Laitoimme uudet lavat ryytymaalle. Ei kyllä kovin pitkään jaksa noita krouvimpia maatöitä, mutta meilla on koululuokan vanhat tuolit pellon pientareella ja niihin on hyvä istahtaa ja juoda porakaivovettä.
:) Nyt lähdemme Hur-päivään. Tänään on kuntotesti ja kehon koostumus mittaus.
Valoa vaellukseesi! Iloa päiviisi! Tapaamisiin Tuumiksessa! :)
Eeva

ViestiKirjoittaja meju » 04.05.2016 10:03

Koetelkaa
"Kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat.” 

https://www.facebook.com/jouko.piho.9/p ... nref=story
http://www.kotikirkko.org/?p=1018

Tutkikaa, tutustukaa,oppikaa. Tiinan mietintä on niin tuttua meikäläiselle kun ei aina ymmärrä kaikenlaista "hihhulointia" ja hämmentyy mitä tämä oikein onkaan sillä onhan niinnpaljon sielullista ja sekin kaikki ei ole oikeasta hengestä mutta eroitammeko oikean ja sekin kunnenemmistö on ihan toista mieltä kuin itse kokee. Itse jätän mietintämyssyyn asioita ja rukoilen että saisin viisautta sekä ennenkaikkea hengen erottamis lahjan etten kaikkeen mukaan menisi mikä ei ole kasvuni kannalta hyödyksi.

Olen saanut monta oppituntia kun en ole tykännyt jostain puhujasta niin vuosien päästä tilanne muuttunut, liekkö puhuja kasvanut vai meikä :lol: , ( epäilen viimeistä ). Yksi esimerkki on Marko Selkomaa, yhtään en tykännyt hänen tyylistään yms mut viime juhannuksena sain kuulla livenä niin loput arvaattekin, ihastuin hänen vilpittömään tyyliinsä kertoa elämämme tärkeimmästä lahjasta Jeesuksesta Kristuksesta. Tällä hetkellä en tykkää katsoa Patrician ohjelmia Tv 7 stä, mut tutkitaan.... Heidiä olen ihaillut ja kuten Tiina mainitsi hänen työstään vähempiosaisten hyväksi, on kesken hänen kirjansakkin. Mietin että olisin lähtenyt livenä katsomaan kun tänne suomeen tulee mut on niin kaukana. Kyseitä videoo en ole nähnyt (onneksi), joka varmaan mietityttäisi ja vaikuttaisi minuunkin. Oikeesti meitä on kehoitettu Raamatussa koettelemaan ja arvostelemaankin eikä kaikkea pidä pureskelematta niellä. On myös niin että emme vaan kaikista tykkää ihmisinäkin ja siitä murheissani kun tekään kaikki ette tykkää minusta vaikka olen niin fiksu viimeisen päälle :lol: ( vitsi )
Olen miettinyt Jumalan johdatusta ja tutkinut ......., toin tuon linkin Tuomas Leväsestä joka oli vaimonsa ja lapsensa kanssa ryhmämme mukana Nasaretissa. Ihmettelin mitä tämä juutalainen mies ryhmässämme on ja hämmästyin kun puhuikin suomea, kieltämättä mielessäni arvostelin että pitääkö suomalaisen olla noin juutalaisen näköinen sekä ajattelin että häntä pitäisi evankelioida.
Kuinkas ollakkaan fb ssä törmäsin tuohon juttuun josta alkoikin selvitä kuka Tuomas on ja mitä varten hän noin pukeutuu jne. Eli meikä heti arvostelemassa mut onneksi saan oppia. Toinen on tuo Jouko Piho, hänen juttujaan nyt seurannut fb ssä, hän on nyt Israelissa ja päivittäin kertoo mitä oppinut matkallaan. Joukostakin olen kuullut monenlaista juttua mutta itse tykästynyt hänen kirjoituksiin, ehkä vielä kohdataankin.

Kesä tulee ja maatyöt odottaa. Eilen harjasin mansikkamaata sekä saksia käytin ...ei taida oikeat puutarhavälineitä olla mutta hyvin lähti katuharjalla kuivat lehdet ja liekkö saksinut taimet pois :roll: hmmmmm

Nyt taas alkoi tvssä ohjelmani joten jatketaan tuumailuja myöhemmin

meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rine » 04.05.2016 19:28

Iloa ja rauhaa arkeen ja juhlaan. Jumalan antama ilo on sydämessä kuplahtelevaa,
se saa tuntemaan itsensä asiassaan tarpeelliseksi kanssamatkaajaksi.
Viime päivinä on rukoukseni ollut Jeesuksen mukaan pyytämistä työmaille
raskaisiin päätöksiin kolmelle eri ihmiselle.
Painiskelin sen kanssa kuinka sanani asettelisin, tuli valvottua, uni ei silmiin tullut
kun pohdin asiaa. Mutta kaikessa Herra on luvannut auttaa.
Usein koen neuvottomuutta ja toivottomuuttakin näissä arjen tilanteissa,
tiedän että kaiken takana on Jumalan johdatus, ja se säilyttää asiat toisaalta mielenkiintoisina.
Nyt kun tilanne on ohi, koen syvää rauhaa ja kaikkien kohdalla on yhteisymmärrys.

Aurinko paistanut kesäisesti, oli ensimmäinen pyöräilymatka työmaille.
Huomenna vapaata jeeee,,,,,,Kävin äidin ulos ja paistoimme makkarat tämän kunniaksi.
Paljon hänen liikkumisessaan ei ole editystä tapahtunut, jalkoja pitäisi reisistä treenata,
mutta ei hän jaksa, eikä innostajia ole. Käsi on vieläkin voimaton, petissä päivät kuluvat
ja ei mielellään istuisikaan, mutta ulkona jaksoi olla, katsellen tuttuja polkuja ja pensaita..koti...
Siunausta teidän jokaisen askareisiin!

Tästä on kolme osaa arkistossa minusta mielenkiintoista pohdintaa.
http://www.tv7.fi/vod/player/49470/

Paavo Järvisen kokoama asiantuntijaryhmä tutkii Ilmestyskirjan profetioita ja siinä sivussa myös Danielin kirjaa.
Nämä kaksi profeetallista kirjaa täydentävät toisiaan.
Asiantuntijaryhmään kuuluvat seuraavat henkilöt:
Pastori Martti Ahvenainen Pastori Mika Turunen
Emeritustoimittaja Juhani Kuosmanen
Eläkkeellä oleva yrittäjä Antti Ylipelkonen
Keskustelua johtaa evankelista Paavo Järvinen.

Leo Mellerin postia:
Sitten Elisa sanoi:
"AVAA IDÄNPUOLEINEN IKKUNA"
2 KUNINGASTEN KIRJA 13:17

Yksikään suomalainen ei pääse pakoon sitä lisääntyvää mediahuomiota, joka kohdistuu itärajamme tuntumiin. Jännite ei kosketa vain Suomea ja itärajamme takaista suurvaltaa. Tuoreesti tänään mediat kertovat Viron presidentin yhtäältä iloitsevan Naton olemassaolosta ja toisaalta vetoavan Suomeen Natoon liittymisen puolesta.

En koskettele näitä ilmiöitä sen enempää tässä mailerissani. Sinä tiedät -- ja varmaankin huolehdit ja kannat vastuuta. Rukousalttarillasi.

VIISITOISTA TAPAHTUMAA
ITÄRAJAN MERKEISSÄ

Koemme Herran vahvan johdatuksen Itärajaa koskettavien julistus- ja rukoustapahtumien merkeissä.

Useita viikkoja sitten istuin profeetallisen julistajaveljeni Esa Heiskan autossa. Ajettiin itäväylää kohti kotiani Vuosaaressa -- ja silloin se tapahtui!

Itäväylä! Itäväylä! Itäväylä!

Näin soi sieluni korvissa. En osannut muuta kuin kertoa veljelleni mitä tajusin:

Itäväylä veisi patmostilaisuuksiin Itärajan kaupunkeihin, nostattamaan rukousmuuria ja avaamaan tietä herätykselle!

Mielessäni oli tuona hetkenä neljä-viisi itärajan kaupunkia ja ajattelin Esaa ja itseäni julistustapahtumissa noissa kohteissa.

SITTEN KULUI NOIN KAKSI VIIKKOA AIKAA

Huomasin aiheen nousevan esiin uudestaan ja uudestaan rukoustunneissani.

Näky kasvoi. Enää ei ollut kysymys yhden miehen toiselle jakamasta ajatuksesta -- paljastui Jumalan antama kasvava visio!

Olin pyytänyt toimistoamme tiedustelemaan ajateltujen kokouskaupunkien joiltakin seurakunnilta voisiko rukoustapahtumia sijoittaa niitten tiloihin. Ilmoitimme ennalta, että suorittaisimme mitä tahansa vuokraa pyydetäänkään tiloista ja vastaisimme kaikista menoista ja kuluista. Seurakunta olisi hyvin tervetullut esittäytymään ja rakentamaan siltaa niihinkin kokouksessa oleviin, jotka eivät lukeudu kyseiseen seurakuntaan.

Olimme tosi yllättyneitä kun yksi ainoakaan seurakunta helluntailaisista luterilaisiin tiloihin ei avautunut tarkoitukseen!

Erään ei-luterilaisen seurakunnan jäsen oli kuullut asiastamme, otti yhteyttä minuun ja kirjoitti ja ilmoitti kuulleensa, että tiloja ei suvaittu meille, koska oli pelkoa siitä, että Patmos Lähetyssäätiö saisi uutta tukijajoukkoa -- johon saattaisi tulla mukaan joku kyseisen seurakunnankin jäsen.

"Jumala armahtakoon seurakuntaamme ja herätystämme, jos tällaisella asenteella palvelemme itärajalla", kirjoittaja totesi.

Koimme Jumalan johdatuksen kuljettavan suunnitelmia eteenpäin ja kasvattavan niitä. Lähes kaksikymmentä paikkakuntaa on nyt ohjelmassa ja aikajana kulkee loppusyksyyn. Esa Heiska ja Leo Meller puhuvat joissakin tilaisuuksissa, Markku Vuorinen, Pirkko Säilä ja eräät toiset joissakin tilaisuuksissa. Pyydämme Jumalaa erityisesti varustamaan oikeat puhujat määrättyjä paikkakuntia varten.

Itsenäisyyspäivänä 6.12.2016 arvioimme ITÄIKKUNAN OLEVAN LEVÄLLÄÄN ja valtakunnallinen julistus- ja rukouspäivä järjestetään Helsingissä. Legendaarinen herätysmies, kautta maailman tunnettu julistaja STANLEY SJÖBERG Ruotsista on lupautunut juhlapuhujaksi. -- Enemmän tästä syksyllä.

LÄHIPÄIVINÄ KOKOUSTAMME
NELJÄLLÄ ITÄRAJAN PAIKKAKUNNALLA
Kun Jumalalle erotetut tilat eivät avautuneet, koimme melkoisia yllätyksiä:
Työväentalot ... poliittisesti punaiset tilat ... kulttuuritilat ... kirjastot ja tällaiset tilat ovat auki Itärajan julistus- ja rukoustilanteita varten!
Kutsumme nyt siis Sinua ja keitä tahansa voit mukanasi tuoda seuraaviin tapahtumiin:

LAPPEENRANTA
Helatorstaina 5.5.2016
Tirilän työväentalo, Onninkatu 6
Tilaisuudet klo 14, 17 ja 19
Kahvio 16-17 välillä

SAVONLINNA
Perjantaina 6.5.2016
Musiikkiopisto, Sotilaspojankatu 1
Tilaisuus alkaen klo 18

KOTKA
Lauantaina 7.5.2016
Kirjaston auditorio, Kirkkokatu 24
Tilaisuus alkaen klo 17

IMATRA
Torstaina 12.5.2016
Vuoksenniskan työväentalo, Torikatu 7
Tilaisuus alkaen klo 18

Samalla kun toivotan tervetulleeksi tilaisuuksiin mainitsen erityisesti toispaikkakuntalaisille olennaisesta asiasta:
Toivoni mukaan kohtaan Sinut julistajatovereitteni kanssa jossakin mainituista kokouspaikoista.
Tärkeintä on, että avaamme ikkunan paitsi itään myös Jumalan Istuimen suuntaan yhdistääksemme taivaan ja maan näinä vakavina hetkinä Jumalan tahdossa.
Veljesi vaivassa ja valtakunnan varmassa voitossa

LEO MELLER
rine

ViestiKirjoittaja rine » 05.05.2016 10:38

Pilvisen lämmin tervehdys täältä meiltä, koivuissa hiirenkorvat luonto vihertää,
tulee täydemmäksi, paljaat oksat saavat vaatteensa, kukin omanlaisensa.
Piha on siistitty ja haravoitu, odotusta koska puutarhat täyttyvät kukista joita voi amppeleihin
laitella. Ostin eilen äidille ruusun, en perinteistä , sellaisen matalamman Tanskalaisen, se laitetaan hänen
terassinkaiteelle puolipyöreään laatikkoon, siinä ne menestyvät puolivarjossa ja näkyy ikkunasta katsellessa.

Tiina Meju ja Eva ovat pohtineet "hihhulointia" jos sen siksi nimittäisi. Katson paljon tv7 ja siellä on
jos jonkinlaista veljeä ja siskoa puhumassa. Nuoriso on rynnistänyt voimalla esiin, usein kuulen puhuttavan siitä
kuinka vanhemmat uskovat ovat juuttuneet takamuksistaan kirkon penkkeihin. Kaikkien ei tarvitse olla puhujia tai saarnaajia,
mutta kaikkien tehtävä on viedä tavalla tai toisella evankeliumia eteenpäin ja tähän Herra antaa meille jokaiselle eväät.
Ihailen heitä jotka tekevät elämäntyönsä suljetuissa maissa, orpojen,vainottujen ja muuten hyljeksittyjen ihmisten parissa.
Jotkut ovat saaneet työllään valtavan organisaation aikaiseksi, mutta aina näissä on takana Jumalan antama näky ja Hän
ei jaa kunniaansa myöskään menestyksensä hetkenä, on hyvä muistaa hetki, mistä Herra Kutsui ja pelasti kaikki on suurta armoa.
Minua häiritsee esim Esy flow puhujissa samankaltaisuus puheissa ja eleissä, amen ja vaeltaminen edes takaisin, sanoma on yleensä hyvä.
Eli tämä häiriötekijä on minun vastaanotossani. En myöskään ymmärrä jatkuvaa seurakuntien perustamista, kun meidän pitäisi
opetella jatkuvasti sitä lähimmäisen rakastamisen taitoa. Mutta on myös raamatullista arvioida saamiamme opetuksia.
Meikäläinen tarvitsee ravistelua ja Herran palvelijana en näe itsessäni kuin tavallisena tallaajana. Täytyy tarttua Jumalan sanaan
ja sen kautta ammentaa uskoa siihen, että kuulun pyhään heimoon, Jeesuksen sovitustyön tähden.

Olen aina vierastanut erikoisuuksia ja kovaa musiikkia tapahtumia joissa korostetaan profetiaa parantumista jne,
rakastan hiljaisuutta ja rauhallisuutta ,,,ja tässäkin opittavaa,,,, ;)

Jos joku puhuu, puhukoon niinkuin Jumalan sanoja; jos joku palvelee, palvelkoon sen voiman mukaan, minkä Jumala antaa,
että Jumala tulisi kaikessa kirkastetuksi Jeesuksen Kristuksen kautta.
Hänen on kunnia ja valta aina ja iankaikkisesti. Amen.
1piet

Katsoin aamulla Riitta Halon sanomaa:
http://www.tv7.fi/vod/player/45101/
Teidän elämäänne iloa ja lepoa käsi Jeesuksen kädessä tänäänkin!
rine

ViestiKirjoittaja amanda » 05.05.2016 11:34

Helatorstain keväiset terveiset Tampereelta. Kiitos, :D olette kirjoitelleet kivasti. Minun tietokoneeni on reistaillut, poikani sitä sitten yrittää panna järjestykseen.

Valitin pojalleni että koiran pito ja hoito alkaa olla minulle liian raskasta, toiseksi alkoi kertyä sitkeä limaa kurkkuuni. Olin valmis nukuttamaan koiran. sitä poikani ei suvainnut, hän sanoi: "sitten se muuttaa meille." Hän otti koiran ja nukkumakorin ja vei kotiinsa, tuntui helpottavalta ja hengityskin on helpottanut. Poikani vei koiran eläinlääkärille kynnet leikattiin ja hampaat puhdistettiin ym.ym.Sovimme että minä edelleen vien koiran aamulenkille mutta se asuu pojan luona.

Toisen pojan perheeseen syntyi potra poika, eilen kävin visiitillä, pienen pieni käärö unisena oli äidin sylissä, pian sain sen omaan syliini, lasta siunaten istuin keinutuoliin ja ihmettelin taas uutta elämää. :roll: Sitten lähdin isompien kanssa ulos luontoa ihmettelemään. Kimalaiset lentelivät, niitä täytyy keväällä suojella koska talven yli selviytyy vain muutama yksilö ja ne ovat hyviä pölyttäjiä karvaisuutensa takia. Kaivelin kukkapenkkiä sieltä esiin tuli kastematoja, 3v. tyttö on hyvin kiinnostunut luonnosta, hän piteli matoja kädessään ja jutteli niille. Muurahaiset, kukat ja kaikki mitä luonnossa on kiinnostaa Stella-tyttöä. Taitaa tulla biologia. Rafael poika potki palloa maaliin ja heitteli frispiitä sinne ja tänne, lopulta se lensi katolle ja sieltä vain isä sen saa. Isä tulikin pian kotiin, oli käynyt kaupassa suuret oli kantamukset, sitten vain ruuan laittoon. Hän on käynyt ravintola alan koulua, siis taitoa on.

Pihaa on siistitty, orvokkejakin ostin jo muutamaan ruukkuun. Kiitos Jumalalle kaikesta hyvästä, Hänessä me liikumme ja elämme. :D
amanda

Seuraava

Paluu Tuumailuja