tuumis

Huhtikuu

Re: Huhtikuu

ViestiKirjoittaja riitu » 19.04.2016 14:24

Hei. Laitoin tänne aamulla viestin, mutta se ei lähtenyt ollenkaan.
Tämä uusi tuumausmaja on minulle vähän outo, mutta olenkohan tullut väärille sivuille.
Hyvää kesän odotusta ja Jumalan siunausta.
Terveisin Riitu
Terveisin
riitu

ViestiKirjoittaja Tiina » 20.04.2016 11:02

Kiva kun Riitukin käynyt.....,missähän Lasse luuraa ja miten voi?
Näkyisköhän katastrofikokki täällä.....en kokeillut vielä yle areenalta.
Ruoho kuivuu ja kukkanen lakastuu, on tosi totta tänään just. Eilenkin oli jo kuuma, kova itätuuli puuskittain, tuolit vain kaatuili pihalla. Mutta tänään sarav, kuuma ja kuiva ilma ja tuuli, plus 32 varjossa näillä leveysaasteilla. Vain salkoruusu ikkunani alla sinnittelee, muuten ruoho ruskeaa.
Eilen satuin katsomaan Tv 7sta ohjelman Mika Piiparisesta. Oli oikein hyvä, monille meistä tuttu ainakin sävel Oi Herra, mikä aamu. Vaikka edelleen minun korvissani soi Sä annat voimaa nousta yli vuorten!
Eilen tuli jostain syystä kahdessa eri yhteydessä esiin kohta 1 KOR.1, 30,
Hänestä on teidän olemisenne
Kristuksessa Jeesuksessa.
Hänet Jumala on antanut meille
viisaudeksi,
vanhurskaudeksi,
pyhitykseksi ja
lunastukseksi.
Kaipa se oli tarpeen. Kun ei sitä pyhitystäkään ole omasta takaa. Minä välillä kipuilen näiden liiallisten lukemisteni kanssa, kun Raamattua pitäisi luke enemmän......
Mutta Jumalasta on kaikki meidän olemisemme......mutta voidaan toki miettiä enemmän, mitä
lukee....luin toisenkin dekkarin, se taas oli vakoojatarina....joka tuli liian lähelle näitä nykyisiä tapahtumia koko lähi idässä.....eli nyt dekkarit toistaiseksi ainakin vähemmälle.Mutta ne helpoiten löytää englanninkielisinä kaupoista.
Kattotuulettaja on pyörimässä, varsinaista viilentäjää en vielä ole käyttänyt, poistin vain vähän pölyjä sen siivilästä, tai mikä se nyt on.
Voi että. Täältä olen etsinyt ns. rikkaimuria, eikä löydy,. Suomalaisessa lehdessä oli mainos, hinta vain 19 euroa :roll: Olisi pääsiäisviikolla tarpeen, kun matsan murusia joka paikassa. Se alkaa perjantaina.
Kaunista kevään keskiviikkoa teille.
Tiina

ViestiKirjoittaja amanda » 21.04.2016 11:52

Aurinko paistelee tällä hetkellä kirkkaana, se virkistää mielen. Kerran kuulin lauseen: " Huhtikuu tappaa kaikki lapsensa" koska rakastan kevättä oli lause kuin kylmää vettä kasvoilleni, mutta nyt alan sitä ymmärtää koska ilma vaihtelee niin rajusti.

Mejulla on ollut virkistäviä kokemuksia on mukavaa että jaat niitä meille, Tiinan matkat Jerusalemiin ystäviä tapaamaan tuovat mieleeni tutut kadut ja elää niitä aikoja uudelleen. Olen kantanut pientä huolen poikani teinitytön elämästä, hyvin tuntuu menevän. Muutaman kerran olen koulusta hakenut tai vienyt. Hän on nyt pientä palkkaa saava valmentajakin. Toisen pojan perheessä päivä päivältä lähempänä H-hetki, uusi lapsi uusi elämä jJs.

Piha työt alkavat kutsua, paljon en jaksa mutta aina jotakin pientä. Kevään kukkia etsiskelen löysin naapurin pihasta killat ja omasta pihasta sinivuokkoja joita olen siirtänyt muualta, sieltä ne työnsivät kukkiaan ruskeitten syyslehtien keskeltä. Pienet ilot pisarat virkistävät vanhaa loppusuoralla olevalla mieltä.

Suurin ilo ja voima tulee uskosta Jeesukseen. Hänen työnsä Golgatalla on kallio. Joka ei horju. Joka aamu on armo uus miksi huolta siis kantaa, varjot väistyy ja vajavuus....Herra voimansa antaa.

Siunausta sinulle, Itse Taivaan ja maan luoja on suojamme, voimamme.
amanda

ViestiKirjoittaja Marja L84 » 21.04.2016 19:16

Mä täällä voiton puolella eiliseen oloon verrattuna kirjoittelen...

Sitä se teettää ku on ajatuksia sieltä ja täältä ni jotenkin seilaa näillä maailman aalloilla joka suuntaan...

Tänään ei ole tullut syötyä paria leipää isompaa ateriaa eilisen illan ihme oksentelujakson jäljiltä. Se tuli ihan tyhjästä, yhtäkkiä tuli tosi huono olo ja ei siitä pitkä matka oksenteluun ollutkaan... Tänään on ollu vähän väsynyt mieli ja muuten ok olo, vain ruokaa ei ole tehnyt oikeen mieli... Mut jospa tästä taas asettuis... ☺

siunausta ja terveyttä arkeenne.
Marja L84

ViestiKirjoittaja Tiina » 22.04.2016 18:58

Terveisiä Pääsiäissaunasta.....nyt on todella täällä pesahaatto. Ihmiset valmistautuvat sederaterialle.Siinähän luetaan koko Egyptistä lähtö vitsauksineen ja muine ihmeineen
. verensivelykin.
Lauletaan orjia olimme, nyt olemme vapaita.....Jokaisessa sukupolvessa kukin ajatelkoon, että juuri hän on lähtenyt Egyptistä, orjuudesta.
Messiannisilla on omat lisänsä tavalliseen pääsiäiskertomukseen, eli Jeesuksen kuolema ristillä meidän puolestamme. On yksi ihana laulu, säveleeltään vähän melankolinen.....Jälleen on kevät Jerusalemissa.....Ja Jumalan Poika menee ristille.......
Itse tänä vuonna en ota osaa sederiin, jäin kotiin.
. Ajattelin sen liian pitkäksi ja väsyttäväksi.
Sain suomalaisia lehtiä nivaskan, viimevuotisia. Niitä selaillessa on monenlaista lisäoppia ja tietoa saanut.
Mitenkähän se Fida sinne Pohjois Koreaan on päässyt? Nimittäin joku vei sinne perunanviljelytaitoa :mrgreen:
Hyvin tarpeen on ollut, vaikka kommunisitjohtaja oli sanonut, että syödään riisiä, peruna on köyhien ruokaa.Ja perunanviljely kiellettiin. Mutta siitä onm tullut sinne elintärkeä ruokalaji.
Ja opin vielä, että Pojois Korea on pinta alaltaan kolme kertaa Suomea pienempi, väkilukua 24 : miljoonaan!!!!!! Tarvitsevat rukousta ja evankelimumia.
Ristin Voittol lehdessä kerrotiin kesäkonferenssista Tampereella 1945, että mukaan piti varata kansanhuollon ravintokortit ja lusikka. :mrgreen: Tai tuoda mukanaan ruokatarpeita tai lähettää saatuaan luvan kansanhuollosta......ja korviketaukoja pidettiin konferenssissa.
Yksi lehti oli Avainmedia, jonka mukaan tässä maassa olisi nyt pitänyt olla Al Hayatin konsertteja
juuti nyt ennen täkäläistä pääsiäistä. Kysyin sähköpostill, sanoivat joutuneensa perumaan, kun päälaulaja oli sairastunut. Tilasin samalla tämän lehden, että tulee ajoissa tieto, milloin konsertteja ,mahdollisesti tulee, ja miten näkisi ainakin sitten netin kautta.
Kaikenlaista on siis mietintämyssyn alla happamattoman leivän viikolla, vapaudestakin kertovalla viikolla.
Vapauten Kristus vapautti meidät, iloitaan kaiken keskellä
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 22.04.2016 19:24

Kiitokset kirjoituksistanne, loppuviikko ja vapaata. Aika kuluu nopeasti tätä konetta en ole aukaissut moneen päivään,
työssä se on työväline ja älypuhelimet tuovat mukanaan sen, että aina jos sallit sen olet käytettävissä.
Luonto antaa voimia varsinkin keväisin, lintujen muutto ja laulu, vielä ei puissa näy vihreyttä.
Meillä ollaan jo pihaa rapsuteltu sitä mukaa kun lumet sulavat, sekin on tehtävä hillitysti muuten niskat
kipeytyvät.
Joskus katsoin katastrofikokki ohjelmaa, mutta vaihdoin kanavaa ajattelin,
että kaikenlaista turhaa televisioon tungetaan,en ymmärtänyt kenelle se on suunnattu...
Olenkohan tosikko.... :o
mejun tapaaminen kaupan ovilla oli ihmeellistä, kyllä mies ilostui kun sai hallauksen
ei ollut ollenkaan pahoillaan :mrgreen:

Tiina on ahkera lukija, tällä erää minulle on kerääntynyt lukemista, enkä tiedä koska saan hyvää tekstiä luettua.
Raamatun jakeita luen ja puheita kuuntelen päivittäin
mutta otanko sen evääksi ja saako se minussa aikaan mielenmuutosta.
Onko minun elämässäni lainkaan Kristustuoksua, olenko sisällä siinä elämässä jonka Jeesus on synnyttänyt,
olenko läsnä vai kannanko hartioillani huolten loputonta painoa,
mutta kiitos olkoon Kristuksen joka aina kuljettaa meitä voittosaatossa, käsi hänen kädessään voi
turvallisin mielin jatkaa matkaa, joka ei ole sidottu siihen miltä meistä tuntuu...

Tämän Junkkaalan kirjan haluaisin seuraavana lukea.
http://www.adlibris.com/fi/kirja/alussa ... 9518886641
http://www.areiopagi.fi/2013/09/alussa- ... a-miten-2/

Siunausta elämäänne ja terveyttä niinkuin marja kirjoittikin
rine

ViestiKirjoittaja pappa » 24.04.2016 19:29

Kevät tekee tuloaan lumisateen saattelemana. Välillä paistoi aurinko ja kuiva tie kirkkoon ajellessa ja sitten välillä tie ihan valkoisena lumesta.
Ensimmäiset Leskenlehdet ja Sinivuokot kukassa täälläkin kuten Hämeessäkin.
Jäät tekevät järvistä lähtöään ja puitten väri alkaa muuttua silmujen turvotessa.

Kunpa myös hengellinen kevät olisi koittamassa. Omalla kohdalla tuntuu jotenkin talven kohmeiselta heti tänne itään saavuttua kristittyjen yhteyden kokemisen keskuudesta keskemmältä kotimaatamme. "Isä pitää huolta lapsestaan", lauletaan jossakin hengellisessä ja tähän on turvaisaa luottaa, vaikka omat tunteet kulkeekin vieraita teitä.
pappa

ViestiKirjoittaja riitu » 24.04.2016 21:03

Hyvää hyvää sunnuntai-iltaa. Kävin täällä joku päivä, kirjoitin suht. pitkän viestin, mutta se ei lähtenyt, vaan hävisi jonnekin bittiavaruuteen.
Tämä on jotenkin erilainen foorumi kuin aikaisemmin. Olen yrittänyt tulla tänne aikaisemminkin, mutta en ole löytänyt tätä palstaa. Olenkohan ollut jo niin pitkään poissa, että tiekin on kasvanut umpeen. ;)Paljon olette kirjoitelleet hyviä asioita, niitä on tullut niin paljon, etten ole kerenyt kaikkia edes lukemaan. Yritän parantaa tapani nyt kun olen tämän uudelleen löytänyt.
Maailmalla on tapahtunut ikäviä asioita. En tunne enää tätä samaksi kuin joku vuosi sitten. Pakolaiskriisi, sukupuolineutraali avioliittolaki, Suomen taloudellinen tilanne on tuonut kaiken epävarmaksi, mutta uskokaamme kaikki on Jumalan käsissä kuitenkin. Kaikki tapahtuu niinkuin Hän on suunnitellut. Olkaamme turvallisella mielellä.
https://www.youtube.com/watch?v=jLP-YnRJvBc

Siunauksin. Riitu

Ps. kokeilen lähteekö tämä nyt ja jos lähtee niin minne ;).
riitu

ViestiKirjoittaja Eeva » 25.04.2016 06:27

:) Uuden päivän antoi Herra armossaan.,
Päivä uusi riemullinen."
Lähdin katsomaan, millainen lumikerros on Vappuviikolla tullut. Eipä ollut lunta eikä sadetta, jota ennustettiin. Minnekähän menivät?
:) Viikon olimme Kuresaaressa, Saarenmaalla kylpylä. Matka oli lentäen helppo. Vain yksi tunti ja perillä ja lentokentältä vain 10 min matka. Nyt tuli kone tuoden joensuulaisia.
Olimme aiemmin käynee aiemmin ja juuri tuo lyhyt matka-aika innosti meille kavereita mukaan. Yksi mainio kaverimme lähti joka aamu lenkille klo 5. Käveli paljon meidän kanssa ja sitten taas oma vauhtilenkki illalla. Yrittäjällä vauhti jatkuu. Minulla ylläri, kun mittasivat huikean lukeman verenpaineestani. Kyllä se vähän laski ja sain muutaman pillerin mukaan ja nyt alan soitella lääkäriin pääsyä. Tässä olen taas opetuksessa.
:) Eilen aamulla en mitannut, kun olin luvannut Säynätsaloon, eri kinkeripiiriin tekstien lukijaksi. Hyvin meni, en tiedä miten Jumalan mielestä, mutta keikka tehty ja tapasin hyviä tuttuja.
:) Sain soiton, kysyin, soitatko vahingossa. 24v sanoi: ei. Hän kertoi innoissaan, mitä uutta hän oli oppinut uskon tiellä. Hän oli täynnä Pyhää henkeä ja oli luopunut suorittamasta uskoa, luopunut yrittämisestä pyhittyä. Kertoi, että itse vanhurskaus ei auta. Hän oli tajunnut armon, sydämenuskon kautta saanut täydellisen uudistumisen. :P Olipa mukava kuunnella häntä. Onkohan nyt nuorten aika nousta. Uusi sukupolvi esiin ja eloa on paljon.
:) Onpa mukava, kun olette kirjoitelleet! Riitu, Ihana, kun olet! Jess!
:) Herran armotöitä minä julistan,
Herran ylistettäviä tekoja,
muistaen, kaikkea sitä,
mitä Herra on meille tehnyt,
hänen suurta hyvyyttään
Israelia kohtaan. Jes. 63: eilinen teksti .Nähdään ja kuullaan
Eeva

ViestiKirjoittaja Tiina » 25.04.2016 17:32

Mullan makua ja taivaan tuoksua.....
niitä pitää olla hengellisessä laulussa sanoi Pekka Simojoki, haastattelussa joka oli Astu tarinaan lähetyksessä. Ei mikään uusi osio, mutta meninpä sitä katsomaan. Hän myöskin lauloi siinä laulunsa Särkyneiden majatalo, eli tuliko Majis mieleen????
Simojokinyt muutenkin ollut mielessä, kun hän on tulossa tähän maahan konsertoimaan kolmeen paikkaan, ensi kuun alkupuolella, Et Cetera kuoronsa kanssa. Suunnattu kristityille paikoista päätellen.
Jouduin Astu tarinaan Facebookin kautta, kun siellä mainostettiin osiota 167, Rommy Yrjölästä. Oli tosi vaikuttava kertomus, kannattaa katsoa ja kuunnella. Särkyneitä Jumala käyttää.
Muuten, kaktukseni kukkivat ainakin 5 niistä Rappusilla saavat tarpeeksi valoa, eivätkä kaipaa paljon hoitoa, mutta antavat välillä iloa, kunhan muistaa katsoa ja kiittää.
Näkeehän Jumala kaikki tieni
ja laskee kaikki askeleeni.
Job 31,4.
Antoisaa viikkoa.
Tiina

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja