tuumis

Huhtikuu

Re: Huhtikuu

ViestiKirjoittaja meju » 10.04.2016 09:14

Kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat.” 

Sunnuntai koittanut, muistakaame Jeesus on meidät omakseen voittanut :idea: Täällä mutustelen mielessäni eilistä runsasta hengellistä ravintoa, toin teillekkin murusia mitä kerättyä sain tähän vuotavaan mietintämyssyyni. Olin kuuntelemassa Liisa Puraa ja kannatti lähteä sillä koin saavani evästä niin rukiista kuin sitä vehnästäkin. Olipa kahvitkin kera monen sortin kahvileivän joka meikäläisen mieleen. Porukkaa oli melki täysi seurakuntasali ja seurat kesti 3 tuntia.
Tuntenut en montakaan mutta ihan hyvin joukkoon sovin, muutama tuttu näiltä matkoiltani oli ja oli kiva nähdä.
http://www.kristillinenkirjakauppa.fi/i ... teid=12634
Tässä pikkasen tietoa kuka on Liisa Pura, käsittääksrki hän on ev.lut.kirkkolainen ei ainakaan kansanraamattuseuran lähetti mutta puhuu usein Orollakin. Meikä pää menee sekaisin miettiessä mikä ero on kansanlähetyksellä, kansanraamattuseuralla jnr sit kuitenkin ovat kirkon jäseniä jne. Oikeesti yks hailee, pääasia että olemme uskossa Jeesukseen Kristukseen. Mut hyvähän yleissivistyksen kannalta olis tietää :lol: Liisaa jaksaisi kuunella tuntitolkulla sillä hänen puheensa on niin suoraa, aitoa ja ilon sävytteistä. Hän toi tuon kuinka kaikki yhdessä vaikuttaa parhaaksemme kertoen monta tosielämän juttua. Kertoi ettei olisi halunnut maataloon emännäksi mutta niin kävi että korkokengät muuttuivat kumppareiksi joilla navetan väliä tallustellut, tämäkin on ollut hänen parhaaksi katsoessa nyt hetkeä. Suosittelen Liisaa kuuntelemaan jos mahdollista ja tämä kirjakin on hyvä.

Selailin etsien yhtä juttua niin tuli tämä Tapani Suonnon opetus niinnlaitan senkin tähän jos joku saisi ahaa elämyksen. http://www.onewaymission.fi/index.php/o ... raa-ilolla
Ilo perustuu todellisuuteen

Jeesus otti sinun surusi ja ahdistuksesi, jotta saisit Hänen ilonsa ja rauhansa. Pyhä Henki on ilon Henki, kaiken kärsimyksen ja ahdistuksenkin keskellä. Miten se on mahdollista?

Pyhä Henki on taivaasta, me olemme tästä maailmasta. Pyhä Henki on iankaikkisuudesta, me olemme tästä katoavaisuudesta. Pyhä Henki näkee todellisuuden täysin toisin kuin me ihmiset. Se todellisuus on varsinaista realismia.

Jos et tunne Jumalaa, et tunne todellisuutta. Tuosta todellisuudesta Pyhä Henki sanoo: ”Kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat.” Kaiken pahan Jumala kääntää parhaaksemme, niiden parhaaksi jotka rakastavat Jumalaa.

Yksi traagisimpia tapahtumia Raamatussa on se, kun Juudas kavalsi Jeesuksen. Jeesuskin järkyttyi siitä syvästi. Mitään kauheampaa ei kukaan ihminen voisi tehdä kuin kavaltaa lunastajansa. Mutta sekin kääntyi meidän parhaaksemme: sen seurauksena tapahtui lunastus ja me pääsimme vapaaksi synneistämme.

Mikään tragediakaan ei tapahdu Jumalan hallintavallan ulkopuolella, vaan Hän on edelleen Jumala ja Hän pitää omistaan ja omasta valtakunnastaan huolta. Ei Jeesus iloinnut tästä maailmasta ja sen tuhosta, mutta Hän iloitsi Pyhässä Hengessä. Hän näki kaiken jumalallisesta perspektiivistä. Hän näki todellisuuden.

Amandakin on kirjoitellut kiva ♡ Oikein totesit että kirjoitukset ovat vähentyneet täällä joka minuakin harmittaa että näinkö hiipumassa ollaan. Huomaan itsestänikin että ei niin usein tule kirjoitettua mutta kurkkaamassa käyn monesti päivässä ja mikä pettymys kun ei uusia kirjoituksia näy. Mitä voimme tehdä, eipä muuta kuin rukoilla että Jumala saisi vaikuttaa tahtomista ja tekemistä.
Evalta terveisiä, hän on lonesti yrittänyt päästä sisälle mut ei onnistu. Toivottavasti ei meitä jätä sillä sitä pikkuhiljaa saattaa unohtaa koko tuumiksen .....Laitoin nyt ovet auki tähän osioon että voi ilman rekistöröintiä kirjoittaa, pidetään näin siihen asti kun rauha säilyy mut jos tulee häiriköitä niin heti suljetaan. Olisikin hyvä jos vieraatkin voisi kirjoittaa mutta aikasemmin se ei ole onnistunut. Rukoillaan varjelusta foorumillemme.

Rinelläkin reissu tiedossa, varmaan kaipaatkin maisemanvaohtoa välillä. Muista meille tuliaisia tuoda. Ainahan sinä olet muistanut meitä ihanilla aatoksillasi.

Jerusalemin tyttärille vilkutukset ja myös teille muillekkin :)
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tiina » 10.04.2016 16:36

Piipahtamssa käyn vain. Meji ihmetteli kun menee sekaisin, kuka mihinkin kuuluu, mihin seuraan tai seurakuntaan....ja että tärkeintä on Jeesus...ja miten sitä saisi eteenpäin vietyä, selkokielellä ja mielellä. Niinpä.
Mulla meni sekaisin nimetkin kun tuota Eliina Heinosta tarkoitin niin jotain ihan muuta meni nimeksi ;)
Tilen tuli vuotoa, nuhanenä ensin, etten voinut mennä kokoukseen kun ei antihistamiiinipillerikään auttanut. Sitten naapuri kertoi, että taloni ala on vesivuoto.....vanhat putket.....naapurin miestä soitin apuun, tekivät kai eilen tilapäiskorjauksen, ja tänään sitten kai paremman. En itse käynyt katsomassa edes, vettä tulee raanasta, mutta purskahtelee vielä korjauksen jäljiltä.
uusi viikko alkanut, uudet kujeet on päälläni, eli sitä entistä huiputusta, taas kerran vähän enemmän.
Mutta kuuntelin netistä jumalanpalveluksen Raamattuopistolta, hyvästä paimnesta puhuttiin, ja psalmista 23. Ei minuta mitään puutu, sanoo sana siellä. Voi voi, siihen se turva pitää panna, eikä omiin tuntemuksiin ja oloonsa.
Ja siinäpä se temppu seisookin, pahana päivänäkin panna turvansa Jumalaan.Silloin olen vahva, kun hän kantaa minua hartioillaan, sanotaan siinä laulussa You raise me up eli sä annat voimaa nousta yli vuorten.....ja alla myrskysään.
Toivotan kuitenkin teille kauniita kevätpäiviä :)
Tiina

ViestiKirjoittaja ML84 » 11.04.2016 00:05

Moikka kävin täällä eilen kurkkimassa mutta oli silmät niin sumeessa et en tiedä mitä sian saksaa tääl ois ollu ku ois virkeillä silmillä käyny oikolukemas... On nytkin sillai vähän sumeiset, mut en aatellutkaan romaania kirjoittaa, jos ne sen kestäis...

Nyt on ollu jotenki ihmeellinen vaihe... Väsyttää ei väsytä, mut kuitenkaan ei tunnu suoriutuvan edes perusasioista kunnolla. En oo saanu viel tietooni sokerirasituksen tuloksia, mutta oishan ne soottanut jos niis olis huikean isot heitot... Ja mun olo on jotenkin aikas kevyt vaikkaki hengittely raskas... Tai sillai hengästyn nopiaan, mut joku sanoikin tai uutisissa tais olla siitepölykauden alkaneen et lääkityksellä olevat ni kannattaa alkaa jo käyttää niitä... Pitäs varmaan käydä ne histecit reseptillä hakemassa, mut jotenki ei tekis mieli, ku muutenki selvinny ilman jatkuvaa lääkitystä paitai muutamina viime vuosina ku altistu homeelle töissä ni oli/ tuli tuo alttius lievään astmaan ja enempi sit rasitus sellaiseen... Ja tuohan tuo pölyallergia omat lisänsä sille...

Mut nyt alan nukkuu... Oon koko päivän ollu ihan unelias vaik yön oonki nukkunut hyvin.
ML84

ViestiKirjoittaja Eeva » 11.04.2016 08:40

terveiseni! Yritän, miten käy. Avautuuko ovi?
Eeva

ViestiKirjoittaja Eeva » 11.04.2016 09:04

Täällähän minä, täällähän minä. Mitä sulle kuuluu? Mutta ei mennä pois. :) :) Tunnen itseni oikein "otetuksi", kun ovet auki TUUMIKSEEN! :D
Paras syy elää on Eeva, sanoi Kari Tikka haastattelussaan YLE1 radiossa. Hänen vaimonsa on Eeva. Sanoi hän oleellisempaakin. Piti Raamattua oikeana inspiraation lähteenään. Sitten kotiseuroissamme lauloimme Armolaulun. Lauloimme Viisikielisen lauluja ja ehdotus oli: Jumalan rauhaa. Seija-Sisko alkoikin säestää seuraavaa. Vaihdettiin, mutta sitten lauloimme seuraavan, ihanan, jossa on Israel sai KAANAANMAAN. Seija-Sisko puhui niin Jeesuskeskeisesti, että kyllä vakuutuimme ja meidän Mauri-pappi puhui ihan perusasioita. 33 henkeä oli ja kaikki meni hyvin. Arpajaisvoittokakkun lisäksi piti tehdä lisää, kun arvasin, ettei 20 hengen kakku riitä. Olin kyllä aika väsynyt, on siinä kuitenkin paljon hommaa.
:) Eilen oli täällä Kr. eläkeläisten 40v-juhla. Olimme Messussa ja siellä oli Kemijärveltä muuttaneen rovastin saarna. Arvaatte, että se oli hyvä. En ole jäsen ( vielä), niin emme jatkoille jääneet.
Kahtena päivänä kävimme mökillä kahvilla. Katsoimme maisemia, kuuntelimme lintuja ja pöntöt panimme puihin. Omenapuutkin saimme leikattua, kun naapuri hyvät sakset lainasi.
TÄSTÄ PÄIVÄSTÄ TULEE HYVÄ, KUN JEESUS ON OHJAIMISSA! Ilo olla Tuumiksessa. Nähdään! :) :)
Eeva

ViestiKirjoittaja pappa » 11.04.2016 09:46

Eeva: Kyllähän Krell mielellään uusia aktiivisia ottaisi riveihinsä. Mihin sitä voimansa haluaa uhrata, on oma valintamme.
Samoin viime vuosina olen useammin kuullut, että ovet olisi auki heidänkin toimintaansa.
Hyvää työtä tuo järjestö tekee meidänkin paikkakunnalla ja silloin tällöin olen saanut siellä olla palvelemassa.

Herralta tulevaa iloa ja Jumalan antaman kevään uudistavaa voimaa teille tähän foorumiin osallistujille.
pappa

ViestiKirjoittaja Tiina » 12.04.2016 11:16

Katso,
hän on muovannut vuoret
ja luonut tuulen.
Hän ilmoittaa ihmisille tahtonsa.
Aamos 4,13.
Kyll kai hän ilmoittaa myös eläkeläiselle, mihin panna voimiansa. tvalla niitä paikkoja on jo aika paljon, kai Papallakin. Mulla ei juuri enää ole. Aika aikaa kutakin. Niin, paitsi roskankeruu kävelyjumppana, ei kyllä juuri ihmisiä tapaa keskustelemiseen asti :(
Harvoin sattuu, että samana viikonvaihteena saa kahdet synttärikahvit. Toinen täytti 65, ja toinen 75.Molemmat tarjosivat kaffeet oikein ulkona, siis baarissa, leivoksen tai jätskin kera
Ruoho kuivu, kukkanen lakastuu, se näkyy nyt täällä luonnossa. On ollut huluja säitä, sanoo lehti. Kuuluvat kyllä kevääseen ja syksyynkin.
Eilen oli vielä n. plus 25, tänään plus 16. Ja yöllä oli sentää satanut vähän täälläkin, ilmeisesti etelässä ja idempänä enemmän. Kuten yhtenä päivänä, jolloin Tel Avivissa paitattelivat päivää rannalla, ja Kuolleen meren tienoilla kovat tulvat ja Eilatissakin satoi. :o Olen kyllä kerran muinoin ollut Eilatissa, jolloin vuorilta tuli vettä virtanaan, vei hiekat ja vedet hotellien alakertaan.
Istutetut puut ja pensaat kyllä kukkivat, kuten oleanderit ja mahtava bouhiana.
ML84lle voimia, tietoa, sietoa, oikeita pillereitä. Ekäpä samaa kaikille muillekin.
Tiina

ViestiKirjoittaja Kyökkipiika » 12.04.2016 18:18

Tuli tuosta Tiinan kirjoituksesta muutama asia mieleen.

Mietin ensinnäkin kuinka vanhoja olemme? Joskus täällä on ikäjuttuja ollutkin, mutta luulen että minulla on ihan omanlaiseni kuva teidän kaikkien iästä. Joskus kun mietin kuinka kauan olen kirjoitellut... niin onhan majiksen ajoistakin jo hetkonen kulunut. Mielessäni kukaan ei ole kuitenkaan vanhettunut.
Ei kenenkään tarvitse ikäänsä kertoa, sitä en tarkoita, vaan sitä että tietyssä mielessä tässä paikassa aika on pysähtynyttä. Enkä tarkoita sitä huonolla tavalla tai kirjaimellisesti.

Joskus taas mietin tuota "aikansa kutakin". Niin moni on jäänyt pois, eikä itselläkään ole mitään annettavaa tänne... Mutta silti joka kerta tutut nimimerkit lämmittävät sydäntäni kun täällä käyn. Olen kuitenkin itse enemmän majiksen kuin tuumiksen asukki. En ole osannut jäädä tänne pysyvästi, mutta iloitsen kuitenkin että meillä on tämä tuumis.

Tiinan elämää pohdin myös. Mikä on sinut vienyt Israeliin? Olisi kiva kuulla myös se miten löysit majiksen/ tuumiksen :)
Jos tuntuu ettet halua kertoa, se on ihan ok.
Kirje hebrealaisille 13:25
Kyökkipiika

ViestiKirjoittaja eeva » 12.04.2016 20:10

"Me emme nuorten puolesta voi ottaa yhtään askelta.
Hän lähtee itse matkalleen sen vaaroihin ja vastuuseen.
--------------
Kuitenkin häntä saattavat myös sukupolvet, vanhemmat,
on läsnä niiden rakkaus ja rukous ja siunaus."
Virsi 236:2,3
Tämä tuli taas mieleeni, kun ajattelin ja sain tietoa ystävän lapsesta. Niin, tämän olen varmaan ennenkin tuonut, mutta rukous on niin tärkeää.

Minä olen aivan yllättynyt, kun sain kukkia tänään ja kauniin puheen. Sanoin heti, että sinunhan piti puhua Israelista. Sanoi, että kyllä hän pääsee, kuten Mooses Israeliin. Niin sitten pääsikin ja piti oikein mainion puheen Israelista ja Lähi-idän tilanteesta. Monille oli uutta, miten YK kohtelee Israelia.
:) Ne hämmästyskukat. Kyllä aikaa on näissä hommissa mennyt. Mutta Herrallahan ei ole eläkeläisiä. Jos terveyttä ja voimia annetaan, mennään päivä kerrallaan ja niin taitaa muutkin mennä.
Kiva, kun Meju oli kuuntelemassa Liisaa. Me aiomme tehdä bussiretken Liisan ja Erkin kotiin 21.5. Siellä on aina tosi hauska käydä.

Nyt mies tulee mahlanhakureissulta. Huutelin, tuliko? 7 litraa elämän eliksiiriä tuli. Kippis! Tulkaa mukaan kevään juhlaan!

Sen joka muistaa, että
hänen auttajansa on kaikkivaltias,
on mahdoton vaipua epätoivoon.
Jermy Taylor
Herran armon iloa! :) :)
eeva

ViestiKirjoittaja Vieras » 14.04.2016 07:29

Hui, kuinkas nyt, kun ei ketään ole käynyt? Ovet auki kaikille!! :)
Tuossa edellä kirjoitin Mooses pääsi Luvattuun maahan. Ei tainnut puhuja niin sanoa, vaan kiertelemisestä, kuten Mooses. No, nyt ei kukaan ole ehtinyt minua torumaan Raamatun vääristelystä, ehdin pyytää ANTEEKSI. :oops:

Minulla kiitosaihe. Olin painiskellut yhden asian kanssa ja ystävä jo rukoili, ettet saa heti ottaa taas sitä reppua kannettavaksesi, koska se on heitetty Jumalalle.
Rukoilimme viisautta ja asia hoitui-hups-paremmin kuin ikinä olisin osannut arvata. Todella kiitosmieli.
:) Jäi mieleeni yhdestä ohjelmasta: Meidän ei tarvitse olla vain jyviä nokkivia kanoja vaan liiteleviä kotkia. Minusta hyvin sanottu, kun minäkin aina nokkimassa ja siitä ei liitelyyn riitä Hengen voimaa. Kaikessa tarvitsen PH:n johdatusta.

"Herra, Ilman sinua olemme susien sukua." Näin Aaro Hellaakoski
Herra tahtoo pelastaa kaikki, tässä palvelutehtävää.
:) Kuntosali HUR-ryhmässä alkaa kuntotestit. Viimeksi jäin luokalle, kun liike "liivien kiinnipaneminen" eli kädet takana yhteen, toinen ala- ja toinen yläkautta. Nyt pitäis harjoittaa. Niin, miksikähän, saahan tuon vaatekappaleen pyöräytettyä ympäri. ;)
Ilo kaikista teistä, linkeistä ja yhteisestä elosta! :) :) :)
Vieras

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja