tuumis

Huhtikuu

Huhtikuu

ViestiKirjoittaja meju » 01.04.2016 01:13

Tervetuloa tuumailemaan ☆♡☆
meju
Ylläpitäjä

Re: Huhtikuu

ViestiKirjoittaja Tiina » 01.04.2016 19:42

Voi voi, olihan Meju avannut huhtikuun, mutta huomasin vain eilisen päivämäärän: No, käyköön se aprillipilasta, kun ei kukaan ole mitään aprillannut. Ei kai täällä
edes tunneta koko tapaa.
No kai sekin käy aprillipilasta, kun luulin vilustuneeni yhtäkkiä, alko näes tirskuttaaa ja nenä vuotaa.
Ulkona kyllä lämmintä plus 21, mutta sekään kävi vähän viileä tuuli, kun tuota pihaa taas rikkaruohpista selvittelin vähän aikaa. Ja sitten itsuin rappusilla auringossa ja luin Uusi Tie lehteä.
Vasta sitten muistin ja huomasin tammipuun tuossa lähellä, sehän on täynnä kukkaa ja siitepölyä!!! Tänä vuonna ei mimosa tehnyt nuhaa, mutta nyt tämä tammi.
Käytiin ostoksilla ja samalla apteekissa, ostin antihistamiinia, jospa vähän auttaisi.
Eipä nyt tule muuta mieleen kuin että Valitusvirsissa kai , että on aika sille ja aika tälle. Tli myös siitepölynuhalle.
Hyvää viikonloppua kaikille.
Tiina

ViestiKirjoittaja pappa » 01.04.2016 22:11

meju » 31.03.2016 07:08

Aurinko
Joka aamu on armo uusi, aurinko noussut valaisten aamuamme. Eilen olin taas oppitunnilla tullessani iltalenkiltä, katseeni kiinittyi todella mahtavaan näkyyn eli auringon laskuun. Oli kuin tulipallo niin kaunis näkymä jota ei edes kamera voi ikuistaa ( ei ainakaan minun puhelinkamera ). ---Tuossa metsän reunassa seisoessani katsoen auringon laskua ja sitä kirkkautta laskiessaankin mietin omaa eloa.

Myöskin koitin kuvata auringonlaskua, ilmeisesti sama oranssinen pompula laskeutui tuonne kuusikon taa. Kovin on haljuja muo meidän värit verrattuna Jumalan luonnon värikylläisyyteen. Miten kauniiksi Hän onkaan tämän näkyväisenkin tehnyt. Mitä sitten onkaan se tuleva kirkkaus, jota silmämme eivät kykene näkemään tai kuvailemaan.
Ja miten kauniita me rupsahtavat matkamiehetkin lienemme siellä tulevassa valon valtakunnassa?

Rinen maininta lähetystyöstä toi mieleeni edesmenneen sisareni, joka myös tallasi samantyylisessä elämäntehtävässä R:n tavoin Itä-Suomessa. Hän kertoili näystään mustien kiharatukkien pariin. Elämä kuitenkin meni toisin kuin saatu näky, tai sitten vain aika loppui kesken.
Milloin sitten olisi aika toteuttaa Jumalalta saatua kutsumusta? Joku viisaampi on sanonut: lähde sitten, kun et enää voi olla lähtemättä. Kenties tuossa on viisautta, ettemme omassa innossamme ehätä Jumalan suunnitelman edelle. Toisaalta sana sanoo, että Jumala ei lahjojaan ja kutsumustaan kadu.
Herra auttakoon, etten myöskään laiminlöisi tehtävää joka minullekin on valmistettu.
pappa

ViestiKirjoittaja eva » 02.04.2016 08:22

:) "SOM MIK HÄÄ!" Tämän opin Matkakumppanuusryhmässä. Oli ollut aamuhartaudessa. Piti ihan tämä sanoa, kun Papalla ihana teksti ja väri niin aurinkoinen, ettei meinannut näkyä. Luonto herää ja ihan aika on meneillään. Minä olen kiipeillyt omenapuissa. Kaasimme niistä kahdesta puusta kolme isoa oksaa ja pikkupoistettavaa riittää. Taas mietin "Toinen otetaan, toinen jätetään." Illalla sitten menin myöhässä Hengen Uudistus kirkossamme tilaisuuteen ja kun avasin kirkon oven Puutarhuripappi puhui, että kaikki ylös kurkottavat pitää ottaa pois. ne ei tuota hedelmää. Alaspäin menevät, lähimmäisiä kohti kurottautuvat, niitä tuottavat. Arvaatte, että meni siitä hengelliseen puoleen.
:D "Hämmästyttikö Pääsiäinen?" Kysyi toinen. Minä nostin kädet. Eipä monta kättä noussut. Sanoi, että teksti helposti jää vain tarinaksi.

Viikko on mennyt melkein tuttuun tahtiin Hur, rukous- ja raamattupiiri ja Matkakumppanuusryhmä. Meille oli valtavan ihana, kun meidän nuoret lähtivät kotipitäjääni auttamaan avutonta veljeäni vaimoineen. Tyttö on tosi tarmokas hoitamaan asioita. Soitti monta puhelua lääkäreille, hoitajille ja poliisiin. Ajokorttiasiaa hoitivat sitten Pietarsaaressa asti. Tulivat eilen ja kaikki kolme sairaita. Pojalla kuume, isällä marevan arvo oli ollut "kuoleman rajalla" ja tyttö niiskutti. Isällä heti aamuvuoro. Se urheilu taisi uuvuttaa koko porukan.
Nyt on tapahtumakalenteria huojennettu.

"Hän elää rukoillakseen puolestamme." "Vain se, mikä on tehty Kristukselle kestää." Nämä lauseet pysäyttivät eilen. Jippii!! Meillä on esirukoilija!
Ilo ja rauha olkoon kanssanne! :) :)
eva

ViestiKirjoittaja meju » 02.04.2016 09:35

Horjun....
Minä pysyn aina lähellä Herraa. Kun hän on oikealla puolellani, minä en horju. 
Minun sydämeni iloitsee, mieleni riemuitsee, minun ruumiini ei pelkoa tunne. Psalmi 16:8-9

Jeesus auttaa horjuvaa :idea: Huomenta tulin toivottelemaan ja ilokseni huomasin että Eva olikin jo kerinnyt aamun rohkaisevia ajatuksia tuomaan. Eilen Tiina tuonut kuulumisia jotka aina odotettuja kuten papankin viisaat mietteet. Eilen sain luettua loppuun sen Kari Honkasen kirjan ja siinä just tuo sama ajatus oli että "elä lähde jos voit olla lähtemättä", Kari oli mennyt kysymään vanhalta lähetystyöntekijältä mistä hän on varma sittenkään lähetyskutsustaan Unkariin johon olinsaanut tämän vastauksen. Voi, kuinka paljon sainkaan tästä kirjasta ammennettua rohkaisua ja sitä että Jumalan työtovereina olemme kaikki niin terveet kuin sairaat, myös se ettei elomme tässä ajassa ole tervyttä, ja maallista menestystä vaan meitä koulutetaan ikuisuutta varten niin että meistä tulee ihmisiä jotka ymmärrämme ilman Jeesusta emme voi mitään....Hän tukee meitä silloinkin kun koemme että nyt huojuttaa niin etten askeltakaan jaksa vaan romahdan.

Eilen sain taas romahduttavan uutisen ja vielä yötä vasten joka koskee mummotettavani perhettä. Kerron enemmän kun pystyn mutta hyvin teette jos muistatte rukouksin. Itkeä en enään jaksa syystä että edellisen päivän itkin vanhemman poikani takia ja tuntuu taas että kaikkien muitten lapset pärjää hyvin elossa mutta me olemme epäonnistuneet kasvattajina jne... Pitkä oli yö miettiessä miten tästä selvitään etten täysin romahda. Ei totisesti ole helppoa eloni mutta kuitenkin ihmeellisti tuettu, nostettu, kannettu ja saanut kokea taivaallista huolenpitoa sekä extraa pyhistä matkoista jotka ovat uskomattomia juttuja . Nämä auttavat jaksamaan kun kokemuksesta tiedän ettei pidä pitkäksi aikaa jäädä tuijottamaan vallitsevia vaikeuksia sillä se upottaa itsesäälin suohon vaan Jumalan mahdollisuudet ovat sellaisia johon voimme luottaen katsoa niinkuin auringon nousuun, eilen se laski mutta mitäs aamulla tapahtunut, vielä armonpäivä koitti.

Tuon psalmin sain aamulla luettavaksi heti netin aukaistuani ja siinä oli se avainsana nyt hetkeeni, ymmärrän kun pysyn Herraa lähellä hän tukee minua aina. Oikeesti kokeilin oikealla kädelläni josko tuntisin vaikka hipaisun konkreettisesti läsnäolostaan hmmm onko hän sittenkin vasemmalla puolella :lol: Tietenkin hän ympäröi meidät ja on kaikkialla.

Ihanaaaaaaa!
( Israelin matkalla oli puhuttelevaa kaveri joka kokenut vaikeita sairauksia yms niin hän oli aina kiitos mielellä ja tuo ihanaa sana oli alati huulillaan )
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja amanda » 02.04.2016 11:37

Aurinko paistaa niin kirkkaasti silmiä häikäisee. Kevät aika on tullut, nyt odotan koska ensimmäiset krookukset nousevat pintaa, vihreitä piikkejä näin jo nousevan. Kiitän Herraa että talvi on taas taitettu. Ensin suli jää jalka käytävältä ja sitten tuli lakaisukone ja putsasi hiekat pois, nyt on hyvä kävellä koiran kanssa.

Olin Karmel kodilla pääsiäisenä, tapasin siellä vanhoja ystäviäni taas kerran. Väkeä oli saapunut ympäri Suomea, ihmisiä jotka monin tavoin osoittavat rakkauttaan Jumalaa ja Israelia kohtaan. Sain siellä viettää myös synttäreitäni. Monia hyviä Raamattu-tunteja kuulimme. Lopun ajat ja Israelin kotiin paluu olivat esillä ja tietenkin pääsiäisen ihana sanoma. Jeesus avasi tien taivaaseen ja kuolemallaan kuoleman voitti. Rukous ja kiitos Sanan rinnalla meitä ruokkivat. :D

Ihmiselämä on täynnä vaikeuksia sen olen kokenut, tällä hetkellä elämäni on rukouksien sävyttämää mutta tasaista. Jokaisesta ahjosta olen jotakin oppinut. Hänen tulee kasvaa ja minun vähetä. Jumala ohjaa koko valtavaa luomakuntaa, ja jokaista ihmislasta: " ei pisaraakaan liikaa." Jääkää Kaikkivaltiaan suojaan :D
amanda

ViestiKirjoittaja Tiina » 02.04.2016 16:09

Minun tuli ikävä edesmenneitä edeltämenneitä rohkai sijoitamme ja kanssavaeltajiamme, varsinkin
Araliaa ja Hannaa. Hanna tuli mieleeni, kun kokouksessamme luettiin aluksi psalmi 63. Jakeesta 5, Minä ylistän sinua koko elämäni ajan ja kohotan käteni sinun nimessäsi. Sehän oli yksi Hanna, Anjan saamista lauluista.
Mielessänoi on pyörinyt laulu Kiiotsvrrren säveleitten tieltä pahat enkelitkin pakenee.....auttakaa hyvät ystävät, miten tuo laulu alkaa......näin pahasti jo tuo edami iskee.... ;)
Mietin myöskin kiittämistä, kun siihen varsinkin Paavali kovasti kehoittelee. Ja itsellä usein rukouskin on use4in kuin kauppalista....tuota ja tuota tarvitsen. Sanotaan ettei näin saisi olla.Mutta Jeesus opetti Isä meidän rukouksen , eikä siinä mainita yhtään kertaa kiitosta! On pyyntöjä koko alku. Tosin alku on
pyyntöä että Jumalan valtakunta tulisi ja hänen tahtonsa tapahtuisi, mutta myös oma elämä, jopa lakiin kuuluva leipä, kuten hepreaksi sanotaan.
Mutta loppu on kyllä ylistystä
Sinun on valtakunta ja voima ja kunnia'
inakaikkisesti.
Luonto on wedelleen täynnä kukkia, vaikka osa vihreyttä on jo muuttumassa ruskeudeksi. Valkoista on paljon, villiporkkanaa, napolinlaukkaa ym.....
Ja yllätys, yllätys. Appelsiinipuussani on kukkia. Ikäänkuin yhtäkkiä ilmaantuivat. Oli siellä kyllä jo ollut, sillä näin yhden raakileen, peukalonpään kokoisen.....Siispä siellä murheen ja vaikeuden ja ongelmien alla voi jo olla Jumalan apua tulossa, olemassa.
Ei luovuteta, Jeesus rukoilee puolestamme, muistutti Amandakin.
Tiina

ViestiKirjoittaja Vehnä » 02.04.2016 18:56

Hannan muistan laulusta Lähde Jumalan. Tässä yhden säkeistön sanat:

Dm Gm A7 Dm
Katso Karitsaan, ristin Herraan, uskon alkuun, täyttäjään.
Gm A7 Dm
Katso Karitsaan, ristin Herraan, uskon alkuun, täyttäjään
D7 Gm A7 Dm A7 Dm
Ei sua myrskyt lyö, pelota ei yö. Haahtes´ rannan saavuttaa.
D7 Gm A7 Dm A7 Dm
Ei sua myrskyt lyö, pelota ei yö. Haahtes´ rannan saavuttaa.

Tämä taas lohdutti Araliaa usein:

https://www.youtube.com/watch?v=61jMS9tYIiI

Tiinan mainitsemaa laulua en tunne.

Siunausta elämääsi!
"Minä olen sinut nimeltä kutsunut."
Vehnä

ViestiKirjoittaja Tiina » 03.04.2016 15:27

Päivä kustansi Hannalta laulukasetin, myöhemmin se oli CDnä, mutta muita lauluja ei juuri tunneta kuin LÄhde Jumalan. Annoin veljelleni CDn ja hän sanoi, että tähän olisi mahtunut paljon enemmän. Vastasin, mutta kin hän ei saanut enempää......ei veljeni kysynyt, että mistä. Ne olivat kaikki psalmeista, kun hänellä oli vaikea kausi, olis Suomessa pitempään, Jumala lohdutti näillä psalmeilla ja lauluilla.Pimeyden kätköistä Jumala joskus antaa tulla valoa. :idea:
Pääni on kuin joku mehiläispesä. Vahvennettiin kuulokojetta, joten siellä on huimausta ja lisä ääniä paljon. Ei tule normaalia sanoi kojelääkärikin, ja sen kyllä uskon ennestään. Eli saa olla ihan epänormaalina täällä maailmassa, mutta kiittää siitä mitä on,......ja mitä on luvattu. :)
Tiina

ViestiKirjoittaja meju » 04.04.2016 10:36

Viritä

Herra on sinun varjelijasi, Herra on suojaava varjosi sinun oikealla puolellasi. Ei polta sinua aurinko päivällä, eikä kuu yöllä.
ps 121:5-6

Siitä syystä minä sinua muistutan virittämään palavaksi Jumalan armolahjan
2 Tim 1:6

http://www.kkjmk.net/product_details.php?p=2680
Kuva
Koodi: Valitse kaikki
Tämä on kertomus David Wilkersonista, miehestä, joka uskoi kaikista vaikeuksista huolimatta, että Jumala voi tehdä suuria New Yorkin hylättyjen ja unohdettujen parissa, joka kieltäytyi luovuttamasta katujen asukkien kohdalla jopa silloin, kun he olivat jo itse luovuttaneet, ja joka näki huumeiden käyttäjien ja jengiläisten silmissä sen, mitä muut eivät nähneet – Jeesuksen Kristuksen rakkauden.

Huomenta kanssakulkijani, kuinka voitte? Täällä maalla piritinpöydän päällä tietsikkani ja teille rupattelen, on tämä nykymaailma ihanaa....syystä että voimme keskustella näinkin ja etenkin kun tahtoo jakaa aatoksiaan toistenkin kanssa ettei ihan pääkoppa täyty aatoksissta ja sitten tulee tööt olo kun ruuhkaa aivosoluissa.
Laitoin tuohon alkuun ne aatokset mitkä tällä hetkellä mietintämyssyssäni.
Tuo psalmi tuli eilen lohduttavana ja etenkin kun olemme täällä miettineet auringon ja kuun merkitystä ja etenkin sitä kunka ne todistavat meitä rakastavasta Jumalasta. Ihmeellisesti Isä lohduttaa sanansa kautta näin koen sekä kokenut, nostaen olosuhteitten yläpuolelle.

Tämä "viritä" tuli tänä aamuna kun mietin eloani ja tuli olo etten taida jaksaa kirjoitellakkaan , kuitenkin koin että jos en edes yritä niin sitten ei ainakaan tekstiä tule, jotain on itsekkin tehtävä asioitten eteen. Eihän tulikaan syty uuniin jos emme ota tulentekovälineitä ja tee omaa osuttamme. Meikälösell' kyll meinannut monta kerta pinna palaa siinäkin hommassa kun pönttöuuniin tulta viritellyt niin ei vaan synny kuin hetken roihu ja sit savuaa.....puut tosi märkiä mutta kun sitkeesti vaan ajan kanssa toistaa sytytyshommaa niin onnistuu. Ajattelen omaa pönttöäkin *koputtaa päätään*, sytyn joihinkin juttuihin hetkessä mutta sit vaan savua jäljellä ja lannistumista " ei minusta ole". Kirjoittaminenkin just tälläistä mutta kiitän Isää että hän vaan ihmeellisesti sytyttänyt tälläisen kyteväisen ja mikä upea tunne kun kokee roihuavansa :lol: Sinullakin on armolahja, viritä se käyttöön, ehkä itsestäsi tuntuu ettei tämä mitään ole mutta mistä tiedät kuinka paljon saat Jumalan lämpöä heijastettua lahjasi kautta.

Kolmas juttu on tuo kirja, sitä aloitin nyt lukemaan. Jostain syystä olin laittanut sen kirjastoon pois vietävien joukkoon mutta eilen se "hyppäsi" eteeni ja nyt ahmien sitä luen. koen että tässäkin kirjassa on opetusta meikäläiselle. Ihmeellisen kutsun sai Wilkkersson ja hän viritti armolahjansa välittämättä ihmisten mielipiteistä vaan kunteli sytyttäjänsä ääntä.

Hyvä että Amandakin käynyt kertomassa kuulumisiaan, tosi tärkeää jokaisen aatokset ja tiedämme miten jakselette. Sekin jos ei näy mitään merkkiä eli kirjoitusjälkeä niin tosi vaikea tietää oletteko joukossamme.
Vehnä tuonut meille aivan kuin viestiä taivaasta Hannalta ja Aralialta, luin monta kertaa nuo laulunsanat. Nämä rakkaat sisaremme ovat perillä ja jättivät meille testamenttinsa joka on sanoman vieminen eteenpäin tälleen kirjoittamallakin. Voi kuinka ikävä on heitä samoin Tariaa eli Tarjaa.
Tiina kirjoitti appalsiinipuusta, huomasin sanan " raakile" joka vasta peukalonpään kokoinen. Tämä puhutteli kuinka meistä raakileistakin voi kasvaa ja kypsyä sellainen hedelmä joka kypsyessään on hyödyksi taiasmatkalle hapuleville jne...sekin että raakile huomattiin....

Isäntä lähti pilkille ja nyt onkin todella kaunis aurinkoinen ilma. Eilen koirulin kanssa tein kävelylenkin jäälle nauttien koko sydämestäni lenkistä. Pilkkiminen ei ole juttuni enkä edes yritä sellaista harrastusta, kerran kävin ja se riitti kiitti.....

Rinelle voimia rukoilen sekä voimaantumista raskaassa elämänvaiheessa. Toivottavasti kirkastusjuhlilla taas tavataan ja saamme herkutella sanasta mutta myös letuista, makkaroista, jäätelöstä, mansikoista jne...ehkä Evankin kohtaamme :shock:

Nyt on viritelty ja toivotaavasti tetkin sytytte :idea:
siusiusiusiusiusiusiusiusiusiu
meju
Ylläpitäjä

Seuraava

Paluu Tuumailuja