tuumis

Maaliskuu

Re: Maaliskuu

ViestiKirjoittaja rine » 26.03.2016 09:51

Pilvistä, hentoista lumisadetta ja suojakeliä meillä lankalauantaina.
Katselin hetki sitten junalippuja tampereen suuntaan, hinnat ovat laskeneet huimasti,
pääsee edestakaisin 60€, kun viime syksynä suuntaansa oli 80€.
Tässä tapaillessa sanoja ja sanomista mitään ei nouse mieleen,
joten siunausta elämäänne.

Miika 6: 6-8 (1992)
- Mitä minun pitäisi tuoda,
kun astun Herran eteen,
kumarrun korkeimman Jumalan edessä?
Toisinko hänelle uhreja,
vuoden vanhoja vasikoita?
Miellyttävätkö Herraa tuhannet pässit
ja virtanaan tulviva uhriöljy?
Pitäisikö minun antaa esikoiseni rikkomuksestani,
oma lapseni synninteostani?
- Sinulle, ihminen, on ilmoitettu, mikä on hyvää.
Vain tätä Herra sinulta odottaa:
tee sitä mikä on oikein,
osoita rakkautta ja hyvyyttä.

Laitan luettavaksi uusi elämä lehden:
http://www.uusielama.net/images/ue1_16.pdf
rine

ViestiKirjoittaja Marjaleena84 » 26.03.2016 23:44

Moikka jospa uusi puhelimeni jonka pääsen ostaa torstaina palvelisi minua kiltisti myös näiden sivujen suhteen... :D sopii ainakin toivoa... mä en käsitä miten nuo nykyaikaset puhelimet ei kestä edes taskussa olemista... ku heti leviää käsiin... mulla meni se mun oma ja sit otin pojalta kun sillä ois pois käytöstä yksi, no sea ennen ruotsin peli reissua hajotti omansa tai sekin hajos tyhjästä. Ja annoin sille reissuun sen mikä mulla käytössä. No reissun jälkeisenä treenipäivänä tuli treeneistä ja näytti etoli siitäkin menny näyttö vaik ihan takin taskussa naulakossa oli ollut... pärjäisin hyin tällä mikä nyt väliaikais käytössä ihan peruspuhelin ilman nmitään lisäsovelluksen lisä sovellusta, mutta ku kaikki työ ja kouluilmoitusjutut on kanssa verkostoitunut nykyään eli jos koulussa pojalla jotain nitulee nettiin wilmaan infoa...ja jos en muista käydä sähköpostia lukemassa päivittäin ni en ssa tietooni kaikkea, mikä pitäis saada ku kaikki pitäis olla ja elää somessa, jos haluaa omla osa jotain jtai et jos hsluaa et jokupitää yhteytttä...kukaan ei juuri soita laittele viestii nyt kun mul ei oomessengeriä, whatsappia tai tällasia pikaviestimiäkäytettävissä...eli periaattees oon pihalla kaikesta ku en kuulu ryhmään jotain näissä yhteisöissä tällä hetkellä...ku eivät näe mua linjoilla jatkuvasti ja kun yleensä reagoin viesteihin heti nykyaika on niin tekniikkavoittoiseksi menny ettei oo tosikaan... :D mut hyvä puoli onjuuri se rauha ku kukaan ei o koko aika kyselemäs jotain ja taas jotain, mut kun tieto ei kulje mulle asti, jos en pääse käymään koneella esim.koko päivänä....
Marjaleena84

ViestiKirjoittaja Tiina » 27.03.2016 20:30

Niin, Marja Leena. tää on tätä digiaikaa....ainakin eille nuoremmille. Näin vanhana ei kaikkea tarttekaan tietää eikä kuulla.
Rinelle edelleen voimia äidin ja hänen hoitajiensa, apuriensa kanssa. Ja Mejulle parantumista ripulista, josta oli fbssä.
Ja kaikille kuitenkin hyvää pääsiäistä, Jeesus on ylösnoussut.
Katsoin eilisiltana Pelastaja filmin. Se toi Jeesuksen elämän tapahtumat tähän historiaan, taas kerran. Tähän raadolliseen maailmaamme..Täällä hän eli ja kuoli ja nousi ylös. Samalla toteuttaen Raamatun lupaukset.
Minusta oli kivaa, että puhe oli fgilmissä arabiaksi, tekstitys kyllä suomeksi. Mutta se ikäänkuin korosti sitä, että Jumala rakastaa myös arabeja, muslimeja, niitäkin äärisellaisia, kutsuu heitäkin luokseen. Ja heitäkin tulee aina välillä uskoon, uskonvahvistukseksi meillekin.
Minulla oli erikoinen eka pääsiäispäivä tänään. Uusi kuukolaitteeni lakkasi viime viikon puolella toimimasta. Päätin ,että sunnuntaina soitan, jos laite ei ole korjannut itseään ;)
aamupäivällä soitin. Lääkäri kehoitti ottamaan kojeen langanpäästä osan irti, katsomaan onko siinä jotain. Tein niin ja panin takaisin ja laitteen korvaan......ja onnistuin vetämään langasta siten, että se kumiosa jäi korvan....enkö ollut painanut tarpeeksi kiinni......
Eli soita ja kerro.....lupasi kilti lääkäri, joka samalla kojeasiantuntija, ottaa vastaan ja katsoa....Olihan se siellä korvassa....hän poisti sen ja pnai takaisin laitteeseen ja teki jotain, ja nyt sitten laite on toiminut.....Täytyy rukoilla, ettei enää jää korvaan kun ottaa sen pois.
Meillä siis arkipäivä, mutta kuuntelen ja katselen netistä pääsiäisestä, yritän pyytää näitä asioita sydämeen, jotka ulle korvillaan ja ymmärtää aivoillaan.
Iloa, voimia, arkeen ja juhlaan. Ja uskon vahvistusta kaikissa ongelmissa.
Tiina

ViestiKirjoittaja meju » 29.03.2016 09:19

Jeesus elää!

Olemme voittajan puolella, Jeesus kuoleman kuolemalla voitti. Tälläisiä ajatuksia nän aamutuimaan ja todellakin kiitosmielellä päivääni aloittelen. Olin 2 päivää vuoteen omana ja nyt eka kerran istuskelen tässä kammarin löhötuolissa tuntien oloni terveeksi. Tosi raju oksennustauti iski sunnuntain vastaisena yönä, mikä pahinta lapset oli hoidossa ja mies lähti aamusta pilkille joten jäin yksin heitä hoitamaan enkä oikein pystyssä pysynyt kun yöööök samassa tuli. Ihan hirvee tilanne syystä että lapser ovat oikeita riiviöitä käyttäen tilanteen hyväksi, keksiä oli lattialla muruina ja bananit survottu muusiksi ajaen polkuautolla yli jne :o Mikään kaunis pyyntökään ei auttanut vaan sotkeminen jatkui . Laitoin viestin isälleen että tulee hakemaan lapset nopsaan ja olin oikeesti ikionnellinen kun tupa hiljeni kun kotiin lapset lähtivät. Kolme yötä he täällä maalla olivat, viihtyvät tosi hyvin ja kivaa oli kun mummo sairastu :lol:
Tämä kokemus muistutti nuoria pareja joilla ei ole hoitoapua vaan sairaanakin hoidettava lapsiaan eikä voi soittaa hakekaa pois en jaksa....
Kaksi päivää vuoteen omana ajatukset oli sairastavissa, kuinka moni ei ikinää enään tervehdy ja silti yritettävä jaksaa .
Lukemassa olen Kari Honkasen uusinta kirjaa jossa hän kertoo parkisoniin sairastumisestaan, todella koskettavaa tilitystä kuinka sairaus yllättää ja koko elämä menee uusiksi.
Tälläisellä oppijaksolla täällä..........

Hyvä että aina joku piipahtaa täällä kirjoittamassa että pysymme "pinnalla" ettei tuumis hukkuisi täysin jonnekkin syvyyksin jonne kukaan ei löydä.

M-L ja Tiina pohtivat digiaikaa, onhan tämä mahdollisuus moniin uusiin asioihin jne. Itselle on tärkeitä kännykkä, tabletti, tietsikka ja telkkari. Tosin Israelin reissulla huomasin että viikko meni ihan hyvin enkä mitään näistä käyttänyt en edes puhelinta.
Kerroinko miten uuden puhelimeni kävi päivää ennen reissuani, noh se putos asfaltille ja näytön lasi meni sirpaleiseksi. Just kun iloitsin että sain hyvä puhelimen ja voin kuviakin matkalta ottaa jne...meinas masentaa mutta sain koottua itseni etten alkanut harmittelemaan sillä tapahtuneelle ei voinut mitään, olisi voinut vaikuttaa koko matkaan sillä ihan pienestä voi mielialanmuutos alkaa ja sit ahdistaa, harmittaa. Tyyneyden rukous tulee nyt ajatuksiini.......
Reissussa opin paljon näiltä kolmelta reissukaverilta joilla ei ihan nappiin matka, yksi sairasti koko viikon eikä päässyt yhdellekkään retkelle, toinen 2 pv ja kolmas 3 pv. Heidän asenteeseensa puhutteli, eivät narisseet kohtaloaan vaan tyytyivät osaansa luottaen Jumalan apuun ajallaan.
Petissä ollessani ajattelin että olisin voinut olla yksi heistä ja koin kiitollisuutta että sain sairastaa täällä.

Aurinkoinen aamu sarastanut, kuulemma nyt olisi hankiaistakin vielä. Kunhan olen siivonnut banaanisössöt ja keksimurut sekä laittanut asunnon suhtkoht järjestykseen niin lähden metsälenkille jossa pidän ylistyskokouksen :lol:

Elämä on IHANAA !
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja eva » 30.03.2016 07:28

Heippa taas! :D Olipa kiva lukea kuulumisianne, mutta mitään en osaa vastata. Myötä elän hankalasti. Nyt sitten omiin juttuihin. Kirjoitanpa vaikka ei ne niin kummoisia ole.
Vivamossa meni koko Pääsiäinen. Kaatunut ystäväni lähti kuitenkin vaikka kylki oli kipeä ja kasvot monenkirjavat. Aurinkolaseillaan olimme ihan Marilynin seurassa. Olihan se toiselle matkakaverille mieleistä, kun lähti ja tietysti meillekin ja kaikki meni hyvin.
:) Kiirastorstaina söimme sapattiaterian ja Pentti Holi kertoi sederistä välillä oikein mukavasti ja aina toi evankeliumin siihen.
Ihmisen Poika vaelluksesta jo kirjoitinkin. Kyllä pala tuli kurkkuun ja sydän riemuitsi, kun ensi sävelet, Jeesus aasilla ratsastaen ja riemuitseva kansa saapuivat. Kokonaisuudessaan se oli ni.iin vaikuttava. Päätyi Golgatalle ja sitten vielä Gennesaretin rannalle, jossa Jeesus Pietarilta kysyi rakkaudesta. Lähetyskäsky ja menomatkalla Golgatalle oli Jesajan profetia. Hauta oli tyhjä!! Kyllä meni sydämeen ja silmistä tuli kyyneleet.
Pientä sorinaa oli, kun maahanmuuttajille tulkattiin. Yksi pääsiäisen viettäjä kaatui ja käsi meni kolmesta kohtaa murskaksi. Seuraavana aamuna taxilla suoraan leikkauspöydälle. Oli lähtenyt oikaisemaan ja kompastunut.
:) Joko te olette TÖYHTÖTIREHTÖÖREJÄ? Sellaisen nimen sai mies, kun rekisteröityi miljoonapönttöä listalle. Ostimme Vivamosta uusia linnunpönttöjä.

Toisena Pääsiäispäiväna saimme olla 11v synttäreillä. Poika sai lahjaksi uimahallilippuja ja kyllä oli mielissään. Kun kahvittelimme sankaria ei näkynyt. Oli jännitys lauennut ja mennyt nukkumaan. Ihana Paavo.
:) Meidän 16v on ollut pelin tiimellyksessä. Kaksi kertaa olivat Seinäjoella ja tietysti kannustusjoukot, vanhemmat mukana vaikka iskalla yövuorot. Yövuorosta suoraan matkaan. Onneksi (sanoo mummi) hävisivät viimeisen pelin. Loppuu tuo väsyttävä rumpa.
:) Tänään on taas Hur. Eilen aamulla lähdin anivarhain lenkille. Välillä pyrähdin ja humasin, että jaksankin. Vastaan tuli äiti, joka kantoi pientä lasta sylissään ja yht` äkkiä kaatuivat. Juoksin sinne ja lapsi itki ja tavarat hajallaan. Onneksi ei lapsen pää kolahtanut jäähän. Pääsivät jatkamaan hoitopaikkaan. Oli aikamoinen säikähdys.
Ilon ja rauhan päivää teille kaikille! Tapaamisiin tuumistanhuvilla! :) :P
eva

ViestiKirjoittaja rine » 30.03.2016 21:04

Ilta käsillä sauna lämpiää, ulkona on valoisaa, siirrettiinhän kellon viisareita kesää kohti.
On tutkittu, ettei tämä kellonajan siirtäminen ole ollenkaan terveellistä vaikka tunnista on kysymys.
Infarktit ja aivohalvaukset lisääntyvät kyseisenä aikana.
Minulla tätä elämän arkea, äiti soittelee apuun ja kolmesti käyvät vieraat. Puolentoista viikon kuluttua on
väliarvio, kuinka selvinnyt. Omatoimisuutta ei ole nimeksikään, joten rukousten varassa, että äiti saisi rohkeutta
liikkumiseen ja nousemiseen istualleen ja siitä jopa itsenäisesti touhuamaan.
Hän hermostuu kun muistutan omatoimisuudesta.

Tv 7 lisäksi olen löytänyt alfa tv jossa on myös kristillistä ohjelmaa, kanavapaikka 15 kaapelitv:ssä.
Pappa tuumaili päiviä sitten erilaisista tarpeista muokattuja astioita, joita mekin olemme, itse koen olevani saviastia, jota täytyy uudelleen
muokata ja polttaa. Joskus ajattelin että minut on kutsuttu intiaan orpojen ja hylättyjen lasten hoitajaksi, se lie ollut kuvittelua ja harhaa koska silloin ymmärrykseni
oli että jokainen lähtee kauaksi lähetyskentille ja jossakin vaiheessa tajusin että se kenttä on lähempänä kuin uskoinkaan.
En ole kokenut olevani evankelista. Haluan uskoa Jumalan sanasta nousevaa sanaa joka hivelee itsetuntoa, kuninkaan tyttärenä, Jeesuksen ystävänä ja kunikaallisena papistona, on juhlallista kuulua tähän seurueeseen, johon Jumala on armosta pelastanut, ilman ansioita.
R. Santalan kirjasta:
Herra armahda meitä vastahakoisia ja hitaita kuulijoita. Anna anteeksi, että me yritämme kuljettaa Sinua salaa sisimpäämme ikään kuin keittiön ovesta, vaikka Sinä tahdot käyttää pääovea. Ota meidät hallintaasi ja hellintääsi rakkautesi kautta. Kiitos siitä, että tulit ihmiseksi ihmisen tuskaan ja kannoit meidän angstimme ja syyllisyytemme. Ja kiitos siitä, että ahdistus ajaa meidät Sinun tykösi, ja oman minän kuoleman tie on sittenkin elämän tie. Aamen.

http://www.kirjasilta.net/santala/jesaj ... ttuna.html

pappa kirjoitti:Mutta suuressa talossa ei ole ainoastaan kulta-ja hopea-astioita, vaan myös puu-ja saviastioita, ja toiset ovat jaloa, toiset halpaa käyttöä varten. ---
2. Tim. 2:20-21 KR33/38

Annukka tuonut tuonne aamun raamatun sanan. Millaisessa käytössä Jumalan talossa sinä ja minä olemme?
Keitä ovat nuo jalossa käytössä olevat? Ovatko he niitä jotka saattavat monia Jumalan valtakuntaan, eli "voimaevankelistoja"? Heidän kruunussaanhan sanotaan olevan monia tähtiä. Tai Jeesuksen sanat, että ahkerasti isännän uskomilla leivisköillä pörssissä asioivilla on suuri hallintavalta Hänen kuningaskunnassaan.
Entäs me halvat matkamiehet, onko meidän tyytyminen siihen osaan, että meidän kipossamme kuskataan ne possunruuat, joita rikkaan pöydästä jää yli?
Haluaisin kokea, että palvelutehtäväni, on se sitten millainen hyvänsä, voisi olla Isännän käytössä. Kaikki saavat aikanaan "palkkansa" uskollisuutensa mukaan. Kannattaa muistaa sekin, että "se, jolle on paljon uskottu, siltä enemmän odotetaankin".
rine

ViestiKirjoittaja meju » 31.03.2016 09:08

Aurinko
Joka aamu on armo uusi, aurinko noussut valaisten aamuamme. Eilen olin taas oppitunnilla tullessani iltalenkiltä, katseeni kiinittyi todella mahtavaan näkyyn eli auringon laskuun. Oli kuin tulipallo niin kaunis näkymä jota ei edes kamera voi ikuistaa ( ei ainakaan minun puhelinkamera ). Kuitenkin tämä kuva jäi sisimpääni Jumalan puheena kuinka Hän hallitsee tätä maapalloa ja aurinkokin on hallinnassaan. Ajatella kuinka radallaan omillaan ovat aurinko, kuu, maa jne sitten vielä ns viisaat ihmiset väittävät ettei ole Jumalaa vaan kaikki on syntynyt joko alkuräjähdyksestä yms....hmmm miten ihmeessä tälläisessä räjähdyksessä syntyi järjestys taivaan kappaleillekkin.
Sekin usrin ihmetyttänyt että kuussa itsessään ei ole valoa vaan se heijastaa auringon valoa.
Tuossa metsän reunassa seisoessani katsoen auringon laskua ja sitä kirkkautta laskiessaankin mietin omaa eloa. Elämänikin alkaa ajallisesti olla siinä vaiheessa että miettii enemmän että laskussa ollaan eli ollaan tultu vanhuuteen, voi kun saisi heijastaa Jumalan valoa siellä missä kuljen niin että viimeisinäkin päivinäni voisin olla todistajana Jumalan teoista. Hänen tekoansa olemme ja armostansa saamme kasvaa uskossa sekä säilyä hänen ominaan.

Jopas oli taas tuumailua 8-) Oikeesti koen saavani oppitunteja ihan arkielossani, Pyhä Henki on kotiopettaja ja niin kärsivällinen.
Rine kirjoittaa niin ihanan syvällisesti, koen että juuri näissä kotirintaman "Intiassa" olemme lähetystyössä. Kuinka rohkaisevia onkaan teidän tuumailunne sieltä arkielosta johon meidät kutsuttukin. Vaikka on raskasta niin ihmeellisesti kirjoituksistanne huomaa kuinka luotatte Jumalan apuun, johdatukseen ja tärkeää jakaa niitä raskaitakin kuormia.....Muistetaan rukouksin Rinen äitiä erikoisesti.

Eva oli taas arkienkelinä auttamassa kaatunutta äitiä ja lasta, tälläinen hän on ainaa liitämässä autaamaan toisia. Olet oikea hurmu ....hurrinkimummo vai mikä se kuntoryhmän nimi olikaan, no hurmaava olet :lol:

Ajatelkaa kuukauden viimeinen päivä jippiiiiiiii, huomenna eläkepäivä jota olen odottanut kuin nousevaa aurinkoa.....tilini on tyhjää täysi mutta huomenna helpottaa ihan pikpikpikkusen. Oikeesti tyytyväinen itseeni että saanut säästettyä matkarahat ja kokea elämässä monia ihania asioita matkoja tehden. Yritän taas pihistellä enkä tuhlailla niin voin tehdä kesäisiä reissuja, seuraava on Oron kesäkauden avajaiset.

Muista olet IHME !
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tiina » 31.03.2016 17:02

On se vaan kummaa tämä elämä, joskus tuntee olevansa etuoikeutettu, kun saa ansaitsemattomia lahjoja......sain päääsiäsisiivousen, siis täkäläsitä varten, kun se on vasta ensi kuussa. Samat ihmiset panivat talonauksenikin järjestykseen, nyt sen voisi näyttää vaikka kenelle!
Tänään jouduin taas käymään kuulokojepaikassa, kun lakkasi toimimasta. Epäilivät tukosta vain, ja niinhän se oli. Teknikon piti näyttää muka mitä itse tehdä, mutta sanoikin vain mitä ei pidä tehdä, eli sellaista mitä oli aiiemmin neuvottu tekemäään :mrgreen:
Näin siis kokee kutenkin Jumalan armoa ja apua, mutta sitten heti jossain asiassa miettii, että kuinka tämä nyt sitten voisi olla Jumalan armoa.??????
Muttta miksi murehdit minun sieluni......odota Herraa..... Tätä saapi opetella kaiken aikaa.
Hyvä Meju. Kaikkiin hyviin matkoihin kannattaa satsata. Se 50 kertaa Israelissa käynyt ystäväni, sai oman kodin ostetuksi aikanaan, vaikka suku sanoi, että et koskaan saa, kun tolla tavalla reissaat. Hän kävi myös Japanissa ja Afrikassa, ja kaikista matkoistaan kirjoitteli lehtiin juttuja. Virkisti itseään ja muita. Niinkuin Meju täällä meitä matkoistaan kertoessaan.
Rinen äidin ongelmia alkaa jo tuntea itsessään, kun tietää,että pitäisi liikkua enemmän, mutta panee syyksi pään tuntemukset jne. Pitt
ää toppuuttaa itseään, kuten Rine äitiään.
J kas kummaa, taas alkaa ola viikonloppu. Herra meitä auttakoon tohinoissamme, saviastioina, juuri omalla paikallamme. Ihmeinä, ihmeitten joukossa.
Tiina

Edellinen

Paluu Tuumailuja