tuumis

Maaliskuu

Re: Maaliskuu

ViestiKirjoittaja meju » 10.03.2016 06:17

Avoimella sydämellä
Huomenta tuumiskansa ☆ Tiedän että nukutte vielä tähän aikoihin suurin osa mutta meikäläinen tunnin jo täällä kukkunut kun näköjään tarpeeksi nukkunut :o Tälläinen juttu tullut elooni että herään tosi aikaisin mutta yritän olla niin etten koe sitä ongelmaksi enkä mitään lääkitystä hae vaan
keksin jotain tekemistä kuten nyt tätä kirjoittelen, usein nukahdan vielä tunniksi pariksi eli jos......täältä alkaa kuulua kuorsausta niin minä se olen.

Mietin millä aloittaisin juttuni ja vieressäni avoimena Ristin Voitto lehti jonka muuten voi lukea tämän kuukauden ilmaiseksi netistäkin. Tässä kerrotaan Kari Honkasen uudesta elämäntilanteesta sillä hän jäi eläkkeelle ja eläkejuhlissjulkaistiin uusin kirjansa jonka nimi "Avoimella sydämellä". Lehdessä kirjoitetaan näin " Elämää herra Parkinsonin seurassa. Uudessa kirjassaan Kari paljastaa syviä tunteitaan avoimella sydämellä "
Mikä mahtavinta että hän ei ole lannistunut vaan lehti kertoo että kesällä muuttavat Unkariin tekemään työtä köyhien romaniperheiden pariin , joka on laskettu jo viosia sitten heidän sydämelleen. Niinpä....sairaana ja eläkkeellä mutta mikä into evankelioimiseen. Olen aina ihaillut Honkasrn perhettänja lukenut Karin kirjoja, tämä uusinkin on varauksessa kirjastosta jota odotan kovasti.

Soliksella hyvä harrastus tuo vesijumppa, onko uimahalli lähelläsi? Solis kyseli sattumasta vaiko johdatus. Itse uskon satavarmasti jälkimmäiseen.

Kiitoksia hyvän matkan toivotuksista, kiitos kun muistatte rukouksin, en edes laita jos sanaa.
Mitään en ole vielä matkan eteen valmistellut, suunilleen tiedän missä passi ja matkalaukku on. Kerkiän lauantaina hössöillä kun lähtö 21.30 bussilla jne, eli varmaa tosi töttöröö porukkaa saapuu Israeliin kun yö valvotaan. Retkipaketin ostin niin se tietää joka päivä retkiä eikä aika pitkäksi käy.
Rine, uskon että vielä pääset mukaan näille matkoille. Lissua olen odottanut reissuun kun heidän kylältään linjurikyytikin lähtee. Joensuun vapaaseurakunnan retkikin samaan aikaan ja Tiberiaksessa ollaan muutama päivä yhtaikaa. Ihanaa että rakkaus Israeliin meidän kylälläkin virkoaa eloon. Olen ymmärtänyt että Amnda miehineen aikoinaan täällä ovat olleet tulen virittäjiä. Meikä niihin aikoihin kulki peite silmillä ja tuput korvissa.........Valtavaa on ollut Jumalan johdatus omassakin elämässä kun alkaa miettimään ja miyä vielä edessä onkaan....

Tässäpä tätä aikaa sainkin vietettyä ja vieläpä hyvässä seurassa :lol:

"Sydän kun auki on sinne Jeesus tekee asunnon", jotenkin noin yhdessä laulussa sanat. Sinulle ystäväin toivotan hyvää alkanutta päivää, ole avoimella sydämellä ja mielellä luottaen JEESUS VOI.
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja amanda » 10.03.2016 19:14

MUKAVAA MAALLISKUUTA JATKOSSAKIN :D

Me tahdomme Mejun siunata matkaan, sinä uskot, ja me uskomme, että Jeesus on matkallasi mukana Sanansa ja Pyhän Henkensä kautta. Olen todella iloinen että pääset Israeliin ja Jerusalemiin (PS:) jossakin sanotaan että jokainen on syntynyt siellä. Niin monet Jumalan lapset ovat saaneet kokea tullessaan Israeliin, Tulin kotiin. Niin koki Hannakin aikoinaan ja sai olla siellä koko elämänsä ajan. Herra palajaa Siioniin.

Olen näinä aikoina, kun heräsin talvi unesta :o juossut hammaslääkärillä ja terv,kesk, lääkärillä, Fysioterapeutilla, ja terveyden hoitajalla tänään. Sokerit tahtovat olla koholla, mistä kaikesta vielä pitää luopua. Mitä itse voisi tehdä että pysyisi veri arvot kodillaan. Selkärankani nislasta naksahti yöllä joku aika sitten, se on kipuillut siitä asti. Tilasin Kuntosalini terapeutilta ajan, josko hän katsoisi mitä pitäisi tehdä. Hän heti iski sormensa kipeämpään kohtaan. Kai se siitä rauhoittuu että voi päätänsä kääntää.

Samalla katselen ilolla piteneviä päiviä ja odottelen koska näen taas ensimmäiset kevät kukat. Voimia teille :!: PS;4813-15
amanda

ViestiKirjoittaja Tiina » 10.03.2016 20:51

olisko liian juhlallista sanoa Mejulle, että onnellisia ne joilla on mielessänsä pyhät matkat. Pyhät matkat, vaikka me ei olla pyhiä, eikä tämä maakaan, muuten kuin että se on Jumalan valitsema ja kansakin, syntisenäkin, Jumalan silmäterä. Siispä siunausta ja hyviä retkiä, vilkuttelen jo nyt.
Meju kirjoitti Honkasesta, jota en tunne, mutta yksi tuttu Honkanen aina muutaman vuoden välein antaa jonkin elonmerkin itsestään, lähettämällä jotakin. Kerran perunan historiasta paksun kirjan.Nyt lunyolehden helmikuun numeron.Monenlaista asiaa siinä. Yksi otsikko oli että 15.3. on kuluttajan juhlapäivä. Arkipäivä on, ajattelin, joten pitäiskö jaksaa mennä ostoksille?????? :mrgreen:
Mutta itse juttu olikin, että puhutaan ostajan eli kuluttajan oikeuksista ym.!!!!! :roll: Joten ei välttämättä silloin ostoksille.
Aamupäivällä jo kitkin puutarhassa polun vierustaa, mutta eipä munkaan selkäni kauaa kestänyt. Kunhan noita kiviä vielä lakaisee niin näyttää paremmalta.Ja taas huomasin freesian nuput....
Sitten olikin ruuanlaittoa ja kirjaa ja TV7aa.
Tällaista perheettömän eläkeläisen ja vähän vaivaisen elämä. Mutta opetellaan kiittämään siitä, mitä on.Ja ystävistä. Yksi yli yhdeksänkymppinen ystäväni Suomessa on palvelutalossaan vuoteenomana, kuulin.Mutta hänellä on turva Jeesuksessa, vaikka muistikin on osin mennyt. Viimeksi kun tapasin hänet, hän ei muistanut nimeäni, vaikka ollaan ystäviä 50 vuoden takaa, mutta julisti kovalla äänellä, että vieras on Israelista. Sen hän muisti, kävi 50 kertaa Israelissa, myös matkanjohtajana.
Mejulle vielä vilkutus. :)
Tiina

ViestiKirjoittaja eva » 11.03.2016 08:19

:) :) Aikaista huomenta! Taitaa Mejulla olla etuotto. Minullakin ollut pätkänukkumista ja eilen aamulla jo klo 5 lähdin leipomaan ja niinpä mies heräsi hyvään tuoksuun. Tiedän kyllä, miksi nyt näin. On stressaava asia, tuo kevätretkiasia. "Jos Herra ei huonetta rakenna, turhaan.." Rukous nousee päivin öin ja huokailemme. Vastaus tulee ja EI vastauskin on vastaus.
:) Eilen olin MATKAKUMPPANUUSRYHMÄSSÄ. Yksi ystävä käy tällaista koulutusta ja hän pitää harjoitusryhmän. Pyysin, että meidän tyttö menisi ja jos hän ei niin minä tulen. Onkohan teistä joku ollut sellaisessa? Luottamuksellinen, pieni ryhmä. Kokoonnumme kevään. Vaikuttaa hyvin mielenkiintoiselta.
Meidän rukouspiiri on kasvanut ja avartunut. Eri seurakunnista on porukkaa ja puolin ja toisin kerromme sitten kahvilla kaikesta hyvästä ja kutsumme toisiamme. Täällä on paljon kaikenlaista tarkoitan hyvää. Nytkin la on Sijaissiskot ja -äidit, Naisten juttu. Heli Karhumäki paikalla ja samana iltapäivänä Israeljuttu, jossa Aaronin rintakilvestä. Minnekähän minua viedään?
:D Nyt , ettei unohdu: MEJULLE SIUNATTUA MATKAA! Oi, miten saat olla onnellinen, olisipa meillä vielä edessä.
Kävimme Niilo Mäki Instituutissa. Toimii ja kehittää lukivaikeuksiin ja yms materiaaleja ja kouluttavat. Vieruskaveri kysyi, olenko ollut etelässä. Sain kertoa Israelista. Hän ei ollut koskaan käynyt ja oli hyvin kuulolla. Rohkenin sanoa, miten sain Israelrakkauden ja se vasta kiinnosti.
Meillä hauska, kun Hur-ryhmässä yhden kaverin kanssa punnitsemme itsemme ennen ja jälkeen ryhmän. Ajatelkaa, joka kerta putoaa 1kg. Seuraavalla kerralla, kun aliotan taas sama vanha paino. Ihan normaali se vielä on, mutta äidin vanha kansallispuku kiristää vyötäröstä ja sen yläpuolelta. Kuinka hoikka äiti olikaan elämänsä loppuun saakka. Israelissa söin viikon pelkästään salaattia ja yhden jäätelön. Paino ei pudonnut ja ajatelkaa niin puhdasta, että voi syödä tuoretta.
Nyt pitää lopettaa, ettei lennä tuuliin.
Heippa ja tavataan !
eva

ViestiKirjoittaja solis » 11.03.2016 09:10

Mejulle turvallista ja muutenkin matkaa sinne Israeliin, kerrohan taas kuulumisia kun palaat.

Minulla on tänään kursille lähtö jotenka pitää ruveta laittamaan itseäni kuntoon.
-2 pakkasta , aamut ja yöt ovat vielä kylmiä.

Hyvää viikonloppua.

Solis
solis

ViestiKirjoittaja Tiina » 11.03.2016 16:10

Joskus yksi laulu on parempi kuin monta saarnaa tai jopa Raamatun luku.....Satuin kuulemaan osan eräästä laulusta Patmos Radiosta ja taas englanniksi fbstä......jäi mieleen yli vuorten.....löytyi You Tubesta. Sama jonka kuulin, eli Reijo Ikosen laulamana....
kun huolet painaa mieltä hämärtää....
sä annat voimaa nousta yli vuorten.....
kun huolet painaa , mieltä hämärtää.....
ja rohkaisee mua jälleen elämään.

You Tubesta löytyi sama kahden lapsen upeasti laulamana, ehkä olivat korealaisia,
mutta oli itkettävän hyviä molemmat....
kannattaa etsiä tai joku voisi panna linkin, joku osaavainen.
Sitä rohkaisua aina tarvitsemme.
Kohta panen saunan lämpiämään,
joku jo kyseli. pääseekö saunaan. lupasin tietysti.
Pieniä iloja, suuria iloja.
Tiina

ViestiKirjoittaja Vehnä » 11.03.2016 17:40

Reijo Ikonen:

https://www.youtube.com/watch?v=gBBMukX-BAQ

Toinen vaihtoehto, lieneekö Tiinan tarkoittama:

https://www.youtube.com/watch?v=iiJUQuHx6Ws
"Minä olen sinut nimeltä kutsunut."
Vehnä

ViestiKirjoittaja meju » 12.03.2016 10:05

Herra sinuun minä turvaan. Älä milloinkaan hylkää minuaPsalmi 71

Sain ihanan sanoman tänään taivaasta, ihan kuvan kanssa tuli taivaallista postia. Rukoilin että saisin jonkin sanan kohdan joka ravitsisi, rohkaisisi nyt ja tulevia päiviä. Joskus on vaan niin että vaikka lukeea Raamattua niin se ei oikein aukea silleen että kokee tämä on nyt tähän hetkeen.
Avasin raamattuni ja sieltä välistä tipahti postia jossa kaunis vaaleanpunainen kukka ja alla tuo laittamani psalmin kohta, luin koko psalmin kyynelten virratessa poskilleni, tämän koin Jumalan puheeksi minullekkin ja se oli sellaista jota ei voi välittää näin kirjoittamalla mutta sen todistan Jumala puhuu sanansa kautta.
Kuinka ihmeellisesti voimme kylvää sanomaa ja rakkaus on kekseliäs. Muistan kun olimme vuosi sitten ystäväni kanssa vaiviossa retkellä ja osa lähti uimaan osa askartelemaan. Meikä valitsi tietenkin polskikisen mutta ystäväni jäi tekemään tälläisiä kirjamerkkejä, he olivat leikanneet kuvia lehdistä ja raamatunjakeita jostain saksineet, sitten kalvokoneella prässäilivät kirjamerkkejä. Sain tämän merkin ja laitoin se Raamattuni väliin, ajatelkaa melki vuosi meni ennenkuin posti tuli "perille", nyt just koin niin valtavaa iloa tästä merkistä jonka koin Jumalasta.

Kirjoitin tämän siksi ettette väsy hyvää tekemästä ettekä kylvämästä. Vaikka koemme ettei monikaan välitä jakamistamme "kirjainmerkeistä", kuitenkaan työ ei ole turhaa sillä emme tiedä koskaan itääkö siemen vai ei , Jumala muokkaa maaperää ja ihmeitä tapahtuu.
Oikeesti opettavainen juttu on tämä kirjanmerkki ja rohkaiseva. Minua Isä opettaa usein näin lapsellisesti koska olen niin yksinkertainen :oops: Päivemmällä soitan tälle merkin tekijälle ja rohkaisen häntä siitä kuinka on ollut johdatuksessa sekä tärkeässä tehtävässä.
Minäkin aion tehdä tälläisiä kirjamerkkejä kun vaan tietäisin missä voisin prässätä vai mikä lie oikea termi. Olen aikonut äitini haudalle tehdä just tälläisen kortin jossa kestävä muovi ja sen sisään laulun sanat "vain vanha ristinpuu kaiken ylle kaareutuu jne", varmaan moni uteliaisuuttaan lukisi. Hmmmm se on vasta mietinnässä.....

Tänään on mielessä pyhät matkat ja on niin valtava kiitosmieli että pääsen lähtemään Israeliin. Joku ehkä muistaa kun varasin matkan niin oikeesti ei ollut matkarahoista tietoa. Ihmeellisesti sain maksettua matkan, retkipaketin ja muutama kymppi mukaankin muttei paljoa jäänyt. Ensinnäkin sain yllättäin veropalautusta jolla sain osan maksettua ja sitten olen vaan pihistellyt kaikesta mistä suinkin voinut. Koen tämän merkiksi ettei reissuni ole sellaista omaa huuhailuani vaan kuljen avatuista ovista. Kuitenkin meidän itsekkin otettava rohkeasti niitä uskon askeleita.
"minä en ikinään pääse, ei ole varaa, hyvähän sinun jne" näitä kommentteja kuulen mutta moni ei tiedä taustoja kuinka yksin joutuu ottamaan harppaus askeliakin omalta mukavuusalueelta.

Ajattelin vielä käydä hiihtämässä ja iltapäivällä kerkiin uimahalliinkin, reissuun lähden vasta 21.30. Mieheni tulee maalta illemmalla saattamaan linjuriin :lol: Ollaan taas reilu viikko asuttu erillään, kummallekkin käy tälläinen olotila. Mieheni ei viihdy täällä kaupungissa ja meikäläisellä päinvastoin, tosin minä joustan enempi koska saatan olla maalla parikin viikkoa yhtäkyytiä mutta mies ei varmaan kymmentä yötä ole ollut kaupungissa sen jälkeen kun eläkkeelle jäi. Enpä olis unissanikaan kuvitellut näin eläkepäiviä viettäväni mutta ihan hyvä näin :idea:

Kirjoitelkaa ja pitäkää tuumiksen ovet auki. Jakakaa kirjamerkkejä :D ♡♡♡♡☆☆☆☆☆
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rine » 13.03.2016 14:05

Aurinko paistaa kirkkaasti ja lämmittää, lunta on paljon se sulaa,
vesi virtaa puroina, lumi ääntelee ja katolta lumet paukkaen putoilevat.
Arki kulunut entiseen malliin, työ- äidin luona käynnit ja kotielämää,
nuoriso lähtee huomenna, nopeasti kaksi viikkoinen kulunut.
Äiti voi päästä ensi viikolla jo kotihoitoon, kuitenkin on vielä selvitettäviä asioita.
Koiramme loukkasi lantiotaan keskiviikkona hypätessää sänkyymme ote lipsui ja
veti jalkojaan. torstaina lääkärissä kuvattiin ei luuvikoja, venähtäny toi pahasti
nyt kaksi viikkoa lepoa :o villille koiralle, talutettuna tarpeilla ulkona.
Tänään oli kipeä, jalka pettää välillä kävellessä. Olen tehnyt pedin koiran viereen lattialle
siinä nyt nukuttu torstaista lähtien, sohva suojattu tyynyillä, ettei pääse hyppimään ja
kannellaan kynnysten yli. Surullista....
Meju on jo määränpäässä
Tiina laittanut minulle rakkaan laulun, josta on tullut rohkaisu ja lhdutus monta kertaa
ja nyt tässä elämänvaiheessa se taas soi ......kiitos
Eva:" Rukous nousee päivin öin ja huokailemme. Vastaus tulee ja EI vastauskin on vastaus.

Kun olo tyhjä sisimpääni vaivaa,
kun huolet painaa mieltä hämärtää,
kuin silloin vain mä hiljaisena oottaa
kätesi kosketusta lempeää.

Sä annat voiman nousta yli vuorten.
Sä voiman annat alla myrskysään.
Vahva oon mä silloin, kun sä kannat
ja rohkaiset mua jälleen elämään.

Ei elämä voi olla ilman tuskaa,
tää sydän lyö vain suurta ikävää.
Kun silloin saavut vierelleni hiljaa
voin ikuisuuteen nähdä valoisaan.

Siunausta jokaisen matkalle tänä kauniina sunnuntaipäivänä
rine

ViestiKirjoittaja Tiina » 13.03.2016 19:42

Meju se on ollut jo pitkän aikaa Tiberiaassa, niin kai se meni. Ensi yönä varmaan uni maistuu ja retket sitten huomenna. Iloa voimaa....
Kiva, että tuo laulu oli tuttu ennestään, Rinelle ja monelle muulle, minulle se näes oli uusi löytä. Ja vehnän panema linkki oli jo kolmas löytö, se yksi josta kerroin. ne olivatkin kaksi kiinalaista lasta, varmaan alle 10 vuotiaita. Ja huomasin muutenkin. miten tuttu tuo laulu on maailmalla, tämä Amerikoista tullut Avivamme tunnisti sen heti. Sekä Iksen että noiden lasten laulaman annoin kuulua myös yhdelle suomalaiselle naapurille.
Itse olen nyt lukenut Risto Santalan kirjaa Rukouksen juurilla, ja olen tykästynyt siihen, kun hän paljolti käyttää heprean sanoja siinä ja niiden merkityksiä tutkailee. Minä en tosiaan hepreaa hyvin osaa, viime aikoina vielä vähemmän kun kuuntelen ja luen niin paljon suomea. Mutta kuitenkin, lupasin antaa sen tuolle Lea Kurjelle. Varmaan tykkää hänkin, kun hänen seurakunnassaan paljon käytetään juutalaisten rukouskirjojen tekstejä.
Siinä tuli esille myös tatuoinnit, joista joskus Majiksessa oli mielipiteitä. Santala oli sanonut ortodoksikauppiaalle, ettei pitäisi myydä tatuointipurkkaa. No kauppias oli sitten sanonut, että joytakin saa kirjoittaa...Jesajassa sanotaan, että Mikä sanoo Minä olen Herran oma, mikä piirtää käteensä Herran oma....Ja Santala jatkoi, että pien oli hänen tyttärensäkin kädessä La Adonai ani, eli minä kuulun Herralle!
Meille on luvassa viilelämpää ja sadetta, mikä kyllä tarpeen ja otetaan kiittäen vastaan. Kun ei minnekään meno, saa rauhassa olla kotona, ja vaikka olla tekemättä mitään, jos on sipulipäivä!
Mutta yritetään kiittää ja pyytää pääsemään yli vuorten ja myrskynkin keskellä.
Siunausta alkaneeseen viikkoonne.
Tiina

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja