tuumis

Maaliskuu

Re: Maaliskuu

ViestiKirjoittaja rine » 05.03.2016 10:45

Eva palannut makoiltaan, kiitos terveisistä. Sinä olet iloinen ja pirteä aina,
jonka aistii kirjoituksista ja toimistasi.
Katson aina kun mahdollista taitoluistelua tv:stä ja olen huomannut että sinne on tullut käskijoukkoon
kaikilla alueilla myös Israelin edustajia, ajattelin ovatko he kenties venäjältä muutaneita Juutalaisia.
Jos jäähallikin on uusi jossa kävit, niin tämä tukisi ajatusta. Sillä noissa lämmöissä ei taideta ensin harrastaa
talvilajeja.

Meju on nyt naistenpäivillä, Herra kanssanne ja uskon että saamme sieltä terveisiä.
Amandalle kiitokset psalmin rohkaisusta ja muistamisesta, yhdessä iloitsemme myös ajokortistasi,
jota tarvitset liikkumiseen. Veljiäsi kohdanneissa koskettavissa tapahtumissa muistan rukouksin,
että he saisivat kaiken avun jota tarvitsevat näissä tilanteissa.

Tiina mainitsi lääkäri Pekka Reinikaisen, entisen ateistin,
jonka uskoontulo olisi kiintoisaa kuulla.
Pidän hänen puheistaan koska siinä on paljon tutkittua tietoa.
Niin perinpohjin hän on asioihin paneutunut.

https://www.youtube.com/watch?v=07gBKVQRbvI

Aamusta oli lumityöt, tyttäret kotosalla poikaystävä lähti eilen
vanhempiensa luokse. Hetimiten käymme uimassa ja sitten lepoa
arkiaskareissa.
Solis taitaa paistatella auringossa.
teille kaikille siunattua päivää
rine

ViestiKirjoittaja Tiina » 06.03.2016 19:29

KIva kun Eva poppoineen on virkeinä tulleet takaisin, pa paljon kokeneina.
Ja Rine olisi kiinnostunut Pekka Reinikaisen uskoontulosta. Jostain siitä kuulin ja luin, jossain yhteydessä kertoi, mutta en muista missä
Amadakin ilmaantunut. Kiva.
Minulla naapuri tuossa purkaa entistä kaasuhellaa ja miettii, mihin muutama osa liittyy, kun ei kerrota paperissa mitään. Paketti oli ilmaantunut pöydälle kun nukuin ja verkko ovi vain kiinni, joten sisään pääsi Ei mikään ole kovin yksinkertaista.
Aamulla sattui sama mies kun ihmettelin, kun en saa pienempää kuppia ulos suuremmasta, johon olin seb pannut. Mies tuli mittamaan kaasuhellaani. Hänkin koetti, ei saanut. Riko toinen kuppi, oli ohje. Niin tein , vasaralla pienempää kuppia kylkeen. Ulos tuli. Mutta olin aika taitava kun sain ne silleen yhteen.
Hauskaa oli kaupungillakin, viisis mummelia syömässä. Kurki istui vasemmalla puolellani, häntä kuulin. Annukka, , istui kuuron korvani puolella. Häntä aina nauratti kun nostin käteni aina kuulevan korvani taakse kun halusin kuulla jotain. Niin, ja vastapäätä istuivat Hanhi ja Varis!!!!!!!!!!
Ja uusi kukka on puhjennut maahan, vuoritähdikki, Ornithogalum montanum, matala kaeahkot lehdet js useita valkoisia kuusiterälehtisiä kukkia, yli sentin halkaisijaltaan, joten ovat nakyviä
Sateet ajallaan ja kukat ajallaan, nyt kyllä tulppaani on etuajassa. Iloksemme.
Viimeksi muokannut Tiina päivämäärä 07.03.2016 10:44, muokattu yhteensä 1 kerran
Tiina

ViestiKirjoittaja Marjaleena84 » 07.03.2016 00:57

Yhdyn tuohon Mejun sanomaan että ärsyttää uskova ihminen joka tuomitsee muita vaan sillä jutulla et jakaa itse useita uutisia päivittäin jotain hengellisyyteen liittyen. En tiedä onko tämä tuomitsija yhteinen ystävä mejun ja minun suhteen fb:ssä... En ole häntä poistanut kavereista vaikka ärsyttääkin,kun joskus puhuin hälle omista jutuista,ni eka vetoomus/neuvo oli: "lue raamattua"
Itsekin siis olen uskossa vahvasti,ja pidän hengellisestä elämästä asioineen, mutta olen sanonut joilleki et kaikki ei lämpene sille et niinsanotusti joka nurkan takaa työnnetään "Jeesus sitä,Jeesus tätä"... se on sama kun jotku myynti-ijmiset tuuttaa tuotteitaan joka suunnasta ja joka mainoksessa joka hetki....
Viimeksi muokannut Marjaleena84 päivämäärä 07.03.2016 01:29, muokattu yhteensä 2 kertaa
Marjaleena84

ViestiKirjoittaja Marjaleena84 » 07.03.2016 01:07

Eihän sillä se raamatun luku piristää kummasti mieltä ja sitä kiva tutkia,mut valitettavasti se ei näitä käytännön ongelmia vie mielestä eikä paranna näin ollen käytännön ongelmista/mieltä askarruttavista asioista johtuvaa olotilaa. Apua on saatavilla ja tarjolla ja raamattu voi lohduttaa mutta ei se pelkkä lukeminen korjaa ongelmia talouden tai perheen hyväksi. Enkä siis tarkoita sitä et tarvitsi siltä sitä korjausta. Lähinnä jos kysyy toiselta et mikä väsyttää tai ahdistaa ja jos toinen kertoo rehdisti että tämä ni ei se vaan voi niinku sanoa/kehottaa et lue raamattua.. ikäänkuin et apua tarjoava ihminen sanoo sitä tarvitsevalle: "etsi itse apusi." Niin tuo on käytännössä sama tilanne et enstex kysyy miten teillä menee ja sit vaan kehottaa tekemään jotain... sit itse on et ois ollu parempi ku en ois kertonu mitään...
Marjaleena84

ViestiKirjoittaja Marjaleena84 » 07.03.2016 01:19

Kokeilin mejun neuvomaa vinkkiä kirjoittaa osissa ku tän mielestä on väärin kirjoittaa kerralla kaikki mitä mielessä... heittää yleistä virhettä ku saa tietyn verran tekstiä... ja jos en vielä ollut väsynyt ihan kaikkeen ni lisätäämpä turhautumiskynnys ihan matalalle ni menee hermo sit lopullisesti... oon ollu väsynä moneen asiaan jopa niihinki mistä yleensä nauttinut työnhaku jatkuu et peukkuja et jostain tärppäis jotain...
Marjaleena84

ViestiKirjoittaja meju » 08.03.2016 19:28

Älä pelkää minun palvelijani -------- ( laita oma nimi viivalle )
https://www.youtube.com/watch?v=wMpRCjPEj0c

Tervehdys ystävät armaat, terveiset vähän myöhästyneet tuon Orolta. Todellakin oli antoisat naistenpäivät ja mikä ihaninta näyttää että virkoaa taas nämäkin päivät sillä yli 200 naista oli kokoontunut kuuntelemaan hyviä puheita sekä lauluja, myös yhdessä olo on rakentavaa. Eliina piti todella hyvän puheen kertoen avoimesti ongelmistaan ja kuinka sairaanakin kokee että evankeliumia on hänet kutsuttu julistamaan sekä ne vaikeimmatkin kokemukset ovat olleet sittenkin työkaluja tässä ilosanoman viemisessä. Tasi oli nyt sairaana joten hän ei ollut päässyt perjantaina vaan tuli vain lauantaiksi kun kyyti ihmeellisesti järjestyi, oli pelännyt ettei pääse ollenkaan.

Itselleni tuli hyvä opetus kun ihmispelko meinasi laittaa esteen josta nyt haluan kertoa koska sain ihmeellisen rohkaisun. Nimittäin oli ehtoolliselle kutsu johon nykyisin olenkin osallistunut ihan hyvällä omallatunnolla, tosin sen asian kanssa kamppailin vuosia voinko osallistua toisessa seurakunnassa ja kun opetusta sellaista saanut että uskovien kaste ensin ja sitten ehtoollisyhteys, siitä kuitenkin sain varmuuden että näin ei pidä olla vaan ehtoollinen on kaikille Jeesukseen uskoville. Monta vuotta jäin istumaan orollakin kun toiset menivät ehtoolliselle koska taistelin asian kanssa onko oikein vai ei mutta sitten sain varmuuden ja koin etten sen parempi ole kuin no toisetkaan jotka uskollisesti tekevät yhteistä evankeliumin julistustyötä ja ketkä ovat uskovia eri seurakunnista, asia on ollut vuosia itselleni selvä enkä tarvi sitä toisilta kysyä enään. MUTTA nytpä tulikin kaksi seurakuntamme naista orolle jotka tiedän tosi tiukkapipoiseksi ja niinpä meikäläiselle ihmispelko eli en uskalla mennä mitä sanovat hmmmmm siinä sitten penkillä istuin ja taistelin asian kanssa kunnes Kristiina tuli ja alkoi laulamaan tuota " älä pelkää " ja samassa pomppasin ylös lähtien menemään alttarille päin, mutta ihmeellisintä että nämä naiset lähtivät hetkeä aikaisemmin pois eivätkä olleet näkemässä koko tapahtumaa mutta olisin mennyt vaikka istuneetkin. kuitenkin koin Jumalan puhetta tämän laulun sanojen kautta ja senkin koin ihmeenä että Kristiinalta en kuullut koko aikana muuta laulua, hän oli aamulla laulanut ja varmaan sen jälkeen kun lähdimme pois.
Ystäväni kuuluu orttodoksi seurakuntaan ja hänellä sama juttu ettei saisi osallistua ehtoolliseen muualla kuin omassa kirkossa mutta hänkin kokenut asian toisin. Niinpä viime kesänä kirkastusjuhlilla oli yksi hänen seurakuntalisistaan sanonut " nyt seuraan sinua", ysyäväni ihmeissään että mitä hän puhuu ja tämä nainen selitti että hänen on tehnyt mieli ehtoolliselle mutta ei ole uskaltanut mutta viime kesänä nähnyt ystäväni menevän ja halusi nyt mennä perässä :idea:
Nämä on sellaisia asioita jotka varmaan selviää itselle mikä oikein mikä väärin, pääasia että tekee omantuntonsa mukaan jonka kokee olevan sidottuna Jumalan sanaan. Jumala näkee kaiken ja hän tietää motiivimme. Opetusta saamme monenlaista ja kuppikuntia syntyy kuin sieniä sateella mutta muistetaan yhteinen on kuppimme jonka Jeesus Kristus ojentanut " ottakaa minun muistokseni ".
En ole opettaja ja varmaan eri mieltä asioista ollaan, kerron vaan minkä koen oikeaksi ja kasvaa uskossa Jeesukseen Kristukseen.

Hyvä kun Marjaleenakin päässyt kirjoittelemaan ja uskon että pitempikin teksti tulee kun ei pidä pitkiä pausseja kirjoittamisen kanssa. Pieni lapsi kun on niin sitä varmaan välillä joutuu katkaisemaan kirjoituksenkin jne. Pääasia että jotain viestiä laitatte.

Lauantaina olisi matkalaukun etsintä, ehkä sen jo aikasemmin kaivan esiin. Olen niin töpinöissäni matkojen kanssa että poikani sanoikin tänään kun soitti ja pyysi ensi lauantaiksi lapsenlikaksi " ethän sinä nykyisin ole koskaan kotona kun aina vaan matkoilla", oieesti nytkin monta päiv'' yksin nyhjöttänyt kämpässäni :o Israeliin lähtö on siis sunnuntaina ja eilen tuli matkakirje kairosmajalle ja sinne reissu elokuun lopulla ja toukokuulle varasin oron kesäpäiville huoneen. Ai matkoillako usein :lol: Eva on tainut tartuttaa meikäläiselle matkakuumeen :idea:

Pyykkituvalle vein konellisen lakanoita koneeseen ja kohta ne käytävä laittamassa kuivumaan. Maalla ei ole pyykkikonetta niin pesen sitten kerralla ison pyykin taloyhtiön koneessa kun sellaien onneksi on vielä olemassa. Työssä ollessa en käyttänyt sitä konetta mutta nythän tuo on tullut käyttöön.

Täällä on suvikeli , ihan räntää satelee ja kumpparit laitoin jalkaan kun ulkona tallustelin. Eilen oli vielä hyvä hiihtokeli muttei tänään näkynyt ketään ladulla.

Ai niin, minullapa on uusi puhelin kun entinen otti lopputilin. Harmitti hirveesti kun nyt ei tarviis olla ylimääräistä menoa että----pääsen reissuun :P Oli just hullunhlpa hinta Huawei puhelimella 39 euroa ja on tosi hyvä, samat ominaisuudet kuin edellisellä samsungillani mutta monta parempaa versiotakin tässä, opetellessa me ni kyllä melki päivä kun eri systeemi, alussa en tiennyt mistä painan kun vastaan puhelimeen ja mieheni pyöritti päätään kun katsoi opetteluani mutta nyt päänsä pyörii toisin päin kun hoksasi kuin hyvin olen oppinut :idea: Okeesti tykkään opetella tälläisiä tietsikka juttuja ja se tunne kun jotain tajuaa on sanoin kuvaamatonta. Tiina kertoikin kuinka ihmeellisiä uutuuksia hän nähnyt että voi kirjoittaa tekstin vaikka sormella näytölle ja sit lähettää. Ollaan rohkeita tälläisten uusienkin asioitten edessä, kyllä me opimme kun emme pelkää- ELÄ PELKÄÄ....
tämmöisen ostin mut valkoinen väriltään-
Kuva
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja solis » 08.03.2016 20:27

Hyvää naistenpäivän iltaa.
Veto lopussa kun olin vesijumpassa aamulla ja sitten yrittänyt tässä kotosalla hieman puuhastellut sitten tässä kotosalla, taidan ottaa rennosti loppu illan taidankin ottaa rennosti vaan, jotta huomenna jaksaa sitten taas.
Mitäs tässä muuta sitten naputtelisi?
On kiva nähdä *vanhoja tuttuja* kun mulla oli niin pitkä aika kun viimeksi olin täällä käynyt, mutta ette olleet kuitenkaan unohtaneet.
Olen muuten ruvennut tuolla facebookin puolella keskustelemaan yhden uskossa olevan vanhemman naisen kanssa, tuntuu jotenkin että kuin olisimme tunteneet toisemme pitkään vaikka vaan yhdessä forumissa olemme tulleet tutuiksi. Mutta olemmehan kumpikin alun perin lähtöisin naapuri kaupungeista ja sitten he varmaankin tietävät kuka yksi mun kaukaisempi sukulainen on Södertäljestä, onko tämä jotenkin sattumaa? kertokaa te jotka olette viisaimpia.

Mutta nyt kuitenkin lopettelen tämän seposteluni tältä erää.

Halein

Solis täältä rapakon toiselta puolelta.
solis

ViestiKirjoittaja Kyökkipiika » 09.03.2016 00:22

Siunattua matkaa Meju <3 Tuo meille paljon tuliaisia *wirn*
Kirje hebrealaisille 13:25
Kyökkipiika

ViestiKirjoittaja Tiina » 09.03.2016 19:01

Tällä kertaa vain mainostaisin kahta ohjelmaa TV 7 sta. Kuningaskunnan tuuli ja Pawsonin lopun aikoja.
Viimeisin Valkeakarien ohjelmasta kertoo, miten uskomattomalla tavalla Jumala on heitä ohjannut ohjelmasarjojen tekemisissä.Osaisipa olla samalla tavalla kuulolla, mitä Jumala tahtoo meidän tekevän....ei meitä kaikkia kyllä ihan noin suuressa käytetä.....
Pawson taas puhu lopun ajoista, joissa hän sanoi, ettei me ihan siellä olla, on esimakua monista asioista , vaivoista, vainoista, mutta ei vielä olla varsinaisessa vaivanajassa, vaikk henkilökohtaisesti joskus tuntuisi siltä. Mutta saamme valmistautua, ja olla myös turvallisina.
Viime päivien terroriteot, joista maailma käyttää yleensä harhaanjohtavia otsikoita, tuntuvat kamalilta.
Mutta Jumala tietää nekin.Mutta kuitenkin tekee mieli pyytää armeliaisuutta Jumalalta......
Mutta nämä ohjelmat antavat näköalaa ja perspektiiviä.
Ilmestyskirjaa tai lopunaikoja ei kyllä kannata iltaolukemiseksi ottaa. Sen verran inhimillisiä kaikki ollaan.
Vaikka ei vielä ole nukkumaanmenon aika, toivotan jo hyvää yötä
Jeesus myötä.
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 09.03.2016 21:36

Minäkin toivottelen mejulle siunattua matkaa Israelin maalle,
Tyttären poikaystävän kaksi uskovaa veljeä ovat myös matkanneet sinne.
Ehkä minunkin vuoroni sitten joskus, ainakin näin haluaisin.
Siunausta elämäänne
rine

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja