tuumis

Helmikuu

Re: Helmikuu

ViestiKirjoittaja solis » 22.02.2016 21:12

Annukka kirjoitti:Kivaa Solis kun vihdoinkin annoit elonmerkkia itsestasi. Kuinka sinun foorumisi menestyy, onko kirjoittajia?Voi parhaiten, rukoillaan reumasi parantumisen puolesta.

En ole sitä forumia pitänyt "elossa" lainkaan, ajattelin että siinä on kuitenkin oma hommansa ja aina ei kuitenkaan aika eikä voimat riittäisi siihen.
Täällä Gotlannissa ei ole lunta lainkaan, hieman on ollut talven merkkejä, mutta en voi sanoa että täällä ainakaan kunnon talvea olisi ollut.
Kevät kukatkin ovat jo nostaneet päänsä maasta, en muista nyt niiden nimeä, mutta ne ovat sellaisia keltaisia ja aika pieniä.

Pitää yrittää ruveta tulemaan tänne useammin, jos joku haluaa laittaa minut ystäväkseen facebookissa niin minulla on sellainen kissan kuva profiilissani ja mejulta voi myöskin kysyä mun oikeaa nimeäni ja hänen ystävien joukosta voitte myös löytää minut.
Olisi todellakin mukava pitää entisten kanssa yhteyttä joita olen oppinut täällä tuntemaan ja Myöskin Olan ystävien joukosta minut löytää.

Solis
solis

ViestiKirjoittaja eva » 23.02.2016 08:28

Hyvää huomenta! :) :)
No, onpa ilo, kun Solis tuossa! Annukka teki sen, jota minä monesti aioin.
Joka kerta, kun avasin Tuumiksen, kirjautuakseni, tuli näkyviin, minun kirjoitukseni, jossa Solis oli mainittu. Aina huokasin ylöspäin hänen puolestaan. Kiva, kun olet täällä ja fb:ssä tavataan, jHs.

Lunta on tullut todella paljon viikonloppuna ja nytkin näyttää satavan. Sitä on enemmän kuin viime talvena ja liukastumisia on paljon. Rukouspiiriläinen oli kaatunut ja ei pahempaa. Siinä sain verryttää tärähtäneitä lihaksia ja rukoilla.
Tyttären syntymäpäivillä oli upeat kakut. Ei kelvannut minun tekemät. Tai halusi vapauttaa minut. Saimme vierailla kulttuurikodissa. Molemmat ovat olleet opetustehtävissä ja paljon heillä tarinoita ja elämänkokemusta

Eilen kävin nimipäivillä ja vein ruokaa ystävälle. Haavat ovat paremmat ja pääsee jo kävelemään. Siinä kiitosaihetta.

Terveiset Poikkea peremmälle piiristä. Ehdin poiketa siellä ja siellä oli johtajapariskunta mukana. Tosi ystävällisiä ja niin palavia.
"kerto:
Virrat, pelastusvirrat
armoa, lohtua tuo.
Runsaammin suo niiden tulla
jokaisen lapsesi luo."
1 Kun. 19: alussa on , kun Elia herää kivellä on paistumassa KALTIAINEN. Uudessa käännöksessä se on LEIPÄ. Oletteko tehneet kaltiaisia. Ne ohuet rukiiset ovat mieli kahvileipääni. Nyt niitä on jäljellä vielä muutama.

Tänään on meillä SenioriFoorum ja puhujat on sovittu. Nyt tuo yksi puhuja haluaa haastatella kahta ja "uhrikseen" valitsi Marjatan ja minut. Aiheena on
KIITOLLINEN SENIORI-
KASVUA KIITOLLISUUTEEN-
VANHUUDESSA VIISAUTTA-
EHEYTTÄ-
EPÄTOIVONKIN TYÖSTÄMISTÄ
Olenhan minä kiitollinen, mutta alkaa niitä toisille selostaa. HUH! Muistakaa, etten "Puhu joutavia, enkä yläpuolelta"

Laukut melkein pakattu. Yöbussilla matkaamme kentälle ja huomenna olemme jo Eilatissa. Me lähdemme tyttären perheen kanssa. He halusivat lämpimään. Jos Jerusalemissa käymme, vilkutan teille "tyttäret". Siellä on niin vähän aikaa.
IHANA ISRAEL
Nyt lumen luontiin.
Kuullaan taas. Iloa ja jaksamista koko porukalle! :) :P :) :) Herra kanssanne erityisellä tavalla!
eva

ViestiKirjoittaja meju » 23.02.2016 10:32

Hiljaisuus
http://www.tv7.fi/vod/player/48135/
" Onpa hiljaista", monesti täälläkin tälläinen lausahdus kirjoitetaan kun ei uusia kirjoituksia näy ja meinaa tulla tunne että onko kaikki hyljänneet tämän tuumauspaikan. Eilen katsoin tämän TV / tuoman linkin jossa puhui Arto Boa, ihan uusi "tuttavuus" meikäläiselle enkä koskaan aikasemmin häntä kuunellut, ihastuin hänen iloiseen olemukseensa ja on niin innokas julistaja. Tästä linkistä jäi tuumausmyssyyni juttu kun hän kertoi että oli joku naisia opastamassa Niagaran putoksella ja naisilla kun sitä juttua riittää niin opas oli sanonut " jos hetken olisitte hiljaa niin voisitte kuulla putouksen kohinan" . Olen käynyt kyseisellä putouksella ja oikeestihan se kohina kuuluu kilometrien päähänkin ;) Kuitenkin pointsi tässä että me ihmiset olemme usein niin äänekkäitä ettemme hiljenny kuuntelemaan selvääkään ääntä, tässä tarkoitetaan että Jumala puhuu kyllä mutta emme hiljenny kuuntelemaan. Tosin ei ihan varmasti ihan näin tuossa ohjelmassa sanatarkasti puhuttu mutta kehoitan katsokaa linkki niin varmaan voitte jotain kuullakkin :)

Toinen oppituntini oli eilen kun hiihtämässä kävin ja oli niin vaikeaa kun ei korvissani kuulokkeita joilla radiota kuuntelin ennen hiihtäessä, syy ettei nitä ollut on se että puhelimeni radio teki tenän enkä saa sitä kuulumaan, samoin kuvaaminen ei enään puhelimella onnistu. Kuitenkaan uutta en osta ennen kuin akku tekee tenän lopullisesti ( kai...en osta ) Tämä puhutti kuinka vaikeaa on hiljaisuudssa hiihdellä ja vain kuunella luonnon ääniä ja oman pääkopan hörinää vai liekkö hurinaa. Kuulisinkohan Jumalan äänen jos oma hurinani hiljenisi....

Aivan kuin ruusun tuoksua olisi tullut tänne foorumiin kun Solis pirteä saapui meitä tsemppaamaan. Jokainen kirjoittaja on tärkeä, kuinka sitä odottaakin pientä ilmaisua heitä jotka tänne kirjautuneet että ovatko mukana . Marja ja Solis tulivatkin pitkästä aikaa paikoilleen . Mukava kuulla teidän päivän tapahtumia ihan vaan niitä arkisia.

Eva ei tainnut huomat uusia avattaria joita Vehnä on tuonut, laitan jonkun hänelle ihan vaan malliksi ,vaihdetaan sitten kun syventyy juttuun. Oikein hyvää matkaa Evalle sinne ettäänperille. Mielessä pyhät matkat <3

Eipä meikäläisellä mitään erikoista kirjoitettavaa ole kun tuntuu että toistuu nämä tekemiseni eli sitä yhtä ja samaa. Hiihtämässä joka päivä käynyt, tänäänkin lenkin teen ja uimahallissakin suunittelin pyrähtäväni, sitten koiran kanssa pari lenkkiä päivässä. Yksikseni viikon verran ollut, enkä edes monien kanssa jutellutkaan vaan tälläinen erakko olen :shock: Ehkä viikonloppuna lähden maalle jos lapset tulee hoitoon sillä mielummin siellä heitä hoidan kun täällä rivitalon asunnossa, jos eivät tule niin sitten olen vielä ainakin maanantaihin asti . Noh suunitelmat voi muuttua hetkessä mutta tälläistä olen aatellut.

Tsemppiä kamut!
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja solis » 23.02.2016 13:21

Tervehdys taas tänne tuumikseen. Huomasin että jotkut ainakin ovat kaivanneet minua täällä, kuinka pitkä aika siitä onkaan kun olin tänne viimeksi kirjoittanut?
Aurinko yrittää pilkistellä tuolta pilvien takaa, mutta muuten on pilvinen päivä ja + asteita. Yöllä oli hieman tullut lunta ja oikea loska keli, mutta nyt nekin lumet ovat onneksi jo sulaneet pois.

Osaisiko joku neuvoa kuinka tänne saa tietsikaltaan laitettua kuvia ja kuinka saisin kätevämmin profiili kuvan? yritin eilen mutta se protestoi koko ajan. En tiedä sitten että mitä oikein tein väärin.

Pyykit on pesty ja tiskatuksi suurimman osan, taidan ottaa rauhallisesti loppu päivän, tuntuu että en ole tänään parhaimmassa vireessä ja silloin on viisainta yrittää ottaa vaan rauhallisesti, tosin mulla on vaan tapana aina tehdä jotain, jos ei muuta niin sitten istun tässä koneella.

Kait nuo 2 kauhukakaraakin kohta taas rauhoittuvat kun saivat juuri purkkipöperöä, tosin niillä on aina raksuja kupissa, en ymmärrä kuinka nopeasti nuo ovat oikein kasvaneet, eivät ole enään mitään pentuja ainakaan kooltaan, olivat sellaisia 13 viikon ikäisiä rääpäleitä kun haimme ne meille, mutta niin ihania ovat vaan vakka toisinaan meinaa hermot mennä kun ei sitten millään uskota. Hauska noita on seurata kun ne keskenään rupeavat leikkimään ja ravaavat ympäri alakertaa ja sitten välillä kamallalla ravilla yläkertaan ja takas. Noista voisin kirjoittaa vaikka kuinka paljon, mutta eihän sitä kukaan jaksa lukea.

Nämä mun juttuni ovat tätä tavallista arkea niinku aikasemminkin slloin kun kirjoittelin tänne aktiivisemmin.

Mutta nyt voisi syödä hieman lounasta ja sitten ottaa vaikka pienet nokoset.

Mukavaa tiistaita tänne tuumailuihin.

Solis
solis

ViestiKirjoittaja Vehnä » 23.02.2016 14:37

On ilo tavata Solis täällä. :D

Tuosta kuvan laittamisesta voin lähettää sinulle vaikka yksityisviestin. Avatar sinulla näyttääkin olevan, ehkä Mejun salaisen toiminnan ansiosta.
"Minä olen sinut nimeltä kutsunut."
Vehnä

ViestiKirjoittaja Tiina » 23.02.2016 17:53

Heippa, Aurinkoinen, eli Solis. Kyllä me monet ollaan sua kaivattu, vaikka ei olla pantu mihkään ylös. Kiva, kiva, reumallesi pikaista lähtöä, tai hitaampaakin, kunhan olisi kivuton!
Evalle hyvää matkaa, vilkutelaan vaan ilmassa, toivottavasti säät suosivat perhettäsi, meitä täällä paleltaa vielä.
Vehnää minä tarttisin istumaan viereeni puoleksi päiväksi neuvomaan :roll: :mrgreen: simppeleitä asioita netissä ,joita en osaa. Vihreät naamatkin hyppäsi väärään paikkaan!!!!!!!
Hyvää pikkupuurimia kaikille, niin allakka sanoo, vaikka en en ole sellaista huomannut, enkä tiedä, miten sitä viettävät. Varsinainen puurim kuukauden päästä, siis samoihin aikoihin meidän pääsiäisen kanssa, mutta puurinnaamiaisvaatteita ovat mainokset olleet jo täynnä.
Siis .Esterin kirjaan liittyy tämä puurimjuhla. Suunniteltuun juutalaisten tuhoon, jonka Ester sai estetyksi. Ehkä juuri tätä varten olet täällä olemassa, sanoi Esterille hänen setänsä MOrdekai.
Emme taida paljoa voida, estääksemme juutalaisvihaa tai kristittyjen vainoa, mutta ainakin jossakin voimme pitää asioita esillä.Antakoon Jumala itse kullekin viisautta näissä asioissa.
Olisin niin mielelläni...on yksi laulu Viisikielisessä, niin mitä olisin...?.Pyydetään, että Jumala tekisi sellaiseksi.
Ja rukoushuokaukset nouskoot Jumalan eteen, Israelin, kansamme, kärsivien uskovien, omaistemme....puolesta!
Tiina

ViestiKirjoittaja solis » 23.02.2016 20:18

:D Onnistuinhan näköjään jonkinlaisen kuvan ainakin laittamaan. Kiitos avusta Meju.

Solis
solis

ViestiKirjoittaja solis » 24.02.2016 11:37

Aurinkoista keskiviikkoa täältä saarelta.
Kiitos avusta Meju ja Vehnä, pitää kokeilla kuvien laittamista kun olen pirteämpi, viime yö meni lievästi sanottuna harakoille, nukuin aamusta tunnin verran, jotenka jäin tietokonekurssilta kotiin, voin kotoakin tehdä tehtäviä jos haluan.
Kauppaan vedin äsken kuitenkin luuni niin sekin on tehty tälle päivälle, tänään alkoi kirja ale ja tuossa meidän Konsumissa oli 1 kirja joka on ainoastaan tänään jäsen alennuksessa jotenka ostin sen sambolleni kun sillä ei sitä ole.
Monesti olemme ostaneet kirjoja punasen ristin kirppikseltä tai sitten olen ottanut terveyskeskuksen eteisestä olevasta kirjahyllystä josta saa ottaa kirjoja ja myösin tuoda sinne, siellä ne ainakin vaihtuvat usein.

Taidan tässä ruveta katsomaan aamu televisiota ja jos sitten vaikka jaksaisi jotain tehdäkin.

Mukavaa keskiviikkoa toivottelen.

Solis
solis

ViestiKirjoittaja meju » 24.02.2016 12:12

Huomenia huhuilen täältä Joensuun suunnalta. Mukava kun Solis pirtsakkana täällä jo tuumaillut niin tuli tunne että pitäähän sitä jotain vastailla :lol:

Aamulla taas ennen kolmea kahveet keitin, kävin koirulin kanssa naapurin aamulehdet jakamassa ja sitten uudelleen petiin kuuntelemaa Norvannon opetusta Raamatusta, siihen sitä taas nukahdin ja seuraava herätys kuuden maissa. Lenkillä kävin lähileipomoon ja sain tuoretta kauraleipää sekä vesirinkeliä. Jokin määränpää kun on niin lenkkikin maistuu tai hmmmmm kummasti löytyy lenkkini varrelta näitä paikkoja josta saa maistuvaisia.

Aamun ohjelmassa on Holbi cityn sairaala ( hömppäsarja) jota tykkään katsoa sekä samalla sukkaa neuloa. Tosiaan katsoin ihan ekaksi tv 7 Kuningaskunnan tuuli joka niin hyvä että laitan linkin siihen http://www.tv7.fi/vod/player/48411/

Klo 13 lähden valoisa vanhuus hengelliseen kokoukseen joka on mäntypihan talossa, aikasemmin siellä en ole käynyt. Yritn pyytää kavereita mukaan mutta kaikilla oli ihmeelliset esteet. Yksikin sanoi että saattaa tulla sisaren tyttö käymään vaikkei ole ilmoittanutkaan. Oikeesti tympäisee joskus nuo tekosyyt, sanoisivat suoraan etten lähde kun ei kiinosta. Tulee tunne ettenpä enään pyytele mutta ehkäpä sittenkin joskus ;)

Jospa nyt kirjaa hetken lukisin ja sit menoksi.
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rine » 24.02.2016 22:14

Iloitsen myös soliksen tulosta, olen ajatellut mitä sinulle mahtanee kuulua.
Naamakirjassa ei ole ainoatakaan kaveria.....koska en ole sinne kirjautunut..
sitten eläkkeellä kun jää aikaa.. :lol:
Päivät soljuvat kuin vuolas virta, niin paljon sattumia ja tapahtumia, hoidettavia asioita
että joskus tunnen ahdistuksen nousevan sydänalaan saakka.
En ole konetta aukaissut, koiran kanssa pikku lenkki ja nukkumaan.
Evalle siunausta matkalle.
Käyn saunassa ja uskon nukkuvani sen jälkeen hyvin.
Kaikille teille Herran siunaamaa elämää,
ja taivaallista kosketusta kipeisiin kehon kohtiin.
Herra on hyvä!
rine

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja