tuumis

Helmikuu

Re: Helmikuu

ViestiKirjoittaja meju » 11.02.2016 10:58

PAM!

Räjähdysaltis olen tänään :D Oikeesti mieliala ihan seesteisen tyyni tällä hetkellä, koirulin kanssa kahdestaan maalla ollaan niin ei vielä ole hauvelin kanssa oltu riita tilanteessa. Ulkona vesikeli ja taitaa vettä sataa tihuttaa. Harmittaa kun olisin nyt innostunut hiihtämään niin taitaa mennä vesihiihdoksi. Kaksi kertaa suksilla ollut kiertäen tuohon pellolle tehdyn pienen lenkìn. Tosi hyvää liikuntaa olisi tuo hiihto, noh jospa vielä toiset ķaksi kertaa pääsisin ladulle.

Aamulla kuuntelin jostain jutun jossa pohdittiin miten ihmiset uskovat alkuräjähdykseen mutteivat Jumalaan. Tehtiin vertaus että jos kirjapaino räjähtää niin siitä syntyy Raamattu. Kukaan ei sellaista uskoisi vaan tekijähän täytyy olla jne. Tämä juttu oli hyvä mutten osaa sitä jäljentää.
Toinen juttu samasta aiheesta tuli kun luin äsken Rinen tuomaa Uusi Tie lehteä ja kas kummaa otsikossa oli " Mistä tiedät että Jumala on olemassa" - Ei sitä mistään voi tietää. Ei moni alkuräjähdyksestäkään mitään tiedä, mutta uskoo siihen enemmän kuin Raamatun ilmoitukseen. Miksi se ensimmäinen jysäys muuten olisi synnyttänyt elämää, kun kaikki muut paukut sen jälkeen ovat sitä tuhonneet ( Uutisankkuri Keijo Leppänen )

Tämmöisiä pamauksia aamusta mietintämyssyssä muhimassa. Mitäs sinä mietiskelet tänään?
Pappa oli tuonut hauskan jutun itsensä rakastamisesta jossa oli hyvä opetus. Pieniltä lapsilta opimme paljon kun vaan kuuntelisimme ja näkisimme.
Tiina kertoi kuulolaittesta ja siitä kuinka kuulo hänellä huonontunut. Varmaan monta hankalaakin tilannetta kun ei kuule. Ajattelin sitä kuinka haluaisi kuulla selvästi Jumalan äänen ihan selvänä puheena mutten sellaista näillä korvillani ole kuullut mutta hengellisillä korvillani jotain kuulen. Ajattelin Tiinaa että kun tämän maailman melu hiljenee niin yhä selvemmin muut aistit toimii ja kuuloaisti paranee "sisäkorvassa" , sisäinen maailmamme joka on yhteydessä Taivaallisiin on kirkastuva ja äänet selkeytyy.

Höh, mitähän taas kirjoittelenkaan :roll: Taidanpa lopetella tähän tämän päivän tuumailut ja lähteä kahveen juontiin, sitten lenkille koirulin kanssa. Päivät on hyvin saman kaltaisia eli neulon sukkaa, katson telkkaria, luen kirjaa. Iltapäivisin toinen lenkki naapurin kanssa, heillä on nyt pieni karhukoiran pentu joka kanssamme lenkillä tuoden pentuenergiaa meillekkin. Muista en kerroinko maanantain martta illasta, tsekkaan olenko kertonut jos en niin huomenna sieltä juttu.

Kivat sulle :P
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tiina » 12.02.2016 15:05

Jostakin tulossa
jonnekin menossa
Matkastasi en tiedä
enkä mitä mukanasi kannat.

Jos tietäisin
katsoisin eri tavalla
sanoisin eri tavalla päivää.

Runonpätkä kirjeestä, jonka ystäväni sai, mutta oli mullekin terveiset.

Täällä on kuin kesäpäivä, aurinko helottaa kirkkaalta taivaalta. Suolaheinäkukka kukkii jo, kun se kuihtuu, pääsee puutarhaa vähän rikkaruohoista vapauttamaan.
Kaasuhellani on noennut kattiloita kamalasti. Putsasin tänään kattiloiden pohjia ja laitoja. Yritin putsata itse hellaakin, mutta sama juttu........
Ja toinenkin harmi tänään, muurahaishyökkäys taas. Sumute loppu, mutta naapuri lupasi tuoda kyllä.
Ja yritin tehdä asumisilmoitusta myös netin kautta, kun yksi kirje ei mennyt perille, mutta enpä onnistunut netissä.Olisi kai pitänyt kirjautua tai jotain. Tumpelo mikä tumpelo. Toka kirje kyllä jo menossa.
KOhta käydään syömään pottua ja lihamureketta ja kuuntelemaan Hannu Ihalaista, kielilläpuhujaa, sanotaan kasetin päällä. Eli soittaa kannelta, puhuu sen kielillä.
Kuitenkin kiitoaiheita, aurinko, sauna, Tuumis ja ystävät kaikki.
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 12.02.2016 19:09

Kiitos Tiinalle runosta, osui ja upposi, samoin muillekin aina puhuttelevista päivän kuulumisista.
Papan mummotettavan sanat pitäisi opetella ja sisäistää, niin vaikea on oikeanlaisesti rakastaa itseään
Jumalan luomana, sitä kulkee ryysyissä vaikka on kuninkaan tytär.
Kävin polveen pistoksen hydrogeeliä, saa nähdä joko juoksuun pääsee :o
Ensi viikolla toinen lääkäri syynää selkää iskiaskipu vaivaa jos istuu tuntia pitempään.
Kyllä tämä vanheneminen on kivuliasta...
Olen nyt viikonlopun vapaalla, huomenna yritys uimahalliin tytön kanssa, suuri kiitosaihe.

Meillä olleet kosteat pääkallokelit, sillä liukasta on kaikkialla, tänään oli hienoisen lumen päälle satanut.
Hiihtämällä eli kenkiä liuuttamalla on kuljettava, lyhyin vedoin ettei kaatuisi.
Oikein aistii Tiinan kesäpäivän...kiitosmielen tuumislaisista
meillä oli pikatalvi..taas on kevät...ei suksille voi tapaillakkaan..
siunausta teille ja kiitosaihe... olet sinä tuumislainen...mies tai nainen...
rine

ViestiKirjoittaja pappa » 12.02.2016 21:33

rine kirjoitti:---

Meillä olleet kosteat pääkallokelit, sillä liukasta on kaikkialla, tänään oli hienoisen lumen päälle satanut.
Hiihtämällä eli kenkiä liuuttamalla on kuljettava, lyhyin vedoin ettei kaatuisi.
..

Mäenlaskukelit kadulla ilman suksia ja sauvoja...
Tämän tänään havaitsin kaupungilla kävellessäni. Jospa ois jättänyt tuon lumen satamatta sulavan veden kastelemille ja nyt jäätyville rinnekaduille, olis silloin parasta pysyä sisätiloissa. Radio-ohjelmassa juuri keskusteltiin, että suomalainen mies on hidas lähtemään tanssihyppyihin kansantansseissa, mutta ulkona noita äkkihyppyjä ja pyörähdyksiä tapahtuu ilman rytmitystä. Vielä on lonkat ja jäsenet paikallaan, vaikka kipua ahterissa tuntuukin. Pää on tainnut saada osansa permannon kohtaamisesta jo aiemmin.
Tätä täällä lumen koristamassa Pohjolassa vastapainoksi Tiinan suolakukkakasvustoille
pappa

ViestiKirjoittaja eva » 13.02.2016 11:06

:D Ilo olla TUUMIKSESSA. Onpa aika vierinyt, missähän se on mennyt?
Monenlaisia hauskoja, hyviä olette kirjoittaneet. Kahlasin niitä läpi, mutta muistaminen on eri asia.
Mieleen jäi Tiinan mantelipuut. Kukat silmissä näkyvät, kun suljen ne. :)
"Elämme tarkalleen mantelipuun kukinnan aikaa.
"Herra kysyi minulta, mitä näet Jeremia?
Minä näen mantelipuun oksan.
Oikein, se on mantelipuun kukka, sanoi Herra.
Minä itse valvon, että sanani toteutuu."
Maanantaina olin Pelastusarmeijassa "Poikkea peremmälle"-piirissä. Joskus entisten vetäjien aikaan kävin siellä. Suurin osa porukasta oli tuttuja ja "Ihmiskäsin minä teitä vedin:" Yksi ystäväni pyysi ja ehdin hyvin. Jorma Pollari kutsuu myös FB:ssä. Hän kirjoittaa ne sivut. Lukekaapa! :D On hyviä tekstejä. Jorma pitää aamuhartauden ensi la 20.2. klo 7.50. YLE1. Olen kuulolla, jH s. Kello pitää panna soimaan. Niin panin nytkin.
Katoavaa kauneutta olen yrittänyt hoidattaa. Olimme taas perinteisesti kerholaistemme kanssa sellaisessa. Lähtiessä sanoi, pitäisi käydä 2x kk. :o Hyvä, kun tämän ainoan kerran vuodessa saa käytyä. Kyllä ymmärrän, että töitä tarvitsevat ja palveluja pitäisi käyttää. Ilmalämpöpumpun asentajakin sanoi lähtiessään : Kiitos, kun työllistitte. Kampaaja oli myös tällä viikolla.
Kerroin, että meillä on uusi teepannu. Löysimme kauan käyttämättömänä olleen lasisen tuikkulämmittimen sen alle ja nyt se pysyy lämpimänä. Siitä tuli ongelma, kun mies panee sen, minä oikaisen sen keskelle ja siitä ei mies tykkää. Sanoin, ettei se pysy lämpimänä, jos se ei ole keskellä. No, siirrytään pussiteehen. Edelleen olemme kannullisella. ;) Mikä helpotti? Se helpotti, kun kerroin ystäväpariskunnalle lounaalla asian ja osasimme nauraa sille. :D

Torstaina pidin paastoa, no, oikeammin puolipaastoa. Pidin piimäpäivää. Join vettä ja pari lasia piimää. Illalla klo 18 jälkeen söin pienen salaatin. Tuntui ihan hyvältä, kun suuhun ei tarvi koko aikaa tunkea jotain.

Viikon tärkeintä on ollut, kun ystävä pääsi sairaalasta. Olen vienyt hänelle ruokaa. Itse kysyin, mitä hän tarvitsisi. Kerroin , tulen ja tuon. Jo tunnin kuluttua hän soitti, odottaa. Kyllä ymmärsin, kuinka sairaan aika on pitkä. Nyt lähden tekemään silakkapihvejä, nokkoskeittoa ja perunamuusia. Vien ne, kun mies vie naisporukan Naisten päiville ja itse menee Miesten päiville.

Eva nimi, tietokoneen mukaan, lupaa muille varmuutta ja turvaa.
Ihmiset luottavat sinuun, sillä Raamatussa Eeva oli "kaiken elävän äiti." Joten hyvä Tuumisnimi minulla. Kuvan voisi kyllä vaihtaa!

Tuumailen, kun TV:ssä oli aivotutkija selittämässä aivojen ihmeellisyyttä ja oli pitänyt aivoja käsissään, kertaakaan ei tullut ilmi, kuinka ihmeellisiä, käsittämättömiä Luoja Jumala on luonut. Käsittämättömiä ovat Luojan työt!.

Toivottelen erityissiunausta jokaiselle! SHALOM
eva

ViestiKirjoittaja eva » 15.02.2016 09:38

Hyvää huomenta! Huhuilen , missä muut. :P
Kävin lukemassa uskollisen Annukan PÄIVÄN SANAN. Niin, kuuliaisuutta toivon tällekin päivälle.

Tänään meidän Pikku-Päppä täyttää pyöreitä vuosia. Kahvijuhlat kotonavasta ensi la, kun olivat Tampereella kylä- ja pelimatkalla.
Eilen veimme heille jo timanttisen kukan ja kirjeessä sitä, jota kaipaavat.
On se aika vierinyt 40v. Hänestä sanoivat, kun haimme, että hän oksentaa liian ruoan, että vain vähän ja alkuun samanlaista. Siitä alkoi taitamattomille puolimaidon keitto. Silloin se oli sellaista. Hyvin kasvoi ja eikä puklautellut.

Meillä perinteiset Naistenpäivät. Enää en ole vastuussa ja aioin vain yhden osuuden mennä kuuntelemaan. Toisin meni. Kaksi naista ja naapurin rva ilman kyytiä. Niin mies vei meidät ja meni itse Miestenpäiville. Pyörätuolissa oleva ystävä soitti aamulla ja kertoi, että kun ei hänellä ole ketään, joka auttaisi siellä. Tässähän minulle oli tarpeellisuutta kaksinkertaisesti lähteä jo alkuun. Aino Vesti oli uusi tuttavuus. Hän oli ollut toisena, kun Turkuun piispaa valittiin. Ei olisi ollut huono valinta vaikka onkin nainen. Hän puhui elävästi ja minäkin ymmärsin. Kertoi omasta elämästään, kiusauksista ja rukouksistaan.

Tänään Kr eläkeläisissä Israel teema. Mitähän päivä tuo tullessaan?

Aamusta iltaan kiittäkää Herraa.....laulan Simojoen Pekan kanssa. Yhtykää lauluun! :o :)
eva

ViestiKirjoittaja Tiina » 15.02.2016 12:13

Kun otamme Jumalan kädestä hyvän,
totta kai meidän on otettava myös paha
sanotaan Jpbin kirjassa, 2,10.
Eilisiltana se paha oli paha kolari, linja auto ajoi osin päin tien laidassa seisovaa kuorma autoa.
6 ihmistä kuoli, yli kymmenen loukkaantui. Inhimillinen tekijä syynä.
Tänä aamuna kuulin ääniä pihaltani. Tiesin , mitä se merkitsi, mutta en mannyt katsomaan. Sitten koputettiin oveen ja annettiin avaimet käteen. Pihalla, siis minun ja naapurini yhteisellä pihalla, seisoi valkoinen varastokoppi tai mökiksi kai sitä myös voisi sanoa. Sinne on siis tarkoitus sijoittaa kangaspuut.....eivät nekään ole minun, mutta ovat olleet käytössäni. Sama koskee tuota koppia. On siinä ikkunoita, kalterit niiden edessä. En aio tänään vielä tutustua siihen, enkä edes siihen, mihin miehet siirsivät pihakeinuni. Huomenna sitten.....tänään on taas tarkoitus tavata naiselaisia pitsapaikassa....
Eilen yritin aloitella rikkaruohojen poistoa, mutta vasta tien puolelta, kiviaitani ulkopuolelta. Okapääni teki tenän aika pian,m ja kipeä on....mutta hyvältä tuntui aloittaa, vaikka talvi vielä palaakin, sanovat.
Just soi hälytys....tällä viikolla on harjoituksia monenlaisia. En aio kokeilla, miten nopeasti ehdin saunalleni ikäänkuin sirpalesuojaan, sillä en enää lähde juoksentelemaan mihinkään, vaan jään kotiin jos oikea hälytys tulee.
Herra on elämämme turva, eläissä ja kuollessa,
Näillä sanoilla voimme rohkaista toinen toistamme ja itseämme.
Muuten, minulla oli nimipäivä 12.2. ....eipä kukaan osannut onnitella, ei kukaan tiedä toiseksi oikeaksi nimekseni Elmaa!!!! :lol:
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 15.02.2016 23:31

Illan hämyssä naputtelen, lueskellen kirjoituksianne.
Minun vanhin poika oli vauvana ruuan pulauttelija,röyhtäisyn yhteydessä
maito kaarella lensi. Tein puolimaitoa ja varkialan munavelliä, sitten rupesi saamaan kiinteämpää ruokaa
ja pulauttelu loppui.
Harmittelen Tiinan olkapäätä, tiedän että se on kipeä ja vaikea hoidettava.
Taivaallinen Isämme kosketa ja anna apusi.

Kuuntelin aamulla Matti papin puheen, sain evästä ja pohdittavaa päivääni.

http://www.tv7.fi/vod/player/47773/

NYT HYVÄÄ YÖTÄ JEESUS MYÖTÄ
rine

ViestiKirjoittaja eva » 16.02.2016 11:50

Oi, mikä aamujen aamu! Aurinko paistaa täydeltä ja on niiiin ihanaa. :P
Aamutoimet eli voimistelut tehty. Sitä yritän aamuisin. muuten menee jäykäksi. Luukasta ja Jeremiaa ravinnoksi ja olipa aamupalalla Iseaelilaisen granaattiomenan siemeniä jugurti päällä. Voiko aamu alkaa paremmin. Laulelin, muistatte varmaan:
"Kanssain ole Jeesus päivä tämäkin...

Leivät on jo paistettu tämän päivän puhujalle ja soittajalle. "Ihmisen suunnitelmat ja Jumalan johdatus", ei hassumpi aihe tänään. Toivottavasti syntyy keskusteluakin.
Israelin asioita olemme seuranneet ja Tiinalta saa täsmätietoa. ONNEA Tiinalle ja kiitos!!! :) Niin mielessä Israelin kevät. Varjelusta sinne!!

Tämä vaan tällainen pienipyrähdys. Nyt nopeasti hiusten pesulle ja yms. Aurinkoterveisiä ja iloista päivää jokaiselle! :P :P :P

"ÄLÄ KOSKAAN LUOVU AJATUKSESTA,
ETTÄ KOHDATTUAAN SINUT
IHMINEN ON ONNELLISEMPI
KIUN SITÄ ENNEN. Äiti Teresa
eva

ViestiKirjoittaja rine » 16.02.2016 22:40

Eva on lämmin aurinko, saat minunkin ryhdin oikenemaan jos
saisi murunkin sinun energiasta, tarvitsisin sitä.
Muuten elämä samoilla latu urilla, herätys ja koiran kanssa ulos,
töihin, äidin luokse ja kotiin siinä välissä kotihommia.
Kävin lauantaina tytön kanssa uimahallissa, oli paljon uimareita ja juoksijoita.
Tässä kuulumisia teille jokaiselle Herran siunausta elämäänne
rine

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja