tuumis

Helmikuu

Re: Helmikuu

ViestiKirjoittaja Lasse » 04.02.2016 19:41

Kiitos Mejulle Uudesta villasukka parista ja "olet rakastettu" jutusta.
Valitsin vihreät :)
Kuva

Sukkateemalla jatkan, olen koko kylmän Tammikuun pitänyt lahjaksi saamia pitkävarteisia villasukkia, kutoessaan ei hän tiennyt kuka tulee
ensimmäistä kertaa kylään. Minullahan aina talvella koivet palelee, olen varsin kiitollinen myös yläkertaan Isälle saamastani lahjasta.

Kuva

Huomisen päivän teksti sanoo Peterin kautta... Ettei ole elämänaluetta, johon Jumala ei pääse.
Raamattu tukee samaa ajatusta "Hänestä, hänen kauttaan ja häneen on kaikki. Hänen on kunnia ikuisesti." Room.11:36

Muistatteko kun viime vuonna sanoin lähteväni Mummonkammarille kurssille, olin jo vuoden päivät sitä tuumallut ja kirjoittauduin sähköpostin kautta kiinnitykseen sekä sain kivan vastauksen.
Maikka ei niin kovasti iloinnut koska tiesi vaarat ja taakat. Loppujen lopuksi Mökin työleirin lumitalkoista loukkasin juuri terveen käden olkavarren
nivelet ja ne ovat edelleenkin kipeät. No, oliko se vihollisesta vai taivaan lahja ?
Mummonkammarin kurssi tuli ja meni osanottajia oli ennätysmäisesti 40/h.
Ei auta jäädä suremaan vaan mentävä ettiäpäin :o

Näyttää siltä että osani on olla Maikan adjutantti mistä Jumala on puhunut aikoja sitten ettei elämän ehtoopuolella saa tehdä oman tahdon mukaan.
Meidän perheessä yhteiset eläkevuodet lähentävät eivätkä saa erottaa kun aikaa on runsaasti käytössä.

Kiitos kaikesta muistamisesta ja rukouksesta :) Moni elämänasia voi askarruttaa täällä ajassa mutta se saa täyttymyksen
lopulta iankaikkisuudessa Jumalan luona.

Siunausta kaikille ja lukijalle joka seuraat kirjoituksiamme :D :) :P :lol:
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

ViestiKirjoittaja Tiina » 05.02.2016 16:23

Kyllä meitin mummojen ruokailuretki onnistui melko hyvin. Joo, nauru kaikui, mutta en aina kuullut, mille naurettiin. Mutta mukana joukossa, ja poliisien parissa tosiaan istuttiin. Oltiin kaupungilla samaan aikaan kuin
tapahtui teroriteko Damaskusportin luona. Sotilastyttö kuoli......Kuultiin poliisien ajoneuvojen ujellus.
On iloa, on surua tässä elämässä.
Tavattiin Ben Jehudalla myös pari miestä, jotka jakoivat traktaaatteja ja puhuivat ihmisten kansssa. Messianisia, toinen oli suomalainen, naimisissa täkäläisen kanssa.
Pillereitäni en saanut, apteekki kiinni sinä iltapäivänä. Apteekki ja apteekki.
Täällä kuulutaan johonkin monista sairausvakutussysteemeistä, joilla kullakin omat apteekit, joosta saa ne alennukset ns pakettiin kuuluvista lääkkeistä. Mun apteekit kiinni siis. Olisi voinut mennä johonkin farmasiaan, jotka myy mun systeemin lääkkeitä, mutta en jaksanut lähteä etsimään.
Seuraavan aamuna menin tietämääni farmasiaan, ei onnistunut kovin hyvin nytkään. Siellä oli noi toiset pillerit lopussa, löytyi latikko jossa 6 pilleriä!!!!!! Tiedän, että täällä lisäätän 10 pilleriä toisesta pakkauksesta, jos toisessa on 20 ja resepti sanoo 30 pitää olla. MUtta 6 pilleriä???????
Vasta ensi viikolla otan muitakin pillereitäni ja ehkä sitten näitäkin...jos niitä ei vieläkään ole tullut... En kuitenkaan yksityisapteekista osta, siloin joutuu maksamaan täyden hinna.
Siis kolmenlaisia apteekkeja täällä! :roll:
Riitta Halko on sen verran tuttu, että näin kerran TV7 ohjelmassa hänet.
Kirjeistä Rinelle kiitos.Ja linkeistä kaikille.
Mistä korvamadosta Meju puhui, eli jostakin joka jäi soimaan. Olen soittanut viime aikoina taas Simojoen Tunnet ihmisen tien. Sen monet laulut soivat mielessäni. Nyt ....kukkkaan puhkeaa autiomaa.....Toin näes muutaman pienen mantelipuun oksan maljakkoon, ja lämmössä ne puhkesivat todella kukkaan.....ja puhuvat ja vakuuttavat Jumalan muistavan lupauksensa, vaikka välillä ei tunnukaan siltä.
Tänään oikein kesäinen päivä, plus 19, mutta ensi yönä taas palaa talvi sateineen ja myrskyineenkin, tulvineen.
Katso, Herran silmä valvoo niitä,
jotka häntä pelkäävät....Ps.33,18

:roll:
Tiina

ViestiKirjoittaja amanda » 06.02.2016 14:45

Helmikuun vaihtelevat ilmat enteilevät jo kevättä. Kun näin lumessa männyn kuoria muistui mieleeni sisareni mies, hän sanoi se on yksi kevään merkki. Hän oli pohjoiskarjalainen ja metsien mies. Lapsuus oli vietetty pitkospuiden takana lähellä Venäjän rajaa desanttien pelossa. Hän nukkui pois je näki vastaanottajat siihen riemuun sammui elämä. Jumala on armollinen jokaiselle joka Häntä avuksensa huutaa.

Minun talvihorrokseni taitaa päättyä monta käyntiä on ensi viikolle ajokortin uusimis yritys tässä iässä on monimutkainen juttu :!: :?: Toivottakaa onnea. Minun itsenäisyyteni loppuu jos en saa vielä jatkoa aikaa kortilleni kun kauppa sekä liikennepysäkit ovat aika kaukana. :? Tänään on ihana ohjelma, sillä lapsen lapseni täyttää 5 vuotta. siellä on aina ollut paljon porukkaa ja paljon iloa. Kiitos kaikesta kuuluu Jumalalle.

Koiraa olen vienyt pakkasessa, liukkaudessa ja sateessa varustuksena keppi ja nastat kenkien pohjissa, sisuakin on vaatinut, pari kertaa illalla liukkauden vuoksi olen saanut apua pojan perheeltä. Minullahan oli aika, että sekäni takia en pystynyt viemään kuin auton avulla, mutta nyt taas pystyn ja olen siitä kiitollinen.
Valon lisääntyminen antaa uutta intoa. Te olette jaksaneet ilahduttaa kirjoituksillanne. Minäkin yritin mutta se meni avaruuteen. Toivon mukaan tämä tulee. Haluan kiittää rukouksista, siihen listaan voisi panna vielä nämä sairaat sisarukseni, veljiä kuusi ja yksi sisko ja kaikki heidän perhekuntansa :roll: :D Jumala on voimallinen :!:
amanda

ViestiKirjoittaja rine » 07.02.2016 17:00

Kiitos kirjoituksistanne, Tiinalla onnistunut ruokailuhetki ystävien kanssa, tapaamisenne on esimerkillistä.
Meillä on uusi laki korvattavista lääkkeistä, jokaisen on vuoden alusta maksettava 50€, kunnes alkavat
lääkekorvaukset toimimaan. Rikkaat rikastuvat ja köyhät köyhtyvät edelleen, tätä on hyvinvointiyhteiskunta.
Valkeuden vaatteissa tuodaan humaania ajattelumallia ihmisten ajatuksiin.
Kaikki hinnat nousevat mutta työstä saatava palkka olisi jäädytettävä toivoo Sipilän hallitus..
Leipäjonot kasvavat, maailmalta tulvii sodan jaloista ihmisiä yli maiden rajojen, odottaen parempaa huomista.
Eläkeläiset ja monet lapsiperheet jopa työssä käyvät ovat tiukoilla.
Sähköyhtiöt ovat myös puheenaiheena, Caruna jolla on sähkönsiirron monopoliasema, nostavat hintoja 27%
Nyt etsitään syyllistä, kuka teki päätökset myynnistä, ennenkaikkea verotulojen siirtymisestä ulkomaille.
Tälläiset päättäjät meillä Suomessa.
Kel on turva Jumalassa
turvassa on paremmassa
kuin on tähti taivahalla
lintu emon siiven alla.

Minulla on ollut pitkiä työpäiviä,
erikoisia yllättäviä tehtäviä, on pitänyt jäädä niitä hoitamaan.
Ensi viikolla menen kokeisiin ja saan polveeni piikin, joka
on vastaava kuin kukonheltta.
Säät ovat ihanan keväiset, aurinko ei ole näyttäytynyt, mutta lupsakka talvinen sää.
Ihmiset liikkuvat kaduilla kävellen, hiihtäjiä on runsaasti laduilla. Lumityöt saavat myös liikettä niveliin.
Olen Tv7 myös kuullut Riitta Halon puhetta, täytyy kuunnella ja palauttaa mieliin uudelleen tuosta linkistä.
Tässä minun puuhailut ja tuumailut....
rine

ViestiKirjoittaja eva » 07.02.2016 20:28

Vieläkö on sukkia jäljellä? Minä kernaasti ottaisin sellaiset kevään vihreät. :)
Kyllähän Mejulta uusia pukkaa, jos ehtivät loppua.Tosi hyvä idea!

Nyt JUPILEERAA. Olen soittanut ja nauttinut Pekka Simojoen Aamusta iltaan kiittäkää Herraa... On niin riemullinen. Pitää kuunnella Tiinan mainitsema Tunnet ihmisen tien. :)
Kyllä välillä soitin Raatteen tien miehelle, kun istui niin allapäin. Selkä oli kipeä. Yritin sanoa, että Älä mene lumitöihin. Paljon ei ole ollutkaan tänä talvena.

Minulla on nyt uusi orgidea. Tulin Raamattupiiristä ja sanoin itselleni, että nyt siivotaan ja sitten jos, niin palkitsen itseni kukalla. Kukan sain vaikka alakerta jäi siivoamatta. Nuoriso oli eilen ja vävy kysyi, mitä kuuluu. Ennen kuin lähtivät alakerta oli siivottu. :P
Piiriin Piia tuli Runebergin torttujen kanssa. Ei ollut voinut ohittaa kaupassa. Minä leivoin tortut, pitäähän tällaista päivää juhlia. Torttuja oli niin paljon, että pyysin ikkunanvaihtajamiehet kahville. Siinä sitten kerroimme pojille piiristämme ja Kaija alkoi kertoa kuinka ei voi olla pois, kun Raamattu on niin ihana kirja ja mitä siinä tulikaan Raamatun punaisesta langasta. Pojat kuunteli hiljaa ja ainakin pitivät, kun saivat tulla lämpimään. Toivottavasti pani ajattelemaan.

Me saimme tiimiin uuden papin. Mietin, miten otetaan hänet vastaan. Siinä miettiessäni, sain ymmärryksen, että teen kortin. Kirjoitin kaikki hyvät toivotukset ja sitten: Olet ensisijaisesti Jumalan lapsi ja opetuslapsi ja vasta toiseksi seurakuntapappi. Jumalan hoidossa ja huolenpidossa jaksat! Annoin tämän kera torttujen ja hän oli oikein liikuttunut ja onnellinen vastaanotosta.

Saara Kinnunen opetti meitä, että nuorisoa voi pyytää tekemään. Autatko minua, Tarvitsen nyt sinua jne. No, tein niin ja pojalle viestitin, että järjestetään yllätys isille ja äidille. Ei onnistunut. Poika on niin väsynyt. Harkat 5x viikossa. Auttoi kyllä ja koristeli Runebergin tortut ja laskiaispullat. Taidollisuutta tarvitaan mummun roolissa.
Pojalla haaveissa lähteä nuorten MM perhokalastuskisoihin Santiago Compostelaan Espanjaan. Omin kustannuksin pitää mennä. Isi sanoi, hanki sponsoreita. saikin jo satasen stipendin. Hyvä, että on haaveita.

Luin 5 Moos. 22:5. Minä vaan kuljen paljolti pitkissä housuissa.

Meju ajatteli, että jos vaikka Kiinassa. Kerran olimme ja kun tulin sain sydänlihastulehduksen. Enää ei tee mieli sinne, ei yksin tuon takia. Israel on mielessä.

Hengellä täytetty elämä kirjassa tälle päivälle: RAKASTA VAIKEASTI RAKASTETTAVIA
Luuk.6:32
Minulla paljon auki radio ja mies kuunteli ja sanoi: Oliko Johanneksen aikaa virkateologiaa? Paljon jää ymmärtämättä viisaista selostuksista minulta.

Iloisiin kuulumisiin! Kiitos kaikille kirjoituksista ja jakamisesta! Olette ihania ja Jeesukselle rakkaita! :D
eva

ViestiKirjoittaja meju » 08.02.2016 08:35

Armo riittää!
http://www.kristillinenkirjakauppa.fi/i ... teid=58052
Hän pitää tärkeänä, että jokaisella on oma hengellinen kotinsa, mutta "elävässä uskossa ei ole mitään kirkon leimaa -vain Golgatan leima".

Kukkokiekuu vai kot kot kot kotkottaisko kun näin aikasin täällä tuumailen. Taas vaan kävi niin että kolmen maissa heräsin eikä vaan väsytä enään. Kahveet keitin, naaprueille aamulehdet jaoin, netissä seikkailin ja muutaman sivun luin kirjaa joka innosti kirjoittamaan tännekkin.
Kirjastosta sattuinkäsiini tämä kirja jonka esitteen toin, kyllä Hiljan elämän työ on puhuttelevaa ja kylvö mitä hän teki väsymättä on sellaista joka itää.

Onko meissä Golgatan leima, vai ainostaan jonkun seurakunnan leima jne. Olen kirjaa ihan muutaman sivun vasta lukenut ja juuri tässä kohden mistä lainaus. Jokin puhutteleva kohta kun tulee niin jään sitä miettimään pitempään. Toivon koko sydämestäni että minussa olisi Golgatan leima eikä helluntalaisten leimasimen jälki tms. Kyllä paljosta jää vaille jos ei ymmärrä sitä sisar ja veljesvyhteyttä mitä eri seurakunnista löytää. Hilja on kirjoittanut kuinka erämaavaelluksessakin leiridyttiin ilmestymajan ympärille ja oli monia telttamajoja mutta matkaa tehtiin yhdessä .( tätä mietin virlä kuinka hieno kuvaus yhtydestä )

Terveisiä Kuopion Vapaaseurakunnasta jossa olin lauantaina koko päivän. Aikasemmin en siellä ole käynyt ja koin todella siunatuksi reissuksi. Tämä on just sitä mistä kerroin, kuinka kokee yhteyttä eri seurakuntalaisten kanssa ja tutustuu uusiin ihmisiin jos ei muuten niin kasvotuttuja. Linjurikyydit on myös yhdistäviä sillä monta juttua tulee vierustoverin kanssa turistua. Jos yhteiskuljetus niin suosittelen autollistenkin käyttävän busseja niin ehkä useammin järjestäjät innostuvat tälläisiin kuljetuksiin. Kuopin ystävänikin tuli tilaisuuteen, hänkään ei ikinään kyseisessä seurakunnassa ollut käynt mutta nyt kun kerran kynnyksen yli päässyt niin uskaltaa toistenkin.
Ihailen tätä ystävääni sillä hänen hengellinen kotinsa on orttodoksi srk ja tunnetusti sieltä on vaikeampi lähteä toisiin "telttamajoihin" ja päinvastoin ( osoittaa sormellaan itseään ) hmmm enpä muista milloin olisi orttodoksi kirkossa käynyt kun koen sen niin vieraaksi.

Taitaa nämä aamun höpötykseni olla sellaisia etten itsekkään näistä selvää saa mitä yritä kertoa :roll: Kerron sen että lukenut olen juttunne, kiitos teille kirjoittajat että jaksatte ylläpitää tätä tuumailumajaa. Oikeesti tulee hyvä mieli kun näkee uuden kirjoituksen joka on merkki "täällä ollaan".

Eva kyseli sukista :) säikähdin että ei kai hän ajatellut että oikeesti olen kutonut majislaisille sukkasia, ihan vaan kuvan kopsasin jostain. Nää väkerrykseni on sellaisia ettei kuvaa kehtaisi esille laittaa *wirn*. Oli hyvä esimerkki kun pojan perheelle neulonut niin siellä käydessä huomasin että ei edes avattu sukkia paketistaan kun laitoin lankavyötteen ympärille eikä kertaakaan lapsilla ole neulomiani sukkia jalassa...ei kelpaa . Noh mie vaan neulon ja kylvän.........vaikka tuntuu että ei kelpaa eikä idä. Ehkä tulee päivä että lahja otetaan vastaan käyttöönkin. Evankeliumi on kuin kertomani sukkaparit jos ne vaan heitetään johonkin nurkkaan niin eihän ne lämmitä eikä lahjan antajalle tule muuta kuin paha mieli. Kuinka moni tekee näin kun Jumala armossaan tarjoaa pelastuksen lahjapakettia. Itsekkin monest heitin tämän lahjan avaamatta nurkkaan ( muistelen aikoja jolloinnJumala kutsui ).

Nyt låhden kahveelle ihan ansaitulle. Ulkona muuten suvikeli ja todella liukasta. Harmitus kun hyvät hiihtokelit menee pilalle jos lämmintä jatkuu. Hiihtoa en ole vielä aloittanut muutennkuin ajatuksissani.

Voimia alkaneelle uudelle viikolle, ota sukat käyttöön ♡♡♡♡
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tiina » 09.02.2016 21:32

Hei, hei, hengissä sentään ollaan, ehkä huomenna kirjoitan nyt vain lueskelin, huomenna se hampilääkäri, jos siitä selviän, niin kirjoitan.
Kiitoksia kaikille tuumailuistanne ja oloistanne, ja siunausta vaan.
Tiina

ViestiKirjoittaja pappa » 09.02.2016 21:54

Violeteista sukista taitaa tulla puute. Yhdet tuolla kerkesin näkemään, mutta kahdet jo "viety". Mahtasko niitä violetteja saada tilauksesta tai edes vihreitä? Keltaisia ei taida ollakaan.
Miksi näitä värejä kaipaan, juontaa eilisestä TV-ohjelmasta, jota ajankuluksi seurasin. Jokin asia jää joskus "korvamadoksi", jonka nyt uutena sanana pääsin jotenkin sisäistämään, vaikka tuskin käyttöön tulleekaan.
Loskaiset ja lumiset kelit vievät talvea mennessään. Järven pintaa katsellessa huomasin, ettei kaikki vesi enää sovi jään alle ja taitaa olla vesihiihtokelit tulossa. Eihän ennen tainnut näin lyhkäsiä talvia olla, ettei hiihtämään kerkiä tai pääse lainkaan, kun metsässä ei ole tarpeeks lunta?

Meju kirjoitti rakkaussukista, oivat lämmittäjät. Pikkuneidille piti ruveta puhumaan nätisti, myönteisiä asioita, ja pappa sanoi
" minä sitten rakastan sinua", johon neidiltä (3v?) tuli heti vastaus; "niin minäkin rakastan minua!" Ossaatko panna paremmaks?
Rakastetaan myös itseämme. Olemme sen arvoisia Isämme silmissä.
pappa

ViestiKirjoittaja Tiina » 10.02.2016 08:20

Tuhkakeskiviikko.
Annoit rakkaan Poikasi,
syntini hän sovitti.
Anteeksi ne anna,
etten kuormaa kanna,
Jonka kannoit, Herrani.
Virsi 280,2.
Tiina

ViestiKirjoittaja Tiina » 10.02.2016 20:15

Minä laulan kiitosta Herralle, hän pitää minusta huolen.Ps.13,6.

Näinpä siis voisin jatkaa, sillä vaika jo mennessä yskitteli, niin hammaslääkärin tuolissa ei sitten yskittänytkään.
Ja tutkimus kävi helposti.
Ja kuvitelkaa, en ole kahteen vuoteen käynyt hammaslääkärillä. Silloin kun piti olla tarkastus, tuli kaikkea terveyteen liittyvää, ettei jaksanut hampaita ajatella. Ja vielä, ettei mitään pahempaa löytynyt, vähän hammaskiveä ikenen alla jossain. Kaikki todelle kiitoksenaihetta.
SE uusintakutsu kuulotutkimukseen oli vika heidän koneessaan, mutta uusinta meni 5 minuutissa. Nyt taas odotellaan asiantuntijan mielipidettä, voisiko yrittää kuulokojetta tähän parempaan korvaani. ;)
Kaupassakäyntiongelmia alkaa olla, mutta yhdessä yritetään niitä ratkoa. :mrgreen:
Meitä on nyt kolme naapurusta, perheetöntä, siis lähellä ei perhettä, autotonta......Viiimeksi järjestimme että kaikki kolme menimme bussilla ostoskeskukseen, ostimme paljon, ja tulimme taksilla kotiin. :lol:
Niin kauan kuin tämä toimii niin ihan hyvä.
Minulla on noita enkeleitä enemmän ja vähemmän, ihan pienet ikkunanpuitteella, ewi ole ikkunalautoja. Muutamia puisia hyllyssä ja yhden panin rappusillekin. Ostin joskus kirpputorilta. Sillä tosi paaksu pyhimyskehä, helleringiksi muinon sanoi yksi lapsi......se oli kostunut sateessa ja tipahti irti. Liimasin sen kuitenkn takaisin ja panin takaisin rappusille lapsille ym iloksi.Lapset saavat ottaa ja leikkkiä kaikella mitä siellä on, myös koko pihalla. Nyt siellä kyllä rehoittaa vihreä pitkä rikkatuohomatto, jossa tietysti kukkiakin.
Siitä enekltä vielä, että meiltä kaikilta varmaan n jo pyhimyskehä aikaa sitten tippunut tai muuttunut hellarenkaaksi ja siiventyngät tippuneet
Saamme kasvaa Herramm :roll: e Jeesuksen armossa ja tuntemisessa. Se riittää.
Tiina

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja