tuumis

Joulukuu

Re: Joulukuu

ViestiKirjoittaja amanda » 24.12.2015 15:30

SIUNATTUA JOULUA TUUMISLAISILLE ! ! :D :D :D
amanda

ViestiKirjoittaja rine » 24.12.2015 22:18

Oi jouluyö, oi autuas sä hetki,
kun ihmiseksi sai Herra taivahan
Synteimme tähden henkensä hän antoi
ja kärsi ristinkuoleman
Jo toivon säde hohtavainen loistaa
nyt yllä maan ja merten aavojen
Siis kansat kaikki, te kiittäkäätte Herraa
Oi jouluyö, sä lohtu ihmisten
Jo kirvonneet on syntiemme kahleet,
on taivas auennut lapsille maan
Orjuus on poissa, veljesvaino päättyi,
siis Luojan kiitosta laulamme vaan
Toi rauhan meille Herra taivahasta
ja puolestamme astui kuolemaan
Siis kansat kaikki, te kiittäkäätte Herraa

Sinattua Joulua teille ja läheisillinne!
rine

ViestiKirjoittaja Tiina » 25.12.2015 14:53

Tervehdys Tiernapojilta.....tuli mieleen etsiä You Tubesta, kun ei moneen vuoteen ole kuullut täällä maassa.Sitä on tosi hauska kuulla, osin kivaa murretta, ei oikein pystyisi kääntäminen hepreaksi, minä en kyllä psytyisikään, mutta siinä joulun sanoma kyllä tulee kirkkaasti esille.
Sain kortin, josta ajattelin, että enpä tuota ihmistä tunne.
Kortissa hän kuitenkin kertoi, että olin lähettänyt hänelle pääsiäiskortin. Juu, kerran lähetin osoitteeseen, jonka näin uskonnollisen lehden kannessa.Ja hän sanoi iloinneensa siitä kovasti.Kun ystävät vähenevät, niin joskus tuottaa iloa tuollainen asia.Ja yhteiseksi tuttavaksemme osoittautui Ilana.
Eilisillan aattojuhla oli ihana.
Monena vuotena on mukana ollut kristittyjen ryhmä Indonesiasta, niin nytkin.
Illan vetäjä sanoi, että päivämäärä Jeesuksen syntymälle melko varmasti tämä ei ole oikea, mutta tärkeintä on, että saaamme vietää Jeesuksen syntymän muistojuhlaa, iloita siitä ja julistaa ilosanomaa.
Keskeinen tapahtuma on aina ollut tuossa juhlassa lasten näytelmä. Isommat lapset ohjaavat ja koko homma on lasten omissa käsissä. Nyt oliv,at päättäneet aiheen vähän eri tavalla, eli miksi Jeesuksen piti syntyä.....ja kuolla!
Aloittivat Aadamin ja Eevan lankeemuksesta,, synnin orjuudesta, Israelin kansan Egyptin orjuudesta, epäjumalanpaövelukseen lankeamisesta.....pieniä katkelmia.
Toiseksi viimeinen katkelma oli ristiinnaulitsemisesta ja viimeisenä koko lapsipoppoon laulama Niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainoan Poikansa........
Eli koko evankeliumi siinä tuli esille.
Ja sitten innostuin kuuntelemaan Patmosradion jouluyön ohjelman kello kolmeen asti yöllä.
Mutta siunausta teille kaikille nyt Messiaan syntymäää juhliessamme.
Tiina

ViestiKirjoittaja Tiina » 26.12.2015 15:03

T e toiset olette ilmeisesti lomilla, joten Tapaninpäivätervehys sapattikokuksestamme. Ja myös teitin mietintämyssyn alle!
Meillä oli esillä osa Jesaja 45 lukua, myös jae 7,
....minä joka teen valon ja luon pimeyden,
joka tuotan onnen ja luon onnettomuuden.....
selittäväksi annettiin 2 Moos.14,19 ja 20
Enkeli ja pilvi siirtyivät kansan edeltä sen taakse, erottamaan israelilaiset ja egyptiläiset
....Pilvi oli pimeä toisllle
mutta valaisi yön toisille.....
???????
Ja taas häkelyttävä juttu tapahtui. Minulla muiden vaivojen lisäksi kroonista kurkkuärsytystä vesi vähän auttaa, ette yskittäisi. Olin mielestäni pannnut vesipullon penkin alle, mutta eipä näkynyt, vaikka kuinka kumartelin sitä etsimään.....
Naapuri antoi omasta pullostaan, jota ei sitten voinut itse käyttä, minä käytin useamman kerran.....
Kokouksen lopussa nähtiin, että pullo oli vierinyt komen penkin päähän eteenpäin, kaipa potakisin silloin kun piti kääntyä tervehtimään takan olevia.
Mutta hyvin meni, kiitos Herralle.
Hyvää joulunajan jatkoa.
Tiina

ViestiKirjoittaja meju » 26.12.2015 21:15

Kun aloit rukoilla, lähti sana liikkeelle, ja minä olen tullut ilmoittamaan sen sinulle, sillä sinä olet rakastettu. Kuuntele siis tarkkaavaisesti tätä sanaa ja ymmärrä näky. 
(Dan. 9:23, RK)

Tervehdys teille rakkaat rukoilijat täältä maalta lähettelen. Ulkona sysipimeää ja tuuli ulvoo uhitellen niin että pitää varautua sähkön katkeamiseen. Vaikka tällä hetkellä ei ole luntakaan joka valaisisi maisemaa niin silti olemma valonjuhlaa viettäneet kuullen sanomaa "meille on syntynyt vapahtaja "
Tuo Raamatunkohta avautui eteeni pari päivää sitten jota en aikasemmin hoksannut, jokin aikaa sitten kerroinkin kortista jossa oli lause "olet rakastettu" , nyt sain vahvistuksen että näin todellakin Isä tahtoo ilmaista itsään monin eri tavoin vahvistaen meitä luottamaan rakkautensa suuruuteen joka on osoitettu meille kaikille josta kertoo myös Joh 3:16-17

Sairasteltu ollaan mieheni kanssa ja oltu ihan kahdeltaan maalla. Mikään ei mennyt omien suunitelmien mukaan mutta pikkuhiljaa tässä mieliala alkaa kohota kunnjotain kirjoitustakin näköjään saan aikaseksi, tämä on hyvä merkki :lol: Lapset olisi tänään tulleet yöksi muttei voitu ottaa vastaan kun mies vielä kuumeessa.
Onneksi ollaan tässä vaiheessa sillä moni tietää etten ole jouluihminen, yleensä koen alakuloa näihin aikoihin enkä pääse tunnelmaan mukaan ahdistaa vaan......

Ikäiseni ystävä kuoli ennen joulua, nyt 2 pv on hänen hautajaisensa, tämä on puhutellut monia kuinka sydänkohtaus yllätti kaupunkiin ajaessa, tuskin olisi ajamaan lähtenyt jos huonona olisi ollut. Tämä ystävä oli ns. etsivällä paikalla ja Orollakin muutaman kerran sekä kirkastusjuhlilla kävi. Uskon että tiesi totuuden ja jälleen näkimisen toivoon jään. Toinen etsivä ystävä pyysi lähtemään näihin hautajaisiin kun vainajan poika oli sanonut että voi pyytää äidin ystäviä. Ensin kieltäydyin kun ajattelin etten niin paljoa kuitenkaan tekemisissä ollut mutta mieheni muistutti että vuosikymmeniähän tunsitte. Koin ensin etten halua mennä "kuokkimaan" mutta koen että tässä on jotain johdatusta jos voisin edes yhdelle tuoda tätä Jumalan ilmoittamaa rakkautta. Olemme evankelistoja ja meitä lähetetään eri paikkoihin.

Voi kuinka etäs taas Eva pyrähtänyt. Muistetaan rukouksin odottaen uusia juttuja kunhan kotiin palajaa.

Tiina on piristänyt meitä elämänmakuisilla jutuilla. Kyllä on tärkeää kuulla kuulumisianne. Tuikenkin piipahdus ilahdutti, onhan se merkkinä että on joukossamme.
Amanda varmaan nyt uudessa kodissaan onnellisena kyhnöttelee lämpöisen viltin alla :P
Rinellä touhua nuorison sekä äitinsä kanssa, toivottavasti olet saanut kokea taivashetkiäkin.
Mitähän kirjoja Vehnä lueskelee, entäs Lissu? Muistelen että kumpikin kovia lukuimmeisia. Itsekkin sain Savon ruustiina kirjan luettua ja meen ensi viikolla kirjastoon tekemään löytöjä, ihadtuin tähän maalaiskirjastoon.
Kiitos Velimatille laulusta jonka toit lauluosiolle, tervetuloa toistekkin.

Jospa neuloisi hetkisen ja sit vois taas krrrhhhhhhhhhhh kuorsailla.

Olet tärkeä monille!
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja eva » 26.12.2015 23:58

Tervepä teille! :)
Israeluutisissa oli Sananlaskujen kohta, jonka viivasin, 11:13. Hyvä muistutus ja viisautta siinä.
Joulu on ollut hyvä. Nyt tosin vävy on sairaana ja kaksi päivää poissa töistä. Oli aattona ja joulupäivänä töissä ja huomasin, kuinka on väsynyt. Toivottavasti saa nyt nukuttua väsymyksen pois. Poika on ollut "juoksupoikana". Vienyt ja hakenut kellarista tavaroita, eikä ole edes vastaan pannut. Lähikirkossa olimme kaikki aattona ja luin tekstit. Joulupäivänä kirkossa "kömmähdin", sanoin väärin. Sen huomasi kyllä, mutta se kait on anteeksiannettu. Saimme ystävän jouluvieraaksi ja oli ihan kotoisaa. Toisen vieraan saimme joulupäivänä aterialle. Jouluvisailut molempina päivinä olivat tosi innostavat. Nauru maistoi, kun ei meinannut löytyä vastauksia tutusta Jouluevankeliumista eikä joulun symboleista. Totesimme, että pitäisi useammin pitää Raamatunkohdista kilpailuja, tulisi painettua mieleen. Ihme kyllä meillä pelattiin lautapelejä, eikä vain kännyköitä.

Tänään olin Pelastusarmeijassa laulu- ja runotilaisuudessa. Siellä on aina niin iloisia lauluja ja hyvä tunnelma.

Kotona ihan vielä ollaan. Matkalaukun vieressä on tavaroita ja huomenna pakataan ja sitten matkaan. Ihan on rauhallinen mieli vaikka kuulin, että siellä oli ammuttu bussin ikkunat ja komennettu porukka ulos ja kristityt erilleen.

Kiitos kirjoituksistanne! Ihana kuulua porukkaan. :) :)
eva

ViestiKirjoittaja rine » 29.12.2015 19:41

Luettu kaikki kirjoitukset, kiitos.Evan laittama sananpaikka tuli luettua myös, hänelle siunattua matkaa, muistamme rukouksin.
Joulu on mennyt ja uusi edessäpäin, tytär lähti eilen tampereelle, on taas haikea olotila,
mukavasti aina virkistää, kun tulee käymään ja tietää että kaikki on hyvin. Poikaystävä kävi kotonaan mutta tuli takaisin
ja hänestäkin tullut tärkeä meille. Olen tehnyt töitä myös, eilen tuplavuoron, kun on influenssaa liikkeellä tänään olen vapaalla ollut, mutta hoidellut
pesut, kaupat ja apteekin, onneksi mies kyyditsee ja Jumala antaa voimia. Kipuja on nivelissä ja tänään apteekissa sanoikin farmaseutti, että verenpainelääkkeeni
aiheuttaa mm turvotuksia nilkkoihin ja niveliin samoin myös kipuja, joten otankin ensi vuoden tavoitteeksi tilata ajan työterveyshuoltoon,
lääkkeen vaihtamiseksi ja pitää ottaa verikokeita reuman pois sulkemiseksi.
Mejulle vinkki: kävin joku aika sitten vapaakirkon vieressä olevassa osto-ja myyntiliikkeessä, jossa myydään kuolinpesiltä ostettua tavaraa,
mies katseli pöytää ja löysikin, minulle sattui silmiin kirjat,sainkin 7 kirjaa runokirjoja.
Vilho Rantanen, A-M Kaskinen, Paula Sainio,E.Leminen, Pirjo Poutanen, Anja Porio, Ulrich Schaffer...hinta 50 centtiä kpl.
Nyt lopettelen teen kaksi iltavuoroa ja sitten vapaita, siunausta teidän vuoden viimeisiin päiviin.

David Pawson: Galatalaiskirje

Nykyihminen ei halua kiistellä uskonnosta. Emme halua riidellä, tahdomme viihtyä keskenämme. Galatalaiskirje ei tätä ajattelutapaa edusta. Paavali väittelee muiden uskovien, ei uskostaosattomien kanssa, ja hänen kirjeensä on synnyttänyt uusia kiistoja. Kiistat voivat olla hedelmällisiä. Uskonpuhdistusta ei olisi tapahtunut, ellei Luther olisi suostunut riitelemään.
Galatalaiskirjeessä käsitellään uskonelämän tärkeimpiä kysymyksiä, perustotuuksia, joita ilman evankeliumia ei ole. Pelkään, ettemme voi polemiikkia vältää. Kristittyjen pahimmat taistelut koetaan seurakunnan sisällä, ei sen ulkopuolella. Se tekee kipeää. Kuka pitäisi riitelevästä perheestä? Kun vihollinen hyökkää seurakuntaa vastaan ulkoa käsin, se kasvaa ja vahvistuu. Hän onnistuu aikeissaan paremmin, kun taistelut syntyvät seurakunnan sisällä. Evankeliumin vääristäminen, turmeleminen ja murentaminen on yksi hänen tehokkaimmista keinoistaan. Jos hän noissa aikeissaan onnistuu, hän tietää tuhonneensa seurakunnan sisältä käsin.
rine

ViestiKirjoittaja Lasse » 29.12.2015 22:04

Luettu kaikki kirjoitukset tervehdyksineen ja varoitukset huomioitu - Kiitos !

Olemme käyneet Siskon perheen luona Tarassa ja tavanneet nuorison, iloa ja hauskuutta riitti koko ehtoon :)
Aurinko paistoi Paraisilla ehtooseen asti, mehän kaipaamme auringon valoa tähän aikaan vuodesta antamaan energiaa
ja valoa kasvoihin ja mieleen.
Muistatteko vielä heidän naapurinsa. Kissakuva on edelleen siilon akkunassa sen vieressä on sähkölamppu joka valaisee kuvan, jokin käsittelemätön tila jatkuu heidän maailmassa.

Joulun pyhistä Tapaninpäivänä olimme ympäristötalkoissa sekä perinteisen Käpylän K:gin osan kävelyllä.
Iloa tuotti tänä jouluna OKT edustalla olevat jouluasetelmat esim Piparitalo pienissä lasikatteissa valoineen.
Käpylän kävelyt aloitimme -90 luvulla. Sen asukkaista tunnetuimpia ovat Toimittaja Maarit Tastula ja Näyttelijä Ahti Jokinen.
Edesmennyt Muusikko Juice Leskinen jonka Joululaulut ovat suosittuja Tuomiokirkossa.
Kirjateos Käpylästä löytynee myös nimellä "Metsänvartijan valtakunta"

Oma terveysasiani on edennyt, benisiilikuuri päättynyt mutta ilmaveivit jatkuvat, parantuminen on hidasta.
Johtunee siittä kun ollaan hämeessä :)

Huomenna menen yksin tapaamaan kristittyä perhettä jonka kodissa kokoontuu säännöllisesti kotikokous kerran kuukaudessa.
He ovat iäkkäitä mutta sitkeitä rukoilijoita :) Heillä on perhekeskeinen rukoustaakka kannettavana jota ei olisi uskonut koskaan syntyvän.
"Mutta, joka aina kaiken muuttaa" elämme täällä ajassa uskossa, toivossa ja rukouksessa, Hyvän Jumalan vaikutuksessa :D

Jumalan rakkautta sinua ja minua kohtaan
ei voi kyseenalaistaa millään.

Kuka voi syyttää Jumalan valittuja? Jumala on se, joka vanhurskauttaa.
Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme.
Kuka voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta? Tuskako, vai ahdistus, vai vaino, vai nälkä, vai alastomuus, vai vaara, vai miekka?
Niinkuin kirjoitettu on: "Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää; meitä pidetään teuraslampaina".
Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut.
Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat,
ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
Room.8: 33-39.

Halirutistukset :lol: :D :) :P Siunausta kaikille Uuteen Vuoteen 2016
Nähdään aattona kahvilassa !
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

ViestiKirjoittaja meju » 30.12.2015 15:34

Kylväjä
http://www.kylvaja.fi/tule-mukaan/kuunt ... -norvantoa

Oi, armon ihmettä Jumalan:
saat olla lähetti Karitsan,
kiiruhtaa kuolevaan maailmaan
kylvämään suurta rakkauttaan.

Käy, oi kylväjä käy!
Käy, oi kylväjä, käy
siementä hyvää kylvämään.
Käy, oi kylväjä, käy!

Ällös siis väsy sä kylvämään.
rakkauden kylvö käy itämään.
Vaikkakin kylvät nyt kyynelin,
niittää saat mielin riemuisin...

Eric M. Bergquist
Hengellinen laulukirja

Kylväminen on päivän aatokseni joka alkoi tuosta Jukka Norvannon linkistä jonka hoksasin tänään, siinä mielenkiintoista kuuntelemista. Ajattelin ulos katsoessani ettei taida olla oikein kylvön aikaa kun maa routainen ja taitaa tulla lisää pakkasta niin miten mikään voi itää.... Tästä käänsin aatokseni meihin ihmisiin ja kuinka koemme sydämet niin routaisiksi ettei sinne kannata mitään siementä edes kylvää kun en usko että......Eilen kävelin taas tämän maalaisystäväni kanssa ja joka kerta juttelemme myös taivasasioita mutta tuntuu ettei oikein "uppoa", hyvin myötämielinen on mutta kuitenkin niin kaukana ns uskonnollinen. Yrittänyt tuoda esille Jeesuksen tärkeyttä pelastuksessa, mutten tiedä onko ymmärtänyt. Ainakin ihana juttu että erotessamme hän sanoo "lähdetäänkö taas huomenna terapialenkille" :)

Maalla olen edelleen lauantaihin asti jolloin niihin hautajaisiin lähdettävä. Tänään tulee pienokaiset pariksi yöksi joten varmaan mummelikin alkaa piristymään tai ainakin yritettävä herätä eloon tästä alakulon laaksosta. Eipä ole ketään täällä pirtissä joulun aikoihin käynyt eli ihan kahdestaan oltu, en poikianikaan nähnyt koko jouluna. Sairastelu vei voiton tänä jouluna mutta luja usko huomiseen ja rukoilen etten kylvämiseen väsy.

Just puhelin soi ja lenkkikaverihan siellä, hän ihan kohta tällä niin pitää laittaa lämmintä ylle ja lähteä kylvämään... :D

Sinua siunata tahdon <3
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja lissu » 30.12.2015 21:43

Tein tänään pätkä aamun eli 7-13 ja nyt olen lähdössä viimeiseen yövuoroon. Ai onhan mulla vielä yksi ylimääräinen yö 31,12-2015 1.1. 2016 harjulan palvelutaloilla ja ryhmäkodissa. Sitten jään eläkkeelle. Ei kyllä ole vielä tullut eläkepäätöstä,mutta silti olen ajatellut jäädä 2päivä eläkkeelle. Eläkeasiamies soitti ja ilmoitti,että Mehiläinen ei ole ilmoittanut mun tuloja Varmalle joka maksaa eläkkeen ja sen takia ei sit ole vielä tullut mitään ilmoitusta eläkkeestä. Saa nähdä miten pitkään sitten saan odotella jos nyt vasta eläkettä ruvetaan vasta suunittelemaan.
Joulu meni mukavasti perheen kanssa. Ainakin mikkumies veti kaikkien huomion. Hän taapersi pitkin poikin ympärihuushollia. Sai lahjaksi ison kuorma-auton ja sen peräkärissä istui ja piti vetää ja antaa kyytiä.
Toivotan kaikille oikein hyvää ja siunattua uutta Vuotta 2016
lissu

Edellinen

Paluu Tuumailuja