tuumis

Joulukuu

Re: Joulukuu

ViestiKirjoittaja rine » 18.12.2015 20:33

Tiinalla ollut haasteita ja mutkia matkassa saadakseen tutkimuksiin aikoja yms. ;)
Tutuksi on minullekin tulleet moninaiset mutkat matkassa, äidin asioita hoidellessa.
Ensinnäkin tämä meidän terveyskeskus muuttuu hyvinvointikeskukseksi..hah hah haa kun naurattaa....
mikä lie muuttunut että tuolla nimellä kutsutaan, no, sinne on tullut aulaemäntä joka meitäkin jututti, oli tehtävään
työllistetty ei tiennyt onko tämä ainutkertainen pesti. Palveluita saman katon alle ja mutkattomia ajanvarauksia,,,lupaili,
ympärillä häärivät taulujen asettelijat, kellokin laitettiin ja vastaanoton ikkunassa oli liimattina puun oksat joissa värikkäät linnut istuivat,
selkeästi kovasti yrittävät. No äiti sai asiansa hoidettua silloin oli keskiviikko ja lääkäri sanoi laittavansa perjantaiksi lähetteen fysio-
terapeutille kotikäynneille, vastaanoton kansliaan,josta sen lupasin hakea, hain lähetteen ja äiti sitä lukiessaan ihmetteli, kun oli naislääkärin allekirjoitus
24.1.2014, eli pian kaksi vuotta vanha lähete :mrgreen:
Oman aikansa vaati että pääsi puhelimella läpi ja sain asiani sanottua, siellä ihmeteltiin..sanoin että sen on tultava postissa, enää en vapaapäivääni
tuhlaa moiseen, kuluneella viikolla tuli sitten lähete.
Onneksi minulla on vielä toistaiseksi työterveyshuolto, jota olen vähän käyttänyt, kiitosaihe sekin, mutta tiedän nyt mitä kohti ollaan menossa.
Nyt on lupa korottaa terv.keskus maksuja 30% ja monet kunnat sen tekevätkin, kun talous on tiukalla, eläkeläiset ovat tiukoilla ja varmaankin moni
jättää lääkkeensä hakematta. Suomen hallitus on saanut paljon moitteita, eivät kuuntele asiantuntijoita, kokematomat ministerit, huseeraavat
miten sattuu.

Meillä sataa lunta ja tuulee on luvattu vesikeliä jopa 10 astetta lämmintä, ainakin eteläisempään suomeen.
Olen kolmen päivän vapaalla, tänään siivosin huushollin, koska pakkasta oli ja sain mattoni lumella "pestyä",
tein nuorisolle kaalilaatikon uuniin kun tulivat kolmen maissa tamereelta, olivat jo aikaiseen lähteneet ja tällä hetkellä
nukkuvat auvoisesti. Huomenna vietämme pikkujoulua, tytön poikakaveri lähtee sitten kotiinsa jouluksi.
Sunnuntaina ajatus lähteä joululauluja laulamaan lähikirkkoon, johon ei kyytiä tarvitse pääsee jalkaisin.
Kuva

Siunausta elämäänne
rine

ViestiKirjoittaja Tiina » 20.12.2015 12:26

Suloista sunnuntaita! Paistaa aurinko, mutta viileää kuitenkin, plus 14 ehkä vatjossa.
Eilisesä sapattikokouksessamme ilmoitettiin joulushowsta! Se tarkoitti sitä, että lapset taas keskenään järjestävät joulunäytelmän, joka lapsille varmaan tärkein koko illassa. Se on yleensä hauska, koska lapset panevat vähän omiaan, omia ajatuksiaan vuorosanoihin, joita heille eivät isommat ihan tarkasti anna. Paitsi jos lainaus suoraan Raamatusta. Ei se koko ilta näytelmää, showta ole. Luetaan aattona jouluevankeliumi ja lauletaan joululauluja.
Eilen myös kokouksen lopussa siunattiin yhden perheen tytär, sillä tällä viikolla astuu armeijapalvelukseen kahdeksi vuodeksi. Isoveli on jo armeijassa, hänelle se kolme vuotta, noin.
Lapsi on meille syntynyt, Poika on meille annettu. Tätä voi jo toistaa näin joulun alla. Täällä Israelissa toivotetaan iloista Syntymäjuhlaa. Ei mainita Messiasta, mutta se tiedetään, kenestä on kyse.
Yksi naapuri oli tehnyt joulupipareita lastensa kanssa ja jakoivat niitä meille vanhoillekin. Perhe on amerikkalainen, ja piparit ihan oikean makuisia.
Eilen satuin ajattelemaan, että pitää katsoa kirjahyllyn ylähylllyltä, onko siellä vielä kirja juutalaisista ruuista. Ei ollut, mennyt kiertoon tai varastoon. Mutta oli sentin paksuinen pölykerros. Ja hylly niin ylhäällä, etten tuolin kanssa yltänyt. Minulla tikasjakkara, vähän korkeampi kuin tuoli, sillä pääsin lähelle. Homma jäi kyllä sitten odottamaan tätä päivää. Ja pitää kerätä rohkeutta kiipeämiseen ja miettiä, auttaisiko pölynimuri, miten se sinne ylös taipuisi??????????
No, välillä voi käydä omassa terveyskeskuksessa hakemassa sen maksumääräyksen, ja apteekkiin meno niitä uusia pillereitä varten on niin ja näin, kun superbussi lakkoilee, eli jotakin kulkee jotakin ei.
Mutta eipä höttäillä. tehdään se, mikä onnistuu. Kuitenkin tänään auttaa Herra
Tiina

ViestiKirjoittaja lissu » 20.12.2015 13:35

Siunattua Joulun odotusta. Mulla 4 työvuoroa ja sitten koittaa eläkepäivät. Kaikki vuorot on yö vuoroja Menen tänään valvomaan ja sit joulu aattona.
Perjantaina meillä oli töissä jouluateria ja sain siinä tilaisuudessa amaryliksen ja 70 euron lahjakortin Marimekon myymälään. Haikeelta tuntuu kun työt loppuu,mutta saanpa olla enemmän mummon mussukan kanssa. Pikkumies oppi kävelemään viime keskiviikkona ja heittää semmoista rundia pitkin olohuoneen ja keittiön välistä matkaa. Tuolille kiipeää ja siitä sitten pöydälle. Pitää olla silmät selässä,että kerkeää seurata mitä pikkumies touhuaa.
Meillä on seurakunnan joulujuhla klo 13 ja sinne kohta suunnataan Papan kanssa.
lissu

ViestiKirjoittaja Lasse » 20.12.2015 15:52

Joulujuhla tervehdys Pelastusarmeijasta joka oli eilen Lauantaina :)

Maittavalla Joulupuuro tarjoilulla alkoi yhteinen juhla. Meitä kaikkia oli kokoontunut n, 51 henkeä, kun joulukuusenkin saa laskea mukaan
sillä niin eläväinen se bauhaussin paksuhavuinen kuusi oli, runsas hopeanauha koristus sähkökynttilöt.
Hengellisen laulun yhteydessä sytytettiin 4 adventti kynttilää.
Työväen soittokunnasta Ulla Seppä luki hauskan eläin aiheisen joulurunon jossa variksella ja ketulla oli syötävän hyvä osa.
Musiikipuolessa oli pianistina Hilkka Paloniemi os Nieminen ja Saksofonissa Antero Puotiniemi sekä Sähköuruissa Jari Myllymäki.
Heillä stemmasi aika hyvin yhteen.
Uusia tutuuja eläkeläisiä oli Ilkka ja Tellervo Nummela sekä Antero Puotiniemi, onhan nämä ihmiset teille tuttuja?
sillä heillä on PA:n aktiiviuran aikana kertnyt monta Suomalaista osastoa,
Hilkka Nieminen on elämän työssään kirjoittanut ja toimittanut "Pelastussotaa Suomessa 1889-1989" Juhlateoksen.
ym.
Olen Pelastusarmeijassa "syntynyt" -50 luvulla ja läheltä seurannut myöhemmälläkin iällä Pelastussotaa
Tunnistan edesmenneet ja suuremman osan nykyisiä työntekijöitä :)

Ilkalla oli harmahtava villapaita päällä, sanoin hänelle "ensimmäistä kertaa Pelastusarmeijassa näen sinulla villapaidan päällä."
Hän sanoi tulleensa Joulupata vuorosta, koska on nykyisin eläkkeellä 1/2 v niin sääntöjen mukaan voi ja saa
käyttää siviilivaatteita. :lol:

Nää säännöt on niin tätä :o mitä varmasti pystymettäläiset ihmettelee..

Siunattu juttu kuinka Jumala on aikojen alusta valinnut heidätkin asuttamaan eläkeläisinä Tampereelle, niin kuin meidät.
Työvoimaa tarvitaan hengellisellä saralla.
Ilkan puolisolla Tellervolla oli minulle surullista ja raskasta sanottavaa, koska hän sanoi sen avoimesti voin mainita
Hänellä on Syöpä jota on jo sädetetty kaulassa. Syöpä jalkojen luissa ei voida sädettää on levinnyt.
Toivottavasti kukaan teistä ei nyt ota raskaasti :o

Yhteislaulua oli kaikille sekä rukousta. Hiljainen hetki vietettiin erään ystävän puolesta Mirjam oli nukkunut Jumalan luokse.
Kun paljon seurustelee Jeesuksen kanssa niin ihmisen kasvoista loistaa valoisuus, näin myös Mirjamista.

Osaston upseerit Metti ja Tero Saajoranta ovat nykyiset työntekijät heillä on yksi adptoitu lapsi keskiafrikasta.

Teron illan puheteema oli Ilo ja nauru. Galatalaiskirje 5:22 puhuu rakkaudesta, ilosta ja rauhasta.
Fil. 4:4-7: Iloitkaa aina Herrassa! Sanon vielä kerran: iloitkaa!

Nauru On kuulemma tehty tutkielma ihmisen naurusta siis montako kertaa ihminen eri ikäluokissa nauraa päivän aikana,
Pieni lapsi nauraa ja iloitsee 400 kertaa kun taas esim. aikuinen enään 40 kertaa. Entäpä sitten vanhus ?
Onko hänellä elämässään sellaista ilon aihetta josta hän voi sanoa varmasti olen nauranut ja iloinnut ääneen niin ja niin monta kertaa :D

Tero kertoi pienten lasten vastaanottokeskuksen työstään aikaisemmalta ajalta. Kun hänelle tuli murheita hän hakeutui
lapsien keskellä jotka leikkivät ja nauroivat siellä hän palautui normaaliksi.. Iloitsemaan elämästä.
Hengellinen tosiasia on meidän ihmistenkin kanssa, hakeudumme vahvojen suojaan heikkoudessamme.
Raamattu sanoo "Meidän vahvojen tulee kantaa heikkojen vajavaisuuksia... Miten sovitammekaan tämän tosi-asian?

Juhlan kulessa ohjelmansa loppua kohden alkoi jo suutamme kuivaamaan....
Jäljellä oli Kahvitarjoilu, lettipullaa ja kuivakakkua, nyt pittää tunnustaa hain tublasti lisää, yksi ihminen huomasi
mutta ei huomauttanut koskapa nauroi :D

Olen alkanut laskemaan (jos muistan) monestiko iloisen ja nauran päivän aikana täähän on vaan testi itselleni ;)
Tarvitsen erityisesti iloa ja naurua tasapainottamaan olotilaani koska olen yhden viikon aikana kohdannut 2 avioero ja yksi syöpä.
Avioero asia painaa koska eroavat ihmiset olivat tutuuja hengellisessä työssä ja heillä on 4 lasta/nuorta.
Kaiken lisäksi on sanottava että sain nämä 3 juttua Jumalalta koska pyysin rukous aiheita.

Kiitos lukasusta ja rukousmuistamisesta, antibio kuurini jatkuu ja ilmaveivit. Menen Maikan kanssa Maanantaina Mökille katsomaan paikat kuntoon
ja Tiistaiksi Siskon perheen luokse. Keskiviikoksi tulemme Manseen.

:D :) ;) :lol: :P :mrgreen: Halirutistukset kaikille ja Er'omasen hyvää ja Siunattua Joulun odotusta, nähdään Viimeistään Torstain aattona kahvilassa!

Ps. Onneksi olin kopioinut kirjoitukseni lopussa, sillä aikalukko katkaisi yhteyden sivulle.
Viimeksi muokannut Lasse päivämäärä 29.12.2015 20:55, muokattu yhteensä 1 kerran
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

ViestiKirjoittaja tuike » 21.12.2015 10:11

Tervehdys kaikille pitkästä aikaa!
Yritän tässä saada aikaan jonkinlaista sepustusta, vaikka tuntuu, ettei lähde mitään :roll:

Meillä on elämä nykyisin aika 'lapsellista' touhua ;) Nimittäin lapsenlapsia on siunaantunut 6 ja kaikki poikia, iät 17v, 9v, 4v, 2v, 1v 9kk ja 5kk. Useimmin tapaamme noita keskimmäisiä, pojanpoikia, jotka asuvat täällä samassa kaupungissa. Joulun aikaan tulevat toisetkin, joten odotettavissa on mukavaa vilskettä :D
Vointi vaihtelee meillä isovanhemmilla päivittäin, sillä monenlaista 'kremppaa' ikääntymisen myötä ilmaantuu. Mutta päivä vain ja hetki kerrallansa, kuten laulussa sanotaan. Kiitos Jumalalle huolenpidostaan ja rukousvastauksista!

Koko Tuumiksen väki on usein mielessäni, Araliaa ja Hannaa muistelen ja kaipaan edelleen.
Olen kyllä lukenut kirjoituksianne ja iloinnut niistä, vaikka itselläni ei tämä kirjoittaminen oikein suju.
Toivotan teille jokaiselle rauhallista ja siunattua Joulun aikaa!
Lämmöllä tuike
tuike

ViestiKirjoittaja Tiina » 21.12.2015 12:57

Kiva taas kun Lissu ja Tuikekin pistäytyneet. Vaikka ei krjoittais niin. että joku kipaisee lukemassa pika pikaa......
No eilisestä. Maksumääräyksen sain, bussia ei ruvennut kuulumaan. Mutta tuli tuttu, joka otti kyytiin sinne aputeekkiin ja ostoskeskukseen. Siellä taas tämä mummo hölmöili, unohti keppinsä,etsi sitä sitten ja löysikin.Pitäisi panna siihen nimilappu ja kännykän numero, jos siten palaisi, jos vielä sen unohtaa kokonaan jonnekin :mrgreen:
Vasta tänä aamuna sain rohkeuden yrittää tuota ylähyllyjen putsausta. Ei oikein pölynimuri taipunut, eivätkä olkapäänin, mutta jotenkin onnistui. Ja muuten, se keittokirja olikin alemmalla hyllyllä,siinä vino pino kirjoja, ja se oli siinä alimmaisena. Nää 5 Novumin osaa ovat pinossa, eivät pystyssä.
Eilen tuli laitetuksi mussakaa ilman reseptiä, mutta hyvää taisi tulla kuitenkin. Sitä voisi syödä lisukkeena ja keittää pottuja tänään. Niinpä tehdäänkin.
Eivät olleet tuttuja minulle nuo Lassen mainitsemat Pelastusarmeijan ihmiset. On oltu sen verran kauan poissa sieltä Suomesta......
Huomenna olis tarkoitus mennä muutaman muun mummelin kanssa joulupitsalle Jerusalemiin. Me ollaan joinakin jouluina tultu lapsiksi jälleen ja ollaan annettu toisillemme joku pieni lahja,2, 3 euron hintainen. Ja lisäksi jotain kierrätystavaraa, mitä toinen voi käyttää tai panna eteenpäin. Yksinnäistö ystävistä kyllä aina purputtaa, että mitä syntymäpäivää nyt muka vietetään, kun Raamattu ei sitä juhlana mainitse. Me ei hänestä välitetä, sanotaan vain että ei ole pakko, mutta meistä se on kivaa :lol: Saattaa tulla sitä iloa ja naurua, josta Lasse mainitsi.
Vanha käännös luomiskertomuksesta sanoo, että Jumala loi alussa taivaan ja maan. Raamattu kansalle sanoo taivaat. Mietintämyssyssäni ilmaantui se ajatus, että hepreankielessä taivas on monikollinen sana, kuten Jumalakin. Jumala täyttää taivaitten taivaatkin.
Lähellä on minun vanhurskauteni,
minun apuni on matkalla......
Jesaja 51,5.
Ja koko ajan Hag hamolad sameach, eli iloista syntymäjuhlaa.
......
Ai niin, minun piti sanoa, että kaipaan Tampereen joulutoria, josta sai valmiit laatikot ja kauppahallista kinkkua.Ja uusi ETlehti Jyväskylän ja Joensuun joulutorista, joissa paljon myös käsitöitä. Vaikka ei raaskisi ostaa. niitä on kiva katsella.
Tiina

ViestiKirjoittaja eva » 22.12.2015 10:13

:D :D Meidän perheen "Voittoputki " jatkuu. Aivan outoa, että taas soitettiin, että olen voittanut tuotekorin, joka oli ainoa voitto ja arpoja möivät paljon.
Mietin, kun joku sanoi, että lahjan voi panna "KIERTOON". Minullakin useita patakinnassettejä ja kierrätystavaraa.
Sanoivat lottoa nyt! En ole eläissäni lotonnut enkä veikannut. ja nytkin se jäi. Kerran työkaverini kertoi panneensa kimppaan. Koskaan en maksanut enkä voittanut enkä kuullut siitä mitään.

Sanovat: kahden vuoden kuluessa muovipussit poistuu. Minä tein joululahjaksi hedelmäpusseja, sellaisesta oikein ohuesta kankaasta ja naru kiristämään kiinni. Hyvä joululahja. Panin lapun ja hedelmiä sisälle, että selviää, mikä se on tarkoitus olla. Mies kyllä sanoi, ettei sen elinkaari ole pitkä. ;)

Kysyin: luitko, kun 40 v naimisissa olleet kertoivat tarinansa, miksi ovat pysyneet liitossa. Mies sanoi: ei, minulla on omakohtainen kokemus. Onnistui se narujen laitto pusseihin. :)

Patapäivä oli todella mukava. Kauppakeskuksessa sai olla, ei jalkoja palellut. Paljon oli ihmisiä liikkeellä ja jotkut kävivät padalla. Joitakin tuttuja tuli tapaamaan. Saatiin päätteeksi juoda kahvit. Ihan veti vertoja Tuumiksen kahvilalle.

Nyt piparitalo on oikeilla omistajilla. Tuohon lähelle muutti lapsiperhe. En ole jutellut, vain tervehditty matkan päästä. Ajoin ohi ja pysäytin ja kysyin haluavatko lapset talon tai tulla tekemään. Olivat aivan "huuli pyöreänä" ja ilomielin tulivat isän kanssa. Oli ilo nähdä kuinka isän ja tyttöjen rakkaus oli kohdallaan. Välillä tytöt pyörähtivät lataamassa sylissä rakkausakkunsa. Oli kiva rupattelu- ja koristeluhetki. Olohuoneessa joimme gökit ja tyttö sanoi: täällä on hämähäkki. Kauheaa, siivotonta, ajattelin. No se oli tullit himmelin mukana varastosta ja oli sellainen millin kokoinen ja sanoin, että siivoojat ovat tulossa. Ei suurempaa hämmennystä.
Nyt siivoojat nukkuvat alakerrassa. Tulivat jo joulun viettoon.

Sain viisumin Keniaan. Olen luotettava henkilö, sanoivat. :) Eli, jos Herra suo matkustan joulun jälkeen Keniaan kahden helsinkiläisen uskonystävän kanssa. Lennämme Turkin kautta Nairobiin. Muistakaa rukouksin. Kerron siitä sitten, jos tulen takaisin. Ihan rauha on sydämessä. Kirpputorilta sain vaatteitakin , jotka ajattelin käyvän.

Eilen olin nuoruuden ystäväni luona. Hän on ollut alamaissa monta vuotta. Luimme syntisen rukouksen ja lupauksia Raamatusta. Yhtä äkkiä hän kysyi, onko NN uskossa.
Yritin taas esitellä hengellisiä kanavia ja lukemista. Vein lahjaksi Päivän tunnussanan ja lupasi lukea vaikka sanoi, miksi pitää hakea kohtia Raamatusta.

Vapahtajamme syntymä on lähellä.
Jeesus on
Jeesus voi
sinulle kaikkea tätä! :) :)
eva

ViestiKirjoittaja rine » 22.12.2015 20:03

Kiitos kirjoituksistanne, oikein elän tapahtumissa mukana ja Tuiken vierailu ja väliaikatietojen kertominen
tekivät iloiseksi.
Eilen olin iltavuorossa ja tänään aamussa, illasta tuntui keho ruhjotulta mutta aamulla oli kaikki toisin.
Lepo tekee hyvää. Meillä on nuoriso ollut piristämässä arkea, on uusia jutun aiheita.
Huomenna pieni kinkku uuniin ja muovikuusi sisälle tytöt sen koristelevat. Terassille on mies tuonut oikean kuusen
ja siihen kynttilät, linnuille siemenet laitettu.
Vettä on satanut ja kosteaa kaikkialla lämpöasteita eteläsuomessa lähes samat kuin sielä Tiinalla ja Annukalla,
kuki ei mikään ja puutkin riisuttu kesäpuvustaan, tosin sanoivat että luonto on sekaisin ja jossakin alkavat silmut
aukeilemaan. Joulu on oven edessä, nuorempi poika matkusti sinne Espanjaan häämatkalle vanhempi poika tulee
tyttärensä kanssa aattona puurolle, joka on perinne, Käymme haudoilla. Mies ei lähde enää joulupukiksi sukulaisilleen,
odotan rauhoittumista ja lepoa.
Tärkein asia on ilosanoma:
"Älkää peljätkö; sillä katso, minä ilmoitan teille suuren ilon, joka on tuleva kaikelle kansalle:
teille on tänä päivänä syntynyt Vapahtaja, joka on Kristus, Herra, Daavidin kaupungissa.
Ja tämä on teille merkkinä: te löydätte lapsen kapaloituna ja seimessä makaamassa."
Ja yhtäkkiä oli enkelin kanssa suuri joukko taivaallista sotaväkeä, ja he ylistivät Jumalaa ja sanoivat:
"Kunnia Jumalalle korkeuksissa, ja maassa rauha ihmisten kesken, joita kohtaan hänellä on hyvä tahto!"

Tätä me odotamme, kohtaamista Jeesuksen kanssa, sydän kun auki on sinne Jeesus tekee asunnon...
Siunausten sateita...
http://www.tv7.fi/vod/player/46083/
http://www.tv7.fi/vod/player/49597/
rine

ViestiKirjoittaja Tiina » 23.12.2015 13:43

Soitinpa pari joulupuhelua Suomeen, ja toisessa paikassa sanottiin, ett'ä nyt sataa lunta....eli jos kuitenkin valkoinen joulu johonkin päin Suomea tulisi.
Meillä vielä nyt paistaa aurinko, plus 15 astetta, huomenna jo viilenee ja tulossa tarpeellisia sateita. Vaikka toisin paikoin välillä oli pahoja tulvia, niin Kinneretiin eli Gennesaretjärveen ei ole tullut kovin paljoa vettä. Ja omassa puutarhassani huomasin parin kasvin kuivuneen, kun en ole muistanut kastella.
Te siellä, odotatte kolmea peräkkäistä pyhäpäivää. Toiset halulla, toiset ehkä peläten, miten se aika menee.Meillä ei yhtään ylimääräistä pyhää tähän aikaan.
Jos meillä kolme pyhää, niin ei pääse mihinkään, eivät bussit kulje.
Eilen meitä sitten oli viisi mummelia pitsalla, oltiin enemmistö siinä pizeriassa. Eli edelleenkin kun puukotuksia ym tapahtuu koko ajan, ihmiset liikkuvat vähemmän.
Toisessa paikassa juotiin kaffeet, kukin omaan laskuunsa, mutta Ilana tarjosi kakkupuolen.
Tuli tuossa puhelu väliin, nyt vain joulurauhaa teille kaikille.
Tiina

ViestiKirjoittaja eva » 24.12.2015 08:58

"Nyt joulun valkeat välkkyy..." :)
Meillä muovikuusi loistaa sisällä ja parvekkeella mökiltä haettu kuusi, joka oli kasvanut rantapolun tukkeeksi. Nyt se pääsi meitä ilahduttamaan.
Vävy tuolla kuuluu lähtevän töihin. En mene moikkaamaan. Katkeaa kirjautuminen ja eilen jo panimme valmiiksi autoonsa vietävät lahjapussukat. Tavanomaiset ovella kävijät ovat käyneet ja lahjat on vaihdettu. Joulutähtiä ja amarylliksiä on. Jouluruusua kaipasin, mutta en ostanut itse. On paljon muita kukkia ja se matka on.
Postikortteja on tullut vanhaan tapaan paljon. Olen säästänyt tarkempaan lukemiseen sitten joulun pyhinä.

Eilen soitti tuntematon numero. Vastasin ja Aralian mies siellä. Olin poistanut Aralian numeron, kun ajattelin, että ainakin suuntanumero on vaihtunut. Mies olikin ottanut tämän puhelimen käyttöön. Pitkään puhuimme. Kirjoitan tuonne rukousosioon sitten jotain siitä.

Vävy tulee töistä iltapäivällä ja suoraan aattokirkkoon. Toiset vievät minut ensin, kun luen tekstit, sitten hakevat ystävän sinne ja meille joulunviettoon.
Tyttö touhuaa, siistii ja koristelee. Ilo, kun ovat ja saamme viettää Joulua yhdessä. Meillä on myös jouluvisa Raamatun jouluteksteistä.

Teille kaikille Oikein ihanaa Vapahtajamme syntymäjuhlaa!! :) :)
eva

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja