tuumis

Joulukuu

Re: Joulukuu

ViestiKirjoittaja Kyökkipiika » 08.12.2015 15:26

Tiina laittelee postia tyhjien kuorien kanssa :mrgreen: säästäähän niin toki korteissa mutta hyvä että huomasit ajoissa ja ehdit vielä kortin toimittamaan :lol:

Rine sanoi kauniisti eläimen ja ihmisen ystävyydestä, tai ennemminkin koiran uskollisuudesta sille ystävyydelle. "Esimerkki syvästä uskollisuudesta". Tämä lause puhutteli minua muutenkin. Olemmeko syvästi uskollisia Jumalalle?

Samasta aiheesta vähän puhui mejukin, kirkon ja sen sanoman tai ulospäin suuntautuvan viestin merkityksestä. Tätä viestiä olen vuosia punninnut ja omassa evlut kirkossani sen melkosen hepposeksi todennut ja toki joutunut punnitsemaan omiakin käsityksiäni tästä ajasta ja kirkosta.

Mejulle halitukset, ihana että Papu sai viettää teillä onnelliset eläkepäivänsä <3

Siunaukset kaikille!

"Jeesuksesta laulan,
Jeesuksesta vaan,
jolta syyni suuret
anteeks sain ja saan,
jolta syyni suuret
anteeks sain ja saan."
Kirje hebrealaisille 13:25
Kyökkipiika

ViestiKirjoittaja rine » 10.12.2015 00:19

Yö käsillä, tulin saunasta, huilin jälkeen valveuduin lukemaan kirjoituksianne, kiitos niistä.
Minulla oli vapaa tänään töistä, mutta aamusta äidin kanssa lääkärissä ja muilla asioilla.
Olin kolmen aikaan niin väsynyt että oli pakko nukahtaa ja kerätä voimia.
Meju ja kyökkipiika miettineet kirkkojen tilaa, paimenten sitoutumista Jumalan sanaan ja yleensä kirkon sakramentteihin,
Valhe ja vilppi on kylvetty sydänten peltoon, ilo huomata että kirkoissa on vielä totuutta puhuvia pastoreita.
Valhe ja vilppi on myös hiipinyt vapaitten suuntien seurakuntiin, josta se lienee vaikeampi erottaa.

Snl.4:18 lukee: ”Mutta vanhurskasten polku on kuin aamurusko, joka kirkastuu kirkastumistaan sydänpäivään saakka.”
1.Joh.1:9: ”Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.”
Siunattua yötä jokaiselle

http://www.tv7.fi/vod/player/45353/
rine

ViestiKirjoittaja Lasse » 10.12.2015 00:55

Ehdin jo naurahtamaan Tiina tyhjille kuorille, kunnes itse mokasin 1,10 edestä.
Jätin joulupostikortin pöydälle kun pakkasin ja liimasin kiini Ruth Joulupaketin.
Laitoin Joulupaketin menemään Perun kummitytölle, ensimmäistä kertaa pakkasin Villapipon ja lapaset.
Paketin kylkeen on viranomaisten vaatimuksesta täytettävä tulliselvitys joko perun tai englannin kielellä.
Postimerkki on oltava numerollinen. Toimitus sujui hyvin.
Perun Cuscossa on alkanut sadekausi ja koleus siksi on hyvä virkistää Ruth elämän laatua.

Seitsemisen Kansallispuiston Joululaulu tilaisuudessa kävimme herkistämässä mielialoja yhdessä Paulin ja Annelin kanssa.
Joulupuuroa, tähtitorttua, piparia ja kahveeta. He halusivat ehdottomasti tarjota kyydin ja ateriat - Kiitos Herralle!
Ylöjärven seurakunta hoiti musiikin ja esilaulamisen. N, tunnin mittainen Joululaulu tuokio jossa nopeimmat äänessä ehdottaa lauluja.
Vanhoja ja uusia sävelmiä ja sanoituksia. Pappi ei halunnut pitää puhetta vaan neuvoi kuuntelemaan laulujen puhuttelevia sanoja.
Löytyi koskettavia sanoja sydämeen...
Pirkkalasta - Seitsemiseen ajaa pikku autolla n tunnissa.

Itse seitsemisen ulkoilualueella ei pystynyt erottamaan maisemaa niin pimeää oli kuusimetsä ympärillä.

Kuva

Siunausta kaikille ja hyvää yötä, Jeesus myötä :)
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

ViestiKirjoittaja eva » 10.12.2015 09:43

Hyvää huomenta! :D
Maltankohan mitenkään kirjoittaa, kun vieressäni on pahvilaatikko, jossa on kaikenlaista kivaa vuosien varrelta: lähettäjäkirjeitä, lehtileikkeitä, opetuksia, runoja yms. Se oli tarkoitus viedä roskiin katsomatta, mutta kyllä on ihania juttuja ja muistoja. Niiden lukemisessa vierähtää aika.

:) Itsenäisyyspäivän paraatista ehdimme nähdä vain osan, mutta TV:stä näimme sitten paremmin. Sade oli aika rankaa, rukouksista huolimatta, kun lähdimme, mutta sitten tuli kirkas hetki ja kerkesin kahden tutun kanssa iloita ja halata , kun näin kirkasta ja sateetonta oli jonkin aikaa. Kun riisuimme takkeja soi puhelin ja sieltäpä saimme ihanan vieraan kanssamme katsomaan paraatia ja Linnan juhlia.Tuumisystävä Olalla oli löytynyt "kääntyvä ratti", kun hyvää tekee näilläkin mailla. Tuollaisia rukoilevia matkalaisia tarvitsisi moni talo matkasi varrella. :P

Eilen olin rukouspiirissä ja huomaamme, että tästä on tullut hoito paikka monelle. Kaivataan syvällisenpää, mitä omasta seurakunnasta ei saa. Vika ei tietysti ole aina srk:ssa , rikkinäisyyttä meissä paljon. Meitä on useammasta srk:sta. Kävelin kotiin ja hyvä minä.
Yksi rukouspiiriläisistämme on nyt kotiutunut Pelastusarmeijaan. Sanoi juuri, että on lämmin ja kotoisa. Oli heidän kanssaan Lontoon matkalla. Kun kaivelin tuota laatikkoa, sieltä löytyi punainen sydän ja siinä raamatunkohta ja päivämäärä. Olin saanut sen Pelastusarmeijasta, kun kävin siellä. Onhan siellä minun hyvä ystäväni myös. Hän pitää aamuhartauden oliko se nyt la vai sitten seuraavana YLE1. Minä ainakin kuuntelen.

Illalla tein niitä meidän joulutorttuja, vanhanajan kermatorttuja ja kun aloin täyttää kaupasta olikin tullut omenakaneli sosetta. Meillä pakastimet täynnä omenaa, joten ei olisi tarvittu. Kaikki kääntyi hyväksi, kun tyttö ja poika sanoivat pitävänsä siitä enemmän, kuin tavallisesta luumusta.

Nyt muistan Lassea ja Mejua. Minä olen myöhäissyttynen ja en ole jyvällä mitä tapahtuu. Voimia teille molemmille!
Nyt lähdemme HUR-laitteisiin ja uimaan. Ohjattu ryhmä on loppunut, mutta täytyy yrittää.
Me olemme" saaneet Hengen , joka antaa meille oikeuden , ja niin me huudamme: Abba! Isä!" Room.8:15
:D :D :D
eva

ViestiKirjoittaja Kyökkipiika » 10.12.2015 12:05

Lassea minäkin haluan tässä muistaa rukouksin, kuten muitakin.

Lassella on ollut myös postin kanssa kömmähdyksiä. Toivottavasti kukaan ei loukkaannu kun avoimesti täältä muiden pikku-mokille hymyilen. Uskallan siksi aina nauraa muiden harmittomille pikku kömmähdyksille kun itse saan nauraa itselleni harva se päivä samasta syystä.

Meilläkin on muuten kummityttö tuolta Afrikasta.
Seitseminen on siitä tuttu kun Tampereen suunnilla asuimme ja kävimme siellä kerran, emme tosin jouluna. Pojalla oli luokkaretki ja vanhemmat ja sisarukset pääsivät mukaan. Paljoa en muista reissusta kun kilpirauhasongelmat alkoivat silloin ja elämä oli huolien täyttämää muutenkin... Mutta siltä reissulta on mukavana muistona vanhat museotalot jossain ja kippurasarvinen pässi narussa siinä pihalla. Silloin pikkuinen tyttömme totesi että "Kattokaa, sarrikuono!" ja sitten hän meni halailemaan suurta pässiä ja minä olin kauhuissani. Lapsena pelkäsin todella paljon pässejä kun sellaiselta sain mummolan pihalla kyytiä kerran jos toisenkin, enkä vielä aikuisenakaan ihan huoletta niitä halailemaan mene vaikka eläintenhoitajana olen työskennellytkin :mrgreen:

Nyt tämä pikkuinen tyttömme pääsi yliopistoon opiskelemaan ja hänestä tulee opettaja :)

Eva, sinähän voit tehdä kuten minä tein kun lasten tarha/koulupiirustukset olivat saaneet varastossa homeen hajun itseensä. Kuvasin suuren osan piirustuksista, nyt ne ovat tallessa aina ja vievät vain vähän tilaa ja voin katsella niitä koska vaan. Mukavat muistot voi kuvata.

Siunausta kaikille ja terkut Pariisista!
Kirje hebrealaisille 13:25
Kyökkipiika

ViestiKirjoittaja Tiina » 10.12.2015 15:40

Olipa kiva taas lukea muidenkin kuulumisia ja mietteitä.
Minulle sitä taas on sattunut monenlaista, ihan kivaa ja muitakin sattumuksia.
Joskus Jumala hemmottelee, kun välillä on ollut sekalaista oloa.
Tänään tein pikalähdön kauppoihin, kun eilen katkesi rannekellosta hihna, kotona, joten kello oli tallessa. Samoin käsveskassa pitämäni kynsisakset olivat ruostuneet käyttökelvottomiksi.
Nousin bussiin ja ihmettelin kun kuski ekaksi kysyi mihin menen. Vastasin.Seuraavaksi hän sanoi, että on velkaa minulle!
Sama oudompi kuski antoi minulle kerran takaisin 5 sekelistä kun mielestäni olin antanut hänelle 10 kolikon. No, kai minä katsoin väärin, tuumin, kun hän sanoi rahan olleen vitonen. Nyt hän sanoi kassaa laskiessaan huomanneensa, että annoin tosiaan kympin kolikon. Kaikki kunnia kuskille,rehellisyydestä ja hyvästä muistista.
Pari kertaa kotona olen ihmetellyt, että mikä nyt romahti. Eka kerran pikkuhyllykkö, muovijalkainen, jonka jalat vain panna paikoilleen......ja toisen kerran ulko oven luota kului myös romahdus. Kun ei ole eteistä, niin sellainen vaatenaulakko ripustetaan vessan oven ylälaitaan, sen osat voivat irrota toisistaan, ja kaikki takit tulivat als naulakon mukana. :mrgreen:
No, ei ne sen kummempia aiheuttaneet, vain vähän epämukavuutta
Joululeivonnaisten sijaan minä vain silitin punaisen pöytäliinan, panin sen jo pöydällekin.....vietän joulunalusaikaa pitempään, otan siten akoissa pois, ettei pääsiäiseen asti jää....
Ihanaa, että olemme armosta pelastetut. Siitähän joulukin muistuttaa.
Tiina

ViestiKirjoittaja meju » 11.12.2015 11:26

"Olet rakastettu"
Huomenta rakastetut ♡ Eilen sain sanoman suoraan Isän sydämeltä jota hän kehoitti jakamaan eteenpäin jonka nyt teen. Sanoma on tämä "olet rakastettu". Sanoma tuli joulukortin myötä jossa oli leikattu ihana enkelin kuva joka oli leikattu kortista jonka minä olin joskus lähettänyt toiselle henkilölle jne. Nytkin kyyneleet virtaa kun koin taivaallisen hetken korttia lukiessa jonka koin Pyhän Hengen innoittamana kirjoitetun. Kortin lause "olet rakastettu" tuli kuin tulikirjaimin sydämeen asti ja koin jotain sellaista mitä en osaa kuvata. Kauppaan kun menin niin tuli vanhempi uskova mies juttusilleni ja hänelle sanoin tuon saman lauseen, kyyneleet virtasi hänellä ja sanoi "kiitos että muistutit"
Itsellä ei ole tullut kortteja lähetettyä moneen vuoteen ja tulee nolo olo kun saa kortteja. Kuitenkin koen ettei tässäkään asiassa tarvitse suorittaa kortti kortista, lahja lahjasta kuten meillä vähän sellainen tapa. Otetaan vastaan kiitollisuudella näitä ansaitsemattomia lahjoja muistaen suurimmasta sanomasta Isän rakkaudesta joka on Jeesuksessa Kristuksessa.
Enkelit on lähettiläitä vielä tänäänkin tuoden sanomaa Isän sydämeltä "olet rakastettu".

Maalle tulin eilen, oli haikea mieli tietäessä ettei pieni koiruli juokse vastaan. Mieheni oli tehnyt kauniin hautakummun kirsikkapuun alle ja siellä paloi kynttilä. Tuvan oven aukaisin niin mies oli kiikkuun laittanut istumaan pehmolelun toivottamaan tervetulleeksi, koiruli aina istui siinä paikalla. Onhan se ikävä ja kaipaus mutta koirulille oli parempi päästä pois ennenkuin kivut yltyy. Kasvain ei umpeutunut niin joka paikassa oli veriläikkiä ja mätä alkoi haisemaan. Tosiasioita kun ajattelee niin surun muotokin muuttuu erilaiseksi. Ajattelen että vielä kerran näemme nämä rakkaat lemmikkimme ikuisuuden maassa, uskon että Isä voi näin tehdä eläinten suhteen. Raamattu ei näin taida mainita mutta emmehän kaikkia yllätyksiä tiedä sillä Raamatussa sanotaan että ei edes ajatuksiimme astu se ihanuus mitä kerran koemme.

Huomenna Kuopioon lähdemme ystävääni tapaamaan ja viettämään laatuaikaa yhdessä. Lauantaina on Kuopon helluntaiserakunnassa musikaali jota aioimme mennä kuuntelemaan, sunnuntaina Köntän joulukonsertti joka meillä perinteenä.

Tanja antoikin hyvän neuvon muistojen valokuvaamisesta. Todellakin monta juttua voisi tallentaa kuvin ja heittää roinaa pois tai antaa kiertoon.

Olen lukemassa Tarja Honkasesta tehtyä kirjaa jonka lainasin kirjastosta. Uusi juttu tuo kirjasto täällä maalla, kymmeniä vuosia käynyt keskustan kaupoissa mutten ikinään kirjastossa ja nyt Martat järjesti siellä tilaisuuden niin samassa innostuin että täältähän voi lainata lukemista.
Taisin jo kertoa tämän kirjastojutun aikasemmin mut ei kai se haittaa.....:)
Sekin upeeta jos lainaan Liperistä voin sen kirjan palautta Joensuussa eli on seutukirjasto nykyisin.

Kiitos kaunis kaikille kirjoittajille, teette todellakin hyvää kun annatte hetken aikaa monelle lukijalle. Monesti en saa mitään juttua aikaseksi niin pienikin viesti täällä on kuin valonsäde joskus niin yksinäiseen olotilaan.

Mukavaa tätä päivää rakastettu ♡♡♡♡♡♡♡
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tiina » 12.12.2015 20:32

Hyvää sateista iltaa, kaikki rakastetut!
Täällä kun kuuntelee paljon radiota,niin ei ole voinut olla kuulematta vanhaa iskelmää Viisi pientä minuuttia minulle suo, kun on 100 vuotta Frank Sinatran syntymästä Jostakin kuulin myös laulun Ei ajatella huomispäivää...ei se saavu milloinkaan....lieneeköhän sekin Sinatran? En tiedä, mutta ensin ajattelin, että tommoiset sanat, tuleehan se huomispäivä.
Mutta sitten huomasin, että loppujen lopuksi hyvin raamatullinen ajatus.....
Kun huomispäivä tulee, se onkin tätä päivää. Huomisesta kehoitetaan olemaan huolehtimatta, sillä taivaan Isä pitää huolta. Ja että huominen siis pitää sillä tavoin huolen itsestään.
Näin siis joskus tavallinen iskelmä voi muistuttaa oikeasta asenteesta.
Eilen aamulla panin itseni jaksamaan saunan siivoamisen, ainakin päällisin puolin. Jätin oven auki, vain verkko oven siis kiinni. Ja talon alla siivoilin siis saunan lattiaa. Sillä välin joku naapuri. suomalainen , oli käynyt panemassa pöydälleni pari dekkaria. Joku tiesi, että niistä tykkään. Niissäkin oli monta ajatuksen poikasta.
Kerroin jo, että alan lukea uudestaan kirjaa Israelin uudet opetuslapset Mielenkiintoinen siksikin, että tuntee näistä joitakin. Samalla se muistuttaa, miten SUURESSA loppujen lopuksi saa olla jollakin tavalla mukana. Siinä puhuttiin myös, miten jo on messiaanisille lapsenlapsia, jotka mukana näissä kuvioissa. Ja meidän seurakunnassa yksi perhe, jolla jo lapsenlapsen lapsia, teini ikäisiä ja armeijaikäisiä, ja rohkeita uskossaan. Mikä siunaus.
Ja sitten nouseekin huokaus Herralle omasta suvusta, omaisista, että heistä tulisi Jeesuksen seuraajia. Muistutetaan siis Jumalaa heistä, ja joitakin jolukortteja olen lähetellyt juuri siinä mielessä.
Vaikka täällä seurakunnassamme ei ole ns. kirkkovuoden kulkua, niin tänään kuitenkin laulettiin anventtil
aulu, nostakaaa päänne te portit, nostakaa päänne te ikuiset ovet,
Kunnian Kuninkaa käydä sisälle.
Kuka on se Kunnian Kuningas
Jeesu on Kunnian Kuningas.
Hyvää alkavaa viikkoa.
Tiina

ViestiKirjoittaja amanda » 12.12.2015 21:56

Siunattua Joulun odotusta. olen lukenut moneen kertaan kirjoituksiamme. Kiitos teille.

Minulla loppui teinitytön kaitseminen. Eilen illalla poikani vaimoineen saapuivat kotiin ruskettuneina, myöhään illalla katselin matka kuvia Taimaasta. Tytön kanssa meni hyvin ja matka oli ollut hyvä loma. Kiitos Jumalalle! Tuntui hyvältä kun vastuu lähti harteilta, nyt on voimaa muuhunkin. :lol: Toisen poikani matka samaan maahan loppuu myös tänään, jonku kuvan sain sähköpostiini,odotan muutakin tietoa, veljekset olivat olleet samassa paikassa muutamia päiviä. ;) Ystävältäni Israelista sain paketin monenmoisia rasvoja ja taateleita ym. Olen väsäämässä nyt hänelle pakettia, hän pyysi Jeesus lauluja.

Talossa jossa asumme poikani on tehnyt perus-rementtoa, nyt se on vihdoin valmistunut ja minulla on muutto edessä, vähän arveluttaa, kun lupasin mennä toiseen kerrokseen, mutta toinen vaihtoehto olisi liian iso asunto. Täytyy uskoa että raput antavat kuntoutusta. :roll: Elämässäni on vähän liikaa ollut muuttoja. Näinkin vanhana asiat muutoksissa eivät enää pysy hanskassa. toivon mukaan auttajat, poikani oivaltavat sen. :cry:

Mejua on Jumalan rakkaus saanut koskettaa, se siunasi minuakin, Jumalamme rakkaudessaan pitää huolta jokaisesta lapsestaan. Tiina kertoi mustan kallan nousemiseta maasta, muistan kuinka kauniin syvän punertavan musta se oli. Se pysäytti!!! :o Siunausta Jadin Jouluun teille kaikille.
Kiitos Jeesuksen suuren rakkauden että Hän tuli maailmaan tuomaan lunastuksen. JES: 53.
amanda

ViestiKirjoittaja pappa » 13.12.2015 20:31

Joskus taisin tänne laittaa kyselyä, miksi adventtia vietetään joulun edellä, vaikka aasilla ratsastaminen tapahtui pääsiäisviikolla. Tänään AL:n puheessa kirkossamme nousi esiin ajatus Jeesuksen syntymäpäivän viettämisestä ja sen liittymisestä myös pääsiäiseen. En muista, miten puhuja selvitti näitten juhlien yhteyttä, mutta kuitenkin ne ovat lähellä toisiaan sikälikin, että jouluevankeliumissa mainitaan Vapahtajan syntyminen; "Teille on tänä päivänä syntynyt Vapahtaja, Kristus Herra Daavidin kaupungissa..." Vapahtaja liittyy pääsiäiseen ja Jeesuksen syntymä jouluun. Kun vietetään jonkun syntymäpäivää, ei silloin lähinnä muistella jonkun syntymistä, vaan koko siihenastista elämää. Näin puhetta olin käsittämässä. Joulussa kai usein on esillä JeesusLAPSI. Pitäisköhän minun korjata näkemystäni tämän syntymäpäivän sisällöstä?
Anteeksi tyhmät ajatukseni, joita en malta pitää omana tietonani.
pappa

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja