tuumis

Marraskuu

Re: Marraskuu

ViestiKirjoittaja rine » 22.11.2015 12:53

Lunta tullut viime yönä reilusti, joten aamu meni lumitöissä lähinnä olin avustajana ;)
Eilen lähdin jo aamusta kuopioon, pieniä ostoksia tein, illasta olin niin väsynyt
etten jaksanut edes saunaa lämmittää.
Tuleva viikko on lomaa, tiistaina äidin asioita hoidellaan ja muuten sitten vapaasti voimia keräten.
Jospa saisi nyt rauhallisen hetken lukemiselle, saisi sen Sartolan kirjan, joka tuntuu ajankohtaiselta ja mielenkiintoiselta,luetuksi.
Maailman rauha on järkkynyt ihmiset ovat peloissaan, kaiken keskellä saamme luottaa Jumalan sanaan,
"Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
Ja mihin minä menen-tien sinne te tiedätte."

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet ... 8182027664
Siunauste elämäänne
rine

ViestiKirjoittaja eva » 22.11.2015 21:59

Nyt kyllä tulee itku. Olin ihan varmasti kirjautunut ja se sanoi, kun lähetin: Pitää kirjautua.
Onko mitään konstia! Apua Meju! Kyllä jää kirjoittaminen , jos on joka kerta näin. Nyt oikein varmistin, että olen kirjautunut ja kuitenkin.
eva

ViestiKirjoittaja eva » 23.11.2015 00:18

:) Täällä taas Eva. Evan täytyy nöyrtyä ja ymmärtää, että kyllä vika on täällä. Voiko välillä tallentaa?

Tuomiosunnuntai ja lauloimme:" Minä tulin sinua varten....
Ja sinulle! minä kannoin tuomion,
Sinä olet minulle rakas,
ovi taivaan auki on."
Lumityöt on aloitettu. Jo toisen kerran tänä aamuna. On se painavaa ja kosteaa nyt. Kaunista on kun lumi pysyy puiden oksilla.
Kaamosvaloja olemme jo laittaneet. Joulukuun alusta ne ovat jouluvalot.

Olimme Torstaiteatterissa. Mika Lahtinen oli tehnyt mainion esityksen :"Tuhlaajapojan veli" Se on parasta teatteria, kun ei nuo muut teatterit kiinnosta.

Vapaakirkon Naistenillassa kävin nuorentumassa. "Tunnetko minut" aiheesta jotain: On Jumalan idea, että hän tuntee meidät. Hän aina YLETTYY minuun. Hän tuntee ja haluaa, että mekin tunnemme hänet.
:shock: Oletteko te käyttäneet / ottaneet MANNALAPPUJA? Pe aamuna luin normaalit tekstit ja sitten rukoilin Sanaa herralta. Otin mannalapun ja siinä oli Ilm. 3:5, "Se, joka voittaa saa (puetaan) valkoiset vaatteet, enkä minä pyyhi hänen nimeään elämän kirjasta vaan tunnustan hänet omakseni (nimensä) Isäni ja hänen enkeliensä edessä."
Olin niin töpinöissäni ja otin omakseni. Raamattupiirissä innoissani sanoin tämän. Heti yksi sanoi, että niitä ei saa ottaa, ne ovat itse xxx. Keskustelimme puolesta ja vastaan.
Miten te, hyväksyttekö mannalaput?

Kiitos teistä, kärsivälliset kirjoittajat! Voimia ja terveyttä oloonne ja eloonne! :)
eva

ViestiKirjoittaja Lasse » 23.11.2015 11:09

Eva kyseli ..." Voiko välillä tallentaa ?

Voihan toki , suosittelen tallentamista. Vaikka olisi aivan varmasti kirjautuneena mutta pitkität/pitkittyy kirjoitusta niin kirjautuminen katkeaa.
Miksei saisi mannalappuja nostaa esille luettavaksi sehän on aivan samanlaista Jumalan sanan puhetta kuin päivän sana kirjasta.
Nannalappujen arvostelijat :) pelkäävät siitä syntyvän elämänohjekirja jota ainoastaan luetaan ja varsinainen raamattu jää taka alalle.
Ensimmäinen Mannalappu rasiamme joka tuoksuu vieläkin kuusen pihkalle ostettiin Vivamosta.

Sana tälle päivälle...
Jumala ei koskaan saa minusta tarpeekseen.

Sinun hyvyytesi ja rakkautesi ympäröi minut
kaikkina elämäni päivinä,
ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti.
Ps 23:6
Jumalan siunausta kaikille uuteen viikkoon :D

Kuva
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

ViestiKirjoittaja pappa » 23.11.2015 13:23

Mannalapuilla näen olevan vastaavan tehtävän kuin minulle kaapissa olevat piparit. Niitä on kiva napostella ihan vaan huvikseen, vaikka nälkä ei lähdekään. Toki sieltä joskus löytyy selkeä ratkaisu juuri siihen elämäntilanteeseen sopivasti, kuten peukalopaikan ottamisella raamatusta. Ehkä "varoittelija" näkee siinä kielteisen puolen, jossa turvaudutaan mannalappuun kuin taikaesineeseen, joka antaa automaattivastauksen.
Harvoin tulee noita lappuja käyteltyä, mutta joskus vierailuilla niillä on helppo kristittyjen kesken ottaa keskusteluun hengelliset asiat ja mitä esille tuleva kohta kenties lukijalleen merkitsee.

Otinpa tässä lapun, Tuom.18:9; "...katselleet maata, ja katso, se on hyvin hyvä. Ja tekö jäisitte toimettomiksi! Älkää viivytelkö, lähtekää liikkeelle, menkää sinne ja ottakaa omaksenne se maa."
Nyt on vaan otettava puhelin kouraan ja pantava toimeksi. Asia olis hoidettava ilman tuon jakeen tuomaa kiirehtämistäkin.
pappa

ViestiKirjoittaja Tiina » 23.11.2015 19:56

Yhdyn edellisiin, Papan ja Lassen sanoihin, mannalapuista ja Päivän sanasta. Saa ne ottaa itselleen, ei ehkä itse lappua, mutta asian. Kunhan ne tosiaan eivät syrjäytä koko Raamattua eli muuta Sanaa.
Oli moninainen päivä.
Korvalääkärillä. Sain lähetteen kuulontutkimukseen, sain ajan 19.1.2016! Eli siihen asti on kuin olisi tynnyrissä, ulkopuolelta tulevat äänet ovat ulkopuolella, Kuulokkeilla kuulen radiotakin ja nettiä hyvin. Jos pa Jumala tällä välin taas auttaisi.......
Olimme Annukan kanssa Siionin aukiolla, kun poliisiautoja ujelsi ohi koko ajan. Olimme menossa myös Mahanei Jehudalle, mutta kävimme ensin pitsalla.
Ei sitten nähty, että missä kohtaa siellä ne tyttöset saksilla huitelivat ohikulkijoita.
Ja muuallakin taas tänään joku kuoli terrori iskussa. Siis tässä maassa,
Sellaista tämä aika, päivän sana puhuuu rauhantekijöistä, jotka ovat autuaita!!
Kotiin palattuani tein pienen kävelylenkin selkäni hyväksi, ja näin taas uuden kukan, luonnon kehäkukan. Sitä oli rnne keltaisenaan. Ja tuoksukin ihan sama.
Jumala luo uutta kuitenkin koko ajan.
Siispä toivoa on tänäänkin.
Tiina

ViestiKirjoittaja meju » 24.11.2015 10:35

" Elämän koettelemusten tarkoitus ei ole murskata vaan vahvistaa meitä"

Tervehdys teille vahvistetut <3 Tiedä emme missä elämän tilanteessa itsekukin olemme, olette, sen kuitenkin tiedän kokemuksesta että jokainen tulee vahvistetuksi kuin myös lohdutetuksi.
" Eikö sinua hävetä? " nämä sanat sain lohdutukseksi viime matkallani ja totta puhuen salaa pyyhin kyyneleitä kokien todellakin valtavaa pettymystä sillä hetkellä mutta nyt ymmärrän että tämäkin oli sitä vahvistumista sekä opetusta Jumalan koulussa. Jostain syystä tämä pitää jakaa kanssanne kun se pyörii mielessä ihan aamusta ja tiedän että kun olen kirjoittanut niin pääseen uusiin juttuihin mietintämyssyssäni. No niin juttu meni näin että olin siellä Petroskoissa viikonloppuna ja huonekaverini oli tuikituntematon mutta nyt ei enään ole, oikein hyvun Isä valitsee aina huonekaveritkin vaikka ehkä joskus tuntuu toisin. Siinä nukkumaan mennessä aloin avautumaan kertomalla omista kokemuksistani ja odotin myötätuntoa kertoessani kuinka paljon kärsinyt poikani elosta niin lohdutuksen sanat olivat nuo " eikö sinua hävetä" . Totisesti hävetti siinä kohtaa ja etenkin se kun olen liian avomielinen ja luotan ihmisiin etenkin uskoviin......kuten täällä tuumiksessakin liian avoimesti kerron juttujani mutta olen tälläinen ja sittenpä useasti saan pyyhkiä niitä kyyneliä joista olisin välttynyt olemalla hiljaa. Mitä minun pitäisi hävetä.....sitä olen nyt miettimässä. Sitäkö että en ole osannut kasvattaa poikaani oikein ja hänen valintojaan vai mitä ihmettä......autssss kuinka vaikea aihe mutta uskon että itsekkin sanon vääriä lauseita kun pitäisi lohduttaa niin aivan kuin puukkoa väännän haavoissa. Jokainen tietää että äidit ja isät kärsivät jos lapsensa tekee vääriä valintoja ja varmaan häpeänverkko roikkuu mietintämyssynkin päällä mutta......vapauteen Kristus vapautti myös tälläisistä asioista sillä mehän näännymme ja häpeän kuolemme jollemme tule lohdutetuksi Jeesuksen vapauttavista sanoista joita meidätkin on kutsuttu lausumaan taakoitettujen ystäviemme elämään.

Asiaa olisi taas vaikka kuinka paljon mutta ensin tuone terveiset Petroskoista ja kiitokset rukousavusta sillä ne huokaukset oli tarpeen monestikkin. Matka meni oikein hyvin , vietimme perjantaina paikallisten juutalaisten kanssa sapattiateriaa. Exodus matkojen tarkoitus onkin luoda yhteyksiä näihin juutalaisiin ja saada heitä ajattelemaan juuriaan sekä miettimään lähtöä ajoissa ennenkuin metsästäjät tulevat. Te jotka tiedätte näistä asioista ymmärrätte mitä tarkoitetaan kalastajan ajoilla mutta tosi lähellä on metsästäjät....Saimme vierailla uudessa paikassa jossa tehtiin lapsityötä sellaisten joilla ei ole oikein mitään. Pieni huone vanhan kerrostalon alakerrassa mutta siellä kokoontuu kerhoja ja yleensä 20-30 lasta paikalla. Babtisti seurakunta ylläpiti tätä ja he olivat niin antautuneita tähän työhän ja todella iloisia että kävimme vieden apua.Tämä osoite tuli Pirjo Karttuselta ja hän jos kuka tietää missä apua tarvitaan. Kerhon ohjaajalla oli huone jossa vaatteita joita hän paikan päällä puki näille kerholaisilleen jotka tulivat huonoissa vaatteissa yms. Omin silmin kun näkee että apu menee perille ja oikeisiin asioihin niin taas luottaa ihmisten hyvyyteen.

Hyvä kun Lasse opasti Evaa näissä ongelmissa. Asiahan on niin että miekä ei ymmärrä tälläisissä pattitilanteissa neuvoa kun niin huomosti hallitsen muutenkin tätä ylläpitoa mutta jokainen muistaa että nimeni on sen takia ylläpitäjänä kun muut ei olleet niin uhkarohkeita että suostuivat. Aralia ja Hannahan niin toivoivat että jatkaisimme tätä foorumia entisen loputtua, koen että tämä on niin kuin testamentti heiltä. Silloin sovimme että yhdessä ylläpidämme tätä ja niin on käynytkin kuten nytkin huomasitte että Lasse riensi apuun <3

Amandalla taitaa olla muuttohommeleita joten muistetaan erikoisrukouksin että ei ihan uupuisi vaan jaksasisi täälläkin käydä kirjoittelemassa.

Tiina kirjoitti noista ikävistä tapahtumista Israelissa, heti illalla huomasinkin telkkarista siitä jutun ja ajattelin että on se vaan hienoa että mei täällä saamme uutisia ja ihan faktoja ihan paikan päältä. Hienojahan nuo terroristi uutiset eivät ole mutta totuutta vääristellään niin paljon medioissa että oikeesti ei tiedä mikä totta mikä ei.

Kiva kun Lissu ja Pappakin sillointällöin käyvät, viime reissullakin oli monta sieltä Kiteeltä päin ja tämä maailman paras linjurikuskihan asuu siellä. Odotan niin innolla aina että jokohan Lissu ja Ola istuvat kyydissä kun linjuri tulee Joensuuhun hakemaan matkalaisia :lol: Asuinkaverinikin oli aikoinaan ollut Olan " lampaana" mutta muuttanut paikkakunnalta pois.

Rineä muistin kun eilen katsoin TV7 Billy Grahamin kokousta Helsingistä, yritin tsiikata näkyykö meitä mutten nähnyt. Oli se vaan iso tapahtuma jota ei silloin oikein tajunnukaan.

Mannalapuista kirjoititte niin tuli mieleeni poikani joka oli noin 8 vuotias kun hän usein koulusta suoraan meni mummon luokse ja toi kavreitaan mukanaan, sitten he menivät pieneen alkoviin vetivät verhon kiinn ja arvatkaa mitä tekivät....noh heillä oli mannalappupurkki ja niitä nostelivat, sitten mummon oli pitänyt etsiä paikat Raamatusta. Siinä tuli koulukaveritkin evankelioitua :P En tiedä miksi piti siellä verhojen takana olla ja laput annettiin mummolle verhojen välistä ja tätä he tekivät usien. Varmaan tämä kirjoitus tuotiin mannalapuista senkin takia että muistin tämän jutun, eli sanaa on kylvetty jo lapsena mutta ei ole vielä ituja näkynyt.....

Muutto taas maalle tänään ja viikonloppuna tulee pienimmät lapset hoitoon. tiedä en yhtään miten tarhassa pärjänneet kun eivät pidä yhteyksiä muulloinkun apua tarvitsevat, uskon että hyväksi on kaikille. Hyvä kun Lissu kerroit tästä unirytmistä pienokaisen kohdalla sillä tälläiset kokemukset kun niitä jakaa niin auttavat monia huomatessa että on niitä ongelmia muillakin.

Kiitos kaikille kirjoittajille ja rukoilijoille sekä lukijoille <3

ai niin yksi juttu vielä tästä rukousavusta sillä sitä tarvitsimme tullissa, mennessä huumekoira haistoi jotain matkaseuralaiseltamme ja hän joutui tarkastukseen. Hänellä oli 2 unitablettia joista ei ollut reseptiä ja niinpä Sortavalasta asti tuli kuulustelija joten aikaa meni pari tuntia eikä tiedetty miten tässä nyt käy. joutui tekemään pitkän selostuksen ja nyt lisä tutkimuksiin pillerit sekä odotettavissa joko sakkoa tms, onneksi päästiin matkaa jatkamaan. Tullissa oli ollut myös pariskunta tosin ei meidän seurasta joilla kilo jauhelihaa löytynyt, he jäivät vieä odottamaan tuomiotaan. Kirjoitin siksi tämän että olkaa huolellisia kun menette rajan tuolle puolen lääkkeitten yms kanssa. Tämäkin oli ihan silkka vahinko matkustajalta kun ei ollut tiennyt että pitää olla reseptit...
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja amanda » 24.11.2015 13:01

Kiva että olette olemassa. Tiinan seikkailusta kaupungissa kerrottiin seiskan samaa asiaa uutisissa väkivallan teot jatkuvat. Mejun seikkailut Venäjällä, olivat taas omaa luokkaansa.
Lissun uni koulu on tuttua omassakin perheessä.

Minulla on outo tilanne kun molemmat pojat ovat lähteneet lomailemaan, hoitooni uskottun teini tyttön kanssa olen tullut hyvin toimeen, hän yrittää olla rohkea. Mopo auton talvirenkaista meinasi tulla ongelma mutta lopuksi selvisi että poikaystävän isällä on pieni autokorjaamo ja siellä he itse vaihtoivat renkaat. Kouluun lähtee, yritän tekstiviesteillä pysyä ajan tasalla missä milloinkin on ja koska tulee kotiin. Päivät olen omassa kodissani illalla menen nukkumaan heidän kotiinsa.

Tänään olen menossa Raamattu piiriin joka on loppumassa, koska vetäjä on muisti sairas eikä osaa lopettaa eikä kukaan halua loukata. Mutta katsotaan kuinka Jumala tämän asian järjestää.
Muuttamisesta ei tule mitään ennenkuin poikani vaimonsa kanssa palaa. josko silloinkaan koska on niin kiire töissä.
Tässä kun on toisten varassa asiain eteneminen, olen kärsivällinen.
En jaksa keskittyä enempää. siunausta kaikille.
amanda

ViestiKirjoittaja rine » 25.11.2015 20:57

Kuuntelen tässä samalla patmosradiota, jossa M. Kallionpää puhuu.
Kannustaa rukoilemaan, Seinäjoella on näin tehty ja seurakunta on kasvanut.
On järjestetty kokouksia ja rukoiltu, on provinssirokkia ja seinäjoen tango kilpailut,
joissa aktioryhmät kohtaavat paljon ihmisiä, on sateet lähetä iltoja viikoittain ja
Jumalan voima on koskettanut ihmisiä, tärkeimpänä se että ihminen tulee elävään uskoon.
Kiitos Jumalalle ja saamme toivoa, että omalle paikkakunnallemme Herra antaisi sateensa.
Meju palannut ja lähtenyt kakkoskotiinsa, kiitos kuulumisista, katsoin minäkin tapahtumaa stadionilla
ajattelin että me olimme tuolla ja nyt vasta näin ja käsitin kuinka paljon ihmisiä meni eteen rukoiltavaksi.
Meju miettinyt lausuttuja sanoja:"eikö sinua hävetä", kiitos Jumalalle häpeänkin Jeesus on kantanut golgatan ristille,
me nääntyisismme tuomioiden alle, ymmärtämättömien ihmisten arvioihin ja sivalluksiin.
Niin paljon meitä arvotetaan lastemme kautta se jos mikä koskettaa. Mitenkään ei voi tuntemattomalle kertoa lyhyesti sitä matkaa,
ja tapahtumia mitä on kokenut tähän saakka. En tiedä enkä tunne tätä ihmistä enkä myöskään sitä mitä hän on kokenut ja mitä tarkoitti.
Puhuiko itsestään että häntä hävettäisi jos olisi sattunut omalle kohdalle. Entä sitten?
Tähän sopii myös tuo mannalappu asia, joitakin tämmöinen häiritsee niinkuin se olisi uskon mitta.
Tärkeintä on se että äiti tai mummo on kohdannut Jeesuksen ja saanut syntinsä anteeksi, Jeesuksen veri on pessyt puhtaaksi ja pesee tänäänkin,
saamme juosta hänen syliinsä kädet avoimina ja purkaa sydäntämme ja hätäämme lastemme ja heidän lastensa puolesta. Oi mikä mahdollisuus, rukous!
Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan,
tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.
Eli, jos emme valvo,niin sammakoita pääsee suusta ja ymmärtämättömyyttä toisen elämää kohtaan, mutta aina voimme anteeksi pyytää huomatessamme
omalta puolelta virheemme. Toisaalta nämä tilanteet kasvattavat ja lähentävät kohti Jeesusta, sillä vain hän tietää ja tuntee meidät läpikotaisin.
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet ... 8470414567
https://www.youtube.com/watch?v=GtB_XQVd6To
Siunausta elämäänne tänäänkin
rine

ViestiKirjoittaja rine » 26.11.2015 17:10

Päivä alkaa hämärtyä, olin hereillä ja ulkona koiran kanssa jo varhain, mutta aamukahvin jälkeen,
torkuille ja kello näytti melkein 9 kunnes lopulta nousin jaloilleni. Omat ja äidin kauppareissu ja pyykitLumet
ovat pitäneet touhussa mukana. Viedään koira trimmattavaksi illemmalla joten sekin siistiytyy ja nallemainen olemus muuttuu villakoiraksi,
Lumet ovat sulaneet, valkoisena maa kyllä on, mutta lämmintä edelleen luvattu, ihminen on omilla toiminnoillaan saanut aikaan ilmaston lämpenemisen.
Nyt sen huomaa, kun katsoo muutamaa talvea taaksepäinkin.
Näitä mietiskellen ja ajattelen mitä teidän elämäänne kuuluukaan?
Siunausta toivottelen jokaisen eloon :D
rine

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja