tuumis

Marraskuu

Re: Marraskuu

ViestiKirjoittaja eva » 16.11.2015 10:06

Juuri kävi niin kuin pelkäsin, valmis juttu hävisi, kun sängyssä kirjoitan. :(

Sartolan kirja meillä myös. Ostin sen miehelleni ja hän luki "suit sait" ja minulla viipyy. Sitten se kiertää raamattupiiriläisillä.

Eilen aamulla oli "valkeus" ja nyt se on poissa.
:) Kotiseurat puhujan FB-palautteen mukaan olivat kotoiset, lämminhenkiset ja mitähän muuta siinä oli, ainakin tarjoiluista.
Apua löytyy. Puolituttu soitti, voiko tulla auttamaan, kun he miehensä kanssa tulevat. Naapurista oli rva myös ja kaikki sujui hyvin.
Ihme, kun ihmisillä ei ollut kiire pois. Puheet kirvoittivat kertomaan omista kokemuksista, kun sanoin, että muutkin kuin tilatut puheenvuorot ovat seuroissa sallittuja.
Raamatunkohdista myös tuli kyselyjä. Ystävä kertoi lukeneensa lapselle ja lapsi kysyi, kuinka voi nukkua pois, kun kivitetään.
Matt. 24:28, raato / haaska, ajankohtainen kysymys.
Kaikkiaan kolmekymmentä oli paikalla, mutta jotkut naapurit eivät tule vaikka pyysin.

Minulla oli rukousvartiovuoro 21-22 Maata näkyvissä festareiden puolesta. Jumala on luvannut kuulla.
La olimme 15 v-päivillä. Perheessä, jonka lapset olivat pyhäkoulussani. Mainiota, että monta tuntia vierähti jutellen vaikka ovat eri sukupolvea. Äiti kertoi, että keskimmäiselle poika sai savipallon uimarannalla silmäänsä. Pelkäsivät sokeutumista ja veivät sairaalaan. Pienin kertoi, että poika rukoili, ettei veli sokeutuisi, kun pyhäkoulussa oli niin opetettu. :P

Eilen olimme kirkkokuoron 60 v-konsertissa, kun kaikkiaan kahdeksan tuttua laulaa ja kutsuja sateli. Olikin ihana, monipuolinen ja virkistävä konsertti.
Kahvilla puolituttu politiikko kumarteli kuorolaisille ja sanoi kumartavansa mekkaan päin. Minä, miten sinä sinne tällaisena aikana. Siitä syntyi melkein hässäkkä, kun hän selitti ja halasi. :?
Tuttu pappi, joka asui aiemmin melkein naapurina, sanoi eilen siunanneensa saman nimisen naisen, kuin minun tyttönimi. Tunnistin heti ja tiesin poikien nimet. Siellä oli joku sanonut, että sukumme on: viisasta, ylvästä ja tervettä. Siinä nauroimme, että olen sitten suvun poikkeus, kun ei ole ominaisuuksiani. ;)

Oi, Herra Henkes valo suo
ja sydän puhtahaksi luo.
Mua totuudessa vahvista.
Armollas kruunaa, kaunista!

Heippa ohittakaa ja ei tarvi ymmärtää. :) :)
eva

ViestiKirjoittaja Tiina » 16.11.2015 10:47

Hänessä me elämme, liikumme ja olemme! Siispä nostakaamme päämme, ja olkaamme toivossa iloiset!
Kaikesta tapahtuneesta huolimatta. Ei Jumala varmaankaan tarkoittanut, että olisimme taikauskoisia, vaikka hän sallikin Pariisin verilöylyn tapahtuvan 13 pv ja perjantaina?
Niin, taas löytyi uusia kukkia, normaalia varhemmin. Valkoista krookusta oli muutamia, ja tasetteja taas melko paljon määrätyssä paikassa. Ja pienen pienessä mantelipuussa oli kaksi kukkaa!!!!!! :o
Eilen oli jännä päivä. Se Lea, jonka luona oltiin lounaalla viime viikolla soitti, että voisiko tulla kyläään, katsastelemaan alueen muutoksia, kun ei ole pitkään aikaan käynyt.
Paljon on tosiaan ehtinyt tapahtua ja muuttua. Ja kertoo myös siitä, että ollaan vanhennuttu, kun ei enää jakseta liikkua kuten ennen.
Hän toi tullessaan ihanmat kahvileivokset, ja vielä uusi suomalainen naapuri sattui tulemaan ovesta sisälle kun pltiin valmistautumassa kahvipöytään, saatiin hänetkin siihen.
Hyvä, ettei me kahdestaan syöty niitä herkkuja, olisi käynyt liian äiteläksi elämä. :mrgreen:
Sade on taas palannut kuviohin, tänään ja huomenna luvattu sitä ja ukkosta. Toivottavasti ei pahoja tulvimisia taqpahtuis, vahinkoja
Minulla on lattialla kasa kirjoja. Naapurit aina katsovat, onko jotain tullut, mitä eivät ole lukeneet. Eilinen ystäväni otti aika monta, menevät sitten kiertoon edelleen. Myös Annukalle, jos hän ehtisi jotain lukemaan......Postissa jossain seisovat minun odottamani kirjat :(
Me olemme taivaan kansalaisia
ja taivaasta me odotamme pelastajaksi
Herraa Jeesusta Kristust.
Fil.3,20.
Siunausta alkaneeseen viikkoon.
Tiina

ViestiKirjoittaja amanda » 16.11.2015 12:41

:) Marraskuu jatkuu, täällä ei ole vielä lunta näkynyt, tihkuista sadetta riittää. Kiitos tuumislaiset kirjoituksistanne.

Poikani vaimonsa kanssa lähti Taimaahan, olen nyt teini tytön varavanhemmat. Samalla tässä on ollut muutto puuhia. Poikani on rementoinut kahta vanhaa taloa jotka ovat tässä vierekkäin, mieheni kanssa omistin yhden asunnon, poikani muut, riittänyt on kaatopaikalle vietävää näinä vuosina. Olen asunut poikani asunnossa, kun omaani on peruskorjattu. nyt alkaa olla valmista. Taas on hyvä mahdollisuus heittää turhaa tavaraa pois. Muutto on siitä hyvä, että näkee kaiken turhan, toivottavastai uskaltaa päästää irti :mrgreen: .
Meijun elämä on välillä suurta seikkailua sitten taaas hiljaisempaa. Taivaan Isä pitää meistä hyvää huolta. Rineä muistan ja muita joilla on taakkoja.
"Avuksesi huuda minua hädän päivänä minä TAHDON auttaa sinua"

Tiinalle voimia ja kiitos kukka huomioista. On hyvä kääntää katseensa Jumalan lupauksiin näitten kauhu uutisten keskellä. Terveisiä siellä oleville vanhenevilla Jumalan juoksu tytöille. Lea, Ilana, Eeva ym.
Koira tuossa odottelee koska mennään ulos,murahtelee ja näin muistuttaa että minäkin olen olemassa.

Pyhän Hengen ohjaamaa syksyn jatkoa jokaiselle.
amanda

ViestiKirjoittaja Tiina » 16.11.2015 13:57

Muutama ehka turha mutta pikantti maininta elavasta elamasta1
Naapuri kysaisi vuotaako minulla kaasu.....ei vuotanut, mutta muistin aiemman tilanteen, jossa olin tehnyt mojovan valkosipulilaatikon uunissa ja kysytiin kaasun vuotoa :mrgreen: Nytkin olin tehnyt valkosipuliperunat!
Ostin hyvat yhden koon polvisukat. Ihan hyvat, karkiosa vain niin pitka etta varsinain en kantapaa pullottaa nilkan ylapuolella.
Onneksi taman hetken pitkat housuni ovat levealahkeiset ja tarpeeksi pitkat, jaa nuo pussukat nakymattomiin.
Sarjassamme sattumuksia!
Tiina

ViestiKirjoittaja lissu » 17.11.2015 02:54

Terveisiä täältä töistä. 3 yö menossa. Nyt olen tehnyy oikeastaan pelkkää yövuoroa kun vakvojia ei tunnu olevan. Mie tykkään tehdä yövuoroja ja siksi olen lupautunut tekemään niitä sinne asti kun jään eläkkeelle tammikuun alusta. Tuntuu uskotomalta kun enää kuukausi töitä jäljellä.
Olen pitänyt pikku mihelle unikoulua toista viikkoa. Aina vp olen ollut tyttäreni perheen luona yötä ja nukuttanut pikkumiehen. Hän on tottunut nukkumaan äitinsä vieressä ja tissi suuhun ainakin 7-8 kertaa yössä. Neuvolassa oli sitten ehdotettu tälläistä unikoulua johan tyttäreni ja vävy valitsivat minut ja Olan.
Ensimmäisenä yönä pikkumies huusi lähes kaksi tuntia yhteen menoon ja sitten nukahti,heräten puolen tunnin välein.
Vietin heidän luonaan 4 yötä peräkkäin ja välillä kävin töissä valvomassa sitten taas kun oli vp niin sitten menin heille. Nyt olen kolmena iltana käynyt nukuttamassa pikkumiehen ja sitten tullut töihin. Ola,pappa on nyt tämän yön heillä. Mulla alkaa nyt vp ja menen seuraavaksi yöksi heille.
Pikkuhiljaa poika alkaa ymmärtää ettei saa rintaa vaan on nukahtanut kivasti omaan sänkyynsä.
Nyt hälytykset soi joten pitää lähteä kiiruhtamaan töitten pariin.
Siunattu Joulun odotusta kaikille
lissu

ViestiKirjoittaja Tiina » 18.11.2015 15:30

Voimia lisää Lissulle ja Olalle ja pikkumiehen koko perheelle. On se vaikeaa tämä elämä hänellekin, ettei äiti voi olla aina läsnä ja kaikessa.
Aurinkoa on ollut aamuisen harmaan ja sumuisen alun jälkeen. Huomenna vielä aurinkoisempaa ja lämpimämpää, joten taidan pestä pyykkiä , siis huomenna.
Jokohan Suomen posti oli lakossa kun ystäväni pani kirjapaketin postiin, kun ei ole vieläkään kuulunut yli kahden viikon jälkeen? :(
Kyllä tuo mietintämyssy on välistä niin jäissä.....kahvilassa mainitsin, että piti jouluterehdyksen tapainen kirjoittaa, ja se oli työn takana, kun en halunnut pelkästään panna hyvän joulun toivotusta.
Joku Ben Gurionin muistopäivä on kun tulee juttua Sde Bokerita ja kuuluu pressa puhuvan radiossa.....Ja 6.12 eli Suomen itsenäisyyspäivänä on hanukkajuhlan aatto. Eivär siis joulu ja hanukka satu tänä vuonna samaan aikaan.
Taas lähenee viikonlopppu, joka suo lepoa monille työn raskaan raatajille, mutta meikäläinen miehetön ja lapseton ja vähän vaivainen saa kyllä levätä tarpeensa mukaan :cry: Kiitän osastani ja aika mielenkiintoisesta elämästäni Jumalaa. Eli se olisi parasta, jos aina osaisi olla kiitollinen omasta osastaa.n.
Siihen pyritään.
Herra vie minun asiani päätökseen.
Herra, sinun armosi pysyy ikuisesti.
Älä jätä kesken kättesi työtä.
Ps.138,8
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 18.11.2015 23:40

Kiitos kirjoituksistanne, lissun käynti ilahdutti pitkästä aikaa, on hyvä lukea kuulumiset.
Minulla nuorempi tyttö oli rinnassa kiinni 2 vuotiaaksi, olin kuullut äitipiirissä kerrottavan
vieroituskonstista,(laastarit nännien päälle) piti muistaa että ne olivat paikoillaan suihkussakin,
tytär kurkisti ruskeilla silmillään oven raosta ja tuumasi äidillä on pipi ja niin meillä jäi suhteellisen kivuttomasti
tämä vaihe. Lissulle ja olalle voimia unikouluun, voimme rukoilla.
Tulin hetki sitten saunasta töissä olen tiiviisti ollut monessa mukana .
Ensi viikko lomaa Hyvää yötä jokaiselle siunausten kera.
Kiitos amandalle kuormani kantamisesta, se kevenee kun tietää ettei ole yksin.
Meju muistamme sinua, ihan jokainen ja virtuaalihalaukset sinne ♥♥
rine

ViestiKirjoittaja pappa » 18.11.2015 23:49

Nyt taitaa olla kirkkovuoden viimeinen viikko? Ainakin viikon päästä alkaa adventtiaika. Luin kirjaa, joka käsittelee tuomiota monelta taholta. Kerään tähän jotain ajatuksia luetusta.
"Tuomiokirkko, voisiko olla oikeasti epäonnistuneempaa nimeä kirkolle kuin tuomiokirkko? Kuinka moni haluaa mennä kuulemaan tuomiota, ja vieläpä vapaapäivänään?
Sanoilla luodaan merkityksiä. Tässä tapauksessa sanoilla luodaan etäisyyttä ja markkinoidaan väärää asiaa.
Enää ei puutu kuin että tuomio-sana liitetään ammattiin tai viikonpäivään. Niin kuin tuomiorovasti tai tuomiosunnuntai.
Tervetuloa siis tuomiosunnuntaina tuomikirkkoon kuuntelemaan tuomiorovastin saarnaa aiheesta Viimeinen tuomio. Tilaisuuden päätteeksi tarjotaan kaikille hengissä selvinneille kirkkokahvit.
Arvoisat tuomiokapitulin jäsenet: kyllä kirkkojen nimiä voi muuttaa. 'Tosi Iso Kirkko' olisi ihan hyvä nimi, tai voisi olla myös 'kotikirkko'."

Onhan tuomio pelottava jo sananakin, kun se vielä liitetään kirkkoon, on haastavaa kertoa, että usko Jeesukseen tai yleisemmin Jumalaan uskominen on myönteinen ja riemullinen asia. Voidaanko ensi sunnuntaina järjestää kirkoissa Ilosanoman iltoja? Löytyykö sunnuntain teksteistä myönteisiä sävyjä, tätä kyselen ja ehkä kuulostelen 22.11.
pappa

ViestiKirjoittaja rine » 19.11.2015 22:31

Papan tuumailuissa mukava näkökulma, en ole koskaan ajatellut näin, mutta tosi .
Tuomio on paljon helpompi ihmiselle valjastaa kuin armahdus ja anteeksianto.
Tänään nuorin lapsistani täyttää 24 vuotta ja onnea myös Liisoille.
Loskakeli ulkosalla,pimeää. Lauantaina käyn Kuopiossa työkaverini kanssa.
Siunausta teidän elämäänne

http://www.patmos.fi/tilaisuudet/kalent ... en_elamaan.

Kuva
rine

ViestiKirjoittaja Tiina » 20.11.2015 16:26

Jesaja 61 alussa, josssa monta hyvää sanaa tuodaan, myös ilosanomasta puhutaan, mutta keskellä kaikkea hyvää on myös .....julistamaan ......Jumalamme kostonpäivää!
Eiköhän tuomiosunnuntaihin liity myös toinen puoli, ei vain tuomio pahasta ja väärästä, vaan myös Raamatun hvyät lupaukset Jeesuksessa ja häneen uskoville.
Toissapäivänä sitten tulivat nuo odotamani kirjat. Siinä oli pari ylimääräistäkin kun samaan lähetyshintaan kuulemma mahtui.
Olen lukenut sitä Tsurusen kirjaa. Minusta kyllä näyttää siltä, että hän niin ihastui kaikkeen siellä Japanissa, että myös ne buddhalais ja sintolaisuskonnot ikäänkuin kuuluvat asiaan, eli mainitsi etteivät enää ole hänelle pakanauskontoja, ja ettei kristinusko ole ainoa tie pelastukseen. Jis Jeesus jätetään pois, me emme enää ole kristittyjä, sanoo sana.
Kyllä tuo kirja kuitenkin mielenkiintoinen on, mutta ajattelen myös , että lähetystyöhän meno on vaarallista, jos ei ola usko ole tarpeeksi vahvalla pohjalla, on kääntyneitä jopa islamiin lähetystyöntekijöiden parissa, olen kuullut. Herra armahtakoon.
Sain taas pienen pienen pienen enekelin tuossa samassa paketissa. Ja ristiltä se myös näyttää. Tidan ripustaa yölamppuuni.
Ystäväni oli myös tehnyt murheensyöjäkissan :mrgreen: , sen vetoktju oikein pompottaa ulospäin, joten sinne murheet mahtuvat, samalla menevät Jeesuksenharteille!
Laiska töitään lukee.....olen pitkästä aikaa imuroinut lattiani, pyyhkinyt myös, matot vielä rapulla, vähä niitä höpsöttelin. Nyt taas olkapää ja selkä mistuttvat itsestään. :(
Käyn panemassa saunan lämpiämään ja lepäilen sitä odotellessani.
Siis huvää sapatinaattoa, myös Rinelle ja Mejulle siellä reissussa.
Tiina

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja