tuumis

Marraskuu

Marraskuu

ViestiKirjoittaja meju » 01.11.2015 09:16

Tervetuloa tuumailemaan marraskuun aatoksia ☆☆☆
meju
Ylläpitäjä

Re: Marraskuu

ViestiKirjoittaja meju » 01.11.2015 15:02

http://areena.yle.fi/1-2491702
Toin teille tuliaisiksi tämän aamuisen aamuhartauden joka tuli TV1 stä, onneksi se löytyi Areenasta sillä en kokonaan hoksannut katsoa. Pysähdyin katsomaan kun kuulin nimen "Paulus" ja muistin että olin tutustunut joskus nuoreen mieheen saman nimiseen joka teki nuorisotyötä työpaikkani lähistöllä ja oli varmaan samassa kirpparissakin missä Amanda toimi joskus, voin muistaa väärinkin mutta yhdellä samalla venäjän matkalla olin missä Pauluskin. Olipa hieno nähdä kuinka säilynyt uskossa ja nykyisin seurakunnan työtekijänä näin käsitin.

"Tuolla viimeisessä pöytärivissä olevat ovat kaikki juutalaisia" , olimme eilen synttäreillä ja pöydässämme istuva rouva esitteli ketä salissa on. Ilahduin että ihan juutalaisikin mutta nauruksi kysymykseni meni sillä he olivatkin Juukalaisia. Mieheni tokaisi että vaimoni näkee juutalaisia joka paikassa :lol: Oli mukavat 70 vuotisjuhlat, yllärinä kutsuttu entinen tenavatähti Timo Turunen vaimoineen konsertoimaan, he esittivät 45 minutin ohjelman ja lauloivat niin sydämeen että kyyneleet oli monien silmissä jopa miehenikin pyyhki silmiään. Ruoka oli maittavaa ja ähkyhän sitä tulee kun tuntitolkulla syöpi. Harvoin lähden juhliin mutta ehkä pitäisi useamminkin lähteä tälläisiin kemuihin.

Lenkillä kävin koirulin kanssa ja nyt vaan istua möllötän odottaen puhelinsoittoa että tietäisin tuleeko lapset hoitoon. Edelleenkin mieliala on alavireinen vaikka juhliakin käyty, tiedä en onko jotain tapahtumassa vai onko tämä sitä rukoustaistelua ja kokee hengessään sellaista taistelua. Vaikea taas sanoin kuvata mutta te kyllä ymmärrätte, varmaan Lassrkin voi sanoa että "luettu ja ymmärretty".
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja amanda » 02.11.2015 15:23

Siunausta Marraskuulle lukijat ja kirjoittajat. Ilo on lukea kirjoituksianne, minulla tuntuu usein puuttuvan sanoja, ajatuksia on tuolla syvällä, niitä pitää kaivaa esiin, kun ei ole tuota mietintä myssyä niinkuin Mujulla. :lol:

Paulus todella tuli eilen television Jumalan palveluksessa esille, Helsingin vapaakirkon pastorina. Kiitos Herralle!!! Hän on uskon säilyttänyt. Äitinsä kanssa olen ollut joskus yhteydessä. Hän on lähettänyt kirjoittamiaan kirjoja. Iloitsin kun kuuntelin hänen puhettaan, pian tulen soittamaan äidilleen.

Toinenkin asia tuli tuttuna vastaan Mejun kirjoituksesta, Juukalainen-Juutalainen. Mieheni äiti oli Juukasta ja mieheni piti sitä kotikuntanaan, vaikka ei ole siellä asunutkaan. Monta hauskaa asiaa sattui turistien kanssa Israelissa. Mieheni opasti paljon ja tämä Juuklainen/Juutalainen nousi monta kertaa vitsiksi. :lol: Kiitos, mieleen nousi hauskoja asioita ja Pauluksen kohdalla Jumalan uskollisuutta.

Me olemme vihdoimkin saaneet yliotteen lehti kasoista. :o Poikani vaimo on kaikkein eniten paiskinut töitä. Meidän täytyy pussittaa lehdet ja viemme ne sitten kaatopaikalle, lehdistä ei oteta maksua. Nyt pussitetut lehdet odottavat matkaa sinne.

Kyllä monta kertaa alakulo nousee, mitään muuta lääkettä siihen ei minulla ole, kuin rukous, Sanaan tarrautuminen ja Jeesuksen rakkauteen turvautuminen.

Lokakuu oli valoisa, olemme jo pitkällä tätä kaamosta, Joulu häämöttää ja sitten taas kuljetaan kohti valoa.. SIUNAUSTA!
amanda

ViestiKirjoittaja rine » 02.11.2015 22:53

Jumalan armoa ja rauhaa elämäänne, pimeät ovat marraskuun illat, lunta odotellessa.
Töiden jälkeen haravoin ja ajoin ruohonleikkurilla palan lehtimattoa, meillä on vielä
harvoitavaa, lauantaina sai jotakin tehdyksi, alkoi satamaan, eilen samoin ja eilen ei tapahtunut sillä
rintamalla mitään.
Alakulo on täälläkin voimissaan, jaksamisen kanssa on taistelua, rukous ja Jumalan laskema rauha,
saa kiitosmielelle, että Herra on läsnä tässä elämän arjessa ja tietää kaiken.
Valmistaudun yöpuulle aikainen herätys ja monivaiheinen päivä tulossa.
Hän vaikka on näin pyhä, suuri,
ja valtias taivaan ja maan,
ei hylkää hän lastansa halvintakaan,
vaan suojansa antaa kuin muuri.
Näin hellintä hoitoa saan.
https://www.youtube.com/watch?v=8LAPHI-QVDA
Siunausta!
rine

ViestiKirjoittaja Tiina » 03.11.2015 11:19

Syksy jo saa
vihertää maa
kuivuneet lehdetkin
pois putoaa.....
Siis puista lehdet. Tänään saa ne kuivuneet kyytiä, on niin vinha itätuuli, että oksatkin pois. Ja roskat lentelee nyt paikasta toiseen.
Eilen olin pienellä roskakierroksella, ja lösyin niitä rahanarvoisia pulloja ja tölkkejä muutaman.
Minun taloni alla on varasto. Kunhan noita lasi tai muovipulloja ja tölkkejä on yhteensä yli tuhat, niin käyvät hakemassa. Kohta taitaa olla luku täysi.
Lasipullojne kanssa on ongelma, kun saäkkiin pitäisi mahtua 75, mutta kun suurin osa on isoja viinipulloja, niin odota sitten pieniä llimssapullloja! :mrgreen:
Meitä on sellainen poppoo, jotka yhdessä niitä keräämme.Minä en laske keräämiäni pulloja, ehkä joku laskee omansa. Otan vastaan sen rahan, mikä mulle annetaan. Sen käytän yksiöni lämmittämiseen, ei se tietysti riitä, mutta lisänä rikka rokassa. :mrgreen:
Tänäänkin tosiaan tuuli kova, rakennusten katoilla muovitt lepattelevat, siis noiden kekskeneräisten. Jo ip ovat lupailleet taas sateita, ukkosta, ja varsinkin loppuviikosta paljon lisää. Varjelusta tulvilta ja muilta vahingoilta taas tarvitaan.
Tällä viikolla ei sitten kovin paljoa tule liikutuksi Jerusalemissa, vaikka tänään olisi tarkoitus tavata Annukkaa, käydä kahvilla tai pitsalla. Haluan taas siirtää eteenpäin tarpeetonta, käyttään hänelle. Ostin näsen erehdyksessä isoa kokoa kertakäyttökäsineitä.
Minulla ne kiertyvät rullalle ja putoavat käsistä. Pitää ostaa uudet. Sain myös mingrip pusseja, joita Annukka kyseli. Eli niitä löytyy tääältäkin, mutta annan osan hänelle, kun en iitä niin kovin tarvitse.
Varjelusta muutenkin. On taas eilen ollut pari puuukotusta kaupungeissa, eli palasi tarkastuspaikoilta sotilaiden puukotuksesta siviileihin, eilen kaksi vanhaa, meikäläisen ikäistä.
Suomeen oikeita toimenpiteitä maahanmuuttajiin. Ja rajalle vartioita.
Herra on alati ohjaava sinua.
Aavikon paahteessakin
hän elvyttää voimasi.
Jes.58,11
Tiistai on siis kuitenkin toivoa täynnä.
Ps. Piti kertomani lehtikerayksesta. Meilla on parkkipaikalla pontot johon vieda lehdet, ja mina sain pikku Myy kassin, johon keraan, ja vien heti kun kassi taynna. Eli minulla helppoa.
Tiina

ViestiKirjoittaja Tiina » 03.11.2015 17:41

Moi, minä täällä vielä!
Lasse usein sanoo, että luettu ja ymmärretty. Tuo ymmärrys meni mulla vikaan . Rine puhui puista pudonneiden lehtien viemisestä kaatopaikalle, minä sanomalehdisä. Niitä minä kuskailen parkkipaikan lehtikeräykseen.
Kaks inaapuria kantaa mulle englanninkielisiä lehti, ja toiset pari naapuria hepreankielisiä ilmaislehtiä, jos niitä sattuvat saamaan käsiinsä. Siksi niitä keräänty runsaasti.
puustapudonneita vähemmän, ne jää joko paikoilleen tai kompostiin.
Kummallinen tämän päivän sää, hiekkaa ilmassa, muutenkin ärtyisä kurkkuni on sitä täynnä.
Hetki kerrallaan!!!!!!
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 04.11.2015 09:29

Jumalan rauhaa tällekin päivälle, rauhaa maailmaan, rauhaa Jerusalemiin ja rauhaa kaikille maailman kansoille ja ihmisille.
Menen töihin vähän myöhemmin, joten sanasen kirjoitan.
Lehtikasoja tein eilenkin kuusi kappaletta, siitä ne on hyvä kuljettaa lehtikompostiin, Tiinalle tiedoksi emme vie
puiden lehtiä kaatopaikalle, vaan meillä on niitä varten rakennettu puinen kehikko, johon sopii lehtiä ja siihen kun herätettä "ureaa"laittaa
niin kasa madaltuu maatuessaan. Takapihalla on mäntymetsää olemme myös täyttäneet lehdillä siellä olevia monttuja.
Kun lehdet on haravoitu ajan vielä ruohonleikkurilla, jolloin jää siisti jälki ja se pilkkoo lehdet ravinteeksi.
Kuuntelen patmosradiota,jossa Rainerma selvittää pedon merkkejä. Ihmistä yritettään ohjata ajattelemaan kaikkialla maailmassa
samalla tavalla ja asioiminen/ostaminen rahalla tehdän perin vaikeaksi. Ihmiskunnan Babylon-Jumalasta vieraantunut yhteiskunta.
Joka liittoutuu kuninkaiden ja rahan kanssa.
3/4: Yhdentyvät vallat ja kirkko myrskyssäTulevaisuus ja toivo -ohjelmasarja, Keijo Rainerma ja Satu Räsänen

Uskollisuus Herralle ja Hänen sanallensa loppuun saakka, vie voittajana perille.
Sillä hänen armonsa meitä kohtaan on voimallinen, ja Herran uskollisuus pysyy iankaikkisesti. Halleluja!
Tytär osti sukkalangat, sanoi haluavansa neuloa sukat, jos minä vähän avittaisin...aloitin varren teon ja
neulominen tosiaan innostutti ei meinaisi malttaa lopettaa, mies jo sanoi että jätä tytöllekin tekemistä..
laita omat kutimet......
Näillä ajatuksilla siunausta kaikille
rine

ViestiKirjoittaja Tiina » 04.11.2015 11:56

....ja Herran edellä kävi voimakas tuuli,
raju myrsky, joka halkoi vuoret
ja särki kalliot.
Mutta Herra ei ollut tuulessa.
.....
Maanjäristystä seurasi tuli,,
mutta Herra ei ollut tulessakaan.
Tulen jälken kuului hiljainen kuiskaava ääni....
1Kun.19,11.12.

Maanjäristystä ja tula ei ole ollut, mutta myrskyä kovaa tuulta ja sadetta jossain päin.
Tuuli minun pihallani kaatoi muoviset pöydät ja tuolit, heitteli suuriakin muovikoppia pitkin pihaa, samoin kaikki tilataiteeni oli nurin tai ainakin poissa paikaltaan.
Toivottavasti kuulen, kuulemme sen hiljaisen kuiskauksen, jolla Jumala haluaa puhua. Ehkä rajut myrskyt panevat meidät kuuntelemaan, ainakin yrittämään, kyselemään, mitä hänellä olisi meille sanottavaa.
Itse olen aika kovakorvainen! Jospa hän hän avaisi enemmän tuota sisäistä kuuloamme.
Näin tänään, nyt jään odotelemaan vierasta, suomalaista Ruosista. On muutaman viikon matkalla maassa. Kiva tavata monen vuoden jälkeen. :)
Tiina

ViestiKirjoittaja Tiina » 05.11.2015 10:52

Voi kun harmitti, kun Mejun antama linkki ei avautunut, vaikk siella luki, että näkyy ulkomailla!!!!! :( :(
Tiina

ViestiKirjoittaja meju » 05.11.2015 11:57

Ps. 119:18 Avaa minun silmäni näkemään sinun lakisi ihmeitä

Näillä psalmin sanoilla rukoilen niin itsellenin kuin teillekkin tätä silmien avautumista kuin myös eri linkkien että näkisimme ja uskommekin saisi kasvaa.
Tiinan kirjoitus antoi tämän avainsanan mietintämyssyyni jota varmaan taas haudon :D Todellakin harmittaa kun sana ei vaan avaudu vaikka sen pitäisi näkyä jopa täällä maallakin kirkkaana. Missä vika, joskus omassa koneessa (päässä ), toisinaan niin että ei ole lähetyksen aika eikä tarkoitettukaan sillä hetkellä avattavaksi, mutta kun lukee että.......
Oikeesti pähkäilen omaa järjenjuoksua ja sitä kun ei ymmärrys lisäänny vaan minkä muka opin niin huomenna se oppi on hävinnyt ties minne. Raamattuakin olen omasta mielestä lukenut aika paljonkin mutten muista edes Jaakobin poikien nimiä jos pitäs luetella yms. Ei vaan avaudu...., tosin joskus tulee niitä kirkkaita hetkiäkin :idea:

Eilen sain hyvän opetuksen lenkkeillessä. Naapuri kertoi kuinka hän usein näkee hirviä, huuhkajan, peuroja kävellessä. Sanoin että on vaan kumma etteivät minulle näyttäydy vaikka haluaisiin niin niitä nähdå livenä. Ystäväni sanoi että hänestä tuntuu että tänään näet hirviä, vastasin etten moista ihmettä usko, taidankin muuttaa kaupunkiin kun metsäneläimetkin piilottelee. Eikä mennyt pitkään tästä keskustelusta kun kuului rysähdys metsästä ja edessämme seisoi hirven vasa, oli kuulemma edellis vuoden vasa ja kohta esiin tuli pienempi sekä itse emä. Aivan uskomaton näytelmä joka liikutti minua niin että vapisin. "Mitäs minä sanoin etkä uskonut, nyt et muuta kaupunkiin kun hirvetkin näit". Ystävälläni oli vahvempi usko ihmeisiin......
Tätä tapahtumaa olen miettinyt ja siitä jäi itämään jotain rohkaisevaa.

Lapsoset olivat 3 yötä luonamme ja nyt tämän kirjoituksen jälkeen olisi siivous urakkaan ruvettava. Aivan uskomatonta kuinka joka paikka on hyrskynmyrskyn ja heikunkeikun. Ikkunat ne vasta sotkussa ovatkin vaikka tyttö ne useasti pyyhki tiskirätillä ja jälki hyvin puhdasta hänen mielestään.
Lintulautaa seuraavat innokkaasti ja näin oppivat tuntemaan lintusia, muutenkin viihtyvät tosi hyvin täällä ja koiratkin osa syynä siihen. Äiti varmaan kauhistelee vaatteitten likaisuutta kun täältä tulevat.

Nyt aurinkoinen aamu joten ajattelin jospa tekisi koirulin kanssa ensin lenkin ja sitten vasta aloitan sen siivoamisen Juupas juu niinpä teenkin eli sain virtaa täällä kirjoittaessa, toivon sitä virtaa sinullekkin ja ihmeoden avautumisia tällekkin päivälle ♡♡♡♡♡
meju
Ylläpitäjä

Seuraava

Paluu Tuumailuja