tuumis

Lokakuu

Re: Lokakuu

ViestiKirjoittaja Tiina » 28.10.2015 13:51

hyvää keskiviikkopäivää, ystävät.
Ne sähköhäiriöt lähinnä Välimeren rannikolla, eli vieläkin jonkun verran talouksia ilman sähköä.
Meillä ainakin on nyt ollut sateetonta tänään, vaikka kuuroja ja ukkosta olikin luvassa, siis paikallisia.
Aamulla kiersin koerrelin, ilman roskapussia, molemmat kävelysauvat tällä kertaa. Ja mennessä näin yhden hennon kukkasen, vartta ehkä 10 senttiä, pienenpieniä sinivioletteja kukkia. Ei löytynyt nimeä pienestä kasvikirjastani. Seuraavaksi odotamme kylmänkukaksi nimittämääni, violettia.
Mejun kirjoitukseen iso aamen, kaikkeen. Minäkin olen joskus maininnut tuon että vaihdetaan Jumalan voimaa, jaclifu coah! Tosi hieno asia. Englanninkielessä se jatko, että eivät päkerry. Sekin ihan hauska.
Kirkkauteensa hän on kutsunut meidät,
olimmepa juutalaisia tai emme.Room.9,23,24.
Minun piti vielä mainita tuosta uskosta. Monesti huomaa sitä epäusko. Aamulla pyysin, että Jumala antaisi rohkaisevan sanan. Samalla ajattelin, että vaikeaa kai sitä on antaa tuosta Jobin kirjan osasta, oli kai tulossa luvut 31 ja 32. Ja sitten kun siellä oli sellaisia sanoja, rohkaisevai, ajattelelin, että no, olikohan ne nyt minulle???????
Mutta hän on uskollinen, todella meidän mielialastame huolimatta. Auta meitä, meidän epäuskossamme! :idea:
Raikasta syksyä.
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 28.10.2015 22:35

Ilkka Puhakka, mikä sana, mikä rohkaisu ja lohdutus
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=45350
Kiitos kirjoituksistanne, mejua ja poikaa olen ajatellut ja rukoillut erikoisesti.
Painiskelen myös jaksamisen kanssa, elämä kolhii ja koulii....
Ei jaksa ajatella mitään hyvää elämässään, sitä samaa tahkoamista.
Petran kaupungissa olen käynyt, sinne oli ainoa kulkutie kanjoni, menimme ratsain
osa käveli, kiipesin korkealle kukkulalle, en vain muista kenen raamatunhenkilön haudan siellä kerrottiin olevan.
Ulkona ollut jo pieni pakkanen, takassa tuli ihana herätä aamulla lämpimään.
https://www.youtube.com/watch?v=oNttBCH ... tjOJMgCRN8
rine

ViestiKirjoittaja meju » 29.10.2015 09:32

Aaron https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Aaronin_vuori
http://www.koivuniemi.com/raamattu?kirj ... =%5CbAaron

Huomenta tuumailijat ♡ Sinäkin voit olla niinkuin Aaron kirjoitusapuna, edelläkävijänä jne. Mooses oli kankea puheinen niin Jumala lähetti avuksi Aaronin jne. Mistäkö nyt kyseisen henkilön sain aatoksiini tuumaat varmaan. Noh, Rine on syypää tähän juttuun sillä hän mietti kenen hauta on Petrassa ja ihan oikeesti ilman googlettamatta sen tiesin mutta...sittenpä aloinkin miettimään Aaronia sekä hänen elämänsä vaiheita, hänhän sen kultavasikankin pystytti kun Mooses viipyi vuorella jne....tämän laitan myssyyni hautumaan :idea:
Ihana että Rine on käynyt Petrassa ja ominn silmin nähnyt että totta se on.....

Amandakin on varmaan saanut pihansa haravoitua ja nyt voi nauttia aherruksensa tuloksesta, ainakin hyvää hyötyliikuntaa siitä tulee. Mukava että pääsit eläkeläisten juhliin ja näit Joensuulaisiakin. Tarkoitukseni käydä kristillisissä eläkeläisissä kun vaan satun olemaan kaupungin seutuvilla ja ajat täsmää. Täälläkin kirkonkylällä on jotain toimintaa mutta en vielä ole niissä käynyt, ehkä sekin vielä tapahtuu. Kyytihomma on se suuri ongelma enkä tykkää ketään vaivata ruinaamalla kyytejä, luotan että vielä kyyditkin järjestyy.

Eilen taas käveltiin naapurin kanssa ja hän kertoi kuinka koko päivän haravoinut sekä monia muitakin askareita saanut aikaseksi. Pihamme kohdalla erottuamme tuumasi tienreunassa olevasta lehtikasasta ettet ole haravoinut, vastasin etten ole haravaa ottanut edes käteeni tänä syksynä enkä ole ennenkään tuosta haravoinut vuosikymmeniin niin olkoonsa siinä :o Eipä vaan ole kiinostusta ollut ja ihan hyvin ne maatuneet. Koen että ystäväni kokee iloa tuosta touhuilusta ja hän on maatalosta lähtösin kova työtä tekemään aina ollut. Varmaan kauhuissaan kuuntelee juttujani kun nämä tekemiseni on niinkuin en mitään tekisi.
Siivosin eilen, paistoin pullaa, 2 kääretorttua, koiraa lenkitin, neuloin sukkaa, kirjoitin tänne ja unohtamatta fb tä, askeliakin tuli 14213 hmmm kuitenkin tunne sellainen jonnenjoutava olen.
Oikeesti piti miettiä tekemisiään kun tunne että olla möllötän vaan :shock:

Heipat vilkuttelen sinulle täältä sateisesta Liperistä ☆☆☆☆♡♡♡♡♡♥♥♥♥♥
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Lasse » 30.10.2015 15:19

Pyhäinpäivän aaton rauhan tervehdys kotiväki :)

Melkein kaikki kirjoituksenne luettu ja ymmärretty.
Siunausterveiset Keskiviikon päivätilaisuudesta ( Hl srk ) jossa ystäväni Pauli oli puhumassa ja jakamassa Jumalan sanaa.
Aivan ajankohtaisesta asiasta : Pelosta ja luottamuksesta. Ihmisinä ja eri ikäisinä pelkäämme erilaisia tilanteita maailmassa.
Pelko on ihmiselle annettu suojaksi mutta ei pelkoa joka valtaa mielemme, siitä vastuu on ihmisen.

-80 luvun taitteessa olin jonkin aikaa myyntiesittelijänä - ovelta ovelle. Siinä tapasin kirjavia ihmisiä jotka saattoivat vain vähän raottaa
kotiovea tai sitten puhua postiluukun kautta. Omakotitalolaiset luulivat minua tv-lupatarkastajaksi ja ilmestyivät takapihan kautta esille.

Kun henkkariasiat ja Jumala asiat on kunnossa luulis kaiken muunkin elämän yllättävien asioiden tullessa vastaan ,, olevan kunnossa.
Toisinaan Jumala koettelee ihmistä lähettämällä outoja pelottaviakin tilanteita elämäämme, miten suhtaudumme ?

Pelkäsin lapsena maaseudun pimeää metsää, pyysin aina saattajan mukaan, joitakin kertoja en saanut.
Lapsuudessani peloteltiin mustalaisen tulolla jos en tehnyt asioita oikein, siitäkin on jäänyt pitkä mustalaisen pelko päälle.
Nämä pelot olen jo voittanut omin askelin kohtaamalla pimeät metsätiet ja mustalaiset jotka ovat samoja ihmis sieluja kuin valkolaisetkin.

Luottamus ?

Montako kertaa Raamatussa sanotaan "Älä pelkää" ? ja missä yhteyksissä.
Jumala varsin hyvin tietää kuinka ihmiset kautta historian ovat peloissaan.
Aatamista alkaen.."Minä kuulin sinun askeleesi puutarhassa. Minua pelotti, koska olen alasti, ja siksi piilouduin."
Aadamin ajoista alkaen pelon historia astui ihmismieleen.

Maikka sanoo tosin "Hän ei pelkää mitään, minulla ei ole mitään menetettävää, vaikka käsilaukku vietäisiin
tosin sitä en anna varkaalle suosiolla."
Luja luottamus Jumalan sanaan ja huolenpitoon pitää hänet Jumalan rakkaudessa

" ..Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkottaa pelon.
Pelossahan on jo rangaistusta; se, joka pelkää, ei ole tullut täydelliseksi rakkaudessa. 1 Joh.4:18
Jos pelko on saapunut hallitsemaan, pääsemme aina tarvittaessa Jumalan lähteelle :) jossa hän antaa vapautuksen.

Meju sinähän voisit laittaa pakenevan naisen postilaatikkoon traktaatin jolla saavutat hänet.

Taisin olla pienen elämän historiani ensikertaa Hll srk:n Päivä tilaisuudessa joka oli aiemmin päiväkokous.
kokous sana karkoitti ihmisiä ja se piti muuttaa tilaisuudeksi.
Päivätilaisuus on avoin kaiken ikäisille ihmisille mutta siellä on pääasiassa eläkeläisiä, aivan uusi outo kokemus minulle :)
Tuolla katutyössä saan monenlaista nimitystä mutta kukaan ei sano eläkeläiseksi :o

Jumalan Siunausta kaikille ja siunausta pyhäinpäiväänne, hallaukset päivitän :)
Menemme viikonvaihteeksi työleirille jossa putsataan pihapiiri kaikista tilaamattomista lehdistä.

Kiitos kaikesta rukousmuistamisesta !
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

ViestiKirjoittaja rine » 31.10.2015 13:01

Kiitos tuumailuistanne ja elämänne jakamisesta.
Tänään on pyhäinpäivä, kävin isän haudalle viemässä kynttilän, samassa haudassa
lepäävät hänen äitinsä isänsä ja veljensä.
Pyhäinpäivä on kristillinen juhla.
Se on sulautuma kaikkien pyhien päivästä ja kaikkien uskovien vainajien muistopäivästä.
Alunperin ne olivat erillisia juhlapäiviä.
Silloin muistellaan sekä kristikunnan marttyyreja että muita Kristukseen uskovia kuolleita.

Kaiken tämän rinnalle on tullut halloween-karkit ja kepposet, kuinka ovela saatana on.
Kaiken hiljentymisen ja hyvän rinnalle tuodaan humumeiniki.
Viime viikolla oli eduskunnassa tiukka keskustelu avioliittolain muutoksista,
Herra armahda kansaamme, päättäjiämme jotka puolustelevat homo ja lesbo liittoja.
Kari Mäkinen kirkon päämies, toimii vastoin Jumalan sanaa-raamatun opetuksia ja luterilaisen kirkon oppeja.
Olipa hyvä patmos radion ohjelma, aiheesta, laitan tähän alle linkin.

http://patmos.studio24.fi/media/studios ... runen/2771

Kiitos mejulle linkistä.
Googletin myös petra-hakusanalla, tuttuja kuvia, otin tähän kuvan,
jossa kanjonin kulkureitti päättyy kallioon louhittuun kaupunkiin.
Kuva
Siunausta elämäänne, ollaan rohkeita siinä minkä olemme oppineet
rine

ViestiKirjoittaja eva » 31.10.2015 13:08

Pyhäinpäivän rauhaa toivottelemme teille täältä Karjalan kunnailta!
Aurinko melkein paistaa ja kunnaat ovat kauniit.
Olemme täällä muutaman päivän ja nyt katselemme Nojatuolikirkkoa TV:stä. Kohta lähdemme ystävien luo luvatulle Karjalanpaistilounaalle. Kuinkas muuten Karjalassa karjalan paistia.
:idea: "Kuiva parannus"
Luin tullessa ääneen Martti Simojokea ja sieltä tuli vastaan, että vanhat kristityt puhuivat "kuivasta parannuksen" tekemisestä. Ei Marttikaan tarkalleen tiennyt, mitä sillä tarkoittivat. Kirjoitti ajattelevansa, että olipa tilanne ja tunteet mitkä tahansa, tulee harjoittaa Sanaa ja rukousta. Sitten minua puhutteli se, että Martti kirjoitti, että vaikka ei ymmärrä kaikkea, se muovaa meitä ja jättää jäljen sielunelämäämme. Jumala palkitsee uskollisuuden vähässä. Kristillisen tavan merkitys on elämässämme suurempi, kuin usein ymmärretään.

Riitta Keskimäki oli meillä päiväkahveilla ja hän innostavasti puhui Kristityn toivosta. Lauloimme virren 600. Emännät valitsivat laulut ja siinäkin oli johdatusta, että sekä Riitta, että yksi emännistä halusi tämän virren.
Kyllä harmitti, kun jäi kuvat ottamatta tilaisuudesta.
Riitalle joku tilaisuudessa ollut oli lähettänyt viestin ja kiittänyt ja sitten kysynyt, että mistä hän saa niin vahvan luottamuksen opetukseen. Riitta sanoi, että sen antaa Raamattu.
Rukouksessa rukousystävä oli nähnyt ison Raamatun ja Riitan sen takana. Riitta rukoileekin, että näin olisi. Hän olisi pieni ja Raamattu olisi kaikessa ykkönen.
:( Nyt Riitta on sairaslomalla. Hän soitti ja töihin mennessään kaatunut liukkaalla ja murtanut oikean kätensä. Monia "keikkoja" piti peruuttaa. Tämäkään ei ole tapahtunut Jumalan tietämättä. Jeesus sanoi : "Ojenna kätesi." Mies teki niin ja hänen kätensä tuli ennalleen. Rukoilen, että käsi tulisi todella ennalleen.

Lämpimin terveisin ja tapaamisiin! :)
eva

ViestiKirjoittaja Tiina » 31.10.2015 21:18

Hyvää pyhäinpäivän iltaa, ystävät.
Sen verran on ilma täällä viilentynyt, että eilen jo jaksoin ajatella saunaan menemistä, joten lämpiämään laitoin. Ajattelin ,etten naapuria kehtaa pyytää, kun olisi pitänyt siivota, mutta onneksi naapuri soitti ja halusi siihen siivoamattomaankin saunaan tulla. Oli hyvät löylyt.
Kummallisia juttuja joskus lehdessä lukee.
Aeroflotin koneessa oli tullut tavarakolli, jota kukaan matkustaja ei ottanut. Ei ollut mitään papereita, ei nimeä.
Tulli avasi sen. Siellä oli naisen ruumis.
Mitenkä lienevät saaneet selville asiat. Omaiset olivat kertoneet, että eivät tienneet mitä tarvitaan, Israeliin hautaamiseen. Lähettivät kuulemma kuin paktin lähettävät, yleensä.
Kummallista, miten siellä voidaan lähettää paketti, jossa ei ole lähettäjää eikä vastaanottajaa. Miten se koneen henkilökunta otti sen kollin :o
Ajattelin, että meissä on lähettäjän leima. Minä sinut kudpin kokoon äitisi kohdussa, sanoo Jumala. Minä sallin sinun syntyä, et tullut sattumalta.
Ja mä taimi olen sun tarhassas, ja varten taivasta luotu. Eli loppupäämääräkin on kirjattuna, isoon kirjaan.
Samoin takuu, niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen.
On siis selvät paperit meillä asiasta.
Kiitos Jumalalle.
Ja iloa, voimaa, uskoa uudelle alkavalle kuukaudelle.
Tiina

Edellinen

Paluu Tuumailuja