tuumis

Lokakuu

Re: Lokakuu

ViestiKirjoittaja Tiina » 13.10.2015 10:49

Aurinkoista tiistaipaivaa!
Taalla se on . Arabipuolele on ilmoitettu yleislakosta. Taitaa vaikuttaa tuossakin ikunassani nakyvassa projektissa, osin. Siella oli asken pitka "kasivarsi", joka tyonsi johonkon semnettia, mutta ei monia tyontekijoita nay.Johtuu naista levottomuksista joissa useimmiten nykyisin puukottaja tai ampuja saa surmansa....ettei ehtisi kovin monia puukottamaan.Armoa kaikille saa rukoilla, ja sydamne muuttumista.
Katsoin yhena paivana fb:sta Eskelin yhteenvedon kaikista jutuista mita tapahtunut naina paivina......vastapainona siella oli myos kertomuksia nimenomaan muslimien uskoontuloista. Kaikesta huolimatta Jumala toimii. Avatkoon myos juutalaisten silmia Jeesus Messiaalle yhaenemman.
Taall on nyt se aika, jolloin jokainen uusi vihrea heinankorsi on ihme kuivan kesan jalkeen.....Kunnes sita alkaa olla liikaa :roll:
Onpa omat synttarit jaaneet viettamatta kun noita muita juhlia ollut esteena. Tanaan vien naispoppoon syomaan, sittenpa nekin luvatut pippalat on pidetty.Sittenpa taas saakin levata olemattomilla laakereilla :lol:
Paiva vain ja hetki kerrallansa! Ja varjelusta pydetaan kaikkeen liikkumiseen.
Tiina

ViestiKirjoittaja meju » 13.10.2015 20:35

Närästää....

Joskus niin vaikea keksiä mitä kirjoittaisi, toisaalta mukava edes jotain tekstiä tännekkin laittaa että tiedätte joukossa ollaan. Tuo närästys tuli mieleen kun itsrllä usein tämä vaivana mutta ehkä helpottaa kun apteeksta kävin lääkettä hakemassa, muuten voin suhtkoht hyvin.
Tulee niitä päiviä että "närästää" elämäntilanteetkin ja tuntuu että pitäisi saada jotain lievitystä.
Kirjoittamisestakin voi ajatella että närästää niin että :lol:
Nyt tyhjästä nyhjäsin jutun :idea:

Eipä tänne maalle kuulu erikoista tätä puikkojen heiluttelua vaan. Tänään pääsin kirkonkylälle ja lankaa taas ostin. Nyt aloitin uutta sukkamallia, se löytyy googlettamalla "piirakka sukka 7 veljes langasta " äitini teki satoja sukkia tälläisiä. Piirakoita en ole koskaan vielä kokeillut edes rypyttää mut kunhan tää sukkaboomi mene ohi niin ehkäpä kirjoittelen piirakan paistoista.

Mites Tiinan päivä ystävien kanssa meni ja mitäpä söitte? Muistu mieleen kun Hannan ja Annukan kanssa olimme syömässä sielllä jossain ihanassa paikassa. Oli niin ilo ioo ilo sydämessäin ♡
Muistot on sellainen omaisuus jota vasta nyt oikein arvostaa. Juteltiin ystäväni kanssa että olipa hyvä kun reissuttiin silloin kun oli varaa vaikka toisaalta olishan nekin rahat voinut säästää vanhuuden varalle eikä nyt olisi tili ihan nolla. Kuitenkin tekisin samoin jos voisi taaksepäin aikaa matkata.

Tyrniä olemme syöneet joka päivä, tämä on uusi marja joka tullut eloomme. Ensin naapuri möi kipollisen ja sitten Henin luona käydessämme saimme auton takakontin täyteen tyrnin oksia, olivat leikanneet pensaita ja oksat täynnä marjoja. Siinäpä sitä aikaa menikin kun marjoja nypin ja pakastin pieniin pusseihin. Googlettelin ja sain tietoa kuinka hyviä vitamiinin lähteitä nämä pienet marjat on. Pitää muistaa pureskella siemenet sillä niissä on niitä öljyjä....vai mitä lienee mut meikä sit pureskelee....

Eva taitaa olla siellä reissussa kun ei tarinoitaan näy. Vehnä tuonut papalle avattaria tuonne avatar osioon, käyhän valitsemassa.

Jatkan neulomista jatka sinä vuorostasi kirjoittamista jos ei pahasti närästä :o
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rine » 14.10.2015 19:29

Päivä illassa, takassa tuli, yöt pakkasen puolella, joten lämmityskausi alkanut.
Tytär haravoinut osan pihaa, se on iso apu meille. Kuuntelen samalla patmosradiosta
Ensio Mustosen puhetta, laitan linkin illalla 19 aikoihin tulee Hilja Aaltosen Kesä jona taivas itkee.
http://patmos.studio24.fi/
Mejulla sukkia syntyy ja närästys vaivaa, harvoin minulla tuota vaivaa on jos raskasta ruokaa syö ehkä silloin.
Minullakin hieman erilaista kotona kun nuorempi tytär on paikalla, eloa ja uusia ääniä.
Tulin tänne ilmoittautumaan, mukana matkassa , siunausta teille.

1. Sanan siemenet sormista kylväjän / putos vierelle vilkkaan tien. /
Linnut nälkäiset löysivät siemenet / ja ne nokkivat kylväjän toivehet / siinä varrella valtatien.

2. Toiset kylvetyt siemenet tuuli vei / päälle kuivuvan kallion, /
ja ne innolla oraalle nousivat, / mutta auringon paahteessa kuolivat, / eihän kasvaa voi juureton.

3. Monet kuolivat joukossa ohdakkeen, / alla vaivan ja ahdingon, /
mutta siunatut siemenet joutuivat / hyvään maahan ja satoa tuottivat, / pian korjuupäivä on.

4. Sinä Herra, voit muokata kallion, / joka rinnassa ahdistaa. /
Sinun voimasi voittaa voi ohdakkeet, / minä vaikenen, kun sinä työtäs teet. / Anna Henkesi kasvattaa.
Siionin kannel
rine

ViestiKirjoittaja amanda » 14.10.2015 23:33

Hiljaista on tuumiksessa ollut, mutta kuitenkin elossa ollaan. Lokakuu on valunut yllemme pimeinä iltoina ja aamuina. Kuitenkin on ollut aurinkoista ja suht koht lämmintä. Lehtiä on riittänyt ja riittää yhä, maassa on joka päivä lehtiä runsaasti haravoitavaa, tuleepa liikuntaa niin paljon kun jaksan.

Ystäväni palasi ulkomaan matkaltaan asiat siltä kantilta hyvin. Salilla kävin selkääni vahvistamassa, vaikka sitä liikuntaaa saa kyllä omalla pihallakin. Erään pakkaas yön jälkeen kävi talitintti ikkunassani räpyttelemässä, muistuttamassa, että ruoka olisi tarpeen, kiikutin heille syötävää. Poikani perheen luokse ajoin iltapäivällä vartion lapsia, näin äiti sai rauhassa puhella vieraansa kanssa, joka lapsineen oli tullut kylään.

Ruokani oli tänään tonni kala salaatti. Keitetyt herneet, purkki tonnikalaa, puolikas sitruunan mehua, majoneesia ja tilliä , kananmunaa voi keittää myös. Näin pääsin taas vähällä vaivalla ruokkimaan tämän vanhan naisen.
Usein minun on taisteltava alakuloa vastaan, kun selkäni ei jaksa kauan tehdä mitään muuta kuin istuen. Pitkät kävely matkat ovat muisto vain.
Kiitos että yhä olette kirjoitelleet, olette tärkeitä jokainen. Pidetään toivon ankkurista kiinni sillä se ulottuu Jumalan luokse asti. :shock:
amanda

ViestiKirjoittaja lissu » 15.10.2015 15:50

Tervehdys jokaiselle pitkästä aikaa. Olen kyllä käynyt lukemassa teidän hyviä juttujanne,mutta olen nykyään tosi laiska kirjoittelemaan.
Puolukkaa olemme keränneet 110 litraa josta yhden ämpärin annoimme tyttärelle. On niin kauniit ilmat,että on kiva olla metsässä.
Tekisi mieleni vieläkin puolukkaan kun niitä on metsät punaisenaan. Työt senkun väheneeja eläkepäivät lähenee. Ei olis enää kun marraskuu töitä. Tosin en tiedä saanko pitää joulukuussa lomapäivät pois vai maksetaanko ne rahana. Pomo oli sitä mieltä,että en saisi pitää lomia kun työntekijöistä on niin suuri puute ja kaupunki myös laittoi tiedotteen,että joulukuussa ei saisi pitää lomia.
Mulle on ihan sama vaikka olisin vielä joulukuun töissä kun sitä vapaata saa pitää sitten kun on eläkkeellä.

Yövuoroon olen tänään menossa,mulla on öitä tosi runsaasti kun porukka ei tykkää tehdä yövuoroja ja mä taas tykkään niistä.
Hyvää ja siunaus rikasta syksyä teille jokaiselle LISSU
lissu

ViestiKirjoittaja Tiina » 15.10.2015 23:45

Unohdin, että Lissu vasta jäämässä eläkkeelle! Hyviä loppupäiviä ja kuukausia.
Pippalamme siellä Jerusalemin keskustassa menivät ihan hyvin. Rimon rewsaurantissa söimme, grillattua kanaa tai jotain muuta, Ilana söi lohta. Vaihdoin jonkun kanssa paikkaa, ettei haissut nenääni.
Sain takaisin kaunan kaivatun keppini eli kävelysauvani, uskollisen ystäväni.
Ja taas sain lahjoja. Raamatussa on se hyvä sana, että kun lahaksi olette saaneet, niin lahjaksi antakaa. Otan kaiken jo nykyisin kiitollisuudella vastaan, kunhan antaja ei sano, että tätä et sitten saa antaa pois. Vaan mitä itse ei käytä, sen voi panna eteenpäin kiertämään, eikä se tarkoita ettei lahja arvostaisi. Mistäpä pyjaman antaja tietäisi, että käytän vain yöpaitaa, pyjama meni jo eteenpäin. Se oli tosi nätti.
minun pitäisi oikeastaan jo mennä omalääkärikäynnille. Minule on entisiä tabletteja, joita sain, että auttaisivat tähän huimaukseen, mutta kun muutama alussa ei auttanut, jätin ne odottamaan. Nyt en tiedä, paljonko ja miten käyttäisn, kun olisin jo valmis niitäkin kokeilemaan.....Googlasin kyllä, mutta en nyt oikein tiedä.
Nyt on taas sellainen tilanne, että aamupäivisin käyn ehkä pienellä roskakierrksella, ja siinä se päivän työ.
No jotakin ruokaa sentän on pakko tehdä, ovat ne pakasteraviolitkin lopussa. Tänään söin vain pussista tehtyä tomaattikeittoa, siemenleivän kanssa söin. Unohdin kokonaan, että Suomessa oli eilisillasta tähän iltaan paasto ja rukous Suomen ja Israelin puolesta. Tänä iltana sitten kyllä yhdyin rukouksiin TV7 n kanssa, vain kuuntelin katselematta ihmisiä
Tärkeitä asioita olivat. Kyllä täällä sekava tilanne tuntuu. Kaikki pelkäävät, juutalaiset ja arabit. Kaupungilla liikkuu paljon vähemmän väkeä kuin normaalisti. Ja yksi terroriteko tapahtui minun bussilinjassani, tuo asian aina lähemmksi.
Sinun muureillesi, Jerusalem, minä olen asettanut vartijoita......Jesaja 63.
Ainakin nämä ajat saa omat vaivat ja vastukset näyttämään pieniltä.
Vaikka vaellus on vaivaista minä vielä jaksan toivoa...
Jumala on luvannut olla uskollinen kansalleen ja uskovilleen. Vahvistukoon uskomme tähän. :idea:
Tiina

ViestiKirjoittaja meju » 16.10.2015 12:05

https://m.youtube.com/watch?feature=you ... Gq3oVNZVew

Lyhtynä pimeässä ♡ Sinäkin olet lyhtynä pimenevissä illoissa ja mitä pimeämpää sitä tärkeämpää on pienikin valon kajastus eksyneelle...eksyvälle.
Tääll maalla heräilemässä ollaan ja ihan päivävaatteet jo puettu sekä aikataulutettu päivääkin, olisi tarkoitus klo 12 mennessä olla lenkillä koirulin kanssa, muuta aikataulua ei ole :D Telkkarista katsoin Holby cityn sairaala jakson ja samalla tietenkin puikkoja heiluttelin. Facebookissa oli tuo tuomani laulu ja Iida Elina on yksi suosikeistani, tykkään hänen äänestään sekä soittimestaan. Laulun sanat koskettivat jossa kerrotaan pimeän pelosta mutta myös siitä että yksi on joka jää vierellesi, Hän on Jeesus ainakin minun elämässäni.
Myös lyhty mainitaan laulussa ja tämä on taas niin konkreettista puhetta sekä opetusta meikäläiselle. Eilen kävi Kuopion ystäväni kylässä ja mukanaan tyttärensä perhe. Ystäväni toi ihana ulkolyhdyn jonka lasit ♡ muotoiset, lyhdyn sisällä kynttilä joka syttyy hämärän tultua, se on niin kaunis että aaah...Illalla tulin lenkiltä ja lähtiessä oli valisaa mutta kun pimeä yllättää niin äkkiä niin tullessani pilkkopimeää, ette usko kuinka kaunis näky oli kun mökin oven pielessä näkyi sydämen muotoinen valo joka näkyi aika ettäältä. Tiesin että valoa kohti vaan ja kohta pääsen pimeydestä valoon sekä tuvan lämpöön. Ystäväni tuoma lyhty valoineen varmaan puhuttelee minua usein.
Sydämellistä valoa tahtoisin olla säteilemässä siellä missä pimeää....., kannetaan lyhtyjämme rukoillen että saisimme heijastaa Kristus valoa.

Tiinalla antelias mieli ja todellakin hieno oivallus ettei varmaan kukaan paheksu jos antaa eteenpäin sellaista mikä itselle ei käy pahoittamatta lahjan antajan mieltä.
Lissu on ollut ahkera marjastaja ja valtavan määrän olette keränneetkin. Meikäläinen omituinen kun en puolukoita tykkää kerätä ja mieheni taas on innokas puolukassa kävijä. Mustikat on minun juttu, tänä vuonna tuli uusi omituisuus etten tykännyt kerurilla kerätä vaan käsin kaikki poimin. Jänniä juttuja tulee iän myötä mutta teenpä nyt sitä mikä hyvälle itsestä tuntuu , tietenkin ottaen huomioon etten toisia loukkaa. Hyvä olla vähän erikoinen omituinen.... :lol:
Mieleni kyllä muuttu nopsaankin ja voi olla ensi vuonna etten kerää muuta kuin puolukkaa :roll:

Tässäpä tätä juttua tulikin, käväsen vielä kahvilassa Vehnän kuvia katsomassa ja arvailemassa...
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rine » 17.10.2015 10:20

Aamuhämärässä saatelimme tyttären junaan, vettä tihuutteli sataa, viikko vierähtänyt nopeasti,
seuraavan kerran näemme sitten jouluna.
Ilahduin Lissun vierailusta, sitten useammin kerinnet täälläkin tuumiksessa käymään, kun eläkepäivät
koittavat,,,,ai niin tulevatko sitten ne eläkeläisen kiireet :lol:
Minulla olisi viitisen vuotta, tosin olen alkanut kuulla jo puheita ja kyselyitä että milloinkas sinun vuoro
jäädä eläkkeelle.
Kuuntelin Tapani Suonnon ohjelman eilen laitan teille
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=45988
Perheniemen opistolla on monenlaista koulutusta, onko joku teistä käynyt?
http://www.perheniemi.com/
Laitan myös ohjelmatietoa tämän päivän ohjelmista TV 7:lla
http://www.tv7.fi/broadcast/?broadcast=20052_203690
Kuva
Ja vielä lopuksi puhuttelevia laulun sanoja:
http://www.aikamedia.fi/data/doc/en/enb ... dyil-j.pdf
Siunausta
rine

ViestiKirjoittaja meju » 19.10.2015 09:45

Lahja

Jaak. 1:17 Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee ylhäältä, valkeuksien Isältä, jonka tykönä ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa.

Enkeli http://www.tv7.fi/vod/series/?series=32389

Tervehdys arkienkelit <3 Jospa nyt ihan aamutuimaan jotain tänne naputtelisi ja sitten voisi aloittaa uusien juttujen tallentamisen pääkoppaan :P Todellakin kaksi asiaa on viiknloppuna tullut mietintämyssyyni joista aloitukseni teinkin. Sillä olen ajatellut näkymätöntä maailmaa sekä kuinka rukouksemme kuullaan ja saamme vastauksia eritavoin, meikä sai konkreettisesti tämän kokea ja siitäpä kerronkin pikkasen.
Viikonlopuksi tuli mummotettavat pariksi yöksi kylään, vanhempikin lapsista tuli ja hän ensimmäisenä ovella sanoi "mummo minulla on lahja sinulle", hän kaivoi laukustaan paketin joka oli ryppyinen sanomalehti mutta sen sisältä paljastui aarre, ihana kultaisen värinen lautanen jonka keskellä enkeli. Poika sanoi että kirpparilla oli yksin käynyt ja nähnyt tämän lautasen joka maksoi vain 1,50, ajatellut mummo tykkää tästä. Tämä teko oli niin koskettava etenkin ketkä tietää kuinka kotonaan ovat hyvin vastaan kaikkea hengellisyyttä mutta koin tämän lahjan kertovan että pojan sydämen maaperässä itää kultajyvä. Saatte uskoa että monesti katseeni suuntautunut tähän lahjaan joka puhunut että rukouksia kuullaan ja minullakin on enkeli vartijana. Muutenkin kokenut sellaisia vaikeita aikoja kun ei koe olevan hyväksytty lasten äidin puolelta, yksi osoitus oli että fB stä poistanut kaveripiiriistä jne......mutta rakasta sinä vaan. Varmaan vaikuttanut poistoon että laitan näitä hengellisiäkin juttuja. Eräs uskova ystävä taas laittoi moitteen minulle että miten voin fb ssä kirjoitella maallisia juttuja , pitäisi kai vain Raamatunjakeita likitellä hmmmm, noh tässä on se ongelma ettei voi olla kaikille mieliksi vaan koen että paras kun kirjoittelen niin kuin itse tykkään kuitenkin loukkaamatta ketään. Noh nyt tullaan pattitilanteeseen, uskova ystävä loukkaantuu kun en kirjoita vain uskonasioita ja toinen loukkaantuu kun niistä joskus kirjoitan.......
Tuosta taulusta tuli mieleeni Tiinan mainitsema Sartolan sarja TV7 ssä jota katsoinkin, nyt aioin uudestaan katsoa ja mietin miksi onkaan enkeleitä.

Tästä tuvan ikkunasta katson välillä ulos josta näkyy kaunis auringon nousu."Oi katso mikä aamu", tämä laulu nousi aatoksiini. Mitä lie päivä tuokaan tullessaan mutta ilman suhteen näyttäisi lämmin päivä tulevan. Maalla vielä muutaman päivän aioin olla mutta olen pyytänyt kyytiä kaupunkiin viikonlopuksi,alkaa pikkasen ahdistamaan täällä olo jak un on vileä mahdollisuus olla toisessa asunnossa niin käytän sitä hyväksi. Muistan kuinka Aralia aikoinaan aina kirkonkylän asunnolla hetkisen oli että jaksoi taas maalla olla :idea: Tuli niin iso ikävä Araliaa ja hänen rohkaisevia kirjoituksiaan, onneksi on muutamia tallessa täällä. Voi jos oliskin entisen foorumin jutut tallessa niin Hannankin opetukset olisi aarteita. Uskon kuitenkin että meillä monilla on kätkettynä sisimpään heidän aatoksiaan ja he ovat olleet meille tienviitoittajana kuinka voittajina perille päästään, he odottavat meitä :idea:

Miehenikin heräsi ja istuu nyt kahveella tuossa vastapäätäni jutelllen niitä näitä sekoittaen ajatuksiani joten sanon teille SHALOM <3
ps. vielkn ei heprean aakkoset ole opittu mutta oikeesti joka päivä niitä opiskelen TV 7 Mesila jakson arkiston kautta.
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tiina » 19.10.2015 14:36

Tänne maan päälle meidät Jumala pani elämään, joten siitäkin pitää puhua eikäa elää vain taivaallisissa!!!!!!!!!! ;)
Minun huushollini haisee :shock: Jos joku on tuolle hakjulle allerginen poistuu rapulle puhumaan asiansa. Ostin näes viimeksi guyavahedelmiä, sen tuoksua, hjajua ei voi estää leviämästä. Se on cvitamiinipitoinen ja vähän pihkanmakuinen. Vielä pari on haju a ylläpitämäss. :mrgreen:
Työ tehty on ja mä pääsin voittajaksi. Oikeastaan kaksi työtä, sillä nyt on kaksi pulleamahaista saviruukkua tyhjänä entisistä juurista ja mullista. Nyt en kastellut, ja veitsella ja vasaralla nakutellen tok ruukku tyhjeni nyt yhtenä aamuna. Vielä olisi yksi, jos senkin tällä viikolla jaksaisi :roll: sitten voisi yritää saada jonkun autollisen kanssa saamaan ison multasäkin ja ehkä samalla pelargonian tai muita taimia niihin istutettaviksi.
Ammupäivällä näitä hommia olen tehnyt.
Kun ei ole ollut sitä kutomista. Loimet eivät ole vie3läkään päässet puihin :mrgreen:
Katsotaan.
Oli jossain vaiheessa se yksi sade, kostea, ja viileys. Vedin pöydän alta patterin, lämmitin sitä päivänä vähän. Siihen se jäi. Nyt ollaan vähän alle komekymmenessä asteessa, odotetaan viilenevää, ja sadettakin. Peitot ovat valmiina, toistaiseksi on riitänyt silkkilakanani.
Maltillista maanantaita, mutta muuten armorikasta päivää itse kullekin.
Tiina

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja