tuumis

Lokakuu

Re: Lokakuu

ViestiKirjoittaja amanda » 06.10.2015 18:42

Lokakuu....minua paleltaa jo, aina pitää tottua kylmään sitten taas helpottaa. Tänään yritin haravoida lehtiä, kolme varttia jaksoin kerralla, sitten taas lepäämään mutta minullahan on aikaa
Lauantaina juhlimme 3.vuotiasta, hän on tosi voimakas tahtoinen ja nopea liikkeissään, törmäilee vähän väliä, saa naarmuja ja jatkaa taas juoksuaan. Näitä nopeita (vanhempineen) kun oli kerääntynyt 5-6 kappaletta ei tarvinnut kun istua keinutuolissa ja tarkkailla tilannetta ja nauttia.

Meijulla oli ollut erikoiset juhlat, joka asian mitä tapahtuu sinä osaat herkällä korvalla olla ja mietteitä ja opetuksia syntyy. Paljon ovat sinunkin elämän kuviosi muuttuneet vuoden aikana. Tuli mieleen Saarnaajan kolmas luku. Kaikella on määräaika, ja aikansa on joka asialla taivaan alla. Aika on syntyä ja aika on kuolla. Aika on istuttaa ja aika repiä istutus. Aika on itkeä ja aika on nauraa. Aika on valittaa ja aika on hypellä. jne.... Aika on kutoa ja olla kutomatta! :roll:

Minä olen näinä päivinä lukenut Jadin lehtiä ja erikoisesti muistellut ja ikänöinyt Anjaa (hanna)
Uudestaan ihmetellyt JADIN syntyä ja olemassaoloa. Jumalan tiet ja suunnitelmat ovat ihmeellisiä.Terveiset Tiinalle!

Jokainen meistä on herkällä mielellä kuulemassa mikä aika on Herran suunnitelmissa. Lähi-Idässä alkoi uusi aika, Naapurimme Venäjä alkoi pommittaa Syyriassa siellä ja täällä????? Israel on kaiken tämän keskellä, ja me otamme vastaan näitä pakolaisia tuhansia...
Rinen laulu: " Siunaa ja varjele meitä korkein kädelläs" meni syvälle sydämeen.
Älkää peljätkö minun rauhani sen minä annan teille.
amanda

ViestiKirjoittaja rine » 06.10.2015 21:05

♥♥♥ lämpimät terveiset minulta, ilta pimennyt pieni pakkanen tulossa yöksi.
Aamulla töihin polkiessani oli topattu takki päällä ja housujakin tuplaten, polvi tykkää lämpimästä,
kiitosmieli kivuttomuudesta polvessa vieläkin, polkiessani töihin kiitin Jumalaa näistä päivistä jolloin olen avun saanut,
hänelle ei ole mahdotonta luoda uutta rustoa.
Evalle onnentoivotukset halausten kera, kakkuakin jäänyt :D
Katsoin mitä olemme kirjoitelleet vuosi sitten: Katsoppa sinäkin....

viewtopic.php?f=2&t=92&start=10

Olkaa siunattuja Jeesuksen rakkaassa nimessä.
rine

ViestiKirjoittaja rine » 07.10.2015 20:40

Missäs touhuilette, olisi kiva lukea?
Huomasin mejulla uuden avattaren sukankutoja näkyy olevan.
Lähden pian saunaan, huomenna on koulutuspäivä. Laatuohjelmasta.
Aamulla oli 5 astetta pakkasta, hansikkaiden läpi kylmivät sormet, vaikka muuten
lämmin tulikin.
Koira on kipeä, en tiedä mikä vaivaa, tärisee ja nurkassa kippurassa, luita kolottaa silläkin,
liekö hypännyt ja selkäänsä satuttanut, pitää seurailla
Näitä miettien, sinua siunaten
rine

ViestiKirjoittaja Annukka » 07.10.2015 21:10

Kiitos Vehna kun olet piristyttanyt foorumiamme uusilla avattarilla....
Annukka

ViestiKirjoittaja Vehnä » 07.10.2015 23:46

Uusi avatar / uudet avattaret on Mejun valmistama yllätys, joten käännän kiitoksen siihen suuntaan.

Olen ottanut paljon valokuvia, mutta ei niistä avattariksi taida olla. Tuon tähän kuitenkin katsottavaksi alkusyksystä otetun kuvan viljelymaisemasta. Siinä voi erottaa vaalenevia vainioita, jos on tarkka. Tällä viikolla on maa ollut aamuisin jo paksussa huurteessa.

Siunausta ja varjelusta elämääsi!

LISÄYS:
Jos haluat näin vanhustenviikolla eläytyä vanhusten asiaan, tutki seuraavaa sivustoa:
https://www.facebook.com/HelsinkiMissio

Kuva
"Minä olen sinut nimeltä kutsunut."
Vehnä

ViestiKirjoittaja meju » 08.10.2015 10:43

Mitä näet?
Minulle tuli tämä Herran sana: "Mitä sinä näet, Jeremia?" Minä vastasin: "Minä näen mantelipuun oksan". Herra sanoi minulle: "Sinä olet nähnyt oikein; sillä minä valvon sanaani toteuttaakseni sen". Jeremia 1:11-12

" Onko aika vaihtaa silmälasit? " Kerroinkin reissustani toisssa pyhänä vapaakirkolle ja siellä saarnaaja piti hyvään puheen tästä likaisesta taideteoksesta, hän myös sanoi että eiköhän monella olisi aika vaihtaa silmälasit ettei katselisi maailmaa vinksahtaneiden rilliensä takaa . Tässä hän viittasi kuinka me jymähdämme paikallemme eikä näkökykymme todellakaan selkene vaan monien naarmujen tullessa lasiemme pinnalle näemme yhä huonommin mutta....kun meillä on ne lampparilasimme. Esimerkiksi uunin kuumuus vioittaa silmälasia sillä harva ottaa niitä pois kun uuniluukun aukaisee mutta itse emme edes tajua kuinka kuumuus ja höyryt vaikuttaa linsseihin- Emme kuitenkaan pysähdy edes ajattelemaan että kannattaisikohan edes tarkstuttaa näkö .
Tämän voi ajatella hengellisesti ainakin itse teen niin ;)
Tulin kotiin reissultani ja aloin etsimään silmälasejani mutta......vaikka käänsin repun nurin , taskut kaikki tarkistin nin tulos ole ettei laseja minulla enään ole.
( en muista kerroinko jo tämän jutun mut laitetaan uusiksi ). Ne oli jus minun lempilasini hiukan vääntyneet sangat jotka päässä usein nukunkin, ihanan keveät ja niin hyvät mutta nyt ne oli hävinneet. Tiedä en yhtään missä vaihessa pudotin sillä yleensä en laseja heitä pois mutta kävelin pitkän lenkin niin jotenkin oli mukavampi ilman rillejä katsella maailmaa mitä nyt näkikään ..... Harmtti vietävästi mutta onneksi oli toiset lasit jemmassa kun nykyisin saa kahdet yhden hinnalla mut nämä ei ole samalla tavalla hyvät ja niin painavatkin......

Ystäväni kanssa ennen orolle lähtöä kiereltiin kaupungilla ja siinä oli matkanvarrella silmälasiliike niin päätettiin käydä katsomassa vaan mutta......en itsekään tajua kun kaikki kävi niin nopsaa ja nyt kuun lopulla on tulossa uudet lasit ja minua harmittaa tosi paljon sillä budjettini ei olisi nyt tarvinnut ylimääräistä menoa . Liikkeessen kun mentiin niin heti myyjä mukava oli esittelemässä ja ystäväni yllytti että tee nyt ostospäätös ja kaikenkukkuraksi juuri isllä hetkellä peruutuspaikka silmätarkastukseen vapaana ja..... suitsait kaikki tapahtu ettei ajatus ehtinyt mukaan. nyt kyllä olen monta päivää luimistellut ja miettinyt että kyllä näillä toisilla laseilla olisin pärjännyt mutta tehty mikä tehty....Jotenkin itseäni lohduttanut tuo että saarnapaikaltakin kehoitettiin vaihtamaan lasit ja kun kaikki niin nopsaan kävi niin ehkä kuljin johdatuksessa vaikkei järkeni ymmärrä tekemisiäni :lol:

Tuo mantelinkukka joka Annukalla avattarena puhuttelee ja muistuttaa meitä katsomaan sekä luottamaan Jumalan lupauksiin mutta muistetaan ttä meidän pitää itsekkin pitää näkökykyä yllämme monin eri apukeinoin. Totumme niin vanhoihin asioihin ja kuvittelemme hyvin näkevämme.......

Vehnällä tosi hyviä kuvia jotka avattareksi sopisivat, tuokaa tuonne avatar osioon niitä talteen niin voimme vaihdella mielialan mukaamme kuviakin. Voin siirrellä niitä jos kuka ei vielä sitä taida nyt kun taas hiiren sain tietsikkaani. Sen vuoksi muutaman vaihdoinkin kun asensin hiiren ja kokeilin toimiiko. Nimittäin en osaa kuvien siirtoa tabletilla enkä tällä toisellakaan kuin hiiren avulla joka meni rikki muutama aika sitten. Kävin kirpparilla ja kas kummaa siellä ihan uusi hiiri hintaan 2.50 ja koin että tämä oli minulle. Jippii se toimiikin tosi hyvin.

Toivotaan että Rinen äitin liikuntakyky säilyisi sellaisena että vielä kotona pystyy asumaan eikä Rine millään jaksa raskaan työnsä ohella enään huolehtia liikuntakyvyttömästä äidistään. Varmaan lähiaikoina monia muutoksia tulossa kun ikää tulee niin ei vaivat ainakaan vähene.

Amanda kirjoitti lehtien haravoinnista niin mieleeni tuli värikkyys, lehdet kun yhteen kasaan laittaa niin syksynvärit monenlaiset siinä kasassa. Elommekin tälläistä ja mitä syksymmässä olemme sitä värikkäämmiksi tulemme, vai? Tuo Venäjän tilanne tuolla Syyriassa on niin puhuttelevaa kuinka Raamatun kirjoitukset toteutuvst nopeaan tahtiin. Hyvä kun tuotte näitäkin välähdyksikä meidän ajatusmaailmaamme joita voimme tarkistaa Raamatusta että todellakin näin on.

Istuskelen tuvan pöydän äärellä ja välillä katson ikkunasta ulos josta avautuu kaunis näky sillä pakkanen tehnyt valkean peitteen pelloille ja maisema näyttää ihan erilaiselta. Yksikseni olen sillä mieheni lähti talkoisiin naapuriin jossa on venehotelli, eli talvisäilytykseen tuovat veneitä yms. Mieheni tekee työtä että saa oman veneensä talveksi sinne ilman maksua. Eipä täällä kummosia tapahtumia ole, koiruleitten kanssa seurustelen ja telkkaria katson sekä niitä sukkia neulon edelleen, 14 paria valmiina on. Ilaalla naapurin kanssa lenkillä kävimme ja tänään taas treffattiin, noin 10,000 askelta tulee sillä lenkillä mittariin eli ihan hyvä matka ja osa siitä on sellaista metsämaastossa rämpimistä niin on oikeata hyötyliikuntaa. Totta jos puhun niin kyllä tympäisee jonain aamuna kun herään ja mitein että täälläkö oikeesti oltava pitemmänkin ajan mutta onneksi on näitä piipahduksia naistenpäiville ja sellaista muuta vaihtelua. Kuitenkin itsekkin lähdettävä liikkeelle. Ehkä tänään teen pullataikinan ja illalla leivinuuniin karjalanpaistin mutta....huomioikaa sana "ehkä" , laiska töitään luettelee ja oikeesti en tiedä innostunko vaikka ajatus kyllä teee sitä sun tätä mutta joskus käy näin että innostun ja ajatus ei pysy mukana niin voi tulla uudet silmälasitkin.....

Nyt höpöttämisen lopetan ja suljen tietsikan laittaen hiiren lepäilemään. Olkaa siunatut Jeesuksen Kristuksen kalliissa nimessä <3
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tiina » 09.10.2015 12:15

Eilenpä yrittelin kirjoittaa, ja juttua tulikin, mutta kun painoin lähetä nappia, niin vastaus oli ettei voi antaa sitä sivua, eikä sitten antanut mitään muutakaan.
VEttä tuli sillä hetkellä kuin aisaa :roll:
No, kitjoittelinkin syksyn eka sateesta, joree, kertoivat alkavan tihkuna.....mutta mites ollakaan aamuyöstä sitä tulikin taivaan täydeltä. Ja onnistui tuuli kääntämän vatjokatokseni yhden liepeen niin, että siihen kerääntyi paljon vettä ja se kaatoi koko hökötyksen. Naapurini, joka sen minulle pani pystyynkin tuli heti ja korjasi sen pois. Keinun tyynyt kastuivat, mutta odotan, ett- huomissta jo tulisi poutaa ja saan levittää ne kuivumaan.
Täälläkin oli osin sähkökatkoja, sähkölaitos ei ollut ehtint putsata pois hiekkapölyjä, joten sateen kanssa ne kasaantuivat loaksi ja aiheutti niitä katkoja.
Tosi vakea ymmärtä, että taas on perjantai, kun vasta oli aattoa ja pyhää. Muta ehkänyt olisi sen verran viileämpää, että tekisi mieli lämmittää sauna. Onhan siitä jo aikaa :lol:
Sain jo luetuksi saamani kirjan, Jukka Sariolan Ystäväni Seija, kutsumuksena Afganistan. KIrja ystävyydestä, kutsumuksesta, lähetystyöntekijän arjesta, iloista ja suruista. Suosittelen.
Ja kun teillä on siellä ne kirjastot, niin kannattaa lukea varmaan Jukka Sariolan omasta elämäastä kertovat Hyväosainen ja Hän vahvistaa minun askeleeni.
Rukoilkaa rauhaa Jerusalemille! Keskiviikon Päivän tunnusana oli Jesaja 31, 5, tosi lohdulliset sanat, mutta kun näinä päivinä näemme juuri päinvastaista!!!!!!!????????
Tartutaan kuitenkin lupauksiin Sanasta.
Ja kiitos ihanasta Avattaresta!
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 09.10.2015 22:25

Meillä on nuorison ääniä, tytär tuli viikoksi ja kaikki niin iloisia,
mummokin yllätettiin ja hän sanoi, että joka päivä on tultava käymään kahdesti :D
Meillä olleet pikkupakkas kelit, revontulet taivaalla ja aurinkoa päivällä.
Matka on taittunut pyöräillen ja vieläkin on polveni kivuton.
avattaret ovat ajatuksen kanssa laitettuja, mainioita.
http://www.patmos.fi/
Siunausta
rine

ViestiKirjoittaja Tiina » 11.10.2015 17:39

Rinelle kiitos hyvästä linkistä. Kristityt ovat edelleen vainotuin ryhmä maailmassa.
Minua ilahdutti lukea Jerusalem Posatista, että Esim. Simon Wiesentalin center, ja sen kansainvälisten asioiden johtaja rabbi Yitzchok Adlerstein pitää esillä kristittyjä kohtaavaa uhkaa lähi idässä ja koko maailmassa..
Samoin ilahdutti toinen sanona, sekin Jeusalme Postissa, mutta osastossa Hot off arab press.Että ainoa ratkaisu tähän pakolaiskriisiin on se, että pakolaisten sallitaan muuttaa muihin arabimaihin, pääasiassa rikkaisiin ja tasapainoisiin maihin....Naina Tawini
Täällää toivon kattojen nousevan rakennustyömaalla, toivommw oikeita sateita ajallaan, sellaisia, että välillä terroriteotkin epäonistuvat. Hera armahda.
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 11.10.2015 19:41

Meillä ollut kaunis syyspäivä, kotona ollut touhua, nuoret veivät tavaroitaan kirpparille
ja niiden kanssa meni iltapäivä, heillä kun ei ole kiirettä vaan viimetingassa kaikki laitetaan,
ei siinä mitään, törmäys meinaa tulla siinä kun mielestäni jo edellispäivänä
pitäisi ainakin aloitella suunnittelemaan.
Levosta käsin otan loppuillan, tein kaalilaatikon uuniin joten ei tarvitse hellan edessä seisoskella,
tosin nuoret tekevät mieleisiä ruokiaan, kaikille maistuu kaaliloota, puolukka kurpitsahillolla.
Näitä minulle kuuntelen samanaikaisesti patmosradiota,
jossa aina jotakin mielenkiintoista keskustelua ja muuta ohjelmaa.

Suunnaton perhekunta kohti voittoa vaeltaa.
Sisarusta on monen monta, toisiansa kannustaa.
Sydämet on täynnä rauhaa, vaikka taskut on tyhjillään.
Omaa voimaa ei kellään liikaa, vaan Isän käsiin jäädään.
Isän armo on valloillansa taivaan riemun porteilla.
Sisään pääsee koko kansa yhden hinnalla!
rine

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja