tuumis

Lokakuu

Lokakuu

ViestiKirjoittaja meju » 01.10.2015 09:08

Ovet aukaistu lokakuulle, tulethan edes kerran tälläkin kuukaudella kertomaan kuulumisiasi niin tiedämme olet kuulolla....
Lähtösiivousta maalla tekemässä ja kohta lähte kyyti johon hyppää tämä lyyti :D Huomenna on se Orolle lähtö niin sen takia paikan vaihto.
Pitempää tarinaa en ehdi sillä kesken imuroinnin muistui mieleen ettei ole tuumiksen ovea avattu joten tärkeä juttu joka heti hoidettava tai unohtuu. Muisti kyllä heittelee ja tänään ostan B12 vitamiinia jota ystäväni kehui tehoavaksi, noh kokeillaan jos muistan....

Olisin ikionnellinen jos kirjoittelist ♡♡♡♡♡
meju
Ylläpitäjä

Re: Lokakuu

ViestiKirjoittaja Tiina » 01.10.2015 10:22

Mejulle suurkiitos kuukauden avaamisesta. :)
Itse homasin, miten hyvä sana oli päivän tunnussanassa näin kuun alkuun eli
Herra lähettää enkelinsä sinun edelläsi
1Moos. 24,7.
Turvallista lähteä eteenpäin. :idea: :idea:
Naapuri lähti taas lehtimajajuhlille. Ihan hienoa, jo vailla 8 oli lähdössä. Yleemsä ei tykkää lähteä aikaisin, mutta juhlat saaneet innostumaan. Saankohan taas jotain sanaa sieltä.......
Kun aamulla on pirteämpi olo minula, niin tänä aamuna aloin minäkin jo ennen 8, tyjentää vanhoja juuria ja kukkaa ruukusta. Pari pelargonian tainta on juurtunut lasissa, pitäisi saada ne multiin :roll: Taas kova homma saada vanhat mullat pois.
Ja sarjassamme Tiinalle tapahtuu.....toissayönä heräsin yöpukuni ja lakanan kastumiseen :mrgreen: Minulla vanha uusi vaiva jälleen, kurkkuärsytys joka panee yskimään. Vesi vähän auttaa. Otin yöllä pullostä vesiryypyn, panin mielstäni korkin kiinni, jotenkin ainakin. Pullo jäi käteen....jossakin vaiheessa siitä huljahti vettä. En taitaisi hälytykseen herätä mutta siihen heräsin. Vaihdoin yöpaidan, panin ison pyyhkeen märkään kohtaan, siirryin sivummalle ja kai nukuinkin vielä. :roll:
Toinen tunnusana sanooo...lähde.....mene. Mejulla taas menoa sanankuuloon. Ja muillakin jonnekin.
Olisi kiva taas kuula muidenkin kuulumisia, Kyökkipiian, Papan, Lissun, Lassen, Vehnän, Amandan ym. ym......
Ps. Katsoin Googelista, että kuka möisi Worry eater nukkea. Ulkomailta saaneet. Mutta tilasin ystävältäni, että tekisi, ja luapsin maksaakin, kiireinen mummi kun hän tällä hetkellä on. Mutta siinä on ideaa tekijöille.
Huolet Harren haltuun. Tavalla ja toisella.
Tiina

ViestiKirjoittaja amanda » 02.10.2015 11:41

LOKAKUU alkanut, meillä suomessa ollut mukavan lämmintä. kyllä sitä loskaakin taas aikanaan tulee.

Eilen pyynnöstäni tuli velipoikani käymään, hän asuu täällä päin ja on eläkkeellä, mutta kuitenkin voimissaan että pystyy auttamaan minua menenlaisessa. Lämpökomposteri oli aika tyhjentää talvea ajatellen. Marjapensaat ja monet muut saivat taas voimaa. Hänen kanssaan on tosi mielenkiintoista keskustella, on etsinyt totuutta monista lähteistä ja nyt alkaa häämöttää tie Jumalan luokse. Oikein tunsin kuinka vastarinta on loppunut ja hän siteerasi jo Raamatun sanoja. Kiitos jumalalle!

Tänään olen menemässä poikani perheeseen lasten kanssa leikkimään, että äiti voi valmistella 3v. tyttärensä syntymäpäivä juhlia. Huomenna Isän ja äidin suvuista tulee iso porukka juhlimaan. Siis huomenna sinne JHS. Syyskuu oli vähän ikävä kun paras ystäväni oli koko kuukauden tyttärensä luona ulkomailla,eilen soitin ja hän on pian tulossa.

Nyt on aika toimia sillä koira odottaa ulos pääsyä, monta asiaa pitää vielä hoitaa sitten ajelen Kangasalle. Kiitos että olette jaksaneet kirjoittaa elämän kuvioistanne. Olette rohkaisseet joskus vähän yksinäistä kulkijaa,joka taapertaa täällä maailmassa Jumalan avulla niinkuin tekin.

Minä johdatan teitä kun kuljette rukoillen.
amanda

ViestiKirjoittaja rine » 02.10.2015 12:56

Tänään olen vapaalla työstäni, mutta jo varhain oli äidille tilattu auto ja menimme tutkimuksiin ja kuvauksiin
hänen olkapääkipunsa vuoksi. Parin viikon päästä tuloksia kuullaan, jos päästään ajan varaukseen :lol:
Tänne on luvattu myrskyä pelatuslaitoskin valmiudessa, vielä ei myrskyä hieman puiden oksat viuhuvat,
Herra varjele kotimme, että puut kestäisivät juurillaan ja maataloudet säästyisivät muiltakin myrskytuhoilta.
Katsoin tässä Hillsong Tv/ TV7 laitan linkin:
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=44523
Putin on lähettänyt joukkojaan Syyriaan, pakolaisia majoitetaan, lehdessä luki että valittavat meidän ruokaa huonoksi
ja pyytävät rahaa että saisivat tehtyä mieleistään.
Uskoisin että oikein nälissään ja kurjuudessa ollut ei olisi ronkeli ruoalle ja kun saa päänsä kallistaa lämpimissä tiloissa
ilman sodan kauhua, olisi valtava kiitosaihe. Mutta näissäkin tulijoissa on heitä joilla on toisenlaiset vaikuttimet.
Onneksi on täälläkin alettu jäädyttämään lupia.
Näitä tuumailen siunausta teille matkoille joita teette lähelle tai kauas.
rine

ViestiKirjoittaja Vehnä » 04.10.2015 11:47

Onpa täällä hiljaista, ei kai Valio-myrsky ole katkaissut yhteyksiä? Minäpä nyt kuitenkin jätän tänne tervehdykseni kuvan muodossa, niin näette, millaisissa maisemissa olen liikkunut. Tämä kuva on napattu 24.9.2015.

Siunausta mikkelinpäivään ja alkavaan vanhusten viikkoon! :D

Kuva
"Minä olen sinut nimeltä kutsunut."
Vehnä

ViestiKirjoittaja Tiina » 04.10.2015 17:20

Lokakuu oli vähän kateissa :mrgreen: Ikäänkuin marraskuu seuraavaksi? Seinäkalenterini lokakuu oli tippunut, ja lösytin sen rypistyneenä, mutta tallessa siis on.
Mutta kovin ikävissä merkeissä täällä on alkanut. Kahden päivän sisällä terrorismi surmannut neljä ihmistä, ja monenlaiset yhteenotot edelleen menossa.
Kuuntelin ohjelman, jossa puhuttiin Syyriasta ja Isiksestä. Ja kehoitus oli kumminkin. NOstakaa päänne. Luottamusta, luottamusta. Että Jumala tietää missä ollaan menossa. Saamme rukoilla kärsivien puolesta.
Eräässä saamassani lehdessä oli juttu miehestä, jonka lapsuus oli ollut monella tapaa tosi vaikea.Väkivaltainne isä, huostaanotto, lastenkodir, sijaisvanhempia.....
Kuitenkin tämä mies sanoi, että on ollut etuoikeutettu, kun on saanut elää eriskummallisen elämän :roll:
Moni meistä varmaan ajattelee lapsuuttaa, ettei se olllut oikein hyvä, tai myhempiä vaiheitaan....Minäkin, ja muutkin täällä, ikäänkuin myrskyn silmässä. Välillä ei jaksa ajatella, että on etuoikeutettu :roll:
Tänään on siis lehtimajajuhlan viimeisen päivän aatto, eli huomenna pyhä. Olisi ollut mahdollisuus lähteä seurakuntamme kanssa retkelle tänään ip. Eräs jäsenpariskunta kutsui luokseen piknikille, asuvat lähellä Lyddan kenttää. Siellä on aina ollut mahtavaa. Hyvää ruokaa, talosta ja menijöiltä, monenlaista ohjelmaa lapsille ja aikuisille.Ajattelin sen kuitenkin käyvän liian raskaaksi, joten täällä kotosalla ollaan......
Kuunnellaan ja katsotaan nettiä, telkusta uutisia.....Katsoin myös tuosta linkistä ohjelman,
ja illalla radio deitä...
Joten hyvää Mikkelinpäivän jatkoa teille.
Muuten, veljelläni oli tapana vastata otan, kysymykseen otatko kahvia vai teetä. Ihan samanlainen ei ollut enkelin vastaus, kun Joosua kysyi, onkohän vihollisia vai heikäläisiä. Sanoi kyll en, mutta jatkoi, olen Herran sotajoukon ylipäällikkö.
Sellaisia JUmala loi, siis enkeleitä, myös avuksemme. Jumala heitä lähettää.
Koko lehtimajaviikon juutalaiset ovat rukoilleet kaksi kertaa päivässä psalmin 27.
ODOTA hERRAA, OLE LUJA
JA OLKOON SYDÄMESI ROHKEA!
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 04.10.2015 21:57

Ilta käsillä viikonloppu hurahtanut, hieman raivailtiin kesäkalusteita ja amppelikukkia
sekä tuulen tekemät pahimmat sotkut haravoitu. Ompelin sohvatyynyille uudet päälliset,
tein suorakaiteen muotoisia tyynyjä ovat hyvän oloisia polven alla, joko pitkittäin tai poikittain.
Vehnä ollut kuvailemassa, hieno maisema.
Laitan alle Tiinan mainitseman psalmin:
1 Daavidin psalmi. Herra on minun valoni ja apuni, ketä minä pelkäisin? Herra on minun elämäni turva, ketä siis säikkyisin?
2 Kun vainoojat käyvät minua kohti iskeäkseen hampaansa minuun, he itse kaatuvat, vihamieheni ja vastustajani suistuvat maahan.
3 Vaikka sotajoukko saartaisi minut, sydämeni ei pelkäisi, vaikka minua vastaan nousisi sota, ei minulla olisi mitään hätää.
4 Yhtä minä pyydän Herralta, yhtä ainoaa minä toivon: että saisin asua Herran temppelissä kaikki elämäni päivät!
Saisin katsella Herran ihanuutta hänen pyhäkössään ja odottaa, että hän vastaa minulle.
5 Kun vaara uhkaa, hän ottaa minut majaansa. Hän antaa minulle suojan teltassaan, nostaa minut turvaan kalliolle.
6 Nyt minä kohotan pääni, en pelkää vihollisiani, vaikka he saartavat minut. Minä uhraan Herralle hänen pyhäkössään, uhraan ja huudan ilosta, minä laulan ja soitan ylistystä Herralle.
7 Herra, kuule, kun huudan sinua! Ole minulle armollinen, vastaa pyyntööni.
8 Sydämeni muistaa sinun sanasi: "Etsikää minun kasvojani." Herra, minä tahdon etsiä sinua, [5. Moos. 4:29; Ps. 24:6; Jes. 45:19]
9 älä kätke minulta kasvojasi! Älä vihastu, älä torju palvelijaasi, sinä olet aina ollut minun apuni. Älä nytkään jätä minua, älä hylkää, sinä Jumalani, sinä auttajani! [Ps. 13:2]
10 Vaikka isä ja äiti minut hylkäisivät, Herra pitää minusta huolen.
11 Herra, opeta minulle tiesi, johdata jalkani oikealle polulle, päästä minut vihamiehistäni.
12 Älä jätä minua heidän armoilleen! He ovat julmia syyttäjiä, vääriä todistajia. [Ps. 35:11]
13 Minä uskon, että saan yhä kokea Herran hyvyyttä elävien maassa.
14 Luota Herraan! Ole luja, pysy rohkeana. Luota Herraan!

Leif Nummelan ohjelma Cafe Raamattu tuli katsotuksi aihe kärsimyksen tarkoitus
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=46441

Hän on kuningas, rauhanruhtinas,
Jerusalemin messisas, vapahtaja maailman , pyhä, pyhä, pyhä on poika Daavidin,
Rauhan tuo Hän maailmaan, Jeesus Kristus, Halleluja
Olkaa siunattuja
rine

ViestiKirjoittaja eva » 04.10.2015 23:01

:P Sunnuntai-illan tervehdys vielä! Kuukausikin on vaihtunut.
Valio-myrsky vei sähköt mökiltä ja meidän kesän marjat vielä siellä. Vävy ja muu perhe lähti vielä pe iltana hakemaan pimeässä pakasteita kotiin ja johdon päähän. Sähkö oli poissa mökiltä yli vuorokauden, joten hyvä kun hakivat pakasteet turvaan.
Minä tänään tökkäsin auton kirkosta tullessani ovenpieleen ja peili repesi. Ehdotin "jeesusteippiä", mutta pitänee korjauttaa. Omavastuu on 200e. Mies ei edes vihainen vaikka ihan olisin tarvinnut tukkapöllyn, kun toheloin.
:) Tänään hyvät tekstit, jotka sain lukea kirkossa. On Enkelien päivä. Jäin miettimään, kun kuulin, että enkelit eivät vaikuta meidän Jumala suhteeseemme. Mitenkähän tuo oikein on, ei ole kokemusta.
Kohta kuulemme Orolta terveisiä, kuinka siellä ilman sähköjä pärjättiin vai miten meni.

Nuorten Naisten illasta olin kyllä enemmän kuin hyvilläni. En olisi uskonut, että niin upeasti ja syvällisesti hoitivat kaikki. Upeaa, jos eri sukupolvet voivat tukea toisiaan. Nyt Niina kirjoitti, että voivat tulla musisoimaan ja laulamaan, jos on tarvetta. Hyvä, että ennakkoluulot häviää ja voidaan toimia yhdessä.

Kakku on valmiina, jos joku kävisi kahvilla. :P
J.Herra suo, huomenna käymme aamu-uinnilla, kun HUR jää ke. Lähdemme ent. työkavereitten kanssa käymään pienellä matkalle Tarttoon.
Tapaamisiin taas ja iloisiin sellaisiin!
eva

ViestiKirjoittaja meju » 05.10.2015 10:37

38

Missä oli 38 vuotta sitten? Mietippäs sitä :o . Ensinnäkin tuon terveiset sieltä missä olin viikonlopun eli perjantaina menin Orolle naistenpäiville, tämän ajan vielä jotenkin muistan ja todellakin taas niin hyvät päivät että ihsn pakahtuu ajatellessa tästä Isän hyvyydestä että mahdollisuus mennä sinne. Ymmärrän ettei monella ole tätä mahdollisuutta.

Uskomaton juttu taas meinasin tällä kertaa unohtaa reppuni Oron eteisen lattialle,repussa oli puhelimeni, kukkaro sekä junalippu yms. Istuin jo autossa kun tuli väläys että minulta uupuu jotain, iiiiiiiik apua jos olisi käynyt samoin kuin viime reissulla kun puhelimeni jätin. Junassa olisin istunut ja sitten vasta huomannut niin olisi se ollut kamala tilanne. Koin varjelusta mutta myös opetusta tästäkin tilanteesta sain. Miksi aina orolle kaikki unohtuu :oops:

Sähköttä oltiin 12 tuntia ja sekin opetusta kuinka riippuvaisiksi sähköstä olemme tulleet. Opetus tuli ruokapöydässä keskustellessa, meitä istu siinä 5 naista ja kaksi kertoi että heillä on taskulamput mukana ja se helpotti pimeässä liikkumisessa. Miten tajusitte lamput ottaa, kysrlimme heiltä. Siitähän oli säätiedotuksessa ett myrskyt tulossa he vastadivat, ettekö huomanneet. Toki tiedettiin mutta......olimme tyhmiä neitsyitten kaltaisia ettemme valmistautuneet. Nämä ystävät sanoivat etteivät voi antaa lamppua meille kun asuivat eri huoneissa.
Tämä jäi syvälle ajatuksiini miksi en ottanut lamppua vaikka luin myrskystä.....
Tänään taas opetus samanlainen, kuuntelin radio Patmosta ja siellä keskusteltiin tämän ajan tilanteesta ja kuinka voimme olla lähellä aikaa että Damaskos kokee hävityksen, ohjelmassa puhuttiin että Jumala on rakkaus ja tahtoisi pelastaa kaikki ihmiset, sitten viitattiin olisko tämä pakolaisvirta osa suunitelmaa että majdollisimman moni pääsisi turvaan jos....ydinpommi tms pamahtaa. Tämän tahdon jättää teille mietittäväksi Jesaja 17:1Ennustus Damaskosta. Katso, Damasko poistetaan kaupunkien luvusta ja luhistuu raunioiksi.

"Ja katso, hänen edessään seisoi Herran enkeli, ja huoneessa loisti valo, ja enkeli sysäsi Pietaria kylkeen ja herätti hänet sanoen: "Nouse nopeasti!" Ja kahleet putosivat hänen käsistään."
Onko sinua sysätty, tökätty....alahsn lähteä liikkeelle. Tässä oli opetusta ja koskaan en ole huomannut että enkrlin piti vähän tökätä Pietatia liekkö miekan kärjellä kopsautti. Nukkuiko Pietari niin sikeesti vai hämmästyikö niin että jähmettyi paikoilleen. Tässä luvussa kerrotaan kuinka uskovat rukoili samaan aikaan ja kun Pietati meni rukouspaikkaan niin hän kolkutti ovelle niin mitäs tapahtui, tyttö tuli katsomaan mutta inostuksen vimmassa ei avannut portin lukkoa ja Pietati jäi lukitun portin taakse. Tyttö juokdi kertomaan mitä tapahtui mutta kukaan ei uskonut itse Pietarin siellä olevan. Ajatelkaa he juuri rukoilivat vapautukdrn puolesta ja rukousvastaus jäi lukkojen taakse.....jne . Tästä viriäisi vaikka millainen opetus.

38 vuotta on pitkä aika, tätä mietimme ja justjust muistin että itse olin niihin aikoihin kotiäitinä houtaen 2 ja 3 vuotiasta poikaa, paljon tspahtunut tässä välillä. Tämä opetus tuli tähän "Ja siellä oli mies, joka oli sairastanut kolmekymmentä kahdeksan vuotta." muistatte tämän Betsade lammikon kuohutus ihmeen iuinka tämä halvaantunut mies odotti ihmettä ja ains niin että ei hän ollut päässyt parantaviin kuohuihin ei kukaan auttanut.....Joka vuosi hän siellä oli , tiedä en miten päässyt sinne mutta ei ollut kuitenkaan niin pettynyt näinä 38 vuotena vaan oli paikalla silloin kun Jeesus siellä kulki. Ikinään en ajatellut kuinka pitkä aika on mainuttu 38 vuotta ennenkuin laitettiin tälleen miettimään, miksiköhän tuo aika mainitaan ?

Tulomatka junalla keskeytyi Kesälahdella sillä radalle oli myrsky kaatanut puita ja loppu matka linjurilla körötettiin. Kotiin pääsin kuitenkin vaikka ei ihan nopeinta reittiä......niinpä taas opetus ettei tämä taibasmatka suju aivan niinkuin itse ajattelee, myrskykä tulee ja esteitä tiellä mutta enkeli on vierellämme ja hän tönäisee meitä eteenpäin.....joskus kyytikin on hitaanlaista.

Nyt olen kahveen eestä kirjoitellut. Kiitos teille viesteistänne jotka varkadti olen lukenut, niin nyt tajusin että Evan nimpparit tänäån siis sillä nimellä mitä hän livenä käyttää, ilmankos kakusta vihjaili, ONNEA ja halirutiiistus ♡♡♡♡♡
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tiina » 05.10.2015 14:01

Minäkin join kaffeet Mejun luvalla.......
Olin nähnyt saman Cafe Raamatun, jonka linkin Rine pani. Enkä voi olla mainostamatta Marttyyrien ääni, osio 104.
Siinä haastateltiin Theresa NGOUTHIA, eteläsudanilaista, Suomessa asuvaa, joka valittu 2015 pakolaiseksi.
Siellä oli myös hauskasti sanottu amerikklaisen silmi, mikä ero on sisäänpäinkääntyneellä ja ulospäinkääntuneellä suomalaisella. Hississä sisäänpäinkääntynyt katsoo omia kenkiään, ulospäinkääntynyt toisen kenkiä! :roll:
Hyvää jatkoa.
Tiina

Seuraava

Paluu Tuumailuja