tuumis

Syyskuu

Re: Syyskuu

ViestiKirjoittaja pappa » 06.09.2015 17:05

meju kirjoitti:Kärsivällisyys
Jaak1:4 Ja kärsivällisyys tuottakoon täydellisen teon, että te olisitte täydelliset ja eheät ettekä missään puuttuvaiset.

---
Olis hieno juttu että kokeilisit kärsivällisyyttäsi ja kirjoittaisit edes pienet kuulumisesi tänne.

Kärsivällisyyttä kysytään nyt "Siun soten" kanssa. Eli pitäis saada vaikutettua paikkakunnan päättäjiin paikallisen terveystoimen säilymiseksi ja omien päättäjien vaikutusvallan säilyttämiseksi.
Jos lapsen korvatulehduksen antibioottikuurin tai sormihaavan tikkaamista tarvitsevan hoidon hakeminen on taksilla tehtävä 100 kilometrin päähän illansuussa, onko tämä oikein? Lasku kunnalle on aika iso moisesta ulkoistamisesta.
Tämä on nyt pinnalla omassa mielessäni.
Ps. Ethän meju tökkää haavaa puikoillasi, vaikka oletkin kaiketi nyt lähellä lasarettia 8-)
pappa

ViestiKirjoittaja eva » 07.09.2015 00:21

Taas on kärsivällisyys koetuksella, kun kirjoitin tänne ja kaikki katosi. Olin kait kirjautumisen hoitanut huolimattomasti. :( :(
Sukan kanssa kärsivällisyyttä on jonkun verran, mutta ihmissuhteissa sitä koetellaan. Kun sellaista huomaa, olen tyytymätön ITSEENI. Muissa ei ole mitään vikaa eikä aihetta.
Sukkalangatkin on, kun keväällä lammastilalla kävin. Kohta pääsee kokeilemaan kärsivällisyyttä tässä lajissa.

Elämme tietoyhteiskunnassa. Sain la tilaisuudessa kauniit sanat ja kukkapuskan koko suuren yleisön edessä. Olin niin häkeltynyt, mutta sain sanottua kiitokset ja tiedotukset. Suuri kiitos meni Taivaan Isälle. Olen nyt ihan hyvillä mielin ja rauha on sydämessä.

Kiitos Rine pasuunakukan kuvasta! Tämä on valkoinen ensin ja vähitellen muuttuu vaalean punaiseksi.
Aioimme tuoda pasuunan kotiin, mutta ei onnistunut. Kukat alkoi tippua ja minä itkua väänsin. Pitää lopettaa tämän kukan palvonta. :shock:

Kotona olemme ja kaupunkiasioita hoidellaan alkuviikolla.

Kristusvaloa pimenevään syksyyn ihanille tsemppaajille!
eva

ViestiKirjoittaja rine » 07.09.2015 11:28

Jumalan rauhaa elämäänne tänä päivänä.
Katsoessani ulos näen sumua puiden korkeudella kostean näköitä,
puiden kellastuneita lehtiä maassa jo aika paljon, syksy tulee...
Olin viikonlopun töissä ja aamusta nukuin puoli seitsemään, en kuullut miehen töihin lähtöä,
painiskelin illalla jalkasäryn kanssa, joka sitten levossa oikean asennon löytyessä helpottaa.
Harmi kun Tiinan kone sammui, sitä hän taisi jo pohdiskellakin,
rukouksemme voimme yhdistää tämän asian hoitumiseksi.
Sukututkimuksesta tuli tietoa, etten saa hätääntyä vastausten viipyessä, he ovat löytäneet isän isästäni jotakin tietoa
ja haluavat vielä tarkistaa asioita, sukuni juuret olisivat siellä sastamalassa, joss en ole koskaan käynytkään...
mutta on tämä asia saanut minussakin aikaan sen, että olen alkanut ottamaan yhteyttä pikkuserkkuihini ja
yhteyksiä luotu ja mielenkiintoisia keskusteluja syntynyt.
Filippiläisirjeen mukaan Herra vaikuttaa tahtomista ja tekemistä elämässämme, sukuasian kanssa koen olevani johdatuksen tiellä
jotakin minulle tahdotaan sieltä kertoa.
Ollessani pojan kanssa sienimetsässä hän sanoi siskoni todenneen että hän irtisanoutuu meidän suvusta liekö tämä saanut minulle viellä
henkeä pyttyyn,,,kuinka suvustaan ja juuristaan voisi muka suullisesti irtisanoutua,,,
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet ... 1609345279
Minullekin sukankutominen ja nimenomaan kantapää teki ongelman vuosien neulomattomuuden jälkeen,
ohjeita luin tarkkaan ja lopulta väkersin oikeanlaisen juuri niin purkaen ja kerien..
Tässä Evan laittama visa johon osittain googletin vastaukset:
Sain PYHÄVISAN:
Kolmen G:n arvoitus:
Mitä tapahtui seuraavissa Raamatun paikoissa: Garissim, Gabbata, Getsemane?

http://sley.fi/luennot/Raamattu/UT/Luukas/22-23PH.htm
Toisaalta löytyi myös näihin kaikkiin liittyen musiikki, ovat erityyppisiä musiikkilajissaan,
gospel yhtyeitä nimeltään: Garissim, Gabbata, Getsemane
Hyvää siunattua syyspäivää, mitä mielessä sinulla tänään.
rine

ViestiKirjoittaja amanda » 07.09.2015 14:07

RAUHAA YSTÄVÄT.
Aika kuluu nopeasti, tänään minäkin katsoin pudonneita lehtiä, satoi tihkua oli märkää, siis syksyn merkit. Vielä saamme nauttia väreistä ja toivon mukaan kuulaista syyskuun ilmoista. Raihnaisuus hiljentää elämääni ja moni asia odottaa tekijää ei meinaa jaksaa kaikkea vanhan naisen asioita hoitaa.

Rinen mielenkiinto on ollut nyt suku asioissa, minulle tuli suuri ilo kun serkkuni, äidin puolelta, kirjoitti suvustamme kirjan, enoni oli tehnyt tutkimusta suvustaan ja serkkuni pani nämä kirjaansa. Kyllä juurien löytäninen auttaa oman elämän kokoamista. Toivon onnea että löytyy
asioita joita suvussasi on tapahtunut.

Me kaikki olemme ymmällä näitten pakolaisten valtavasta määrästä, koska olemme EU:ssa on pakko noudattaa yhteisiä sääntöjä. Vaara on siinä keitä todellisten pakolaisten joukossa tulee. Herra meitä auttakoon ja varjelkoon. Lastemme ja lasten lapsien elämään tämä tulee vaikuttamaan. Emme tiedä miten.

Avuksesi huuda Minua hädän päivänä Minä tahdon autaa sinua.
amanda

ViestiKirjoittaja rine » 08.09.2015 19:21

Tuumislaiset askareissaan, ajattelin laitta matkamiehen laulun,
tuli mieleeni kun näin hanhiaurojen paljouden taivaalla, se saa
mielen haikeaksi, tämä on luopumisen aikaa.
https://www.youtube.com/watch?v=3IKKfl9cMrQ
Siunausten sateita, Herran lohdutusta elämäänne, tänäänkin
rine

ViestiKirjoittaja meju » 09.09.2015 13:33

Kannatetaan
Sinua kannattavat iankaikkiset käsivarret.

Tämä lupaus on soinut aatoksissani monta päivää ja aivan kuin koen nämä käsivarret jotka eivät koskaan väsy meitä kantamaan oli taakkamme paino millainen tahansa.Tänään kuulin Israelin matkanjärjestäjän miehen pois nukkumisesta tästä ajasta ja taas tuli tämä jae niin eläväksi kuinka lohduttavat jäljelle jääneelle sekä tieto uskossa nukkuneen osasta, hänet on kannettu pois..Samoin ajattelin tänään soittavani ystävälleni jonka tytär pääsi pois ajasta tästä, nämä jakeet aioin myös hänelle lohdutukseksi kertoa. Voi, kuinka vaikeaa onkaan ottaa puhelu surutaloon, tuntuu että ei ole sopiva aika jne....uskon että moni odottaa yhteydenottoja mutta kun olemme niin erilaisia niin pitää vaan yrittää luottaa tunteeseen että nyt olen johdatuksessa...

Eilen olimme Henin ja miehensä kanssa venäjän Värtsilässä käymässä. Mukava reissu ja sellainen että saimme nauraa makeasti Henin kanssa kun innostuin ostamaan lankoja 3 isoa vyyhtiä muka halvalla sain. Keksinpä että voitas keritä siinä tulo matkalla yhtä vyyhtiä ja ystäväni ei kaehdannut kieltäytyä. Siinäpä sitä hommaa olikin ja nauruhermoihin kolahti kun tuumimme että olipa kiva reissu kun ei katsottu edes ikkunasta maisemia vaan kerittiin, kerittiin ja sotkuja selviteltiin. Oikeesti samaista vyyhtiä ainakin yli 2 tuntia kotona selvittelin ja loput viskasin ...ties minne :D :D
Tälläinen elonikin varmaan usein on yhtä vyyhtiä, Isän käsivarsille voin vyyhtini viedä ja Hän solmut selvittää uskollisesti eikä viskaa sotkuisintakaan ties minne.....

Maalla olen ja korvapuustit leivottu sekä mustikkapiirakka kakkupohjaan. Suunitelmissa olisi tehdä pullataikinaan piirakka mutta toteutuspäivää en viel tiedä. Sukkia neulonut vielä innoissani ja yhdet parit valmiina ja toiset valmistuu varmaan tänään. eilen en neulonut kun oli se kerimisjuttu :lol:

Harmi kun ei Tiinan kirjoitusta vieläkään ei näy, kerro Annukka terveiset että tulee heti kirjoittamaan kun kone vähänkin pihisee.
Harmittaa Rinen siskon käyttäytyminen, äiti olisi vielä elossa ja kuinka usein hän varmasti odottaa tytärtään käymään. toivotaan ja rukoillaan että tulisi mielenmuutos niin että kerkiäsi äitiä tervehtimään ennen kuin liian myöhäistä. Olen usien harmitellut kun ei ole siskoaj eikä veljiä vaan yksin joutunut kasvamaan, olen ymmärtänyt että veri vettä sakeampaa ja vaikka olisi huonotkin välit niin lihallinen sisko ja veli ei voi koskaan katkaista välejään sittenkään.... ystävyys voi katketa ja ei edes muitiin astu mutta siskon muistaa... noh tuli taas sekosti ajateltua.

Hyvä kun Evaa on muistettu kukkasin ja varmaan pidetty kaunis puhekkin. Tedä en syytä mutta syytä on.... olet kyllä niin aidon välittävä evankelista.

Kysyvä ei tieltä eksy vai eksyykö jos väärin kysyy. Olen nyt pikkasen pihalla tai oikeesti tuvan pöydän äärellä naputtelen. Lasse mainitsi että pappa on Ola ja nyt en ole varma onko? Jospa vastauksen saisimme mutta ei ole tietenkään pakko kertoa ;)

Tosi kaunis ilma täällä päin, jospa keräisi pikkasen punaherukoita kun eilen naapuri kertoi että hän tkee mammanmarjapiirakka punaherukasta, viilistä, vaniljasokeria yms.kuulemma hyvää tulee. Onko teillä neuvoja punaherukan käyttöön muutenk uin mehuksi sillä en viitsi sitä keitellä kun ei olla mehukatteja.

Olet arvokas!
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja eva » 11.09.2015 08:02

"Jos kaikki hyvä jaettaisiin kaikkien kesken,
olisitko saamapuolella?"
Näin kysyy Positiivarit.
:) Totta, saamapuolella. On niin paljon. Yhden kanssa juttelimme ja hän sanoi: Milloinka meidän kakkosasunnot otetaan tarvitsevien käyttöön. Minä sitten voisin olla opastamassa puilla lämmitystä ja muutakin.

Meillä Hur alkanut. Tuttu ryhmä. Melkein kaikki oli edellisenäkin vuonna. Ensimmäisen kerran jälkeen kyllä tunsi lihaksissaan. Eilen sitten kokeilin, vieläkö pääsen hyppyjä trampalla. Keltaisten lehtien kanssa hyppelin, mutta puoleen jäi alkukesäisestä ja hiki pukkasi, mutta pääsi hyiseen järveen.
Täällä mökillä ollaan ja nyt sain kuhmun otsaani. Kannoin eilen aamulla sitä mainittavaa pasunakukkaa ulos ja pökkäsin kuistin kaiteeseen. Kukat ja lehdet ropisivat ja nyt on jäljellä muutama lehti ja pari kukkaa. Ei se tykännyt takkatulesta. ;)
Tuntui eilen melkein lomalta, ei ollut "pakkotyötä" ja kävin maalaistalossa, kun sieltä soitettiin. Aiheena tietysti kukkien katseleminen. (Pasuuna)
Eilisestä piti sanoa Kiitos Taivaan Isälle ja itselle: Hyvä minä. Saimme aikaseksi marjapuskien huoltoa. On ne mustaherukat niin ihania. Talviaamuina puuron tai jugurtin kera.
:P Niin Meju kysyi punaherukoista. Meillä aina sama juttu. Sanonkin, annetaan lintujen syödä.
Viime talvena aloin tehdä niistä smootia. Punaherukoita, rahkaa, banaania, kaurahiutaleita ja vettä tai maitoa. Mausteeksi steviaa tai sokeria, jos tarpeen. Kelpasi ja punaherukat kuluivat.
Taitaa teillekin tulla huijausviestejä. Pistäydyin pankin infoon ja näytin, mitä niiden nimissä tulee ja voivatko tehdä mitään. Tiesinkin, että pitää vaan poistaa.
Siinä sitten vieressäni seisoi mies. Tervehdin ja kysyin mitä kuuluu. Juttelimme niin, että infotyttö meni kauemmaksi. Mies kertoi olevansa luopio ja mielenkiintoinen tarina hänellä. En tiedä osasinko puhua oikein ja oliko edes oikea paikka, mutta eipä ollut jonoa.
Sana kyllä sanoo: Herra on antava ymmärrystä kaikkeen.
Meidän poika, 15v, sai oikein kuvansa lehteen ja nettiin videon. Poika imuroi hotellihuonetta ja työnantaja kertoo kuinka täällä ei vikistä ja jos työ alkaa klo 8, se alkaa silloin, eikä minuutin yli. Hyvää oppia nuorelle. Siksi se harjoittelu on kait tarkoitettukin.

:) :P :) "Vahvistakoon siis Kristuksen Jeesuksen armo sinua!" Kahviakin juodaan. Kiitos sinusta ja kirjoituksista! Tapaamisiin!
eva

ViestiKirjoittaja Tiina » 11.09.2015 11:06

Huhuu, huhuu, näkyykö meittiä?????? Ollaan oltu viime päivät sellaisessa paksussa hiekkasumussa, ettei 15 vuoteen ole ollut. Vanhija ja vaivaisia ja kaikkia sairaita käsketty olemaan sisätiloissa....mitenkähän ilmastointilaitteeni sihti pitää sitä hiekkaa ulkona??????
Pakko pitää ilmastointia päällä, kun samalla ollut plus plus 37.
Ja arvaattehan, että olen ollut kuin kissa pitoksissa, kun ei ole netti toiminut.
Onneksi vika oli siinä johdossa ja adaptorissa, joten selvisi sen vaihtamisella.
Kyllä on tullut kiitetyksi Jumalaa netistä tänäkin aikana, ja ihmettelin sitä aikaa jolloin kolme vuotta sanoin, etten tarvitse sitä :mrgreen:
Ei aina jaksa lukea, eikä aina ole ollut sopivaa suomalaista lukemista.Kun hain pillereitäni farmasiasta, osti samalla reissulla englanninkielisenä Kuin surmaisi satakielen. Oli hämärä muisto vain sen sisällöstä, mutta kannatti lukea uudestaan.
Amandan kanssa samoissa jamoissa, ettei paljoa jaksa tehdä, taidan jättä lattian pyykimisenkin sunnuntaishin, että menisi vielä tuota hiekkaa ilmasta pois.
Eikä pyykkiäkään vilä kannata pestä kuivumaan hiekkpölyssä :(
Sunnuntaina onkin sitten täkäläisen uuden vuoden aatto, ma ja ti pyhiä, jolloin liikenne ei kulje.
Jos kippur on sitten 23 pv, jolloin radio ja tv myöskään eivät toimi. Ja siten lehtimajajuhla, viikon päivät. Minun allakkani ei kerro, mitkä päivät varsinaisia pyhiä, on panut koko viikon pyhiksi.
Pitää kai kysellä naapureilta.
On ihan kiva, että nurkittain kanssani samaan taloon muutti suomalainen nainen, mutta menetin ilmaisen lehden, osittain. Kun hän asui Jerusalemissa ja tuli tänne töihin., hän usein toi lehden. Nyt vain silloin kun käy Jerusalemissa! :?
Täällä näkyy myös koko ajan tietoja ja kamalia kuvia vaeltelevista pakolaisjoukoista. Minua kyllä vähän kiukuttaa sanonnat, että Eurooppa on velvollinen auttamaan. Totta kai, mutta entä ympärillä olevat arabi ja muslimikansat? Rajat tiukasti kiinni, minkä nyt vähän rahaa rikkauksistaan antavat. Missä heillä nyt näkyy laupeuden uskonto, josta puhuvat.?
Mutta todella viisautta tarvitaan myös oikeaan auttamiseen, ja suuri kysymys on miten Syyrian sisällissota saataisiin loppumaan.
Sama vanha ristinpuu
kaiken ylle kaaareutuu,
ei ooo muuta pysyvää
risti vain jäljelle jää.
Vain Jumalan tuoma ratkaisu näihinkin suuriin ongelmiin.
Ja meidän itskunkin pieniinkin, vaikka välillä väsymme odottamaan Jumalan vastausta niihinkin.

Kiitos kirjotuksistanne. Edelleen niitä odotellaan luetaan.....odottelen myös Uuusi Tie lehteä, jonka ehdin tilata ennen kuin läppäri teki tenän. Joku ystävä oli sitä tilannut monet vuodet, nyt siirryimme itse sitä tilaamaan.
Jo kolmessa talossa katot nousevat tuossa vieressä. Rukoilen voimia katolla työskenteleville tässä kuumuudessa.
Ja teille siellä viileydessä
Jääkäätte ja jääkäämme Jumalan rakkauden ja armon varaan.
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 11.09.2015 17:10

Jokainen päivä on toivoa täynnä, kohti taivsta katsoessa huomaa sen siis pyyhi jo kyyneleet,
tuossa taustalla patmosradiossa laulavat.
Ihanaa on se että Tiinalla kone toimii ja yhteydet tänne pelaavat, oikein hätä tuli jos kirjoittamiseen olisi pitkä tauko tullut.
Meistä monet muistivat puhua Taivaan Isälle eteesi tulleesta koneviasta.
Katsoin myös televisiosta uutisointia siellä olevasta hiekkamyrskystä jo katsoessa tuntui hiekan narskunta hampaissa,
aivan uskomaton pöly. Meillä ovat aamut viileitä mutta nyt taitaa koko suomi herkutella auringonpaisteesta, niin lämmin
oli polkea töistä kotiin. Polvi on vihoitellut ja hieman turvoksissa.
Pakolaisista puhutaan jatkuvalla syötöllä televisiossa, ihmisten auttamishalu on esimerkillistä.
Tiina puhui viisaita:
Minua kyllä vähän kiukuttaa sanonnat, että Eurooppa on velvollinen auttamaan.
Totta kai, mutta entä ympärillä olevat arabi ja muslimikansat? Rajat tiukasti kiinni,
minkä nyt vähän rahaa rikkauksistaan antavat. Missä heillä nyt näkyy laupeuden uskonto, josta puhuvat.?
Mutta todella viisautta tarvitaan myös oikeaan auttamiseen, ja suuri kysymys on miten Syyrian sisällissota saataisiin loppumaan.

Eva on pasuunankukkien kanssa paininut,,olehan varovainen, mutta odottelen täällä vastausta kysymykseesi jonka esitit tuolla aiemmin?
Kuva
rine

ViestiKirjoittaja Vehnä » 11.09.2015 20:35

Täällä on moni kertonut kuulumisiaan, joten lähetän minäkin pienen viestin. Tänään on ollut lämmintä ja kaunista iltapäivällä, samoin eilen. Olen pitänyt kameraa mukanani ja eilen räpsäytin kukkakaupan kohdalla neitoperhosen kuvan: Kuva. Tänään olin puolukkamättäillä ja kuvasin taas; tässä tulos: Kuva. Saisivat puolukat vielä syvemmin punaisiksi tulla. (Huomaa, että neitoperhonen ei ole koriste, vaan oikea perhonen. Perhosia lentelee vielä runsaasti näin lämpiminä päivinä.)

Lampaita olen nähnyt laitumilla paljonkin, mutta niistä on aika vaikea ottaa hauskaa tai vaikuttavaa kuvaa. Olisin mielelläni tehnyt Mejulle uuden avattaren :D. Mistä aiheesta Tiina haluaisi avattarensa? Kuka muu vielä?

Joko kerroin, että olen lukenut Voskampin kirjan Tuhat lahjaa. Kannatti lukea. Aion ostaa ennen joulua hänen uudemmankin kirjansa. Sehän on jouluaiheinen.

Siunausta viikonloppuusi!
"Minä olen sinut nimeltä kutsunut."
Vehnä

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja