tuumis

Elokuu

Re: Elokuu

ViestiKirjoittaja lissu » 05.08.2015 19:28

Viimeviikon lopulla mulla oli kaksi yötä. Työkaveriksi sattui sellainen henkilö joka on kovasti kiinnostunut hengellisistä asioista. Hä'n halusi kuulla miten mie olen tullut uskoon.
Kerroin miten Jumala vapautti mut alkoholista ja tupakasta.
IHMEELLISTÄ!!!! kuului tuon tuostakin työkaverini suusta. Kerroin miten Jumala paransi mun selkäni,rytmihäiriöni Pirkko Vesavaaran kokouksessa-
Hän kertoi,että oli ollut joskus Tohmajärven helluntaiseurakunassa kuutelemassa Eija Merilää.
Hänen vieressään oli istunut eräs henkilö joka oli alkanut puhua kielillä. Työkaverini sanoi,että kyllä hän pelästyi,että mikä sille nyt tuli.
Sain kertoa hänelle,että kielillä puhuminen on ihan raamatullista. Ei hän ole kokenut mitään tälläistä vaikka hän käy joskus kirkossa ehtoolisella. Kehoiti työkaveriani lukemaan raamattua, sieltä löytyy näistä asioista enemmän.
Sanoin työkaverille kaikki on niin yksinkertaista kun antaa elämänssä JEESUKSELLE.
Muistetaan rukouksin työkaveriani,että hän löytäisi Jeesuksen elämäänsä.
lissu

ViestiKirjoittaja rine » 06.08.2015 11:36

Tänään on toinen vapaapäiväni tällä viikolla. Kiitos kirjoittelijoille, harmi kun evan viesti oli kadonnut
toivottavasti jaksat myöhemmin kuulumiset hengen uudistuspäiviltä laittaa.
Lissu saanut olla todistajan paikalla, hienoja hetkiä kun on kiinnostunut työkaveri, muistan häntä rukouksin,
Jumalan sana ei tyhjänä palaja. Kutsuin myös työkaveriani P.Simojoen konserttiin, lupasi miettiä asiaa....
Ilma on pilvinen jokunen sadetippa tullut, ajatus oli muutama matonpätkä vielä pestä, sen voi unohtaa.
Muuten tämä elämä menee painollaan eteenpäin,,,siunausta kaikille eläämmäänne ja kaikkiin tapaamisiin.
rine

ViestiKirjoittaja Tiina » 06.08.2015 17:52

Ylen uutisten mukaan Suomeen olisi jo tullut lämpöaaltokin, onko näin? Tosin Etelässä, Hesassako kovat sateet ja tulvat, ja viikonloppuna myös sateita ja ehkä myrskyäkin. Toivottavasti ei pahempaa.
Täällä tänään vain 32 plussaa, mutta sapattina jo taas sharavia, kuumaa etelätuulta ja kuumuutta.Tämä mummo edelleen pysynyt päivisin sohvaperunana, kun ei pääkään ole ollut kovin selkeä. Mutta yhtenä päivän kuoli lämpöhalvaukseen nuori sotilas Vabhassa kaupungissa partioretkellä. Joitakin muitakin tapauksia ollut, joissa vauva tai työmies joutunut sairaalaan. Näin kotona ollen ei myöskään tuota sairaaloille lisää ongelmia ;)
Näissä maisemissa uutisia kuunnellessa tai lukiessa joskus tuntuu, että kaikki ongelmat ne täällä vaan! Mutta eilenkö se oli kun kuuntalin Radio Patmosta ja välillä oli Ylen uutiset. Jyväskylä kunnostautui, mellakoita, pidätettyjä, ruotsalaisia ja suomalaisia. Eli että on sitä teilläkin eli koko maailmassa, enemmän tai vähemmän.
Kuitenkn
älkää siis olko murheellisia,
vaan iloitkaa,
sillä Herra on teidän voimanne.
Neh.8,10.
Niin, ja hän saattaa sitten oikeutensa voimaan myös kaikessa maailmassa. Jeesus tulee takaisin Kuninkaana!
Ja kiitetään kaikista jotka ovat mukana julistamassa tätä sanomaa. Ja pyydetään, että Herra voisi tavalla ja toisella käyttää meitä jokaista :)
Tiina

ViestiKirjoittaja amanda » 06.08.2015 23:06

Rauhaa tuumiksen lukijat. Olen valmistellut lähtöäni Jadin kesäpäiville, olen yötä ystäväni luona Jyväskylässä (jadilainen) Saan ystävän mukaan täältä,dinankin ystävä. Vähän jännittää koska lupasivat aika lämmintä ilmaa. mutta jHs pääsemme perille. Tiinakin uskon niin olisi mielellään mukana, mutta kaikella on aikansa. Uskon että Herra on siunaava yhdessä olomme.

Eilen olin kuuntelemassa tällä alueella kiertävää maallikko puhujaa; Jumalan rakkaus ja armo ja meidän oma vanha-aatu ja mäitten keskenäinen jatkuva taistelu oli puheen aihe. Todella Pyhän Hengen siunaava läsnäolo vapautti itseensä ei saa katsoa. Kaikki on täytetty.

Kiitos Meju kun laitoit linkin Lassen sivuille se jäi työpöydälle joten voin lukea hänen tuumailujaan kotisivuilta. Kyllä käy kateeksi kun meju saa marjastaa oikein sydämensä kyllyydestä. Se aika on minulta ohi, selkäni ei kestä, pitäisi olla marjapaikka tien vieressä ja tuoli sidottuna selkään johon voi aina istahtaa.
Taidankin nyt kiirehtiä lepäämään, olin vähän aikaa taas mussukoitani hoitelemassa, sitten pesin auton ja nyt selkä on kipeä.
Siunaavat terveiset sinulle.
amanda

ViestiKirjoittaja eva » 07.08.2015 09:23

:P "Vain yksi on tarpeellinen."
Tuo Sana koskettaa ja jäi mieleen. Minä tässä taas suunnittelen päivää ja kuitenkin vain yksi on tarpeen. Siihen liittyy kyllä velvollisuudet ja lähimmäiset. Jooko? :)

Valkeakoskella on mahtavan suuri kirkko. Sen Juuso Wallden, tehtaanjohtaja rakennutti. Tai antoi rahaa ja tontin. Häntä kuunneltiin myös kirkon mallissa ja koossa. Siellä olin monesti jouluna ja kerran muistan juhannuskirkon, kun kanttori soitti linnunlaulua. Nämä silloin, kun mummo ja vaari eli siellä.
Mies oli alkuun juhlilla ja sitten meni saareen. Minä nautin juhlista, kauniista maisemista ja tutuista. Amandaa en nähnyt, tai en tiennyt sinua. Olin tiiviisti juhlien loppuun. Sitten hakivat saareen ja siellä paljon rapuja ja lounas. Kotiin saimme kolme laatikkoa keitinveteen pakastettuja. Nyt olisi tuumislaisille rapujuhla-aineksia. :D
Mieheni veljen vaimo saatteli minut kirkolle su aamuna, mutta kirkkoon ei halunnut tulla. :(

Nyt jo odotatte, opinko mitään. :arrow:
Me saamme ja meidän tulee olla TARVITSEVIA
Käydään parannusrukoukseen.
Mitä tarkoittaa veriarmo.
Pyhä Henki ei rakenna rajoja vaan yhdistää.

Olin Yrjö Niemen kanavassa, Parantava rukous. Lopuksi sai kysyä. No ei ollut mahdollisuutta. Sitten näin Yrjön ja kysyin, mikä vei hänet karismaattisuuteen? Kerran eräs puhuja kertoi, että olit pahin vastustaja ja jyrisit heille nuorille, ettei vaan saa mennä. Jos jatkaa, pitää erota tai mennä Siperiaan. Yrjö sanoi, ettei se aivan niin mennyt.
Kertoi olleensa Vivamon rukoustapahtumassa ja siellä pahimmat riitapukarit alkoivat pyytää anteeksi, tehtiin parannusta ja itkettiin. (Näin lyhyesti.) Yrjö rukoili puolestani ja voiteli öljyllä.
Ihana, kun Tuumikseen on tullut uusi!! Tervetuloa!
Mökillä ollaan ja mustikkaan nyt, JHS.
Kiitos matkakumppanuudesta! Olette auringonsäteitä tielläni!! :) :P :D
eva

ViestiKirjoittaja meju » 07.08.2015 16:16

Ei kaivata lausetta monta,
ei tarvitse selittää.
Kun viestiä sanatonta
jo ystävä ymmärtää.vain ikkunan avoimen,
ei suunnitelmia laadi,
vaan odottaa kuunnellen.

se ainoa voimaan jää,
ja hauraissa, särkyneissä
on ystävyys väkevää.

Anna-Mari Kaskinen

Ystävyys on tärkeää täällä tuumiksessakin ja on niin mieltä nostattavaa lukea kuulumisianne. Piipahtelin lukemassa parina päivänä mutten päässyt kirjoittamaan syystä että oli mummotettavat 3 yötä täällä maalla. Oih kuinka voimat vievätkään nämä piiperoiset kun ovat normaalia vilkkaampia ja etenkin tyttö on niin omapäinen ettei meinaa uskoa mitään. Tänään hän täyttää 4 vuotta ja sain laulaa synttärilaulun aamusta, ostin Sortavalasta hienon prinssessamekon 15 euron hintaisen joka oli tosi soma. Oli tyttönen onnellinen. Ukki lähti viemään konkkaronksn kotiinsa ja siivosin äsken enimmät sotkut, nyt nautin tästä kirjoittamisen rentouttavasta vaikutuksesta,

Tuli mieleen kuinka ,uotia on tänä päivänä aikuisten värityskirjat jotka saaneet suuren suosion, kuulemma rentouttaa mielialaa yms. Henikin oli sellaisen ostanut ja kehui hyväksi. Ajattelin etyä varmaan samaa tekee tämä kirjoittelukin kun sanoin väritämme täällä tätä tuumiksen kirjaa...

Soittelin Orolle varmistaakseni onko huone varattu yhteyspäiville 21pv, netin kautta kuukausia sitten varasin mut tuli tunne onkohan kaikki ok. Niinhän siinä olisi käynyt ettei varausta oltu huomioitu jotenkin unohtunut heiltä, onneksi soitin ja sain mieleisen huoneen. Taidan tästä lähin aina soittaa en luota nettivataukseen enään.

Rinelle kiitos postista, lehdet tulee tänään tänne maalle. Hyvä laittaa lehdet kiertoon kelle sellaisia tulee, itse peruin kaikki lehtitilaukset syynä pienet tulot, pitää tasapainottaa menoja . Aikoinaan itsekkin laitoin lehdet jakoon ja nyt saan itse kokea kuinka hyvälle tuntuu kun saa lehtiä .

Jadin päiville olisi ollut kiva lähteä mutta ei kyytiä ollut täältä suunnalta. Jospa ensi vuonaa pääsisi, kertokaa heti kun kuulette missä sellaiset ensi kesänä pidetään. Kahdet Jadin päivät olen käynyt. Muistahan Amanda kertoa mitä siellä tapahtui. Siunattua matkaa.

Kiitos Evalle terveisistä juhlista, niissäkään juhlissa en ole koskaan ollut eli jospa ensi vuonna......, aina pitää olla toiveikas sillä ei tiedä miten meidät yllätetään eri reissuilla.

Lissu onkin evankrlistana saanut olla, muistetaan rukouksin tätä kyselijää luottaen ettei Jumalan Sana tyhjänä palaja, kylvö on jo tehty.....

Marja on tämä uusi kirjautunut, hän ei päässyt sisälle entisenä, en tiedä onko tilanne korjautunut. Odotetaan Marjan kuulumisia.

Nyt auto hurahti pihaan joten teidän onni....kirjoitus jää näin lyhyeksi .
Käykäähän värittelemässä....
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tiina » 07.08.2015 20:32

Kiitokset taas kaikille piipahtajille, Marjaksi ymmärsin sen uuden. Jo Amanda, kerropa sitten Jadin päivistä. Olin unohtanut, nyt ne jo näköjään alkaneet.
Meju kirjoitti vörityskirjoista aikuisille. Ihmettelnkin ETlehdessä ollutta mainosta, että nyt kaikki värittämäään.
Sinkulla. eläkkeellä olevalla ja vähän tai enemmän raihnaisella ei ole juuri velvoitteita, ei ole voinut edes roskierroksille mennä kuumuuden takia :mrgreen: Niinpä on tullut luetuksi, mitä on saanut.Tuotakin ET lehteä, jossa monenlaista tietysti, kaikesta ei pidä, mutta hyvä tietää..
Mm. parafest festivaalit Joensuussa 13...15.8, Joensuussa. Vammaisia esinntymässä. Oli liikuttava kuva downtytöstä tanssimassa keijukaismaisessa pivussa. Toritapahtumiakin, joensuulaiset, katselkaapa ymtärillenne, jos vaikka bongaisitte :o Israel today messiaanisteb lehdessä kerrottiin älykynästä. No eihän se nyt mitään jos se vastaa puheluisi tai sillä voi soittaa, mutta mutta bluetoothyhdistelmällä voit kirjoittaa mile tahabsa pinnalle ja se menee tietokoneeseesi tai älypuhelimeesi ja sitten vain lähettämään!
tekijäfrima kerrottiin, mutta ei mistä saa ja pajonko maksaa. Ikäänkuin meikäläine nsen ensihätään hankkisi :mrgreen: Toisaalta miksi ei, jos se tekkisi joitakin juttuja helpommaksi. No, ei ole vielä älypuhelintakaan!
Niistä erilaisista vaatetuksista ja sapattihisseista Rine kertoi. Hisseistä olen kuullut, en kokenut. Vaatetusta n
äkee jos jonkinalista, jos menee Mea Shearimiin, mutta vuosiin en le ollut edes lähellä. Beit Semeksessä oli ns. taalibaabiäitejä, olivat vielä pajsumpien kerrossten peitossa säädyllisyyden vuoksi, päästä varpaisiin. Lasten piti kadulla taluttaa, ei nähnyt äiti muuten. Nyt menivät muualle, mutta vain telkussa heitäkin näin.
Yritetään vain pysyä yksinkertaisessa Jumalan sanassa
Siunasuta Jadin päiville, ja teille ja meille itsekullekin nyt viikonloppuna.
Tiina

ViestiKirjoittaja meju » 09.08.2015 07:55

"Anna minun elää elämääni siten, että ainakin yksi ihminen olisi taivaassa sen vuoksi, että vein hänelle evankeliumin"

Huomenta evankeliumin viejät, tässäpä meille aamurukous ettemme unohtaisi elämämme tärkeintä tehtävää. Illalla ennen nukkumaan menoa luin Rinen laittamia lejtiä ja täässä Uusi Tie lehdessä oleva Mika Tuovisen kolumni jäi miellen että päätin muutaman aatoksen kanssanne jakaa. "Näky voi kadota. Yksi kauhusekenaario on, että lähetys-ja evankelioimisnäkymme sammuu ja muutumme sisäänpäin kääntyväksi nukutusliikkeeksi, jossa itsetyytyväisinä eristäydymme penkkeihimme puhumaan ja kuuntelemaan omia juttujamme" "Lähetysherätysliikkeenä tietä käydessä on muistettava että Jeesus kutsui opetuslapset "olemaan kanssaan lähettääkseen heidät saarnaamaan". Ensin oleminen sitten tekeminen. Toiminta nousee siitä että elämmelähellä Vapahtajaa. Ulkoisesta paineesta käsin toimiminen tappaa näyn lisäksi luovuuden, ilon ja hengellisen yhteyden Herraan. Sydämestä nouseva näky tuo motivaation, voiman, ilon ja tulen palvelemiseen. Kun kerran tuli syttyy se leviää itse, eikä sitä tarvitse väkisin levitellä".

Onko näkyni hiipumassa......., tälläisiä mietin aamusta rukoillen ettei näin kävisi vaan näky selkenisi niin että saisin olla rohkea evankeliumin viejä juuri siinä paikassa mihin johdatettu. Metsässä taitaa nykyisin paikkani olla eikä monta evankeliotavaa näy......Tiedän että latauspaikkojakin tarvitsemme ja kohtaamisia tulee jolloin voimme olla tärkeässä tehtävässä kertomassa Jeesuksesta.
Todellakin eilinenkin meni melki koko päivä metsässä, naapurin kanssa lähdemme aamusta eka reissulle ja toinen vielä illalla. Toin polkupyörän tänne maalle, että nopsempaan pääsen eteenpäin, mukavalta tuntuukin marjadtuksen jälkeen pyörällä pois tulla kun muutenkin väsähtänyt. Vadelmia eilen keräsin sankollisen. Sanoin kaverilleni etten tykkää kerätä muita kuin mustikoita ja hän siihen vastasi "nyt opit tykkäämään". Noh sisukkaasti poimin ja siinä tuli rupateltua monta juttua, liekkö evankeliumiakin lipsahdellut.......
Tänään taas kuulemma aamusta metsään. Minulla onkin nyt tomera kaveri joka laittaa liikettä niveliin tälle sohvaperunalle. Oikeesti olen aina nauttinut marjastamisesta, paitsi viime vuosi oli sellainen etten vaan jaksanut. Koen ettei silloin pidäkkään tehdä sellaista ei edes tavan vuoksi jos uupunut. Samoin evankeliumin kertokinen pitää lähteä sydämesyä luonollisesti eikä pakkopullaa sellaista että tukehtuu siihen kuulijakin kun väsähtänyt suorittaja yrittää jotain.........muodon vuoksi.

Joensuussa Gospeljuhlat menossa, harmitus kun olen täällä maalla niin en voi osallistua. Kuulin eilen Renen olleen idossa leikkauksessa ja hän ei ole paikalla. Muistetaan rukouksin hänt. Rene on todella evankelista isolla E:llä. Joensuun kirkko on aina ääriään myöten täynnä kun hän on näissä gospel jutuissa. Nimenomaa heitä mukana jotka muulloin ei kirkoissa käy.

Näyttäisi kaunis päivä tulevan ja sekös mieltä ilahuttaakin. Eilen oli kova ukkonen illalla niin että puhelinkin sekoili muuttaen soittoäänen ihmeelliseksi piipitykseksi. Onneksi sain sain korjattua.Taitaa tää
kirjoituksenikin olla tälläistä ihmeellistä sönkkäystä, mutta luotan Isä voi kaiken korjata niin että lukijakin jotain ymmärtäää mitä yritän selittää Anteeksi pyydän näitä virheitä kun tabletilla kirjoittarssa sormi enee väärille kirjaimille ja korjaaminen on vaivalloista niinpä luotan ettette ole turhan tarkkoja näissä asioissa.

Evankeliumi ilosanoma on, on, on,,,,,,, :P
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja meju » 10.08.2015 09:17

"Ei se, miltä me näytämme,
eikä se, mitä me aikaan saamme,
merkitse sen rinnalla mitään,
mitä me olemme toinen toisillemme"

Arkienkeleitä voimme olla toisillemme täällä kirjoitellessakin. Tosin näin kesäisin taitaa tuumisenkelit liihotella ettäänperillä niin ettei tietsikat ole lähelläkkään. Tiina kirjoitti hauskasti kerran jotenkin niin että on jummiutunut tänne eikä osaa pois......,joskus tulee sellainen tunne itsellenikin että varmaan luulevat minun olevan aina täällä koneen äärellä eikä live eloa ollenkaan :lol:

"Uusi sarja Mirja Ojareksen ja Pekka Sartolan, enkeleistä, Sartolan kirjan perusteella.
Oli mielenkiintoinen." Kiitos Tiinalle että toit esille tämän ohjelman. Kyllä sen olen huomannut mutten katsonut jostsin syystä, nyt katsoin arkistosta eka osaa ja oli niin mielenkiintoinen että jäin koukkuun. Tässä avataan ymmärrystämme käsittämään mitä Raamattu kertoo enkeleistä ja nikenomaa he eivät ole sellaisia kuin kiiltokuvissa kuvitetaan eikä pidä uskoa kaikrnlaista enkelihömppää mitä mykyisin meille syötetään. Katsokaa arkistosta tuo sarja. Minulla tää tabletti pätkii ohjelmia katsoessa niin edistyn hitaasti mutta varmasti.

Eilen olin taas koko päivän metsässä, tuli pari ystävää mustikkaan tänne ja heidän kanssaan päivä mukavasti hujahti. Illalla naapureitten kanssa veneellä ajelimme Liperiin pizzalle, sellainen huviretki joka olikin mukavaa. Venematkaa tulee noin 10 km reilusti.

Nyt mökille lähdemme käväsemään, katsastan oisko siellä päin marjoja. Teidän vuoro tarinoida...
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tiina » 10.08.2015 11:56

Hahaa....teidän ja meidän lämpöytilat lähenevät toisiaan, meillä muutaman asteen enemmän, mutta alle 30 ainakin muutaman päivän. :mrgreen:
Tosi ihanaa, ja kun päänikin tänään vähän selvempi, niin jaksoin mennä pienellä roskakierroksellekin, aika monta panttipulloa ja purkkiakin samalla löytyi.Toivoisin, etä pantittomille tölkeille tulisi oma keräyshäkki, ei ole vielä näkynyt. :cry:
Luin yhtenä päivän jännän jutun lehdestä, jos on monta lasta perheessä, pitääisi aina laksea, ovatko kaikki mukana :o
Natanian puistossa oli itkevä 2vuotias poikalapsi. Nuori nainen meni luokse ja yritti kysä, missä äiti, isä.....poika vain jatkoi itkuaan. Ei näkynyt lähistölltä eikä kauempanakaan omaisia. Soitettiin poliisi, sillä välillä poika nukahti itkuunsa tämä nuoren tädin syliin. Ensin poika vietiin poliisilaitokselle, yrittivät etsiä omaisia. Turhaan. Poika annettiin sitten sosiaalitätien huostaan..
Seuraavana aamuna vasta soitti äiti polisilaitokselle kertoen, että heidän poikansa on kateissa. :roll: Olivat olleet siellä puistossa ja päättäneet menä meren rantaan....puolet lapsista isän hoteissä puolet äidin, eli heillä oli 10 lasta!
En tiedä, miten kukaan ei huomannut edes nukkumaanmenoaikaan kaksivuotiaan olevan poissa, vasta seuraavana aamuna, ja melko myöhään sekin, loma aika näes.
Ei lapsi kuitenkaan ollut sen näköinen, että olisi hoito huolimatonta, mutta hyvvä olisi joskus laksea lapset retkellä ollessa.......Eilen oli myös teksti Jesuksen kateissa olosta, kun jäi Jerusalemiin, vanhempiensa lähdettyä jo kotimatkalle.
Tekniikka ymmärtäviltä kyselisin, etä mikä se patterin olemassaolo läppärissä , eli mikä tarkoitus, silloin kun koko ajan kuuntelen ja katselen sähkön kautta?????
Nääs kun viime aikoina se alaknut pipittä ja antaa tekstiä, että battery low, ja vaihda tai vaihda sähköön, jossa se jo on....ja panee kohta toosan piemeäksi. niin kävi eilisiltanakin, kun halusin kuunnella Taivaan ja maan väliltä ohjelmaa. No, vähän yli puolen tunnnin jälkeen kai latautui ja pääsin ohjelmaan sisälle. Missä muuten se patteri tällaisessa tossassa on, kun kääntää värkin ylösalaisin, niin on siellä alla sellainen läpykkä, jonka voi ruuvata auki, mahtaako olla patterin olinpaikka.
Oli se hyvä juttu ohjelmaan pääsemättömyydestä, että luin 10 psalmia. :)
Psalmien 42 ja 43 viimeinen jae sama
Miksi olet masentunut, sieluni,
ja miksi olet minussa levoton?Odota Jumalaa.
Sillä vielä minä saan kiittää häntä, pelastajaani,minun Jumalaani. :) :)
Tiina

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja