tuumis

Elokuu

Elokuu

ViestiKirjoittaja meju » 01.08.2015 11:37

Kiittäkää Herraa, julistakaa hänen nimeänsä, tehkää hänen suuret tekonsa tiettäviksi kansojen keskuudessa. Ps 105

Hyvä on aloittaa uusi kuukausi kiitoksella, voimme luottaa johdatukseen ihan kuukauden ensi päivästä lähtien. Kerrotaan Jumalan suurista teoista näin kirjoittamalla mitä olemme nähneet, kokeneet. Ehkä jostain lukijasta tuntuu mitättömiltä meikäläsenkin kokemukset mutta Jumalan kunniaksi kerron kuinka Isälle olemme kaikki rakkaita ja jokaiselle on tehtäviä hänen elopellollaan.
Koen että tämä foorumikin on paikka jossa voimme rohkaista toisiamme kiittämään Isäämme joka päivä sekä näkemään arkipäivän ihmeet sekä merkit.

Ihmeelliseltä matkalta tuon terveiset eli yön vietin Venäjän Valamossa. Matkan lähestyessä oli jos jonkinlaista vastustusta joten mieliala nollassa, harmitti että olin ilmottautunut kyseiseen reissuun, sekin vielä kun ihan yksin läksin enkä tiennyt kenet huonekaverikseni saan, yksin istuin linjurissakin ja menomatkalla tuntu niin ulkopuolinen olo. Onneksi tiedän Anja Hyttisen matkat on olleet aina siunatut rukouksin valmisteltu sekä ryhmästä aina muodostunut matkaperhe mutta meneehän siihen tovi ennenkuin nivoudutaan js tutustutaan. Voin sanoa että Veikko Pesonen varmasti jops maailman parhaita linja-auton kuljettaja ja tälläiseeen kyytiin sain taas kerran lähteä. Kiitosmieli on
nyt niin valtava että meinaa pakahtua :lol:

Valamo oli kokemisen arvoinen ja ihastuin kirkon väriin, voi kuinka kauniin turkoosin sininen eri sävyisenä , voin sanoa että kauneimpia kirkkoja mitä olen nähnyt ja maisrma sekä tietenkin historia on jotsin srllaists mitä pitää nyt googletella kun ei aikasemmin ole silleen kiinostanut mutta aivan kuin olisi hypännyt kuvakirjaan sisälle.
Yövyimme talvihotellissa joka sellainen.....että esim vessat oli käytävällä eikä mukavuuksia mutta ihsn siisti oli. Sain huonekaverikseni saman joka oli Pietarin matkalla ja hänen ystävänsä, olin kolmantena pyöränä. Tosi ihania sisaria olivat ja heidän kanssaan yhdessä paljon liikuttiin. Sekin ihana tunne kun heräsin niin sanoivat että olin nukkunut tosi hyvin, he vartioivat untani.....iiiiiik olin kuulemma kuorsannut kovasti. Nolotti että menin toisten nukkumista häiritsemään mutta ei he olleet millönsäkkään vain härnäsivät minua. Lupasivat ottaa kaveriksi toistenkin.
Huippu opas meillä joten todellakin 10 pisteen matka ja uudelleen voin mennä jos tälläinen ryhmämatka joskus tehdään.

Valtava tunne kun linjuri pysähty Ruskealan kirkon eteen jonne menimme ruokailemaan. Käynyt en ole moneen vuoteen siellä ja yllätyin kuinka saaneet rakennettua viimeisen palon jälkeen todi hyvä ruoka ja siistit paikat. Käykää siellä jos liikutte niissä maisemissa. Ihmeen taad kerron joka samanlainen kuin Evan kohtaaminen. Olin syönyt nopsaan ja päätin lähteä ulos katsomaan kirkon rakennuksia, lähtiessä kurkkadin alakertaan ja uskomatonta rappujen luona alhaalla seisoi ystäbäni josta joskus vuosia sitten kerroin jolla vaikeasti sairas poika ja ykdinhuoltajana oli kahdelle lspselle. Yhteys meillä katkennut vuosiksi jotenkin puh.numetokin hävinnyt ja....nyt hän seisoi rappujen vietessä. Uskomaton juttu taas kerran, huudin hänen nimeään ja voi sitä halaisten määrää. Hän slkoi kertoa että poika koulu, johon kyselin milloin koulu alkoi......tässä huomaatte kuinka pienillä eväillä asioin kun ei mitään kielitaitoa . Kunnes aikamme elekielin käsin seliteltiin ja selvidi poika oli kuollut 7 viikkoa sitten. Voi, äidin surua jota ei voi käsittää kuin he jotka saman kokeneet. Koin tämän kohtaamisen lohdutusmatkaksi sillä koimme ihmeelistä Jumalan antamaa yhteyttä ja srkin että voin taas käydä heilläkin kun viisumin otin vaikka olin sitä mieltä ettei enään juttuni.....

Ruskealan marmorin kaivoksella käytiin, se oli muuttunut turistikohteeksi oli kojua ja kahvipaikkaa yms. Siellä aion käydä uudelleen kun nyt en jaksanut kiinostua.
Kävimme jossain eläinpuistossa jota ylläpitää jotkut.......esim oli helikopterikenttä, kylpylä yms. Mielenkiintoinen paikka josta en aikasemmin tiennyt ja kuljettajakin sanoi että ei aikasemmin käynyt. Muutama henkilö oli joitten entisiä kotipaikkoja nähtiin ja se oli itsellekkin kokrmus kuinka liikuttuivat nähdessään lapsuuden maisemat.

Paljon olisi jakamista viime kuun reissuista mutta nyt uusi kuukausi ja.....uudet reissut. Kiitos että olet kaverinani täällä tuumiksessa ja et ole hyljännyt vaikka välillä rohisenkin krhhhhhhhhh eti kuorsaustyylin :roll:
meju
Ylläpitäjä

Re: Elokuu

ViestiKirjoittaja amanda » 02.08.2015 14:46

Nyt sitten olemme jo Elokuussa. Monia valoisia iltoja saamme vielä kokea. Marjat kypsyvät metsissä ja sato pelloilla. Minäkin olen saanut jo maistella mansikoita omalta pihalta, Ostin myös pakkaseen. Lapsia olen jonkin verran hoidellut, joka antaa aina iloa. Teinitytön poika-ystävä asiat tietenkin huolestuttavat, mutta näin se elämä menee. Tulee mammalle siivoamaan että saisi taskurahaa. Yritän saada keskustelua aikaan? ! :roll: Voi sitä nuoruutta!

Olette kirjoittaneet kiitos jokaiselle. Tiinakin oli jaksanut mukavaasti kertoilla elämänsä kuvioista. Meijukin oli kadoksissa mutta nyt selvisi että oli joutunut luostariin, ja matka oli ollut siunattu. Näin Herra antaa meillä aina iloa ja valoa arkeemme. Minä olin eilen Hengen uudistus juhlilla, väkeä oli paljon ympäri suomea. Valkeankosken kirkko oli suorastaan valtava joten sinne mahtui väkeä. Minulla oli ongelma kuuluvuus oli huono, koska siellä kaikui ja minä unohdin ottaa kuulo kojeet mukaan koska en täällä arjessä niitä tarvitse. Mutta kuulin kyllä kun keskityin. Sanoma joka jäi mieleeni; A. Jeesus olkoon kaiken keskiössä elämässämme. B. kehoitus olla rohkea ja mennä Ilosanoman kanssa kaikkialle. Jospa saisi vielä jollekkin olla todistuksena.
Herra avulla jaksamme päivästä toiseen hän tahtoo meitä auttaa ja hän rakastaa luotujaan ja lunastamiaan ihmisiä siis sinua. :D
amanda

ViestiKirjoittaja rine » 02.08.2015 17:52

Nopeasti kuukaudet vaihtuvat, koulut alkavat, kesä on ollut viileä, sateinen ja tuulinen. Aamusta satoi
nyt tuulee ja aurinko paistaa, mies saatteli nuoremman tyttären asemalle, palaa tampereelle,
näemme sitten kahden viikon kuluttua, nyt olen jo lipunkin ostanut.
Muutaman päivän siellä vietän, mies katsoo ne päivät äidin perään.
Siunausta teille kaikille
http://uusitie.com/aiheet/paakirjoitukset/
Laitan tähän vielä kuvan edellisen vuoden kirkastusjuhlilta, olimme päässeet kuviin.
Kuva
rine

ViestiKirjoittaja Tiina » 02.08.2015 19:03

Kiitokset taas kaikille kirjoittamaan piipahtaneille, kuulumisianne kertomaan.
Teill ollut sateista ja kylmää, täällä taas harvinaisen kuumaa, huomennakin vielä ainakin plus 37 varjossa. Tämä täti on ollut kuuliainen, ei mitään fyysist pnnistelua, ei ulkona, varjossakaan oleskelua, vaan lähinnä sohva eli sänkyperunana, pienen ilmastointilaitteeni puhaltaessa viileämpää sen kuin voimiltaan jaksaa. Eilen olin kokouksessamme kyllä, kun se on niin lähellä.
Tänään tai huomennakaan ei minnekään tarvii mennä, joten jatkuu samanlaisena. Vasta kai torstaina muutama aste vähemmän.
FBnkautta näin, tulipalosta Jerusalemin liepeillä, sitten avasin radion. Ilmesesti taas huolimatomuudesta syttynyt. En kyllä ymmärrä, miten tällaisilla ilmoilla pitää tulta tehdä retkeläisten, retkiäkin kehoitettu välttämään. Eikä täällä panna tulentekokileyoja, ei niitä kyllä väki noudattaisi, joku ehkä. jonkun kotikin taisi nyt palaa. Toisestaki tulipalosta kerrottiin.Viinirypäleet olivat kypsyneet naapuritalon alla, sain niitä pussillisen.
Katsoin Rinen linkin Uudesta Tiestä. Herra armahtakoon meitä jokaista jos ja kun lankeamme, että saisimme nousta jälleen, ja samoin armahtaa oikealla tavalla muita lankeavia.
Lämpöä, iloa, rauhaa kaikkien meidän viikkoomme!
Tiina

ViestiKirjoittaja Tiina » 03.08.2015 10:17

Minäpä täällä jatkankin, kun ketään muuta ei ole ilmaantunut rupattelemaan.
Eilisiltana sanottiin, että jossakin päin Jerusalemia mitattiin yli 41 astetta, mutta Gilgalissa jopa 49!
Oma ulkomittarini myös näytti plus 40 auringon poistutttua siltä seinältä.
Muuten, keittiönurkkauksen mittari näyttää koko ajan 29 astetta, siellä on kuumempi, aurinko paistaa suoraan ikkunaan. Muualla huoneessa viileämpi, kun viilennys päällä!
Se yksi kirja oli Tuhat lahjaa. Yksi lisälahja tällä hetkellä, että ei ole tullut sähkökatkoja, vaikka eilen oli kuulemma ylitetty ennätykset sähkön kulutuksessa :roll:
Minun piti jo eilen mainita sapattikokouksesta, että siellä luettiin alussa psalmi 145, jossa monia hyviä kohtia rohkaisuksikin, esim.
Herra tukee kaikkia kaatuvia,
kaikki alaspainetut hän nostaa pystyyn.
Mutta lukija sanoi, että s4ekin on ns.aakkosellinen psalmi, eli jokainen jae alkaa hprealisten aakkosten kirjaimella järjestyksessään. Jos lapsetkin opettelevat jptain psalmia ulkoa, helpompi ehkä juuri tällainen muistaa.....
Sitten jäin ihmettelemään, kun jakeita vain 21, mutta kirjaimia on 22. Piti katsoa tarkaan, että näin mikä kirjain jostain syystä jäänyt pois....piti siis ottaa hepreankielinen Raamattu esille,tutkimisen vuoksi, kannan kokoukseen mukanani vain suomenkielistä.
Armahtava ja laupias on Herra
pitkämielinen ja suuri armossaan,
tästä helteestä huolimatta.
Tiina

ViestiKirjoittaja meju » 03.08.2015 14:08

Metsäkirkko

Terveiset metsästä jossa olen viettänyt tunti tolkulla aikaani. Mustikassa olen ollut naapurin kanssa parina päivänä ja käsin kerätty niin aina reissullaan yli 3 tuntia, siellä me konttaillaan pitkin metsää kun ei selkä niin notkea kuin joskus nuorempana. Tosi hyviä jutteluhetkiä vietetty tämän naapurin kanssa ja saanut paljon kertoa Jeesuksestakin ja koen että hän on halukas kuulemaan kun pyytää kaverikseen, nyt lähti reissuun niin yksin samoilin ja otin kerurinkin mukaan mutta tulin siihen tulokseen ettei minulla ole kiirusta niin voin käsin kerätä ja nauttia marjastuksesta, välillä loikoilen mättäällä ja hiljennyn kuuntelemaan sanomaa jota metsäkirkossa kuulee.

Ohoh onpas Tiinalla lämpimät olot. Varmaan vesisadetta odottelette, täältä puhaltelen pilviä sinne suuntaan ja toiveissa lämmintä tänne :) Luvattu onkin keskiviikosta lähtien hellettä ja tähän lupaukseen lujasti uskomme.

Rine olikin löytänyt viimevuotisen reissukuvan, kiva oli katsoa sitä ja niin samaan tahtiin askeleemme käy......Toivottavasti kohtaamme ennen seuraavaa kirkastusjuhlaa

Amanda ja Eva taisivat olla samoilla juhlilla, kohtasittekos toisenne? Mukava aina lukea näistä reissuista ja etenkin jos tuumislaiset näkee toisiaan.

Hetken huilin ja lähden taas marjaan, eli jutut on Marjalla marjaisia.......saaliilla en kehu, noin 2 sankollista olen vasta kerännyt. Koen tämän hyötyliikunnaksi ja kun kolmisen lenkkiä päivässä tekee niin kyllä siinä kunto kohenee ja mieli virkistyy. Ihana kun ei minnekkään kiire.....

Elä sinäkään pidä kiirettä vaan istahda hetkinen ja kirjoita päivän kuulumisesi.
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tiina » 03.08.2015 16:04

Hienoa, että Meju oli täällä pistäytynyt, muuten tulee jo olo,että sama mummeli täällä juoksee tai on jo eksynyt, eikä löydä pois ;)
Kun tässä on nyt tullut hellettä pidetyksi neljän seinän sisällä,
niin on ehtinyt katsomaa TV 7 aa. Ja on vähän uusiakin ohjelmia tullut kun uusi kuukausi alkoi.
Uusi sarja Mirja Ojareksen ja Pekka Sartolan, enkeleistä, Sartolan kirjan perusteella.
Oli mielenkiintoinen.
Itselläni on pieniä, sieviä keramiikkaenkeleitä vasemmalla puolella ison ikunan puitteen päällä, se puite on muutaman sentin levyinen.
On ne söpöjä, mutta ei niitä rukoilla eikä niiltä mitään pyydetä.
Oikeanpuoleiseen ikkunaan teki joku lomaaikani asukas oikeita enkeelitä muistuttavia hahmoja kaksi, liimattuina lasiin.
Kyllä ne kertovat varjelusenkeleistä, mutta ennen kaikkea muistuttvat, etta apu tulee itsemme ulkopuolelta, Taivaan ja maan Luojalta.
Hänelle kaikki kiitos ja kunnia. Ja enkelikultti pois.
Siunausta alkaneeseen viikkoonne, ja todella lähettaisin muutaman asteen vähemmäksi täältä, eikä sadekaan tekisi pahaa. :)
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 03.08.2015 20:42

Tiina huhuilee, täällä ollaan olen töistä vapaita pitänyt tänään, se tietää viikonlopun työvuoroja.
Leikkasin ruohoa etupihalla ja mies jatkaa takaosan, kiipesin tikkaille ja putsasin koko talon vesikourut roskita.
Mitenkä tällä polvella?no perjantaista asti olen kipulääkkeen ottanut, sitä voi viikon verran kipuun ottaa, joten
en tunne kipua levossakaan, vaan voisi vaikka ripaskan laudalla hypellä,,,,ei nyt sentään,,mies toppuuttelee,
ei kuulema hyvä seuraa. Kävin myös hammaslääkärissä, oli pieni reiän alku takahampaassa, jonka paikkasi.

Katsoin tämän ohjelman se ei ole arkistossa vielä. Siinä tuotiin esille pukeutumiset eri uskontokunnissa, on kaapua, hattua, päähinettä, värit,, jne....
ja sapatin tuomat koukerot,,lieneekö Tiina niihin törmännyt, mikä lie sinusta hauskin tai omituisin, tämä Mark sanoi olleensa Israelissa ja asui hotellin 7 kerroksessa,
hissi pysähtyi joka kerrokseen vaika ei ollut jääjiä hän kysyi mistä moinen johtui, oli sapatti ja Juutalaiset eivät voi painaa nappia sapattina se on synti, Mark kysyi
onko muualla hotellissa hissiä, se neuvottiin ja hissi tuli täyteen porukkaa, tämän Markin piti painaa napista :o
http://www.tv7.fi/broadcast/?broadcast=6425_204844
Siunausta teille jokaiselle, helettä odotellessa tai ainakin lämmintä , muuten vein postia mejun laatikkoon,
Kuva
rine

ViestiKirjoittaja MaJeEt » 04.08.2015 21:33

Kokkeilin tunnuksen vaihdol et pääsenkö kirjottelee tänne...

Pääsin saa nähdä estääkö lähettämisen, on pitkän aikaa estäny minnuu laittamasta viestii tänne .

Minulla on nyt ollut viime aikoina hiukka alavireisyyttä, mutta myös hyvin antoisia hetkiä ainakin muksujemme kanssa.
MaJeEt

ViestiKirjoittaja eva » 05.08.2015 08:19

Voi, ihme. Kirjoitin pitkän jutun Hengen uudistuspäiviltä ja sitten lähetän ja sanoo väärä salasana ja kaikki haihtuu.
En ehdi kirjoittaa enää. Ja mieli on niin maassa. Tietysti yritin liikaa ja liian pitkästi.

Heipat Eva kokeilee lähteekö tämä.
eva

Seuraava

Paluu Tuumailuja