tuumis

Heinäkuu

Re: Heinäkuu

ViestiKirjoittaja amanda » 20.07.2015 22:00

Kaikki pysyy Hänen kauttaan voimassa, Hänessä me liikumme ja olemme. Ihmeellinen on uskon maailma, saamme kätkeytyä Häneen. Tuntuu miltä tuntuu, Jeeesus kuulee rukouksemme, seuraa kulkuamma ja kerran kaikki tämä on ohi, alkaa katoamattomuus.

Hiljaista on elämäni, on koira ja muutama ystävä ja sitten nuo kiireiset työssä käyvät poikani. Ikä tuo rajoitukset, kyllä olenkin elämäni aikana reissannut. Olen lähettämässä eräälle veljeni vaimolle 85.v korttia. hän on pirteä ja omaishoitajana hoitaa puolisoaan, kaukana Kuusamon rajaseudulla, kun itse olin monia vuosia omaishoitajana, olen pitänyt yhteyttä häneen koska tiedän miten sitovaa se työ on. Kaksi vuotta sitten elämäni muuttui on aikaa liikaakin. Puutarha on aina tuottanut iloa mutta näin sateisena kesänä varjoinen puutaha ei saa valoa tarpeeksi ja kasvit kärsivät. Mansikat eivät pysty tuottamaan satoa. Tästä taisi tulla nyt valitusvirsi, mutta olen kiitollinen Jumalan huolenpidosta.

Teini tytöllä on poikaystävä siitä olen huolissani, joskin tuntuu että pojan koti on tasapainoinen ja ja siellä on nuorempiakin lapsia, hän nauttii isomman perheen vilskeestä meidän teini kun on kasvanut yksin. Minun tehtäväkseni jää rukous. Viime viikolla parina päivänä hoitelin pikku mussukoitani niiltä saa niin paljon rakkautta, ne hyppivät sydämensä kyllyydestä trampoliinilla joka pihassa on aina ollut kesäisin teini tyttöä varten. Kolmea tuntia enempää en jaksa olla hoitajana... rajat ne rajat tulevat vastaan.
Teille kaikille voimaa ylhäältä!!!!!!! :D
amanda

ViestiKirjoittaja eva » 21.07.2015 08:36

Luin kirjoituksia. Kiitos niistä! Huomasin, että aina, kun kirjoitan" ihana " sanan, viimeinen kirjain jää pois. Kyllä häiriö on päässä. Nyt pitää varoa sitä sanaa. Mikähän sen korvaisi, kun minulle on nii..n moni asia ihanA. ;)
Mökillä ollaan ja yhtä vilskettä. Ei me paljon mitään tehdä. Nuoriso häärää. Aina tiskaavatkin. Vävy nousee heti pöydästä ja alkaa sen homman ja silloin ei siihen enää pääse. Kukkajutut on minun , niihin ei kukaan koske. Niistä nautin ja kuvia on paljon. Paljonkohan kone kestää niitä, ettei halkea. Siirtäähän niitä voi, mutta näin on niin helppo katsoa niitä, jo kukkineitakin. Sormistinkukkia on nyt paljon ja kauniita ja ilmaisia. Siirtelin niitä keväällä ja nyt nautitaan. :D

Eilen panimme numerokilven mökille. Eli jokaisella mökilläkin pitää olla numero. Hälytysajoneuvotkin osaa tulla oikeaan paikkaan. Toivottavasti niitä ei tarvita.

Su aamuna lähdimme jo kahdeksan aikaan Tervon kirkkoon. Kissa jäi yksin mökille ja siinä miettimistä , minne jätämme, kun on sateista. Saisi ruokaa, vettä ja kulkea. Jätimme alamökkiin ja oven telkesimme raolleen. Olikohan koko päivänä liikkunut, kun nuoriso tuli ennen, sieltä oli tullut. On Tassusta ollut iloa ja paljon "hänestä" keskustellaan. ;)
Tervonsalmen leiri- ja kurssikeskus vietti 50v juhliaan. Tervolainen kauppias osti paikan, että voitaisiin rakentaa paikka, jossa nuoret voisivat viettää yhdessä aikaa, saada opetusta Sanaan ja Jeesuksen tuntemiseen. FB-sivuilla on kuvia vaatimattomasta alusta ja Jorma Pollarin hyvä kirjoitus juhlista. Käykää kurkkaamassa.
Sieltä juhlilta taidamme saada yhden uuden TUUMISLAISEN. Tulee Kirkastusjuhlille. On käynyt siellä ennenkin.

Lehari Kaustel soitti eilen. Minusta hän on niin suloinen, kapellimestari Virosta. Tulee Kirkastusjuhlille 25 nuorta soittajaa mukanaan. Lehari oli lapsi Neuvosto-aikana ja siksi Jeesususko ja sen esillä pitäminen on hänellä sydämellään. Soittavat la Heinäveden kirkossa, iltapäivällä, muistaakseni.

Eilen meinas mennä "sukset ristiin". Meillä oli vieraita. Nuoruudessa olin tämän rvan kanssa, Lapin matkalla ja heidän häissään. Harvakseltaan on oltu yhteydessä. Hän soitti joskus rukouspyyntöjä. Huomasin, että miellä on aivan erilaiset arvot. Olin lukenut ennen syömistä pätkän Sanaa ja ruokarukouksen yhdessä. Mies meni saunaan puita lisäämään, kun keskustelu kävi aiheesta. Muistin, että ei väitellä. Sitten tulikin kissa ja mies. Keskustelu kääntyi. Kissa oli pelastava enkeli. Rva kuiskasi lähtiessä, ethän loukkaantunut.
Vävy oli treeneissä, tyttö , pojan kanssa hevostilalla ja me arvokeskusteluissa. Huh, kaikkea sitä. Huulet ja kieli pitäisi olla alttarilla, kun tuollaiseen keskusteluun joutuu.

Taitaa olla aamu. Kolina kuuluu. "Sinun tykösi Jumalani, minä ylennän sydämeni!" Rukoilen, etten tänään joutuisi kiusaukseen.
Vielä ei ole aamulähtöä marjaan. Ovat aivan raakoja vielä. Heippa ja tapaamisiin taas!
eva

ViestiKirjoittaja meju » 22.07.2015 09:32

Nouse
"Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn." Apost 26:16

Huomenia tuumiskansa, joko noussut petistä vai vieläkö tekisi mieli köllötellä. Keitin kahveet ja hetken istuskelin pöydän äärellä mutta tulin vielä petiin ja tässä pitkällään kiva kirjoitella.
Eilen olinkin melki koko päivän sängyssä, syynä flunssa ja uupumus. Amanda kirjoittikin ettei monta tuntia lastenhoitoa jaksa, samaa huomaan itsestä kun olivat koko poppoo kaksi yötä niin se vei mummelista viimeisetkin voiman rippeet. Koko ajan pitää olla skarppina etteivät tielle juokse yms.Onneksi kaikki ovat ukin perään niin meikä on enemmän huoltojoukoissa :lol:

Tänään on noustava siivoamaan ja aloitettava taas touhuilut. Hyvää tekee täydellinen lepokin eli pyjamapäivä. Eilen sen verran sain tehtyä että viimeisen jutun tähän eläkejuttuun sain soitettua eli vero% muuttamisen, meikä tuurilla taas puhelinlinjoilla seisottiin kun ruuhkaa oli mutta kun linjoille pääsin niin ystävällisesti asia hoidettiin sutjakkaasti. Yritin netin kautta mutta ei älyni riittänyt. Prosenttini on nolla vuoden loppuun asti eli satasen enemmän saan ensi tiliin jippii. Nyt on eläkeasiat kunnossa mutta.......olipa kohdallani monimutkaista.

Ihan sekaisin olen päivistä, eilen srkoilin ja järjestin kyydin Valamon reissun lähdölle kun aamulla klo 6 lähtö ...jne. Kunnes tajusin etten minnekkään valamoon vielä lähtö vaan Heinäveden juhlathan ne olikin...... :? Kuukauden lopulla on tämä toinen reissu ja kirkastusjuhlille bussikyyti lähteekin kodin läheltä. Tälläistä se varmaan onkin useammilla että pitää tarkistaa usein kalenterista mikä päivä, kuukausi ja......vuodey varmaan vierähtää nyt hurjan nopsaan.

Muistelin Araliaa, hän olisi täyttänyt 76 näinä päivinä, hän oli sellainen esikuva meille että sairasvuoteeltakin nousi ja oli todistajana muistaen joka päivä miksi oli pelastettu.

Nyt lopetan ja nousen...
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja lissu » 22.07.2015 17:15

Kesäloma on ohi ja oli ihan kiva mennä töihin. Pehmeällä laskulla aloitin kun maanantai ja tiistai oli töitä ja tänään ykkös vapaa. Huomena menen aamuvuoroon ja sit onkin pikäputki tiedossa,seuraava vapaa on 31,7 ja siinä on 4 yövuoroa.
Eilen olikin lämminpäivä mittari näytti iltapäivällä 22 astetta varjossa. Töitten jälkeen kävin heti uimassa kun päivä oli niin "helteinen" töissä olin nimmitäin lähes 4 tuntia saunottamassa asukkaita.
Marko Huhtala oli puhumassa Seinäjoella vapiksen kesäjuhlilla. Voi miten valtava puhuja Hän oli. Miksi me uskovat häpeämme Jeesus nimeä. Emme uskalla korottaa Hänen nimeään vaan vaikenemme. Poikani sai hänet houkuteltua jääkiekko peliin katsomaan ja hän ihmetteli suuresti kuinka siellä huudettiin ja ylisteltiin kun pieni kiekko meni maaliin ja me olemme ihan hissukseen Jeesus nimestä vaikka Hän sovitti meidän kaikki syntimme ristinpuulla. HÄVETÄÄN. Jättäkää kaikki murheenne ja taakkanne tänne areenan lattialle. Kukaan ei saa lähteä pois täältä syntisäkki mukanaan. Minä en pyydä vaan käsken tekemään näin.
Kiitos kaikille kirjoitajille olen nauttinut niistä. Siunausta kaikille
lissu

ViestiKirjoittaja rine » 22.07.2015 21:00

Petistä ollaan noustu, työpäivä takana, eilen pyysin miestä viemään töihin, nukuin huonosti
ja hädin tuskin jaksoin nousta ylös.
Tänään jo virkeästi pyöräilin aamuviileydessä noin 10 astetta.
Kuuntelin patmosradiosta edesmennyttä Erkki Lemistä, armon julistajaa.
Olen kerran häntä ollut livenäkin kuulemassa.
Lissukin käynyt tuumailemassa, kyllä on tyhjät kädet Herran edessä ja häpeän
että olisin voinut useammin käyttää hetkiä todistaakseni Jeesuksesta.
Meju tarkistellut kalenteriaan, tänään viimeksi sain selvitellä laskua jonka olin maksanut,
mutta se oli palautunut tililleni takaisin, koska oli väärä tilinumero :oops:
Lauantaina bussi tarttaa kohti kirkastusjuhlia, paljon tulee vastustusta,
väsymys, väärä paidan väri, ei päällepantavaa, vatsvaivat jne....
Rukoillen siunataan toisiamme, muistetaan näitä nuoriamme jotka seurustelua aloittelevat, amanda totesikin
ei voi muuta kuin rukoilla...amen
Kuva
rine

ViestiKirjoittaja meju » 23.07.2015 13:32

Ihaan ystävät
”Olisi pitänyt arvata”, sanoi Ihaa. loppujen lopuksi ei ole aihetta valittaa. Minulla on ystäväni. Vasta eilen joku puhui minulle. Ja viimeviikolla – vai oliko se edellisellä – Kani törmäsi minuun ja sanoi: ”Voi harmi!” Se on sitä seuraelämää. Aina sattuu ja tapahtuu.”

Nalle Puhin aatoksia on mukava lukea, niistä löytyy niin osumia oman elon juttuihin. Todellakin näin monena päivänä käynyt ettei vieraisiin ihmsiin ole törmäillyt useastikkaan täällä maalla ollessa. Onneksi olette te tuumislsiset :D

Eilen olivat mussukat pienimmät muutaman tunnin hoidossa kun vanhemmat kävivät kesäteatterissa, hyvä kun voin olla hoitajana enemmän kuin työssä ollessa. Tälläinen muutaman tunnin hoito ihan ok. Tänään tulee Heni miehineen teatteriin ja käyvät ensin täällä kahveella ja saamme leikkiä näillä tabletti tietsikoilla kuten viime käynnilläkin, mummot ei ole terveitä jos he eivät leiki.

Äsken naapuri soitteli pyydellen mustikkaan, eli sekin harrastus olisi esillä. Tosin en vielä innostunut mutta jos ensi viikolla aloittaisi. Paikka paikoin ovat kypsiä muttei kerurilla kannattas vielä marjastaa.

Lissu on ollut hyvillä juhlilla, googlasin kuka tämä Marko Huhtala on, muistankin hänet puutarha ohjelmasta joka oli hyvä. Tuokaa näitä kokouskuulumisia niitä mukava lukea ja aina oppii uutta.Ihanaa nyt lauantaina pääsen sanan kuuloon, jää melki tietdiksn varaan tämä hengellinen ravinto. Onneksi TV7 ohjelmia ja arkistosta voi tällä tabletilla seurata yms. Tietenkään live kohtaamista ei voi mikään korvata. Kurkkasin netistä onko lauantain linjuriin täältä paljon lähtijöitä, oli 44 ilmottautunut joka mirlestäni ennätys määrä. Hyvä että autollisetkin joskus lähtis tälääisiin bussimatkoihin kukaan sillä ains tutustuu uusiin ihmisiin ja mitä useampi lähtijä sitä halvempi kyytimaksu.

Nyt taas heipat teille vilkuta *vilkvilkvilk*
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja eva » 23.07.2015 13:48

Väga tore! Erittäin mukava! Olla täällä. :D

Lissu mainitsi Marko Huhtalan. Hän meni joukkonsa kanssa samalla lennolla Israeliin. Sain juteltua hänen kanssaan ja aikomus oli mennä heidän iltatilaisuuteen. Nyt hän on Valkeakoskella Hengen uudistus kirkossamme kuun vaihteessa. Tilasin jo miehen systeriltä yöpaikan. Mitenkähän reissun käy.

Me edelleen mökillä. Tänään aikomus mennä kotiin ja hautajaisiin ja sitten Kirkastusjuhlille. Vävy lähti poikansa kanssa jo kuudelta Huopanan koskelle, Viitasaarelle. Siellä Juhani Aho kalasti ensimmäiset kalansa. Kekkosellekin se oli tuttu kalapaikka. Siellä on nuorten perhokalastuskilpailut elokuussa ja poika harjoittelee.

Eilen oli vävyn syntymäpäivä ja tarjosimme ruokaa Saarijärvellä, pappilassa, joka on nyt ravintolana. Kivaa yhteyttä ja kohtuullista ruokaa. Nuoret lähtivät treeneihinsä . Me menimme ihanaan perinneperennapaikkaan. Siellä vaalitaan vanhoja kasveja. Minä aivan hullaannuin, oli niin ihana. Katsoimme vielä opastetun näyttelyn , joka " meni iholle",
Saarijärveläiset sodassa.
:o Kissan sielun elämään olen yrittänyt ymmärtää. Ei onnistu. Alkuun halusi olla trampalla kanssani. Nyt kulkee nokka pystyssä ohi.

NOUDATTAMAAN sana jäi puhuttelemaan, viimeksi kuulluissa puheissa. Myös se, että Pietari sanoi, "Meidän on hyvä olla täällä:" Tuohon alkuun panin, että mukava . Nyt on ihan hyvä olla. Milloin sinulla on ollut tai on HYVÄ OLLA?

Kirkastusjuhlalauantaiksi lupaa kohtuullista säätä. Kunpa se olisi ylhäällä myös päätöksissä. Iloisiin tapaamisiin ! :P ja kaikille lämpimät heipat! :P :P
eva

ViestiKirjoittaja Tiina » 23.07.2015 13:59

Kyllä olette kaikki tuumislaiset tärkeitä ystäviä, vaikka toisia ei ole koskaan nähnyt eikä oikeita nimiäkään tiedä. Mutta silti.
Kun joku vanha ystävä tulee muistamattomaksi, nii n aina jää ikäänkuin tyhjä aukko.
Ja nytkin kun joku lähtee lomille, ei tuu uutisia kattomaan......Onneksi joku toinen palasi lomilta, mutta asuu sen verran kauempana, ettei usein näe.
Siis jokainen ystävä on kullankallis. :)
Etäs ystävä soitti Eilatista, on siellä vaan vielä vähän lämpimämpää kuin meillä, meillä nut plus 34,siellä kai vähän yli 40. On opittava ottamaan säätkin sellaisenaan :roll: ja onneksi on noita villennnyspumppujakin olemassa. :mrgreen:
Omassa ympäristössä ovat kaikki, toivottavasti, uskovaisia, voi vain rohkaista toisiaan. Vietaita tapaa usein vain bussissa, eikä heulle voi heittöö, että mitenkäs se Jeesus sinulle....Ei juutalaiselle eikä muslimille. Mutta olen ottanut tavaksi siunata bussin kuljettajia ja matkustajiakin, kun enempää ei voi tehdä.
Mutta itseään pitäisi muistaa ravita Sanalla, lukemalla tai kuuntelemalla. Kiitän kyllä Jumalaa netistä, miten monella tapaa sieltä voi saada opetusta, lohdutusta, rohkaisua....
Nopeasti päivät menevät, jo huomena saa taas toivottaa hyvää sapattia!
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 23.07.2015 18:46

Katsoin aamulla ennen työmatkaa tämän ohjelman, on kyllä selkeää ja rohkaisevaa opetusta.
Esy Flow on minulle uusi Elävän sanan seurakunta, tullut tutuksi lähinnä Tv7, kautta.
Joskus ärsyttää reipas edestakainen liikehdintä esiintymislavalla se lienee makuasia.
Sana on aitoa. tämänaamuinen puhe armosta esitettiin rauhallisesti paikaltaan.
Makunsa kullakin....
Armo on ilmainen mutta ei halpa arvoinen
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=43548
Tässä muita linkkejä
http://www.tv7.fi/vod/series/?series=33675
Tiina kirjoittanut kauniisti, kiitos ja halaus sinullekin ystävä.
Lähipiirissäsi uskovia joka on siunattava asia, minulla aivan toisenlainen tilanne,
kotona voin kuunnella ja lukea vapaasti sanaa, mutta kun tuon esille omia ajatuksiani kuulen syviä huokaisuja
ja porukat kaikkoavat omiin huoneisiinsa. Sama työpaikalla.
Niinkuin tuossa aamusaarnassa kysyttiin mitä me voimme Jeesukselle antaa?
Hän kaipaa saada olla kanssamme kaksistaan? Annanko aikaani hänelle... Kyllä minua kosketti, kaikki tämän maailman touhuilu elannon hankkiminen ja
muu hässäkkä vie pois Jeesuksen läheisyydestä.
Näillä ajatuksilla, sinua siunaten
rine

ViestiKirjoittaja meju » 25.07.2015 08:03

Mitä jäljelle jää

Mielessäni on eilinen keskustelu serkkuni kanssa, hän on hoivakodissa pyörätuolipotilaana ja koko ajan huonontunut muisti. Hän ei tuntenut minua vaan jutusteli ihan vieraalla nimellä, siinä aikamme tarinoitiin ja päätin kysyä muistaako hän Jeesuksen johon vastasi "minun serkkuni on niitä ihmisiä jotka tuntevat Jeesuksen" siinä kohden jopa nimenikin muisti. Ette usko kuinka hyvälle tuntui vaikkei hän siinä istuessa muistanut minua mutta jotain oli jäänyt hänen sisimpäänsä.
Tämä kohtaaminen puhutteli ja se että olisin aina rohkea näyttämään elämälläni kenet tunnen ja ketä seuraan.

Kohta lähtö Heinävedelle, näyttäs tulevan kaunis päivä. Kyllä vuosi hujahti nopsaan sittenkin vaikka juhlien loputtua tuntuu ikuisuudelta jäädä odottamaan seuraavaa kirkastusjuhlaa.

Kirjoitelkaa kuulumisianne ♡♡♡
meju
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja